Skocz do zawartości

Dziennik PeZeta


Recommended Posts

Napisano

aa

  Dnia 12.02.2017 o 10:12, bajbaga napisał:

Zawór bezpieczeństwa ............ 

Rozwiń  

Tylko, że zawór bezpieczeństwa powinno się raz na miesiąc sprawdzać jego działanie, a jak zawór nie był ruszany od nowości to potem takie kwiatki są. A tak na marginesie to tez nie wiemy czy zawór był w ogóle montowany do tego pieca.

Napisano
  Dnia 12.02.2017 o 11:26, bobiczek napisał:

No kurczaki. Też nie mam! Co za wstyd! :)

Rozwiń  

Obyś nie był osamotniony to Cię pocieszę i dodam otuchy, ja też nie mam i powiem więcej, jeszcze długo, długo nie będę miał (bo mnie takie ustrojstwo nie potrzebne):D

Napisano
  Dnia 12.02.2017 o 10:23, mhtyl napisał:

aa

Tylko, że zawór bezpieczeństwa powinno się raz na miesiąc sprawdzać jego działanie, a jak zawór nie był ruszany od nowości to potem takie kwiatki są. A tak na marginesie to tez nie wiemy czy zawór był w ogóle montowany do tego pieca.

Rozwiń  

To była taka chałupnicza instalacja. Gość był spawaczem i wszystko porobił na sztywno bez żadnych zaworów i zabezpieczeń.

Napisano (edytowany)

STEROWANIE GRZAŁKAMI - fotodokumentacja :)

Zrobiłem, zaimprowizowałem termostatyczne sterowanie grzałkami.
Ustawiam temp min i temp maks.
Przekaźnik załącza stycznik, a on uruchamia grzałkę 3x2kW w baniaku.

large.ster-baniak-stycznik.jpg.dac852885

 

Chyba jakiej obudowy potrzebuje to moje sterowanie... sterowanie pompą kominka i sterowanie już teraz również baniakiem. Dojdzie jeszcze sterowanie kablem grzejnym naczynia wyrównawczego, a potem już będę mógł kupić normalny sterownik, bo będę wiedział jakiego potrzebuję, a poza tym TEN mój rozsypie się.

large.ster-grzalki-czujnik.jpg.84d55a91c

Hm...

A może nie rozsypie się. Prowizorka, w końcu to prowizorka.

 

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano

Jakie jeszcze maszyny sterujące dojdą? Pojawi się sterowanie siłownikiem zaworu 3D. Pojawi się też sterowanie pompą ciepła. I pewnie pojawi się jakiś pstryczek związany z rekuperatorem.  Jeśli te trzy cacka, leżące na murku dożyją do pstryczka albo sterowniczka siłowniczka, natenczas wszystkie wpakuję w jedną obudowę, którą samodzielnie wydrukuję na drukarce 3D, bo wówczas już takie drukarki będą kosztowały tyle co używana nokia w kiosku.

I też jeden zasilacz wtedy powołam... Chociaż, to akurat nie jest takie pewne, bo może lepsze dwa - jeden wówczas można wyłączyć, by chodziło minumum. Jakoś tak.

Dużo gdybania. Być może nic więcej z tym nie zrobię, a druciarstwo zasłonię pleksą.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Jedno tylko chcę (edycja: ę, ę!) napisać: wiosna czai się tu i tam. Nareszcie, bo ile można.

A i jeszcze chcę (jakie chce, chcę, ę, no żesz bladź jedna litera.... czy ten słownik nie poprawia za mnie wulgaryzmów? :scratching:...) chcę napisać, że dziś pojawiło się wreeeeeeeeszcie łóżko w tym domu. Duże, do zgubienia się z jyska, kolor dziki dąb. Dziki, wrrrrał!!

 

edit: Nie, nie poprawia. Nie wszystkie poprawia.

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano

Coś mi nie chce post wejść, klawiatury nie podpiąłem, a na laptopowej to raz napiszę, raz przeglądarkę zamknę i taki tego efekt, że co chciałem napisać, to mnie uciekło, więc powiem tylko: jest ciekawie, będzie jeszcze ciekawiej. Łóżko sprawdzasie, tylko krucabomba nie ma gdzie kubka z piciem postawić, albo kompa, więc kiepawo, szafki brakuje.

Ogrzewanie z prądu - sprawdza się bardzo. Załączane 6kW na jakieś 3 godziny w ciągu doby pozwala szczególnie teraz na przednówku - jaaaakie słowo: orzednówek - pozwala ciepło utrzymać. Za miesiąc pokaże się ile to będzie kosztowało. Z grubsza wiem: dwieście.

Znowu wciąłem sobie post.

W skrócie: pompa CIepła  mogłąby mi już służyć, bo jest powyżej +5 na dworze, ale wtedy miesiąć grzewczy kosztowałby mnie.... dwieście plus pięć tysięcy, Czyli pięć dwieście. To sporo, czyż nie? W perspektywie wieczności, wiadomo, inaczej to się liczy, ale na dzień dobry koszt jest 5200 zamiast dwustu. POtem 5000 minu COP. Poczekam na koniunkturę, moją koniunkturę, kiedy z kieszeni będę mógł lekką ręką szarpnąć się na opłącenie rachunku za prąd 5200.

Pozdrowienia ślepa Gienia, wiosna pląsa i za pasem macha lassem koło wąsa.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Sprawa jest. Dostałem wycenę prac - remont mieszkania. Jak oceniacie tę wycenę? Dodam, że mieszkanie jest trudne, bo wszędzie wymaga dłubaniny.

 

Zestawienie prac

Dwukrotne malowanie ściany i sufity:

duży pokój 66,5 m2
mały pokój 50,5 m2
przedpokój 27 m2
kuchnia 9 m2
łazienka 5 m2
toaleta 5 m2
razem: 163m2 x 10zł = 1630zł
w cenie zabezpieczenie podłóg, drzwi, mebli, zdjęcie szafek.

Podłoga

Dobijanie gwoździ, cyklinowanie, uzupełnianie szczelin, lakierowanie 1 warstwa lakier podkładowy, 3 warstwy lakier nawierzchniowy, przeszlifowanie pierwszej i przedostatniej warstwy lakieru:

przedpokój 8 m2
mały pokój 15,5 m2
duży pokój 21,5 m2
razem: 45m2 x 45zł = 2025zł

Listwy przypodłogowe:

Demontaż starych, montaż nowych listew przypodłogowych, akrylowanie:

przedpokój 9,6m
mały pokój 14,5m
duży pokój 16m
razem: 40m x 17zł = 680zł

Łazienka:

demontaż, montaż drzwi prysznicowych, silikonowanie 300zł
demontaż, montaż zlewozmywaka razem z baterią, silikonowanie 160zł
wymiana 2 szyb w drzwiach 60zł
naprawa, ew wymiana zamka w drzwiach 40zł
razem: 560zł

Toaleta:

wstawienie zamka do drzwi 40zł

Kuchnia:

wymiana blatu, wycięcie otworu na zlewozmywak 200 - 400zł
montaż zlewozmywaka razem z baterią, silikonowanie 160zł
wymiana 2 parapetów dębowych 70zł
malowanie parapetu okiennego w kuchni i w małym pokoju 2x30zł = 60zł
razem: 490 - 690zł

WYCENA OGÓŁEM:
1630 + 2025 + 680 + 560 + 40 + 690 = 5625zł

Jest to cena prac remontowych wraz z ceną materiałów do cyklinowania, bez ceny lakieru.

Napisano

Jak dla mnie wygląda sensownie. Może poza wymianą blatu z wycięciem otworu - 400 zł bym nie dał 
i montażem drzwi prysznicowych, też nie dałbym 300 zł. 
Ale to tylko moje zdanie.

Oczywiście przy malowaniu nie uwzględniasz cen farb.
Trzeba też jakiś grunt zarzucić.

Napisano

Dziękuję za opinię. Wymiana blatu w efekcie okazała się na tyle trudna, że uważam ten koszt za adekwatny do pracochłonności:  stary blat był płytą, na której przyklejono płytki, a wykonawca przykręcił podkład OD GÓRY do szafek. Wykonawca remontu musiał teraz odkuć płytki, odgrzebać wkręty i dopiero demontować płytę. 

O drzwi prysznicowe wojny też toczył nie będę, bo tu znowu naprzeciwległe ściany są daleeeekie od równoległości.

Napisano

Witam. Moim zdanie ceny masz dobre, na przykład za malowanie biorą od 8 do 20 zł a czasem i więcej. Co do drzwi prysznicowych to cena raczej  średnia nie za mała i nie za wysoka do przyjęcie. Ponadto, sam piszesz że prace wymagają pracochłonności. Oby tylko osoba wykonująca się przyłożyła i będzie git.

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Tak sobie spojrzałem i te listwy przypodłogowe to trochę wysoka cena mi się wydaje. 17 złociszy za metr. Albo masz jakieś z pełnego drewna i bardzo wysokie albo trochę przepłacasz :) Ja kupując swoje w DrewLuxie płaciłem za metr koło 13,50 za listwę z MDFu, lakierowane na biało (mat) w wymiarze 80x16 mm. Daje ci to jakieś 140 złociszy w kieszeni.

Napisano
  Dnia 31.03.2017 o 18:59, gkeb napisał:

Tak sobie spojrzałem i te listwy przypodłogowe to trochę wysoka cena mi się wydaje. 17 złociszy za metr. Albo masz jakieś z pełnego drewna i bardzo wysokie albo trochę przepłacasz :) Ja kupując swoje w DrewLuxie płaciłem za metr koło 13,50 za listwę z MDFu, lakierowane na biało (mat) w wymiarze 80x16 mm. Daje ci to jakieś 140 złociszy w kieszeni.

Rozwiń  

Dzięki za informację. Moja cena dotyczy materiału i montażu, tak sądzę. :)

Napisano
  Dnia 31.03.2017 o 18:59, gkeb napisał:

Tak sobie spojrzałem i te listwy przypodłogowe to trochę wysoka cena mi się wydaje. 17 złociszy za metr. Albo masz jakieś z pełnego drewna i bardzo wysokie albo trochę przepłacasz :) Ja kupując swoje w DrewLuxie płaciłem za metr koło 13,50 za listwę z MDFu, lakierowane na biało (mat) w wymiarze 80x16 mm. Daje ci to jakieś 140 złociszy w kieszeni.

Rozwiń  

Mały oftop, ale wybaczcie. Tak mi się to skojarzyło...

Przy wyborze rodzaju listew przypodłogowych dobrze jest pomyśleć, że kiedyś może nam się przydarzyć konieczność poprowadzenia dodatkowych kabli lub przewodów, bez demolowania ścian i remontu w domu. Otóż przestrzeń za listwami i/lub w wyfrezowanych w nich kanałach jest dla tych celów dość dobrym miejscem. To prawda, że metrow trochę wtedy będzie, ale to i tak wyjdzie nam najtaniej. Dlatego przy wyborze wzoru listew radzę wybierać takie, które tę ewentualność przewidują. Za parę lat będzie jak znalazł.

Napisano (edytowany)
  Dnia 2.04.2017 o 08:46, retrofood napisał:

Mały oftop, ale wybaczcie. Tak mi się to skojarzyło...

Przy wyborze rodzaju listew przypodłogowych dobrze jest pomyśleć, że kiedyś może nam się przydarzyć konieczność poprowadzenia dodatkowych kabli lub przewodów, bez demolowania ścian i remontu w domu. Otóż przestrzeń za listwami i/lub w wyfrezowanych w nich kanałach jest dla tych celów dość dobrym miejscem. To prawda, że metrow trochę wtedy będzie, ale to i tak wyjdzie nam najtaniej. Dlatego przy wyborze wzoru listew radzę wybierać takie, które tę ewentualność przewidują. Za parę lat będzie jak znalazł.

Rozwiń  

Dokładnie tak jak piszesz. Frez jest ważny bo daje możliwości w przyszłości by coś dyskretnie poprowadzić bez kucia ścian.

---edit---

Ja mam dokładnie coś takiego jak w załączniku. Jest tam odpowiedni frez właśnie pod ten cel.

f0112630fa7eaf8809d3198d29a504bc.jpg

Edytowano przez gkeb
dodanie grafiki (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

KRYCIE DACHU

Położę blachę trapezową T18, ocynkowaną powlekaną. Powierzchnia do pokrycia: 160m2. Kupię 180m2 albo 200m2, Co zostanie, pójdzie na zadaszenie drewutni.

KONTRŁATY 2,5x5 nieimpregnowane: 275mb (w tym zapas 10%), w rozstawie co 0,8m

ŁATY 4x5 nieimpregnowane: 550mb (w tym zapas 10%), w rozstawie co 0,35m

WKRĘTY FARMERSKIE Do mocowania blachy, z podkładką EPDM, 4,8x35mm 6-9szt/m2: 1800szt

WKRĘTY FARMERSKIE do mocowania na zakładach (grzbiety), z podkładką EPDM, 4.8x20 2szt/mb: 100szt

OBRÓBKI BLACHARSKIE (z zakładem 15cm)

  • obróbka przyścienna lukarny i komina: 4mb + 6mb = 10mb
  • gąsior kalenicy dużej i małej: 12mb + 4mb = 16mb
  • kosze: 2x5mb = 10mb
  • wiatrownice (z zakładami): 9mb (N) + 1mb (front) + 8mb (W) + 8mb (S) + 8mb (E) = 34mb
  • pas podrynnowy: 12mb + 6mb + 6mb = 24mb 
  • pas nadrynnowy:  2 x 12mb = 24mb

Blacha płaska do obrobienia kozubka i pasów nad kominkami wentylacyjnymi: 4m2

Na deskę czołową wykorzystam zwykłą szalówkę szerokości 15cm.

 

RYNNY: 125mm

4mb - 3szt

3mb - 4szt

Haki co 0,7m: 35szt

Sztucery: 3szt

Dekle lewe: 3szt

Dekle prawe: 3szt

Łączniki do rynien: 4szt

RURY 90mm: 3 x 4mb = 12mb albo łańcuchy lub co innego cokolwiek

BLACHOTRAPEZ_Instrukcja_montazu_blach_trapezowych.pdfFetching info...

Edytowano przez PeZet
zsumowałem obróbki przyścienne (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 26.04.2017 o 07:03, PeZet napisał:

KRYCIE DACHU

Położę blachę trapezową T18, ocynkowaną powlekaną. Powierzchnia do pokrycia: 160m2. Kupię 180m2 albo 200m2, Co zostanie, pójdzie na zadaszenie drewutni.

Rozwiń  

Chwila, chwila. Zakładki uwzględniłeś? Ja bym Ci radził, byś do obmiaru dachu zażyczył sobie przedstawiciela tego producenta (dostawcy) którego wybierzesz. przyjeżdżają wtedy bezpłatnie, sami sporządzają zamówienie i wtedy za wszystko odpowiadają! Żeby arkusze nie były ani za długie, ani za krótkie, żeby nie brakło i nie zostało...

Przestrzegam, że już niejeden się sparzył na samodzielnym obmiarze i zamowieniu. Często ludzie nie wiedzą ile odchodzi na zakładki, ile cm ma wchodzić do rynny i tak dalej. Oni wiedzą, a jak nie, to na swój koszt muszą wtedy wszystko dograć.

Napisano

Już to widzę... Przyjeżdżają, biorą odpowiedzialność. W teorii chyba.

Pierwszy arkusz ma wystawać 4cm poza okap

Zakład po długości arkusza powinien wynosić około 15-30cm i powinien znaleźć się... uwaga, skupienie: nie dalej niż w 1/3 długości połaci licząc od kalenicy.

Napisano

Nie zawsze zamawia się na wymiar co do centymetra. Ale tu się kłócił nie będę, bo zamówienie zrobię dopiero po zamontowaniu łat i kontrłat.

Napisano (edytowany)
  Dnia 26.04.2017 o 07:30, retrofood napisał:

Ja już trzy dachy robiłem, coś o tym wiem

Rozwiń  

Czym mocujesz kontrłaty do połaci? Gwoździe skrętne czy karbowane? Czy może wkręty? jakie wymiary?

Do kontrłat: gwoździe ciesielskie karbowane 4x100 w rozstawie co 30cm: 1000szt

Do łat: te same w rozstawie 0,8m: 680szt

razem: 1700szt gwoździ, czyli 17kg

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano

Tak. Pod blachą ukryję wentylację połaci.

  Dnia 26.04.2017 o 08:24, MrTomo napisał:

Jak tak do dopisz do listy lepik.

Ja byłbym gwoździe skrętne - chyba.

Dlaczego nie impregnowane?

Rozwiń  

Lepik? Po co?

Skrętne lub karbowane, do wyboru wedle uznania.

Impregnat nie może być solny, a nie ufam impregnatorom. Ponadto pod blachę łacimy drewnem bez impregnatu.

Napisano
  Dnia 26.04.2017 o 07:53, PeZet napisał:

Czym mocujesz kontrłaty do połaci? Gwoździe skrętne czy karbowane? Czy może wkręty? jakie wymiary?

Rozwiń  

Tutaj Cię nie wspomogę. Ja wymieniałem pokrycie na starych dachach, z poddaszem nieużytkowanym. Dom i dwa budynki gospodarcze. Nie było kontrłat, ani paroizolacji, bo to było zbędne. Skraplanie się pary występuje w takiej sytuacji najwyżej raz, dwa razy w roku, przy wilgotności powietrza 100%, gdyż w zasadzie nie ma różnicy temperatur wewnątrz i na zewnątrz dachu.

Napisano

Aktualizacja: KRYCIE DACHU

KONTRŁATY 2,5x5 nieimpregnowane: 275mb (w tym zapas 10%), w rozstawie co 0,8m

ŁATY 4x5 nieimpregnowane: 400mb (w tym zapas 10%), w rozstawie co 0,5m

WKRĘTY FARMERSKIE Do mocowania blachy, z podkładką EPDM, 4,8x35mm 6-9szt/m2: 1800szt

WKRĘTY FARMERSKIE do mocowania na zakładach (grzbiety), z podkładką EPDM, 4.8x20 2szt/mb: 100szt

OBRÓBKI BLACHARSKIE (z zakładem 15cm)

obróbka przyścienna lukarny i komina: 4mb + 6mb = 10mb

gąsior kalenicy dużej i małej: 12mb + 4mb = 16mb

kosze: 2x5mb = 10mb

wiatrownica górna: 9mb (N) + 1mb (front) + 8mb (W) + 8mb (S) + 8mb (E) = 34mb

wiatrownica dolna: 9mb (N) + 1mb (front) + 8mb (W) + 8mb (S) + 8mb (E) = 34mb

pas podrynnowy: 12mb + 6mb + 6mb = 24mb 

pas nadrynnowy:  2 x 12mb = 24mb

Blacha płaska do obrobienia kozubka i pasów nad kominkami wentylacyjnymi: 4m2

Na deskę czołową wykorzystam zwykłą szalówkę szerokości 15cm.

 

RYNNY: 125mm

4mb - 3szt

3mb - 4szt

Haki co 0,7m: 35szt

Sztucery: 3szt

Dekle lewe: 3szt

Dekle prawe: 3szt

Łączniki do rynien: 4szt

RURY 90mm: 3 x 4mb = 12mb albo łańcuchy lub co innego cokolwiek

Napisano
  Dnia 26.04.2017 o 13:36, PeZet napisał:

Aktualizacja: KRYCIE DACHU

KONTRŁATY 2,5x5 nieimpregnowane: 275mb (w tym zapas 10%), w rozstawie co 0,8m

ŁATY 4x5 nieimpregnowane: 400mb (w tym zapas 10%), w rozstawie co 0,5m

 

Rozwiń  

Nie doszukałem się wymiarów Twojego dachu ale coś się chyba rąbłeś w obliczeniach. Kontrłat wychodzi zawsze mniej i to  o wiele mniej niż łat. I łaty co 50 cm są na moje oko ciut za duże, co 40 cm powinno być w sam. Zresztą co do rozstawu łat do danej blachy można zastosować wzór i obliczyć jaki powinien być rozstaw. Na pewno rozstaw zależy od kąta/spadku dachu.

  Dnia 26.04.2017 o 13:36, PeZet napisał:

 

WKRĘTY FARMERSKIE Do mocowania blachy, z podkładką EPDM, 4,8x35mm 6-9szt/m2: 1800szt

WKRĘTY FARMERSKIE do mocowania na zakładach (grzbiety), z podkładką EPDM, 4.8x20 2szt/mb: 100szt

 

Rozwiń  

Tu przy wkrętach też dostrzegam nieprawidłowość. Wkręty 4,8X35 są do obróbek i jak widzę jest  ich 1800 szt a do blachy połaciowej tylko 100szt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??? przecież obróbek blacharskich jest o wiele mniej niż połaci dachu. I mała uwaga, wkręty na połać dachu liczy się na m2, na mb liczy się wkręty do obróbek blacharskich.

  Dnia 26.04.2017 o 13:36, PeZet napisał:

 

RYNNY: 125mm

4mb - 3szt

3mb - 4szt

Haki co 0,7m: 35szt

Sztucery: 3szt

Dekle lewe: 3szt

Dekle prawe: 3szt

Łączniki do rynien: 4szt

RURY 90mm: 3 x 4mb = 12mb albo łańcuchy lub co innego cokolwiek

Rozwiń  

Rynny domniemywam, że metalowe, a więc długości są raczej tylko jako 3m. Haki możesz spokojnie dać co 80-90 cm. Rury spustowe tez występują w odcinkach 3m. jakiego systemu chcesz kupić rynny?

Zapomniałeś doliczyć do wyliczeń uszczelek pod gąsiory

 

Co do wyliczeń ile m2 blachy trzeba kupić to polecam Ci obmierzyć dokładnie dach, zrobić rysunek i wysłać do kilku hurtowniach z zapytaniem o wyliczenie potrzebnego materiału i cenę. Przeważnie firmy wystawiają faktory proforma a na takiej fakturze masz wyliczenie poszczególnych elementów i ich ilość. Mogę dać Ci namiary do hurtowni (ja tam zamawiałem blachę z Blachtrapezu) aby Ci wyliczyli potrzebny materiał, ceny też mieli dobre, nawet bym powiedział bardzo dobre (znaczy się niskie).

Napisano

Dzięki, wielkie dzięki, mhtyl-u, za uwagi, na ciebie można liczyć!  :)

Rozstaw łat: 50cm tyle DZIŚ usłyszałem i  kilka dni temu również: u producenta i u mistrza dekarza. Może jednak dla spokoju policzę rozstaw łat 40cm. Różnica kosztów znikoma.

O rynnnnnnnnnach dumam, czy metalowe - takie wolę -  czy plastikowe - trwalsze chyba. Nie wiem tego!!!

Dach: tak, położę łaty i wtedy zrobię obmiar. Jest już was dwóch: Ty i Retrofood, więc chyba coś w tym jest, że dach warto obmierzyć, he, he...

Wkręty: skrót myślowy - te krótkie mają być do łączenia na grzbietach blachy, po długości, ale jak tak przyglądam się moim połaciom, to raczej będę dążył do tego, by ciągnąć jeden płat od okapu po kalenicę. Nie zastanawiałem się, czym będę mocował obróbki blacharskie. Czym radzisz? Jaki wymiar wkrętów zastosować?

Napisano
  Dnia 26.04.2017 o 15:30, mhtyl napisał:

I łaty co 50 cm są na moje oko ciut za duże, co 40 cm powinno być w sam

Rozwiń  

Zdecydowanie.

Będziesz miał jakieś "śniegołapy"?
Oprócz tego jakieś łapy do łażenia, ławka kominiarska?
 

Będziesz robił ochronę odgromową?

 

Napisano
  Dnia 26.04.2017 o 15:30, mhtyl napisał:

...zamawiałem blachę z Blachtrapezu...

Rozwiń  

Do nich właśnie planuję JUTRO się udać osobiście! :D W okolicach Janek, czyli około 20km ode mnie mają fabrykę. Interesuje mnie Twoja opinia o tych blachach, o tych zabezpieczeniach. Co jest to warte? Chciałbym móc dopłacić te kilka zł do m2 i naprawdę mieć spokój na 30 lat. Czy to faktycznie ma sens? Czy może po prostu kupić ocynk z powłoką farby i już?

Napisano
  Dnia 26.04.2017 o 16:23, PeZet napisał:

O rynnnnnnnnnach dumam, czy metalowe - takie wolę -  czy plastikowe - trwalsze chyba. Nie wiem tego!!!

Rozwiń  

Ja mam plastykowe.
Od nawisu śniegu puszczają na łączeniach, przeciekają mi w kilku miejscach.
Po 5 latach wypłowiały od słońca (rury), niewielki koszt do wymiany.

No i mocowania co 40cm, do dechy czołowej

Napisano
  Dnia 26.04.2017 o 16:24, MrTomo napisał:

Zdecydowanie.

Będziesz miał jakieś "śniegołapy"?
Oprócz tego jakieś łapy do łażenia, ławka kominiarska?
 

Będziesz robił ochronę odgromową?

 

Rozwiń  

Tak, planuję z wyłazu przygotować komunikację do komina - łapy i ława. O śniegołapach raczej nie myślę, choć może powinienem.

  Dnia 26.04.2017 o 16:24, MrTomo napisał:

Będziesz robił ochronę odgromową?

Rozwiń  

Nie.

Napisano
  Dnia 26.04.2017 o 16:26, MrTomo napisał:

Ja mam plastykowe.
Od nawisu śniegu puszczają na łączeniach, przeciekają mi w kilku miejscach.
Po 5 latach wypłowiały od słońca (rury), niewielki koszt do wymiany.

No i mocowania co 40cm, do dechy czołowej

Rozwiń  

A mimo że wypłowiały i że przeciekają, uważasz, że lepsze byłyby plastiki czy metale? Plastiki są droższe.

  Dnia 26.04.2017 o 16:28, MrTomo napisał:

Dlatego pytam o śniegołapy, bo chyba sam zamontuję

Rozwiń  

Rozumiem już, po twoim wpisie, o co chodzi z tyn przeciekaniem rynien.  Są taki epatenty ze śniegołapami na blasze na rąbek: rurkę się wstawia. Może coś takiego na na przykład NITY??? niby przecieknie przez nit, ale tyle co nic.

Napisano

Myślę, że wybrałbym plastik. Jest elastyczny, wytrzymały.
Z tyłu domu, gdzie śnieg nie nawisa na rynnach, nic się nie dzieje.

Chyba, że miedziane - ale dla mnie za drogie

Rynna to rynna, ta woda ciągle tam stoi.
Bałbym się, że przegniją za szybko.

Napisano

Nie pomyślałbym, że woda w nich stoi. Zrobię większy spadek. Czy rynny to w ogóle jest problem? Czy raczej nie?

  Dnia 26.04.2017 o 16:26, MrTomo napisał:

No i mocowania co 40cm, do dechy czołowej

Rozwiń  

Kurtka na wacie! Haki to kosztowny element orynnowania! Co 40cm to bardzo gęsto. Piszą: 70cm. Sam nie wiem co myśleć.

Napisano
  Dnia 26.04.2017 o 16:37, PeZet napisał:

Kurtka na wacie! Haki to kosztowny element orynnowania! Co 40cm to bardzo gęsto. Piszą: 70cm. Sam nie wiem co myśleć.

Rozwiń  

Pod plastikowe co 40-50 cm.
Pod metalowe wystarczy pewnie co 70cm

  Dnia 26.04.2017 o 16:37, PeZet napisał:

Czy rynny to w ogóle jest problem? Czy raczej nie?

Rozwiń  

Niby nie, ale jak źle zrobisz mogą dać do wiwatu

  Dnia 26.04.2017 o 16:37, PeZet napisał:

Nie pomyślałbym, że woda w nich stoi.

Rozwiń  

Rynny lubią się przytykać tym, co naniesie wiatr i spadnie z dachy.
To 

Napisano

Jaką masz połać dachu (m2) bo  przy 57-97m2 dajesz 125mm (szer.rynny), 

Spadek 2-5cm na 10m

Tam gdzie łączenia musisz haki dać gęściej

a rura spustowa od 75% do 100% szer. rynny

hak najdalej 15cm od rury spustowej

no i to chyba tyle co mi się przypomniało

("sam" też robię z dachem za miesiąc, więc zakupiłem trochę literatury :icon_razz:)

Napisano

Połać mam 2x80m2. Mam projekt orynnowania: 125x90 (125 - rynna, 90 - rura).

  Dnia 26.04.2017 o 17:20, MrTomo napisał:

("sam" też robię z dachem za miesiąc, więc zakupiłem trochę literatury :icon_razz:)

Rozwiń  

Haki wezmę więc 4 więcej, żeby zagęścić przy łączeniach.

Kładziesz gont? Ja się bardzo, bardzo wahałem, przecież okno i wywietrzniki mam osadzone pod gont, ale jednak nie chcę papy na dachu, choćby nie wiem jak grubej.

Literatura ważna sprawa.

 

Napisano
  Dnia 26.04.2017 o 18:16, PeZet napisał:

Kładziesz gont?

Rozwiń  

Kładę kurka i strasznie mnie to jara ☺

Mam nadzieję, że bedzie dobrze. No i pewnie trochę ciszej.

Co masz do papy na dachu? Co przychyliło szalę?

Dla mnie górę wziął wyraz artystyczny, ze tak to ujmę. Choć blacha na rąbek też bardzo mi się podoba. Oj też miałem dylemat, ale żona w sekundę go rozwiala, a z żoną trudno dyskutować...☺

 

Napisano
  Dnia 26.04.2017 o 16:23, PeZet napisał:

 

O rynnnnnnnnnach dumam, czy metalowe - takie wolę -  czy plastikowe - trwalsze chyba. Nie wiem tego!!!

 

Wkręty: skrót myślowy - te krótkie mają być do łączenia na grzbietach blachy, po długości, ale jak tak przyglądam się moim połaciom, to raczej będę dążył do tego, by ciągnąć jeden płat od okapu po kalenicę. Nie zastanawiałem się, czym będę mocował obróbki blacharskie. Czym radzisz? Jaki wymiar wkrętów zastosować?

Rozwiń  

Przy metalowych rozstaw haków jest większy z racji, że to metal i haki możesz dać nadkrokwiowe. Przy plastikach haki muszą być gęściej coś około max 50 cm i przykręcasz je jako doczołowe. Przy hakach doczołowych (przy metolowych tez można je zastosować) łatwiej ustawić prawidłowy spadek, bo przy nadkrokwiowych musisz odpowiednio ugiąć haki przed zamontowaniem lub kupić specjalny przyrząd do uginania haków. Co do trwałości to jedne jak i drugie trochę czasu wytrzymają. Na metalowe niektóre firmy udzielają 30 lat gwarancji.

Co do wkrętów i obróbki blacharskie jak gąsiory, wiatrownice itd przykręca się farmerami 4,8X20 ale chyba też spokojnie można dać 4,8X35.

Sorki, wprowadziłem Cię niechcący w błąd

  Dnia 26.04.2017 o 15:30, mhtyl napisał:

 

Tu przy wkrętach też dostrzegam nieprawidłowość. Wkręty 4,8X35 są do obróbek i jak widzę jest  ich 1800 szt a do blachy połaciowej tylko 100szt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??? przecież obróbek blacharskich jest o wiele mniej niż połaci dachu. I mała uwaga, wkręty na połać dachu liczy się na m2, na mb liczy się wkręty do obróbek blacharskich.

 

Rozwiń  

 chyba to podyktowane było moim stanem psychofizycznym spowodowanym psią pogodą:icon_confused: Oczywiście 4,8X35 do mocowania blachy a 4,8X20 do mocowania obróbek. Co za wstyd takiego babola strzelić:wallbash:

Wkręty dajesz na dolnym przetłoczeniu a mocowanie np śniegołapów na górnym. Widziałem że śniegołapy mocowali za pomocą nitów samozrywających, ale polecałbym nity nie aluminiowe tylko z nierdzewki (nie wiem jak one się fachowo nazywają ale są troszkę inne od tych aluminiowych}

Co do blachy to jest blacha trapezowa T18 jak T18PLUS. Różnica polega na przetłoczeniu. ja wybrałbym T18 ze względu że można łatwiej zrobić zakład przy np za dużej szerokości arkusza do przykrycia dachu. Przy T18PLUS zakłd minimalny jest o wiele większy a dlatego że przetłoczenie między trapezem jest większe. Najlepiej zobaczysz o co mi chodzi gdy zajrzysz jak wyglądają te dwa rodzaje blachy. Choć z drugiej strony blacha T18PLUS ma ładniejszy wygląd.

  Dnia 26.04.2017 o 16:37, PeZet napisał:

 

Kurtka na wacie! Haki to kosztowny element orynnowania! Co 40cm to bardzo gęsto. Piszą: 70cm. Sam nie wiem co myśleć.

Rozwiń  

Pisza 70 cm ale chyba nie o mocowaniu rynien plastikowych.

  Dnia 26.04.2017 o 18:16, PeZet napisał:

 

Haki wezmę więc 4 więcej, żeby zagęścić przy łączeniach.

 

 

Rozwiń  

Przy łączeniach jeżeli chodzi o plastikowe i rozstawie haków 40 czy 50 cm to łączenie jest na tyle sztywne i długie i uważam, że spokojnie usztywni rynnę bez dodatkowego podparcia. Przy metalowych złączki są dość szerokie że też usztywnią całą rynnę bez problemu. Ale najlepiej stosować się do zaleceń danego producenta orynnowania.

Napisano

Orynnowanie stalowe zwykle jest około 1,5 razy droższe od pvc.

Łaty pod trapez zdecydowanie co 40cm.

Wybierz bariery przeciwśniegowe zawczasu. Łezki kręcisz do blachy do jednego rzędu łaty. Płotki przy płaskim mocowaniu kręcisz do dwóch rzędów łat, otwory bywają np co 28cm, więc łatę dodatkową trzeba dobić przed położeniem blachy.

Prościej oczywiście mocować haki rynnowe doczołowe.

Blacha poszła od końca ubiegłego roku średnio 10-15% do góry 😐

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...