wader21 Napisano 1 lipca 2009 Udostępnij #1 Napisano 1 lipca 2009 Dopiero mam zamiar sie budowac i szukałem dobrego materiału do budowy mojego domu , szukałem i czytałem o materiałach i oczywiscie cennik tych materiałów i tak sobie pomyslełem czy warto by było wybudowc dom z samej silki ? Link do komentarza
kibito Napisano 2 lipca 2009 Udostępnij #2 Napisano 2 lipca 2009 Cytat Dopiero mam zamiar sie budowac i szukałem dobrego materiału do budowy mojego domu , szukałem i czytałem o materiałach i oczywiscie cennik tych materiałów i tak sobie pomyslełem czy warto by było wybudowc dom z samej silki ? witam w klubie niezdecydowanych ja do poprzedniego tygodnia stawiałem na solbet 24 cm ( precyzyjny i dobrze izolujący materiał)--> z racji tego że spotkałem się ostatnio z opiniami na temat xella silka E 18 także zaczęliśmy się zastanawiać nad tym materiałem-- i jest to jak na planowany przez nas domek materiał dopuszczalny na ściany konstrukcyjne ( parterówka z lekkim dachem ) --- materiał trwały , precyzyjnie wykonany czyli można stawiać na klej , dobrze izoluje akustycznie i co najważniejsze dobry akumulator ciepła co ważne dla nas bo izolacja termiczna to głównie zapewni planowane 20 cm styro - no i cena do przyjęcia . ale zawsze jest jakieś ale .... czy starać się o większą bezwładność i silka , czy większa izolacyjność przegród i solbet :/ Link do komentarza
wader21 Napisano 2 lipca 2009 Autor Udostępnij #3 Napisano 2 lipca 2009 Mam gazete w której jest porównywanie materiałów budowlanych i tam własnie sa wskazania na silke E18 + 14 styropian , były to porównania materiałów na rozmiar sciany 33 cm czyli silka 18 + styropian 14 i tynk 1cm a potem poczytałem ceny na Alegro i i stwierdziłem ze warto by zainwestowac w silke to bedzie na inne rzeczy w trakcie budowy domu Link do komentarza
Gość Napisano 2 lipca 2009 Udostępnij #4 Napisano 2 lipca 2009 Cytat Mam gazete w której jest porównywanie materiałów budowlanych i tam własnie sa wskazania na silke E18 + 14 styropian , były to porównania materiałów na rozmiar sciany 33 cm czyli silka 18 + styropian 14 i tynk 1cm a potem poczytałem ceny na Alegro i i stwierdziłem ze warto by zainwestowac w silke to bedzie na inne rzeczy w trakcie budowy domu Z tego co wyczytałem to silka jest moim faworytem i zamierzam budować z T-18+20cm styro Tutaj można sporo się dowiedzieć na temat budowy z silki :forum.muratordom.pl/jak-budowac-silka,t18964.htm?sid=5b5c732e05dcd35428921186a5a13b2d Link do komentarza
wader21 Napisano 2 lipca 2009 Autor Udostępnij #5 Napisano 2 lipca 2009 Styropianem szkoda ocieplac , i tak silka jest tansza od innych materiałów wiec moge zainwestowac w ocieplenie z wełny. na alegro ceny silki 18 to cena 3.41 i 3.52 zł a tu trzeba jeszcze połówki 1/2E silka EQ10 bloki wyrównawcze silka EW bloki wentylacyjne . Myslałem jeszcze nad stropami z Ytonga tylko nie wiem jaka była by cena. Link do komentarza
Gość Napisano 2 lipca 2009 Udostępnij #6 Napisano 2 lipca 2009 Cytat Styropianem szkoda ocieplac , i tak silka jest tansza od innych materiałów wiec moge zainwestowac w ocieplenie z wełny. na alegro ceny silki 18 to cena 3.41 i 3.52 zł a tu trzeba jeszcze połówki 1/2E silka EQ10 bloki wyrównawcze silka EW bloki wentylacyjne . Myslałem jeszcze nad stropami z Ytonga tylko nie wiem jaka była by cena. Nie do końca chodzi o różnicę w cenie między wełną a styropianem a o bardzo złe właściwości wełny w połączeniu z wilgocią...a oddychanie ściany to mit.Poczytaj wątek,który podałem od A-Z to zmienisz zdanie U mnie jednak będzie styro.Na allegro T-18 jest po 2,67 a połówek nie trzeba wcale,wystarczy kątówka Link do komentarza
wader21 Napisano 2 lipca 2009 Autor Udostępnij #7 Napisano 2 lipca 2009 lub gilotyna 1200zł Link do komentarza
kibito Napisano 3 lipca 2009 Udostępnij #8 Napisano 3 lipca 2009 niby temat o silikatach ale wracając do sporu styro/wełna to jak wyżej powiedziane - oddychające ściany to mit i przy ociepleniu wełną należy zwrócić szczególną uwagę na zabezpieczenie przed wilgocią - chyba że mamy kasy full i dajemy "hydrofobizowaną" i jak to jest - ściany z T-18 czy E-18 ?co do połówek to popieram - jak taniej to z kątówką i połączenia na klej pionowe wycinanych elementów i jeszcze jedno pytanie - jak z wieńcem na ścianie o grubości 18 cm ? czy też może być 18 ? pytam z czystej ciekawości bo to wychodzi dość cienka ściana :/ Link do komentarza
Gość Napisano 3 lipca 2009 Udostępnij #9 Napisano 3 lipca 2009 Cytat niby temat o silikatach ale wracając do sporu styro/wełna to jak wyżej powiedziane - oddychające ściany to mit i przy ociepleniu wełną należy zwrócić szczególną uwagę na zabezpieczenie przed wilgocią - chyba że mamy kasy full i dajemy "hydrofobizowaną" i jak to jest - ściany z T-18 czy E-18 ?co do połówek to popieram - jak taniej to z kątówką i połączenia na klej pionowe wycinanych elementów i jeszcze jedno pytanie - jak z wieńcem na ścianie o grubości 18 cm ? czy też może być 18 ? pytam z czystej ciekawości bo to wychodzi dość cienka ściana :/ Można budować z T-18,N-18 a jak ktoś ma kasę to i z E-18 .Technologia wykonania jak i materiał jest taki sam dla wszystkich producentów.Wszystkie produkty muszą spełniać odpowiednią normę i tyle...Jak czytałem opinię o tych produktach to oprócz ceny różnią się szczegółami np.w jednych częściej spotyka się "dodatki" zatopione w bloczku,w innych z wymiarem jest trochę na bakier ale to są szczegóły nie wpływające na jakość ściany w domu.Ja będe budował z silikatu ale z jakiego to zależy od ceny w danym okresie Co do wieńca to również jestem ciekawy.Gilotyna za 1200zł do cięcia jest wg.mnie bez sensu ale jak powiedziałem,kto bogatemu zabroni Link do komentarza
wader21 Napisano 3 lipca 2009 Autor Udostępnij #10 Napisano 3 lipca 2009 A co sadzicie o płytach prefabrykowanych z Ytonga . Fajnie to wyglada nawet dach jest git tylko ile taka sprawa kosztuje Link do komentarza
kingaj Napisano 3 lipca 2009 Udostępnij #11 Napisano 3 lipca 2009 Witajcieco do wieńców przy silikatach 18 to wychodzi słabo. Tez stałam przed dylematem, ale nie czy wybrać silikaty czy coś innego tylko czy silka 18 czy 24 i właśnie po rozmowie z kierownikiem i wykonawcą podjęliśmy decyzję na 24 ze wzgle właśnie na nadproża (zostaje mało miejsca na oparcia, właściwie na granicy dopuszczalności). Link do komentarza
wader21 Napisano 3 lipca 2009 Autor Udostępnij #12 Napisano 3 lipca 2009 A jaki dom budujesz? Link do komentarza
kingaj Napisano 3 lipca 2009 Udostępnij #13 Napisano 3 lipca 2009 a co masz na myśli pytając jaki dom buduję?mam pow. uż 150 mwersja energooszczędna, pracownia Lipińscy DC P42a Link do komentarza
wader21 Napisano 3 lipca 2009 Autor Udostępnij #14 Napisano 3 lipca 2009 Tak sobie pytam Link do komentarza
iwona_adam Napisano 8 listopada 2009 Udostępnij #15 Napisano 8 listopada 2009 Witam wszystkich Na początku chcieliśmy budwać z przereklamowanego Ytonga, później z Porothermu (niestety bardzo kruchego), następnie z ceramiki U220 lub MAXa... Po 3 dniach śledzenia opinii sprzedawców, murarzy i ludzi zdecydowaliśmy się ostatecznie na silkę E-18 + 20cm wełny + pustka powietrzna + 12cm klinkierówki elewacyjnej = U=0.162 Będzie dużo kosztowało, ale za to będą niższe rachunki za ogrzewanie Do tego dach. cer. + 40cm wełny no i 15cm styro na fundamenty + ocieplenie ścian fundamentowych mam nadzieję, że będzie dobrze CZYLI STAWIAMY NA SILKĘ Ps. Ciekawe tylko, bo Pani Architekt powiedziała mi, że silikaty nie trzymają ciepła :-/ a wszędzie jest napisane odwrotnie Chyba pomyliła się i miała na myśli BK ;DPozdrawiam i niech domy pną się w górę!!! Link do komentarza
janekluki Napisano 8 listopada 2009 Udostępnij #16 Napisano 8 listopada 2009 silka to najgorszzy materiał jaki mogłas sobie wymyslićnajpepszy to poroterm tylko i wyłacznie Link do komentarza
sęk Napisano 21 listopada 2009 Udostępnij #17 Napisano 21 listopada 2009 Cytat silka to najgorszzy materiał jaki mogłas sobie wymyslićnajpepszy to poroterm tylko i wyłacznie Silka też jest ok. Jak gazobeton to lepiej decydować sie na scianę jednorodna i grubą - chociaż będzie tanio i łatwo. Docieplać ją styropianem to troche wbrew jej ideologii. Ale nie jest błędem.Jak porothem to tez dobrze, do tego izolacja lub sciana trójwarstwowa.Silka z kolei jest niedroga, ma najlepszą izolacyjność akustyczną, jest z przyjaznych materiałoów (jakby spiekany piasek) nie ma problemu z wbiciem w nią przysłowiowego gwoździa i po ociepleniu wełną (min 14cm) i pokryciu tynkiem tzw oddychajacym (nie akrylowym a silikatowym lub silikonowym) będzie świetną scianą zewnetrzną. Z kolei własnosci akustyczne predestynują ten materiał na sciany wewnetrzne. Producent zaleca ewentualnie łączenie Ytonga na sciany zewnetrzne ze ściankami wewnetrznymi z Silki co umożliwia skoordynowany wymiar wysokosci bloczka. Nie jestem żadnym agentem tej firmy tylko architektem i sama taki wariant wybrałam dla siebie: silka na wszystkie sciany. Ściana nośna z silki szerokości 18cm to tylko dla niewielkich obciążeń (tu powinien wypowiedzieć się konstruktor, jak dla mnie to dobra grubość dla budynku parterowego)Ale tamte dwa poprzednie rozwiazania tez sa ok.pozdrawiam Link do komentarza
iwona_adam Napisano 23 listopada 2009 Udostępnij #18 Napisano 23 listopada 2009 Cytat silka to najgorszzy materiał jaki mogłas sobie wymyslićnajpepszy to poroterm tylko i wyłacznie Dlaczego najgorszy? Podaj konkrety - ja nie twierdzę, że silka jest najlepsza ale jak wszystkie produkty ma swoje + i -Ja akurat ją wybrałam, bo nie chcę aby moja 3W miała metr grubości. Chciałam U-220 ale ludzie narzekali na bardzo dużą niewymiarowość tego materiału - nie chciałam więc, aby pan murarz wykonał mi ścianę jak "po pijaku" - no i w związku z nierównościami - ludzie pisali, że musieli sporo zaprawy nadrzucić w celu wyrównania ściany. Przy silce znów piszą, że praktycznie nie trzeba tynkować od wewnątrz - ściana jest taka prosta. Ja nie jestem w żadnym razie ekspertem - posiłkuję się jedynie opiniami forumowiczów - i to na pewno nie jednego lub dwóch tylko duuuużo czytam. Ale dziękuję również za negatywną opinię - budowa i tak dopiero za 3 lata więc w razie czego można zawsze zmienić decyzję. Proszę jedynie o szczegóły - dlaczego silka nie jest dobra? Pozdrawiam Link do komentarza
iwona_adam Napisano 23 listopada 2009 Udostępnij #19 Napisano 23 listopada 2009 SękDziękuję za odpowiedź Dla mnie każda odpowiedź - to dobra odpowiedź. Bo jak pisałam, każdy materiał ma swoje + i - i liczy się każda opinia.Na kilku stronach spotkałam się z opinią, że z silka "18" jest tak wytrzymała, że buduje się nawet budynki 5-cio kondygnacyjne? trochę mi się w to nie chce wierzyć, ale na mój parterowy z poddaszem powinna być wystarczająco wytrzymała No i na silkę zdecydowałam się też ze wzgl. finansowych - po co przepłacać za porotherm albo inne, skoro można mieć silkę - która dobrze spełnia swoje zadanie ściany nośnej - skoro różnicę między zakupem silki a porothermu można wydać na dobre docieplenie, a to "chyba" jest ważniejsze Pozdrawiam serdecznie Iwona Link do komentarza
dylot Napisano 23 listopada 2009 Udostępnij #20 Napisano 23 listopada 2009 Silikaty, pamiętam dawno z komuny ten materiał widziałem w kółkach rolniczych były z nich pobudowane kurniki i chlewnie, dziś ten materiał stosuje się na domy. Ale konkretnie i z praktyki to jest to materiał ciężki, mocno chłonący wodę, trudny w obróbce po prostu jego cena przekłada się na jakość. Robiliśmy instalacje na osiedlu z tego materiału, ściana 18cm plus ocieplenie i tak jak to u nas bywa budowa szła szybko bloczki nie raz zamokły, na ścianę i ocieplenie w tym samym roku. Efekt: co stwierdziła firma to budująca ustalenie się właściwego klimatu w środku i wyjście całej wilgoci to około 3 sezony grzewcze co przekłada się na rachunki za ogrzewanie gdyż wilgotne powietrze ciężko i drogo się ogrzewa. Ale już po wykonaniu wszystkiego i wygrzaniu to jest OK. Żeby tego uniknąć dom musiałby przesezonować co najmniej 1 rok w stanie surowym otwartym. Link do komentarza
Marcin123 Napisano 23 listopada 2009 Udostępnij #21 Napisano 23 listopada 2009 A czy jak dom się sezonuje to Silka nie nasiąknie bardziej wodą? Link do komentarza
kingaj Napisano 23 listopada 2009 Udostępnij #22 Napisano 23 listopada 2009 Matko czytam i nie wierzę co wy za głupoty wypisujecie o silikatach i powtarzacie jakieś opinie które nie mają potwierdzenia w rzeczywistości.Silikaty nie nasiąkają w ogóle wodą, nie ima ich się korozja biologiczna (mieszanka wapna) i bardzo dobrze akumulują ciepło, bardzo dobrze izolują od hałasu. Są ciężkie dlatego wykonawcy marudzą i może dlatego takie głupoty opowiadają aby zniechęcić inwestora. Wymagają również bezwzględnie ocieplenia więc nie nadają się na ściany jednowarstwowe. Link do komentarza
dylot Napisano 23 listopada 2009 Udostępnij #23 Napisano 23 listopada 2009 Silikat tak jak każdy materiał na dom nasiąka wodą może w mniejszym stopniu niż gazobeton ale jednak ale właśnie ze względu na swój skład i ciężką strukturą przy szybkim obłożeniu go styropianem bardzo długo dochodzi do wyschnięcia. Link do komentarza
iwona_adam Napisano 23 listopada 2009 Udostępnij #24 Napisano 23 listopada 2009 dylotDzięki za kolejną - cenną opinię W naszym przypadku więc powinno się sprawdzić - bo nam się z budową absolutnie nie spieszy i dom spokojnie może postać w stanie surowym Dziwi mnie właśnie, że ludzie ledwo co dom postawią i juuuż się szybko wprowadzają. A później to zaczyna im tynk pękać, bo dom jeszcze dobrze nie "osiadł", to inne rzeczy zaczynają się dziać... Spokojnie Dom nie ucieknie A to że to materiał ciężki i toporny, to też słyszałam Ale damy radę PozdrawiamIwona Link do komentarza
letkus Napisano 23 listopada 2009 Udostępnij #25 Napisano 23 listopada 2009 My też się zdecydowaliśmy na silikaty /czy silka, czy silikaty polskie, to się jeszcze okaże/.Po pierwsze - izolacja od hałasu, po drugie - akumulacyjność ciepła. Odnośnie nasiąkania wodą, to jestem pewien jednego, silka mniej pije niż BK Link do komentarza
iwona_adam Napisano 23 listopada 2009 Udostępnij #26 Napisano 23 listopada 2009 letkusWitam z tego, co czytałam wcześniej o innych materiałach na budowę domu, to miały one o wiele więcej wad niż ma silka a co do BK to w zupełności się zgadzam - zresztą tyle osób buduje z silki i nikt nie narzeka (oprócz budowlańców, bo muszą się nadźwigać) Rozumiem, jeżeli ktoś buduje ścianę jednowarstwową, to wybrałabym wtedy porotherm, ale dlatego, że budować będziemy trójwarstwówkę - wybraliśmy alternatywę tanią i dobrą pozdrawiam i życzę sukcesów w budowaniuIwona Link do komentarza
peinka Napisano 25 listopada 2009 Udostępnij #27 Napisano 25 listopada 2009 ... podobno silikatki bardzo chłoną wodę, co jeśli namokną przed przed postawieniem ścian?czy ma to jakiś wpływ na ich właściwości ? Napewno będą cięższe dla muraża, a czy jeszcze jakoś to wpływa na murowanie? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 25 listopada 2009 Udostępnij #28 Napisano 25 listopada 2009 Cytat ... podobno silikatki bardzo chłoną wodę, co jeśli namokną przed przed postawieniem ścian?czy ma to jakiś wpływ na ich właściwości ? Napewno będą cięższe dla muraża, a czy jeszcze jakoś to wpływa na murowanie? chłoną...tak jak ytong styropian wełna... dlatego konieczna jest paroizolacja od śrdka jak w dachu plus izolacja termiczna !http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...tten%5B1%5D.jpg Link do komentarza
rad1de Napisano 25 listopada 2009 Udostępnij #29 Napisano 25 listopada 2009 ja mam dom z silki i ściany były tak suche ze przed tynkami musieli lać woda ze szlaucha Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 25 listopada 2009 Udostępnij #30 Napisano 25 listopada 2009 dyfuzja to wilgoć z wewnątrz. W 100% domach ocieplonych z zewnątrz bez paroizolacji (jak w dachu ta sama fizyka)zawilgocenie przegrody przekracza 5 % (objętościowo) w przegrodach z paroizolacją od środka nigdy nie przekracza 1%-ta. To proste do zmierzenia i wyjaśnienia fizyką. Dlatego też ci co mają ocieplenie od zewnątrz płacą tak wysokie rachunki za ogrzewanie. Link do komentarza
animus Napisano 25 listopada 2009 Udostępnij #31 Napisano 25 listopada 2009 Cytat ... podobno silikatki bardzo chłoną wodę, co jeśli namokną przed przed postawieniem ścian?czy ma to jakiś wpływ na ich właściwości ? Napewno będą cięższe dla muraża, a czy jeszcze jakoś to wpływa na murowanie? NIE DAJCIE SIĘ OGŁUPIĆ To błędna teoria Silka to materiał mrozoodporny chłonie wodę w bardzo małych ilościach.Produkowana na bazie wapna a wapno samoistnie osusza ściany (potrzebuje do wiązania wodę) ,a proces wiązania Silki trwa bardzo długo jeszcze po wprowadzeniu się ludzi do takiego domu .Wilgotność tego materiału zmniejsza się a jeżeli jakaś wilgoć pojawia się na niej lub wewnątrz Silka "pożera ją " ponieważ zachodzi zwiększona reakcja wiązania,Wydziela ciepło w trakcie wiązania ale jest znikome i nie ogrzeje domu hehehe. Dlatego laikowi wydaje się że jest tak szybko wchłaniana woda . Wysoka trwałość i wytrzymałość na ściskanieSilka produkowana jest w klasach o wytrzymałości od 15-30 MPa. Umożliwia to wznoszenie budynków nawet do 12 kondygnacji bez konstrukcji szkieletowej. Doskonała izolacyjność akustycznaDuża gęstość właściwa sprawia, że Silka jest materiałem bardzo dobrze pochłaniającym dźwięk. Twoje mieszkanie może być oazą spokoju. Wysoka odporność ogniowaSilka jest materiałem całkowicie niepalnym - zapewnia użytkownikowi całkowite bezpieczeństwo przeciwpożarowe. Najzdrowszy materiał budowlanySilka produkowana jest wyłącznie z naturalnych składników: piasku (90%), wapna (7%) i wody (3%); dzięki temu odznacza się najniższą promieniotwórczością naturalną ze wszystkich materiałów budowlanych. Najwyższa paroprzepuszczalność wśród cegiełMur z Silki to najlepiej "oddychająca" przegroda mieszkalna - nie występują w niej zjawiska kondensacji pary wodnej i zawilgocenia. Zdolność hydroregulacjiSilka, dzięki swojej własności hydroregulacji, utrzymuje optymalną wilgotność w pomieszczeniach niezależnie od warunków zewnętrznych. Z tego powodu jest najlepszym materiałem na ściany wewnętrzne. Duża zdolność akumulacji termicznejZdolność do magazynowania ciepła powoduje, że zimą uzyskujemy konkretne oszczędności na energii cieplnej, a latem doznajemy przyjemnego uczucia chłodu i świeżości. MrozoodpornośćSilka znakomicie nadaje się na ściany zewnętrzne. Jest materiałem całkowicie mrozoodpornym i bardzo dobrze znosi nawet najsroższe zimy. Dokładność wymiarówTechnologia produkcji Silki zapewnia uzyskanie wysokiej dokładności wymiarów (poniżej 1 mm), co znakomicie ułatwia prace murarskie i redukuje koszty wykończenia ścian. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 26 listopada 2009 Udostępnij #32 Napisano 26 listopada 2009 MrozoodpornośćSilka znakomicie nadaje się na ściany zewnętrzne. Jest materiałem całkowicie mrozoodpornym i bardzo dobrze znosi nawet najsroższe zimy. Przecież nikt nie ogłupia! Odporna na mróz gdy jest sucha. By była sucha musi być izolowana od środka z paroizolacja. Producent robiąc "mrozoodporność" założył taką właśnie izolację. Inaczej nie miałoby sensu. Link do komentarza
animus Napisano 26 listopada 2009 Udostępnij #33 Napisano 26 listopada 2009 Cytat MrozoodpornośćSilka znakomicie nadaje się na ściany zewnętrzne. Jest materiałem całkowicie mrozoodpornym i bardzo dobrze znosi nawet najsroższe zimy. Przecież nikt nie ogłupia! Odporna na mróz gdy jest sucha. By była sucha musi być izolowana od środka z paroizolacja. Producent robiąc "mrozoodporność" założył taką właśnie izolację. Inaczej nie miałoby sensu. Już nie mam siły żeby prostować Pana bzdety. A zna Pan takie cuda -> Cegła silikatowa elewacyjna łupana http://www.favore.pl/140024_cegla-silikato...pana-radom.html Czy Slka narażona na bezpośredni kontakt opadów deszczu oraz podwyższonej wilgotności to dla Pana nowość Jest materiałem starszym od Pana stosowanym już koło 100 lat u nas za komuny . Wie Pan co to jest od 25- 50 cykli !!!!!!!!!!!!!!!! Nie widział Pan nigdy słupków w ogrodzeniach działek zrobionych z Silki ? http://www.abc-izolacje.pl/index2.php?site=art&id=145A wie Pan ile cykli ma cegła elewacyjna klinkierowa Cegła elewacyjna klinkierowa wytrzymuje minimum 25 pełnych cykli zamrażania i odmrażania http://www.waszdach.pl/cegly_klinkierowe_e...cyjne_roben.phpPrzez prostowanie bzdetów nie mam czasu dla innych Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 27 listopada 2009 Udostępnij #34 Napisano 27 listopada 2009 Po co prostować? Po co krzyczeć Zapytam tylko, czy Pan uważa, że w niskiej zabudowie domu jednorodzinnego, ocieplenie silki styropianem czy wełną z zewnątrz zapewni wilgotność przegrody termicznej do 1 % i energooszczędność. Pan tylko na to odpowie?Dla ułatwienia --energooszczędność - dom zużywa na wszystkie sprawy 70kWh/m2--zawilgocenie - do 1% -100% oporu cielnego. Link do komentarza
1waldemar Napisano 27 listopada 2009 Udostępnij #35 Napisano 27 listopada 2009 Nie jestem w tej dziedzinie fachowcem ale już nie raz widziałem jak ocieplone od wewnątrz mieszkania zdobywał grzyb na ścianachLudzie chorowali a pomiędzy ścianą, która nie oddychała a styropianem były czarne groźne pleśnieWięc uważam że izolacja to tylko od zewnątrz, a co do oddychania ścian i pochłaniania przez nie wilgoci w trakcie zimy i w lecie oddawania wilgoci przez ścianę to taka właśnie silka spełnia wszelkie oczekiwaniaTak to ma już być, ściana musi oddychać i wymieniać powietrze - oddychanie ścianIzolacja to tylko od zewnątrz przeciw utracie ciepła i izolacja nadmiaru wilgoci z zewnątrz jak i kompensacja różnicy temperatur zewnętrznej jak i wewnętrznejPozdrawiam Link do komentarza
sulent Napisano 27 listopada 2009 Udostępnij #36 Napisano 27 listopada 2009 Do Admina - może ktoś wreszcie wyłączy p. Brzęczkowskiego i jego "teorie", bo mój kierownik budowy i wszyscy znani mi inżynierowie budownictwa (a na kursach spotkałem ich kilkunastu) twierdzą, że ocieplenie wewnętrzne prowadzi do degradacji ścian zewnętrznych - to tak jakbyśby wybudowali dom i zostawili go w stanie surowym na działanie mrozu. Wg budowlańców, ściana nie zabezpieczona od zewnątrz po 30-40 latach zacznie się kruszyć, a przecież dom powinien stać 100 lat.Do Animusa - dzięki za stronę: www.abc-izolacje.pl/index2.php?site=art&id=145Do Iwony: oprócz Silki produkowanej przez Xellę są i inni producenci, a ich silikaty też są dobrej jakości i w tańszej cenie - ale uwaga - cegła cegle nie równa. Ja wstępnie wybrałem produkt Silikatów, ale szef budowy przeliczył wymiary i sztuki, a ja cenę i wyszło, że postawienie takich samych ścian z Silki w moim przypadku było tańsze (większy wymiar i mniej sztuk) około 1,5 tys. zł.Wyroby silikatowe produkowane są w różnych klasach wytrzymałości - "15" i "20". Mój dom (parterowy z użytkowym poddaszem) jest w klasie "20" i przy grubości ściany 18 cm, ale wg kierownika budowy "15" też by wystarczyła przy tak niskim budynku. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 27 listopada 2009 Udostępnij #37 Napisano 27 listopada 2009 Firma Xella już coraz częściej by uniknąć degradacji muru daje styropian s folią i tynkiem od środka. Proszę też zobaczyć na nowe "Ytongi"http://www.xella.de/downloads/deu/const_de...tails_Innen.zipRadzę póki czas zmienić ekipę ... źle izolowany dom będzie drogi w eksploatacji.Choć w praktyce domy pasywne nie okazały się energooszczedne , ale zawsze coś...http://termodom.pl/termodompasywny/xella_p...w_domu_pasywnymWarto uczyć się nawet na błędach. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 27 listopada 2009 Udostępnij #38 Napisano 27 listopada 2009 Cytat Nie jestem w tej dziedzinie fachowcem ale już nie raz widziałem jak ocieplone od wewnątrz mieszkania zdobywał grzyb na ścianachLudzie chorowali a pomiędzy ścianą, która nie oddychała a styropianem były czarne groźne pleśnieWięc uważam że izolacja to tylko od zewnątrz, a co do oddychania ścian i pochłaniania przez nie wilgoci w trakcie zimy i w lecie oddawania wilgoci przez ścianę to taka właśnie silka spełnia wszelkie oczekiwaniaTak to ma już być, ściana musi oddychać i wymieniać powietrze - oddychanie ścianIzolacja to tylko od zewnątrz przeciw utracie ciepła i izolacja nadmiaru wilgoci z zewnątrz jak i kompensacja różnicy temperatur zewnętrznej jak i wewnętrznejPozdrawiam Wilgoć w przegrodzie termicznej jest z dyfuzji pary wodnej - czyli z "oddychania" Izoluje się od srodka by dać paroizolacje - jak dachu (czy tam jest grzyb?) "Oddychanie" to rola wentylacji - ta musi być skuteczna.Ps. Oddychanie – kojarzy się nam z czym pozytywnym… w wypadku przegród termicznych „wdech” (chłonięcie wilgoci) trwa cały sezon grzewczy – ewentualny wydech – latem!Dlatego jest to tak ze wszech miar niekorzystne zjawisko! Link do komentarza
bajbaga Napisano 27 listopada 2009 Udostępnij #39 Napisano 27 listopada 2009 Cytat Firma Xella już coraz częściej by uniknąć degradacji muru daje styropian s folią i tynkiem od środka. Proszę też zobaczyć na nowe "Ytongi"http://www.xella.de/downloads/deu/const_de...tails_Innen.zip Szanowny panie T.B.Może Pan w swojej łaskawości poda na której stronie tych specyfikacji jest „styropian z folią od środka” na ścianach zewnętrznych.Albo gdzie "występuje" na tych rysunkach folia? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 27 listopada 2009 Udostępnij #40 Napisano 27 listopada 2009 Te rysunki dotyczą multiporu, nie ma tam paroizolacji, folia jest przy styropianie, materiały producenta http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...tten%5B1%5D.jpgMogę Szanownemu Panu wysłać. Z tym, że sam wolę fizykę od materiałów producentów - dlatego staram się nauczyć Pana skąd jest wilgoć w przegrodzie i jak jej unikać, jak na izolację wpływają duże mostki termiczne, czemu masa ściany na fundamencie przeszkadza w precyzyjnym programowaniu temperatury i czasu... Link do komentarza
HenoK Napisano 27 listopada 2009 Udostępnij #41 Napisano 27 listopada 2009 Cytat Te rysunki dotyczą multiporu, nie ma tam paroizolacji, folia jest przy styropianie, Czy jest Pan w stanie wyjaśnić, dlaczego przy izolacji wewnętrznej z multiporu nie jest stosowana paroizolacja? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 27 listopada 2009 Udostępnij #42 Napisano 27 listopada 2009 Nie . Link do komentarza
bajbaga Napisano 27 listopada 2009 Udostępnij #43 Napisano 27 listopada 2009 Cytat Te rysunki dotyczą multiporu, nie ma tam paroizolacji, folia jest przy styropianie, materiały producenta http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...tten%5B1%5D.jpg Rozumiem, że to następny link do zobrazowania, tylko czego – bo nie bardzo rozumiem. Przedstawia jakiegoś „gostka” z płytą styropianową, którą będzie przyklejał do ściany („placki” kleju – widoczne), a skoro będzie przyklejał, to gdzie ta folia, między ścianą a ociepleniem.Poprzedni był wklejony w związku z „koniecznością” stosowania folii i jak rozumiem miał obrazować tą tezę. Ale teraz okazuje się że nie miał. To po kiego był wklejony?W zasadzie, to wszyscy już wiedzą, że umie Pan wklejać linki, tylko jakoś, brak Panu jeszcze wprawy, w doborze takowych, które będą adekwatne do opisywanego problemu. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 27 listopada 2009 Udostępnij #44 Napisano 27 listopada 2009 Szanowny Panie wielokrotnie wykazywałem, dlaczego błędne jest ocieplania za odbiornikiem ciepła, dlaczego błędne jest niestosowanie paroizolacji przy przegrodach termicznych o mniejszym niż 0,3W/m2xK współczynniku przenikania ciepła a Pan tylko swoje "merytoryczne" nie bo nie, bo większość bo bzdura... Zna Pan fizykę, rozumie problem?Czy tak jak z CO2 .. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 27 listopada 2009 Udostępnij #45 Napisano 27 listopada 2009 Czy ktoś ma dom z silki? Czy ktoś ma dom ocieplony z zewnątrz i może podać ile rocznie kWh zużywa? Link do komentarza
HenoK Napisano 27 listopada 2009 Udostępnij #46 Napisano 27 listopada 2009 Cytat Szanowny Panie wielokrotnie wykazywałem, ... dlaczego błędne jest niestosowanie paroizolacji przy przegrodach termicznych o mniejszym niż 0,3W/m2xK współczynniku przenikania ciepła a Pan tylko swoje "merytoryczne" nie bo nie, bo większość bo bzdura... Zna Pan fizykę, rozumie problem? A Pan zna? To proszę wyjaśnić : Cytat Cytat Te rysunki dotyczą multiporu, nie ma tam paroizolacji, folia jest przy styropianie, Czy jest Pan w stanie wyjaśnić, dlaczego przy izolacji wewnętrznej z multiporu nie jest stosowana paroizolacja? Odpowiedź "Nie", nie wystarczy. Link do komentarza
bajbaga Napisano 27 listopada 2009 Udostępnij #47 Napisano 27 listopada 2009 Cytat Szanowny Panie wielokrotnie wykazywałem, dlaczego błędne jest ocieplania za odbiornikiem ciepła, dlaczego błędne jest niestosowanie paraizolacji... Zna Pan fizykę, rozumie problem? Problemem jest to, że „wykazuje” Pan tylko i wyłącznie takimi przytoczonymi linkami, które nijak się mają, do głoszonych przez Pana tez – tak jak w opisywanym wyżej przypadku.I w tym wątku sytuacja jest taka, ze pisze Pan o konieczności stosowania folii, a przywołane linki wykazują, że rzeczonej folii brak. Wynika z tego, ze sam Pan zaprzecza sobie – bo jak inaczej to odebrać. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 27 listopada 2009 Udostępnij #48 Napisano 27 listopada 2009 Przykłady pokazują, że nawet bez folii można dawać izolację od środka. A badania, praktyka i efekty energetyczne niezbicie wykazują, że nie można tego robić za odbiornikiem ciepła. Link do komentarza
HenoK Napisano 27 listopada 2009 Udostępnij #49 Napisano 27 listopada 2009 Cytat Przykłady pokazują, że nawet bez folii można dawać izolację od środka. A badania, praktyka i efekty energetyczne niezbicie wykazują, że nie można tego robić za odbiornikiem ciepła. Link do komentarza
bajbaga Napisano 27 listopada 2009 Udostępnij #50 Napisano 27 listopada 2009 Cytat Firma Xella już coraz częściej by uniknąć degradacji muru daje styropian s folią i tynkiem od środka. A 3,5 godziny póżniej: Cytat Przykłady pokazują, że nawet bez folii można dawać izolację od środka. A badania, praktyka i efekty energetyczne niezbicie wykazują, że nie można tego robić za odbiornikiem ciepła. Demencja ?Przypomnę zatem, że link miał wykazać, że nawet wspomniana firma w swoich materiałach, nakazuje (zaleca) stosowanie folii między ścianą a ociepleniem – a wyszło, tak jak zawsze. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się