Skocz do zawartości

Bramy garażowe. Które rozwiązanie wybrać?


Recommended Posts

O miejscu do parkowania samochodu trzeba pomyśleć już na etapie projektowania domu. Wtedy najłatwiej będzie zaplanować je tak, by udało się dobrać bramę  garażową o standardowych wymiarach. Dzięki temu zaoszczędzimy sporą sumę, bo wykonywane na zamówienie nietypowe skrzydła garażowe są często o kilkadziesiąt procent droższe. A oto jakie bramy garażowe mamy do wyboru.

Pełna treść pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/garaz/a/7290-bramy-garazowe-ktore-rozwiazanie-wybrac
Link do komentarza
Cytat

No może nie jedyne, bo rolowane mają podobne plusy, a dodatkowo pozostawiają wolną przestrzeń pod sufitem.
Kwestia gustu



rolowane są zimne, wiec to raczej kwestia przestrzeni do wykorzystania. Jak ktoś ma dużo przestrzeni to wybór jest oczywisty.
Ja konkretnie mam bramę wiśniewskiego, ale teraz kupię normlstahl wzorując sie poniekąd na jednym koledze z forum który właśnie taką nabył icon_smile.gif I jedyny słuszny rozmiar tj 5000x2250 icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

rolowane są zimne, wiec to raczej kwestia przestrzeni do wykorzystania. Jak ktoś ma dużo przestrzeni to wybór jest oczywisty.
Ja konkretnie mam bramę wiśniewskiego, ale teraz kupię normlstahl wzorując sie poniekąd na jednym koledze z forum który właśnie taką nabył icon_smile.gif I jedyny słuszny rozmiar tj 5000x2250 icon_smile.gif


Czym uzasadniasz ten jedyny rozmiar?
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
  • 1 rok temu...
Rzeczywiście jak ktoś nie ma zbyt wiele miejsca w garażu to lepsza będzie brama rolowana lub segmentowa. Z tym, że rolowane nie trzymają zbyt dobrze ciepła, dlatego ja wybrałem akurat segmentową i dokupiłem do niej siłownik i śmiga bez zarzutu ;)
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 2 lata temu...
  • 3 miesiące temu...

Uchylna zajmuje sporą przestrzeń podczas pracy, można to zobaczyć na YT. A segmentowa działa na zupełnie innej zasadzie. Tak więc segmentowa jest bezpieczniejsza, ponieważ raczej nikogo nie uderzy jak uchylna i przydaje się jak jest niewiele miejsca. Ale oba typu są obsługiwane przez np. napęd Tiziano, tak więc można wnosić, że jeden typ z drugim walczy o miano najpopularniejszego rozmiaru bramy. Niemniej też polecam segmentową.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie do Pana z Hormanna. Ze względu na wygodę chciałem zamontować bramę seggmentową boczną. Normsthal zupełnie mnie olał i mimo dwukrotnego zapytania nie dostałem żadnej odpowiedzi. Hormann zato odpowiedział ale ceną zaporową. Ni jak nie mieści mi się w głowie co może być tak skomplikowane, że brama boczna jest ponad dwukrotnie droższa od pionowej. Już nawet się zastanawiałem czy nie kupić pionowej i ją przerobić na boczną... Garaż mam oddzielony od domu i nieogrzewany więc superszczelna brama pionowa nie jest mi koniecznie niezbędna wygoda przy bocznej jest znaczna o ile nie używa się jej tylko dla samochodu.

Link do komentarza
Dnia 23.02.2018 o 21:37, Valco napisał:

że brama boczna jest ponad dwukrotnie droższa od pionowej. Już nawet się zastanawiałem czy nie kupić pionowej i ją przerobić na boczną...

Kup najtańszą marketową w cenie 3 razy niższej. Po przerobieniu na boczną finalnie będziesz miał za 6 razy mniej :) No czysty biznes, nie?

Tylko jak z prowadzeniem i jakie rolki...

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Bramy boczne HST spełniają dwie funkcje – bramy garażowej oraz drzwi wejściowych do garażu, dzięki czemu są bardziej funkcjonalne i z powodzeniem zastępują bramy segmentowe z dodatkowymi drzwiami przejściowymi. Poziomy układ bramy – ruch segmentów w kierunku poziomym – jest związany z zupełnie inną konstrukcja prowadnic, w których porusza się brama, w porównaniu do klasycznej bramy segmentowej, zachowując jednocześnie wysokie walory energooszczędności i bezpieczeństwa. Wielkość sprzedaży bram bocznych jest znacznie niższa niż tradycyjnych bram segmentowych. Te wszystkie argumenty wpływają na wysokość ceny bram bocznych HST firmy Hörmann.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Segmentowa moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie. Oczywiście z automatyką. Podoba mi się rozwiązanie Hormanna dotyczące możliwości uchylenia górnego segmentu w przypadku wykrycia dużej wilgotności. Taka forma wietrzenia pomieszczenia, która bywa przydatna w bardziej wilgotne dni.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Wszystko zależy od usytuowania i budowy garażu oraz potrzeb inwestora. W garażu wolnostojącym najtańszym rozwiązaniem jest brama uchylna. Ale jeśli garaż ma niewielki podjazd lub wychodzi bezpośrednio na ulicę - lepsza będzie nieocieplona brama segmentowa, która nie zabiera miejsca przed garażem podczas otwierania i zamykania. Brama segmentowa jest też bardziej stabilna i sztywna oraz bardziej praktyczna i bezpieczna w użytkowaniu.

 

Gdy garaż znajduje się w bryle budynku – brama powinna być jak najcieplejsza. To tak samo ważne jak dobra izolacja przylegających do części mieszkalnej ścian i sufitu oraz ciepłe drzwi łączące garaż z domem. Gdy zależy nam na utrzymaniu stałej wysokiej temperatury w garażu, powinniśmy zamontować dobrze izolowaną bramę zbudowaną z segmentów o grubości 67 mm z przegrodą termiczną oraz wyposażoną w podwójne uszczelki wargowe na łączeniach segmentów i w podwójną uszczelkę progową.

 

Izolacyjność cieplna takiej bramy wynosi około 1,0 W/(m2K). A może być jeszcze wyższa, jeśli podczas montażu, za pomocą dodatkowych uszczelek na obwodzie bramy oraz specjalnego kątownika z tworzywa sztucznego, do minimum ograniczymy powstawanie mostków termicznych między ościeżnicą a ścianą garażu.

 

Kiedy jednak garaż ma wyjątkowo niskie nadproże lub inne względy konstrukcyjne, jak nachylenie dachu czy prowadzone instalacje, uniemożliwiają chowanie lub mocowanie bramy pod stropem, warto poszukać dobrze ocieplonej bocznej bramy segmentowej lub bramy rolowanej.

Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...