Skocz do zawartości

Jaka grubość styropianu?


Recommended Posts

Nowo wybudowany dom z gazobetonu o grubosci 24 cm w projecie jest styropian 15 cm, poniewaz zamierzam dom ogrzewac propanem, ktory jest drogi mysle o polozeniu styropianu 20 cm tak aby przenikalnosc ciepla na zewnatrz byla mniejsza, tylko mam watpliwosci czy nie bedzie za gruby? Czy nie bedzie jakosc przeszkadzal w umiesczeniu czegos na sciania np oświetlenia? Czy wogule to nie przesada i czy nie za grubo? Z gory dzieki za wszystkie rady.
Link do komentarza
Cytat

Nowo wybudowany dom z gazobetonu o grubosci 24 cm w projecie jest styropian 15 cm, poniewaz zamierzam dom ogrzewac propanem, ktory jest drogi mysle o polozeniu styropianu 20 cm tak aby przenikalnosc ciepla na zewnatrz byla mniejsza, tylko mam watpliwosci czy nie bedzie za gruby? Czy nie bedzie jakosc przeszkadzal w umiesczeniu czegos na sciania np oświetlenia? Czy wogule to nie przesada i czy nie za grubo? Z gory dzieki za wszystkie rady.


Mieszkasz na biegunie??
Link do komentarza
przyłączam sie do pytania !!!! tez myslę o 20 cm styro na ścianach - jak to wykonac technicznie - czy jest taki gruby styro w sprzedaży czy tylko na specjalne zamówienie ( frezowany czy zwykły ) jak z kołkami - czy sa takie długie aby zakołkować 20 cm - czy dodatkowe 5 cm wpłynie na podniesienie izolacyjności - czy jest to ekonomicznie opłacalne - jaki jest koszt 15 cm styro a 20 cm na m2 ???
Link do komentarza
Cytat

Mieszkasz na biegunie??



Wow, ktoś tu chyba ma małe pojęcie! Ściana z gazobetonu + 15cm styropianu ma współczynnik przenikania ciepła ok 0,2, a ze styropianem 20cm, współczynnik będzie pewnie ok 0,15, więc nie jak na syberii tylko tak jak sie u nas robi. Według mnie 15cm ze względu na izolacyjność cieplną jest już i tak super, więcej nie ma sensu dawać.
Link do komentarza
z hurtownia z ktora rozmawialem w moich okolicach nie ma problemu ze 20 cm robia z frezem, cena taka sama jak przy 15 czyli 100 PLN za metr szescieny, czyli na 20 cm przypada 5 m2 a na 15 cm - 6,5 m2 czy roznica w kosztach chyba nie jest taka istotna, kolki maja 260 mm czyli 6 cm wchodzi w sciane i wystarczy chyba sie na to zdecyduje, czytalem takie opracowanie, ktróre mówilo ze stosujac 20 cm styropianu uzywajac do ogrzewania propan mozna wyjec podobnie cenowo za energie do zalozenia jesli zastosuje sie 15 cm przy ogrzewaniu gazem ziemnym
Link do komentarza
Cytat

z hurtownia z ktora rozmawialem w moich okolicach nie ma problemu ze 20 cm robia z frezem, cena taka sama jak przy 15 czyli 100 PLN za metr szescieny, czyli na 20 cm przypada 5 m2 a na 15 cm - 6,5 m2 czy roznica w kosztach chyba nie jest taka istotna, kolki maja 260 mm czyli 6 cm wchodzi w sciane i wystarczy chyba sie na to zdecyduje, czytalem takie opracowanie, ktróre mówilo ze stosujac 20 cm styropianu uzywajac do ogrzewania propan mozna wyjec podobnie cenowo za energie do zalozenia jesli zastosuje sie 15 cm przy ogrzewaniu gazem ziemnym



Przy 20 cm styropianu z frezem można pokryć 1,42 m2 ściany, a więc różnica jest duża. Nie wiem skąd wziąłeś te 5 m2?

Przy 15 cm styropianu z frezem można pokryć 1,89 m2 ściany.
Link do komentarza
czyli tak jak mi sie obiło o uszy - 15 cm w zupełności wystarczy dla ścian - resztę lepiej dać np w podłogę - tam daje 20 cm styro i to nie podlega dyskusji - zwłaszcza przy ogrzewaniu podłogowym
a jaką grubość styro zastosować do ściany fundamentowej i do jakiej głębokości ocieplać fundamenty ????

co do frezów - czy warto brać frezowany 15 na ściany czy zwykły - no i kwestia producena - czy te wszystkie cuda w kropki i szare z grafitem są warte wiekszej ceny czy to tylko chwyt marketingowy - na razie z opini wyszukanych w necie polecaja swisspoor - tani i dobry
w okolicy mam jeszcze chyba producenta styro - styrobud w wilczynie lesnym koło trzebnicy - nie wiem jakie mają ceny i jakośc towaru - może ktos już stosował od nich ????
Link do komentarza
Cytat

Przy 20 cm styropianu z frezem można pokryć 1,42 m2 ściany, a więc różnica jest duża. Nie wiem skąd wziąłeś te 5 m2?

Przy 15 cm styropianu z frezem można pokryć 1,89 m2 ściany.




Podałem przeliczenia i cena za 1m3, w przeliczeniu na m2 wychodzi to 5m2 przy 20 cm i 6,5 m2 przy grubosci 15 cm, jednak jak ktos pisal wyzej przenikalnosć ciepła przy gazobetonie przy styro 15 jest 0,2 a przy 20 cm ponizej 0,15 stosujac drogie ogrzewanie jakim jest propan chce jak najnizej zminimalizowac pozniejsze wydatki na energie, bezwzgledu na to kto robil te wyliczenia mozna samaemu to przeliczyc i wychodzi podobnie, pytam o grubosc styro bo dwoje moich znajomych ocieplilo wlasnie 20 cm i ponoc coraz wiecje ludzi tak ociepla dlatego sie nad tym zastanawiam czy nie zrobic tak samo
Link do komentarza
Mi się wydaje, że zainwestowanie w bardzo dobra izolacje nie jest wyrzuceniem pieniędzy w błoto zwłaszcza, ze przekłada się to na niższe koszty ogrzewania . Nie bardzo rozumiem myślenia teraz wydam z 2000 zł mniej na styropian, ale za to każdego roku będę płacił z 4 stówki więcej na ogrzewanie jak nie więcej bo energia raczej tanieć nie będzie.
Link do komentarza
Cytat

Mi się wydaje, że zainwestowanie w bardzo dobra izolacje nie jest wyrzuceniem pieniędzy w błoto zwłaszcza, ze przekłada się to na niższe koszty ogrzewania . Nie bardzo rozumiem myślenia teraz wydam z 2000 zł mniej na styropian, ale za to każdego roku będę płacił z 4 stówki więcej na ogrzewanie jak nie więcej bo energia raczej tanieć nie będzie.


Problem w tym, ze nie tylko grubość izolacji ma tu znaczenie, ale kilka innych czynników. Między innymi jakość wykonawstwa, jakość materiałów, układ domu (może ma dużo wykuszy przez które będzie uciekało ciepło), to czy jest zainstalowany odzysk ciepła itd.

Nie można się skupić tylko na izolacji i powiedzieć mam 20 cm styropianu to będe oszczędzał 400 zł miesięcznie!
Link do komentarza
Cytat

Problem w tym, ze nie tylko grubość izolacji ma tu znaczenie, ale kilka innych czynników. Między innymi jakość wykonawstwa, jakość materiałów, układ domu (może ma dużo wykuszy przez które będzie uciekało ciepło), to czy jest zainstalowany odzysk ciepła itd.

Nie można się skupić tylko na izolacji i powiedzieć mam 20 cm styropianu to będe oszczędzał 400 zł miesięcznie!



Święte słowa!!!!!!! Można dać 20cm styropianu, oczywiście to ma swoje zalety, współczynnik przenikania ciepła takiej ściany wychodzi dokładnie - 0,155 (ze ścianą z Ytonga 24), a przy styropianie grubości 15cm dokładnie - 0,190! Teoretycznie przez ściany ucieka dzięki zastosowaniu 5cm więcej styropianu prawie 20% mniej ciepła, ale ciepło ucieka nie tylko przez ściany. Ściany, wbrew obiegowej opinii to tylko jeden z wielu elementów domu przez który ucieka ciepło. I teraz tak: Ściana ze współczynnikiem przenikania ciepla ok 0,15 to już jeden z warunków domu energooszczędnego, ale do tego, żeby ta ściana spełniała swoje zadanie i miało sens zastosowanie takiego grubego ocieplenia musi być jeszcze spełnione wiele innych warunków, m.in. ciepła podłoga i dach, ciepłe okna, minimum mostków termicznych, bardzo dobrze i precyzyjne wykonane wszystkiego, wentylacja mechaniczna, zwarta bryła budynku (kształt budynku zbliżony do sześcianu jest najlepszy) itp.

Co z tego wynika? Jeżeli budujesz dom w tradycyjnej technologii, czyli nie jest zaprojektowany jako energooszczędny, to pogrubienie ocieplenia o 5cm, niewiele da, bo ciepło będzie uciekało oknami, dachem, podłogą itp. Szacuję, że zaoszczędzisz na ogrzewaniu dając te 5cm więcej styropianu może max 5% wydatków na ogrzewanie, a i to nie wiem czy się uda osiągnąć.

Do tych którzy piszą że taki dom to termos, głupota, wyrzucanie pieniędzy itp: To normalna technologia budowy domów energooszczędnych i pasywnych. Dobrze wykonany dom energooszczędny, który spełnia wiele wymogów (nie tylko izolacyjność cieplna ścian) ma bardzo wiele zalet, a przede wszystkim pozwala ograniczyć do minimum wydatki na ogrzewanie.

Pozdrawiam
Link do komentarza
ale sie tu rozpisaliscie ,trzeba zawsze sie skupiac na stropodachach ,jesli chcesz utrzymac wspolczynnik dla całego budynku to jesli połozysz na sciany 20czm to na stropodach min 50-60cm i na podłoge 8cm a to juz robi sie szaleństwo
wystarczy na podloge 5-7cm,na sciane 12-15cm i na stropodach 20-30cm i to jest w zupełnosci ,pamietaj najwaznieszy jest dach czy tez stropodach tam idzie 70% energi te 20 % co idzie w sciany i to czy zaczymaasz 15czy tez 17 % robiąc termosc nie nieadekwatne do kosztów poniesionych wiec z głową nalezy to robic ,a jesli ktos daje wiecej na podłoge niz 10cm i chce wywalic sobie kase pod beton to jego sprawa
Link do komentarza
Cytat

Problem w tym, ze nie tylko grubość izolacji ma tu znaczenie, ale kilka innych czynników. Między innymi jakość wykonawstwa, jakość materiałów, układ domu (może ma dużo wykuszy przez które będzie uciekało ciepło), to czy jest zainstalowany odzysk ciepła itd.

Nie można się skupić tylko na izolacji i powiedzieć mam 20 cm styropianu to będe oszczędzał 400 zł miesięcznie!



Moja wypowiedz odnosiła do założenia hipotetycznego ,że pozostałe warunki są spełnione. Zawsze może być tak, że wykonawca może tak spaprać robotę, że będą 20 cm dziury między dachem a ściana i każde pieniądze wydane na izolacje to tak jak w błoto. Oczywiście masz racje,że nie można sie skupiać wyłącznie na izolacji, ale trzeba patrzeć kompleksowo. Ja planuje wyposażyć domek w rekuperator i kwestia stworzenia " termosika" jest kluczowa.

Moja wypowiedz miała na celu zwrócenie uwagi, że myślenie "jak najtaniej" wybudować dom bez odniesienia do późniejszych kosztów eksploatacji jest co najmniej mało rozważne jak nie głupie.
Link do komentarza
Cytat

... zwrócenie uwagi, że myślenie "jak najtaniej" wybudować dom bez odniesienia do późniejszych kosztów eksploatacji jest co najmniej mało rozważne jak nie głupie.



Dokładnie, tym bardziej, że koszty styropianu są niewielkie i dać na posadzkę 10cm, zamiast 5cm i na ściany np. 15, albo 20 zamiast 10cm, a do tego trochę więcej wełny na stropodachu to nie są jakieś wielkie koszty. Problemem może okazać się wentylacja mechaniczna, ale przy dzisiejszych rosnących cenach wszystkich materiałów do ogrzewania domu to chyba ma sens.
Link do komentarza
Ja jestem za rozsądnym wyśrodkowaniem tzn. ściana ceramika 25 + 15 styropian na ściany i 10 styropian na podłogi no i 30 pod dach myślę, że wystarczy bo nie zawsze więcej znaczy lepiej icon_wink.gif . Aha no i okna + drzwi zew + brama garażowa Uw = 1,3 (każde z osobna). A, że buduję z piwnicą to oczywiście ją też ociepliłam ( z zewnątrz icon_wink.gif ) styropianem 12.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Ja jestem za rozsądnym wyśrodkowaniem tzn. ściana ceramika 25 + 15 styropian na ściany i 10 styropian na podłogi no i 30 pod dach myślę, że wystarczy bo nie zawsze więcej znaczy lepiej icon_wink.gif . Aha no i okna + drzwi zew + brama garażowa Uw = 1,3 (każde z osobna). A, że buduję z piwnicą to oczywiście ją też ociepliłam ( z zewnątrz icon_wink.gif ) styropianem 12.
Pozdrawiam



Dokładnie tak icon_smile.gif Ja mam bez piwnicy i jeszcze się zastanawiam czy dawać styropian na ściany fundamentowe, ale pozostałe mam zamiar zrobić mniej więcej podobnie.
Link do komentarza
Dzieki wielki wszystkim za uwagi i rady w temacie. A wiec tak: odnosnie informacji Konkola: W podłodze ma styro 15 cm poddasze jest ocieplone w sumie łaczenie ze strychem ok 45 cm welny Super mata Isoovera). Dlatego mysle o polozeniu styro 20 cm zeby wlasnie zmniejszyc wspolczynik przenikalnosci ciepla przez sciany, przy jednoczesnym dobrym ociepleniu innych czynników. Pozdrawiam i dzieki za wszeleki wypowiedzi
Link do komentarza
Ja jestem za rozsądnym wyśrodkowaniem tzn. ściana ceramika 25 + 15 styropian na ściany i 10 styropian na podłogi no i 30 pod dach myślę, że wystarczy


Też chcę zastosować podobne grubości. Buduję ze styropianu Isohome 2000 z warstwą zewnętrzną 15 cm + 5 cm od środka, ale w podłogę chcę pod powierzchnią użytkową około 12-15 cm, pod garażem 7-8 cm a pod dachem około 30 cm. Duże słoneczne okna z roletami + mechaniczna wentylacja z odzyskiem ciepła i .... zima nie powinna być straszną icon_biggrin.gif Garaż i pomieszczenia gospodarcze dodatkowo chcę odizolować warstwą 5 cm od części mieszkalnej icon_confused.gif
Link do komentarza
"Awario"' w jakich czasach żyjesz? Znasz warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki z 2008 r.? 15 cm ocieplenia jest standardem, 20 cm jest właściwym trendem, a 30cm styropianu jest stosowane w domach pasywnych. Ocieplenie przykleja się od zewnętrznej strony ściany, więc nie musisz się martwić, że nie powiesisz szafki. Ważna jest jednak długość kołków do mocowania styropianu. Jeśli ściany masz równiutkie to możesz przykleić ocieplenie "na grzebień" a nie na placki i wtedy nie trzeba kołkować.
mgr inż. budownictwa
Link do komentarza
przeczytałem wszystkie komentarze, na końcu komentarza sedno
wzorowa odpowiedź:
#15
mają rację:
posty 6, 8, 12, 13, 14
nie mają racji:
posty:2, 4, 7, 9,11, 16
dodatkowo odpowiedzi:
do #5: -są takie długie kołki do mocowania styropianu, wełnę lamelową mocuje się tylko na klej na grzebień,
-styropian frezowany jest lepszy i droższy, jeśli dobry wykonawca to kup styropian zwykły min. 2 miesiące przed robotami (sezonowanie)
-15cm to bardzo dobre ocieplenie, jeśli nie będziesz stosował rekuperatora to nie wykorzystasz dodatkowych 5cm ocieplenia. Każde ocieplenie jest opłacalne tylko poczytaj sobie post nr 15
- 20.05.2009 - styropian kosztuje 115zł/m3, dłuższe kołki też są droższe czyli za ~600zł masz dodatkowe 5cm izolacji całego domu (ale tylko ścian)
do #7 - takie opracowanie na pewno jest złe
- długość kołków dla styropianu o gr 20cm do cegły i ceramiki nieporyzowanej wystarczy 26cm (zapomniałeś o 1cm kleju), a tak to trzeba min. 28cm. (długość kotwienia w murze)
do #11 nie prawda, że do ocieplenia podłogi trzeba więcej niż do ocieplenia ścian (bzdura nawet przy ogrzewaniu podłogowych), może Ci chodziło o sufit, dach (to wtedy racja)
- kropeczki to bardziej chwyt reklamowy, drodzy inwestorzy patrzcie na wsp. U na opakowaniu i nim porównujcie styropiany
do #14 -czy u ciebie to większość partacze, u mnie jest to około 10%
- przy oszczędzaniu bardzo ważne są: zwarta bryła budynku, brak mostków termicznych, jakość materiałów izolacyjnych jest z reguły taka sama, tylko porównuje się różne technologie
- ostatnie zdanie to święta racja. Oceniam, że w domu bez paneli słonecznych, bez rekuperatora opłaty za opał spadną z 1100zł do 1000zł. Stawiam na 100zł a nie na 400zł lub z 2000 na 1800zł.
do #16 - 60cm na stropodach?? to w domach pasywnych dają 50-60cm, więc piszesz nieprawdę,
- przez dach 70%? - rozbawiłeś mnie.
Przy budynku energooszczędnych (tym zimniejszym pod koniec komentarza) mamy straty ciepła przez: ściany ~22%, okna i drzwi zewn. ~18%, dach ~15%, wentylacja ~35%, podłoga ~10%
SEDNO:
1. zimniejszy standard: 10cm ocieplenia pod podłogę, 15cm na ściany ocieplone 1m poniżej gruntu, 20-30 cm
wełny ocieplenie dachu, bojler na wodę 300-400l z drugą wężownicą aby w przyszłości (albo od razu), wentylacja rurami w celu przyszłego montażu rekuperatora na strychu
2. cieplejszy standard: 10-15cm ocieplenia pod podłogę, 20cm na ściany ocieplone 1m poniżej gruntu, 30-40 cm
wełny ocieplenie dachu, rekuperator, 3 panele słoneczne (jest polska firma co robi bardzo dobre jakościowo i parametrami i tanio), okna przesunięte na zewnątrz aby zachodziły w ocieplenie, szklenie trój-szybowe, likwidacja tarasów takich jak na banerze budujemydom.pl

Krzysztof Wojtal
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Witam.Dawno nie czytałem tego forum i wcale nie żałuje. Zaczynacie popadać w paranoje z tym ocieplaniem. Pierwsze pytanie czy wiecie ile będzie kosztowało was ogrzanie swojego domu? Czy pytaliście się znajomych ile ich to kosztuje?.Bo skoro ok. 3 tys. na cały rok bynajmniej tak u mnie liczę gaz ziemny to do cholery stać mnie na budowę domu to i na ogrzanie mnie będzie stać. Jak na tym ocieplaniu zaoszczędze 300 zł to śmiech na sali.U mnie ściana max. 29 cm i styropian 12 cm. świat i ludzie. Na podłodze 10 cm styropianu, w projekcie miałem 8 cm. Jeden z fachowców przyjechał do mnie na plecach reklama firmy produkującej styropian i mówi mi, że to stanowczo za mało on proponuje min. 25 cm. grubości. Wygoniłem naciągacza z działki. Czy wy wogóle nie chcecie płacić za ogrzewanie? Skarb państwa popadnie w biedę. Przy takich ociepleniach to zamiast pieców kupcie sobie trzy koty i dwa psy zwierzęta dobrze oddają ciepło i to powinno wystarczyć. Ale to czywiście indywidualna sprawa każdego. pozdrawiam
Link do komentarza
DOP1, nie rozumiesz paru kwestii dobrego ocieplenia domu. To ze teraz stac mnie na jego ogrzewanie, to nie znaczy ze tak samo stac mnie bedzie za lat 10 czy 20, to popierwsze. Poza tym po co przepłacać?!! Roznica w cenie styro o grubosci 15 cm a np 20 cm jest prawie zadna w szczegolnosci do oszczednosci jakie mozna uzyskac przy zachowaniu oczywiscie dobrze ocieplonych innych czesci domu. Reasumujac dom buduje sie na cale zycie (najczesciej) a nie na 5 lat, przynajmniej w moim przypadku tak jest. Dlatego rachunek jest prosty!!! szczegolnie w perspektywie najbliszych 30 lat:-)
Link do komentarza
DOP1 mylisz się. Ja wydaję na ogrzewanie włącznie z podgrzewaniem ciepłej wody 1200zł/rok Oszczędzam nie 300 a 1800zł względem ciebie. Przez 30 lat to jest 54000 zł. To naprawdę sporo pieniędzy, a zainwestowałem z 10000 zł więcej od ciebie. Dodatkowo moje dziecko przez 30 lat też tyle zaoszczędzi, a to wszystko przy założeniu, że ceny energii nie wzrosną. Oczywiście, że wzrosną skoro tak się dzieje od 40 lat. Będą rosły jeszcze bardziej, bo węgiel wydobywa się coraz głębiej, bo Chińczycy coraz więcej go potrzebują, bo ropy jest coraz mniej. Resztę sobie dodaj.
Krzysztof Wojtal
Link do komentarza
arnix nie wiem czym ogrzewasz budynek i jaką technologią go stawiałeś skoro płacisz tylko 1200 zł/r. ( chciabym tylko tyle placic.)Ja podałem cenę orientacyjną za ogrzewanie i pewnie zawyżoną ale wole być mile zaskoczony jak zapłacę mniej. Po drugie no jakoś nie potrafię sięgnąć tak daleko w przyszłość o te 60 lat czy nawet trzydzieści bo przez ten czas pewnie wszystko się zmieni w technologii budowy i zapewne ogrzewania. Dlaczego producenci np blachodachowek daja gwarancje na 10 lub 15 lat. Bo za te 15 lat pewnie zmienisz pokrycie dachowe na cos lepszego ktore bedzie w tym czasie lepsze pod kazdym wzgledem. tak samo moze byc z ociepleniami i eksperci odkryja ze styropian sie utlenia jest szkodliwy itp..A te oszczędności to tylko matematyczne wyliczanie. To jest tak jak z palaczem papierosów jak przestanie palić to zaoszczędzi przez 10 lat ok. 30 000 zł.Ale czy napewno zaoszczędzi? Ja postawiłem dom 10 X 13 z garażem i poddasze użytkowe. Nie wiem czy moje dzieci będą tam w przyszłości mieszkać, czy nie beda chcieli isc na swoje z malzonkiem teraz zaczyna to byc na topie. Moze to i z innej beczki nie na temat ocieplania no ale takie jest zycie. Jeszcze dodam jak ktos wczesniej pisal mniej staje sie wazna grubosc niz dobre wykonanie. Nie wierze w dobre i sprawdzone ekipy chyba ze sami jestescie caly czas na budowie i nadzorujecie. Przyjezdzasz rano ekipa robi super wracasz wieczorem sciana jest juz zaklejona i nie wiesz co jest w srodku ile masz zrobionych mostkow. Ja po przerobieniu 2 sprawdzonych ekip staralem sie byc caly czas na budowie.Pozdrawiam i powtarzam to tylko moje zdanie. Przepraszam za brak pl liter ale mi cos maszyna zaczyna szwankowac.
Link do komentarza
Oj kochani myślę że każdy z nas ma inną filozofię życia. DOP1 piszesz że się popada w paranoję stosując grube warstwy ocieplenia które może dadzą 300 zł oszczędności, to jest oczywiście racja, ale ja zakładam że teraz stać mnie aby położyć tak grube ocieplenie a później te 300zł oszczędności które z tego tytułu wynikną to mogą decydować czy w ogóle będę mogła zatrzymać swój dom. To jest kwestia podejścia to pewnych spraw.
Link do komentarza
Wiesz co bede wolal zrobic to za jakies kilka lat wtedy zmienie bo moze wymysla lepsze rozwiazania coś cieńszego i bardziej skutecznego bo w tej chwili (oczywiście na temat gustów się nie dyskutuje) ale u mnie te 12 cm styrop. Juz mi się wydaje że okna są za bardzo schowane a dołożyć jeszcze drugie tyle. A okien mam sporo.Co kto woli. Dodan nie rozumiem co ma wspólnego ilość mieszkańców domu jednorodzinnego do ogrzewania i to o taką różnicę.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

co to za bzdury pisza ze pusta chata to drozsza w utzymaniu jesli chodzi o grzanie to nie wiem



Autor trochę zażartował, ale też miał sporo racji. Pusta chałupa to też tak, jak spać samemu w łóżku. We dwoje, to nawet zimą jest ciepło. Człowiek, to taki duży kaloryfer o kubaturze około 75 litrów i ciepłocie 36,6 *C.
Dom masz stosunkowo niewielki, więc i na ogrzewanie wydajesz nie wiele, a warstwy izolacji, które zastosowałeś są całkiem przyzwoite.
Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...
Cytat

[Autor trochę zażartował, ale też miał sporo racji.


Dokładnie tak, lecz nie wszyscy sa tak inteligentii icon_biggrin.gif Wybór juz padł na 20cm... z styrmana, mam nadzieje ze to pozadna firma. Cały dom juz w styropianku teraz pojdzie klej icon_smile.gif



Watek trochę umarł. Ja wybudowałem z Isohome 2000, styropianu sporo, bo 15 z zewnątrz i 5 od środka, ale w te upały, jakie teraz mamy +32*C ja mam w środku +18*C. Gdybym nie otwierał rolet, to bym zmarzł icon_smile.gif)) Pod garażem zrezygnowałem z izolacji. Garaż ma być zimny, zimą coś powyżej zera. Izolacja pozioma odebrała by mi naturalne ogrzewanie, jakie mam od gruntu, czyli około +12*C. Ogrzewanie zimą i schładzanie budynku latem to ważna rzecz. Przy właściwej izolacji nawet przy braku prądu czy innym katakliźmie jest dobrze i tanio. W izolację warto inwestować.
Generalnie: 10 cm posadzka, 15-20 cm sciany, 30 cm dach, odizolowane pomieszczenia zbędne typu garaż, gospodarcze, okna 3-szybowe, ciepłe profile, duże okna po południowej stronie, gorąca kobieta i pół litra icon_smile.gif))) i my się zimy nie boimy, nawet bez pieca.
te pół litra, to taka metafora icon_wink.gif) Edytowano przez bodzio_Ł (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

A co myślicie o czyms takim:
"sztywne płyty izolacyjne o zamkniętej strukturze komórkowej z rdzeniem uzyskiwanym z żywicy fenolowo-formaldehydowej. O przewodności cieplnej λ=0,021 W/m*K "
http://www.netweber.pl/zaprawy-techniczne-...eber-ph930.html
Nawet te 5cm daje super ocieplenie.


Gdyby jeszcze cena była trochę bardziej normalna.

Gzieś w necie widziałem za ponad 300zł/m2
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dom podpiwniczony. W wykuszu pod jednym oknem mam rysę pęknięcie idącą od pierwszego do ostatniego bloczka betonowego, praktycznie na samym środku okna. Pod ostatnią warstwą bloczku na pewno nie ma zbrojenia pod okiennego bo w sumie nie wiedziałem że przy betonowych bloczkach się to daje. Chciałbym to wzmocnić żeby już więcej nie pękało i to co przyszło mi do głowy to zdjąć górną warstwe bloczka, wkleić startery po obu stronach bloczka z prętów 12mm czy 8 mm i połączyć długimi prętami + strzemiona i zalał betonem czyli zrobił takie jakby nadproze przy parapetowe. Co o tym sądzicie.     
    • Proszę przede wszystkim zaobserwować jak w czasie deszczu spływa woda po zewnętrznej krawędzi tego balkonu, który ma Pan nad głową. Bardzo możliwe, że ten balkon od góry nie ma żadnej (lub żadnej sensownej) obróbki blacharskiej. Jeżeli tak jest, to woda po prostu cieknie po krawędzi płyty balkonowej i wszystko od niej nasiąka. Później zaczyna się łuszczyć, szczególnie ta nieszczęsna gładź, która najpewniej spuchła i częściowo została wymyta pod pasem nieprzepuszczalnej farby.  Farbę i warstwę gładzi trzeba w całości usunąć. Gładź zastąpić warstwą gładzi na bazie cementu. Ewentualnie nawet zaprawą cementową, ale to już wymaga wyczucia co do jej proporcji i konsystencji. Potem być może nawet dobra farba do betonu, taka której producent dopuszcza użycie nawet na schodach zewnętrznych i tarasach, Trzeba nią pokryć cały sufit.  Ponadto mam poważne wątpliwości, czy ta jednostka zewnętrzna klimatyzatora nie została założona zbyt blisko przegród (ściany i sufitu). Proszę sprawdzić w instrukcji, jakie wymagania stawia producent.  
    • Trudno się ostatecznie wypowiadać nie znając szczegółów, w tym tych technicznych. Jednak co do zasady instalacje nie powinny być wykonane w taki sposób, że ich naprawa wymaga naruszenia elementów konstrukcyjnych. Ale w starych budynkach bywa z tym różnie, nie sposób powiedzieć jaka jest faktyczna sytuacja i możliwości naprawy.  Ostatecznie jednak, jeżeli zarządca budynku (spółdzielnia mieszkaniowa) decyduje się na dokonanie napraw od strony Pani lokalu to podstawowym jego obowiązkiem jest przywrócenie wszystkiego do stanu pierwotnego. Czyli jeżli jakikolwiek element w mieszkaniu zostanie zniszczony lub uszkodzony to spółdzielnia musi go wymienić lub naprawić. Nie ma przy tym znaczenia cy spółdzielnia ma ubezpieczenie od takich zdarzeń losowych.
    • Ja ze Stalowej Woli. A bloki takie same. 
    • O widzisz, u mnie to Armii Krajowej a miasto niewielkie Głogów Co do farby poczytam, najlepiej jakby była odporna na wysoką temperaturę
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...