Skocz do zawartości

Ilu masz progrmów w zmywarce a ile używasz ? :)


NOTO

Recommended Posts

Napisano
Mam z 5 a używam maksymalnie 3: płukanie, eko (najczęściej) , 70C (prawie gotowanie jak coś przypalone icon_smile.gif). Reszta to jakies pośrednie nieistotne programy icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Mam z 5 a używam maksymalnie 3: płukanie, eko (najczęściej) , 70C (prawie gotowanie jak coś przypalone Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif">). Reszta to jakies pośrednie nieistotne programy Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif">


Nie wiem baba nastawia.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Ja też mam 5 ale używam tylko dwóch. Zresztą wydaje mi się,że przy zakupie nowej zmywarki nie ma sensu kierować się ilością programów, nie znam nikogo kto był używał wszystkich:) Z kolei mój brat jest jeszcze lepszy, bo używa tylko jednego a ma super "wypasioną" pralkę Boscha
Napisano
w pralce na pewno powinno używać się więcej programów. Chociaż pewnie już sporadycznie korzysta sie z tzw. prania wstępnego ....
Napisano
Cytat

Nie wiem baba nastawia.


Tez staram sie nie "wtracac" icon_smile.gif
Czasami jednak ja to robie i zarowno ja i zona korzystamy z kilku funkcji i podfunkcji, np. mycie "eco" o "eco+quic time", 1/2 zmywarki (gora albo dol) no i sporadycznie do lekkich zabrudzen (nie pamietam, ale jakis szybki i oszczedny program) co daje lacznie 5 funkcji
To jest tak jak z mikrofala, od groma funkcji czy gotowych programow "dedykowanych" ale korzystamy tylko z 3-4 opcji.

Pzdr.
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
jak większość- potrzebne są 2 . A 3 to max. Na codzień używam ECO- 50 st, to jest energooszczędny i wodooszczędny tylko długo myje (ale je zwykle włączam zmywarkę na noc), a jak mam mocno zabrudzone rzeczy albo przyschnięte to mam taki intensiv 70 st. I tyle icon_smile.gif
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Mama 7 programów, ale używam 3, a najczęściej to w ogóle jednego. Oczywiście wybierając zmywarkę zwracałam największą uwagę na duży dobór programów, a teraz wychodzi na to, że potrzebne są góra 4. No ale może jeszcze reszta z nich kiedyś się przyda icon_wink.gif
Napisano
Cytat

czyli wniosek prosty icon_smile.gif kupujcie prostą zmywarkę, trwałą sprawdzonego producenta, cichą a nie zbajerowaną icon_smile.gif


Niestety zwykle tak bywa, że te proste z kilkoma programami prąd i wodę żrą na morgi. Te zaś energo i prądaoszczędne w komplecie mają zestaw kilkunastu programów. Ja osobiście mam bodaj...niech sprawdzę...6 podstawowych, 4 dodatkowe opcje, które można łączyć z różnymi podstawowymi i opóźniacz /który akurat czasem się przydaje/Daje to w kombinacjach jakieś 18 programów?
Na co dzień używam 1, rzadko drugiego, jeszcze inny był raz dla sprawdzenia.

Dlaczego taką kupiłam
Bo nowością była /z doświadczenia wiem, że coś co wprowadza się na rynek, jest dobrze wykonane/
Niecałe 10lwody na cykl.
0,98kw na cykl.
Dobra marka.

Reszta mało ważna.
Gość adiqq
Napisano
99% używam 1 programu (auto)...zmywarkę obsługuję praktycznie tylko ja...czasami z opóżnieniem załączenia
Napisano
a ja kupiłam prostego stosunkowo electruluxa, 12 litrów wody (wtedy , 2 lata temu, takie parametry miały te oszczędniejsze). I ze zmywarki to akurat jestem najbardziej zadowolona z całego agd bo jest bardzo cicha, wogóle nie słychać nic jak myje. Wtedy kosztował chyba około 1600 zł w sklepie internetowym, teraz pewnie zmywarki są tańsze?
Napisano
u mnie programów 7, używam 1 z automatycznym doborem parametrów i czasem płukania, pozostałe raz dla spróbowania, ale mam problem, dość często zmywara nie domywa icon_sad.gif zostają plamy jakby zaschniętego piasku, zmywarka jest nowa ma z miesiąc, Whirlpool, używałam tabletek wszystkomających z somatu i finisha, sól jest wsypana bo woda raczej twarda

co począć icon_confused.gif
Napisano
Cytat

Cześć Kama icon_biggrin.gif

Czy my się skądś nie znamy? icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif

Może masz zbyt ciasno poukładane naczynia i nie mogą się dokładnie wypłukać?



Afrodyta, a znamy się stamtąd co i inni tu icon_biggrin.gif
też myślałam, że może za dużo, ale raczej luźno układam, czasem mi wewnątrz kubka zostanie, czasem na talerzykach, u moich rodziców - mają bosha, też się zdarza, kiedyś wydawało mi się, że może właśnie za gęsto naczyń a teraz to już nie wiem bo sama nie przeginam z załadunkiem
Napisano
Cytat

A może od programu coś zależy?


wiesz, że może coś w tym być, dotychczas prałam na automatycznym, co to sobie miał dobierać temperaturę i czas mycia do stopnia zabrudzenia garów i nie zawsze wszystko było czyste, ostatnie dwa mycia pojechałam na innym programie i gary czyściutkie, pomimo, że prało się 1:50h a nie jak wcześniej 2 i pół i w tabletkach somatu, które wcześniej wydawały mi się gorsze, będę obserwować
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

99% używam 1 programu (auto)...zmywarkę obsługuję praktycznie tylko ja...czasami z opóżnieniem załączenia


ja też czasami icon_razz.gif
jeszcze mamy opóźniony start i to był priorytet w wyborze....
Napisano
Cytat

ja też czasami icon_razz.gif
jeszcze mamy opóźniony start i to był priorytet w wyborze....



Jesli nie możesz rozwiązać swojego problemu, to najpierw przeczytaj instrukcje obsługi.
Gość adiqq
Napisano
wiesz, też próbowałem....ale jak mówią: lepsze jest wrogiem dobrego...(czy jakoś tak)
Napisano
[quote name='Afrodytaa' date='16.03.2011, 09:12 ' post='190960'

Dlaczego taką kupiłam
Bo nowością była /z doświadczenia wiem, że coś co wprowadza się na rynek, jest dobrze wykonane/
Niecałe 10lwody na cykl.
0,98kw na cykl.
Dobra marka.

Reszta mało ważna.
[/quote]
Zgadzam się z tym, nie jest potrzebnych dużo funkcji, ważna jest solidność danej marki. W pralce też używam 3 a rzadziej czwartego programu.
  • 1 rok temu...
Napisano
ja mam zmywarkę już ładnych kilkanaście lat i ma ona chyba 6 programów. Ale ja używam najczęściej dwóch, albo jednego- program długi lub program podstawowy. Reszta to nawet nie wiem jakie to są programy:)
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Mam 3 programy:
- 65 stopni
- 50 stopni ECO
- płukanie

Używamy wyłącznie 65 stopni bo 50 jest mniej dokładny i o ok 30 min dłuższy, wody i prądu zużywa niewiele mniej. Nie mam zamiaru kupować zmywarki z większą ilością programów. Używam z powodzeniem sprzętu Boscha w całym domu od wielu lat i nie narzekam.
Napisano
wiadomo, każdy używa tyle, ile uważa za potrzebne. ja jeszcze chciałabym mieć program nocny. przynajmniej zmywarka by mnie nie obudziła. myślę, że program jest przydatny
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Taki program nocny jest szczególnie przydatny, jak się ma 2 taryfy za prąd. Zobacz sobie w Whirlpoolu, tam na pewno mają taka funkcję.
Napisano
Cytat

Taki program nocny jest szczególnie przydatny, jak się ma 2 taryfy za prąd. Zobacz sobie w Whirlpoolu, tam na pewno mają taka funkcję.



Jest, bo sprawdzałam:-) A możesz mi polecić firmę Whirlpool? Masz ich sprzęt?:-)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ja nie mam problemu ze zmywarką bo jej po prostu nie mam i nie będę miała, bo uważam, że jest niepotrzebna, popatrzcie ile trzeba mieć naczyń w niej żeby opłacało się ją włączyć.
Napisano (edytowany)
witam
mam zmywarkę bosha ma 7 programów w zasadzie używam tylko 2 a czasem jednego eco 40 c z reszta wiadomo powyżej 1h to więcej na bardziej wymagające naczynia ale nie mam na to czasu w większości zmywam zwyczajnie w zlewozmywaku a od wielkiego boomu włączam ja żeby się przebiegła z godzinkę , oczywiście jest w klasie A+++ - czy jakoś tak innej raczej bym nie kupił , bo diabeł miała by mi żreć więcej prądu niż tego warte Edytowano przez tomasz234 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ja nie mam problemu ze zmywarką bo jej po prostu nie mam i nie będę miała, bo uważam, że jest niepotrzebna, popatrzcie ile trzeba mieć naczyń w niej żeby opłacało się ją włączyć.



Ja tam włączam średnio raz na 2 dni i nie mam wrażenia, że nie opłaca mi się jej włączać.
Napisano
To już trochę takie przesadne patrzenie jak dla mnie, jest przecież opcja 1/2 załadunku lub włączanie raz na dwa dni tak jak mówisz.. Zmywarka jest przydatna, nawet jak jest mało osób w domu według mnie a jak pozbiera się talerze z obiadu, ze śniadania i dodatkowe naczynia to i się zapełni. Możemy mieć tylko tyle naczyń, ilu używamy podczas posiłków, przecież jest ich całkiem sporo na pewno u każdego.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Ja nie mam problemu ze zmywarką bo jej po prostu nie mam i nie będę miała, bo uważam, że jest niepotrzebna, popatrzcie ile trzeba mieć naczyń w niej żeby opłacało się ją włączyć.


icon_eek.gif

no ile tych naczyń trzeba mieć? a zmywasz pod bieżącą wodą, czy napuszczasz sobie do miseczki i szorujesz w tłuszczu i brudzie?
jeśli opcja numer jeden, to zaręczam Ci, że zużywasz więcej wody, niż zmywarka. jeśli opcja numer dwa... hmmm... nie chciałabym jeść z tych naczyń.
Napisano
Cytat

icon_eek.gif

no ile tych naczyń trzeba mieć? a zmywasz pod bieżącą wodą, czy napuszczasz sobie do miseczki i szorujesz w tłuszczu i brudzie?
jeśli opcja numer jeden, to zaręczam Ci, że zużywasz więcej wody, niż zmywarka. jeśli opcja numer dwa... hmmm... nie chciałabym jeść z tych naczyń.



Zdecydowanie myjąc w taki sposób naczynia się nie zaoszczędzi. Mycie ręcznie to spore zużycie wody, poza tym zmywarka oprócz mycia również dezynfekuje naczynia.
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...