Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Dodan

Jaka grubość styropianu?

Recommended Posts

Cytat

Izolacja pozioma odebrała by mi naturalne ogrzewanie, jakie mam od gruntu, czyli około +12*C.


A o jakiej porze roku myślisz aby dostawać od gruntu 12stC ? icon_smile.gif Jeżeli zima to mocno przesadzone wyniki.
Dla innych aby wyprowadzić z błędu (stacja meteorologiczna z w-wa)
http://www.meteo.waw.pl/
wybrać historię pomiarów i temp. gruntu poniżej -10 i -50cm Edytowano przez phans (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podzielcie sie opinia
chce ocieplic zewnetrzna sciane, ktora w czesci jest sciana wewnetrzna budynku przylegajacego.
Czy robiac tynk, zostawic to tak wykonczone w sensie styropian tynk i to jest wewnatrz budynku gospodarczego czy zrobic cos innego i co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
icon_biggrin.gif
Myśle ze coś innego.
Zrób rysunek i wklej, bo nie wiem jak inni, ale ja nic nie zrozumiałem co jest wewnątrz a co zewnatrz.
A tak ogólnie to styropian i tynk na okragło. Musi byc zachowana ciągłośc izolacji icon_wink.gif
Tak:

czy

tak


chcesz robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wszystkie elementy zewnetrzne ktore bezposrednio lacza sie z budynkiem mieszklnym,betonowe czy metalowe sa mostkiem termicznym.Musi oddzielac je styropian nie papa,folia czy inna izolacja,kazdy element dostawiany jest po ociepleniu domu mieszkalnego,lacznie z garazem w bryle domu a wieniec ocieplony od gory i od srodka na strychu niezamieszkalym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Teraz standard to 20cm styro sciana,podloga 20cm,dach 30-40cm welny,nawet garaz w bryle domu nie laczy sie wiencem z domem mieszkalnym jest dostawiany,dach juz wspolny jak w projekcie.Wiekszosc projektow jest przestarzala 5cm styro w podloge to lata60,domy energooszczedne maja 30 cm styro w scianie.Przeciez nam wszystkim chodzi o jak najmniejsze koszty na ogrzewanie.Dobrze ocieplony dom to 80 procent pozniejszych mniejszych kosztow ogrzewania.Gdy mamy 50kwh z m2 za rok to przeliczcie sobie,ze prawie kazde ogrzewanie bedzie dobre i nie potrzeba zadnych drogich pomp ciepla,ktore sa dobre gdy maja pionowe odwierty,ale kosztuja 50-70tys razem z podlogowka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czy grubość izolacji ma znaczenie przy obliczaniu umiejscowienia budynku od granicy działki?
czy taką odległość mierzę od "cegły" (czyli przed ociepleniem) czy od zewnętrznego tynku (czyli już po ociepleniu)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

czy grubość izolacji ma znaczenie przy obliczaniu umiejscowienia budynku od granicy działki?
czy taką odległość mierzę od "cegły" (czyli przed ociepleniem) czy od zewnętrznego tynku (czyli już po ociepleniu)?



Po ociepleniu. Jak już ściana jest gotowa, to wtedy odległość musi spełniać przepisy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Po ociepleniu. Jak już ściana jest gotowa, to wtedy odległość musi spełniać przepisy.




pytam bo słyszałem o czym takim
Rozporządzenie MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

Par 9 ust 2. Określone w rozporządzeniu odległości między budynkami i terenowymi urządzeniami budowlanymi mierzy się w miejscu najmniejszego oddalenia, przy czym dopuszcza się przyjmowanie wymiarów bez uwzględnienia grubości tynków i okładzin zewnętrznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

pytam bo słyszałem o czym takim
Rozporządzenie MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

Par 9 ust 2. Określone w rozporządzeniu odległości między budynkami i terenowymi urządzeniami budowlanymi mierzy się w miejscu najmniejszego oddalenia, przy czym dopuszcza się przyjmowanie wymiarów bez uwzględnienia grubości tynków i okładzin zewnętrznych.




Niby tak, ale coś mi mówi, że jak już ktoś się przyczepi to nie przetłumaczysz. Jak dla mnie ten paragraf jest dość sporny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jak dla mnie przepis niesprecyzowany, chyba ze ma dodatkowy paragraf jezeli budynek zostal postawiony na granicy!
co gdy wchodzimy z ociepleniem w granice sasiedniej dzialki chociazby te 20cm jak nie wiecej!



ok w takim razie 15 czy 20 cm styropianu i jak to argumentujecie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytowany przepis (zapis) nie jest aktualny od kilku lat.

Obecne brzmienie:

Cytat

§ 9
1. Wymagane w rozporządzeniu wymiary należy rozumieć, jako uzyskane z
uwzględnieniem wykończenia powierzchni elementów budynku, a w odniesieniu do
szerokości drzwi, jako wymiary w świetle ościeżnicy.

4. Dla budynków istniejących dopuszcza sie przyjmowanie odległości, o których mowa w
ust. 3, bez uwzględnienia grubości warstw izolacji termicznej, tynków lub okładzin
zewnętrznych, przy czym nie dotyczy to ściany budynku usytuowanej bezpośrednio
przy granicy działki.




Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czyli wpierw trzeba oddac budynek "goły" i potem położyć grube ocieplenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trzeba budować zgodnie z projektem, a jeśli były zmiany, należało je wcześniej uwzględnić przy posadowieniu budynku. Za to zapłaciłeś projektantowi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Trzeba budować zgodnie z projektem, a jeśli były zmiany, należało je wcześniej uwzględnić przy posadowieniu budynku. Za to zapłaciłeś projektantowi .



jestem na etapie uchwalania planu, ale tak sobie myślę że mogę mieć w granicach działki budynek szerszy o 30 cm (przy niezbyt szerokiej działce to sporo) a tym samym korytarz zamiast 100 cm może mieć 130 cm szerokości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli budynek w granicy (ostrej) działki, to tak, czy siak, żaden jego element nie powinien „przekraczać” tej granicy.

Z drugie, strony – jeśli ma do Twojej ściany, przylegać ściana budynku z działki sąsiedniej, to raczej wykonanie ocieplenia jest pozbawione sensu.

Rozwiązaniem pośrednim, może być ocieplenie tej ściany, od wewnątrz – choćby do czasu wybudowania tego budynku „przylegającego”.

Wot zagwozdka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wstępny projekt zakłada odległości 3m dla ściany bez okien i 4m dla ściany z oknami. Jakby ocieplić po odbiorze to można zrobić szerszy budynek a tym samym mieć większe wnętrze i jednocześnie dobrze ocieplony domek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oni mogą równie dobrze wogóle nie przyjść
i im to nie przeszkadza, Ty masz mieć inwentaryzację geodezyjną powykonawczą
jeżeli geodeta skłamie i wpisze odległość wymaganą przepisami, a nie faktyczną, to oni raczej nie będą mierzyć
ale sąsiad to zmierzy,
prędzej czy później...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a powiedzcie mi panowie czy przy odbiorze budynku oni naprawdę się o takie centymetry przyczepiają? Tak z ciekawości.


Mój odbiór wyglądał tak:
Złożyliśmy papiery, a po dwóch dniach zadzwonił pan, żeby przyjechać i odebrać pozwolenie na użytkowanie, ale ja miałam wszystko zgodne z projektem, aż do bólu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

czyli wpierw trzeba oddac budynek "goły" i potem położyć grube ocieplenie




No nie, przepisy musi spełniać ściana już po ociepleniu a nie przed.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

oni mogą równie dobrze wogóle nie przyjść
i im to nie przeszkadza, Ty masz mieć inwentaryzację geodezyjną powykonawczą
jeżeli geodeta skłamie i wpisze odległość wymaganą przepisami, a nie faktyczną, to oni raczej nie będą mierzyć
ale sąsiad to zmierzy,
prędzej czy później...




a po co sąsiad ma to mierzyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a po co sąsiad ma to mierzyć?


bo są nieraz tacy co wszystko zrobią aby innym życie uprzykrzyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dla tego nie należy kusić losu icon_smile.gif I nigdy nie kłóć się z sąsiadem. Bo to jakbyś hodował bombę z opóźnionym zapłonem.

Powiem tak, mój sąsiad ma brata który zaczął budowę domku. Jego chrzestny który był niedawno an jego ślubie stwierdził na wszystko się zgadzał. Ale jak zrobił piwnicę, to wujaszek zaczął pisać pisma ze budynek jest za blisko i talkie tam. Budowę wstrzymał sąd. Od roku nie ruszył nawet o pustak. I żeby b yła jasność wszystko jest na legalu zgodnie z prawem ale wujaszek ma dojścia i krwi napsuć potrafi.

Teraz sobie robimy żarty ze sąsiad jako jedyny w mieście ma podziemny garaż icon_smile.gif

Autorus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Budowę wstrzymał sąd. Od roku nie ruszył nawet o pustak. I żeby b yła jasność wszystko jest na legalu zgodnie z prawem ale wujaszek ma dojścia i krwi napsuć potrafi.



Chyba jednak, nie wszystko jest tak jak piszesz „na legalu” – jakiś punkt zaczepienia musi być, skoro budowę wstrzymał sąd.
Poza tym „obwiniony” jeśli wygra sprawę, może wnieść roszczenia o „zadośćuczynienie” i wujaszek „pójdzie z torbami”.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Widać ze nie masz doczynienia z sądami. icon_sad.gif

Została wydana zgoda na budowę. Zaczęła się budowa i sprawa trafiła do sądu. Ktoś tą zgodę dał, ktoś się podpisał. Inna sprawa sąd nie ma pojęcia o prawie budowlanym i jest kwestią czasu aby inny zezwolił na budowę. Tyle ze już rok w plecy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Decyzja( PnB) też, mogła być wydana niezgodnie z obowiązującymi przepisami – tym bardziej, ze pisałeś wcześniej o jakiś „zgodach sąsiada”, a tej „instytucji” już nie ma od lat.

Jeśli sąd wydał decyzje o wstrzymaniu budowy, jakieś istotne przesłanki musiały być – zapewne stwierdził to biegły, bo nie jest to procedura „ogólnie” stosowana z „urzędu”. Ktoś o to wnioskował (sąsiad?) , ktoś stwierdził, że naruszono przepisy budowlane (biegły).

Poczytaj „porady” umieszczone powyżej i sprawdź ile z nich nie jest w zgodzie z obowiązującymi przepisami i mogą stanowić podstawę do skutecznego zablokowania budowy.

Dlatego, zawsze i wszędzie piszę o obowiązujących przepisach, aby inwestorzy mieli pełną świadomość swojej sytuacji – niestety bardzo często, ulegają „podszeptom” – „ja tak zrobiłem i jest git”, a skutkuje to właśnie tak, jak w tej sprawie (sądowej).

„Rok w plecy”, to może być taniej, niż decyzja o rozbiórce – a jeśli sprawę wygra, ma zawsze prawo do zadośćuczynienia – niestety też przed sądem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dlatego wszelkie zgody i ustalenia trzeba mieć na piśmie (najlepiej u notariusza). Sam w tej chwili tego doświadczam.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czy współczynnik przenikania ciepła ściany 0,2-0,21 W/m2*K jest wystarczający wg Was?

pytam przekornie bo "wszyscy" stosują systemy: grubsze mury (min. 24 cm) + cieńsze ocieplenie (10-15 cm), a ja chcę zastosować na ściany beton komórkowy lub ceramikę 18 cm i docieplić styro ok. 15 cm. Efekt: cieńsza ściana = większy metraż.

Tylko czy to wg Was jest wystarczająco ciepło?
i czy mury udźwigną poddasze z podłoga "cementową" (nie "drewniana") i dachem dwuspadowym?
dom 11x9 m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Widać ze nie masz doczynienia z sądami. icon_sad.gif

Została wydana zgoda na budowę. Zaczęła się budowa i sprawa trafiła do sądu. Ktoś tą zgodę dał, ktoś się podpisał. Inna sprawa sąd nie ma pojęcia o prawie budowlanym i jest kwestią czasu aby inny zezwolił na budowę. Tyle ze już rok w plecy.


konfabulujesz
jeżeli powstało przesłanie o wstrzymaniu decyzji, to oznacza, że było poważne przesłanie ku temu, byle pierdy pieniacza tego nie powodują, jeżeli jednak tak było, jak opisujesz, to świadczy o skorumpowaniu sądu - zarzut poważny, ważyłbym słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

czy współczynnik przenikania ciepła ściany 0,2-0,21 W/m2*K jest wystarczający wg Was?

pytam przekornie bo "wszyscy" stosują systemy: grubsze mury (min. 24 cm) + cieńsze ocieplenie (10-15 cm), a ja chcę zastosować na ściany beton komórkowy lub ceramikę 18 cm i docieplić styro ok. 15 cm. Efekt: cieńsza ściana = większy metraż.

Tylko czy to wg Was jest wystarczająco ciepło?
i czy mury udźwigną poddasze z podłoga "cementową" (nie "drewniana") i dachem dwuspadowym?
dom 11x9 m


Odpowiedz na pierwsze pytanie zalezy od tego czym zamierzasz ogrzewac swoj dom.
Ja zamierzam ogrzewac drewnem i dlatego dla mnie wystarczy.
Czy mury wytrzymaja? - tu odpowiedz jest jeszcz bardziej skomplikowana. Pewnie tak ale wymaga to praktycznie przeliczenia kazdej sciany z osobna, a zwlaszcza filarkow.
Chodzi o to, ze poza wytrzymaloscia na sciskanie samego materialu wazna jest takze smuklosc sciany a wiec stosunek jej wysokosci do grubosci. Do tego dochodzi schemat obciazenia - czy sciana jest symetrycznie obciazona z obu stron czy tez nie.
Slowem jest z tym masa zabawy, dlatego warto to rozwazac glownie wtedy jak masz bardzo waska dzialke i liczy sie kazdy centymetr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Odpowiedz na pierwsze pytanie zalezy od tego czym zamierzasz ogrzewac swoj dom.
Ja zamierzam ogrzewac drewnem i dlatego dla mnie wystarczy.
Czy mury wytrzymaja? - tu odpowiedz jest jeszcz bardziej skomplikowana. Pewnie tak ale wymaga to praktycznie przeliczenia kazdej sciany z osobna, a zwlaszcza filarkow.
Chodzi o to, ze poza wytrzymaloscia na sciskanie samego materialu wazna jest takze smuklosc sciany a wiec stosunek jej wysokosci do grubosci. Do tego dochodzi schemat obciazenia - czy sciana jest symetrycznie obciazona z obu stron czy tez nie.
Slowem jest z tym masa zabawy, dlatego warto to rozwazac glownie wtedy jak masz bardzo waska dzialke i liczy sie kazdy centymetr.



Więc jest to możliwe ale plusy mogą być mniejsze niż minusy (np. potrzeba wzmocnienia ścian żelbetem)?
a cm szukam aby mieć miejsce na garaż:
działka 24,5 m; budynek 10,9 m + ok 6,6-6,8 m garaż

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Więc jest to możliwe ale plusy mogą być mniejsze niż minusy (np. potrzeba wzmocnienia ścian żelbetem)?
a cm szukam aby mieć miejsce na garaż:
działka 24,5 m; budynek 10,9 m + ok 6,6-6,8 m garaż



A czy możnaby wpierw wymurować dom i do niego dostawić w przyszłości garaż "kanadyjczyk" (lub inny "cienkościenny")?
Dodam że nad garażem chciałbym mieć poddasze użytkowe (pokój + garderoba) połączone z domem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Więc jest to możliwe ale plusy mogą być mniejsze niż minusy (np. potrzeba wzmocnienia ścian żelbetem)?
...


Dokladnie tak. A garaz mozna pozniej, choc nie wiem co to zmieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dokladnie tak. A garaz mozna pozniej, choc nie wiem co to zmieni.


Dobudowanie w przyszłości garażu zamiast budowania razem zmieni to że na 1 etap (do zamieszkania) będę potrzebował 50 tys zł (lub coś koło tego) mniej a garaż powstanie jak/gdy będzie kasa.

To ma być coś takiego (w zamyśle garaż w 2 etapie dlatego ściana między domem a garażem jest podwójnej grubości)

DSC01446.jpg


plan
na planie parter to ten na górze, a na dole jest poddasze
szafa w kuchni to komin
szafa w kotłowni to komin
szafy w garażu to samochody
bardzo gruba ściana między domem a garażem bo budowa podzielona zapewne będzie na 2 etapy (wpierw dom a później garaż)
szafy na poddaszu to kominy
strych zwężony przez ścianki kolankowe Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

konfabulujesz
jeżeli powstało przesłanie o wstrzymaniu decyzji, to oznacza, że było poważne przesłanie ku temu, byle pierdy pieniacza tego nie powodują, jeżeli jednak tak było, jak opisujesz, to świadczy o skorumpowaniu sądu - zarzut poważny, ważyłbym słowa




lub skorumpowaniu powołanego w tej sprawie biegłego. Prędzej taki scenariusz bym obstawiał, ale po co to wszystko - nie wiem. Jakieś chore

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dobudowanie w przyszłości garażu zamiast budowania razem zmieni to że na 1 etap (do zamieszkania) będę potrzebował 50 tys zł (lub coś koło tego) mniej a garaż powstanie jak/gdy będzie kasa



a czy nie mozesz go pozostawic w surowym stanie?
nie biore tu pod uwage walorów estetycznych.

Cytat

Więc jest to możliwe ale plusy mogą być mniejsze niż minusy (np. potrzeba wzmocnienia ścian żelbetem)?
a cm szukam aby mieć miejsce na garaż:
działka 24,5 m; budynek 10,9 m + ok 6,6-6,8 m garaż



zelbet z bk?!?
ile uzyskasz tych cm? a ile wiecej masz z tym zabawy, czy ja wiem czy dla tych kilku centymetrow warto zmieniac 24 na 18...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nie dość, że absolutnie nie pakowałbym tam żadnego żelbetu tylko samo BK. To jeszcze BK wziąłbym porządne, żeby potem płaczu nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a co oznacza "porządne bk"?



moze woli sprawdzonego producenta niz malo znanego lokalnego.
ale to co Grzybarczyk chodzi ci o S. Y. H. czy innego producenta?

Barbossa wracajac do tematu, jaka grubosc styropianu polecasz?
tlko uzasadnij prosze odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesz
ekonomiczne ocieplenie to takie, przy którym nieekonomiczne staje się najekomomiczniejsze, albo jakoś to tak było

nie ma referencyjnej grubości izolacji w oderwaniu od pozostałych parametrów budynku
jeżeli walczysz o każdy wacik na m2/a to wiadomo, że im więcej tym lepiej
ale jak mieszkasz obok hałdy z najlepszym węglem na świecie, lub na rurociągu "Przyjażń" to może masz na tyle tanie źródła energii, że się nie musisz szarpać
ewentualnie jak dasz okna 1,1, w dach wełny 20 centów, to po co ci ściany na pół metra?

to trzeba już wiedzieć na etapie projektu - wybrane źródło energii i dopasowane do tego parametry obiektu z dobranymi materiałami budowlanymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hehe zgodze sie ze wszystko zebrane do kupy daje nam wytyczną, ale sa jakies sensowne przedzialy powyzej ktorych nic nam nie da poza zwiekszeniem kosztow za material?
bo jak ktos pisze ze chce dac 8cm bo nie mial nic a drugi 30 to zaczyna mnie to przerazac, kto im wyliczenia robi...

czy uwazasz ze rodzaj sciany ma wplyw na grubosc ocieplenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

czy uwazasz ze rodzaj sciany ma wplyw na grubosc ocieplenia?



Jak dasz na ścianę 24cm BK i 15 cm styropianu to masz Współczynnik przenikania ściany ok. 0,2 W/m2*K
jeśli zamiast BK zastosujesz ceramikę lub silikaty to współczynnik ci wzrasta nawet do 0,25 W/m2*K

a więc masz większe straty = większe koszty ogrzewania

przy 20 cm styro to dla BK współczynnik wynosi ok 0,15 a dla ceramiki ok 0,19

pytanie brzmi jakie straty ciepła stają się akceptowalne i czy koszt zmniejszenia tych strat nie będzie wyższy niż koszt samych strat

Dodatkowe parę centymetrów ocieplenia w trakcie budowy to minimalne zwiększenie kosztów budowy, ale w pewnym momencie następuje duży przeskok cenowy w związku z potrzebą zastosowania droższych elementów (droższe kołki, droższe listwy startowe, inne mocowania okien itd).

Jeśli rocznie koszt grzania wynosi ok. 5000 zł a grubsze ocieplenie pozwoli go zmniejszyć do 4000 zł to zaoszczędzony 1000 zł * X lat spłaci sam koszt ocieplenia
Ale jeśli roczny koszt ogrzewania to 2000 zł a grubsze ocieplenie zmniejszy go do 1800 zł to inwestycja może być już małoopłacalna lub nawet nie opłacalna.



Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam. No ale każdy chyba ma w projekcie podany rodzaj ocieplenia i grubość scian, a więc dlaczego wszyscy chcą tą grubość poprawiać. Cz to coś da?
Ja mam poroton 24 i ocieplenie 15 cm styropianem i myślicie, że to będzie za mało czy wystarczająco? Ogrzewanie na paliwo stałe.
Podrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dach jest symetryczny. Moim zdaniem zgodny z MPZP.
    • Dzień dobry, Na terenie, gdzie projektuję (Powiat Pruszkowski) ta sytuacja jest częsta. Warto, przed zakupem działki zapoznać się z planem zagospodarowania terenu. W nim zaznaczone są tereny zmeliorowane. Jeśli teren działki jest zmeliorowany można liczyć się koniecznością załatwienia dodatkowych formalności. Przed wykonaniem projektu można złożyć wniosek do Wód Polskich z prośbą o informację czy na terenie działki znajdują się sączki. Dobrze poprosić również o udostępnienie mapy, aby znać ich dokładniejszą lokalizację. W przypadku istnienia sączków, są dwie opcje - są czynne (do przebudowy) lub nieczynne (do likwidacji). Wody Polskie mogą nakazać inwentaryzację tych urządzeń. W przypadku czynnych sączków trzeba wykonać projekt przebudowy. Generalnie sączki = problem dla inwestora. Jeśli nie ma planu sprawa jest trudniejsza, bo skąd inwestor ma wiedzieć o zagrożeniach. Warto pytać w urzędzie na etapie składania wniosku o WZ. W lokalnych urzędach osoby są zwykle dobrze poinformowane. Jak ktoś wyżej pisał na działkach porolniczych, z gruntem nieprzepuszczalnym można liczyć się z istnieniem drenów.
    • jakby determinowało i odnosiło się do bezwładności instalacji - to mnie rozśmieszyło. Dlaczego wykasować?   Tutaj jest cytat z tego linku: https://www.pieniadzepodkontrola.pl/czy-warto-wylaczac-ogrzewanie-na-noc-ile-mozna-zaoszczedzic-na-okresowym-wylaczaniu-ogrzewania/   "jeżeli temperatura dzienna to 22 stopnie, a w nocy to np. 20 stopni, to w czasie nocy straty energii z naszego mieszkania są mniejsze, proporcjonalnie do różnicy tych temperatur (2 stopnie). Wracając do początku tego artykułu wiemy, że jednostkowa utrata ciepła (q), mówi nam o tym ile ciepła ucieka na każdy 1 stopień różnicy temperatur. Stąd bierze się nasza oszczędność. Obniżenie temperatury na noc o 2 stopnie, oznacza że w tym czasie będziemy tracili o 2 * q mniej ciepła."   Od razu to odpowiedź dla @gawel:   Autor tych obliczeń poza innymi nieścisłościami nie bierze pod uwagę tego, że w nocy zwykle temperatura na zewnątrz jest o wiele niższa niż w dzień. Jeśli tak - to jeśli mamy w srodku tą samą temperaturę, co w dzień - np. 22 st - to ta różnica w nocy jest o wiele wyższa.     To teraz przyjmijcie sobie ile wynosi ta "jednostkowa utrata ciepła (q),która mówi nam o tym ile ciepła ucieka na każdy 1 stopień różnicy temperatur' Odezwał się Redaktor-edytor. A co w temacie?
    • Gość Elfir
      Szkoda, że w przypadku okładzin ściennych skończyło się na opisie głównie płytek. Zabrakło fornirów kamiennych, mat typu siba, kamienia, laminatów, drewna. Z wyszczególnieniem orientacyjnych cen za poszczególne rodzaje okładzin.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...