Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano

Dziś w poszukiwaniu cegły zawitałem do Torunia icon_smile.gif idąc tropem podpowiedzi kolegi z forum znalazłem cegłę litewską, importowaną z Litwy. jest to cegła klasy 20.

Waga cegły ponad 3,1kg, z ciekawych własności to cegła puknięta o druga brzęczy , taki fajny dźwięk ceramiczny, przyznam się ze jeszcze takiej cegły nie miałem. Ze sprzedawcą rozmawiałem, ta cegłę biorą do budowy kominów.

91.jpg

92.jpg

Cegła ma tylko śladowe ilości margla icon_smile.gif

Napisano (edytowany)
Cytat

Dziś w poszukiwaniu cegły zawitałem do Torunia Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif"> idąc tropem podpowiedzi kolegi z forum znalazłem cegłę litewską, importowaną z Litwy. jest to cegła klasy 20.

Waga cegły ponad 3,1kg, z ciekawych własności to cegła puknięta o druga brzęczy , taki fajny dźwięk ceramiczny, przyznam się ze jeszcze takiej cegły nie miałem. Ze sprzedawcą rozmawiałem, ta cegłę biorą do budowy kominów.





Cegła ma tylko śladowe ilości margla



Szukasz zwykłych cegieł na ścianę konstrukcyjną potem na to będzie izolacja a zastanawiałeś się nad ścianą jednowarstwową .


http://www.baudokumentation.ch/7/pdcnewsit...96/index_7.html Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Fotka w linku przedstawia jakaś formę porothermu, tak mi sie wydaje. U mnie niestety technologia wymuszą pełna cegłę z czego jestem zadowolony icon_smile.gif Ale poza kopułami resztę tj garaż , ściany działowe chciałbym zrobić z silki, raz że prościej i szybciej i pewnie taniej, dwa ze akumulacja podobna. No ale z tym to się jeszcze mam czas zastanowić.
Napisano (edytowany)
Cytat

Fotka w linku przedstawia jakaś formę porothermu, tak mi sie wydaje. U mnie niestety technologia wymuszą pełna cegłę z czego jestem zadowolony Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif"> Ale poza kopułami resztę tj garaż , ściany działowe chciałbym zrobić z silki, raz że prościej i szybciej i pewnie taniej, dwa ze akumulacja podobna. No ale z tym to się jeszcze mam czas zastanowić.


Nie wierzę że technologia wymusza każdy materiał konstrukcyjny się nadaje igloo ze śniegu się buduje .
Chyba ze z tradycji to wynika budowało się sklepienia, kopuły kościelne, nawy.
Tłumacz google:

BRICOSOL nowoczesne cegły przyszłości z unikalnych cech jakościowych
BRICOSOL przyszłość jest lekki budulcem dla porosierter baubiologisches Einschalenmauerwerk bez dodatkowej izolacji i izolacji zewnętrznej. Czysta glina jest mieszany z trocinami, który wypala w temperaturze pieca przekraczającej 1000 ° C.

bricosol_gr.jpg


Pozostawiając porów, które pozwalają pary wewnątrz przepuszczalność i na zewnątrz. Moduł oddycha samodzielnie. Fizyczno-zaprojektowane komory powietrzne zawsze gwarantują wysoką izolacyjność termiczną. BRICOSOL przyszłość jest dostępny w 5 grubościach, a także pełna gama ataków, kamieni węgielnych i bilansowania.

Izolacja termiczna wartość
U-wartość 0,18 W / m 2 K bez tynku izolacyjnego
Lambada-l wartość: 0,09 W / mK

Cegła jest w nowej fabryce - produkowanych i jest dostępna sofot - wyposażone w najnowocześniejsze technologie.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

W środku nie maluje, obawiam się tylko wilgoci z zewnątrz budynku. Same ławy są z betonu wodoodpornego.
Dziś cd zasypywania.

Ale bloczki betonowe oraz zaprawa zastosowana do ich wmurowania nie jest z betonu wodoodpornego.

UWAGI OGÓLNE
- chronić piankę Isomur z polystyrolu przed działaniem upalnego słońca. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

Nowy nabytek pozabudowlany icon_smile.gif

106.jpg

No i w poniedziałek bierzemy się za drenaż.


107.jpg


108.jpg


109.jpg

Wyszło ze kupiłem za dużo rur drenarskich, konkretnie 2x za dużo. I teraz się zastanawiam, czy nie położyć w wykopie podwójnych rur?

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Nowy nabytek pozabudowlany icon_smile.gif


No to masz teraz dodatkowe zajęcie i dodatkowy wydatek icon_biggrin.gif Fajna psina,jak si e wabi?

Cytat

Wyszło ze kupiłem za dużo rur drenarskich, konkretnie 2x za dużo. I teraz się zastanawiam, czy nie położyć w wykopie podwójnych rur?


Ja tez jak wyliczyłem bloczki na zero to zamówiłem tak,że zostało 6 palet icon_biggrin.gif Z materiałem to tak jest albo kupisz za dużo albo za mało icon_mrgreen.gif
Gość mhtyl
Napisano (edytowany)
Cytat

To prawda, Hektor ma 4 mies i wazy 20kg. No i zaczynam mu gotować posiłki bo niestety nieugotowanego nie je :(


To będzie kawal psiska icon_biggrin.gif Ja miałem kiedyś suczkę rasy Landseer zwała się Klara ale ze względów mniej oczywistych byłem zmuszony oddać ją w dobre ręce. Miałem jej fotki ale w starym telefonie który mi się spieprzył a nie przeniosłem ich do kompa,szkoda. Można zaglądnąć jak psy tej rasy wyglądają tu- https://www.google.pl/search?q=landseer&...280&bih=624 Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nowy nabytek pozabudowlany icon_smile.gif

106.jpg



jaki słodziak wub.gif
córa wygląda jakby się bała , że ją zaraz pożre icon_biggrin.gif


Cytat

To prawda, Hektor ma 4 mies i wazy 20kg. No i zaczynam mu gotować posiłki bo niestety nieugotowanego nie je :(



kawał psiaka będzie ... jeść w wiadrze bedziesz mu podawał icon_lol.gif
a serio - da się przyzwyczaić do suchego .... tylko trzeba być cierpliwym i nieczułym na wzrok kota ze Shreka icon_biggrin.gif
moje stado wpiernicza tylko suchy pokarm , od małego przyzwyczajałam icon_wink.gif
Napisano

Dziś szukałem najlepszej ceny lepo i doznałem szoku jakie są różnice w cenie.

118.jpg

Pod Warszawa chcą 13,80 + dostawa, a u mnie w Skierniewicach 10,50 za worek + dostawa. Przy 8 paletach to zaczyna być spora różnica.

Zaczęła się również budowa szalunków do drzwi i okien icon_smile.gif

114.jpg

115.jpg

116.jpg

117.jpg


Napisano
na razie nie ma z nim problemów, córka się go nie boi ale jak biegnie żeby ja oblizywać to jednak trochę ucieka icon_smile.gif
Z miesiąc dog idzie na szkolenie, zapewne z cała rodzinka icon_smile.gif
Napisano
Myślałem już także o tym. W założeniach ściany działowe tez miały być robione z cegły, ale mam dać silke. Jednak najpierw wykorzystam całą cegłę a dopiero dam ta silkę icon_smile.gif

Wstępnie będzie jeszcze 6 transportów, dziennie wychodzi 2 palety na budowanie co daje 11dni. Czyli tiraka co 11 dni by było wymagane icon_smile.gif
Napisano
Cytat

na razie nie ma z nim problemów, córka się go nie boi ale jak biegnie żeby ja oblizywać to jednak trochę ucieka icon_smile.gif
Z miesiąc dog idzie na szkolenie, zapewne z cała rodzinka icon_smile.gif


I bardzo dobrze. Wszyscy będą wiedzieli, jak z nim postępować i psina nie będzie miała sprzecznych poleceń.

Cytat

plan wygląda tak, że do końca września powinny stać już 2 kopuły. A co z tych planów wyniknie to zobaczymy icon_smile.gif


Życzę terminowego wykonania i dobrej pogody icon_biggrin.gif

Cytat

Na jakiej wysokości robicie parapet? U mnie wychodzi ok 80cm.


Wychodzi, że po położeniu płytek będzie 85cm.
Napisano
Ki-bi-cu-ję-wciąż ... tyle, że po swojemu ... cichaczem.


Cytat

Na jakiej wysokości robicie parapet? U mnie wychodzi ok 80cm.


U mnie też 80 na gotowo. Kalumet jest kawał chłopa, to se może mieć wyżej.
Napisano
Cytat

Wychodzi, że po położeniu płytek będzie 85cm.



Myślałem jeszcze czy przypadkiem nie zastosować ciepłego parapetu a on ma wysokość ok 6cm icon_smile.gif
Ale nad tym będę myślał w weekend icon_smile.gif Oczywiście takowy parapet do testów mam już zakupiony, dziś zawiozę na budowę i zrobię przymiarki icon_smile.gif
Napisano (edytowany)

Dzis robota w niepełnym składzie wiec idzie wolniej. Odchylenie na 80cm wyszło 7cm od pionu.

33.jpg

34.jpg

Zastanawiałem się także nad świetlikiem górnym w kopułach, wysłałem nawet zapytania do trzech firm.
Zaproponowano mi świetlik fi 270cm czyli całkiem ok.

35.JPG

36.jpg

Jednak odpowiedzi są zaskakująco zniechęcające, koszt 1szt to 22tys netto :(

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
A to przykrość... można się wkierwić.
Zapodaję sprawdzony patent na odstraszanie (?) złodziei
http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...l=1#post4714955
Może coś z tego zaadoptujesz dla siebie.
Powodzenia.

Cytat

Zastanawiałem się także nad świetlikiem górnym w kopułach, wysłałem nawet zapytania do trzech firm.
Zaproponowano mi świetlik fi 270cm czyli całkiem ok.

Jednak odpowiedzi są zaskakująco zniechęcające, koszt 1szt to 22tys netto :(


Coś mi się wydaje że kopuła na profilach aluminiowych stosowanych do budowy ogrodów zimowych wyszłaby znaczniej taniej.
W Twoim przypadku (duży ogród zimowy) możesz chyba dodatkowo liczyć na dobrą cenę.
Napisano (edytowany)
Cytat

No i spotkała mnie plaga budów, czyli złodzieje. Pięknie przycięli panel ogrodzeniowy, mało mało a nikt by nawet nie zauważył.



Może to miała być dyskretna furtka na stałe.
Na szczęście mówiłeś że niczego cennego nie będziesz na noc zostawiał. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...