Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
21 minut temu, autorushd napisał:

Poszukuje lamp które można by zamocować na murku. Jak widać wysokość jest mała. Zalezy mi aby były natynkowe i na jakąś sensowna żarówkę, e14/e27/gu10.  

Na murku i natynkowe? Może ogrodowe?

Dnia 7.06.2017 o 16:40, autorushd napisał:

No i co ja mam z tymi rudzielcami zrobić?

208.jpg

209.jpg

Jak to co? Auto im kup!

Napisano
28 minut temu, Buster napisał:

ja widzę wszystko tzn te dwie sztuki,zwymiarowane....

chyba że nastąpiła poprawa i wszyscy co nie widzieli widzą

Przejrzałem (znaczy forum) i wreszcie wiem o co chodzi, Lampy naścienne.

Ta pierwsza zdecydowanie ładniejsza.

Napisano
2 godziny temu, stach napisał:

:icon_eek: tyle widzę:

59455b95b4aa8_Beztytuu.jpg.7036412e64df0ad8df3959873d7a6f11.jpg

Ja na laptopie widzę wszystko:icon_biggrin:

Napisano

Czeka mnie zrobienie przepustu pod chodnikiem. Przepust miałby być do przewodów elektrycznych. Miejsca jest niestety mało. Obawiam się, że skończy się na zdjęciu jednego wiersza kostki. Długość przepustu to na oko 1,5-2mb.

Napisano

Wiec zmierzyłem ewentualny przepust, 2.8m. Strasznie długi. Jedyne sensowne wyjście to zdjęcie wiersza kostki. Ale muszę się nad tym jeszcze zastanowić, roboty sporo a efekt jaki chciałbym uzyskać możliwe ze niekonieczny do uzyskania. Są łatwiejsze sposoby aby taki efekt uzyskać. Tak przynajmniej myślę.


243.jpg

244.jpg

245.jpg

Napisano

z ciekawostek:

Trochę dziwne. Dwa zasilacze tej samej firmy, 100 i 200W. Na biegu jałowym mniejszy (100W) pobiera prąd 0,02A czyli 4,6W a większy 0,08A czyli aż 18,4W!!! Gdzie tu sens i logika? Czyli chociaż w pilocie jest włącznik to działa on za transformatorem. LEDy należy wyłączać włącznikiem naściennym przed transformatorem.

272.jpg

273.jpg

274.jpg

Napisano
Dnia 27.06.2017 o 12:50, autorushd napisał:

z ciekawostek:

Trochę dziwne. Dwa zasilacze tej samej firmy, 100 i 200W. Na biegu jałowym mniejszy (100W) pobiera prąd 0,02A czyli 4,6W a większy 0,08A czyli aż 18,4W!!! Gdzie tu sens i logika?  

Sens i logika będzie wtedy, kiedy Mierzący będzie sobie zdawał sprawę z tego co mierzy i czym się to różni od tego, co mierzyć chciał. Oraz czym się to mierzyć powinno.

W dobie zasilaczy impulsowych traktowanie wszystkiego jakby było zasilane sinusoidą jest sporym nadużyciem.

Napisano

Znalazłem w sieci drzwi szklane z efektem lustra. Oczywiście nie widziałem ich na oczy w realu. Ciekawe jak to się użytkuje.

306.jpg

"Szkło czarna perła / Blackperl jest szkłem z efektem lustrzanym z jednej strony za to z drugiej jest czarna. Standardowo tafla jest grubości 8mm."

Napisano

Chyba tak. Plan był taki aby kupić drzwi a następnie przykleić do nich lustro. Ale skoro jest inna opcja może miałoby to większy sens. Szczególnie ze przyklejanie wcale nie jest takie proste.

Napisano

Ktoś pomoże? Ściąganie foli z drzwi stalowych po dość długi okresie. O ile tam gdzie słońce nie operowało ścigało się idealnie, o tyle tam gdzie słońce już docierało wygląda to jak na fotkach. Delikatna masakra. Proszę nie pisać, że należy od razu zdejmować. Już to wiem.

Fin ostatnio mi zasugerował ze parownica można by sprawdzić.

311.jpg

312.jpg

Gość mhtyl
Napisano

Należy określić przyczynę a przyczyna jest taka, że się zwulkanizowało czyli skleiło a ciepło raczej bardziej to pogłębi niż naprawi, tak mi się na mój rozum wydaje. Może benzyna ekstrakcyjna by temu zaradziła lub coś silniejszego(np aceton, tri), tylko trzeba by było zrobić próbkę gdzieś na boku z tymi silniejszymi środkami coby one powłoki drzwi nie uszkodziły.

Napisano

Hm, sprawdzę tą suszarkę na szybko.  Bo mam.

 

Z folii jak zauważyłem odchodzi klej. Oczywiście ten klej trzeba będzie zmyć jakimś rozpuszczalnikiem. Ale z tym sobie poradzę. najgorsze to zdrapywanie tej folii. Myjka parowa nie powinna być niebezpieczna dla blachy pomalowanej proszkowo. Tyle ze jej obecnie nie posiadam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...