Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

Fotka z przemyśleń odnośnie zastosowania isomur.
czy isomur koniecznie trzeba dawać tez pod ściany działowe?


To nie budujesz baniek - kopuł na płycie-płytach połączonych ? tylko na tradycyjnych fundamentach .Nie musiał byś stosować półśrodków .Pod płytą jest jednolita izolacja cieplna . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
tak, będą zwykłe fundamenty. Swego czasu zastanawiałem się nad płyta jednak nie wyszło, konstruktor przedstawił mi czarne wizje i sobie odpuściłem. Długo by można gadać ale to i tak nic nie zmieni.

Isomur chciałbym dać pod wieniec na fundamencie. Natomiast na wieniec w miejscach gdzie będą drzwi tez bym dał isomur. Musze wycyrklować podłogę , żeby za dużo betonu nie poszło. Liczę że ma pójść w dwóch warstwach ok 15cm.

Napisano
Cytat

tak, będą zwykłe fundamenty. Swego czasu zastanawiałem się nad płyta jednak nie wyszło, konstruktor przedstawił mi czarne wizje i sobie odpuściłem. Długo by można gadać ale to i tak nic nie zmieni.
Isomur chciałbym dać pod wieniec na fundamencie. Natomiast na wieniec w miejscach gdzie będą drzwi tez bym dał isomur. Musze wycyrklować podłogę , żeby za dużo betonu nie poszło. Liczę że ma pójść w dwóch warstwach ok 15cm.



A to jest kawałek przekroju twojego budynk w miejscu fundamentu i ściany czy z internetu jakiś .
Napisano
to jest z netu ze strony bloczków isomur. W sumie moja ścian wyglądać będzie podobnie.
Tylko u mnie isomur szerokość 24cm i ściana tez 24cm i bloczki betonowe też 24cm.
Oraz ocieplenie fundamentów będzie 10cm a ocieplenie budynku 20cm.
Napisano (edytowany)
Cytat

to jest z netu ze strony bloczków isomur. W sumie moja ścian wyglądać będzie podobnie.
Tylko u mnie isomur szerokość 24cm i ściana tez 24cm i bloczki betonowe też 24cm.
Oraz ocieplenie fundamentów będzie 10cm a ocieplenie budynku 20cm.


Myślę ze konstrukcyjnie tak by było najlepiej :

Brak obrazka

a ściany wewnętrzne (działowe) można wtedy stawiać bezpośrednio na płycie żelbetowej 15cm zbrojonej siatką Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Gość adiqq
Napisano
Cytat

Tylko u mnie isomur szerokość 24cm i ściana tez 24cm i bloczki betonowe też 24cm.
Oraz ocieplenie fundamentów będzie 10cm a ocieplenie budynku 20cm.



no to musisz zmienić tytuł wątku...z 20cm styropianu ten dom nie będzie pasywny...
Napisano
Cytat

Myślę ze konstrukcyjnie tak by było najlepiej :

Brak obrazka

a ściany wewnętrzne (działowe) można wtedy stawiać bezpośrednio na płycie żelbetowej 15cm zbrojonej siatką




Dzięki. Kurczę ja nie potrafię albo nie mam programu żeby tak ładnie to rozrysować icon_smile.gif jeszcze raz dzięki icon_smile.gif

Cytat

no to musisz zmienić tytuł wątku...z 20cm styropianu ten dom nie będzie pasywny...



a kto mówi o styro, będzie pur. Cały czas jest szansa , że zejdę poniżej 15, w sumie mam obecnie wyliczone 15,97 kWh/m2/rok icon_smile.gif
Napisano
czy jak w projekcie nie ma bloczków isomur a ja chce je założyć to musi być robiona jakaś zmiana? Pytam tak dla formalności co i kto powinien wpisać w dzienniku budowy?
Napisano
W dniu 18.05.2012 zostało wysłane do Prokuratury Rejonowej w Grodzisku Mazowieckim zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa z art.§ 286 1 kk przez Pana Bogumiła Sosnowskiego właściciela firmy „Wyrób cegły ceramicznej Bogumił Sosnowski” znajdującej się w Kobyłce przy ulicy Przyjacielskiej 37, oraz przeciwko jego synowi Panu Dariuszowi Sosnowskiemu posługującego się na allegro Nickiem „ darek11321”
Jednocześnie zostało wysłany pozew o zapłatę do Sądu Rejonowego w Grodzisku Mazowieckim za brak dostawy w wyznaczonym terminie cegły w ilości 50000szt.
Autorus
Napisano (edytowany)
Cytat

W dniu 18.05.2012 zostało wysłane do Prokuratury Rejonowej w Grodzisku Mazowieckim zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa z art.§ 286 1 kk przez Pana Bogumiła Sosnowskiego właściciela firmy ?Wyrób cegły ceramicznej Bogumił Sosnowski? znajdującej się w Kobyłce przy ulicy Przyjacielskiej 37, oraz przeciwko jego synowi Panu Dariuszowi Sosnowskiemu posługującego się na allegro Nickiem ? darek11321?
Jednocześnie zostało wysłany pozew o zapłatę do Sądu Rejonowego w Grodzisku Mazowieckim za brak dostawy w wyznaczonym terminie cegły w ilości 50000szt.
Autorus



No to niezły hamulcowy Ci się trafił. icon_eek.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
7.jpg

A to szopka na narzędzia icon_smile.gif wszystko idzie swoim tempem, ani szybko ani wolno, po prostu swoim tempem.
Choć jak widać hamulcowy mi się trafił :( Ale to mnie będzie dopiero bolało za 2-3 miesiące.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

7.jpg

A to szopka na narzędzia icon_smile.gif wszystko idzie swoim tempem, ani szybko ani wolno, po prostu swoim tempem.
Choć jak widać hamulcowy mi się trafił :( Ale to mnie będzie dopiero bolało za 2-3 miesiące.


No tak, cegieł nie przywieźli to szopkę trza było z płyty osb wybudować icon_biggrin.gif
Napisano
Głowa do góry! Budowniczy tego świata już dawno harmonogram pracy budowlanych wykonał dla Ciebie, będzie więcej czasu na dopieszczenie innych kwestii.
Napisano (edytowany)
Cytat

A to szopka na narzędzia



Co do szopki to ładna ale żeby zabezpieczyć ją przed złodziejem musisz zrobić podłogę kolega miał taki przypadek że złodzieje zrobili podkop i wynieśli narzędzia potem zasypali dół wyrównali teren ,a po wezwaniu policajów okazało się że oni nie stwierdzili włamania bo kłódka wisiała na swoim miejscu. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Głowa do góry! Budowniczy tego świata już dawno harmonogram pracy budowlanych wykonał dla Ciebie, będzie więcej czasu na dopieszczenie innych kwestii.



Całkowicie się z Tobą zgadzam.


Cytat

Co do szopki to ładna ale żeby zabezpieczyć ją przed złodziejem musisz zrobić podłogę kolega miał taki przypadek że złodzieje zrobili podkop i wynieśli narzędzia potem zasypali dół wyrównali teren ,a po wezwaniu policajów okazało się że oni nie stwierdzili włamania bo kłódka wisiała na swoim miejscu.



To prawda, najlepsza ochrona jest nie trzymanie wartościowych rzeczy takich jak elektronarzędzia itp. A jak ktoś chce kopać aby zabrać młotek, wiadro plastikowe lub ciuchy robocze to już nic się na to nie da poradzić icon_smile.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

I zaczeło się kopanie fundamentów.

13.jpg


Robi wrażenie, gdybym nie wiedział ze kopułę budujesz to by pomyślał że UFO tę dziurę zrobiło icon_mrgreen.gif
Powodzenia icon_biggrin.gif
Napisano
Przy takim kształcie nikt z sąsiadów w róg Ciebie nie zagoni.

Jak na kilka dni przed rozpoczęciem budowy zacząłem wykonywać wykop pod gwc. Kilku sąsiadów wpadło do mnie z zapytaniem, co ja takiego robię. Z uśmiechem oznajmiłem, że dzień wcześniej geodeta wytyczając dom zaznaczył mi kilka punktów pod odwierty na gaz łupkowy i jest wielce prawdopodobne, że będę energetycznie niezależny. Kiedy poprosili mnie, czy nie mógłbym im dać namiarów na tego geodetę .....długo się śmiałem ... na zakończenie, za głupi żart musiałem postawić piwo sąsiadom.
Napisano (edytowany)
Cytat

I zaczeło się kopanie fundamentów.
Pierwsze wrażenia, kurde ale to wielkie. A sąsiedzi myślą pewnie ze aqapark buduję



Niepotrzebnie wywaliłeś ten piach ze środka mogłeś zostawić kopać tylko po obwodzie koła po wylaniu fundamentów i zrobieniu "zera" będziesz musiał wsypać piach ponownie i jeszcze zagęścić .Zrywa się tylko humus piachu nie . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Przy takim kształcie nikt z sąsiadów w róg Ciebie nie zagoni.

Jak na kilka dni przed rozpoczęciem budowy zacząłem wykonywać wykop pod gwc. Kilku sąsiadów wpadło do mnie z zapytaniem, co ja takiego robię. Z uśmiechem oznajmiłem, że dzień wcześniej geodeta wytyczając dom zaznaczył mi kilka punktów pod odwierty na gaz łupkowy i jest wielce prawdopodobne, że będę energetycznie niezależny. Kiedy poprosili mnie, czy nie mógłbym im dać namiarów na tego geodetę .....długo się śmiałem ... na zakończenie, za głupi żart musiałem postawić piwo sąsiadom.



icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif Dobre



Cytat

Niepotrzebnie wywaliłeś ten piach ze środka mogłeś zostawić kopać tylko po obwodzie koła po wylaniu fundamentów i zrobieniu "zera" będziesz musiał wsypać piach ponownie i jeszcze zagęścić .Zrywa się tylko humus piachu nie .



U mnie problem był inny, nierówna działka, różnica prawie 1m. Czyli w jednym rogu jest chyba ok 90cm, a w drugim trzeba było dodatkowo pogłębić, bo inaczej ławy lane by były na humus.

Nie dość ze budynek jajowaty, to krzywa działka przy ulicy spełnionych marzeń icon_smile.gif
Napisano
Z przyjazdu geodetów w czwartek nic nie wyszło, w projekcie był błąd i nieprawidłowo wyznaczona linia zabudowy. Później wieczorkiem jak siedziałem znalazłem ten błąd, linia zabudowy była wyznaczona od granicy działki a powinna być od drogi. W pierwszej wersji budynek się po prostu nie zmieścił :(
Normalnie kamień mi spadł z serducha.

Geodeci przyjadą we wtorek. Także spotkam się z handlowcem Budokruszu z Mszczonowa.
Napisano
Cytat

wooow jestem pod wrażeniem juz się nie mogę doczekać pierwszych zdjęć z budowy icon_lol.gif


Wiesz to nie takie pewne autorushd zaczyna z deka od końca ja spodziewam się szafek do kuchni prędzej tudzież bidetu icon_mrgreen.gif
Napisano (edytowany)
gaweł ma sporo racji, budowa jest "nietypowa" i nie wiadomo gdzie jeszcze znajdziemy problemy. Nie wspominając o tych nieszczęsnych cegłach :( Ale to nie są jedyne problemy ale to już na pogawędki przy browcu tylko.

Ma ktoś może dostęp do isomur plus w sensownej cenie? Potrzebuje 5 palet. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Wiesz to nie takie pewne autorushd zaczyna z deka od końca ja spodziewam się szafek do kuchni prędzej tudzież bidetu icon_mrgreen.gif




hehehe dobre dobre - ale fakt budowa całkiem nietypowa to w sumie czemu by i od bidetu nie zacząć icon_razz.gif
Napisano (edytowany)
słyszałem, że budowa takiego wychodzi taniej niż zwykłego - ciekaw jestem. Sam zastanawiam się nad takim:) Jak bym działalność w nim prowadził to każdy trafi icon_smile.gif Trzymam kciuki i powodzenia życzę! a gdzie budujesz? Edytowano przez forest999 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Pobojowisko .
Jak zrobić drenaż aby był prawidłowo zrobiony?


Pokaż detale połączenia zbrojenia a nie tylko kółka .
W Poście #537 wydaje się ze są zbyt płytko posadowione fundamenty (szalunek).
Ze zdjęć wydaje się ze drenaż jest tu zbędny (piasek).
Raczej tylko odprowadzenie wód opadowych (deszcz). Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Odnośnie odwodnienia to przy wykopach także mnie taka myśl naszła, faktycznie piach straszny.
Ale jak zrobić odwodnienie od deszczu?

Znając specyfikę budynku, brak rynien itd nie mam na to pomysłu. Wiem tylko że będę robił opaskę w koło domu, ale jak ona ma dokładnie wyglądać tez nie wiem.

Napisano
autorushd - cieszę się, że wystartowałeś .... życzę dużo powodzenia , trzymam kciuki żeby stosunkowo najmniej boleśnie ta operacja budowy Twoich kopuł przebiegła .... sam wiesz - łatwo nie będzie , ale marzenia są do spełniania icon_wink.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Odnośnie odwodnienia to przy wykopach także mnie taka myśl naszła, faktycznie piach straszny.
Ale jak zrobić odwodnienie od deszczu?

Znając specyfikę budynku, brak rynien itd nie mam na to pomysłu. Wiem tylko że będę robił opaskę w koło domu, ale jak ona ma dokładnie wyglądać tez nie wiem.



Może odwodnienie liniowe ułóż dookoła każdej bryły budynku ,taką opaskę i co 10 mb zrób zlew i rurami PCV odprowadź to w wiadomym kierunku byle dalej od budynku do zbiornika deszczówki .


270711hauraton3.jpg Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
a taki sposób:

"Wodę deszczową "z rynien" to najlepiej odprowadzić tak, że w odległości około 20-30 cm od muru wykonać wykop na głębokość około 20 cm i szerokość około 20 cm, ułożyć grubą folię PE w kształcie U. Na dnie ułożyć rurę drenarską i zasypać wszystko kamykami frakcji około 16 mm."

Odnośnie odwodnień liniowych to pomysł mi się podoba. Widzę jeden kłopot, kopuła jest okrągła, jak to połączyć w łuk? Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

a taki sposób:
Odnośnie odwodnień liniowych to pomysł mi się podoba. Widzę jeden kłopot, kopuła jest okrągła, jak to połączyć w łuk?



Zastosować koryta betonowe i kratki ,które można przycinać pod dowolnym kątem .
5.W razie potrzeby korytka można docinać za pomocą szlifierki z tarczą do betonu.
6.Ułożyć pierwszy kanał w przygotowanym dołku na przygotowanym wcześniej betonie.
7.Kolejne odcinki kanałów odwadniających układać równo ponieważ nie ma możliwości poprawy ułożenia po wyschnięciu zaprawy.
8.Fugować klejem mrozoodpornym lub zaprawą piaskowocementową poprzez nałożenie kleju lub zaprawy na ściankę czołową kanału i dociśnięcie kolejnym układanym elementem. Nadmiar kleju usunąć, aby nie tamował przepustowości wody w odwodnieniu.Firma przypadkowa jest sporo firm produkujących koryta betonowe.
tc_c250_330.jpg
http://www.bielbet.pl/produkt,36,korytko-0-33m-tc-c250.html


http://www.aco.pl/6265.html Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ale jak zrobić odwodnienie od deszczu?

Znając specyfikę budynku, brak rynien itd nie mam na to pomysłu. Wiem tylko że będę robił opaskę w koło domu, ale jak ona ma dokładnie wyglądać tez nie wiem.



W projekcie powinno to być, jest to niezbędny element zagospodarowania działki i część składowa projektu budowlanego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...