Skocz do zawartości

Bramy garażowe. Które rozwiązanie wybrać?


Recommended Posts

O miejscu do parkowania samochodu trzeba pomyśleć już na etapie projektowania domu. Wtedy najłatwiej będzie zaplanować je tak, by udało się dobrać bramę  garażową o standardowych wymiarach. Dzięki temu zaoszczędzimy sporą sumę, bo wykonywane na zamówienie nietypowe skrzydła garażowe są często o kilkadziesiąt procent droższe. A oto jakie bramy garażowe mamy do wyboru.

Pełna treść pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/garaz/a/7290-bramy-garazowe-ktore-rozwiazanie-wybrac
Link do komentarza
Cytat

No może nie jedyne, bo rolowane mają podobne plusy, a dodatkowo pozostawiają wolną przestrzeń pod sufitem.
Kwestia gustu



rolowane są zimne, wiec to raczej kwestia przestrzeni do wykorzystania. Jak ktoś ma dużo przestrzeni to wybór jest oczywisty.
Ja konkretnie mam bramę wiśniewskiego, ale teraz kupię normlstahl wzorując sie poniekąd na jednym koledze z forum który właśnie taką nabył icon_smile.gif I jedyny słuszny rozmiar tj 5000x2250 icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

rolowane są zimne, wiec to raczej kwestia przestrzeni do wykorzystania. Jak ktoś ma dużo przestrzeni to wybór jest oczywisty.
Ja konkretnie mam bramę wiśniewskiego, ale teraz kupię normlstahl wzorując sie poniekąd na jednym koledze z forum który właśnie taką nabył icon_smile.gif I jedyny słuszny rozmiar tj 5000x2250 icon_smile.gif


Czym uzasadniasz ten jedyny rozmiar?
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
  • 1 rok temu...
Rzeczywiście jak ktoś nie ma zbyt wiele miejsca w garażu to lepsza będzie brama rolowana lub segmentowa. Z tym, że rolowane nie trzymają zbyt dobrze ciepła, dlatego ja wybrałem akurat segmentową i dokupiłem do niej siłownik i śmiga bez zarzutu ;)
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 2 lata temu...
  • 3 miesiące temu...

Uchylna zajmuje sporą przestrzeń podczas pracy, można to zobaczyć na YT. A segmentowa działa na zupełnie innej zasadzie. Tak więc segmentowa jest bezpieczniejsza, ponieważ raczej nikogo nie uderzy jak uchylna i przydaje się jak jest niewiele miejsca. Ale oba typu są obsługiwane przez np. napęd Tiziano, tak więc można wnosić, że jeden typ z drugim walczy o miano najpopularniejszego rozmiaru bramy. Niemniej też polecam segmentową.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie do Pana z Hormanna. Ze względu na wygodę chciałem zamontować bramę seggmentową boczną. Normsthal zupełnie mnie olał i mimo dwukrotnego zapytania nie dostałem żadnej odpowiedzi. Hormann zato odpowiedział ale ceną zaporową. Ni jak nie mieści mi się w głowie co może być tak skomplikowane, że brama boczna jest ponad dwukrotnie droższa od pionowej. Już nawet się zastanawiałem czy nie kupić pionowej i ją przerobić na boczną... Garaż mam oddzielony od domu i nieogrzewany więc superszczelna brama pionowa nie jest mi koniecznie niezbędna wygoda przy bocznej jest znaczna o ile nie używa się jej tylko dla samochodu.

Link do komentarza
Dnia 23.02.2018 o 21:37, Valco napisał:

że brama boczna jest ponad dwukrotnie droższa od pionowej. Już nawet się zastanawiałem czy nie kupić pionowej i ją przerobić na boczną...

Kup najtańszą marketową w cenie 3 razy niższej. Po przerobieniu na boczną finalnie będziesz miał za 6 razy mniej :) No czysty biznes, nie?

Tylko jak z prowadzeniem i jakie rolki...

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Bramy boczne HST spełniają dwie funkcje – bramy garażowej oraz drzwi wejściowych do garażu, dzięki czemu są bardziej funkcjonalne i z powodzeniem zastępują bramy segmentowe z dodatkowymi drzwiami przejściowymi. Poziomy układ bramy – ruch segmentów w kierunku poziomym – jest związany z zupełnie inną konstrukcja prowadnic, w których porusza się brama, w porównaniu do klasycznej bramy segmentowej, zachowując jednocześnie wysokie walory energooszczędności i bezpieczeństwa. Wielkość sprzedaży bram bocznych jest znacznie niższa niż tradycyjnych bram segmentowych. Te wszystkie argumenty wpływają na wysokość ceny bram bocznych HST firmy Hörmann.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Segmentowa moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie. Oczywiście z automatyką. Podoba mi się rozwiązanie Hormanna dotyczące możliwości uchylenia górnego segmentu w przypadku wykrycia dużej wilgotności. Taka forma wietrzenia pomieszczenia, która bywa przydatna w bardziej wilgotne dni.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Wszystko zależy od usytuowania i budowy garażu oraz potrzeb inwestora. W garażu wolnostojącym najtańszym rozwiązaniem jest brama uchylna. Ale jeśli garaż ma niewielki podjazd lub wychodzi bezpośrednio na ulicę - lepsza będzie nieocieplona brama segmentowa, która nie zabiera miejsca przed garażem podczas otwierania i zamykania. Brama segmentowa jest też bardziej stabilna i sztywna oraz bardziej praktyczna i bezpieczna w użytkowaniu.

 

Gdy garaż znajduje się w bryle budynku – brama powinna być jak najcieplejsza. To tak samo ważne jak dobra izolacja przylegających do części mieszkalnej ścian i sufitu oraz ciepłe drzwi łączące garaż z domem. Gdy zależy nam na utrzymaniu stałej wysokiej temperatury w garażu, powinniśmy zamontować dobrze izolowaną bramę zbudowaną z segmentów o grubości 67 mm z przegrodą termiczną oraz wyposażoną w podwójne uszczelki wargowe na łączeniach segmentów i w podwójną uszczelkę progową.

 

Izolacyjność cieplna takiej bramy wynosi około 1,0 W/(m2K). A może być jeszcze wyższa, jeśli podczas montażu, za pomocą dodatkowych uszczelek na obwodzie bramy oraz specjalnego kątownika z tworzywa sztucznego, do minimum ograniczymy powstawanie mostków termicznych między ościeżnicą a ścianą garażu.

 

Kiedy jednak garaż ma wyjątkowo niskie nadproże lub inne względy konstrukcyjne, jak nachylenie dachu czy prowadzone instalacje, uniemożliwiają chowanie lub mocowanie bramy pod stropem, warto poszukać dobrze ocieplonej bocznej bramy segmentowej lub bramy rolowanej.

Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...