Skocz do zawartości

Rysy (pęknięcia) na ścianach


Recommended Posts

Moja znajoma ma w nieszkaniu (blokk z końca lat 60-tych) rysę, małe pęknięcie na ścianie, na całej jej wysokości. Przypuszczam, że to miejsce styku płyt. Różni majstrowie jej to podobno szpachlowali, a po jakimś czasie rysa pojawiała się znowu. Ja zaproponowałem masę akrylową z kartusza. Można ją pomalować, a jest elastyczna. U siebie w ten sposób zakryłem szczelinę przy drewnianej obróbce futryny drzwi wejściowych, trzyma się już parę lat. Czy ktoś ma jakieś inne sposoby?
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Jak mała to drobiazg. Można się przyzwyczaić. Jak większa, to może być kompensacyjna, dylatacyjna, łącząca płyty(drgania). Można silikonem, można siatką, obie formy pomocy skutkują elastycznym przeniesieniem naprężeń. Ale tak naprawdę, jeżeli od blisko 50 lat rysa jest, to będzie zawsze. Można też wzdłuż przykręcić jakąś listwę ozdobną, można namalować gałązkę drzewa wiśniowego, pęd winorośli, jeżeli pasuje do wystroju. Radzę się przyzwyczaić. Pozdro
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Moja znajoma ma w nieszkaniu (blokk z końca lat 60-tych) rysę, małe pęknięcie na ścianie, na całej jej wysokości. Przypuszczam, że to miejsce styku płyt. Różni majstrowie jej to podobno szpachlowali, a po jakimś czasie rysa pojawiała się znowu. Ja zaproponowałem masę akrylową z kartusza. Można ją pomalować, a jest elastyczna. U siebie w ten sposób zakryłem szczelinę przy drewnianej obróbce futryny drzwi wejściowych, trzyma się już parę lat. Czy ktoś ma jakieś inne sposoby?



Nic na siłę . icon_smile.gif

Np. Tapeta lub boazeria na tej ścianie pasek ozdobny można wstawić pionowo deskę bejcowaną imitującą słup drewniany itd
Link do komentarza
Ja co prawda na pęknięcia na ścianach się w bloku nie natknęłam ale za to na suficie owszem. W każdym mieszkaniu, w pokoju z balkonem było pęknięcie na suficie. I jakoś nikt się tym nie przejmował - widać tak już musi być... W sumie nawet się nie zastanawiałam czy w przyszłości byłyby jakieś konsekwencje dla np konstrukcji budynku - ale we wszystkich mieszkaniach jakie odwiedziłam tak jest więc może to rzeczywiście jakaś norma?... albo trafiam na takie mieszkania icon_smile.gif
Link do komentarza
Możesz robić jak najbardziej starannie, ale po wybraniu ziemi pod fundament coś się niżej zmienia. Po kilku latach wychodzi, mimo starannego wykonania wszystkich tematów. To loteria: będzie lub nie będzie. Zawsze jednak jest tak, że pęka. Kolega mój wali na ściany i sufity siatkę i zatapia w kleju. Też pęka. Później, ale jednak
Link do komentarza
Pewnie, że to trudne do przewidzenia jak będzie osiadał budynek i wszystko zrobić tak by ściany jednak nie pękały. Jednak sie da i nie każdy dom ma popękane ściany.
Najłatwiej i najwygodniej zawsze powiedzieć, że musi pękać - gadanie na zasadzie "ten typ tak ma". Dużo trudniej wszystkiego dopilnować, od etapu badania gruntu i wykonania projektu poczynając. Jednak się da. Trzeba jednak umieć i chcieć. Jednak częściej niż pporządną robotę widzę ściany zrobione niechlujnie, a działowe przed nałożeniem tynków potrafią się chwiać i poszczególne pustaki lub bloczki można by z nich wyjąć z b. niewielkim wysiłkiem.
Link do komentarza
Cytat

Pewnie, że to trudne do przewidzenia jak będzie osiadał budynek i wszystko zrobić tak by ściany jednak nie pękały. Jednak sie da i nie każdy dom ma popękane ściany.
Najłatwiej i najwygodniej zawsze powiedzieć, że musi pękać - gadanie na zasadzie "ten typ tak ma". Dużo trudniej wszystkiego dopilnować, od etapu badania gruntu i wykonania projektu poczynając. Jednak się da. Trzeba jednak umieć i chcieć. Jednak częściej niż pporządną robotę widzę ściany zrobione niechlujnie, a działowe przed nałożeniem tynków potrafią się chwiać i poszczególne pustaki lub bloczki można by z nich wyjąć z b. niewielkim wysiłkiem.



Najłatwiej jest gadać, ale to nie takie proste w praktyce. Obserwuję i wiem. Nie wykonuję tego.
Link do komentarza
Cytat

Trzeba jednak umieć i chcieć. Jednak częściej niż pporządną robotę widzę ściany zrobione niechlujnie, a działowe przed nałożeniem tynków potrafią się chwiać i poszczególne pustaki lub bloczki można by z nich wyjąć z b. niewielkim wysiłkiem.


Zgadza się! Sam coś takiego widziałem!
Link do komentarza
A ja się zastanawiam, czy powszechne pękanie ścian nie jest przynajmniej częściowo spowodowane zmianą materiałów i sposobu murowania. W murach z tradycyjnej cegły stateczność zapewniało odpowiednie ułożenie (przewiązanie) cegieł w poszczególnych warstwach. Ponadto zaprawa, szczególnie ta wapienna, w pewnym stopniu "amortyzowała" naprężenia, bo oddzielała od siebie cegły, była dużo mniej wytrzymała niż cegły i to w niej pojawiały się ewentualne drobne pęknięcia. Dzisiaj buduje się z dużych elementów (pustaków i bloczków), złożonego wiązania uzyskać z nich nie sposób, propporcje pomiędzy ilością elementów i zaprawy są zupełnie inne, o ile w ogóle zaprawa nie jest cienkowarstwowa (klejowa).
Gdy pojawiają się naprężenia, to nie przejmuje ich na siebie zaprawa tylko pękają bloczki czy pustaki.
To oczywiście tylko takie moje przypuszczenia.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 7 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Cytat

Na pękające ściany polecam sprawdzony sposób ; W poprzek pęknięć co 0,5 m kujemy bruzdy o dł. 0.5 mb. i głębokości 4-5 cm. Wstawiamy na klej do płytek zbrojeniówkę 10 - 12 mm. Przyjemnego kucia. Jan.



Cytat

W ładnie urządzonym i zadbanym domu pojawiła się rysa pod oknem. Fachura miał wstawić 2 pręty ze zbrojeniówki. Przy kuciu " wspomógł się" kątówką . Wyobrażacie sobie co się działo ?. Jan.




To nie Ty czasem ? icon_wink.gif

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesiące temu...
  • 2 lata temu...
  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...