Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

wysypywany na ubity piasek i tyle, nic się z tym nie robi. Na to wylewamy wylewkę. Ja chcę jeszcze położyć na nim folię budowlaną. W tej warstwie ocieplenia dodatkowo będą rury kanalizacyjne a w górnej warstwie rurki od c.w icon_smile.gif

Już sporo osób tak zrobiło, osobiście znam kilka osób icon_smile.gif Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

wysypywany na ubity piasek i tyle, nic się z tym nie robi. Na to wylewamy wylewkę. Ja chcę jeszcze położyć na nim folię budowlaną. W tej warstwie ocieplenia dodatkowo będą rury kanalizacyjne a w górnej warstwie rurki od c.w icon_smile.gif

Już sporo osób tak zrobiło, osobiście znam kilka osób icon_smile.gif



a tu na forum jest jakiś dziennik z takim ociepleniem?
Link do komentarza

I zaczęły sie problemy, zostało zgłoszone do wykonawców projektu i czekam

131.JPG

132.JPG

ale w trakcie sam sobie rozważam co z tym zrobić.

Konkretnie: murując kopułę bez okien na piętrze nie ma żadnych kłopotów , cegły się pięknie klinują.
Inna jest sytuacja gdy mamy okna, wtedy wiersze cegieł mają przecięcia pionowe w miejscach okien i nie mają się za co zazębiać.

Nie byłoby problemu bo przecież tak było robione na parterze, ale...
na piętrze nachylenie jest o niebo większe i cegły się zwalają.
Chodzi o to aby wymyśle taki sposób aby do momentu aż nie zostaną zbudowane okna i zasklepione, w jakiś sposób zabezpieczyć ściany przed katastrofą icon_smile.gif

Ja dumałem i wymyśliłem dwa sposoby.
1. albo dla ciągłości muru wstawiać w miejscach okien pręty metalowe zamurowane, a po całej operacji wyciąć je szlifierką
2. albo rozeprzeć je

Link do komentarza
Cytat

I zaczęły sie problemy, zostało zgłoszone do wykonawców projektu i czekam



Raczej, czas nie jest Twoim sprzymierzeńcem, bo do momentu, rozparcia tej konstrukcji zworą, czyli zasklepienia, ta budowla nie jest w stanie równowagi i będzie robiła wszystko aby ten stan uzyskać, czyli może się zawalić. Te okna nie są winne, wbrew pozorom, opóźniły oznaki braku równowagi.

Równowagę można zachować tylko wtedy, kiedy przyłoży się siłę (ciężar), skierowany przeciwnie do naturalnych sił grawitacji, czyli mają „odciągać” poszczególne warstwy na zewnątrz.


Ps. Otwory okienne można ustabilizować, rozporami poprzecznymi (na każdym słupku deska, a między nimi wbite, z umiarem, rozpory), co wzmocni ścianę.


Ps.2. Pisząc słupek, na myśli miałem ten po łuku, czyli równo ze ścianą – nie pionowy.
Link do komentarza
hm w tym co kolega napisał jest sens icon_smile.gif tylko jaki to musi być ciężar tak zawieszony?

Już to sobie wyobrażam, od wewnętrznej strony sznurki (grubsze) zawinięte na kolejna warstwę i z zewnątrz obciążniki.
A jest co robić bo mam blisko siebie 4 okna. Może z zewnątrz odległości miedzy oknami są duże ale z wewnątrz strasznie małe.

A czas nie jest moim sprzymierzeńcem, dla tego się zastanawiam czy w obecnej formie nie przerwać prac, i zająć się np garażem.
Link do komentarza
Cytat

.....tylko jaki to musi być ciężar tak zawieszony?

Już to sobie wyobrażam, od wewnętrznej strony sznurki (grubsze) zawinięte na kolejna warstwę i z zewnątrz obciążniki.
A jest co robić bo mam blisko siebie 4 okna. Może z zewnątrz odległości miedzy oknami są duże ale z wewnątrz strasznie małe.



Taka refleksja mnie naszła.

Jest architekt, który taki projekt „wyliczył” i „opracował” konstrukcyjnie i wykonawczo. icon_evil.gif
Jest wykonawca, który podjął się realizacji tego „wyrobu”. icon_evil.gif

I co ? Wszyscy liczą na to, że jakoś się uda ?

A może weź za (4 litery) Jaśnie Pana architekta Sergiela, aby domówił szczegóły swojego „wynalazku”.
Łachy nie robi, bo raczej projekt wykonawczy niedopracowany.
Link do komentarza
Cytat

Rozpierające otwór okienny aby zachować ciągłość naprężań klinujących po obwodzie?


Tylko zrób stalowe te szalunki bo drewniane jak puszczą to się tam podusicie .

A sznurki obciążone cegłami są po to żeby przytrzymać tylko ostatnią warstwę cegieł ,która to jest niezamknięta po okręgu , bo cegły by zjeżdżały na świeżej zaprawie , spadały w dół i warstwa niezaklinowana się nie utrzyma, a po ułożeniu całej warstwy sznurki się przekłada w trakcie murowania na następną warstwę cegieł .

Prac nie przerywać, zwolnić budowanie warstw korony ,warstwy korony kopuły trzeba murować wolniej żeby zaprawa tężała ,wolny czas wykorzystać zająć się garażem . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Mam pytanie, jak zabezpieczyć ławy fundamentowe na zimę?

Od zewnątrz mam założony styropian, zasypane do wysokości posadzki.

Od wewnątrz mam nasypany piasek na wysokość ław fundamentowych. I nic więcej

Poziom wody obecnie 2m pod gruntem, grunt piaszczysty.



Obsypać gruntem piaskiem itd.. z obu stron do wysokości strefy przemarzania na danym terenie.Czyli mróz nie może sięgnąć poniżej oparcia ław fundamentowych z obu stron bo je podniesie .
Link do komentarza
no tak rozumiem. Ale zastanawiam sie co ma podnosić mróz jeśli mamy grunt piaszczysty przepuszczalny. Gdyby chodziło o grunt wysadzeniowy tj jakieś gliny to w ogóle bym nie pytał ale piasek?

Dziś nie mogłem spać, obudziłem się ok 2 w nocy, wykonawca wieczorem był u mnie i opowiadał o szalunkach itp.
Całą noc sobie wyobrażałem katastrofę budowlaną, ponoć moja kopuła jest jedyna z oknami na piętrze i pomysł jest niesprawdzony :(
Link do komentarza
Inwestorze - co ci szkodzi poświęcić 1 dzień na robotę ?
Teraz wyobraź sobie takie coś:
Spada deszcz, śnieg, robi się błoto - a wieczorkiem i w nocy robi się fajny mrozik, - odparować ci nic nie odparuje, a wsiąknąć poza strefę przemarzania też jeszcze nie wsiąknie.
Podsyp tak do 50cm od murów, daj na wierzchu te worki z poliuretanem i śpij spokojnie.
Link do komentarza
Cytat

no tak rozumiem. Ale zastanawiam sie co ma podnosić mróz jeśli mamy grunt piaszczysty przepuszczalny. Gdyby chodziło o grunt wysadzeniowy tj jakieś gliny to w ogóle bym nie pytał ale piasek?

Dziś nie mogłem spać, obudziłem się ok 2 w nocy, wykonawca wieczorem był u mnie i opowiadał o szalunkach itp.
Całą noc sobie wyobrażałem katastrofę budowlaną, ponoć moja kopuła jest jedyna z oknami na piętrze i pomysł jest niesprawdzony :(



Nie będę teraz się tu rozwodził trzymaj się norm masz nietypową budowlę i ważne żeby z obu stron było obsypane do takiej samej wysokości ławy.

W takim projekcie okna nie powinny być wymurowywane tylko wylewane z żelbetu odpowiednio zbrojonego żeby przenosiły -rozkładały siły ,naprężenia w tych miejscach pustych przestrzeni okiennych na ściany kopuły,sklepienia łukowe nad oknami dadzą radę gorzej z pionowymi elementami okien .Gdyby to były okna okrągłe murowane z cegły to lepiej by sobie radziły z naprężeniami występującymi w kopule pod takim kątem. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Na budowie śnieg stopniał icon_smile.gif

Dziś zrobiłem kilka fotek z wysokości drugiej kopuły icon_smile.gif

146.jpg

147.jpg

148.jpg

Dziś także na własne oczy widziałem jak zatrzymał się na drodze samochód wyszedł miły pan z aparatem i zaczął robić zdjęcia. Dotąd słyszałem tylko takie relacje od pracowników. A tu mam LIVE icon_smile.gif

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...