Skocz do zawartości

Projekt wentylacji mechanicznej z rekuperacją


Recommended Posts

Napisano
Przecież to przejrzysta folia! To kanały izolowane do wentylacji ! Widział Pan arota? Piszemy o takich kanałach. Robi się wentylacyjne na tych samych maszynach co te do gruntu. By klient wiedział które mu montują – przyjęli producenci te „czyste” robić białe. To wszystko. Nie piszę o kanałach z folii, izolowanych itp. Szanowny Panie sam używam francuskich kanałów izolowanych niebieskich i szarych. Jeszcze raz chodzi o identyczne kanały do wentylacji i do gruntu – takie jak arot! Takie jak na zdjęciu!
Napisano
Ten kanał, wewnętrzną stronę ma z folii poliestrowej, czyli z plastyku, który Pana zdaniem capi bo nie jest biały , ale posiada wymagane atesty – higieniczny i klasyfikacji ogniowej i są przeznaczone (wyprodukowane) jako wentylacyjne.

Pana kanały, wewnętrzne strony mają wykonane z folii poliestrowej, czyli z plastyku, ale one Pana zdaniem nie capią bo są białe, ale nie posiadają wymaganych atestów i zapewne nie są wentylacyjne nawet z nazwy.

Dodam tylko, że przewody wentylacyjne- zwłaszcza nawiewne (bo wbrew opinii Pana TB ustawodawca to też rozróżnia) - muszą być wykonane z materiału niepalnego i nierozprzestrzeniającego płomienia, a przepisy wymagają w tym zakresie „atestu” klasyfikacji ogniowej wydanej (w naszym przypadku) przez ITB.
Przepisy budowlane nakazują aby materiały używane w procesie budowlanym posiadały „atesty” ITB – stąd też te przewody, sprzedawane są jako osłonowe (i na takie posiadają wymagane „atesty”), a nie wentylacyjne.

Pod rozwagę czytających – koszt uzyskania atestu higienicznego to kwota od 1.000zł do 2.000zł, a czas „trwania” od 2 tygodni do 2 m-cy.
Ani kwota, ani czas, nie są zaporowe dla producenta (dystrybutora).

Dlaczego zatem, te przewody (kanały) plastykowe (jak je nazywa Pan TB) nie posiadają takiego atestu ?

Można bazować na przeświadczeniach Pana TB, że biały kolor nie capi, ale można też sprawdzić, czy rzeczony przewód ma wymagane atesty jako przewód (kanał) wentylacyjny – wybór należy do inwestora.

Napisano
Jest Pan chorym człowiekiem - CAPI BO NIE JEST BIAŁY! Nic Pan nie rozumie z tekstu! Napisałem, że arot ( czarne wnętrze ) śmierdzi, ale na tych samych maszynach wykonuje się kanały droższe do wentylacji. Dla odróżnienia wnętrze jest białe... Nie pisałem o wszystkich przewodach!!!
panta rhei... domine
Napisano
Po co pisać po próżnicy – wystarczy podać symbol (typ) tych przewodów wentylacyjnych arot – z białym plastykiem wewnątrz.

Wszystko wtedy będzie jasne.

No chyba, że to znów wiedza tajemna.
Gość arturo72
Napisano
  Cytat

Jest Pan chorym człowiekiem - CAPI BO NIE JEST BIAŁY! Napisałem, że arot ( czarne wnętrze ) śmierdzi, ale na tych samych maszynach wykonuje się kanały droższe do wentylacji. Dla odróżnienia wnętrze jest białe... panta rhei... domine

Rozwiń  

  Cytat

Robi się wentylacyjne na tych samych maszynach co te do gruntu. By klient wiedział które mu montują ? przyjęli producenci te ?czyste? robić białe. To wszystko.

Rozwiń  


  Cytat

Kolor rury osłonowej ma co najmniej taką samą żywotność a więc i odporność na wpływy zewnętrzne jak rura osłonowa przy przestrzeganiu warunków składowania określonych przez producenta. Przy produkcji rur osłonowych stosuje się barwnik 8 według DIN 53388, klasyfikowany na podstawie ośmiostopniowej niebieskiej skali falowej (DIN 54003) 8 - najlepszy, 1 - najgorszy. Na zamówienie można wykonać wyrób w innych kolorach (zależnie od zamówionej ilości).

Rozwiń  

Czyli zgodnie z powyższym,jeśli zamówię sobie środek w kolorze białym tzn.nie będzie śmierdzieć,jak w szarym to tylko lekko,jak w czarnym to będzie tak waliło,że hej icon_wink.gif
Może pójdziemy dalej i jeśli zielony to zapach wiosny,niebieski morska bryza a różowy to róże icon_biggrin.gif
P.S.
skala falowa wg DIN 54003 określa nam stopień odporności na światło...
Napisano
  Cytat

Czyli zgodnie z powyższym,jeśli zamówię sobie środek w kolorze białym tzn.nie będzie śmierdzieć,jak w szarym to tylko lekko,jak w czarnym to będzie tak waliło,że hej icon_wink.gif
Może pójdziemy dalej i jeśli zielony to zapach wiosny,niebieski morska bryza a różowy to róże icon_biggrin.gif
P.S.
skala falowa wg DIN 54003 określa nam stopień odporności na światło...

Rozwiń  

Kombinuj dalej icon_smile.gif. Jesteś już blisko. W końcu MISTRZ napisał :
  Cytat

panta rhei... domine

Rozwiń  
Napisano
  Cytat

Czyli zgodnie z powyższym,jeśli zamówię sobie środek w kolorze białym tzn.nie będzie śmierdzieć,jak w szarym to tylko lekko,jak w czarnym to będzie tak waliło,że hej

Rozwiń  

Po co przekręcać coś co jest proste... ten sam producent robi jedne i drugie kanały. Dla ich odróżnienia przyjął, ze te wentylacyjne będą białe wewnątrz - Ja tylko poinformowałem, ze tak producenci przyjęli NIE, ŻE ZAPACH ZALEŻY OD KOLORU. Czy jak producenci opon umówią się, ze z zielonym paskiem opony – średnie z białym to miękkie – to kolor będzie miał wpływ na twardość gumy?
Wiem, że Pan bajbaga mało rozumie poza przepisami - ale Pan?
Napisano
W tym prawdą jest tylko to, że ten producent robi przewody osłonowe różnokolorowe zarówno wewnątrz jak i zewnątrz.

Natomiast twierdzenie, że rury z białym wykończeniem od wewnątrz są przeznaczone do wentylacji (bo nie śmierdzą) jest dużym nadużyciem – to są dalej rury osłonowe a nie wentylacyjne.

Łatwo „obalić” to co napisałem, podając typ (producenta, symbol) tych rur.
Jeśli faktycznie są to rury przeznaczone do wentylacji – odszczekam i przeproszę, co najmniej czcionką nr. 5, w kolorze czerwonym.
Napisano
  Cytat

Po co pisać po próżnicy – wystarczy podać symbol (typ) tych przewodów wentylacyjnych arot – z białym plastykiem wewnątrz.

Wszystko wtedy będzie jasne.

No chyba, że to znów wiedza tajemna.

Rozwiń  



No prawie tydzień już czekamy – echo, echo, echoooooooo. icon_biggrin.gif
Napisano
Sorry, ale doświadczenie powinno już nauczyć że odpowiedź nie padnie ze strony TB.
Będzie lawirował, zmieniał temat, robił wycieczki osobiste, czy nawet używał inwektyw, ale konkretnej odpowiedzi popartej materiałami nie udzieli.
Przyparty do muru, po prostu zniknie z tematu na jakiś czas, aż pojawi się nowe zagadnienie do omówienia, w między czasie udzielając się w innych wątkach.
Gość arturo72
Napisano
  Cytat

czy takie karbowane rury trzeba czyścić - a jeśli tak to jak?
bo w tych karbach (mimo filtrów) będzie sie coś zbierać

Rozwiń  

Karbowane są na zewnątrz,w środku te "białe do wentylacji" są gładkie,czarne zresztą też icon_smile.gif
Napisano
Wczoraj oglądałem kanały ned air na targach i te białe były chyba czarne w środku. Kanały maja średnice 63mm wewnętrzną i oni twierdzą ze mogą przepuścić 35m3 na dobę wiec np z łazienki trzeba połączyć dwie rurki.
Mieli tez takie zielone spłaszczone rurki, ale tam sa potrzebne złączki a to bez sensu trochę, choc są bardziej płaskie niz rurki icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

Prowadzi się je w izolacji! Współcześnie domy izoluje się nie ociepla. Jaki jest sens odzysku ciepła w domach gdzie straty wynoszą ponad 100kWh/m2 przez braki w izolacji?

Rozwiń  

taki żeby więcej nie tracić niż trzeba icon_biggrin.gif
o ile drożej jest wybudować dom zaizolowany od ocieplonego (o takim samym wyglądzie, metrażu i grubości ściany)?
Proszę o przybliżoną wartość, nie musi być dokładna
Napisano
  Cytat

o ile drożej jest wybudować dom zaizolowany od ocieplonego

Rozwiń  
jest taniej... przecież ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczny jest centralny system ogrzewania. Ekonomia dla inwestora nie jest taka sama jak dla wykonawcy. Najwięcej się zarabia na drogich nikomu nie potrzebnych inwestycjach ( to nawet Bareja wiedział) - centralne, gaz pompy ciepła solary, a izolacja... cóż to za zarobek? Każdy to kupi jak najbliżej domu niezależnie od reklam...
Napisano
  Cytat

jest taniej... przecież ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczny jest centralny system ogrzewania. Ekonomia dla inwestora nie jest taka sama jak dla wykonawcy. Najwięcej się zarabia na drogich nikomu nie potrzebnych inwestycjach ( to nawet Bareja wiedział) - centralne, gaz pompy ciepła solary, a izolacja... cóż to za zarobek? Każdy to kupi jak najbliżej domu niezależnie od reklam...

Rozwiń  

to spytam inaczej:
czy za 350 tys da się wybudować prosty (prostokąt z poddaszem i 2spadowym dachem) zaizolowany domek ok 140 m2, i w nim zamieszkać (wykończenie tanie i podstawowe)? bo ocieplony to wiem że się da
Napisano
Skoro zawsze wychodziło taniej... Przecież zamiana miejsc na projekcie - izolacja zamknięta i przed odbiornikiem ciepła - nie zwiększa inwestycji, grubsza izolacja - owszem, ale nie tyle ile zyskujemy na nierobieniu centralnego.
Wentylacja z reku też jest tańsza lub równa inwestycyjnie z jako tako działającą ( jeżeli to w ogóle możliwe) wentylacją konwekcyjna.
Napisano
  Cytat

Skoro zawsze wychodziło taniej... Przecież zamiana miejsc na projekcie - izolacja zamknięta i przed odbiornikiem ciepła - nie zwiększa inwestycji

Rozwiń  

koszt muru > koszt izolacji
jeśli mamy zachować wymiary zewnętrzne jak i wewnętrzne budynku to musimy dać więcej "muru" (BK, Ytongta, ceramiki itp) a więcej muru to więcej materiałów i większy koszt robocizny = większy koszt inwestycji

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


na załączonych obrazkach widać różnice w wielkości poszczególnych stref mimo iż wymiary zewnętrzne i wewnętrzne są bez zmian. Wystarczy przyjąć że ciemny jest mur a jasne ocieplenie/izolacja.
Napisano
Jestem tutaj nowy , trochę czytam bo mnie interesuje kilka tematów które muszę rozwiązać w domu który buduję , ja tylko zwrócę uwagę że przy projektowaniu należy zwrócić uwagę na materiały najlepsze pod względem parametrów nadających się do izolacji ........ściana ciepła nie zawsze musi oznaczać gruba bo można łączyć nowe technologie ze starymi i szukać nowych ciekawych rozwiązań .
Pozdrawiam
Napisano
  Cytat

koszt muru > koszt izolacji
jeśli mamy zachować wymiary zewnętrzne jak i wewnętrzne budynku to musimy dać więcej "muru" (BK, Ytongta, ceramiki itp) a więcej muru to więcej materiałów i większy koszt robocizny = większy koszt inwestycji

[attachment=9543:sciana_ocieplona.JPG] [attachment=9544:_ciana_zaizolowana.JPG]
na załączonych obrazkach widać różnice w wielkości poszczególnych stref mimo iż wymiary zewnętrzne i wewnętrzne są bez zmian. Wystarczy przyjąć że ciemny jest mur a jasne ocieplenie/izolacja.

Rozwiń  

Czy może Pan to policzyć nie w tej skali a np 10x10m mur 0.2 m icolacja 0,3m?
Napisano
  Cytat

Czy może Pan to policzyć nie w tej skali a np 10x10m mur 0.2 m icolacja 0,3m?

Rozwiń  

przy założeniu h=3m

ocieplony - 112,8 m2 muru i 36 m3 ocieplenia
izolowany - 120 m2 muru i 34,56 m3 ocieplenia
Napisano
  Cytat

A dlaczego nie doliczacie stropu i ścian wewnętrznych ?

Rozwiń  

podłogę oraz strop i tak muszę ocieplić a ściany wewnętrzne mogę dylatować od zewnętrznych.

bardziej przeraża mnie problemy z zawieszeniem czegokolwiek na ścianach
Napisano
Ciekawa propozycja , ale trzeba też pamiętać o innych rolach muru , ciekawym połączeniem byłoby zastosowanie muru ceramicznego + izolacji próżniowej np w środku , taka ściana powinna być znacznie cieńsza niż z ociepleniem tradycyjnym .
Pozdrawiam
Napisano
  Cytat

cóż
to zadanie dla naszego wielkiego badacza Empifiriona

ale moim zdaniem te kilkanaście centów styro w takim tworze to za mało, skoro rozmawiamy o grubościach rzędu 50cm

Rozwiń  

to się położy 2 lub nawet 3 stropy icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif
Napisano
Jak Ci to sfinansuje TB to nawet wyjdzie według jego zapewnień, że taniej izolować (od wewnątrz) niż ocieplać (od zewnątrz) przy założeniu takiego samego współczynnika przenikania ciepła. icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

Jak Ci to sfinansuje TB to nawet wyjdzie według jego zapewnień, że taniej izolować (od wewnątrz) niż ocieplać (od zewnątrz) przy założeniu takiego samego współczynnika przenikania ciepła.

Rozwiń  
Szkoda, ze Pan wypisuje takie głupoty, zapraszam na budowę... Nie pisałem nic o współczynniku przenikania ciepła a o stratach. Przy identycznych materiałach . Straty gdy izolację termiczną wyrzucimy poza stały odbiornik ciepła ( mur na fundamencie ) oraz nie zabezpieczymy ( przy U<0.3W/m2 xK) paroizolacją są tak duże w porównaniu z izolacją termiczną suchą i przed stałym odbiornikiem ciepła, że tak pierwsza wersja jest dyskwalifikująca dla domu energooszczędnego. To jest mierzalne! Tak się po prostu nie robi, to jest śmieszne.
Napisano
tylko tak wielki myśliciel i anallizator jak nasz Empirfirion będzie swym wieeelkim umysłem udowadniał, że porównując coś działąjacego prawidłowo do czegoś nieprawidłowo, wyjdzie na to, że to pierwsze jest górą (tekst bez odniesienia do w/w wymienionych układów)
zaiste wielkie i głębokie, niczym IQ i umysł Paris Hilton

ale straszysz pan tym murem na fundamencie, ale jakoś nie podajesz pan swych najnowszych pomiarów dotyczących tej kwestii, a myślę, że gro, jak nie wszyscy, chętnie by się z tymi wartościami zapoznali
Napisano
  Cytat

U-rurka z wodą, jakoś tam wyskalowana.
Jeden koniec w anemostat uszczelniony coby tylko dmuchało - ssało do tej rurki.
Wynik otrzymujesz porównawczy.

Rozwiń  

nawiew to system naczyń połączonych, czyniąc pomiar niemożliwym. Przyrząd zmienia warunki ( np. opór ) wiec na innych anemostatach będzie więcej powietrza.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Proszę o podpowiedź, w jakim miejscu należy usytuować wyrzutnię i czerpnię powietrza w domu piętrowym np. z gzymsem (wyciągnięty strop nad ostatnim piętrem)? Jedynym wyjściem jest dach? Czy należy wtedy uwzględnić strony świata np. zimne wiatry od wschodu? Trudno jest mi to wyobrazić sobie - wyrzutnie i czerpnie w odległości kilku metrów od siebie na dachu. (Dach kopertowy, kąt 20 stopni).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...