Skocz do zawartości

Dziennik PeZeta


Recommended Posts

Napisano
Dzięki, Animusie. icon_smile.gif
Czy zamiast zaworu regulacyjnego (przy zaworze 3D) wielkim błędem będzie wstawienie zwykłego kulowego?
Bo w zasadzie do regulacji będzie zawór 3D, a ten kulowy to ma mieć bardziej charakter serwisowy.
Napisano (edytowany)
Cytat

Dzięki, Animusie. icon_smile.gif
Czy zamiast zaworu regulacyjnego (przy zaworze 3D) wielkim błędem będzie wstawienie zwykłego kulowego?
Bo w zasadzie do regulacji będzie zawór 3D, a ten kulowy to ma mieć bardziej charakter serwisowy.

Kulowy będzie się zapiekać ,wstaw skośny z mosiężnym grzybkiem.
coś takiego bez gumy

a i klapowy w poziomie
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

To i te powyżej pompy i poniżej również...

Zależy do jakiej temperatury czynnika zakupisz ,kulowy musi być całkowicie otwarty albo zamknięty,innych położeń nie lubią te zawory (trzeba poruszać nimi kilka razy w roku) .Do kryzowania regulacji tylko skośne.
Napisano
Animus, dziękuję za odpowiedź.
Wszystkie montowane zawory będą pełnić wyłącznie funkcję serwisową, czyli otwarty/zamknięty.
Daruję sobie grzybkowy, tu do regulacji będzie trzydrogowy.

Bardzo dziękuję Ci za wsparcie.

Myslałem, że rzecz dotyczy temperatury z tym grzybkowym i zachodziłem w głowę o co chodzi.
A to chodzi o kryzowanie.
Nie będę kryzował tym zaworem.
Napisano
Cytat

Animus, dziękuję za odpowiedź.
Wszystkie montowane zawory będą pełnić wyłącznie funkcję serwisową, czyli otwarty/zamknięty.
Daruję sobie grzybkowy, tu do regulacji będzie trzydrogowy.

Bardzo dziękuję Ci za wsparcie.

Myslałem, że rzecz dotyczy temperatury z tym grzybkowym i zachodziłem w głowę o co chodzi.
A to chodzi o kryzowanie.
Nie będę kryzował tym zaworem.

Szukaj zaworów do 140*C i więcej ,możesz też zmniejszyć ilość tych zaworów ,montując je trochę dalej.
Napisano
Powoli lądują na budowie wszystkie akcesoria.
Bo to się znowu robi regularna budowa!
Przedwczoraj kułem otwór w kanale dymowym.
Efekt - zakwasy.
Wniosek - trza się ruszyć.

Hydrokonfekcji do instalacji kominkowej jest ze dwa razy więcej niż w kotłowni. Głównie za sprawą kształtek i rur miedzianych.

Włosy mi się jeżą, kiedy myślę o składaniu tej układanki.
Przerabiałem, co prawda, latem lutowanie, ale co to było - 11mb rury, z sześć kształtek.
A teraz? 24 mb rury, zatrzęsienie kolanek. Trójniki!!!

PLAN
Plan musi być. Bez planu nawet bohater w filmach nic nie zrobi.
Choćby nawet plan okazał się... chybiony, to być musi.
Więc jest. Bo ma być.
I jest.


POMPA OBIEGOWA KOMINKOWA
No i kupiłem. I jest. I doczytałem.
I ma być na powrocie.
Tak stoi w instrukcji: na powrocie.
I szlag jasny trafił cały tak misternie wirtualnie montowany układ.
Sturba jego suka - jak mawiał bodaj Giubal Wahazar...lub Bungo (by Witkacy)
Pompa na powrocie.
Napisano (edytowany)
Zeżarło posta..............

w skrócie:
W ciągu doby chałupa wystygła .

Wyjeżdżając:
W baniaku 40stC.
Temp podłogi 26stC

Po dobie:
W baniaku 15stC
Temp podłogi 15stC
Ale na zasilaniu jeszcze 20stC.
Czyli za chwilę baniak zacząłby studzić podłogę.

OZC KONTRA RESZTA ŚWIATA
Z obliczeń wychodzi, że w ciągu doby chałupa "wystudziła": 25kWh ciepła z podłogi i 16kWh ciepła z baniaka.
W sumie: 41kWh
Czyli na godzinę straty ciepła wyniosły coś koło 1,7kW.
Z grubsza zgadza się.

Ale OZC podaje, że strata ciepła powinna wynieść w ciągu godziny 2,7kWh.

Wniosek mam taki, że potwierdzają się opinie całej rzeszy ludzi, że OZC zawyża straty.
Z grubsza i na oko, bo to termometr lodówkowy leżący na podłodze robi za alfę i omegę. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
Hej możesz tak po krótce opisać technologie lutowania, ile Cię kosztował sprzęt. Ja się waham czy się brać za to samemu. Jak zarazie nie znalazłem zbyt wielu informacji na ten temat.
Napisano (edytowany)
Cytat

Hej możesz tak po krótce opisać technologie lutowania, ile Cię kosztował sprzęt. Ja się waham czy się brać za to samemu. Jak zarazie nie znalazłem zbyt wielu informacji na ten temat.


Kupuj i rób sam ,to prosta robota lutowanie miedzianych rurek ,wyjdzie tanio . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Odi,
1. czyścisz
obie lutowane rurki w środku i na zewnątrz chropawą ścierką
gratujesz, wygładzasz krawędzie

2. smarujesz topnikiem
może być z dodatkiem cyny, ale niekoniecznie

3. grzejesz
palnikiem najzwyklejszym
podłączonym do butli gazowej

grzejesz lekko obok miejsca lutowania
póki nie zagotuje się topnik lub nie pojawi cyna
przykładasz punktowo cynę z przeciwnej strony niż jęzor płomienia.

Cyna ma się sama wciągnąć
w ilości drutu cynowego mniej więcej równej średnicy spawanej rury.
Czyli jak rura ma 28, to powinno wejść w jeden lut coś około 3cm cyny.
Idealny lut pozbawiony jest łezki.
Ale i taki z łezką jak jest szczelny, to jest szczelny.

Kup kilka małych kształtek na próbę.
Polutuj w różne strony, poprzecinaj lutowane miejsca.
Obejrzyj.

I na youtubie obejrzyj filmy jak lutować.

PS. Przyda się imadło. Wiadro. Ściera. Drapak. Czyścik. Topnik. Cyna. Palnik. Butla z gazem.
Napisano
Cytat

Hej możesz tak po krótce opisać technologie lutowania, ile Cię kosztował sprzęt. Ja się waham czy się brać za to samemu.



Palnik to koszt około 30zł
Cyna - około 40zł
Topnik - różnie - kupiłem Uniżel C66, kosztował około 20zł, nie pamiętam. C66 nie zawiera cyny, więc lekko trudniej wyczuć moment podania cyny.

Ważne: mówię/piszę wyłącznie o lutach miękkich, które - w moim przynajmniej przypadku - wystarczą.
Lut twardy to lekko inna bajka, choć podobno w podobie. Tak pisał Adam_mk, więc najpewniej tak jest.
Napisano (edytowany)
Okazało się ze kolega z pracy potrafi lutować i ma palnik więc pokaże mi na żywo. Teraz muszę się odnaleźć w gąszczu kształtek i co najważniejsze przemyśleć moją kotłownie.
Jakiej średnicy drutu używasz? Edytowano przez odi69 (zobacz historię edycji)
Napisano
"Używasz" - dość szumne określenie... icon_biggrin.gif Drut ma 3mm średnicy.
Odi, jak już podpatrzysz kolegę, to skrobnij coś, wrażenia opisz.
Na ten przykład jak ciąć takim sprytnym wynalazkiem do cięcia rur, co to on wygląda jak jakieś małe imadełko z kółkiem.
Napisano
Zaznaczasz miejsce cięcia, ustawiasz ostrze obcinaka w miejscu cięcia, dokręcasz śrubę imadełka do lekkiego oporu i zaczynasz okręcać obcinak na około rurki. Kręcisz tak sukcesywnie dokręcając śrubę - po kilku obrotach masz ładnie odciętą rurkę miedzianą. Tanie i nieodzowne urządzenie przy tego typu instalacjach.
Napisano
Cytat

Okazało się ze kolega z pracy potrafi lutować i ma palnik więc pokaże mi na żywo. Teraz muszę się odnaleźć w gąszczu kształtek i co najważniejsze przemyśleć moją kotłownie.
Jakiej średnicy drutu używasz?


Tu jest dość ciekawie tłumaczone:
Napisano (edytowany)
Sekcja Koza się robi się:





Wrzepiłem Cezarowi dolot - muszę go lekko uszczelnić. Lekko.





Założyć przepustnicę.
Płyty szamotowe w paczce czekają w kolejce na montaż.
Jako ostatnie.

I wciąż zastanawiam się czym zaizolować ten złom.

Cytat

Tu jest dość ciekawie tłumaczone:



O, o, o! Ten film oglądałem kilka razy! Bardzo klarownie wyjaśnione.
Z początku ciąłem rury brzeszczotem. Teraz mam imadełko do cięcia.

We wtorek luty. W styczniu - luty. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Z tym się biedzę:



Jak zrobić, żeby nie spartolić.

PONAGLENIE

Zgłaszam niniejszym kategoryczny protest wobec gwałtownego nadejścia ujemnych temperatur zewnętrznych i monituję ewentualnych decydentów w wyżej wspomnianej kwestii o podniesienie temperatury zewnętrznej o przynajmniej 10stC. Zaniechanie lub opieszałość w podjęciu stosownych działań będą skutkować wszczęciem procedury dyscyplinującej.

...gdzie to wysłać?

edit: s, ń Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
Znalazłem baaardzo ciekawy wykład na temat regulacji przepływów w układach hydraulicznych:

Wykład

Wniosek: Znowu ściana. Podejmę się zrozumienia tego co wyżej, w następnym wcieleniu.
Napisano
Piotrze ponowie pytanie, kiedy próba kominka i tych twoich turek miedzianych lutowanych bo ogromnie ciekaw jestem efektów. Podziwiam odwagę z tymi rurami bo ci powiem, że u siostry w kominku z płaszczem podczas braku prądu momentalnie tak rurami szarpało że aż sie tyn sypał z powodu gotowania sie wody w kominku. To w kontekście czy te lutowania wytrzymają?
Napisano
Piotruś, robi się. Lutuje się.
Chciałbym jak najszybciej odpalić kominek, bo na prądzie ogrzewanie chodzi.

Uruchomienie:
Przy odrobinie szczęścia - w weekend.
Przy lekkim braku szczęścia - w weekend, ale nie wiadomo który.

Sam jestem ciekaw, czy będzie szczelnie.
Próbę przeprowadzę.

Gotowanie wody
Jak zrobię stress-test, to będę wiedział co i jak: napalę w kominku i wyłączę prąd.
I opiszę wrażenia. He, he.


Cytat

no i poszlo w szeroki i wielki, fejsbukowy swiat... zobaczym, czy cos zdziala.


Solange63, to myśmy są wpięci w fejsbuka? Nie wiedziałem.

Cytat

Piotrze ponowie pytanie, kiedy próba kominka i tych twoich turek miedzianych lutowanych bo ogromnie ciekaw jestem efektów.



Piter, a poza wszystkim - wpadaj kiedy tylko chcesz. Zapraszam.

Acha, siedzę w chałupie ciurkiem i dłubactwo hydrauliczne uskuteczniam.

Ciurkiem do wtorku.
Napisano
Cytat

Gotowanie wody
Jak zrobię stress-test, to będę wiedział co i jak: napalę w kominku i wyłączę prąd.
I opiszę wrażenia. He, he.


Zapomniałeś dopisać ,że jak przeżyję to opiszę icon_lol.gif icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

Z tym się biedzę:



Jak zrobić, żeby nie spartolić.


No logikę, dla T2 przepływ będzie cząstkowy lub przy bardzo dużej prędkości strugi zdecydowanie mniejszy. Żeby go wymusić lub mieć możliwość jego regulacji potrzebny będzie dławik (lub zawór dławicowy) na obiegu T3.



Cytat

Dużo w tym wykładzie o członach icon_smile.gif
Napisano
Jani_63,
dziękuję za streszczenie wykładu. icon_biggrin.gif

Nie mogę dusić żółtej, bo eta samaja gławnaja rura.
Chodzi mi po głowie, iżby...
...wrócę do tematu za chwilę, ponieważ...

...zrobiłem próbę szczelności lutowanych rur i samego wkładu i...
...i...



...by tak rzec, tutaj zasadniczo sucho...



ale tutaj, krople na ściance:



Ale one nic nie znaczą, albowiem ponieważ to tylko nie-do-krę-co-ny śrrrrrrrubunek był!
Nabita instalacja do 1bara!
Szczelna!







Wracając do tematu suszaka:
planuję poprowadzić dwie rury suszakowe.

1.Chłodniejsza rura suszakowa
Podpięta zostanie jednym końcem pod powrót (zamontowany zawór za plecami kominka). Drugi koniec rury można by wpiąć nad zaworkiem spustowym (kranik z prawej strony; tam pojawi się trójnik)

2.Cieplejsza rura suszakowa
Zostanie podpięta pod króćce sterczące z góry kominka - lewy ma już czerwony zaworek, a prawy tymczasowo ma zaślepkę.

Jak już uruchomię całość, to podepnę jakąkolwiek rurę z czegokolwiek i sprawdzę jak w ogóle sprawa suszaka się ma cała.
Napisano (edytowany)
Cytat

Z tym się biedzę:



Jak zrobić, żeby nie spartolić.

PONAGLENIE

Zgłaszam niniejszym kategoryczny protest wobec gwałtownego nadejścia ujemnych temperatur zewnętrznych i monituję ewentualnych decydentów w wyżej wspomnianej kwestii o podniesienie temperatury zewnętrznej o przynajmniej 10stC. Zaniechanie lub opieszałość w podjęciu stosownych działań będą skutkować wszczęciem procedury dyscyplinującej.

...gdzie to wysłać?

edit: s, ń



Zawór trójdrogowy bo inaczej się rozczarujesz . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Suszak ma być bez sterowania.
Suszak ma wykorzystać naturalne lenistwo wody.
Suszak ewentualnie może mieć zawór głowicowy - jak kaloryfer - do tłumienia przepływu. Lecz bez głowicy temostatycznej.
Suszak ma być lekko ciepły, bo ma służyć nie do ogrzewania, a do suszenia.

Suszak ma być prostszy od konstrukcji cepa.
Napisano
Dzieki Piter skorzystam , ale najpewniej w weekend bo teraz jakoś nie mogę się pozbierać przez te mrozy.
A co to te suszak? icon_rolleyes.gif
Napisano
Od razu chciałby wiedzieć co to suszak! ;)
Tu poniżej jest suszak, a w zasadzie dwa suszaki.
Można obsuszać grzyby, śliwki, inne takie tam...

Przede wszystkim jest miedzianym kawałkiem rury ciepłej.
Ma być.

Napisano
Wieści z frontu robót:

Jestem o włos od uruchomienia... może o grzywę.
Pozostało naczynie wzbiorcze do wpięcia w instalację.

Podłączyłem baniak.
Jest git, choć nie całkiem.
Pół dnia miałem wyłączone ogrzewanie, a ponieważ musiałem skasować prowizoryczne naczynie wzbiorcze, żeby podłączyć rury, to teraz niespecjalnie mogę nabijać temperaturę, bo jak mi woda spuchnie, to się nie zmieści w
tym, w czym jest, bo nie ma gdzie się przelać.

Do tego temperatura za oknem - minus czternaście!
Ciurla więc sobie ciepło z jednej grzałki i nijak nie ma szans iżby podnieść temperaturę.

Mam trzy wyjścia: primo) zamontować naczynie wzbiorcze jakkolwiek - kiepski patent; secundo) włączyć farelkę albo tertio) kupić flaszkę i czekać aż może samo się wyjaśni, zrobi, ociepli.
Normalnie -14
Napisano
kup flaszkę i włącz farelkę i posiedź na FBD odpocznij uwierz mi staremu pułkownikowi planiście jutro nie będzie końca świata Relax Piter icon_wink.gif
by my self tez jest -14 icon_evil.gif icon_evil.gif

aaaaa te suszaki to takie balustradki jak w kuchni kaflowej o Babuni aaaa to jetzt alles verstanden alles clar
Napisano
To nie jest balustradka u babuni! Nie jest to również element pieca martenowskiego!
To jest hi-tec suszak!
Ma być.
W końcu z flaszki nici - nie wystawiam nosa za próg.
Zamontowałem z powrotem prowizoryczną bańkę.
I podłoga się pasie ciepłem.

Cytat

kup flaszkę (...) odpocznij uwierz mi staremu pułkownikowi planiście jutro nie będzie końca świata Relax



To się nadaje na przysłowie. icon_smile.gif
Napisano
Piter spoko na pocieszenie ci powiem że drewno u nas jest w cenie ok 400 kwh liczac g-12 50/50 lub teraz o tej godzinie 500 kwh troche sie ta farelka pokula spokojnie icon_cool.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...