Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Ja juz ogladalem dom Pana Sergiela. Dosyć ekscentryczny tak jak jego własciciel zafascynowany kultura staro-egipska. A propo matarialu mi proponowal gazobeton z cementowni z jakimis dodatkami. Ogolnie bylem na tak, ale moja malzonka postawila stanowcze i nieprzejednane veto. Gdyby wykazala choc troche zrozumienia to pewnie bym byl tym pierwszym, a tak przymierzam sie tylko do budowy piecioboku i ekipy jak tylko patrza na rysunki to zaczynaja grymsic i znajdowac trudnosci a tam tylko dwa katy 135 stopni reszta 90. Dlatego radze dobra ekipa. O zaangazowanie architekta to ja bym sie nie martwil - te domy to jego pasja. Przynajmniej tak ja to odebralem. Dzieki ze nie dales sie zaszufladkowac w typowy projekt goraco cie popieram idz i walcz.
Link do komentarza
no no? projekt nawet fajny
a co najważniejsze nie kolejny domek typu dworek
bo ostatnio wysypało takich z kolumienkami na wejściu itd.


Cytat

Słyszeliście o kołkach do styropianu o długości powyżej 30cm?



odnośnie kołków zobacz na www.Koelner.pl
mają o długości 340 mm
ale zawsze możesz zastosować frezowanie pod kotwę (frez do styropianu np. EJOT) + krótsze kotwy + zaślepki (kółka) ze styropianu
te rozwiązanie jest nawet lepsze, bo unikasz mostków termicznych

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Kolego czy mógłbyś mi podać link do tych 340? Szukam i najdłuższe jakie znalazłem to 300.
Ja znalazłem to http://www.koelner.pl/c?lang=pl&mod=pr...duct&p1=687

Cytat

Nie tylko Ty... Ja tyż bym chciała obejrzeć.




Odsyłam do postu #44 na prawdę gostek chętnie pokaże tylko wypadałoby zadzwonić dzień przed odwiedzinami.
Wrażenia bezcenne icon_smile.gif A czy się spodoba to już kwestia gustu.
Link do komentarza
Cytat

Kolego czy mógłbyś mi podać link do tych 340? Szukam i najdłuższe jakie znalazłem to 300.
Ja znalazłem to http://www.koelner.pl/c?lang=pl&mod=pr...duct&p1=687



Spojrzałem do ich katalogu gdzie podają, że KI-10N i KI-10NS są dostępne w długości 340
ale na ich stronie faktycznie nie znalazłem
Nie wiem czy to błąd, czy w międzyczasie usunęli z oferty.
Najlepiej do nich zadzwoń
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
No Autorus szacun.
Ja nadal gryze sie z podjeciem decyzji odnosnie kopuly.
Zonie nie odpowiada wykonczenie zewnetrzne zarowno tynkiem wodoodpornym jak rowniez gontem. Proponowali nam wykonczenie na zasadzie dodatkowej siatki typu fuller na zewnatrz calej kopuly i puszczenie jakis roslin ale nie o to mi chodzi. Wnetrze kopuly robi wrazenie niezapomniane szczegolnie widoczna z salonu antresola, ktora daje calosci niezapomniany urok.
Uklad zabudowy antresoli dodatkowymi pomieszczeniami to juz nie to samo ale rozumiem podejscie praktyczne ze wzgledu na rodzine i dzieci.
Nadal rowniez bije sie z myslami odnosnie braku zainteresowania systemem nawiewno-wywiewnym ze strony architekta. W gornej czesci antresoli jest bardzo duszno i goraco i nie wiem czy obieg grawitacyjny (jesli tak to mozna nazwac) z filtrem olejowym zapewni odpowiednia wymiane powietrza w calej kopule mieszkalnej.
Oczywiscie wszystkie te aspekty sa do rozwiazania ale nadal sa czyms nowym w ukladzie kopuly. Sam architekt w swojej kopule nie posiada takiej wentylacji a bylem tam w lecie i uczucie zaduchu im blizej gory byl nieciekawy. Oczywiscie mozna zawsze otworzyc swietlik ale wtedy tracimy to na czym nam najbardziej zalezy czyli energii icon_smile.gif.

Oj temat rzeka jesli chodzi o kopule. Przegryzam sie przez ten temat juz troche czasu i nadal mam watpliwosci.

Zastanawia mnie rowniez ocieplenie welna mineralna od wewnatrz i straty na powierzchni uzytkowej szczegolnie na pietrze.

Architekt twierdzi, ze jest to dom praie zeroenergetyczny ale nie potrafi przedstawic jakichkolwiek wyliczen. Wiem zaraz ktos mnie zaatakuje, ze to nie jest najwazniejsze. Ja chce wiedziec jakie bedzie zapotrzebowanie chociazby na co zeby zobaczyc od czego wychodze i czego moge oczekiwac w trakcie eksploatacji domu.

Autorus,
Trzymam kciuki za Ciebie bo znamy sie nie od dzisiaj. Zarazilem cie tematem kopuly i wierze, ze z twoim optymistycznym i luznym podejsciem do zycia zrealizujesz swoj pomysl. Masz kumpla, ktory nauczy sie z tego co mowi architekt prostej technologii i postawi ci dom poprawnie i zgodnie z rygorystycznymi zaleceniami projektu.
Pamietaj kazda cegla musi byc moczona przed polozeniem bo inaczej widac plamy icon_smile.gif.

Ja tez juz jestem prawie przekonany do kopuly ale moja malzonka nadal grymasi i niestety nie mam tyle wolnego czasu na studiowanie nowego w Polsce zagadanienia kopuly z cegly.
Wiemy juz czego chcemy ale nadal mamy opory.
Dom w tej technologii bedzie zapewne trudnozbywalny i juz jak bralem wypis z planu zagospodarowania terenu w Urzedzie Gminy to nosami krecili na haslo "dom w kopule".
U Ciebie nie bedzie zapewne z tym problemu bo nie ma w okolicy zadnych zabudowan a u mnie jest od licha.
Nie chcialbym czekac w nieskonczonosc na zgode na budowe albo zmiany w planach pod dyktando urzedasow.


Pozdrawiam

braavoo
Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Wszystko w najlepszym porządku icon_smile.gif

Tydzień temu znów byłem u architektów, i znów sobie pewne rzeczy tłumaczyliśmy. Znów maja poprawić. Natomiast zaproponowali mi pompę ciepła, a ponieważ z tym prądem jest tak że nawet przedstawiciele Elektry nie potrafią mi odpowiedzieć na pytanie jaki przydział mocy jest mi niezbędny icon_sad.gif zaczynam na to patrzyć coraz bardziej podejrzanie. Szczególnie że z moich wyliczeń wychodzi ze muszę mieć ponad 40kv, a nie wiadomo (jeszcze się nie pytałem) czy mi elektrownia taki przydział w ogóle zapewni.

Więc wróciłem do planu pierwotnego PC i się nad tym zastanawiam. JAk będę miał już plan całości czyli jakoś w marcu to opublikuję na forum.



Autorus
Link do komentarza
Cytat

Wszystko w najlepszym porządku icon_smile.gif

Tydzień temu znów byłem u architektów, i znów sobie pewne rzeczy tłumaczyliśmy. Znów maja poprawić. Natomiast zaproponowali mi pompę ciepła, a ponieważ z tym prądem jest tak że nawet przedstawiciele Elektry nie potrafią mi odpowiedzieć na pytanie jaki przydział mocy jest mi niezbędny icon_sad.gif zaczynam na to patrzyć coraz bardziej podejrzanie. Szczególnie że z moich wyliczeń wychodzi ze muszę mieć ponad 40kv, a nie wiadomo (jeszcze się nie pytałem) czy mi elektrownia taki przydział w ogóle zapewni.

Więc wróciłem do planu pierwotnego PC i się nad tym zastanawiam. JAk będę miał już plan całości czyli jakoś w marcu to opublikuję na forum.



Autorus


KW - chyba... to nie jest obecnie żaden problem. Nie ma już przydziałów tylko jest rynek i cena kW przyłączeniowego. Można ogrzewać się i małą mocą, tylko, że wtedy spada komfort i rosną troszkę opłaty. Kto z Elektry nie potrafił podać ile kW? -
Link do komentarza
Cytat

Kto z Elektry nie potrafił podać ile kW? -


https://forum.budujemydom.pl/style_images/b...mail-button.png
Już wysłałem na priv.


Ogólnie założenia sa takie, całkowita powierzchnia ok 400m2 w tym ok 40m2 garażu czyli będzie grzejnik. I do tej pory NIKT mi nie potrafi powiedzieć jakie muszę mieć przyłącze.

Ogólne założenia dla mat znam bo są na stronie elektry, ale nie o to mi chodzi.

""W tym wypadku potrzebnym parametrem jest moc na m2.

Należałoby przyjąć z zapasem ok 70-90 W/m2.

Zużycie bedzie jednak zdecydowanie mniejsze. Zakładam że ok. 40W/m

Dla garażu współczynnik należy pomniejszyć, a w łazience nieco podnieść np.: do 120W"

Autorus
Link do komentarza
Cytat

https://forum.budujemydom.pl/style_images/b...mail-button.png
Już wysłałem na priv.


Ogólnie założenia sa takie, całkowita powierzchnia ok 400m2 w tym ok 40m2 garażu czyli będzie grzejnik. I do tej pory NIKT mi nie potrafi powiedzieć jakie muszę mieć przyłącze.

Ogólne założenia dla mat znam bo są na stronie elektry, ale nie o to mi chodzi.

""W tym wypadku potrzebnym parametrem jest moc na m2.

Należałoby przyjąć z zapasem ok 70-90 W/m2.

Zużycie bedzie jednak zdecydowanie mniejsze. Zakładam że ok. 40W/m

Dla garażu współczynnik należy pomniejszyć, a w łazience nieco podnieść np.: do 120W"

Autorus


Systemy ogrzewania stosowane w budownictwie energooszczędnym charakteryzują się mniejszym zużyciem energii przy większej mocy jednostkowej ( W/m2) . W domach o dużym zapotrzebowaniu, gdzie konieczne jest użycie pośredniego ( centralnego ) systemu ogrzewania - jest odwrotnie - tam im większa moc tym większe zużycie. - Stąd programy OZC do centralnych systemów - by nie przewymiarować kotłowni.
Dlatego moc dobiera się do możliwości instalacji – górna granica to nawet 160W/m2. Producenci systemów najczęściej robią wszystko pod 100W/m2 - - co do 40 W/m2 – bez problemów da sobie radę w utrzymaniu temperatury, ale przy programowaniu… wydłuży się znacznie czas przechodzenia ze stany Eco/comf co trochę zwiększy opłaty i zmniejszy komfort. Małe moce jednostkowe stosuje się w tzw. budownictwie pasywnym - a energooszczędność to sterowalność, (zadanie dla ogrzewania) aplikowanie ciepła dokładnie ile potrzeba, tam gdzie potrzeba i wtedy kiedy potrzeba. Natomiast izolacja – odpowiada za rachunki. U nas te sprawy wypaczają „ciepłownicy” – będą za szukać jak najdroższych „kwadratowych jaj” byleby tylko nie izolować . Jak to było w „Misiu” najlepiej zarabia się ba drogich, nikomu nie potrzebnych inwestycjach.
Link do komentarza
wiec napisze jak ja to sobie szacuje.

400m2 to 40kw liczac po 100w /m2
Dodatkowo plyta grzewcza w domciu 8kw
Dodatkowo ogrzewacze wody w kazdym ujeciu po 4kw x 5szt = 25kw
Dodatkowo ogrzewacz prysznicowy 12kw
Dodatkowo zwykle zycie czajnik , pralka lodowka 5kw

Robi sie sporo


Na szczescie mozna wykozystac elektronike icon_smile.gif

Tzn

Podczas gdy jest max pobor energi wylacza sie ogrzewanie np w jedej kopule. Czyli idziemy sie kapac , albo cos pieczemy, wylacza nam sie na ten czas ogrzewanie. Zupelnie tak jak w kotlach gazowych dwufunkcyjnych, jak kozystamy z cieplej wody wylacza nam sie ogrzewanie.

Co nie zmienia faktu ze te 50kw wypadaloby miec.

Teraz mam 3kw, musialbym dokupic 47kw x 150zl = 7500zl za samo ppowiekszenie mocy. Takie zycie.








Link do komentarza
Cytat

zastanow sie dobrze nad ogrodem zimowym
znam wiele osob ktore maja ogrody,ale nie znam zadnej,ktora po latach nie zalowalaby decyzji



Ale czemu?

U mnie ogród zimowy będzie zrobiony w ten sposób ze szkielet drewniany z drewna klejonego bedzie zamówiony w firmie i odpowiednio wyginany. Natomiast reszta będzie robiona z poliwęglanu a nie ze szkła. Dodatkowo między ściana kopuły a ogrodem będzie szpara aby woda spływająca z kopuły płynęła po sianach do ogrodu. Wiem, w teorii fajnie a jak będzie zobaczymy icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

W tym właśnie problem ze nie znam nikogo takiego icon_sad.gif

W lecie można tram zrobić przeciąg, tj otworzyć dach. Tyle ze ja to mówię na podstawie teorii moich architektów.
W zimę cóż, powinno tam być cieplej niż na dworze. Ale na pewno nie będzie tak jak w domu, to wykluczone. Grunt żeby było na plusie.


Wszystko można fajnie zrobić - ile m2 Pan by ewentualnie planował? Robiliśmy ogrzewania dla ogrodu botanicznego w Pawśinie.
Link do komentarza
Cytat

ja mam brata ktory to przeklina
i ciotke ktora tez niezadowolona

zaro radosci z takiego ogrodu a same problemy

to tak jak basen w domu-na poczatku pocieszysz sie a pozniej tylko problem

zastanow sie dobrze

popytaj na forum,znajomych




Powiem tak, wiem o co biega. Sam odziedziczyłem "basen", ale zrobiony samoróbką aby się dzieciaki kapały, wiecznie skubany przeciekał. W końcu zadeskowałem skubanego i altankę postawiłem na tych deskach. na pewno altanki używam częściej niż tego basenu.

Odnośnie wielkości ogrodu zimowego to z planów na oko ( bo niezwymiarowane) wychodzi jakieś 30-40m2 po podłodze. Z tym ze ogród nie będzie miał podłogi tylko zwykły grunt.





Link do komentarza
Cytat

Powiem tak, wiem o co biega. Sam odziedziczyłem "basen", ale zrobiony samoróbką aby się dzieciaki kapały, wiecznie skubany przeciekał. W końcu zadeskowałem skubanego i altankę postawiłem na tych deskach. na pewno altanki używam częściej niż tego basenu.

Odnośnie wielkości ogrodu zimowego to z planów na oko ( bo niezwymiarowane) wychodzi jakieś 30-40m2 po podłodze. Z tym ze ogród nie będzie miał podłogi tylko zwykły grunt.


Nie wyobrażam sobie innej niż trawniczek podłogi. Wentylacja - niewielka z odzyskiem - odprowadzenie wilgoci do środka - walka z wilgocią nie ma sensu, nawiewy dość gęsto, równomiernie i małe - by nie przeszkadzały i zapobiegały zaparowaniu szyb "dachu" . Kabel grzewczy w gruncie na 30 cm styro z folią kubełkową. "Grządki" podniesione i szczelne ściany - z własną wilgocią gleby i grzaniem - To przy południowych roślinach, przy naszych jest prościej.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
następne zamówienia tj deski calówki 20m3, oraz dziś zakupiłem parapety wewnętrzne i zewnętrzne z granitu.

Na projekcie wyczaiłem ze jednak garaż jest za mały, tj za wąski, brama ma być 5000mm a garaż ma 5400mm. Jak wjadą dwa samochody może nie dać rady wyjść z samochodu. Ogólnie znalazłem bramę normstahl serii g60 ocieploną 40mm icon_smile.gif Z ciekawych spraw to normstahl sprzedaje bramy o szerokości do 6500, niestety ceną wzrasta konkretnie, ale jak komuś bardzo potrzebna to sobie kupi icon_smile.gif I normstahl w komplecie ma od razu napęd, co z jednej strony jest fajne bo nie trzeba sobie dobierać, ale z drugiej zmusza do zakupu napędu do bramy, żeby się nie wygłupiać z dwoma pilotami.

Link do komentarza
polecam stronkę www.kopuly.pl tam znajdziecie wszystkie interesujące was pytania.nie ujmując pomysłu to jednak byłbym skłonny zaproponowac inne rozwiązanie-proste,tanie i bez kłopotu.otóz zamiast cegieł stosujemy powłokę którą pompując ocieplamy poliuretanem,zbrojeniem i finalnie betonem...prawda ze prostrze???i bez kłopotu
Link do komentarza
Cytat

polecam stronkę www.kopuly.pl tam znajdziecie wszystkie interesujące was pytania.nie ujmując pomysłu to jednak byłbym skłonny zaproponowac inne rozwiązanie-proste,tanie i bez kłopotu.otóz zamiast cegieł stosujemy powłokę którą pompując ocieplamy poliuretanem,zbrojeniem i finalnie betonem...prawda ze prostrze???i bez kłopotu



Wybór technologi budowania był świadomy. Rozważałem kopułę dmuchaną , miałem już pierwsze wyliczenia.
Dla mnie takie kopuły maja sporo wad, dla mnie najważniejsza to nie wyobrażam sobie żeby mieszkać pod żelbetem icon_sad.gif
Link do komentarza
Cytat

polecam stronkę www.kopuly.pl tam znajdziecie wszystkie interesujące was pytania.nie ujmując pomysłu to jednak byłbym skłonny zaproponowac inne rozwiązanie-proste,tanie i bez kłopotu.otóz zamiast cegieł stosujemy powłokę którą pompując ocieplamy poliuretanem,zbrojeniem i finalnie betonem...prawda ze prostrze???i bez kłopotu


nie znajduję tam ani interesujących pytań, a tym bardziej jeszcze bardziej interesujących odpowiedzi
ani o izolacji
ani o rozwiązaniach konstrukcyjnych
ani o popełnionych projektach,
ani fotek z własnej produkcji,
ani ani...

Cytat

Wybór technologi budowania był świadomy. Rozważałem kopułę dmuchaną , miałem już pierwsze wyliczenia.
Dla mnie takie kopuły maja sporo wad, dla mnie najważniejsza to nie wyobrażam sobie żeby mieszkać pod żelbetem icon_sad.gif


akurat tu żelbet dzielnie się broni, wręcz aż prosi się o zastosowanie
Link do komentarza
Cytat

Ja atk tylko kretyńsko sie zapytam - jak juz Ci sie miejsce do mieszkania znudzi albo postanowisz przenieśc sie do innego miasta to komu sprzedasz tą chałupkę?



dlaczego wszyscy od razu muszą w przyszłości sprzedawać swoje domy
to samo jest z praefą, że nikt tego nie kupi albo pójdzie za psie pieniądze
a może trafi na jakiegoś napaleńca i sprzeda po lepszej cenie niż dostałby za stodołę
Link do komentarza
Cytat

dlaczego wszyscy od razu muszą w przyszłości sprzedawać swoje domy



Nie muszą, ale dla różnych celów – choćby ubezpieczenia - tzw. wartość rynkowa jest brana pod uwagę.


Dopisałem:

Istnieje również możliwość, że w przypadku kredytu, bank może zarządzać spłaty różnicy miedzy wartością rynkową, a sumą wynikająca z hipoteki – przykład - USA.

Oczywiscie teoretycznie - nie mniej jednak, taka możliwość istnieje. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
do barbossa-radze kolego nauczyc sie jezyka a nie pisac głupot!!!na stronie www.kopuly.pl masz wszystko opisane....
mieszkam w takim domu juz ponad 8 lat i nie zamieniłbym go na zaden inny.ciepły,ergonomiczny-z ogromną przestrzenią i niekonwencjonalnym stylem...oczywiscie o gustach mozna dyskutowac...ale zalety tych domków sa niepodwazalne...proszę aby nie wypowiadac sie o rzeczach na temat których nie ma sie pojęcia...niestety w dziedzinie budowania domów polacy nadal mają kwadratowe myslenie....

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

do barbossa-radze kolego nauczyc sie jezyka a nie pisac głupot!!!na stronie www.kopuly.pl masz wszystko opisane....
mieszkam w takim domu juz ponad 8 lat i nie zamieniłbym go na zaden inny.ciepły,ergonomiczny-z ogromną przestrzenią i niekonwencjonalnym stylem...oczywiscie o gustach mozna dyskutowac...ale zalety tych domków sa niepodwazalne...proszę aby nie wypowiadac sie o rzeczach na temat których nie ma sie pojęcia...niestety w dziedzinie budowania domów polacy nadal mają kwadratowe myslenie....



Kolego
jeżeli chodzi o język (domniemam, że nasz, a przynajmniej mój, ojczysty) to przeczytaj swoje posty i spal się ze wstydu

goowno jest na tej zakichanej stronie, jeżeli uważasz, że takie pierdoły są wystarczające
to również spal się ze wstydu, bo raz - uważasz innych za głąbów, dwa - sam nim jesteś
Link do komentarza
Cytat

mieszkam w takim domu juz ponad 8 lat i nie zamieniłbym go na zaden inny.



mieszkasz i jednocześnie produkujesz .....
bo jakby - Twój nick jest nazwą firmy do której strony linka podałeś.... i o której się w superlatywach wyrażasz .... ponadto mam na uwadze Twój wcześniejszy wpis:

Cytat

polecam stronkę www.kopuly.pl tam znajdziecie wszystkie interesujące was pytania.nie ujmując pomysłu to jednak byłbym skłonny zaproponowac inne rozwiązanie-proste,tanie i bez kłopotu.otóz zamiast cegieł stosujemy powłokę którą pompując ocieplamy poliuretanem,zbrojeniem i finalnie betonem...prawda ze prostrze???i bez kłopotu




Barbossa napisał Ci czego na tej stronie brakuje .... i to wystarczyło Ci , żebyś zarzucił Mu pisanie głupot?
przecież rzeczowo napisał:

Cytat

nie znajduję tam ani interesujących pytań, a tym bardziej jeszcze bardziej interesujących odpowiedzi
ani o izolacji
ani o rozwiązaniach konstrukcyjnych
ani o popełnionych projektach,
ani fotek z własnej produkcji,
ani ani...



Jako najprawdopodobniej właściciel tej stronki - powinieneś podziękować za spostrzeżenia i ją udoskonalić żeby inni nie zarzucili Ci tego samego co Barbossa - braku konkretów ....
Jak widać - wolisz ignorować rady i obrażać ludzi niż wyciągać konstruktywne wnioski ...
Twój wybór ...



edit: nie myliłam się ...
https://forum.budujemydom.pl/a-moze-kopula-...zna-t14292.html
Link do komentarza
czyz poruszany temat nie dotyczy kopuł?czy się mylę....tak owszem-buduje i mieszkam..a co w tym złego?nikogo nie obrazam tylko stwierdzam fakty...a co mam napisac elaborat na 10 stron...po to masz e-maila i tel zeby dowiedziec się czegos więcej.......nikogo na siłe nie bede przekonywał do tego typu domków-ale obrzucanie na wejsciu kogos błotem to taka nasza polska domena...
Link do komentarza
masz jakieś fobie na punkcie przynależności narodowej?

na stronce kopa zdjęć, ale obcych, jakiś wykresik z czapy, bo dotyczący jakiegoś tam kościoła
parę obrazków w anglosaskim języku, też nie wiadomo o czym (widać jakąś tam izolację o grubości 1")
ogólne takie pierdoły, jakby temat obcy Autorowi, żadnych konkretów,
ŻADNYCH
Cytat

tam znajdziecie wszystkie interesujące was pytania


nie mówiąc już, że nic na temat, który tu przyświeca (proponuję się z nim zapoznać)
o czym tu dyskutować?

Link do komentarza
Cytat

nikogo na siłe nie bede przekonywał do tego typu domków-ale obrzucanie na wejsciu kogos błotem to taka nasza polska domena...



nie trzeba na siłę nikogo przekonywać ... autor wątku się podjął budowy kopuły - i szuka konkretnych rozwiązań ewentualnych problemów ....
zaznaczę : KONKRETNYCH - a nie marketingowego lania wody , bo tego w internecie pod dostatkiem - wystarczy wpisać odpowiednie słowo w google ...

zamiast się denerwować proponuję schować urażoną dumę do kieszeni i po prostu porozmawiać o konkretach ... bo skoro Pan wybudował i mieszka , to pewnie takowe zna ....
Link do komentarza
Odnośnie stropów to wstępnie zrobię je drewniane, wypadałoby być konsekwentnym i dać sonie spokój z żelbetonem.
Jednak zastanawiam się nad kablami grzejnymi, mianowicie , będą one szły na foli aluminiowej która będzie położona na płyty OSB. Potem zatopię je w kleju, a następnie założę wykładzinę. Czy dobrze myślę?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W tej chwili nie zrobię, bo teraz mnie tam nie ma. Wygięły się różnie - jedne w górę, inne w dół. Szczególnie jedna jest mocno wygięta i akurat to ta na środku całego domu. Jak położyłem poziomicę na kilku z nich to się za głowę złapałem.   > A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości. Myślisz, że konstrukcja jest już na tyle "spokojna" po tak długim czasie schnięcia, że nie spowoduje ponownych ugięć i tym samym pękania podłogi lub sufitów?   Dach był montowany około 4 - 5 lat temu.
    • Zrób jakieś zdjęcia, bo nawet nie wiadomo w którą stronę się "wygły"i powiedz też kiedy dach był montowany.    A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości.
    • Witam. Wykonałem drenaż opaskowy wokół domu podpiwniczonego. Rura czarna kaczmarek ciężki dren o średnicy 11cm, w obsypce żwiru 16-32 i to wszystko owinięte włókniną 150g o wodoprzepuszcalności 90L/min. Dren będzie zasypany płukanym piaskiem z 10-20 cm a dopiero na to dam grunt z wykopu (glina zmieszana z piaskiem). Na 3 ścianach dolna powierzchnia drenu jest poniżej górnej płaszczyzny ławy a co za tym idzie poniżej posadzki piwnicy. Problem pojawił się na ostatniej ścianie z uwagi że w ławie znajduje się rura kanalizacyjna 160 której górna krawędź znajduje się tylko ok 6 cm poniżej posadzki. Dodając do tego izolację reaktywną którą pokryta jest ta rura kanalizacyjna i to że rura drenażowa jest ułożona na niej więc z jakimś odstępem dylatacyjnym 1-2cm więc zbierać będzie zaledwie jakieś 2-3 cm poniżej posadzki w piwnicy, ale jak ułożyłem dren ze spadek 0,5% to wychodzi na to że po lewej stronie dren będzie powyżej posadzki w piwnicy. Ściany piwnicy są bardzo dobrze zaizolowane masą reaktywną aż po same ławy więc tu akurat bym się nie obawiał że będzie coś przeciekać, ale trzeba brać na poprawkę jakieś niedoskonałości i zastanawiam się teraz nad funkcjonalnością tego drenu znajdującego się powyżej posadzki. Bo jeśli to wszystko jest w podsypce żwirowej i poziom ewentualnej wody gruntowej się wyrówna to nawet przy tak ułożonej rurze drenarskiej woda powinna być odbierana z odcinka znajdującego się poniżej posadzki piwnicy prawda? Więc nie ma w zasadzie obaw że będzie stała w miejscu gdzie rura jest powyżej posadzki bo zleci po prostu do najniższego punktu tylko że będzie to zachodziło wolniej aniżeli miało by być ściągane przez rurę? Wiem że dren można układać nawet z bardzo małym spadkiem czy też nawet pionowo i wyrównująca woda znajdzie ujście do najniższego punktu, ale nie chce mi się już tego poprawiać. Poniżej na pomarańczowo rura drenarska, na czerwono obrys żwiru 16-32 we włókninie.     Druga sprawa jeśli na jednej ze ścian rura ma jakieś 1 cm, wzniesienia, czy w niektórych miejscach więcej to czy grozi to zamuleniem w tym miejscu? Jakieś zanieczyszczenia staną w tym miejscu i nie będą mogły trafić do studni osadnikowej? Dren jest elastyczny i podczas zasypywania jak się na nim nie stoi to potrafi się podnieść a kamień spod niego ciężko jest wyciągnąć, stąd takie fale.          
    • Mam jętki dość mocno wygięte w łuk. Różnica poziomu pomiędzy niektórymi to nawet 5cm. Możliwe, że więcej. Nad nimi ma być strych nieużytkowy. Drewno jest suche, bo leżało tak kilka lat. Czy jętki nadal mogą się mocno wyginać, nawet o kilka centymetrów, czy raczej już tak zostanie? Na ile to jeszcze może wciąż pracować? Powinienem teraz dążyć do wyrównania i wypoziomowania jętek np. za pomocą spinania ich poprzecznie robiąc kratownicę czy może lepiej już zostawić to tak jak jest i podczas montażu podłogi podkładać jakieś deski itp.? Niektóre z jętek "wiszą" nad ścianami działowymi, a inne dotykają - to wynika pewnie z tego, że niektóre się wygięły z biegiem czasu i tego, że chyba powinny być montowane nieco wyżej nad ścianami. No ale jest jak jest.   Zależy mi na dwóch rzeczach: - w miarę równej (żeby wiochy nie było) podłodze strychu - żeby sufity (g-k) w pomieszczeniach użytkowych nie pękały
    • Musiała od razu pęknąć czy się po prostu ugięła albo powstały jakieś mocne naciski punktowe? Ściany piwnicy stoją na grubej papie, najgrubsza jaka była, nie pamiętam ile mm ale wydaje mi się że to też mogło mieć wpływ. W żadnej że ścian nie ma słupa żelbetonowego. Zanim stawiałem ściany to szukałem po forach i wszyscy doradzali takie słupy właśnie żeby unikać rys na ścianach. Rys jest więcej na ścianach piwnicy, poniżej pokazane. Praktycznie na każdym łączeniu wewnętrznych ścian nosnych i narożnikach.    A ponadto tu gdzie zaznaczono na żółto to są raczej na pewno naciski/reakcje pionowe bo jest to narożne okno tarasowe bez słupa i w tym miejscu pewne dochodzi do dużych nacisków na ściany piwnicy.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...