Skocz do zawartości

kruszejąca dachówka ruppceramika


Recommended Posts

Napisano
Witam czy ktoś z was ma lub miał problem z kruszejąca dachówką sirius miedziany lub inny kolor ruppceramiki ? warto zajrzeć do rynien bo to poważny objaw końca dachu !!!!
Moja ma prawie 8 lat i jest do CAŁKOWITEJ do wymiany , tak powiedział przedstawiciel monier ,z tym że firma w ramach uznanej gwarancji da mi tylko dachówkę !!! a robocizna zdjęcie i położenia 400m2 dachu mam zapłacić ja z własnej kieszeni.
Z tego co wiem rupp miał sporo problemów z jakością dachówek w latach 2000-2003 i mam odczucie ze rupp sprzedawał świadomie wadliwą dachówkę
Napisano
Cytat

Witam czy ktoś z was ma lub miał problem z kruszejąca dachówką sirius miedziany lub inny kolor ruppceramiki ? warto zajrzeć do rynien bo to poważny objaw końca dachu !!!!
Moja ma prawie 8 lat i jest do CAŁKOWITEJ do wymiany , tak powiedział przedstawiciel monier ,z tym że firma w ramach uznanej gwarancji da mi tylko dachówkę !!! a robocizna zdjęcie i położenia 400m2 dachu mam zapłacić ja z własnej kieszeni.
Z tego co wiem rupp miał sporo problemów z jakością dachówek w latach 2000-2003 i mam odczucie ze rupp sprzedawał świadomie wadliwą dachówkę



To bardzo ciekawe podejście do klienta.I nie ma szansy wyegzekwować kasy za robociznę i wywózkę tego gruzu z dachu ?
Napisano
Cytat

To bardzo ciekawe podejście do klienta.I nie ma szansy wyegzekwować kasy za robociznę i wywózkę tego gruzu z dachu ?


Niestety rupp zasłania sie gwarancja co mówi ze po 5 latach daja tylko materiał i koniec ! a ja uważam że producent miał problemy z materiałem /procesem technologicznym i mimo tego sprzedawał gdyż wada wychodzi po pewnym czasie ( u mnie po ~7 latach) i wcale nie jest powiedziane ze wyjdzie , a gdy bym mógł udowodnić ruppowi że w latach 2000~2003 mieli takie właśnie problemy , to bez zastanowienia nie chciał bym wymiany nawet na ich koszt w 100% tylko podał bym ich do sądu i walczył bym o odpowiednie odszkodowanie i zabieranie tego gruzu z dachu.
Napisano
Cytat

Niestety rupp zasłania sie gwarancja co mówi ze po 5 latach daja tylko materiał i koniec ! a ja uważam że producent miał problemy z materiałem /procesem technologicznym i mimo tego sprzedawał gdyż wada wychodzi po pewnym czasie ( u mnie po ~7 latach) i wcale nie jest powiedziane ze wyjdzie , a gdy bym mógł udowodnić ruppowi że w latach 2000~2003 mieli takie właśnie problemy , to bez zastanowienia nie chciał bym wymiany nawet na ich koszt w 100% tylko podał bym ich do sądu i walczył bym o odpowiednie odszkodowanie i zabieranie tego gruzu z dachu.


A do pięciu lat nic się nie działo z nią ,nic nie zgłaszałeś?
Napisano
Cytat

Witam czy ktoś z was ma lub miał problem z kruszejąca dachówką sirius miedziany lub inny kolor ruppceramiki ? warto zajrzeć do rynien bo to poważny objaw końca dachu !!!!
Moja ma prawie 8 lat i jest do CAŁKOWITEJ do wymiany , tak powiedział przedstawiciel monier ,z tym że firma w ramach uznanej gwarancji da mi tylko dachówkę !!! a robocizna zdjęcie i położenia 400m2 dachu mam zapłacić ja z własnej kieszeni.
Z tego co wiem rupp miał sporo problemów z jakością dachówek w latach 2000-2003 i mam odczucie ze rupp sprzedawał świadomie wadliwą dachówkę




Co to jest 8 lat na dach. Eternit lezy na niektórych oborach (jeszcze się spotyka) już 30 i więcej lat lat i jedynie grad go może uszkodzić. Wszak to inna technologia ale te 8 lat to i tak dyskwalifikacja.
Napisano
Cytat

A do pięciu lat nic się nie działo z nią ,nic nie zgłaszałeś?


możliwe że coś się działo ale nie jest łatwo się zorientować kawałki spadały do rynien ,a ja się zorientowałem gdy mi montowano siatki na rynny od liści i wyszło szydło z worka icon_sad.gif

Cytat

A do pięciu lat nic się nie działo z nią ,nic nie zgłaszałeś?


możliwe że coś się działo ale nie jest łatwo się zorientować kawałki spadały do rynien ,a ja się zorientowałem gdy mi montowano siatki na rynny od liści i wyszło szydło z worka icon_sad.gif
Napisano
Cytat

możliwe że coś się działo ale nie jest łatwo się zorientować kawałki spadały do rynien ,a ja się zorientowałem gdy mi montowano siatki na rynny od liści i wyszło szydło z worka Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_sad.gif">


możliwe że coś się działo ale nie jest łatwo się zorientować kawałki spadały do rynien ,a ja się zorientowałem gdy mi montowano siatki na rynny od liści i wyszło szydło z worka Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_sad.gif">





A czy dał byś jakieś zdjęcia jak to wygląda z bliska ta degradacja oraz zdjęcia połaci .Może masz z jedną dachówkę na strychu nie używaną można by porównać położyć obok takiej zlasowanej z napisem firmy .
Napisano
Cytat

A czy dał byś jakieś zdjęcia jak to wygląda z bliska ta degradacja oraz zdjęcia połaci .Może masz z jedną dachówkę na strychu nie używaną można by porównać położyć obok takiej zlasowanej z napisem firmy .


teraz jestem w delegacji, ale jak tylko będzie możliwe to wstawię zdjęcia gdyż mam kilka sztuk co nie były nigdy na dachu .
Napisano
Cytat

teraz jestem w delegacji, ale jak tylko będzie możliwe to wstawię zdjęcia gdyż mam kilka sztuk co nie były nigdy na dachu .



Ciekawi mnie czy jest jakakolwiek możliwość zauważenia że to wyrób tak złej jakości ,oglądając te nowe sztuki .


Napisano (edytowany)
Cytat

Ciekawi mnie czy jest jakakolwiek możliwość zauważenia że to wyrób tak złej jakości ,oglądając te nowe sztuki .


Wystarczy obejżeć te co leżały na dachu i od razu widać ,a z tym rozwarstwianiem / kruszeniem jest tak że rozmawiałem z jednym gościem i jemu odpadały kawałki w płatkach od góry (tylko że reklamacje zgłosił po roku i wymienili mu w 100% na ich koszt ) a w moim przypadku od góry nic nie widać , wszystko dzieje się od spodu,i z tego co widziałem to najgorzej jest na wystających rowkach od zamków dachówki Edytowano przez zalewadam (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Gdyby usługa pod tytułem "serwisowanie dachu" była zlecona wykonawcy być może problem zostałby wykryty wcześniej. Pozdrawiam.


A co uważasz za serwisowanie które zapobiegnie kruszeniu dachówki ? , może powinienem pomalować dach lakierem bezbarwnym co rok, to może by poleżała parę lat ? Edytowano przez zalewadam (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

...,z tym że firma w ramach uznanej gwarancji da mi tylko dachówkę !!! a robocizna zdjęcie i położenia 400m2 dachu mam zapłacić ja z własnej kieszeni.




Sprawdź dokładnie warunki gwarancji.
Firma w roku 2003 i 2004 zmieniła warunki.
Nie mam treści tych warunków z tamtego okresu, ale od 2003 (2004) ogólne warunki gwarancji są takie:

Cytat

GWARANCJA JAKOŚCI
Na dachówki RuppCeramika zakupione w Polsce w dniu
Model / kolor / iloÊç dachówek
Nr faktury:
Panu / Pani / Firmie:
Adres:
udzielamy
20 lat gwarancji
poczynajàc od daty zakupu. W okresie tym wydajemy bezpΠatnie loco zakΠad wszystkie dachówki, które nie speΠniajà wymagaƒ polskiej normy PN-EN 1304
odnoÊnie przesiàkliwoÊci i mrozoodpornoÊci. JednoczeÊnie udzielamy w okresie 5 lat od daty zakupu
dodatkowej gwarancji na odpornoÂå dachówek na dzia¸anie mrozu
W tym okresie odnoÊnie dachówek uszkodzonych na skutek dziaΠania mrozu zobowiàzujemy si´ ponieÊç dodatkowo uzasadnione koszty: transportu, krycia
dachu, usuni´cia nieu˝ytecznych dachówek pod warunkiem, i˝ prace zostanà wykonane przez nas samodzielnie lub te˝ przez wskazanego przez nas wykonawc´.
Warunki Êwiadczeƒ z niniejszego dokumentu gwarancyjnego sà nast´pujàce:
1. Ewentualna wada musi zostaç nam niezwΠocznie zgΠoszona pisemnie.
2. OdpowiedzialnoÊç z tytuΠu gwarancji obejmuje tylko wady powstaΠe z przyczyn tkwiàcych w przedmiocie sprzeda˝y.
3. Gwarancjà nie sà obj´te w szczególnoÊci:
- mechaniczne uszkodzenia spowodowane przez nabywc´ lub osob´ trzecià,
- uszkodzenia i wady powstaΠe na skutek naprawy podj´tej przez nabywc´ i/lub innà osob´ we wΠasnym zakresie,
- uszkodzenia dachówki, a tak˝e utrata wΠasnoÊci dachówki wywoΠane siΠà wy˝szà (np. grad, burza) i/lub powstaΠe w nast´pstwie oddziaΠywania czynników
mechanicznych, chemicznych.
4. OdpowiedzialnoÊç z tytuΠu gwarancji jest wyΠàczona, je˝eli nie mo˝emy uzyskaç mo˝liwoÊci dokonania ogl´dzin i zbadania ewentualnej wady.
5. Warunkiem udzielania niniejszej gwarancji jest prawidΠowe i fachowe uΠo˝enie dachówki zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, a tak˝e z zaleceniami Producenta
dost´pnymi w jego siedzibie lub te˝ na jego stronie internetowej.
6. Roszczenia wykraczajàce poza Êwiadczenia oznaczone w niniejszym dokumencie gwarancyjnym sà niedopuszczalne.
7. Gwarancja na dachówki RuppCeramika obowiàzuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
dachówka RuppCeramika = bezpieczeƒstwo
W umowach konsumenckich gwarancja niniejsza nie wyΠàcza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnieƒ konsumenckich z powodu niezgodnoÊci towaru z umowà



Wynika z tego, że nie muszą płacić za przekładkę dachu po 5 latach od zakupu. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Sprawdź dokładnie warunki gwarancji.
Firma w roku 2003 i 2004 zmieniła warunki.
Nie mam treści tych warunków z tamtego okresu, ale od 2003 (2004) ogólne warunki gwarancji są takie:



Wynika z tego, że nie muszą płacić za przekładkę dachu po 5 latach od zakupu.


no to muszę dotrzeć do gwarancji z 2003 roku i dziękuję Ci za podpowiedź ,a tak na marginesie to moim zdaniem jest to że sprzedawali towar z wadą ukrytą , wiedząc o problemie nie wycofali ze sprzedaży tylko kontynuowali
Napisano
I tak na każdym Forum napiszesz, że wiedzieli o wadzie ukrytej a sprzedawali. Wszyscy wiedzieli tylko Ty nie wiedziałeś. Gdybyś zlecił serwisowanie dachu być może wcześniej byś wiedział o wadzie. Jak producent nie uzna Twoich roszczeń pozostanie Ci tylko sąd i żadne fora nic tu nie pomogą. Coby nie mówić życzę Ci aby ta sprawa zakończyła się dla Ciebie korzystnie. Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

a w moim przypadku od góry nic nie widać , wszystko dzieje się od spodu,i z tego co widziałem to najgorzej jest na wystających rowkach od zamków dachówki



Niszczenie dachówki od spodu może też być spowodowane brakiem wentylacji pod nią .
Napisano (edytowany)
Cytat

I tak na każdym Forum napiszesz, że wiedzieli o wadzie ukrytej a sprzedawali. Wszyscy wiedzieli tylko Ty nie wiedziałeś. Gdybyś zlecił serwisowanie dachu być może wcześniej byś wiedział o wadzie. Jak producent nie uzna Twoich roszczeń pozostanie Ci tylko sąd i żadne fora nic tu nie pomogą. Coby nie mówić życzę Ci aby ta sprawa zakończyła się dla Ciebie korzystnie. Pozdrawiam.


i tu się mylisz bo dzięki forum skontaktowała się ze mną osoba co miała IDENTYCZNA SYTUACJĘ CO JA , a po drugie chyba od niedawna zmieniłeś zawód i z tym "serwisowaniem dachówki" zostało Ci z warsztatu samochodowego .Najgorsze jak na forach co mają się za profesjonalne są ludzie co nie maja nawet pojęcia co piszą a gdzie tu mowa zlecić im cokolwiek , oczywiście oprócz serwisowania dachu.... dawno tak się nie uśmiałem profesjonalista ........żenada
Edytowano przez zalewadam (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

i tu się mylisz bo dzięki forum skontaktowała się ze mną osoba co miała IDENTYCZNA SYTUACJĘ CO JA ,



znam osobę która miała sytuację jak Ty , ale z dachówką z Tondachu - ale nie minęło 5 lat od położenia , tylko zgłosił od razu jak zauważył.... czyli po chyba drugiej albo trzeciej zimie ....
widać było uszczerbki na dachówkach gołym okiem ze znacznej odległości ...
u Ciebie też musiało się coś wcześniej dziać niż przed ósmym rokiem .... tylko nie zauważyłeś....
jak to możliwe? rozumiem, że wolałeś kfiotki wąchać niż przyglądać się swojej własności?


Cytat

a po drugie chyba od niedawna zmieniłeś zawód i z tym "serwisowaniem dachówki" zostało Ci z warsztatu samochodowego .Najgorsze jak na forach co mają się za profesjonalne są ludzie co nie maja nawet pojęcia co piszą a gdzie tu mowa zlecić im cokolwiek , oczywiście oprócz serwisowania dachu.... dawno tak się nie uśmiałem profesjonalista ........żenada



jesteś w błędzie - Andrzej pracuje w dachach od bardzo dawna ... więc zanim napiszesz coś równie głupiego lub kogoś obrazisz następnym razem , radzę zasięgnąć języka żeby nie robić z siebie wała ....
i tyle ...
Napisano
Cytat

znam osobę która miała sytuację jak Ty , ale z dachówką z Tondachu - ale nie minęło 5 lat od położenia , tylko zgłosił od razu jak zauważył.... czyli po chyba drugiej albo trzeciej zimie ....
widać było uszczerbki na dachówkach gołym okiem ze znacznej odległości ...
u Ciebie też musiało się coś wcześniej dziać niż przed ósmym rokiem .... tylko nie zauważyłeś....
jak to możliwe? rozumiem, że wolałeś kfiotki wąchać niż przyglądać się swojej własności?




jesteś w błędzie - Andrzej pracuje w dachach od bardzo dawna ... więc zanim napiszesz coś równie głupiego lub kogoś obrazisz następnym razem , radzę zasięgnąć języka żeby nie robić z siebie wała ....
i tyle ...


znam ludzi co pracują w swoim zawodzie od 20 lat i po dziś dzień nie maja zielonego pojęcia o fachu , a między pracować i być profesjonalista jest baaaaardzo duża różnica.
a co do widoku od góry to może nie długo zacznie być widać, ale na chwilę obecna to nic nie odprysło
Napisano
Cytat

znam ludzi co pracują w swoim zawodzie od 20 lat i po dziś dzień nie maja zielonego pojęcia o fachu , a między pracować i być profesjonalista jest baaaaardzo duża różnica.



taaaak .... no cóż ....
zdarza mi się podnosić głos na moich klientów i kontrahentów choć bezwzględnie wedle wszelkich prawideł- nie powinnam , ale jestem dobrym fachowcem w tym co robię jeśli chodzi o techniczną stronę mojej pracy.... a mój podniesiony głos często pozwala uruchomić ludziom zwoje odpowiedzialne za logiczne myślenie ...
hm....
to jestem profesjonalistką, czy nie jestem według Ciebie?
a zresztą - nie Tobie oceniać .... przecież nie znasz mnie osobiście , ani nie prowadziłeś audytu w moim miejscu pracy ...
to jak to jest ?
uważasz , że poznałeś sposób pracy Pana Andrzeja Wilhelmiego na tyle, żeby Go oceniać ?

Napisano
Cytat

taaaak .... no cóż ....
zdarza mi się podnosić głos na moich klientów i kontrahentów choć bezwzględnie wedle wszelkich prawideł- nie powinnam , ale jestem dobrym fachowcem w tym co robię jeśli chodzi o techniczną stronę mojej pracy.... a mój podniesiony głos często pozwala uruchomić ludziom zwoje odpowiedzialne za logiczne myślenie ...
hm....
to jestem profesjonalistką, czy nie jestem według Ciebie?
a zresztą - nie Tobie oceniać .... przecież nie znasz mnie osobiście , ani nie prowadziłeś audytu w moim miejscu pracy ...
to jak to jest ?
uważasz , że poznałeś sposób pracy Pana Andrzeja Wilhelmiego na tyle, żeby Go oceniać ?


Moja zakończona budowa domu to szkoła życia ,z doświadczenia wiem że prawie ( 95%) każdy "fachowiec" jest najmądrzejszy ,a właściciel to głupek, przerabiałem to tyle razy że szlag mnie trafił jak się dowiedziałem z dachówką ze do wymiany.a jeszce większa dawka adrenaliny mnie uderzyła jak profesjonalista pisze o serwisowaniu dachu , może on ma opatentowaną tę usługę i ma ją tylko on.

I tak na każdym Forum napiszesz, że wiedzieli o wadzie ukrytej a sprzedawali. Wszyscy wiedzieli tylko Ty nie wiedziałeś.
Panie Witand fora są po to aby móc wymieniać się opiniami , a twoje podejście jest typowe wiedziałeś a nie powiedziałeś,czyżby korzyści ekonomiczne/bonusy /upusty od producenta brały przewagę nad rzetelną informacją ,ale na szczęście nie wszyscy są tak profesjonalni jak Ty.

Daggulka źle mnie zrozumiałaś do Ciebie nic nie mam.
Napisano
Cytat

Daggulka źle mnie zrozumiałaś do Ciebie nic nie mam.



to Ty mnie zrozumiałeś : chciałam Ci uzmysłowić, że nie ocenia się ludzi ani ich umiejętności po jednej wypowiedzi w necie icon_rolleyes.gif

ponadto - usługa serwisowania dachu jest być może niezbyt popularna , ale według Ciebie przede wszystkim bzdurna ...
a ja Ci powiem , że gdybyś poświęcił rocznie kilkadziesiąt złotych i kazał wleźć na ten dach serwisantowi - uniknąłbyś tych kłopotów które masz teraz , pogwarancyjnych kłopotów - bo wada zostałaby zauważona jeszcze w czasie gwarancji ....
więc jak widzisz : nic nie jest tylko czarne albo tylko białe ....
serwisuje się solary , serwisuje się kotły, serwisuje się okna (choćby regulacja po zimie) .... więc dlaczego nie miałoby się serwisować dachu choćby chroniąc się przed takim jak Twój przypadek? co w tym dziwnego biorąc pod uwagę, że to inwestycja droższa niż wcześniej przeze mnie wymienione choćby solary ...? icon_rolleyes.gif
nie każdy musi , nie każdy może mieć chęć - ale być może warto ?- takie mam spostrzeżenie czytając ten wątek...

Napisano
Cytat

Panie Witand fora są po to aby móc wymieniać się opiniami



Panie "zalewadam" no właśnie po to są fora, żeby wyrażać opinie. To, że moja opinia nie przypadła Ci do gustu to już Twoja sprawa. Dużo wody musi upłynąć abyś zrozumiał o czym piszę a być może zaślepienie swoim problemem nie pozwala Ci zrozumieć. A może tylko piszesz aby pisać gdyż na żadnym forum nie przedstawiłeś zdjęć swojego dachu no ale to już Twój problem. Pozdrawiam.
Napisano
Widzisz ja nie miałem zamiaru nic nikomu udowadniać z moją dachówką ! najważniejsze jest to że producent uznał wadę , tylko jak byś przeczytał uważnie post to byś zrozumiał że szukam kogoś kto ma lub miał taki sam problem, a o żadnym zaślepieniu nie ma mowy ,tu chodzi o sam fakt ze taka sytuacja nie powinna mieć miejsca,no ale może dla Ciebie to dobrze w dobie kryzysu , ja bym wolał na co innego wydać te parędziesiąt tysięcy icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Widzisz ja nie miałem zamiaru nic nikomu udowadniać z moją dachówką ! najważniejsze jest to że producent uznał wadę ,



no i to jest najważniejsze .... mojemu sąsiadowi też uznali - szybko pokrycie wymienili na koszt bynajmniej nie sąsiada , za wywóz też zapłacili - krótko i na temat ....
nie ma co roztrząsać ....
Napisano
Cytat

no i to jest najważniejsze .... mojemu sąsiadowi też uznali - szybko pokrycie wymienili na koszt bynajmniej nie sąsiada , za wywóz też zapłacili - krótko i na temat ....
nie ma co roztrząsać ....


i tu się mylisz ze jest o co się roztrząsać , my klienci jesteśmy zawsze zdani na uczciwość innych od producentów po wykonawców , a w dzisiejszych czasach to równa się z cudem !!
Napisano
Rozumiem Twoje rozgoryczenie, ale... zauważ że kij ma dwa końce.

Nie jestem wykonawcą, ale w swoim życiu miałem nieraz doczynienia z "klientem" choć zdarzał się też "pan klient".
A przepaść miedzy nimi, wiesz mi jest ogromna... przynajmniej taka jak między "fachuwcem" a Fachowcem
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Gdyby usługa pod tytułem "serwisowanie dachu" była zlecona wykonawcy być może problem zostałby wykryty wcześniej. Pozdrawiam.


Serwisowanie dachu, serwisowanie kotła, serwisowanie wentylacji... itd. Ilość serwisowań może zrujnować :(
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Brak okresowych przeglądów też. Nikt nie mówi, że koniecznie trzeba to zlecić dekarzowi choć jest wskazane. Jak się ma elementarną wiedzę i predyspozycje można to robić samemu np. czyszczenie rynien przed zimą. Życzę rozsądnych decyzji. Pozdrawiam.


Racja! Ufajmy fachowcom! Nie bezkrytycznie, ale ufajmy!
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Cytat

no to muszę dotrzeć do gwarancji z 2003 roku i dziękuję Ci za podpowiedź ,a tak na marginesie to moim zdaniem jest to że sprzedawali towar z wadą ukrytą , wiedząc o problemie nie wycofali ze sprzedaży tylko kontynuowali



mam pytanie czy znalazłes gwarancję z 2003 roku na dachówkę syrius angoba. ja też usilnie poszukuję tej gwarancji poniewż mam identyczną sytuacje co ty. u mnie wada ta wyszła po 9 latach . Firma bardzo szybko uznała wadę iale nie chca pokryć kosztów transportu i wymiany. Dachówkę kupiłam w 2003 roku. Daj znać jak skończyła się twoja sprawa.
Napisano
Cytat

mam pytanie czy znalazłes gwarancję z 2003 roku na dachówkę syrius angoba. ja też usilnie poszukuję tej gwarancji poniewż mam identyczną sytuacje co ty. u mnie wada ta wyszła po 9 latach . Firma bardzo szybko uznała wadę iale nie chca pokryć kosztów transportu i wymiany. Dachówkę kupiłam w 2003 roku. Daj znać jak skończyła się twoja sprawa.


Gwarancja jest faktura zakupu i to konkretnie ona się liczy w przypadku reklamacji. Gwarancją jako taką to można sobie w ramki oprawić i na ścianie powiesić icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Gwarancja jest faktura zakupu i to konkretnie ona się liczy w przypadku reklamacji. Gwarancją jako taką to można sobie w ramki oprawić i na ścianie powiesić icon_biggrin.gif


Oczywiście że gwarancją są faktury i właśnie na tej podstawie uznali mi reklamację ,ale żeby wymusić na nich pokrycie kosztów wymiany to muszę mieć certyfikat jakości lub gwarancję wystawiona przez nich( tak powiedział mi przedstawiciel). Dodam że od 2004 r zmienili warunki umowy i okres gwarancji na przemarzalnośc dachówki wynosi 5 lat ( w tym czasie pokrywaja wszystkie koszty). Ja dachówkę kupiłam w 2003r i nie dostałam żadnego certyfikatu ani gwarancj która wynosiła wówczas odp 30 i 10 lat ale nie mam tego na piśmie, dlatego poszukuję osoby która coś takiego posiada.
Napisano
Gwarancją jest dokument wystawiony przez producenta.
Również producent określa (w zasadzie dowolnie) warunki uznania, zakresu itp. gwarancji – dlatego istotnym jest posiadanie gwarancji z tamtego okresu.
Pamiętać należy również o tym, że ustawowe warunki gwarancji, wymagają dostarczenia rzeczy na koszt reklamującego, a ustawowo gwarant ponosi tylko koszt wymiany rzeczy na wolną bez wad, bez kosztów transportu, demontażu i montażu – chyba, że w warunkach udzielonej gwarancji napisał inaczej. Czyli znów niezbędna jest gwarancja z tamtego okresu.
Za równoważną gwarancji, może być stwierdzenie producenta publiczne, co do zakresu jego odpowiedzialności, wyrażone publicznie np. w jego ulotkach reklamowych.

Wymaganie jakiś tam deklaracji zgodności jest normalną ściemą, bo nie ma to żadnego znaczenia.
Tylko warunki gwarancji są niezbędne, jesli nie ma dokumentu gwarancji, to F-ra moze słuzyć tylko jako dowód zakupu danego materiału co do oznaczenia w gwarancji i na tej podstwie okreslenia co gwaracja przewidywała dla tego matariału.
Napisano
Cytat

no to dopiszcie mnie do tej niechlubnej listy
Q-wa
właśnie serwisant był na dachu
a ja idę spróbować jakieś foty zrobić


A co się z dachem a raczej z pokryciem dzieje?
Napisano
Cytat

no wiesz w 2003 to było jednak ok 30% drożej
czyli jednak nie tak mało za jakość by się zdawało


Daj znać czy uznali ci reklamację czy nie.Ale prawie na 100% dostaniesz całą ceramikę i będziesz musiał pokryć koszty transportu i wymiany dachu a to wcale nie mały koszt. Ja dostałam właśnie taka odpowiedz z firmy i się na to nie zgodziłam. Przedstawiciel powiedział że przekaże moje warunki firmie i zapanowała cisza. jak narazie nic nie odpowiedział a do tego nie odbiera moich telefonów. Ciekawa jestem co tobie uda się wyegzekwować.
Napisano
Cytat

Daj znać czy uznali ci reklamację czy nie.Ale prawie na 100% dostaniesz całą ceramikę i będziesz musiał pokryć koszty transportu i wymiany dachu a to wcale nie mały koszt. Ja dostałam właśnie taka odpowiedz z firmy i się na to nie zgodziłam. Przedstawiciel powiedział że przekaże moje warunki firmie i zapanowała cisza. jak narazie nic nie odpowiedział a do tego nie odbiera moich telefonów. Ciekawa jestem co tobie uda się wyegzekwować.




w dniu wczorajszym złożyłem reklamację
oczywiście poinformuję o rozwoju sytuacji
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

no to był przedstawiciel producenta
czekam na odpowiedź to chwilowo więcej nic nie napiszę
u Ciebie się już odezwali ???

no to był przedstawiciel producenta
czekam na odpowiedź to chwilowo więcej nic nie napiszę
u Ciebie się już odezwali ???


Odezwał sie przedstawiciel i powiedział że dodatkowo zgadzaja się na pokrycie transportu, ale jak powiedzieliśmy że ma mam jeszcze przywieśc gwarancję produktu i certyfikat to zaczął się strasznie kręcić. Uważa że nie jest nam to potrzebne ponieważ na stronie producenta sa warunki gwarancji i to nam wystarczy. Oczywiście się nie zgodziliśmy. Już raz kupiliśmy dachówkę i też nic nie dostaliśmy bo stwierdzili wtedy że faktura jest gwarancją! W międzyczasie zmienili warunki gwarancji i teraz mamy problem. Jeśli nam tego nie dostarczą to chyba oddam sprawę do sądu!
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam czy ktoś z was ma lub miał problem z kruszejąca dachówką sirius miedziany lub inny kolor ruppceramiki ? warto zajrzeć do rynien bo to poważny objaw końca dachu !!!!
Moja ma prawie 8 lat i jest do CAŁKOWITEJ do wymiany , tak powiedział przedstawiciel monier ,z tym że firma w ramach uznanej gwarancji da mi tylko dachówkę !!! a robocizna zdjęcie i położenia 400m2 dachu mam zapłacić ja z własnej kieszeni.
Z tego co wiem rupp miał sporo problemów z jakością dachówek w latach 2000-2003 i mam odczucie ze rupp sprzedawał świadomie wadliwą dachówkę



Ja odkryłem we wrześniu 2012 - dachówka siriusz brązowy położona z końcem 2004r, zakupiona we wrześniu 2004r . Odpryskują grzbiety. Po dokładnym obejrzeniu składam reklamację.
Zmienili gwarancje i płacą za wymianę i transport, jeżeli wada pojawi się przed upływem 5 lat - dziwne, że wszyscy którzy w internecie szukają porady stwierdzają że wada wystąpiła po 7-8 latach - czyżby producent coś wiedział? Uważam, że zdjęcia dachówki z odpryskami należy umieścić na Facebooku z dokładną informacją, kto jest producentem dachówki i co się z nią dzieje po 7-8 latach z cytatem z warunków gwarancji dot. okresu 5 letniego.
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Moja dachówka sirius została zakupiona w 2003. Oczywiście nie otrzymałem wtedy żadnej gwaramncji na piśmie. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z autorów wcześniejszych postów dotarł do warunków gwarancji z roku 2003.

U mnie angoba schodzi płatatami, a dprysków tez jest ogromna ilość. Własnie był rzeczoznwca z Monier'a.
Spodziewam sie że otrzymam prowo do nowej dachówki lecz koszt jej wymiany szacowany jest na ok. 20 tyś PLN.

Proszę o informację czy ktoś z Was uzyskał od Monier'a zwrot kosztów wymiany dachówki i materiałów pomocniczych.
Być może są jakieś wyroki sądowe?
Napisano
Cytat

Proszę o informację czy ktoś z Was uzyskał od Monier'a zwrot kosztów wymiany dachówki i materiałów pomocniczych.
Być może są jakieś wyroki sądowe?




optymista
do sądu to nawet nie ma z czym iść
się okazuje że nawet chęć wymiany produktu na wolny od wad jest łachą i może się w każdej chwili producentowi odechcieć .
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
w celu usprawnienia komunikacji już nie jedno pw otrzymałem .
reklamacja oczywiście została uwzględniona z tym że niezbędny rozstaw łat zaproponowanej dachówki był inny niż w tej na dachu , czyli do wymiany dachówki dołożono propozycję partycypowania w kosztach przełacenia .
jednak koszty ułożenia dachówki miałem ponieść sam . oczekiwania uzyskania pełnej gwarancji na wypadek powtórzenia się sytuacji był dla firmy Monier nie do przyjęcia , więc zdecydowałem się na wzięcie rozwodu z firmą Monier przyjąłem ekwiwalent .
Czyli moja współpraca firmą Monier została zakończona , roszczeń finansowych nie wysuwam , lecz wyrażam swoje niezadowolenie z jakości ich towaru , poddając pod rozwagę osób które rozważają położenie na dach dachówki tej właśnie firmy , informację o podjęciu takich działań w konsekwencji takiego załatwienia sprawy firma Monier dostała w formie pisemnej , więc wypełniam tylko obietnicę złożoną oficjalnie - odradzam tego producenta .
Napisano (edytowany)
https://www.facebook.com/MonierRuppceramika...k=page_insights

oczywiście zapraszam do zamieszczania zdjęć swoich dachów i do dodawania wpisów już chyba nadszedł czas by zaczęto się liczyć z naszą kasą i naszymi oczekiwaniami .
niby dachówki leżą po 100 lat i nic im nie dolega - ale przynajmniej nie te wyżej wymienione Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
  • 10 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...