daggulka Napisano 31 grudnia 2012 Udostępnij #1001 Napisano 31 grudnia 2012 Cytat Bk bez spoiny pionowej na pióro/wpust ? bloczki bez pióro/wpust .... normalne prostokąciaki Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 31 grudnia 2012 Udostępnij #1002 Napisano 31 grudnia 2012 Cytat Z czego mają/masz ściany i jaka grubość, na jaką zaprawę/klej murowane? Ytong 36,5 (nie energo) pióro-wpust na klej a jeden ma 48.Ja mam 36,5 pw na klej. Cytat Heniu, pozwolę sobie nie zgodzić się z twoją wypowiedzią... Masz prawo się nie zgodzić,ale jak się spotkamy to ja Ci ..... .....piwo postawię Link do komentarza
małymiki Napisano 31 grudnia 2012 Udostępnij #1003 Napisano 31 grudnia 2012 Cytat bloczki bez pióro/wpust .... normalne prostokąciaki A jaki tynk na to masz położony? Link do komentarza
daggulka Napisano 1 stycznia 2013 Udostępnij #1004 Napisano 1 stycznia 2013 Cytat A jaki tynk na to masz położony? zwykły , cementowo-wapienny , malowany farbą elewacyjną.... Link do komentarza
bajbaga Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1005 Napisano 2 stycznia 2013 Cytat Z tym sie nie zgadzam nie mam kotłowni ani na paliwo stałe ani żadne po prostu ogrzewam prądem i jest ok za samo ogrzewanie płacę porównywalnie z Tobą Coś mi się wydaje, że + kilka m3 drewna spalonego w kominku. Każdy 1kg drewna , uwzględniając straty, to 2kWh zaoszczędzonej energii elektrycznej na ogrzewaniu, czyli 1m3 to około 1.400kWh, które trzeba doliczyć do ogólnych kosztów. Cytat Tak czy siak PC i inne bajery zwróciły by mi sie jakbym żeł ze 105 lat to sobie daruje. Biorąc pod uwagę to co wyżej, wyłoni się trochę inny obraz. Link do komentarza
małymiki Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1006 Napisano 2 stycznia 2013 (edytowany) W domku do 200 tys zł o takich bajerach jak pompa ciepła trzeba zapomnieć. Nic czas zdjąć białą koszulę i zasuwać do piwnicy miału dołożyć Edytowano 2 stycznia 2013 przez małymiki (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1007 Napisano 2 stycznia 2013 Cytat W domku do 200 tys zł o takich bajerach jak pompa ciepła trzeba zapomnieć. a niby dlaczego? Link do komentarza
małymiki Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1008 Napisano 2 stycznia 2013 Cytat a niby dlaczego? ze względu na koszty dobra pompa ciepła z tego co czytałem kosztuje trochę Link do komentarza
bajbaga Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1009 Napisano 2 stycznia 2013 Masz jakieś bardzo stare dane o cenach. Zaręczam, że koszt kompletnej kotłowni w oparciu o pompę ciepła, jest niewiele wyższy od kosztów (wszystkich) wykonania kotłowni na paliwo stałe. Link do komentarza
małymiki Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1010 Napisano 2 stycznia 2013 (edytowany) Cytat Masz jakieś bardzo stare dane o cenach. Zaręczam, że koszt kompletnej kotłowni w oparciu o pompę ciepła, jest niewiele wyższy od kosztów (wszystkich) wykonania kotłowni na paliwo stałe. Ja czytałem o kosztach rzędu 20-60 tys zł, tak piszą ludzie nawet na tym fomum, posty z 2012 roku. Edytowano 2 stycznia 2013 przez małymiki (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1011 Napisano 2 stycznia 2013 A ile wg. Ciebie wynosi koszt całkowity kotłowni na paliwo stałe ? Link do komentarza
małymiki Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1012 Napisano 2 stycznia 2013 Cytat A ile wg. Ciebie wynosi koszt całkowity kotłowni na paliwo stałe ? Myślę, że poniżej 20 tys zł da radę. Link do komentarza
bajbaga Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1013 Napisano 2 stycznia 2013 No to teraz, mając na uwadze projekt, który preferujesz - dodaj do tej kwoty koszt wybudowania składu na węgiel.A przy PCi ? Różnica jest w cenie zakupu kotła i PCi - niech to wynosi nawet 15.000zł. Dużo, ale:- odejmij od tego koszt wybudowania składu węgla,- odejmij od tego koszt wybudowania dodatkowego pomieszczenia (czystego !) o powierzchni 4m2, w którym możesz mieć pralnię, suszarnię, lub spiżarkę. Czyli w sumie odjąć trzeba co najmniej 10.000zł.A bonusie masz:- całkowicie bezobsługowe grzanie domu i CWU, przy porównywalnych kosztach eksploatacyjnych,- dozgonną wdzięczność żony, za brak syfu w kuchni, oraz za dodatkowe pomieszczenie w którym w zasadzie można wszystko. Link do komentarza
solange63 Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1014 Napisano 2 stycznia 2013 (edytowany) Cytat Masz jakieś bardzo stare dane o cenach. Zaręczam, że koszt kompletnej kotłowni w oparciu o pompę ciepła, jest niewiele wyższy od kosztów (wszystkich) wykonania kotłowni na paliwo stałe. tu kluczowa role odgrywa slowo "niewiele" ja probowalam przekonac Mikiego, ze dach pokryty dachowka moze byc niewiele drozszy od krycia blacha. suma sumarum dostalam opr. ze pozbawiam ludzi marzen o wybudowaniu taniego domu. ma byc po prostu NAJTANIEJ i wtedy jest ok.bajbaga jeszcze dorzuce do listy bonusow, koszt budowy komina. Edytowano 2 stycznia 2013 przez solange63 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
małymiki Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1015 Napisano 2 stycznia 2013 Cytat tu kluczowa role odgrywa slowo "niewiele" ja probowalam przekonac Mikiego, ze dach pokryty dachowka moze byc niewiele drozszy od krycia blacha. suma sumarum dostalam opr. ze pozbawiam ludzi marzen o wybudowaniu taniego domu. ma byc po prostu NAJTANIEJ i wtedy jest ok. Niewiele tu, niewiele tam i jeżeli tak na każdym elemencie domu wyjdzie te parę tysięcy więcej, to w sumie tego uzbiera się sporo. Ktoś powie a co to jest 30 czy 40 tys zł więcej przy budowie domu, ale dla niektórych to ma znaczenie Coś na rozweselenie: pustak żużlowy + blacha + węgiel rządzą Link do komentarza
solange63 Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1016 Napisano 2 stycznia 2013 Cytat Ktoś powie a co to jest 30 czy 40 tys zł więcej przy budowie domu, ale dla niektórych to ma znaczenie owszem. przy budowie, zeby nie poplynac, kazda zlotowke nalezy obejrzec dwa razy, a zastosowane materialy i technologie przeanalizowac piec razy (albo i wiecej).chodzi tylko o to, ze masz bardzo "tradycyjne"(zeby nie napisac staromodne ) podejscie do tematu i wydaje mi sie, ze czasem piszesz cos, bo taka jest obiegowa opinia, a nie zglebiasz tematu.Taki prosty przyklad: obiegowa opinia- gotowy projekt domu jest tanszy, niz robiony na indywidualne zamowienie. Moje doswiadczenie: za gotowy projekt+ adaptacje zaplacilabym wiecej, niz za ten robiony indywidualnie. Dodatkowe korzysci sa oczywiste; w gotowym, pewnych rzeczy nie moglam zmienic i konieczne bylyby jakies kompromisy. W indywidualnym wymyslam sobie, co mi sie tylko podoba Druga, mniej oczywista sprawa. Czasem wyjdziesz tak samo (albo i lepiej), zaciagajac 30 000 zl kredytu wiecej. placisz wyzsza miesieczna rate, ale dzieki zastosowaniu nowoczesnych technologii, masz nizsze rachunki za ogrzewanie, wode, prad. 1 Link do komentarza
bajbaga Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1017 Napisano 2 stycznia 2013 Cytat owszem. przy budowie, zeby nie poplynac, kazda zlotowke nalezy obejrzec dwa razy, a zastosowane materialy i technologie przeanalizowac piec razy (albo i wiecej). Dodam tylko, że wbrew obiegowej opinii, największe "straty" w tym zakresie, powodują "pierdoły", a nie "grube" i "strategiczne" decyzje. 1 Link do komentarza
małymiki Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1018 Napisano 2 stycznia 2013 Cytat Taki prosty przyklad: obiegowa opinia- gotowy projekt domu jest tanszy, niz robiony na indywidualne zamowienie. Moje doswiadczenie: za gotowy projekt+ adaptacje zaplacilabym wiecej, niz za ten robiony indywidualnie. Dodatkowe korzysci sa oczywiste; w gotowym, pewnych rzeczy nie moglam zmienic i konieczne bylyby jakies kompromisy. W indywidualnym wymyslam sobie, co mi sie tylko podoba Odnośnie projektów dwa miesiące przeglądania i dalej jestem w punkcie wyjścia ;) Link do komentarza
solange63 Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1019 Napisano 2 stycznia 2013 Cytat Odnośnie projektów dwa miesiące przeglądania i dalej jestem w punkcie wyjścia ;) phi... pikus my kupilismy dzialke w 2007 roku, od tego czasu bylo przegladanie projektow, a i tak robimy wlasnie indywidualny poszukaj na swoim terenie, wypytaj znajomych o dobrego projektanta. projekt malego, nieskomplikowanego domu nie powinien kosztowac wiecej niz gotowiec+ adaptacja, a jak trafisz na dobrego speca, to wiele cennych rad moze udzielic. latwiej tez bedzie, jak wybierzez z 3 gotowe projekty, opiszesz co Ci odpowiada w kazdym z nich, a co nie i projektant "poskleja" z tych wszystkich jeden- wymarzony w koncu dobry projekt to podstawa udanej inwestycji (jaaaa, zabrzmialo jak tekst ze spotu reklamowego ) Link do komentarza
małymiki Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1020 Napisano 2 stycznia 2013 Co sądzicie o projekcie domu Nina II (oczywiście wersja dla "staromodnych", czyli na paliwo stałe). Projekt Nina II Link do komentarza
solange63 Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1021 Napisano 2 stycznia 2013 dla mnie solidnym minusem jest wejscie- maciupenkie. nie ma tam miejsca na szafe, a nawet kilka wieszakow bedzie problemem. dalej masz korytarze, drzwi... gdzie bedziesz trzymal kurtki i buty? Link do komentarza
małymiki Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #1022 Napisano 2 stycznia 2013 (edytowany) Cytat dla mnie solidnym minusem jest wejscie- maciupenkie. nie ma tam miejsca na szafe, a nawet kilka wieszakow bedzie problemem. dalej masz korytarze, drzwi... gdzie bedziesz trzymal kurtki i buty? To jest jedyny minus, który na razie dostrzegłem tego projektu. Rzeczywiście wejście mini. Edytowano 2 stycznia 2013 przez małymiki (zobacz historię edycji) Link do komentarza
sylwias Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #1023 Napisano 3 stycznia 2013 Witam, przyłączam się do dyskusji dotyczącej budowy domu za 200 tyś. Sama jestem właśnie w trakcie. Nie ukrywam,że większą optymistką byłam przed budowa. Budujemy projekt Wojtka 2b. W chwili obecnej mamy SSO bez orynnowania. Poniesione koszty to ok 90 tyś. W tą cenę wliczone jest dokładnie wszystko łącznie z cała papierologią związana z pozwoleniem na budowę. Muszę dodać ważną informację prawie wszystkie prace wykonaliśmy sami przy pomocy rodziny, a materiały są kupione po rabatach dzięki znajomością. Jeszcze daleka droga przed nami. Nie odradzam pomysłu posiadania własnego gniazdka, bo to niesamowite chwile jak widzisz jak TWÓJ dom pnie się w górę. Ale jeśli macie ograniczone możliwości finansowe to trzeba liczyć siły na zamiary i mądrze zaplanować ten proces budowy. Życzę powodzenia wszystkim bobom budowniczym. Link do komentarza
małymiki Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #1024 Napisano 3 stycznia 2013 (edytowany) Cytat Witam, przyłączam się do dyskusji dotyczącej budowy domu za 200 tyś. Sama jestem właśnie w trakcie. Nie ukrywam,że większą optymistką byłam przed budowa. Budujemy projekt Wojtka 2b. W chwili obecnej mamy SSO bez orynnowania. Poniesione koszty to ok 90 tyś. W tą cenę wliczone jest dokładnie wszystko łącznie z cała papierologią związana z pozwoleniem na budowę. Muszę dodać ważną informację prawie wszystkie prace wykonaliśmy sami przy pomocy rodziny, a materiały są kupione po rabatach dzięki znajomością. Jeszcze daleka droga przed nami. Nie odradzam pomysłu posiadania własnego gniazdka, bo to niesamowite chwile jak widzisz jak TWÓJ dom pnie się w górę. Ale jeśli macie ograniczone możliwości finansowe to trzeba liczyć siły na zamiary i mądrze zaplanować ten proces budowy. Życzę powodzenia wszystkim bobom budowniczym. 1. Rozumiem, że ta cena to bez działki ?2. Jeśli możesz, rozpisz z grubsza na co poszło te 90 000zł i w jakiej technologii to budujecie. Edytowano 3 stycznia 2013 przez małymiki (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #1025 Napisano 3 stycznia 2013 (edytowany) Cytat To ile zapłacisz za roczne ogrzewanie domu zależy w dużej mierze, czym grzejesz. Liczyłem czas, po jakim zwróciło by się nam ocieplenie domu styropianem i wyszło mi jak dobrze pamiętam ok. 20 lat. Ponadto nie zgodzę się, że domek za 200 000zł w granicach 100m2 musimy być zbudowany z najgorszych materiałów. Ci, którzy chcą tanio utrzymać dom muszą zakupić projekt z kotłownią na paliwo stałe. Większych bzdur nie czytałem...To ile zapłacisz za ogrzewanie zależy przede wszystkim od domu i jego strat ciepła.W domach ok.100m2 ludzie grzejący prądem,powtarzam prądem płacą za ogrzewanie+cwu ok.2-3tys.zł.Ja w domu 118m2 zamierzałem grzejąc prądem zmieścić się w 3tys.zł za c.o+cwu.To tak na szybko,czytam dalej...... i wyczytałem potwierdzenie ;) Cytat Z tym sie nie zgadzam nie mam kotłowni ani na paliwo stałe ani żadne po prostu ogrzewam prądem i jest ok za samo ogrzewanie płacę porównywalnie z Tobą Co do dachówki vs blachy,mam dach 240m2 i na dachu dachówka ceramiczna,więźba w projekcie gotowym była już zrobiona pod dachówkę,koszt dachówki z pierdołami i rynnami to 18tys.zł,koszt robocizny 14tys.zł. Cytat Dokładnie, ogólnie im droższym system ogrzewa się dom, tym szybciej koszt ocieplenia się zwraca. Ja nie uznaję czegoś takiego jak zwrot kosztów ocieplenia,nie ma czegoś takiego,cena energii nie będzie tańsza a im mniejsze zapotrzebowanie domu na ciepło tym niższe rachunki za ogrzewanie. Cytat Znajomy wujka ma laboratorium chemiczne i twierdzi, że styropian jest bardzo niezdrowy i że za kilkanaście lat będą go zwalać z domów, tak jak pokrycia eternitowe z azbestem. Najzdrowsza ściana wg mnie to 3W (pustak ceramiczny 24cm + luft + pustak ceramiczny 12cm) albo z silikatów bez ocieplenia z tynkiem cemenetowo-wapiennym, ale kto dzisiaj tak buduje, prawie nikt. Rewolucja,jeszcze oddychające ściany i ubaw po pachy ;) Cytat Ogrzewanie prądem najtańsze ??? Wszyscy trąbią, że najdroższe. Rozwiń trochę temat o kosztach, temperaturach w domu, itp. Dokładnie,w moim przypadku było i jest podobnie Cytat W domku do 200 tys zł o takich bajerach jak pompa ciepła trzeba zapomnieć. Nic czas zdjąć białą koszulę i zasuwać do piwnicy miału dołożyć Mam inne zdanie w tym temacie ale nie rozwijam bo zostanę o coś posądzony ;)Powiem tylko,że w tanich domkach a siłą rzeczy małych,najlepszym rozwiązaniem będzie ogrzewanie prądem,koszt inwestycji to tylko 2,7tys.zł za piecyk elektryczny i spora oszczędnosć przez rezygnację z komina spalinowego.Zejście do niskiego zapotrzebowania nie będzie w takim domku ani trudne ani kosztowne.W moim przypadku koszt zejścia z projektu gotowego gdzie było chyba 86kWh/m2/rok do 40kWh/m2/rok to ok.17tys.zł z WM z reku.A rachunki za ogrzewanie "drogim" prądem przy 118m2,narazie tylko teoretyczne wynikające z obliczeń to 118m2*40kWh=4720kWh*0,4=1888złJeśli chcemy zaszaleć i zmniejszyć te rachunki o np.2,5 raza to kupujemy maszynkę zwaną pompą ciepła p-w za ok.17tys.zł ;) Edytowano 3 stycznia 2013 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
małymiki Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #1026 Napisano 3 stycznia 2013 (edytowany) Cytat Większych bzdur nie czytałem...To ile zapłacisz za ogrzewanie zależy przede wszystkim od domu i jego strat ciepła.W domach ok.100m2 ludzie grzejący prądem,powtarzam prądem płacą za ogrzewanie+cwu ok.2-3tys.zł.Ja w domu 118m2 zamierzałem grzejąc prądem zmieścić się w 3tys.zł za c.o+cwu.To tak na szybko,czytam dalej... Wczytaj się dokładnie w to co napisałem. Sens mojej wypowiedzi jest taki, że przy takich samych domach (identycznych) z pewnością wydam dużo mniej grzejąc węglem niż Ty prądem.@arturo72 ręce opadają, jakbyś dokładnie przeczytał ten wątek i dyskusje to byś wiedział, że ja mam dom kompletnie nieocieplony, więc chyba, to nie jest dziwne, że gawel płaci tyle samo co ja, on grzejąc prądem, ja węglem. Edytowano 3 stycznia 2013 przez małymiki (zobacz historię edycji) Link do komentarza
małymiki Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #1027 Napisano 3 stycznia 2013 (edytowany) Cytat Ja nie uznaję czegoś takiego jak zwrot kosztów ocieplenia,nie ma czegoś takiego,cena energii nie będzie tańsza a im mniejsze zapotrzebowanie domu na ciepło tym niższe rachunki za ogrzewanie. A gdzie tu prawa ekonomii A jakby koszt ocieplenia zwracał się przykładowo po 100 latach, to byś w niego inwestował?, bo ja nie, wolałbym te pieniądze wydać na coś innego...Wg mnie Twoja filozofia to marnowanie pieniędzy, ociepla się po to, żeby....taniej ogrzewać a co za tym idzie zarabiać, ale musi to się zwrócić w rozsądnym czasie jak każda inwestycja Cytat W moim przypadku koszt zejścia z projektu gotowego gdzie było chyba 86kWh/m2/rok do 40kWh/m2/rok to ok.17tys.zł z WM z reku.A rachunki za ogrzewanie "drogim" prądem przy 118m2,narazie tylko teoretyczne wynikające z obliczeń to 118m2*40kWh=4720kWh*0,4=1888zł Tylko napisz jaką masz ścianę, ile ocieplenia, jakie okna i jakie poniosłeś koszty, aby najpierw te 86kWh/m2 uzyskać ? Edytowano 3 stycznia 2013 przez małymiki (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #1028 Napisano 3 stycznia 2013 (edytowany) Cytat Wczytaj się dokładnie w to co napisałem. Sens mojej wypowiedzi jest taki, że przy takich samych domach (identycznych) z pewnością wydam dużo mniej grzejąc węglem niż Ty prądem.@arturo72 ręce opadają, jakbyś dokładnie przeczytał ten wątek i dyskusje to byś wiedział, że ja mam dom kompletnie nieocieplony, więc chyba, to nie jest dziwne, że gawel płaci tyle samo co ja, on grzejąc prądem, ja węglem. Przeczytałem dokładnie: Cytat Ci, którzy chcą tanio utrzymać dom muszą zakupić projekt z kotłownią na paliwo stałe. a to jest dla mnie bzdura. Cytat A gdzie tu prawa ekonomii A jakby koszt ocieplenia zwracał się przykładowo po 100 latach, to byś w niego inwestował?, bo ja nie, wolałbym te pieniądze wydać na coś innego...Wg mnie Twoja filozofia to marnowanie pieniędzy, ociepla się po to, żeby....taniej ogrzewać a co za tym idzie zarabiać, ale musi to się zwrócić w rozsądnym czasie jak każda inwestycja Co to znaczy "zwracał" ? Zwracał w stosunku do czego bo nie jarzę ?Czy płyta indukcyjna też się zwraca a może wanna czy pralka AAA ? Cytat Tylko napisz jaką masz ścianę, ile ocieplenia, jakie okna i jakie poniosłeś koszty, aby najpierw te 86kWh/m2 uzyskać ? Odpowiedziałem wyżej,koszt zejścia do 40kWh/m2/rok z WM z reku to 17tys.zł a 86kWh/m2/rok miałem w projekcie gotowym.Szczegóły w dzienniku ;) Edytowano 3 stycznia 2013 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
małymiki Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #1029 Napisano 3 stycznia 2013 Cytat Co to znaczy "zwracał" ? Zwracał w stosunku do czego bo nie jarzę ?Czy płyta indukcyjna też się zwraca a może wanna czy pralka AAA ? Mam nieocieplony dom i załóżmy 15 000zł w kieszeni. I albo nie ocieplam i wydaję jakąś kwotę na ogrzewanie, albo wydaje te 15 000zł i ocieplam dom, oszczędzając rocznie 1000zł, więc dopiero po 15 latach "wyjdę na zero" = koszt inwestycji w ocieplenie mi się zwróci, dopiero w 16 roku coś zarobię. Prościej wyjaśnić nie potrafię. Nie porównuj tego z pralką AAA bo różnica między pralką AAA a A nie jest duża a ładowanie kasy w porządne ocieplenie + repuperator z odzyskiem ciepła+ pompa ciepła kosztuje sporo. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #1030 Napisano 3 stycznia 2013 (edytowany) Cytat Mam nieocieplony dom i załóżmy 15 000zł w kieszeni. I albo nie ocieplam i wydaję jakąś kwotę na ogrzewanie, albo wydaje te 15 000zł i ocieplam dom, oszczędzając rocznie 1000zł, więc dopiero po 15 latach "wyjdę na zero" = koszt inwestycji w ocieplenie mi się zwróci, dopiero w 16 roku coś zarobię. Prościej wyjaśnić nie potrafię. Nie porównuj tego z pralką AAA bo różnica między pralką AAA a A nie jest duża a ładowanie kasy w porządne ocieplenie + repuperator z odzyskiem ciepła+ pompa ciepła kosztuje sporo. Kwoty wziąłeś z sufitu to raz,dwa energia nie będzie stała cenowo w miejscu,będzie rosła a trzy koszt ściany 1W jest taki sam jak ściany 2W.W moim przypadku koszt 1m2 ściany to silikat 18cm=36zł/m2,20cm grafitowego styro=38zł/m2=74zł/m2.Pokaż mi materiał w tej cenie na ścianę 1W spełniający normy przenikalności <30.Ekogroszek w ciągu 6 lat podrożał 120%,prąd w ciągu 8 lat 80%... Edytowano 3 stycznia 2013 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
małymiki Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #1031 Napisano 3 stycznia 2013 (edytowany) Cytat Odpowiedziałem wyżej,koszt zejścia do 40kWh/m2/rok z WM z reku to 17tys.zł a 86kWh/m2/rok miałem w projekcie gotowym.Szczegóły w dzienniku ;) Nie rozumiemy się Po pierwsze jak piszesz w swoim dzienniku na początku budujesz dom energooszczędny. A ja załóżmy zbuduje ten sam projekt, tylko metodą tradycyjną, tak jak w projekcie na horyzoncie 24cm gazobeton + 12cm ocieplenia bez izolowanej płyty fundamentowej z gorszymi okna i z gorszym pozostałym ociepleniem. Uzyskam pewnie ze 120kWh/m2/rok i moje koszty budowy będą dużo niższe. Więc do tych 17 000zł dolicz koszty zejścia ze 120kWh/m2/rok do 86kWh/m2/rok. Wiadomo ja zbuduje dużo taniej niż Ty, ale będę płacił więcej za ogrzewanie, kwestia taka kto korzystniej na tym wyjdzie ? Ocieplać warto, ale należy pamiętać, że do pewnej granicy, bo można wydać masę kasy na ocielenie a zyski finansowe całościowo nie będą takie obiecujące. Na stronie pracowni z500.pl widziałem taki ciekawy kalkulator energetyczny, gdzie można sobie ustawiać różne wartości (grubości) ocieplenia dachu, ścian, podłogi i wyliczać zyski z ogrzewania. Sprawdź na jakimś przykładowym projekcie, to będziesz zaskoczony wynikami. Chodzi ogólnie o to, że inwestujesz sporo w grube ocieplenie a od pewnego momentu zyski w ogrzewaniu mocno nie maleją. Edytowano 3 stycznia 2013 przez małymiki (zobacz historię edycji) Link do komentarza
sylwias Napisano 4 stycznia 2013 Udostępnij #1032 Napisano 4 stycznia 2013 Cytat 1. Rozumiem, że ta cena to bez działki ?2. Jeśli możesz, rozpisz z grubsza na co poszło te 90 000zł i w jakiej technologii to budujecie. Widzę że temat energooszczędnego domu aż wree. Oczywiście to kwestia osobistego wyboru. Każdy z nas musi sam podjąć decyzję co z tym faktem zrobić. Idealne rozwiązanie to takie aby mieć dom który zużywa mało energii i za dużo w to nie zainwestować. Ale czy da się do pogodzić? Może być chyba ciężko...Wradzając do tematu mojej budowy Wojtka 2 b. Dotychczasowe koszty jak wspomniałam to koszty koło 90 tyś. Nie wiem czy to dużo czy nie jak na tym etapie? Budujemy dom technologią tradycyjną. W kwotę tą wliczyliśmy koszt całej papierologii, cenę materiałów (mury beton komórkowy, dach niestety dachówka ceramiczna- z góry narzucona ale to nie temat na to forum, strop drewniany bo poddasze będzie nie użytkowe ewentualnie tzn graciarnia) koszt murarzy bo na tym się akurat nie znamy a lepiej nie ryzykować. Dach i strop - wszystkie prace zrobiliśmy wraz z rodziną więc imprezek po pracy nie wliczam w koszty:) W te koszty nie wliczam działki i mediów doprowadzonych do niej. Jako rada dla osób które się budują bądź zamierzają zawsze weryfikować ceny materiałów, ponieważ potrafią być spore różnice między hurtowniami. A jak chcemy się zmieścić w 200 tys jak sugeruje temat to musimy oglądać każdą złotówkę. Link do komentarza
retrofood Napisano 4 stycznia 2013 Udostępnij #1033 Napisano 4 stycznia 2013 Bierzcie, darmo dają! Cytat Od nowego roku Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dopłaca budującym domy energooszczędne lub pasywne. W pierwszym przypadku dopłata wyniesie 30 tys. zł, w drugim - aż 50 tys. zł Uzyskać taką dopłatę nie będzie łatwo. Np. w domu pasywnym zużycie energii potrzebnej do jego ogrzania nie może przekroczyć 15 kWh na m kw. w ciągu roku. Dla porównania - "zwykły" dom, czyli taki, który spełnia obowiązujące w Polsce normy, zużywa nawet 105 kWh na metr. W budynku pasywnym dużą część zapotrzebowania na ciepło pokrywają pasywne źródła, czyli... ludzie, urządzenia gospodarstwa domowego, a także ciepło odzyskiwane z ziemi, wody lub powietrza czy energia słoneczna. Jednak podstawą jest gruba i szczelna warstwa izolacji oraz system wentylacji, który pozwala na wymianę zużytego powietrza z wnętrza niemal bez utraty ciepła. Specjalne okna pozwalają przenikać promieniom słonecznym do wnętrza domu i bardzo skutecznie ograniczają straty ciepła na zewnątrz. Istotne jest też usytuowanie budynku tak, by jak najbardziej wykorzystywać nasłonecznienie. Read more: http://wyborcza.biz/finanse/1,108340,13140...t#ixzz2H2ibZcKx Link do komentarza
bajbaga Napisano 5 stycznia 2013 Udostępnij #1034 Napisano 5 stycznia 2013 Ponieważ wszystkie dyskusje dotyczą domów na etapie projektowym ............Bije się tu pianę o gruszki na wierzbie. Jakieś zwroty (moim zdaniem zwraca się tylko w przypadku perturbacji żołądkowych, przez usta), dopłaty i inne duperele.Ale przyjdzie gajowy i zrobi porządek.Gajowy, czyli nowela Rozporządzenia w sprawie WT ............A w niej nowe wymogi dotyczące maksymalnego U dla przegród, zmniejszone o prawie 1/3, co zaowocuje, że maksymalna roczna ilość energii potrzebnej do ogrzania powierzchni i powietrza wentylacyjnego w przeliczeniu na 1m2 wyniesie około 70kWh - teraz, jest trochę powyżej 100kWh/m2 (oczywiście uśredniając i upraszczając).Ale najważniejsze jest to, że określono maksymalną ilość energii pierwotnej (EP) potrzebnej do ogrzania i CWU na 105kWh/m2, co mocno może utrudnić zamiar ogrzewania "czystą" elektrycznością, bo wtedy taki dom nie może zużywać więcej niż 35kWh/m2 łącznie z CWU (EU).Normowa ilość energii potrzebnej do ogrzania CWU (35 litrów wody o temp. 55 stopni) to około 600kWh na 1 osobę na 1 rok, a to oznacza, że zostaje mniej niż 20kWh/m2 (przy 4 osobach i 130m2 powierzchni domu).Co z tego wynika ? Ano tylko to, że budując tylko zgodnie z przepisami (nowymi) stosunkowo łatwo będzie "załapać" się na dotacje, a po drugie wymogi dot. EP wymuszą przeznaczenie tej dotacji na zakup ekologicznych (odnawialnych) "źródeł" ciepła, oraz WM z rekuperacją Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 5 stycznia 2013 Udostępnij #1035 Napisano 5 stycznia 2013 dobrze powiedziane Cytat Co z tego wynika ? Ano tylko to, że budując tylko zgodnie z przepisami (nowymi) stosunkowo łatwo będzie "załapać" się na dotacje, a po drugie wymogi dot. EP wymuszą przeznaczenie tej dotacji na zakup ekologicznych (odnawialnych) "źródeł" ciepła, oraz WM z rekuperacją ale co ztego, że będzie to stosunkowo łatwe?czytałem wyliczenia forumowicza z innego forum, policzył koszty spełnienia warunków tej dotacji (certyfikaty,testy itp) i dla domu pasywnego(15kwh/m2*rok) praktycznie nic nie zostaje z tej dotacji, grosze. Trochę lepiej jest dla domu energooszczędnego(40kwh/m2*rok), ale niedużo... Link do komentarza
bajbaga Napisano 5 stycznia 2013 Udostępnij #1036 Napisano 5 stycznia 2013 Cytat ........ policzył koszty spełnienia warunków tej dotacji (certyfikaty,testy itp) i dla domu pasywnego(15kwh/m2*rok) praktycznie nic nie zostaje z tej dotacji, grosze. Trochę lepiej jest dla domu energooszczędnego(40kwh/m2*rok), ale niedużo... To też prawda, ale .....Tak jest przy obecnym stanie przepisów. Zarówno nowela Rozporządzenia jak i przygotowywana ustawa o "certyfikacji energetycznej budynków" namieszają sporo w tym zakresie. Upraszczając, te procedury będą (mogą) być wymagane w normalnym trybie budowy i "oddania" domu - choćby dla potrzeb wykonania ŚE. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 5 stycznia 2013 Udostępnij #1037 Napisano 5 stycznia 2013 no cóż, pozostaje w takim razie czekać na tę nowelę - bo faktycznie - sytuacja o której pisałem to tu i teraz.A noweli i ustawy o której piszesz - aż tak szczegółowo nie śledzę... Link do komentarza
bajbaga Napisano 5 stycznia 2013 Udostępnij #1038 Napisano 5 stycznia 2013 Obawiam się, że także i w tym przypadku, spełni się: "nasi potrafią" - niestety.Może się skończyć tak jak z ŚE - sztuka dla sztuki. Link do komentarza
Sorbek Napisano 5 stycznia 2013 Udostępnij #1039 Napisano 5 stycznia 2013 Cytat Witam tez planuje wybudowac dom za 200 000 i mam pytanie jaki projekt wybrac co jest tansze w budowie, dom parterowy czy moze z poddaszem uzytkowym? te projekty mi sie najbardziej podobaja i wydaja sie tanie w budowie jak sadziciehttp://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom...69981b25ea,1073http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom...c120f6373c,2706http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom...e713b94824,2706 My budujemy dom z Archonu - Dom pod Liczi - jak narazie ich wycena jest rzetelna mysle ze sie zmiescimy w 300 tys butto - załozenie to 277 tys netto i to nie do konca wykoczony my juz z kuchnia tobedziemy miec ale tez i pewnie bedziemy konczyc jak sie juz wprowadzimy i dopieszczać Link do komentarza
Michal_ Napisano 15 stycznia 2013 Udostępnij #1040 Napisano 15 stycznia 2013 Witam,ja również należę do grona amatorów/dyletantów wierzących w budowę domu za ok. 200 tys. Czy za mniej czy więcej, to się okaże na wiosnę, jak będę po remoncie mieszkania i kilku innych wydatkach i będę mógł oszacować swoje fundusze. Jednak ja patrzę na tą budowę trochę pod innym kątem - mianowicie mam zamiar wybudować dom z przeznaczeniem na użytkowanie w okresie ciepłym, tj. od końcówki wiosny do początku jesieni, i to raczej weekendowo, czyli dom typowo działkowy. I tak przez następne -naście lat aż do emerytury. Oczywiście ten plan może ulec zmianie, ponieważ nigdy w życiu nie mieszkałem w domu (rodzina to mieszczuchy, jedynie dziadkowie żony na wsi mieszkają). I może się to okazać czyś tak fantastycznym, że wyprowadzę się z miasta, albo odwrotnie. Co więcej, takie założenie nie wymusza na mnie wykończania domu w całości - daje możliwość podzielenia prac na etapy oraz zrezygnowanie z niektórych rozwiązań (tak mi się wydaje, ale o tym później).Zdaję sobie sprawę, że budowa pod klucz (czyli w pełni wykończonego i wyposażonego) domu ok 100-120 m za 200 tys. jest nierealna. Przynajmniej dla mnie, gdzie większość robót będę zlecał (brak czasu i problemy zdrowotne). Sam remont bez szaleństw w niedużym mieszkaniu kosztuje kilkadziesiąt tys. zł także jakieś doświadczenie w wydawaniu pieniędzy na wykończenie mam. Ale jestem kompletnym laikiem w dziedzinie budownictwa, całą moją wiedzę zdobywam z forów takich jak te, bądź rozmowy z osobami, które dom wybudowały (takich niestety nie mam z wiele, bo jak wcześniej pisałem moja rodzina i znajomi nie posiadają takich doświadczeń). Jeżeli więc napiszę jakieś głupoty prosiłbym o wyprowadzenie mnie z błędu Do rzeczy:Najpierw z żoną staraliśmy się określić funkcje, jakie powinien spełniać dom.Powierzchnia - docelowo ok. 100-120 m. Mamy wąską działkę (ok. 16 x 150 m), także jednym rozwiązaniem jest postawienie wąskiego domu z użytkowym poddaszem. Jak najprostsza bryła, bez udziwnień. Parter: Salon 25-30 m, koniecznie z kominkiem (taka nasza fanaberia). Jeżeli już kominek, to wykorzystać go do DGP (niestety to nie jest tanie rozwiązanie). Kuchnia - ok. 10-15 m. Reszta na wc, hol, schody, pom. gosp. (jeżeli kiedyś nam się zachce mieszkać na stałe to trzeba pomyśleć o innym ogrzewaniu niż kominek). Bardzo mocno zastanawiam się też nad garażem, ze względu na to, że uwielbiam majsterkować (na działce zawsze jest coś do roboty), jest to dla mnie odpoczynek od pracy biurowej i forma relaksu - mimo, że się czasem natyram ;). Na to trzeba mieć miejsce - i na robotę i na narzędzia. I bardzo ważna rzecz - taras. Większość czasu spędzamy na świeżym powietrzu, nawet przy niesprzyjającej pogodzie, dlatego zadaszony taras jest elementem obowiązkowym. Im większy, tym lepszy. Piętro: pokoje plus łazienka. Docelowo dom ma użytkować 4-8 osób, tj. nasza czteroosobowa rodzina plus znajomi/rodzina - jak to w weekendy. Okres użytkowania: j/w napisane, okres ciepły, plus święta Bożego Narodzenia i Wielkanoc - coraz nas więcej i w mieszkankach już ciężko się pomieścić ;) A taka integracja świąteczna na kilka dni jest świetną formą odreagowania.Znalazłem dwa projekty, które po niewielkich modyfikacjach spełniają te oczekiwania:1. Projekt Bazylihttp://plandomu.pl/projekt2749-bazyli,opis.htmlJeżeli chodzi o spełnienie wymogów funkcjonalności to idealny. Zmiana miałaby dotyczyć zadaszenia całego tarasu a nie połowy i wejścia do kotłowni przez garaż. 2. Projekt Caprihttp://www.extradom.pl/projekt-domu-capri-KRH1082Ten mniejszy, bez tarasu (to akurat nie problem, bo można zamienić balkon na daszek), ale nie posiada garażu. Projekt wydaje mi się sporo tańszy w realizacji.Jeszcze kilka słów o uzbrojeniu działki, a właściwie o jego braku ;) Będzie tylko prąd i woda z własnej studni. Nie ma kanalizacji ani gazu.Jak wcześniej wspominałem, chcemy dom użytkować latem, w związku z tym podzieliłem sobie budowę na etapy. I tu mam prośbę do Was, abyście patrząc na własne doświadczenie i wiedzę pomogli mi zweryfikować te założenia. Dom chcę budować jak najmniejszym kosztem.Najpierw SSO:Ściany z tego co najtańsze (pewnie BK). Dach - wolałbym z dachówki, ale jeżeli wyjdzie mi różnica na dachu 10 tys. w stosunku do blachodachówki to wybiorę opcję tańszą. Te dachy są proste, nieduże, mają mało drogich elementów (gąsiory itd.), także stawiam bardziej na różnicę w wysokości 3-4 tys. a to jestem w stanie zaakceptować. Strop chyba Terriva - na tym się kompletnie nie znam.SSZ:Elewacja styropian 15 cm, tynk i wsio.W środku wylewka i najtańsze tynki.Stolarka: Siegenia Aubi PCV (tanie i sprawdzone)Instalacje wodno kanalizacyjne - tu nie mam pojęcia. Ale mam pomysł, żeby do ogrzewania wody użyć bojlera elektrycznego ok. 100 l. To na nasze użytkowanie w zupełności wystarczy, poza tym dla mnie nie jest ważny jak najniższy koszt użytkowania, a budowy.Instalacje C.o. - tu mam zagwozdkę. Może mi podpowiecie czy jest to możliwe - w celu obniżenia kosztów budowy wymyśliłem sobie rozprowadzenie rur do c.o. z kotłowni - tylko rur. Na razie nie przewiduję kotła ani grzejników, ale chciałbym/muszę położyć instalację na wypadek, gdybym się później zdecydował na użytkowanie całoroczne. Wtedy uzupełnię instalację. Czy możliwa jest taka opcja? Czy to ma sens? Same rury i na ich końcach zaślepki. Ciepło chciałbym rozprowadzać na razie przez DGP.Instalacja elektryczna - jak najprostsza.To chciałbym zrobić w tym roku. Na wiosnę przyszłego roku chciałbym wykończyć dół, aby móc już korzystać z domku w weekendu. Większość mebli mam, część sprzętu AGD/RTV też, także położę najtańsze panele, pomaluję. Największym kosztem będzie łazienka.A góra - to już zobaczymy.I teraz pytanie do Was. Jak szacujecie budowę tych projektów przy kwocie ok. 200 tys. zł. Czy ma to ręce i nogi? Czy może moje założenia są błędne? Może któryś z moich pomysłów jest kompletnym głupstwem?Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi i wskazówki. Link do komentarza
Czapi Napisano 15 stycznia 2013 Udostępnij #1041 Napisano 15 stycznia 2013 Cytat Instalacje C.o. - tu mam zagwozdkę. Może mi podpowiecie czy jest to możliwe - w celu obniżenia kosztów budowy wymyśliłem sobie rozprowadzenie rur do c.o. z kotłowni - tylko rur. Na razie nie przewiduję kotła ani grzejników, ale chciałbym/muszę położyć instalację na wypadek, gdybym się później zdecydował na użytkowanie całoroczne. Wtedy uzupełnię instalację. Czy możliwa jest taka opcja? Czy to ma sens? Same rury i na ich końcach zaślepki. Moim zdaniem nie ma z tym problemu. Ja jestem na etapie instalacji wod-kan i co. Na razie bez kotła,grzejników i podłogówki.Po prostu same rury i tyle.Przecież przy każdej budowie jest ten etap. Na koniec podłączasz kaloryfery, piec. Jesli chcesz zostawić na tym etapie, to po prostu wykańczasz wszystko, pozostawiając zabezpieczone wyjścia....a co do kwoty-nie wiem w jakich okolicach budujesz.Jeśli nie będziesz miał czasu doglądać budowy-musisz zlecić wszystko ekipie....a to zawsze drożej.Drugi projekt Capri-tańszy w budowie-moim zdaniem.....Ja buduję dom o pow. użytkowej 119m2 z garażem (Agatka z HB).Moim marzeniem było zmieścić się w kwocie 200tys...i powiem tak:może by się udało,ale:trzebaby włożyc dużo swojego czasu i wysiłku(szukanie tańszych materiałów, dobrych tanich ekip,promocji).Zazwyczaj tego(czasu) człowiekowi ciągle brakuje..Może w Twoim przypadku sprawdziłoby sie postawienie domu modułowego?Są to domki zarówno "letnie" jak i całoroczne.W 200 tys się zmieścisz. 1 Link do komentarza
solange63 Napisano 15 stycznia 2013 Udostępnij #1042 Napisano 15 stycznia 2013 Cytat I teraz pytanie do Was. Jak szacujecie budowę tych projektów przy kwocie ok. 200 tys. zł. Czy ma to ręce i nogi? Czy może moje założenia są błędne? Może któryś z moich pomysłów jest kompletnym głupstwem? Chyba sobie sam odpowiedziales na poczatku:"Zdaję sobie sprawę, że budowa pod klucz (czyli w pełni wykończonego i wyposażonego) domu ok 100-120 m za 200 tys. jest nierealna. Przynajmniej dla mnie, gdzie większość robót będę zlecał (brak czasu i problemy zdrowotne)."Moim zdaniem, dysponujac kwota 200 000 zl i zlecajac wykonywanie prac firmom, nie masz szans wybudowac Bazylego. Drugi projekt bedzie tanszy. Pytanie na ktore musisz odpowiedziec sobie sam; ile to jest "okolo" 200 000 zl? co ma sie zawierac w tej kwocie, bo na wstepie za same papierzyska, pozwolenia i przylacza wydasz lekko 10 000 zl. Link do komentarza
małymiki Napisano 15 stycznia 2013 Udostępnij #1043 Napisano 15 stycznia 2013 Cytat Jednak ja patrzę na tą budowę trochę pod innym kątem - mianowicie mam zamiar wybudować dom z przeznaczeniem na użytkowanie w okresie ciepłym, tj. od końcówki wiosny do początku jesieni, i to raczej weekendowo, czyli dom typowo działkowy. A może domek w technologii szkieletowej ??? Link do komentarza
Michal_ Napisano 15 stycznia 2013 Udostępnij #1044 Napisano 15 stycznia 2013 Cytat ...a co do kwoty-nie wiem w jakich okolicach budujesz.Jeśli nie będziesz miał czasu doglądać budowy-musisz zlecić wszystko ekipie....a to zawsze drożej. Tutaj mam asa w rękawie w postaci moje dziadka Dziadkowie mają w tym miejscu domek rekreacyjny (taki szałas), także podczas wszystkich prac dziadek będzie na miejscu i będzie wszystkiego doglądał. Ja będę się pojawiał wtedy kiedy będzie to niezbędne oraz w weekendy. Poza tym żona na jeszcze w tym roku jest na macierzyńskim, także też jest w miarę dyspozycyjna.Dzięki za rozwianie moich wątpliwości dot. instalacji Cytat Może w Twoim przypadku sprawdziłoby sie postawienie domu modułowego?Są to domki zarówno "letnie" jak i całoroczne.W 200 tys się zmieścisz. Dziękuję za podsunięcie pomysłu, ale raczej nie odpowiada mi to rozwiązanie. Cytat Moim zdaniem, dysponujac kwota 200 000 zl i zlecajac wykonywanie prac firmom, nie masz szans wybudowac Bazylego. Drugi projekt bedzie tanszy. Pytanie na ktore musisz odpowiedziec sobie sam; ile to jest "okolo" 200 000 zl? co ma sie zawierac w tej kwocie, bo na wstepie za same papierzyska, pozwolenia i przylacza wydasz lekko 10 000 zl. Kurczę chyba nie do końca jasno napisałem. Kwota ok. 200 tys. ma się zawierać doprowadzenie domu do stanu deweloperskiego (tak jak wcześniej pisałem przy rezygnacji z niektórych elementów: grzejników, kotła i z czego tylko można do użytkowania letniego) i podstawowe wykończenie samego dołu. Tak, żeby już można było wyjeżdżać na weekendy. Niestety nie jestem w stanie określić ile powyżej czy poniżej 200k to będzie. Właśnie dlatego mam taki dylemat. Nie chcę się przeliczyć, bo może się okazać, że mi środków nie wystarczy (trzeba zakładać różne warianty). Jak na razie na wiosnę/lato, kiedy chcę zacząć budowę będę dysponował kwotą ok. 150k, do następnej wiosny ok 50k. więcej. Dlatego to 200 k jest dla mnie taką bezpieczną granicą. A mamy straszne ciśnienie na dom poza miastem, dlatego nie chcę czekać kolejnego roku. Cytat A może domek w technologii szkieletowej ??? Odpada. Mamy już postanowienie na dom tradycyjny, tj. murowany. Na początku myśleliśmy o domu drewnianym, ale w końcu zrezygnowaliśmy. Można długo dyskutować nad wyższością jednej technologii nad drugą, jednak najważniejsze jest własne odczucie. Mieszkamy w bloku (zawsze mieszkaliśmy) z cegły/betonu - czego tam i w takim domu będziemy czuli się dobrze Link do komentarza
solange63 Napisano 15 stycznia 2013 Udostępnij #1045 Napisano 15 stycznia 2013 Jesli macie straszne cisnienie i ma byc szybko, to ja wybralabym opcje bezpieczniejsza- projekt Capri. skoro ma to byc domek letniskowy, to zawsze mozesz sobie jakas wiate na samochod zrobic i tam majsterkowac. Link do komentarza
bajbaga Napisano 15 stycznia 2013 Udostępnij #1046 Napisano 15 stycznia 2013 Podstawowe pytanie - czy i co można na tej działce zbudować.Czyli MPZP i wypis dla tego terenu, albo wystąpić o warunki zabudowy, jeśli nie ma MPZP.Ps. Jeśli ta działka ma faktycznie nie więcej jak 16m, to można postawić dom w granicy, czyli szrerszy - ale to zależy od ustaleń w MPZP lub WZiZT. Link do komentarza
Michal_ Napisano 15 stycznia 2013 Udostępnij #1047 Napisano 15 stycznia 2013 (edytowany) Cytat Podstawowe pytanie - czy i co można na tej działce zbudować.Czyli MPZP i wypis dla tego terenu, albo wystąpić o warunki zabudowy, jeśli nie ma MPZP.Ps. Jeśli ta działka ma faktycznie nie więcej jak 16m, to można postawić dom w granicy, czyli szrerszy - ale to zależy od ustaleń w MPZP lub WZiZT. W tej chwili nie mam papieru przed oczami, ale spróbuję opisać sytuację z pamięci Jestem w trakcie uzyskiwania pierwszego pozwolenia, jakie się uzyskuje (przepraszam za brak nazwy, ale po prostu nie pamiętam). To są chyba WZiZT. Ale jest to tylko formalność, ponieważ dwa lata temu już dostałem zgodę, czy jak to się nazywa, teraz po prostu zmieniliśmy z jednego budynku na dwa. Sprawę monitoruję, za ok. 1,5 miesiąca powinienem mieć to już u siebie. Potem czeka mnie podział i pozwolenie na budowę.Właśnie się zastanawiam, czy się załapię do tego przepisu, dlatego że działka ma kształt trapezu, na początku (przy wjeździe) ma szerokość ok. 14 m, natomiast na końcu ok. 17 m. Przepisy podają ogólnie, że jeżeli działka ma mniej niż 16 m to można budować 1,5 m od granicy lub w granicy, ale nie wiem, czy mój przypadek się do tego zalicza. W miejscu, gdzie chcemy stawiać budynek jest ok. 16 m. Mam nadzieję, że uda się to wykorzystać, bo chcę budować dom 1,5 m od granicy. W granicy nie, wolę mieć cały dom na działce. Cytat Jesli macie straszne cisnienie i ma byc szybko, to ja wybralabym opcje bezpieczniejsza- projekt Capri. skoro ma to byc domek letniskowy, to zawsze mozesz sobie jakas wiate na samochod zrobic i tam majsterkowac. Kurczę, coraz bardziej się skłaniam ku temu projektowi :/ Ale gdzie ja będę quada trzymał (joke) Edytowano 15 stycznia 2013 przez Michal_ (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Aneta Ori Napisano 10 lutego 2013 Udostępnij #1048 Napisano 10 lutego 2013 Witam.Razem z mężem planujemy budowę domu http://projekty-domow-jednorodzinnych.dom....d_poludnia_.htm z małymi zmianami bez narożnych okien , ogrzewanie na paliwo stałe. Mamy działkę czekamy tylko na zezwolenie na budowę i kredyt.Mam pytanie czy realne jest postawienie takiego domu za 200 tysięcy. Chcemy zlecić postawienie murów i dach resztę we własnym zakresie. Link do komentarza
Czapi Napisano 11 lutego 2013 Udostępnij #1049 Napisano 11 lutego 2013 Cytat Witam.Razem z mężem planujemy budowę domu http://projekty-domow-jednorodzinnych.dom....d_poludnia_.htm z małymi zmianami bez narożnych okien , ogrzewanie na paliwo stałe. Mamy działkę czekamy tylko na zezwolenie na budowę i kredyt.Mam pytanie czy realne jest postawienie takiego domu za 200 tysięcy. Chcemy zlecić postawienie murów i dach resztę we własnym zakresie. Całkiem fajny projekt W tym przypadku na pewno koszt wygeneruje powierzchnia dachu.Skoro z tych dużych okien rezygnujecie, to będzie taniej,ale czy warto?Cały urok tego domku w tych oknach Najlepiej dajcie do wyceny okna zgodnie z projektem i po waszych zmianach i zobaczcie jak znacząca będzie różnica w kwocie-bo może nie warto?Na to konto połozyc blachodachówkę zamiast dachówki?Pamietajcie ile kasy kosztują wszystkie papiery "przed"-my załatwialiśmy to wszystko nie mając kredytu i jak to podliczyłam to złapałam sie za głowę-skąd my tę kasę wzieliśmy?"Chcemy zlecić postawienie murów i dach resztę we własnym zakresie"-rozumiem że wszystkie instalacja sami byście robili??Czyli wod-kan, centralne(+postawienie kominów), elektryka?Jeśli tylko fundamenty, mury i dach zlecilibyscie fachowcom a resztę robili sami płacąc tylko za materiał macie szanse, moim zdaniem zmieścić sie w tej kwocie.A układanie glazury, terakoty-tez sami?Musicie dobrze przemyśleć wszystkie etapy budowy, bo czasem człowiek nie zdaje sobie sprawy jakie są koszta materiałów-np. ocieplenie dachu można zrobić samemu bez problemu ,ale koszt samej wełny jest spory.Generalnie bardzo mylne może sie okazać takie kalkulowanie:sam zrobię to będzie "jak za darmo".Ale wierzę że bierzecie to pod uwagę a po prostu macie "fach w ręku".To bardzo cenne, bo "fach w reku"+ czas=oszczędności My planując budowę też wiele chcieliśmy sami,ale po czasie doszlismy do wniosku że nie warto,bo fachowcy zrobią to szybciej i lepiej(np. wod-kan).Jedyne co na pewno to elektrykę zrobi mąż(nie elektryk), ociepli dach, zrobi taras i .....miał w planie ocieplić cały dom....ale już się zastanawiamy czy warto w to brnąć....Na pewno to on ocieplił już fundamenty i postawił ściankę w kuchni-a zrobił to lepiej niż murarze Link do komentarza
Aneta Ori Napisano 11 lutego 2013 Udostępnij #1050 Napisano 11 lutego 2013 Witam.W tym projekcie okna zostają duże tylko z narożnych rezygnuje a nawet ich trochę dodałam od strony wejścia do domu. Tak naprawdę zauroczyły mnie te okna więc będą duże, trochę ten projekt przerobiłam na własne potrzeby dodałam miejsce na pralnie i wyszło mi ok 130 m kw pow płyty fundamentowej. Od strony tarasu jest ogród ze stawem 350m kw kopaliśmy w zeszłym roku a od strony wejścia dom nie robi wrażenia więc dodałam też duże okna. Wszystkie papiery chcemy przed kredytem z własnych pieniędzy, a ile was papierologia wyniosła/ Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się