animus Napisano 11 czerwca 2016 Udostępnij #3301 Napisano 11 czerwca 2016 (edytowany) Cytat A czy grubość gontu ma duże znaczenie? Te najdroższe mają grubość 5-6 mm.No i czy kupić gont modyfikowany SBS czy nie?Podobno gonty modyfikowane szybciej się starzeją, choć są bardziej elastyczne (patrz długość gwarancji) Mnie elastyczność gontu nie jest potrzebna, bo więźba u mnie już jest sucha. Grubość ma znaczenie, Ten o grubości 3,4 mm to już dają gwarancję na ponad 20 lat. Dobrze się sprawdzają gonty skandynawskie, modyfikowane elastomerem SBS, cale podklejanie, z wkładką nośną.ISOLA dużo u nas znosi.Żywotność gontu bitumicznego to 20 do 30 lat . Jest to najprawdopodobniej najdroższe pokrycie w stosunku do trwałości.Kupuj w kolorze zielonym, to porastanie glonami a następnie mchem nie będzie takie widoczne. Edytowano 11 czerwca 2016 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
PeZet Napisano 11 czerwca 2016 Autor Udostępnij #3302 Napisano 11 czerwca 2016 W stosunku do trwałości, owszem. Ale mnie nie interesuje, co będzie za 50 lat, ba! i 40 pewnie nie. A to już zmienia relację ceny do trwałości. A może położyć blachę trapezową? 14km ode mnie jest fabryka Finco-Stal.koszt blachy porównywalny jest z gontem... chyba. Nawet jak doliczę łaty.Pytanie tylko czy na lekko niepłaskiej powierzchni dachu dam radę polecić takimi dużymi płatami blachy? Jak sądzisz? Link do komentarza
animus Napisano 11 czerwca 2016 Udostępnij #3303 Napisano 11 czerwca 2016 (edytowany) Cytat W stosunku do trwałości, owszem. Ale mnie nie interesuje, co będzie za 50 lat, ba! i 40 pewnie nie. A to już zmienia relację ceny do trwałości. A może położyć blachę trapezową? 14km ode mnie jest fabryka Finco-Stal.koszt blachy porównywalny jest z gontem... chyba. Nawet jak doliczę łaty.Pytanie tylko czy na lekko niepłaskiej powierzchni dachu dam radę polecić takimi dużymi płatami blachy? Jak sądzisz? I zapomniałem dodać że najlepiej do września walczyć z gontem, żeby zdążył się "zwulkanizować" w całość. Blachę samemu to wątpliwa sprawa przy takim nachyleniu dachu, chyba że małżonka by na dole trzymała ją na długiej lince po przeciwnej stronie połaci w rękawiczkach .Miałbyś łaty przybite i szybszy montaż.Ja bym wybrał blachę trapezową, to to samo co blachodachówka tylko niepogniecione, niczego nie udaje. Edytowano 11 czerwca 2016 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 11 czerwca 2016 Udostępnij #3304 Napisano 11 czerwca 2016 Cytat Dzięki, Joks. Cenna informacja, dałeś mi do myślenia. Za 500 można już kupić papiarkę. Potem był sprzedał.Czy coś takiego by mi się nadało? To jest taker.Ja używałem coś podobnego ale na zszywki, nie pod pasował mi. Bo nim musisz walić jak młotkiem o powierzchnię do której chcesz coś przybić i jak nie trafisz w odpowiednie miejsce to kiszka.Podejrzewam, że za trochę drożej ( a może i taniej) kupisz sprężarkę a pistolet wypożyczysz i będzie to lepsze rozwiązanie niż ten taker na gwoździe. Link do komentarza
PeZet Napisano 12 czerwca 2016 Autor Udostępnij #3305 Napisano 12 czerwca 2016 A czy muszę kłaść jakąś tą warstwę podkładową pod gont bitumiczny? Link do komentarza
PeZet Napisano 12 czerwca 2016 Autor Udostępnij #3306 Napisano 12 czerwca 2016 I jeszcze jedno pytanie o papę:Cz najgrubszy gont jest lepszy niż najgrubsza papa?Jedno i drugie ma 5,2mm grubości.Gont Ovens Corning i Papa IcopalaNie biorąc pod uwagę strony estetycznej - co jest lepsze gont bitumiczny czy papa? Gont to krojona papa.A więc? Link do komentarza
Buster Napisano 12 czerwca 2016 Udostępnij #3307 Napisano 12 czerwca 2016 Cytat Nie biorąc pod uwagę strony estetycznej - co jest lepsze gont bitumiczny czy papa? Gont to krojona papa.A więc? Jeśli estetyka nieważna to ja położyłbym papę.Zawsze to mniej "łączeń"U córki położyłem blachodachówkę i nie chciałem blachy modułowej (czyli po dwa lub trzy rzędy przetłoczeń) tylko całe długie arkusze,od kalenicy do okapu. Link do komentarza
joks Napisano 12 czerwca 2016 Udostępnij #3308 Napisano 12 czerwca 2016 Cytat I jeszcze jedno pytanie o papę:Cz najgrubszy gont jest lepszy niż najgrubsza papa?Jedno i drugie ma 5,2mm grubości.Gont Ovens Corning i Papa IcopalaNie biorąc pod uwagę strony estetycznej - co jest lepsze gont bitumiczny czy papa? Gont to krojona papa.A więc? lepsza papa , mniej roboty... Link do komentarza
MrTomo Napisano 12 czerwca 2016 Udostępnij #3309 Napisano 12 czerwca 2016 Cytat I zapomniałem dodać że najlepiej do września walczyć z gontem, żeby zdążył się "zwulkanizować" w całość. Blachę samemu to wątpliwa sprawa przy takim nachyleniu dachu, chyba że małżonka by na dole trzymała ją na długiej lince po przeciwnej stronie połaci w rękawiczkach .Miałbyś łaty przybite i szybszy montaż.Ja bym wybrał blachę trapezową, to to samo co blachodachówka tylko niepogniecione, niczego nie udaje. A co jest tańsze - gont czy blacha?Doliczając wszystkie dodatkowe asortymenty.Ja w przyszłym roku będę miał ten sam temat.Wstępnie plan jest taki, że zerwę blachodachówkę, zrobię pełne deskowanie.Na to papa (jak najmniej gwoździ, tylko pod zakładem. Papa Rozkładana od okapu do kalenicy poziomo.Nad warstwą wierzchnią jeszcze się zastanawiam.Blacha trapezowa teoretycznie najtańsza ale trzeba bić łaty a tym samym dziurawić papę wstępnego krycia.Aby to zrobić dobrze, trzeba sporo roboty. Niektórzy smarują lepik pod łatami.Więc albo papa wierzchniego krycia (termozgrzewalna?) albo jednak gont?Na dzień dzisiejszy skłaniam się ku temu. Link do komentarza
animus Napisano 12 czerwca 2016 Udostępnij #3310 Napisano 12 czerwca 2016 Cytat A czy muszę kłaść jakąś tą warstwę podkładową pod gont bitumiczny? Jedynie w koszach wzmocnić dodatkowym pasem papy z wkładką poliestrową . Cytat I jeszcze jedno pytanie o papę:Cz najgrubszy gont jest lepszy niż najgrubsza papa?Jedno i drugie ma 5,2mm grubości.Gont Ovens Corning i Papa IcopalaNie biorąc pod uwagę strony estetycznej - co jest lepsze gont bitumiczny czy papa? Gont to krojona papa.A więc? Gont lepszy estetycznie choć pocięty, bo naprawisz przeciek przy pomocy młotka (kilka m2 zapasu zostawiasz) i warstwa gontu jest grubsza przybijasz na zakład. Link do komentarza
MrTomo Napisano 12 czerwca 2016 Udostępnij #3311 Napisano 12 czerwca 2016 Cytat Gont lepszy estetycznie choć pocięty, bo naprawisz przeciek przy pomocy młotka (kilka m2 zapasu zostawiasz) i warstwa gontu jest grubsza przybijasz na zakład. Jaki przeciek?Przecież od tego jest szczelna warstwa wstępna, żeby nie było przecieków. Link do komentarza
animus Napisano 12 czerwca 2016 Udostępnij #3312 Napisano 12 czerwca 2016 (edytowany) Cytat A co jest tańsze - gont czy blacha?Doliczając wszystkie dodatkowe asortymenty. Gont i blacha ma dużą rozpiętość cenową ,kto to wie co konkretnie weźmiesz pod uwagę, trzeba liczyć ręcznie. Cytat Jaki przeciek?Przecież od tego jest szczelna warstwa wstępna, żeby nie było przecieków. Papa ma to do siebie że pęka robią się szczeliny, od ciągłej pracy, od różnicy temperatur . Warstwa wstępna jest poprzebijana papiakami przy montażu gontu. Edytowano 12 czerwca 2016 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 13 czerwca 2016 Autor Udostępnij #3313 Napisano 13 czerwca 2016 Możliwość decyzji - gont czy blacha - sam sobie pozamiatałem, bo wszak zamontowałem okno dachowe z kołnierzem pod gont i wywieniki klalenicowe pod gont.Podobnie kominek wywiewny wentylacji jest pod gont zrobiony już, a czeka na montaż wyrzutnia - też pod gont.Więc gont.MrTomo, nie sprawdzałem aktualnych cen, ale chyba jednak blacha choćby najtańsza trapezowa dachowa wychodzi drożej niż śrenio drogi gont. Do tego doliczyć trzeba gąsiory i obróbkę szczytu. Krycie blachą będzie wtedy droższe. A i łaty + kontrłaty.Animusie, tak, faktycznie, kładąc gont w efekcie kładzie się dwie warstwy. Tak też bym myślał o papie, gdyby miała byc finalną warstwą: zakład na pół rolki.Ale łątwiej naprawić gont.A gdyby tak kupić zielony gont z castoramy? 17zł/m2? Link do komentarza
animus Napisano 13 czerwca 2016 Udostępnij #3314 Napisano 13 czerwca 2016 Cytat A gdyby tak kupić zielony gont z castoramy? 17zł/m2? Kupuj nie zastanawiaj się najwyżej za 20 lat na to przybijesz laty i blachę. Link do komentarza
PeZet Napisano 18 czerwca 2016 Autor Udostępnij #3315 Napisano 18 czerwca 2016 Kończę powolutku zabudowę poddasza profilami. Powoli idzie, bo czas dzielę z innymi obowiązkami.Niebawem zamówię wełnę na warstwę podkrokwiową, tylko najpierw zużyję do końca te 14m2 wełny co mi pozostała z utykania między krokwie. Będzie lekka łamigłówka z wykorzystaniem tych 14m2, bo między krokwiami układałem wełnę grubości 15cm, a pod krokwie daję warstwę 20cm. Link do komentarza
PeZet Napisano 19 czerwca 2016 Autor Udostępnij #3316 Napisano 19 czerwca 2016 (edytowany) DR JEKYLL & MR HYDE To mój pies. Dragon śpi całymi dniami, a o siódmej wieczorem włącza mu się łazik. Jeśli nie pójdę z nim na spacerower, to zwiewa o siódmej. Jeśli pójdę z nim o siódmej, to zwiewa o dziewiątej.Na noc uchylam bramę, a rano pies jak aniołek śpi w budzie. Po okolicach odwiedza psy, słychać dokładnie którędy wędruje. - Żeby tylko na kury nie polował....- Żeby tylko kto mu krzywdy nie zrobił...- Żeby tylko policja albo straż miejska (raczej wiejska)...Łazikuje tylko nocą, kiedy świat śpi.Podoba mi się, że wraca. Edytowano 19 czerwca 2016 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 20 czerwca 2016 Autor Udostępnij #3317 Napisano 20 czerwca 2016 Właściwie zabudowałem poddasze profilami. 'Właściwie', ponieważ zostało mi zabudowanie pionowych kawałków rur wentylacji przy ściankach kolankowych. Oglądałem marketowy gont bitumiczny. Ja cię, kręcę, jaki on jest cienki. Jest tak cienki, że aż cieńki jest.A może ino mi się zdaje, bo się nie znam się... Link do komentarza
animus Napisano 20 czerwca 2016 Udostępnij #3318 Napisano 20 czerwca 2016 (edytowany) Cytat Oglądałem marketowy gont bitumiczny. Ja cię, kręcę, jaki on jest cienki. Jest tak cienki, że aż cieńki jest. http://olx.pl/oferta/gont-sbs-matizol-arka...6dec9e;promoted Edytowano 20 czerwca 2016 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
joks Napisano 20 czerwca 2016 Udostępnij #3319 Napisano 20 czerwca 2016 Cytat Właściwie zabudowałem poddasze profilami. 'Właściwie', ponieważ zostało mi zabudowanie pionowych kawałków rur wentylacji przy ściankach kolankowych. Oglądałem marketowy gont bitumiczny. Ja cię, kręcę, jaki on jest cienki. Jest tak cienki, że aż cieńki jest.A może ino mi się zdaje, bo się nie znam się... ale ładny jest taki ładny? Link do komentarza
bajbaga Napisano 20 czerwca 2016 Udostępnij #3320 Napisano 20 czerwca 2016 Cytat Oglądałem marketowy gont bitumiczny. Ja cię, kręcę, jaki on jest cienki. Jest tak cienki, że aż cieńki jest.A może ino mi się zdaje, bo się nie znam się... Że niby bidulek taki ?Wszak chodzić po nim nikt nie będzie - to może, może być taki. Link do komentarza
MrTomo Napisano 20 czerwca 2016 Udostępnij #3321 Napisano 20 czerwca 2016 Bo marketowe to dobre są tylko ceny - i tylko czasami. Link do komentarza
PeZet Napisano 26 czerwca 2016 Autor Udostępnij #3322 Napisano 26 czerwca 2016 Niewyobrażalna ulewa przeszła dziś po południu. Przez dach woda mi się lała jak przez sito. Rzeźnia, rzeźba, żenada, żopa, a niebawem żaby. Link do komentarza
animus Napisano 26 czerwca 2016 Udostępnij #3323 Napisano 26 czerwca 2016 (edytowany) Cytat Niewyobrażalna ulewa przeszła dziś po południu. Przez dach woda mi się lała jak przez sito. Rzeźnia, rzeźba, żenada, żopa, a niebawem żaby. Żartujesz? życie, żal. A biłeś papę na papiaki i podkładki metalowe? Edytowano 26 czerwca 2016 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 26 czerwca 2016 Autor Udostępnij #3324 Napisano 26 czerwca 2016 (edytowany) Cytat Żartujesz? życie, żal. A biłeś papę na papiaki i podkładki metalowe? Tak.Tu widać, ze papiaków jest uczciwa ilość.Problem w tym, że pionowe łączenie papy z czasem jest podwiewane przez wiatr, i krawędź się podnosi, bladź jedna. Powstaje tam jakaś mała szczelinka. Jak jest zwykły deszcz, to jest wszystko w porządku, ale kiedy zaczyna wiać cholernie mocno, to podwiewa i wpizga tam do środka wodę. Dziś mnie naderwało krawędź takiego pionowego pasa papy. Chyba zasmaruję te krawędzie w jaki upalny dzień, bo obawiam się, że jeśli z tym czegoś nie zrobię, to jeszcze ze dwie takie huraganowe wichury i zacznę zbierać po okolicy moją papę. W tym roku nie zrobię nowego pokrycia dachu. Cytat Żartujesz? życie, żal. Żebym za żarty żur żarł! Żadne żarty! Edytowano 26 czerwca 2016 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
joks Napisano 26 czerwca 2016 Udostępnij #3325 Napisano 26 czerwca 2016 szczerze powiedziawszy to pierwszy raz w życiu swem marnym widzę papę kładzioną w pionie... Link do komentarza
PeZet Napisano 26 czerwca 2016 Autor Udostępnij #3326 Napisano 26 czerwca 2016 Spoko. Całe życie człowiek się uczy. Link do komentarza
animus Napisano 26 czerwca 2016 Udostępnij #3327 Napisano 26 czerwca 2016 (edytowany) Cytat Tak.Tu widać, ze papiaków jest uczciwa ilość.Problem w tym, że pionowe łączenie papy z czasem jest podwiewane przez wiatr, i krawędź się podnosi, bladź jedna. Powstaje tam jakaś mała szczelinka. Jak jest zwykły deszcz, to jest wszystko w porządku, ale kiedy zaczyna wiać cholernie mocno, to podwiewa i wpizga tam do środka wodę. Dziś mnie naderwało krawędź takiego pionowego pasa papy. Chyba zasmaruję te krawędzie w jaki upalny dzień, bo obawiam się, że jeśli z tym czegoś nie zrobię, to jeszcze ze dwie takie huraganowe wichury i zacznę zbierać po okolicy moją papę. W tym roku nie zrobię nowego pokrycia dachu.Żebym za żarty żur żarł! Żadne żarty! Ja u siebie biłem podkładki z tworzywa .http://dakaj.pl/produkt/podkladka-do-papy-gwozdz-papowy-oc/http://sprzedajemy.pl/podkladki-papowe-nr30520052Jak wcześniej wspominałem, dawałem folie grubą pod spód i kryłem dach w poziomie w miarę nabijania desek na krokwie.Takie pokrycie jest na długie lata bez potrzeby remontu.Może byś się zastanowił, nad kolejnym pokryciem dachu papą np: jakąś tanią termozgrzewalną papą w poprzek, to by Ci dało na kilka lat odetchnąć i założyć w przyszłości porządne pokrycie dachu. Edytowano 26 czerwca 2016 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 27 czerwca 2016 Autor Udostępnij #3328 Napisano 27 czerwca 2016 (edytowany) Animusie, wbijałem papiaki z podkładkami, takie jak pokazujesz, tego kształtu. Spatynowały się powierzchniowo. Skoro już muszę zając się pokryciem, to kupię gont. Zajmę się tym we wrześniu.Animusie,Obecnie leżąca u mnie na dachu papa ma 9 lat i jest to zwykła papa wierzchniego krycia, najzwyklejsza.Wskazałeś mi na gont matizol. Czy to jest trwały materiał? W informacjach piszą, że ma gwarancję na 10 albo 12 lat. Papa ponoć wystarcza na 5 lat, u mnie dała radę 7, a byłoby lepiej, gdyby nie pionowy układ. Jeśli zatem gont ma 10-letnią gwarancję, a u mnie warunki nie są jakieś nadwerężające, to może ten gont wytrzyma ze 20lat?Szukam czegoś w cenie do około 22zł/m2. Edytowano 27 czerwca 2016 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 27 czerwca 2016 Udostępnij #3329 Napisano 27 czerwca 2016 (edytowany) Cytat Animusie,Obecnie leżąca u mnie na dachu papa ma 9 lat i jest to zwykła papa wierzchniego krycia, najzwyklejsza.Wskazałeś mi na gont matizol. Czy to jest trwały materiał? W informacjach piszą, że ma gwarancję na 10 albo 12 lat. Papa ponoć wystarcza na 5 lat, u mnie dała radę 7, a byłoby lepiej, gdyby nie pionowy układ. Jeśli zatem gont ma 10-letnią gwarancję, a u mnie warunki nie są jakieś nadwerężające, to może ten gont wytrzyma ze 20lat?Szukam czegoś w cenie do około 22zł/m2. To czas płynie wartko, to już 9 lat. Gont powinien wytrzymać spokojnie te 20 lat ale tego nikt nie zagwarantuje, ten gont jest przeceniony chodzi normalnie po ok.25 zł m2Kłaść powinieneś go teraz żeby się skleił do zimy. Edytowano 27 czerwca 2016 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 28 czerwca 2016 Udostępnij #3330 Napisano 28 czerwca 2016 Cytat Tak.Tu widać, ze papiaków jest uczciwa ilość. Ło Matko.. Link do komentarza
r-32 Napisano 28 czerwca 2016 Udostępnij #3331 Napisano 28 czerwca 2016 Cytat To czas płynie wartko, to już 9 lat. Gont powinien wytrzymać spokojnie te 20 lat ale tego nikt nie zagwarantuje, ten gont jest przeceniony chodzi normalnie po ok.25 zł m2Kłaść powinieneś go teraz żeby się skleił do zimy. Z doświadczenia polecę Ci owens corning .Nie spodziewałem się ,że jest tak wytrzymały na uszkodzenia mechaniczne.Montaż banalny (trzeba się uzbroić w miarkę calową bo toto ma instrukcyje po amerykańsku) papiaki kup dedykowane-skrętne- i do boju Bez przesady ,ale próby uszkodzenia uderzeniem siekiery (na boku ! nie na dachu !! ) nie przyniosły efektów To do Piotra Link do komentarza
PeZet Napisano 29 czerwca 2016 Autor Udostępnij #3332 Napisano 29 czerwca 2016 A co się stanie, jeśli gont położę we wrześniu? Link do komentarza
bajbaga Napisano 29 czerwca 2016 Udostępnij #3333 Napisano 29 czerwca 2016 O to już września należy zapytać - jak jesień (w tym wrzesień) będzie słoneczna, to gonty "zwulkanizują się" tak czy siak. Link do komentarza
Buster Napisano 29 czerwca 2016 Udostępnij #3334 Napisano 29 czerwca 2016 (edytowany) Cytat A gdyby tak kupić zielony gont z castoramy? 17zł/m2? Dzisiaj jechałem samochodem i spostrzegłem na bilbordzie reklamę gontu bitumicznego za niecałe 15 zł za metr.Nie za wiele tam przeczytałem bo trzeba było jechać ale teraz sprawdziłem w internecie.Jest gont bitumiczny karpiówka w castoGONT MATIZOL KARPIÓWKA 3,85 M2 CZERWONYDOSTĘPNYDODAJ DO KOSZYKADodaj do listyporównaj57.60 zł za paczkęMoże informacja przyda się edit.dopisałem że w casto Edytowano 29 czerwca 2016 przez Buster (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 29 czerwca 2016 Autor Udostępnij #3335 Napisano 29 czerwca 2016 Dzięki za informacje. Będę trzymał rękę na pulsie. Jeśli nie wyrobię się z kładzeniem gontu latem, a okaże się, że we wrześniu kłaść, nie można, to położę w przyszłym roku. Dach mi nie zgnije, bo jest wentylowany. Opóźni się najwyżej o rok zakończenie budowy.BTW,pewna osoba, którą Gaweł zna, po latach zorientowała się, że - podkreślam: po latach - że chu.jowi dekarze położyli jej gont bitumiczny nie zrywając folii z masy bitumicznej. Na całym dachu! I jakoś jej tego gontu nie zerwało.Lokalizacja: Mazowsze. Więc jak to jest z tym wrześniem i koniecznością wulkanizacji? Link do komentarza
animus Napisano 29 czerwca 2016 Udostępnij #3336 Napisano 29 czerwca 2016 (edytowany) Cytat Pewna osoba, którą Gaweł zna, po latach zorientowała się, że - podkreślam: po latach - że chu.jowi dekarze położyli jej gont bitumiczny nie zrywając folii z masy bitumicznej. Na całym dachu! I jakoś jej tego gontu nie zerwało.Lokalizacja: Mazowsze. Więc jak to jest z tym wrześniem i koniecznością wulkanizacji? To pewnie był gont klejony pasem tylko w części górnej. Tak to by miejscami zjechał w upalne dni. A wichura może się zemścić . Rób jak kcesz to twój dach . Edytowano 29 czerwca 2016 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 29 czerwca 2016 Autor Udostępnij #3337 Napisano 29 czerwca 2016 Cytat Rób jak kcesz to twój dach . Dzięki. Czepiam się, bo chwytam się brzytwy. Teraz nie dam rady położyć gontu. Dam radę we wrześniu. Więc się pytam, co zrobić w takiej sytuacji. Kłaść we wrześniu, czy kiblować jeszcze jedną zimę i położyć gont wiosną przyszłego roku? Link do komentarza
animus Napisano 29 czerwca 2016 Udostępnij #3338 Napisano 29 czerwca 2016 Cytat Dzięki. Czepiam się, bo chwytam się brzytwy. Teraz nie dam rady położyć gontu. Dam radę we wrześniu. Więc się pytam, co zrobić w takiej sytuacji. Kłaść we wrześniu, czy kiblować jeszcze jedną zimę i położyć gont wiosną przyszłego roku? Jeżeli dach wytrzyma do wiosny to najrozsądniej odłożyć te prace na przyszły rok. 1 Link do komentarza
PeZet Napisano 29 czerwca 2016 Autor Udostępnij #3339 Napisano 29 czerwca 2016 Tak więc zrobię. Za wolno mi to wszystko idzie, za dużo dupereli. Ale przygotowałem wszystko pod krycie finalne, prawie przygotowałem.Dziękuję, Animusie. Link do komentarza
animus Napisano 29 czerwca 2016 Udostępnij #3340 Napisano 29 czerwca 2016 Dobrze by było do zimy przesmarować złącza pionowe i coś tam uszczelnić. Może w przyszłym roku przemyślisz inne pokrycie. Link do komentarza
PeZet Napisano 30 czerwca 2016 Autor Udostępnij #3341 Napisano 30 czerwca 2016 Cytat Dobrze by było do zimy przesmarować złącza pionowe i coś tam uszczelnić. Może w przyszłym roku przemyślisz inne pokrycie. Przesmaruję.Inne pokrycie - położyłbym blachę, ale co zrobić w poniższych sprawach?1. Wentylacja kalenicy jest zrobiona pod gont. Nakryć to potem blachą?2. W połać wstawiłem okienka wentylacyjne - przy kominie i w okolicach kosza. Są wyższe niż grubość łaty, bo mają około 5cm wysokości. Tego nie schowam pod blachą. Te kratki też są przeznaczone do krycia gontem papowym.3. Kołnierz okna połaciowego jest adresowany do płaskich pokryć. To akurat może być najmniejszy problem z wymianą.Jak widać, poszedłem na tyle daleko w pokrycie płaskie, że raczej pozostaje mi gont papowy położyć. Co jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Może owensa położę... Link do komentarza
PeZet Napisano 30 czerwca 2016 Autor Udostępnij #3342 Napisano 30 czerwca 2016 Mecz online Polska Portugalia za darmo:http://sport.tvp.pl/25955940/cwiercfinal-e...tugalia-ogladaj Link do komentarza
Gość gawel Napisano 30 czerwca 2016 Udostępnij #3343 Napisano 30 czerwca 2016 (edytowany) Cytat Mecz online Polska Portugalia za darmo:http://sport.tvp.pl/25955940/cwiercfinal-e...tugalia-ogladaj Niestety nie działa poza Polską np w Chorwacji. Pozostaje wersja językowa Chorwejszon Edytowano 30 czerwca 2016 przez gawel (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 1 lipca 2016 Autor Udostępnij #3344 Napisano 1 lipca 2016 W nocy padało. Dach nie przepuścił ani kropli. I oto cuda są na kiju. Szczelny, a nieszczelny. Mym zdaniem jak wiatr hula taki, że drzewa łamie i sprawia, że woda z nieba leci prawie poziomo, wtedy podwiewa iw wwiewa wodę w szczeliny - w wentylację połaci, pod papę, w inne takie. Czy taki wichurzasty wiatr i rzęsista ulewa wchodzą też i pod dachówki? Chyba nieeeee. Link do komentarza
ewamariusz Napisano 1 lipca 2016 Udostępnij #3345 Napisano 1 lipca 2016 Witam. Pod dachówki to nie wchodzą, ani wiatr ani woda nie wejdzie. Link do komentarza
PeZet Napisano 2 lipca 2016 Autor Udostępnij #3346 Napisano 2 lipca 2016 GRES & KLEJ czyli epopeja o kleju do gresu wielkoformatowegoCoś znalazłem, zrobię notatki, bo potem dokopać się do informacji, to, panie, trudniejsze niż wykończyć dach czy wykończyć Trybunał K.przyczepność C2odkształcenia S1 odkształcalny, elastyczny S2 wysokoodlształcalny wysokoelastycznyS1 typu C2Eklasa C2TES1by alpol Cytat Po uwzględnieniu powyższych aspektów zalecamy wybór następujących klejów: do płytek gresowych: kleju uelastycznionego AK 511 lub klejów elastycznych AK 512, AK 515, AK 516, do płytek glazurowanych: kleju elastycznego AK 513, do marmurów i innych okładzin podatnych na przebarwienia: klejów elastycznych AK 512, AK 514, do klinkieru: kleju elastycznego AK 518, w przypadku konieczności jednoczesnego wyrównywania podłoża w zakresie od 4 do 20 mm: kleju elastycznego upłynnionego AK 517. kleje:KERAKOLL H40 NO LIMITS.MAPEI ADESILEX P9 - kilka różnych osób w kilku miejscach polecamapei keraflex extra S1mapei adesilex P9ALPOL AK 511 Plus klasy C2TEceresit CM 16, będzie ok.Ceresit CM 17, ale to już drogo wyjdzie. ATLAS PLUSATLAS PLUS MEGAAtlasa kilka osób odradza albo twoierdzi, ze kiedyś OK, ale teraz niekoniecznieFuga 2mmhuhra o klejach Cytat Odpowiedni dla Ciebie będzie C16, jeśli chodzi o nie przepłacanie niby za ten sam produkt.Różnice pomiędzy dana marką i klasa elastyczny/uelastyczniony/uniwersalny zauważysz tylko jeśli użyjesz każdego z nich, wszystko co jest napisane na etykietce to tylko teoria. http://www.muratorplus.pl/technika/chemia-...obor_81821.html[attachment=23651:4.jpg] Link do komentarza
PeZet Napisano 2 lipca 2016 Autor Udostępnij #3347 Napisano 2 lipca 2016 Na podłogówkę klei się:- grubym grzebieniem, żeby było jak najmniej pustek powietrznych.- smarując klejem i płytkę, i podłoże.- ...Gres 60x60. Link do komentarza
PeZet Napisano 2 lipca 2016 Autor Udostępnij #3348 Napisano 2 lipca 2016 A grunt? Jaki grunt? Mam rodzimy. (wtf?) Link do komentarza
retrofood Napisano 2 lipca 2016 Udostępnij #3349 Napisano 2 lipca 2016 Cytat - smarując klejem i płytkę, i podłoże. Tylko nie w tym samym kierunku. Jak jedno wzdłuż, to drugie w poprzek. 1 Link do komentarza
PeZet Napisano 3 lipca 2016 Autor Udostępnij #3350 Napisano 3 lipca 2016 SZEROKOŚĆ FUGI Ważna jest w przypadku płytek tych większych i ogrzewania podłogowego. Powinna zawierać się w przedziale 2-6%powierzchni podłogi. W moim przypadku dla płytek 60x60, w pokojokuchni będzie to coś między 6,3 - 18,8mmPaca powinna mieć zęby 12mmŻeby znaleźć tę wartość min i max szerokości fugi, trzeba wiedzieć ile będzie rzędów płytek. Liczymy łączną powierzchnię płytek, liczymy powierzchnię fugi (jako procent powierzchni podłogi), dzielimy przez łączną długość fugi i mamy wynik. Matematyka z zakresu szkoły podstawowej. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się