Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
wader21

DOM z SILKI

Recommended Posts

Dopiero mam zamiar sie budowac i szukałem dobrego materiału do budowy mojego domu , szukałem i czytałem o materiałach i oczywiscie cennik tych materiałów i tak sobie pomyslełem czy warto by było wybudowc dom z samej silki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dopiero mam zamiar sie budowac i szukałem dobrego materiału do budowy mojego domu , szukałem i czytałem o materiałach i oczywiscie cennik tych materiałów i tak sobie pomyslełem czy warto by było wybudowc dom z samej silki ?




witam w klubie niezdecydowanych icon_biggrin.gif

ja do poprzedniego tygodnia stawiałem na solbet 24 cm ( precyzyjny i dobrze izolujący materiał)--> z racji tego że spotkałem się ostatnio z opiniami na temat xella silka E 18 także zaczęliśmy się zastanawiać nad tym materiałem-- i jest to jak na planowany przez nas domek materiał dopuszczalny na ściany konstrukcyjne ( parterówka z lekkim dachem ) --- materiał trwały , precyzyjnie wykonany czyli można stawiać na klej , dobrze izoluje akustycznie i co najważniejsze dobry akumulator ciepła co ważne dla nas bo izolacja termiczna to głównie zapewni planowane 20 cm styro - no i cena do przyjęcia .
ale zawsze jest jakieś ale .... czy starać się o większą bezwładność i silka , czy większa izolacyjność przegród i solbet :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mam gazete w której jest porównywanie materiałów budowlanych i tam własnie sa wskazania na silke E18 + 14 styropian , były to porównania materiałów na rozmiar sciany 33 cm czyli silka 18 + styropian 14 i tynk 1cm a potem poczytałem ceny na Alegro i i stwierdziłem ze warto by zainwestowac w silke to bedzie na inne rzeczy w trakcie budowy domu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Cytat

Mam gazete w której jest porównywanie materiałów budowlanych i tam własnie sa wskazania na silke E18 + 14 styropian , były to porównania materiałów na rozmiar sciany 33 cm czyli silka 18 + styropian 14 i tynk 1cm a potem poczytałem ceny na Alegro i i stwierdziłem ze warto by zainwestowac w silke to bedzie na inne rzeczy w trakcie budowy domu



Z tego co wyczytałem to silka jest moim faworytem i zamierzam budować z T-18+20cm styro icon_smile.gif
Tutaj można sporo się dowiedzieć na temat budowy z silki icon_smile.gif :
forum.muratordom.pl/jak-budowac-silka,t18964.htm?sid=5b5c732e05dcd35428921186a5a13b2d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Styropianem szkoda ocieplac , i tak silka jest tansza od innych materiałów wiec moge zainwestowac w ocieplenie z wełny. na alegro ceny silki 18 to cena 3.41 i 3.52 zł a tu trzeba jeszcze połówki 1/2E silka EQ10 bloki wyrównawcze silka EW bloki wentylacyjne . Myslałem jeszcze nad stropami z Ytonga tylko nie wiem jaka była by cena.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Cytat

Styropianem szkoda ocieplac , i tak silka jest tansza od innych materiałów wiec moge zainwestowac w ocieplenie z wełny. na alegro ceny silki 18 to cena 3.41 i 3.52 zł a tu trzeba jeszcze połówki 1/2E silka EQ10 bloki wyrównawcze silka EW bloki wentylacyjne . Myslałem jeszcze nad stropami z Ytonga tylko nie wiem jaka była by cena.



Nie do końca chodzi o różnicę w cenie między wełną a styropianem a o bardzo złe właściwości wełny w połączeniu z wilgocią...a oddychanie ściany to mit.
Poczytaj wątek,który podałem od A-Z to zmienisz zdanie icon_wink.gif U mnie jednak będzie styro.
Na allegro T-18 jest po 2,67 a połówek nie trzeba wcale,wystarczy kątówka icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niby temat o silikatach ale wracając do sporu styro/wełna to jak wyżej powiedziane - oddychające ściany to mit i przy ociepleniu wełną należy zwrócić szczególną uwagę na zabezpieczenie przed wilgocią - chyba że mamy kasy full i dajemy "hydrofobizowaną" icon_biggrin.gif


i jak to jest - ściany z T-18 czy E-18 ?
co do połówek to popieram - jak taniej to z kątówką i połączenia na klej pionowe wycinanych elementów icon_smile.gif

i jeszcze jedno pytanie - jak z wieńcem na ścianie o grubości 18 cm ? czy też może być 18 ? pytam z czystej ciekawości bo to wychodzi dość cienka ściana :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Cytat

niby temat o silikatach ale wracając do sporu styro/wełna to jak wyżej powiedziane - oddychające ściany to mit i przy ociepleniu wełną należy zwrócić szczególną uwagę na zabezpieczenie przed wilgocią - chyba że mamy kasy full i dajemy "hydrofobizowaną" icon_biggrin.gif


i jak to jest - ściany z T-18 czy E-18 ?
co do połówek to popieram - jak taniej to z kątówką i połączenia na klej pionowe wycinanych elementów icon_smile.gif

i jeszcze jedno pytanie - jak z wieńcem na ścianie o grubości 18 cm ? czy też może być 18 ? pytam z czystej ciekawości bo to wychodzi dość cienka ściana :/



Można budować z T-18,N-18 a jak ktoś ma kasę to i z E-18 icon_smile.gif.Technologia wykonania jak i materiał jest taki sam dla wszystkich producentów.Wszystkie produkty muszą spełniać odpowiednią normę i tyle...
Jak czytałem opinię o tych produktach to oprócz ceny różnią się szczegółami np.w jednych częściej spotyka się "dodatki" zatopione w bloczku,w innych z wymiarem jest trochę na bakier ale to są szczegóły nie wpływające na jakość ściany w domu.
Ja będe budował z silikatu ale z jakiego to zależy od ceny w danym okresie icon_smile.gif
Co do wieńca to również jestem ciekawy.
Gilotyna za 1200zł do cięcia jest wg.mnie bez sensu ale jak powiedziałem,kto bogatemu zabroni icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A co sadzicie o płytach prefabrykowanych z Ytonga . Fajnie to wyglada nawet dach jest git tylko ile taka sprawa kosztuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witajcie
co do wieńców przy silikatach 18 to wychodzi słabo. Tez stałam przed dylematem, ale nie czy wybrać silikaty czy coś innego tylko czy silka 18 czy 24 i właśnie po rozmowie z kierownikiem i wykonawcą podjęliśmy decyzję na 24 ze wzgle właśnie na nadproża (zostaje mało miejsca na oparcia, właściwie na granicy dopuszczalności).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a co masz na myśli pytając jaki dom buduję?
mam pow. uż 150 m
wersja energooszczędna, pracownia Lipińscy DC P42a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich icon_smile.gif

Na początku chcieliśmy budwać z przereklamowanego Ytonga, później z Porothermu (niestety bardzo kruchego), następnie z ceramiki U220 lub MAXa... Po 3 dniach śledzenia opinii sprzedawców, murarzy i ludzi zdecydowaliśmy się ostatecznie na silkę E-18 + 20cm wełny + pustka powietrzna + 12cm klinkierówki elewacyjnej = U=0.162 icon_biggrin.gif Będzie dużo kosztowało, ale za to będą niższe rachunki za ogrzewanie icon_smile.gif Do tego dach. cer. + 40cm wełny no i 15cm styro na fundamenty + ocieplenie ścian fundamentowych icon_smile.gif mam nadzieję, że będzie dobrze icon_biggrin.gif

CZYLI STAWIAMY NA SILKĘ icon_smile.gif

Ps. Ciekawe tylko, bo Pani Architekt powiedziała mi, że silikaty nie trzymają ciepła :-/ a wszędzie jest napisane odwrotnie icon_razz.gif Chyba pomyliła się i miała na myśli BK ;D

Pozdrawiam i niech domy pną się w górę!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

silka to najgorszzy materiał jaki mogłas sobie wymyslić
najpepszy to poroterm tylko i wyłacznie


Silka też jest ok.
Jak gazobeton to lepiej decydować sie na scianę jednorodna i grubą - chociaż będzie tanio i łatwo. Docieplać ją styropianem to troche wbrew jej ideologii. Ale nie jest błędem.
Jak porothem to tez dobrze, do tego izolacja lub sciana trójwarstwowa.
Silka z kolei jest niedroga, ma najlepszą izolacyjność akustyczną, jest z przyjaznych materiałoów (jakby spiekany piasek) nie ma problemu z wbiciem w nią przysłowiowego gwoździa i po ociepleniu wełną (min 14cm) i pokryciu tynkiem tzw oddychajacym (nie akrylowym a silikatowym lub silikonowym) będzie świetną scianą zewnetrzną. Z kolei własnosci akustyczne predestynują ten materiał na sciany wewnetrzne. Producent zaleca ewentualnie łączenie Ytonga na sciany zewnetrzne ze ściankami wewnetrznymi z Silki co umożliwia skoordynowany wymiar wysokosci bloczka. Nie jestem żadnym agentem tej firmy tylko architektem i sama taki wariant wybrałam dla siebie: silka na wszystkie sciany. Ściana nośna z silki szerokości 18cm to tylko dla niewielkich obciążeń (tu powinien wypowiedzieć się konstruktor, jak dla mnie to dobra grubość dla budynku parterowego)
Ale tamte dwa poprzednie rozwiazania tez sa ok.
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

silka to najgorszzy materiał jaki mogłas sobie wymyslić
najpepszy to poroterm tylko i wyłacznie



Dlaczego najgorszy? Podaj konkrety - ja nie twierdzę, że silka jest najlepsza ale jak wszystkie produkty ma swoje + i -
Ja akurat ją wybrałam, bo nie chcę aby moja 3W miała metr grubości. Chciałam U-220 ale ludzie narzekali na bardzo dużą niewymiarowość tego materiału - nie chciałam więc, aby pan murarz wykonał mi ścianę jak "po pijaku" - no i w związku z nierównościami - ludzie pisali, że musieli sporo zaprawy nadrzucić w celu wyrównania ściany. Przy silce znów piszą, że praktycznie nie trzeba tynkować od wewnątrz - ściana jest taka prosta. Ja nie jestem w żadnym razie ekspertem - posiłkuję się jedynie opiniami forumowiczów - i to na pewno nie jednego lub dwóch tylko duuuużo czytam. Ale dziękuję również za negatywną opinię - budowa i tak dopiero za 3 lata więc w razie czego można zawsze zmienić decyzję. Proszę jedynie o szczegóły - dlaczego silka nie jest dobra?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sęk

Dziękuję za odpowiedź icon_smile.gif

Dla mnie każda odpowiedź - to dobra odpowiedź. Bo jak pisałam, każdy materiał ma swoje + i - icon_wink.gif i liczy się każda opinia.
Na kilku stronach spotkałam się z opinią, że z silka "18" jest tak wytrzymała, że buduje się nawet budynki 5-cio kondygnacyjne? icon_razz.gif trochę mi się w to nie chce wierzyć, ale na mój parterowy z poddaszem powinna być wystarczająco wytrzymała icon_smile.gif No i na silkę zdecydowałam się też ze wzgl. finansowych - po co przepłacać za porotherm albo inne, skoro można mieć silkę - która dobrze spełnia swoje zadanie ściany nośnej - skoro różnicę między zakupem silki a porothermu można wydać na dobre docieplenie, a to "chyba" jest ważniejsze icon_biggrin.gif

Pozdrawiam serdecznie icon_smile.gif

Iwona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Silikaty, pamiętam dawno z komuny ten materiał widziałem w kółkach rolniczych były z nich pobudowane kurniki i chlewnie, dziś ten materiał stosuje się na domy. Ale konkretnie i z praktyki to jest to materiał ciężki, mocno chłonący wodę, trudny w obróbce po prostu jego cena przekłada się na jakość. Robiliśmy instalacje na osiedlu z tego materiału, ściana 18cm plus ocieplenie i tak jak to u nas bywa budowa szła szybko bloczki nie raz zamokły, na ścianę i ocieplenie w tym samym roku. Efekt: co stwierdziła firma to budująca ustalenie się właściwego klimatu w środku i wyjście całej wilgoci to około 3 sezony grzewcze co przekłada się na rachunki za ogrzewanie gdyż wilgotne powietrze ciężko i drogo się ogrzewa. Ale już po wykonaniu wszystkiego i wygrzaniu to jest OK. Żeby tego uniknąć dom musiałby przesezonować co najmniej 1 rok w stanie surowym otwartym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matko czytam i nie wierzę co wy za głupoty wypisujecie o silikatach i powtarzacie jakieś opinie które nie mają potwierdzenia w rzeczywistości.
Silikaty nie nasiąkają w ogóle wodą, nie ima ich się korozja biologiczna (mieszanka wapna) i bardzo dobrze akumulują ciepło, bardzo dobrze izolują od hałasu. Są ciężkie dlatego wykonawcy marudzą i może dlatego takie głupoty opowiadają aby zniechęcić inwestora. Wymagają również bezwzględnie ocieplenia więc nie nadają się na ściany jednowarstwowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Silikat tak jak każdy materiał na dom nasiąka wodą może w mniejszym stopniu niż gazobeton ale jednak ale właśnie ze względu na swój skład i ciężką strukturą przy szybkim obłożeniu go styropianem bardzo długo dochodzi do wyschnięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dylot
Dzięki za kolejną - cenną opinię icon_smile.gif
W naszym przypadku więc powinno się sprawdzić - bo nam się z budową absolutnie nie spieszy icon_wink.gif i dom spokojnie może postać w stanie surowym icon_smile.gif Dziwi mnie właśnie, że ludzie ledwo co dom postawią i juuuż się szybko wprowadzają. A później to zaczyna im tynk pękać, bo dom jeszcze dobrze nie "osiadł", to inne rzeczy zaczynają się dziać... Spokojnie icon_biggrin.gif Dom nie ucieknie icon_smile.gif A to że to materiał ciężki i toporny, to też słyszałam icon_smile.gif Ale damy radę icon_biggrin.gif

Pozdrawiam

Iwona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
My też się zdecydowaliśmy na silikaty /czy silka, czy silikaty polskie, to się jeszcze okaże/.
Po pierwsze - izolacja od hałasu, po drugie - akumulacyjność ciepła.
Odnośnie nasiąkania wodą, to jestem pewien jednego, silka mniej pije niż BK icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
letkus
Witam icon_smile.gif z tego, co czytałam wcześniej o innych materiałach na budowę domu, to miały one o wiele więcej wad niż ma silka icon_smile.gif a co do BK to w zupełności się zgadzam - zresztą tyle osób buduje z silki i nikt nie narzeka (oprócz budowlańców, bo muszą się nadźwigać) Rozumiem, jeżeli ktoś buduje ścianę jednowarstwową, to wybrałabym wtedy porotherm, ale dlatego, że budować będziemy trójwarstwówkę - wybraliśmy alternatywę tanią i dobrą icon_smile.gif

pozdrawiam i życzę sukcesów w budowaniu
Iwona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
... podobno silikatki bardzo chłoną wodę, co jeśli namokną przed przed postawieniem ścian?
czy ma to jakiś wpływ na ich właściwości ? Napewno będą cięższe dla muraża, a czy jeszcze jakoś to wpływa na murowanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

... podobno silikatki bardzo chłoną wodę, co jeśli namokną przed przed postawieniem ścian?
czy ma to jakiś wpływ na ich właściwości ? Napewno będą cięższe dla muraża, a czy jeszcze jakoś to wpływa na murowanie?


chłoną...tak jak ytong styropian wełna... dlatego konieczna jest paroizolacja od śrdka jak w dachu plus izolacja termiczna !
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...tten%5B1%5D.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyfuzja to wilgoć z wewnątrz. W 100% domach ocieplonych z zewnątrz bez paroizolacji (jak w dachu ta sama fizyka)
zawilgocenie przegrody przekracza 5 % (objętościowo) w przegrodach z paroizolacją od środka nigdy nie przekracza 1%-ta. To proste do zmierzenia i wyjaśnienia fizyką. Dlatego też ci co mają ocieplenie od zewnątrz płacą tak wysokie rachunki za ogrzewanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

... podobno silikatki bardzo chłoną wodę, co jeśli namokną przed przed postawieniem ścian?
czy ma to jakiś wpływ na ich właściwości ? Napewno będą cięższe dla muraża, a czy jeszcze jakoś to wpływa na murowanie?



NIE DAJCIE SIĘ OGŁUPIĆ

To błędna teoria Silka to materiał mrozoodporny chłonie wodę w bardzo małych ilościach.Produkowana na bazie wapna a wapno samoistnie osusza ściany (potrzebuje do wiązania wodę) ,a proces wiązania Silki trwa bardzo długo jeszcze po wprowadzeniu się ludzi do takiego domu .Wilgotność tego materiału zmniejsza się a jeżeli jakaś wilgoć pojawia się na niej lub wewnątrz Silka "pożera ją " ponieważ zachodzi zwiększona reakcja wiązania,Wydziela ciepło w trakcie wiązania ale jest znikome i nie ogrzeje domu hehehe. Dlatego laikowi wydaje się że jest tak szybko wchłaniana woda . icon_smile.gif



Wysoka trwałość i wytrzymałość na ściskanie

Silka produkowana jest w klasach o wytrzymałości od 15-30 MPa. Umożliwia to wznoszenie budynków nawet do 12 kondygnacji bez konstrukcji szkieletowej.

Doskonała izolacyjność akustyczna

Duża gęstość właściwa sprawia, że Silka jest materiałem bardzo dobrze pochłaniającym dźwięk. Twoje mieszkanie może być oazą spokoju.

Wysoka odporność ogniowa

Silka jest materiałem całkowicie niepalnym - zapewnia użytkownikowi całkowite bezpieczeństwo przeciwpożarowe.

Najzdrowszy materiał budowlany

Silka produkowana jest wyłącznie z naturalnych składników: piasku (90%), wapna (7%) i wody (3%); dzięki temu odznacza się najniższą promieniotwórczością naturalną ze wszystkich materiałów budowlanych.

Najwyższa paroprzepuszczalność wśród cegieł

Mur z Silki to najlepiej "oddychająca" przegroda mieszkalna - nie występują w niej zjawiska kondensacji pary wodnej i zawilgocenia.

Zdolność hydroregulacji

Silka, dzięki swojej własności hydroregulacji, utrzymuje optymalną wilgotność w pomieszczeniach niezależnie od warunków zewnętrznych. Z tego powodu jest najlepszym materiałem na ściany wewnętrzne.

Duża zdolność akumulacji termicznej

Zdolność do magazynowania ciepła powoduje, że zimą uzyskujemy konkretne oszczędności na energii cieplnej, a latem doznajemy przyjemnego uczucia chłodu i świeżości.

Mrozoodporność

Silka znakomicie nadaje się na ściany zewnętrzne. Jest materiałem całkowicie mrozoodpornym i bardzo dobrze znosi nawet najsroższe zimy.

Dokładność wymiarów

Technologia produkcji Silki zapewnia uzyskanie wysokiej dokładności wymiarów (poniżej 1 mm), co znakomicie ułatwia prace murarskie i redukuje koszty wykończenia ścian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrozoodporność

Silka znakomicie nadaje się na ściany zewnętrzne. Jest materiałem całkowicie mrozoodpornym i bardzo dobrze znosi nawet najsroższe zimy.


Przecież nikt nie ogłupia! Odporna na mróz gdy jest sucha. By była sucha musi być izolowana od środka z paroizolacja. Producent robiąc "mrozoodporność" założył taką właśnie izolację. Inaczej nie miałoby sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Mrozoodporność

Silka znakomicie nadaje się na ściany zewnętrzne. Jest materiałem całkowicie mrozoodpornym i bardzo dobrze znosi nawet najsroższe zimy.


Przecież nikt nie ogłupia! Odporna na mróz gdy jest sucha. By była sucha musi być izolowana od środka z paroizolacja. Producent robiąc "mrozoodporność" założył taką właśnie izolację. Inaczej nie miałoby sensu.



Już nie mam siły żeby prostować Pana bzdety. A zna Pan takie cuda -> Cegła silikatowa elewacyjna łupana

http://www.favore.pl/140024_cegla-silikato...pana-radom.html

Czy Slka narażona na bezpośredni kontakt opadów deszczu oraz podwyższonej wilgotności to dla Pana nowość
Jest materiałem starszym od Pana stosowanym już koło 100 lat u nas za komuny . icon_smile.gif
Wie Pan co to jest od 25- 50 cykli !!!!!!!!!!!!!!!! Nie widział Pan nigdy słupków w ogrodzeniach działek zrobionych z Silki ?

http://www.abc-izolacje.pl/index2.php?site=art&id=145


A wie Pan ile cykli ma cegła elewacyjna klinkierowa
Cegła elewacyjna klinkierowa wytrzymuje minimum 25 pełnych cykli zamrażania i odmrażania
http://www.waszdach.pl/cegly_klinkierowe_e...cyjne_roben.php

Przez prostowanie bzdetów nie mam czasu dla innych icon_sad.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Po co prostować? Po co krzyczeć Zapytam tylko, czy Pan uważa, że w niskiej zabudowie domu jednorodzinnego, ocieplenie silki styropianem czy wełną z zewnątrz zapewni wilgotność przegrody termicznej do 1 % i energooszczędność.

Pan tylko na to odpowie?
Dla ułatwienia
--energooszczędność - dom zużywa na wszystkie sprawy 70kWh/m2
--zawilgocenie - do 1% -100% oporu cielnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie jestem w tej dziedzinie fachowcem ale już nie raz widziałem jak ocieplone od wewnątrz mieszkania zdobywał grzyb na ścianach
Ludzie chorowali a pomiędzy ścianą, która nie oddychała a styropianem były czarne groźne pleśnie
Więc uważam że izolacja to tylko od zewnątrz, a co do oddychania ścian i pochłaniania przez nie wilgoci w trakcie zimy i w lecie oddawania wilgoci przez ścianę to taka właśnie silka spełnia wszelkie oczekiwania
Tak to ma już być, ściana musi oddychać i wymieniać powietrze - oddychanie ścian
Izolacja to tylko od zewnątrz przeciw utracie ciepła i izolacja nadmiaru wilgoci z zewnątrz jak i kompensacja różnicy temperatur zewnętrznej jak i wewnętrznej
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Do Admina - może ktoś wreszcie wyłączy p. Brzęczkowskiego i jego "teorie", bo mój kierownik budowy i wszyscy znani mi inżynierowie budownictwa (a na kursach spotkałem ich kilkunastu) twierdzą, że ocieplenie wewnętrzne prowadzi do degradacji ścian zewnętrznych - to tak jakbyśby wybudowali dom i zostawili go w stanie surowym na działanie mrozu. Wg budowlańców, ściana nie zabezpieczona od zewnątrz po 30-40 latach zacznie się kruszyć, a przecież dom powinien stać 100 lat.

Do Animusa - dzięki za stronę: www.abc-izolacje.pl/index2.php?site=art&id=145

Do Iwony: oprócz Silki produkowanej przez Xellę są i inni producenci, a ich silikaty też są dobrej jakości i w tańszej cenie - ale uwaga - cegła cegle nie równa. Ja wstępnie wybrałem produkt Silikatów, ale szef budowy przeliczył wymiary i sztuki, a ja cenę i wyszło, że postawienie takich samych ścian z Silki w moim przypadku było tańsze (większy wymiar i mniej sztuk) około 1,5 tys. zł.
Wyroby silikatowe produkowane są w różnych klasach wytrzymałości - "15" i "20". Mój dom (parterowy z użytkowym poddaszem) jest w klasie "20" i przy grubości ściany 18 cm, ale wg kierownika budowy "15" też by wystarczyła przy tak niskim budynku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Firma Xella już coraz częściej by uniknąć degradacji muru daje styropian s folią i tynkiem od środka. Proszę też zobaczyć na nowe "Ytongi"
http://www.xella.de/downloads/deu/const_de...tails_Innen.zip
Radzę póki czas zmienić ekipę ... źle izolowany dom będzie drogi w eksploatacji.

Choć w praktyce domy pasywne nie okazały się energooszczedne , ale zawsze coś...
http://termodom.pl/termodompasywny/xella_p...w_domu_pasywnym

Warto uczyć się nawet na błędach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie jestem w tej dziedzinie fachowcem ale już nie raz widziałem jak ocieplone od wewnątrz mieszkania zdobywał grzyb na ścianach
Ludzie chorowali a pomiędzy ścianą, która nie oddychała a styropianem były czarne groźne pleśnie
Więc uważam że izolacja to tylko od zewnątrz, a co do oddychania ścian i pochłaniania przez nie wilgoci w trakcie zimy i w lecie oddawania wilgoci przez ścianę to taka właśnie silka spełnia wszelkie oczekiwania
Tak to ma już być, ściana musi oddychać i wymieniać powietrze - oddychanie ścian
Izolacja to tylko od zewnątrz przeciw utracie ciepła i izolacja nadmiaru wilgoci z zewnątrz jak i kompensacja różnicy temperatur zewnętrznej jak i wewnętrznej
Pozdrawiam



Wilgoć w przegrodzie termicznej jest z dyfuzji pary wodnej - czyli z "oddychania" Izoluje się od srodka by dać paroizolacje - jak dachu (czy tam jest grzyb?) "Oddychanie" to rola wentylacji - ta musi być skuteczna.

Ps. Oddychanie – kojarzy się nam z czym pozytywnym… w wypadku przegród termicznych „wdech” (chłonięcie wilgoci) trwa cały sezon grzewczy – ewentualny wydech – latem!
Dlatego jest to tak ze wszech miar niekorzystne zjawisko!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Firma Xella już coraz częściej by uniknąć degradacji muru daje styropian s folią i tynkiem od środka. Proszę też zobaczyć na nowe "Ytongi"
http://www.xella.de/downloads/deu/const_de...tails_Innen.zip



Szanowny panie T.B.

Może Pan w swojej łaskawości poda na której stronie tych specyfikacji jest „styropian z folią od środka” na ścianach zewnętrznych.
Albo gdzie "występuje" na tych rysunkach folia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Te rysunki dotyczą multiporu, nie ma tam paroizolacji, folia jest przy styropianie, materiały producenta http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...tten%5B1%5D.jpg
Mogę Szanownemu Panu wysłać. Z tym, że sam wolę fizykę od materiałów producentów - dlatego staram się nauczyć Pana skąd jest wilgoć w przegrodzie i jak jej unikać, jak na izolację wpływają duże mostki termiczne, czemu masa ściany na fundamencie przeszkadza w precyzyjnym programowaniu temperatury i czasu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Te rysunki dotyczą multiporu, nie ma tam paroizolacji, folia jest przy styropianie,

Czy jest Pan w stanie wyjaśnić, dlaczego przy izolacji wewnętrznej z multiporu nie jest stosowana paroizolacja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Te rysunki dotyczą multiporu, nie ma tam paroizolacji, folia jest przy styropianie, materiały producenta http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...tten%5B1%5D.jpg




Rozumiem, że to następny link do zobrazowania, tylko czego – bo nie bardzo rozumiem.
Przedstawia jakiegoś „gostka” z płytą styropianową, którą będzie przyklejał do ściany („placki” kleju – widoczne), a skoro będzie przyklejał, to gdzie ta folia, między ścianą a ociepleniem.

Poprzedni był wklejony w związku z „koniecznością” stosowania folii i jak rozumiem miał obrazować tą tezę. Ale teraz okazuje się że nie miał. To po kiego był wklejony?

W zasadzie, to wszyscy już wiedzą, że umie Pan wklejać linki, tylko jakoś, brak Panu jeszcze wprawy, w doborze takowych, które będą adekwatne do opisywanego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szanowny Panie wielokrotnie wykazywałem, dlaczego błędne jest ocieplania za odbiornikiem ciepła, dlaczego błędne jest niestosowanie paroizolacji przy przegrodach termicznych o mniejszym niż 0,3W/m2xK współczynniku przenikania ciepła a Pan tylko swoje "merytoryczne" nie bo nie, bo większość bo bzdura... Zna Pan fizykę, rozumie problem?
Czy tak jak z CO2 ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Szanowny Panie wielokrotnie wykazywałem, ... dlaczego błędne jest niestosowanie paroizolacji przy przegrodach termicznych o mniejszym niż 0,3W/m2xK współczynniku przenikania ciepła a Pan tylko swoje "merytoryczne" nie bo nie, bo większość bo bzdura... Zna Pan fizykę, rozumie problem?


A Pan zna? To proszę wyjaśnić :
Cytat

Cytat

Te rysunki dotyczą multiporu, nie ma tam paroizolacji, folia jest przy styropianie,

Czy jest Pan w stanie wyjaśnić, dlaczego przy izolacji wewnętrznej z multiporu nie jest stosowana paroizolacja?


Odpowiedź "Nie", nie wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Szanowny Panie wielokrotnie wykazywałem, dlaczego błędne jest ocieplania za odbiornikiem ciepła, dlaczego błędne jest niestosowanie paraizolacji... Zna Pan fizykę, rozumie problem?



Problemem jest to, że „wykazuje” Pan tylko i wyłącznie takimi przytoczonymi linkami, które nijak się mają, do głoszonych przez Pana tez – tak jak w opisywanym wyżej przypadku.

I w tym wątku sytuacja jest taka, ze pisze Pan o konieczności stosowania folii, a przywołane linki wykazują, że rzeczonej folii brak. icon_eek.gif

Wynika z tego, ze sam Pan zaprzecza sobie – bo jak inaczej to odebrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przykłady pokazują, że nawet bez folii można dawać izolację od środka. A badania, praktyka i efekty energetyczne niezbicie wykazują, że nie można tego robić za odbiornikiem ciepła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przykłady pokazują, że nawet bez folii można dawać izolację od środka. A badania, praktyka i efekty energetyczne niezbicie wykazują, że nie można tego robić za odbiornikiem ciepła.

icon_eek.gif icon_sad.gif icon_eek.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Firma Xella już coraz częściej by uniknąć degradacji muru daje styropian s folią i tynkiem od środka.



A 3,5 godziny póżniej:

Cytat

Przykłady pokazują, że nawet bez folii można dawać izolację od środka. A badania, praktyka i efekty energetyczne niezbicie wykazują, że nie można tego robić za odbiornikiem ciepła.



Demencja ?

Przypomnę zatem, że link miał wykazać, że nawet wspomniana firma w swoich materiałach, nakazuje (zaleca) stosowanie folii między ścianą a ociepleniem – a wyszło, tak jak zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A więc tak: 1. Jak wyżej pisze mhtyl - jest nisko. B. nisko. Najwyżek 1.90m. Dalej jeszcze gorzej. Na twoim miejscu  - jeśli nie ma przeciwwskazań w planie miejscowym - całkowicie bym przebudował dach. Adaptacja tego obecnego moim zdaniem jest bez sensu i stratą pieniędzy. Możesz wykorzystać istniejące drewno, krokwie itp - ale przy nowym dachu. Skosy dachu powinny być pod większym kątem, ścianki kolankowe wyższe - otrzymasz 2, 3 razy większą powierzchnię użytkową - i co ważne - komfortową wysokość na dużej części poddasza.    Odnośnie : to myślę, że teraz wszystko sie buduje - każda forma jest w użyciu. Jedynie zakaz (albo nakaz) miejscowy może promować jakieś formy budynku, dachu. Jeśli jest dobrze zaprojektowane, pasuje do wnętrza, np. uskok dachu doświetla wnętrze, albo jest następstwem dwupoziomowego rozwiązania, itp - dlaczego nie? A czy to się komuś podoba - kwestia gustu.
    • Należałoby zapytać co tak naprawdę jest u niej dokończone, bo z tego co czytam to każda robota przez flachowców rozpoczęta i niedokończona.     Panowie, pisałem o problemie  zbyt małego zbiornika hydroforowego dawno temu i jak dobrze pamiętam jako jeden z pierwszych o tym wspominałem i innych rozwiązaniach usterek o których teraz piszecie i co Baszka zrobiła? wyciągnęła jakieś wnioski czy konsekwencje wobec super flachowców? nie! jak grochem o ścianę więc dlatego przestałem udzielać rad bo nie lubię jak moje pisanie nie ma podźwięku tak samo jak i Wasze rady pójdą w zapomnienie prędzej niż sobie myślicie, do następnego problemu czy usterki.                                                                                                  
    • W filmach możesz robić. Fajny efekt ci wyszedl. Pewnie Fiolet ci sie rozlał
    • Fajne zdjęcia. Ja mam zlotowe tylko dwa. Pierwsze przed i to drugie - po, zrobione już w domciu Bedę jeszcze długo pamiętał zlot, to jest pewne   Ps: Edytuję, bo coś mi się przypomniało. Wiecie co jest gorszego od durnia? Stary dureń!          
    • Gość Elka
      Magda i Piotr mają na prawdę ładny dom. Ja sama osttanio przeprowadzałam remont w moim domu w Balicach pod Krakowem. Zatrudniłam do tego ekipę z DDProjekt i mój dom teraz zabrał zupełnie nowego charakteru, dzięki ich pięknym projektom
  • Popularne tematy

×