arek958 Napisano 4 sierpnia 2012 Udostępnij #101 Napisano 4 sierpnia 2012 Cytat Szczelina wentylacyjna musi być jak również otwory aby powietrze wlatywało i wylatywało. Foli na płytę nie trzeba dawać a do wykonania odstępu najprościej jest użyć dwóch pasków styropianu szer np 5 cm i grubości takiej jaką chcesz zrobić tę szczelinę np 3 cm albo zamiast styropianu możesz nabić kantówki drewniane. Ze sznurkiem będziesz miał więcej zabawy znaczy roboty. Dzieki za rade. Masz moze pomysł jak mam zrobic otwory, jakie i gdzie konkretnie aby powietrze mogłos sie dostac?? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 5 sierpnia 2012 Udostępnij #102 Napisano 5 sierpnia 2012 Cytat Dzieki za rade. Masz moze pomysł jak mam zrobic otwory, jakie i gdzie konkretnie aby powietrze mogłos sie dostac?? Za dużo by było pisać Było to opisane i z fotografowane tylko dobrze poszukaj. Link do komentarza
arek958 Napisano 29 sierpnia 2012 Udostępnij #103 Napisano 29 sierpnia 2012 witam postanowiłem zlecic ocieplenie poddasza komus innemu samemu nie chcialem sie meczyc.Teraz mam problem poniewaz dach składa sie z gontow papy i desek osb. Pracownik zrobiło odstep od dachu i ułozył wełne 15 cm nastepnie 5 cm i przykrył folia. Problem jest taki ze skarapla sie woda pod folia od strony wełny na samej gorze dachu. Pan zakładajacy stwierdził ze wylotu powietrza miedzy dachem a wata nie musi byc. Prosze o pomoc jak to naprawic. Najwiecej wody zauwazyłem dzisiaj wokół komina gdzie folia niejest do niego przyklejona i kapało. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 29 sierpnia 2012 Udostępnij #104 Napisano 29 sierpnia 2012 A szczeliny wentylacyjne to ciotka chyba zrobi za niego.Musi być i wlot i wylot powietrza aby była prawidłowa cyrkulacja powietrza. A temu "Panu" to podziękuj albo wyślij na doszkalanie. Widzisz tak to jest z fachowcami ,zrobią i sobie pójdą a inwestor niech się potem męczy. Link do komentarza
arek958 Napisano 29 sierpnia 2012 Udostępnij #105 Napisano 29 sierpnia 2012 To jak mam zrobic ta szczeline. Szukałem na tym forum i na innych i nic nie znalazłem. U mnie przed ocieplanie wygladało to tak http://imageshack.us/photo/my-images/705/imag0227yg.jpg/. Jak i czym mam zrobic te szczeliny. zadne robaki nie wejda?? Link do komentarza
Niewiadomski Napisano 29 sierpnia 2012 Udostępnij #106 Napisano 29 sierpnia 2012 Witam na forum. Dla mnie to prosta sprawa,pociągnij do odpowiedzialności tego kto docieplał poddasze,po co samemu się męczyć i naprawiać czyjeś błędy. Tak byłoby najlepiej. Link do komentarza
arek958 Napisano 29 sierpnia 2012 Udostępnij #107 Napisano 29 sierpnia 2012 Wiem sam tego nie bede robił tylko chciałbym wiedziec jak to mozna naprawic i sprawdzic czy on naprawi to poprawnie. Czytałem troche na forach i przeczytałem ze musi byc szczelina miedzy dachem a murem u mnie moge to zrobic w stropianie. Niewiem tylko jak duza musi byc ta szczelina i czy na całej dugosci lub czy jest inne rozwiazanie. Link do komentarza
bobiczek Napisano 29 sierpnia 2012 Udostępnij #108 Napisano 29 sierpnia 2012 (edytowany) Cytat Wiem sam tego nie bede robił tylko chciałbym wiedziec jak to mozna naprawic i sprawdzic czy on naprawi to poprawnie. Czytałem troche na forach i przeczytałem ze musi byc szczelina miedzy dachem a murem u mnie moge to zrobic w stropianie. Niewiem tylko jak duza musi byc ta szczelina i czy na całej dugosci lub czy jest inne rozwiazanie. Niewiadomskiego com nie pytaj - on w ciągu ostatnich 7 minut zdązył juz udzielić 9 odpowiedzi...A końca na razie nie widać, rekord chyba padnie forumowy edit:już 10 - idzie na rekord Edytowano 29 sierpnia 2012 przez bobiczek (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 29 sierpnia 2012 Udostępnij #109 Napisano 29 sierpnia 2012 Cytat To jak mam zrobic ta szczeline. Szukałem na tym forum i na innych i nic nie znalazłem. U mnie przed ocieplanie wygladało to tak http://imageshack.us/photo/my-images/705/imag0227yg.jpg/. Jak i czym mam zrobic te szczeliny. zadne robaki nie wejda?? To słabo szukałeś ,bo bynajmniej są tu na forum dwa tematy na temat ten co Cię interesuje. Tak po krótkiemu Ci odpowiem,że szczeliny muszą być na każdej parze krokwi i nie muszą być na całej szerokości a zabezpieczyć te otwory możesz np siatką aluminiową o drobnych oczkach. Link do komentarza
przemty Napisano 31 sierpnia 2012 Udostępnij #110 Napisano 31 sierpnia 2012 Cytat To jak mam zrobic ta szczeline. Szukałem na tym forum i na innych i nic nie znalazłem. troche tutaj na temat https://forum.budujemydom.pl/Ocieplenie-pod...nie-t19021.html Link do komentarza
Kaganosti Napisano 1 września 2012 Udostępnij #111 Napisano 1 września 2012 Arek - polecam zastosowanie kratek wentylacyjnych takich jak pod dachowke"Ochronna kratka wentylacyjna z wys. went. przekrojem z grzebieniem" na tej stronie http://www.tondach.pl/dachowki/tondach-tun...y-wentylacyjne/Obcinasz te wasy i przykrecasz kratke wkretami do nadbitki (przynajmniej u mnie tak robilismy) i dojezdzasz styro z elewacji od dolu. Przed jej przykreceniem polecam na nia nakleic jakas drobna siatke (jak np do klejenia plyt gipsowych),zeby przez otwory nie mogly wejsc owady. U mnie tego nie zrobilismy i w tym roku mialem akcje szerszen. Wlazly w te dziury i zalozyly niazdo w welnie - musielismy rozbierac kawalek dachu,zeby sie dostac do nich. Teraz czeka mnie zabawa w naklejanie siatki (a nadbitka i sciany juz gotowe).Wg mnie fajne rozwiazanie (aczkolwiek pare groszy na nie trzeba dac) i polecam dac po calej dlugosci sciany ze wzgledow estetycznych. Zadadniczo wystarcza kawalki niewielkie przy samych krokwiach,ale wygladaja gorzej. Link do komentarza
odi69 Napisano 6 września 2012 Udostępnij #112 Napisano 6 września 2012 (edytowany) Można kupić takie kratki bez tych wąsów np: firmy ivthttp://ivt.pl/pl/grupa/315 Edytowano 6 września 2012 przez odi69 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Docieplenie poddasza Napisano 6 czerwca 2013 Udostępnij #113 Napisano 6 czerwca 2013 Dobre są takie np firmy KLOBER Link do komentarza
gonzo0 Napisano 4 lutego 2014 Udostępnij #114 Napisano 4 lutego 2014 A co sądzicie o ocieplaniu poddasza celulozą? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 4 lutego 2014 Udostępnij #115 Napisano 4 lutego 2014 Cytat A co sądzicie o ocieplaniu poddasza celulozą? Można ocieplać, jeżeli o to Ci chodzi. Link do komentarza
mazi88 Napisano 9 maja 2014 Udostępnij #116 Napisano 9 maja 2014 a czym ta celuloza różni się np od wełny mineralnej?? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 9 maja 2014 Udostępnij #117 Napisano 9 maja 2014 Można ja wdmuchiwać izolując przestrzenie zamknięte.Lambdę ma zbliżoną do wełny z lekkim wskazaniem na "-"Z natury jest bardziej hydrofobowa niż normalna wełna bez dodatkowego zabezpieczenia. Link do komentarza
mazi88 Napisano 13 maja 2014 Udostępnij #118 Napisano 13 maja 2014 ale czy tak wdmuchując wszędzie dotrzemy?? Wełnę z rolki chyba dokładniej pokryje wszystko. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 13 maja 2014 Udostępnij #119 Napisano 13 maja 2014 W profilu zamkniętym? Jak? Link do komentarza
wszystkozajeli Napisano 27 czerwca 2014 Udostępnij #120 Napisano 27 czerwca 2014 (edytowany) Witam, Jestem na podobnym etapie, nie chcę zakładać nowego tematu i korzystając z Państwa uprzejmości:Dach: dwuspadowy, blachodachówka + folia paroprzepuszczalna. Powierzchnia wewnątrz 136m2Koncepcja: 15cm wełny w krokwie, 10cm wełny w poprzek + płyta OSB 15mmPytania: Wełna Unimata czy Supermata droższa w moim przypadku o 1700zł? Jak wam się widzi płyta osb? Początkowo miał iść KG ale powiedziano mi, że OSB to trwalsze i porządniejsze wykończenie.Dziękuje za odpowiedz. Edytowano 27 czerwca 2014 przez wszystkozajeli (zobacz historię edycji) Link do komentarza
theme Napisano 27 czerwca 2014 Udostępnij #121 Napisano 27 czerwca 2014 Może i OSB trwalsze ale za to ile się narobisz przy wykończeniu. GK o tyle sympatyczna, że tańsza i łatwiej się ją obrabia później.Ja już jestem za dachem i mam tak: blacha, deskowanie, membrana, deskowanie ciąg dalszy, wełna 15cm, GK. W dużą ulewę spodziewałem się hałasu jak w polonezie a tu miłe zaskoczenie - nic nie bębni. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 27 czerwca 2014 Udostępnij #122 Napisano 27 czerwca 2014 Cytat Witam, Jestem na podobnym etapie, nie chcę zakładać nowego tematu i korzystając z Państwa uprzejmości:Dach: dwuspadowy, blachodachówka + folia paroprzepuszczalna. Powierzchnia wewnątrz 136m2Koncepcja: 15cm wełny w krokwie, 10cm wełny w poprzek + płyta OSB 15mmPytania: Wełna Unimata czy Supermata droższa w moim przypadku o 1700zł? Jak wam się widzi płyta osb? Początkowo miał iść KG ale powiedziano mi, że OSB to trwalsze i porządniejsze wykończenie.Dziękuje za odpowiedz. Co do ocieplenia to grubość może być , rodzaj to są tańsze wełny na rynku z takim samy współczynnikiem.A jak chcesz dać wełnę w poprzek jak masz zamiar przykręcić płytę osb?To poddasze użytkowe czy strych będzie? Bo jeżeli użytkowe to zapomnij o płycie tylko regips. Ciekawy jestem kto Ci tak doradził żeby położyć płytę osb. Link do komentarza
wszystkozajeli Napisano 30 czerwca 2014 Udostępnij #123 Napisano 30 czerwca 2014 (edytowany) Cytat Co do ocieplenia to grubość może być , rodzaj to są tańsze wełny na rynku z takim samy współczynnikiem.A jak chcesz dać wełnę w poprzek jak masz zamiar przykręcić płytę osb?To poddasze użytkowe czy strych będzie? Bo jeżeli użytkowe to zapomnij o płycie tylko regips. Ciekawy jestem kto Ci tak doradził żeby położyć płytę osb. Zdecydowałem się na Supermatę Isover bo dostałem dobrą cenę. Będę ją kładł 15cm równolegle oraz 10cm prostopadle. Jest to poddasze użytkowe. Propozycja padła taka, żeby zrobić OSB a do tego przy wykończeniu to co będę chciał czyli KG, tapety itd. Przyjąłem takie rozwiązanie ponieważ, zaproponował to człowiek, który kilkukrotnie wykonywał dla nas wykończenie (dach, okna, kominy etc.) i robił to niespotykanie solidnie, zwracając uwagę na koszty. U siebie budując dom, też skorzystał z tego rozwiązania, dał mi możliwość wyboru, ale sam oceniając konstrukcje i wykończenie mojego dachu tak polecił. Edytowano 30 czerwca 2014 przez wszystkozajeli (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 30 czerwca 2014 Udostępnij #124 Napisano 30 czerwca 2014 Cytat Zdecydowałem się na Supermatę Isover bo dostałem dobrą cenę. Będę ją kładł 15cm równolegle oraz 10cm prostopadle. Jest to poddasze użytkowe. Propozycja padła taka, żeby zrobić OSB a do tego przy wykończeniu to co będę chciał czyli KG, tapety itd. Przyjąłem takie rozwiązanie ponieważ, zaproponował to człowiek, który kilkukrotnie wykonywał dla nas wykończenie (dach, okna, kominy etc.) i robił to niespotykanie solidnie, zwracając uwagę na koszty. U siebie budując dom, też skorzystał z tego rozwiązania, dał mi możliwość wyboru, ale sam oceniając konstrukcje i wykończenie mojego dachu tak polecił. Nie słyszałem aby kłaść płytę osb a potem na to regipsy. Nie będę twierdził ,że ten Twój fachowiec nie robi solidnie ale co do kosztów to uwagę zwraca oczywiście ale żeby koszty były jak największe, bo robiąc tak jak on mówi taniutko nie będzie.Gdyby to rozwiązanie było tak dobre to nie wiem po co są na rynku profile i po co robi się stelaż pod regipsy. Link do komentarza
wszystkozajeli Napisano 30 czerwca 2014 Udostępnij #125 Napisano 30 czerwca 2014 Cytat Nie słyszałem aby kłaść płytę osb a potem na to regipsy. Nie będę twierdził ,że ten Twój fachowiec nie robi solidnie ale co do kosztów to uwagę zwraca oczywiście ale żeby koszty były jak największe, bo robiąc tak jak on mówi taniutko nie będzie.Gdyby to rozwiązanie było tak dobre to nie wiem po co są na rynku profile i po co robi się stelaż pod regipsy. Dlatego napisałem na forum. Cena samego OSB na tę powierzchnie pokrywa koszty karton-gipsu razem z robocizną. Z resztą podzielę się opinią jak tylko będę miał czas z nim porozmawiać. Pierwszy raz się spotkałem z tym, że fachowiec nie został zwyzywany ze względu na swoje podejście do tematu - dzięki. Co do kosztów powiedział na wstępie, że są dwa rozwiązania - sam wolałbym mieć od razu regips przygotowany pod wykończenie. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 30 czerwca 2014 Udostępnij #126 Napisano 30 czerwca 2014 O ile (w domyśle) płytę OSB można potraktować jako usztywnienie całej konstrukcji (ścianka działowa) to w przypadku zabudowy poddasza użytkowego/sufitu rozwiązanie bez sensu podrażające inwestycję.Już taniej wyjdzie położenie dwóch warstw K-G... tylko po co? Link do komentarza
bajbaga Napisano 30 czerwca 2014 Udostępnij #127 Napisano 30 czerwca 2014 (edytowany) Być może płyta OSB jest elementem "konstrukcyjnym" ("usztywniającym").A co jest w projekcie ?Upssssssssssssssss - powieliłem Janiego Edytowano 30 czerwca 2014 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 30 czerwca 2014 Udostępnij #128 Napisano 30 czerwca 2014 Cytat Dlatego napisałem na forum. Cena samego OSB na tę powierzchnie pokrywa koszty karton-gipsu razem z robocizną. Z resztą podzielę się opinią jak tylko będę miał czas z nim porozmawiać. Pierwszy raz się spotkałem z tym, że fachowiec nie został zwyzywany ze względu na swoje podejście do tematu - dzięki. Co do kosztów powiedział na wstępie, że są dwa rozwiązania - sam wolałbym mieć od razu regips przygotowany pod wykończenie. Zawsze można podyskutować, od tego właśnie jest forum Pisząc, że cena płyt osb pokrywa koszty płyt kg+robocizna, czyli do tego musisz doliczyć jeszcze płyty kg,tak? Czyli żeby nie było niejasności regipsów dawał nie będziesz. Link do komentarza
wszystkozajeli Napisano 1 lipca 2014 Udostępnij #129 Napisano 1 lipca 2014 Cytat Zawsze można podyskutować, od tego właśnie jest forum Pisząc, że cena płyt osb pokrywa koszty płyt kg+robocizna, czyli do tego musisz doliczyć jeszcze płyty kg,tak? Czyli żeby nie było niejasności regipsów dawał nie będziesz. Nie, na razie regipsów nie będzie, tylko potem kwestia tego jak tę płytę wykończyć. W projekcie nie ma wymogów co do wykorzystanych materiałów. mhtyl wszystko wzięło się z tego, że zmieniła się koncepcja dotycząca inwestycji, poddasze chcę ocieplić i przez jakiś czas pozostawić niezamieszkane a skupić się na parterze, początkowo wszystko na poddaszu miało być w karton gipsie łącznie ze ściankami zrobione w tydzień i po sprawie. Jak się okazało, że trzeba wymienić membranę bo przez 3 lata pustostanu się podniszczyła i nikt pod to wełny nie da (opinia niezależnych od siebie osób trudniących się budowlanką) to i pojawila się koncepcja użycia OSB i ewentualnego "dowolnego wykończenia" tej konstrukcji, wiem że można to tynkować, czy nawet dawać regipsy czy tapety. Z racji tego, że nie mam doświadczenia a zawsze jestem zdania żeby doinwestować a zrobić lepiej (jeśli jest to w jakiś sposób uzasadnione) to przyjąłem to rozwiązanie. Dzisiaj spotkam się z fachmanami i powiem wam czego się dowiedziałem. Dzięki za dotychczasową pomoc. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 1 lipca 2014 Udostępnij #130 Napisano 1 lipca 2014 Cytat Nie, na razie regipsów nie będzie, tylko potem kwestia tego jak tę płytę wykończyć. W projekcie nie ma wymogów co do wykorzystanych materiałów. mhtyl wszystko wzięło się z tego, że zmieniła się koncepcja dotycząca inwestycji, poddasze chcę ocieplić i przez jakiś czas pozostawić niezamieszkane a skupić się na parterze, początkowo wszystko na poddaszu miało być w karton gipsie łącznie ze ściankami zrobione w tydzień i po sprawie. Jak się okazało, że trzeba wymienić membranę bo przez 3 lata pustostanu się podniszczyła i nikt pod to wełny nie da (opinia niezależnych od siebie osób trudniących się budowlanką) to i pojawila się koncepcja użycia OSB i ewentualnego "dowolnego wykończenia" tej konstrukcji, wiem że można to tynkować, czy nawet dawać regipsy czy tapety. Z racji tego, że nie mam doświadczenia a zawsze jestem zdania żeby doinwestować a zrobić lepiej (jeśli jest to w jakiś sposób uzasadnione) to przyjąłem to rozwiązanie. Dzisiaj spotkam się z fachmanami i powiem wam czego się dowiedziałem. Dzięki za dotychczasową pomoc. Czyli ja bym Ci doradzić to ocieplić, zrobić stelaż pod regipsy i folię paroizolacyjną i to bym zostawił do momentu położenia regipsów. Jak zaczniesz wykończać płyty osb to nie raz będziesz klął a z drugiej strony to po tak obciążać więźbę.A pokrycie jakie masz? Link do komentarza
marta_mysz Napisano 31 lipca 2014 Udostępnij #131 Napisano 31 lipca 2014 Witam,Czy możecie mi powiedzieć czy takie ocieplenie będzie ok?DACH NAD MIESZKANIEM• Blacha stalowa powlekana, na rąbek stojący producent DTC• Deskowanie - deski 10cm w rozstawie co 15 cm,• Kontrłaty / pustka wentylacyjna• Membrana Dachowa Matrix JD Sd>0,02m mocowana do wierzchu krokwi• Maty z wełny mineralnej w grubości krokwi (3cm poniżej wierzchu krokwi) Isover Uni-mata gr 16cm• Płyty z wełny mineralnej mocowane do spodu krokwi Isover Uni-mata gr 8 cm• Podkonstrukcja pod płytę g-k firmy Rigips• Folia paroizolacyjna • Poszycie z płyt gipsowo-kartonowych grubości 15 mm firmy Rigips Link do komentarza
Danielgdynia Napisano 29 września 2014 Udostępnij #132 Napisano 29 września 2014 (edytowany) Witam!Mam problem z obraniem sposobu ocieplenia dachu od wewnątrz ale po kolei. Jest to to weranda (wejście do domu) murowana, ocieplona od zewnątrz będzie prawdopodobnie w przyszłym roku, dach na krokwiach 5/10 cm odeskowany 3 warstwy papy ( 2 termo zgrzewalne), dach ma skos około 15 stopni, sufit na stelażach będzie podwieszony płasko tzn. równolegle do posadzki. Nie można tu mówić o strychu bo przestrzeń raczej za mała ale sposób myślę, że należy obrać podobny dlatego podpiąłem się pod ten temat. Pomieszczenie to będzie spełniało funkcje przedpokoju będzie z niego przejście do kuchni. Będzie ogrzewane grzejnikiem. Jeżeli jeszcze jakieś informacje są potrzebne dopisze. Rozmawiałem z różnymi osobami niektórzy polecają wełne do ociepleń elewacji, że zda lepiej egzamin. Z góry dziękuję za pomoc.Nie ten ten temat, nie to forum, nie to co? Za trudne pytanie, źle zadane? Edytowano 1 października 2014 przez Danielgdynia (zobacz historię edycji) Link do komentarza
ernest01 Napisano 22 października 2014 Udostępnij #133 Napisano 22 października 2014 Cytat Witam!Mam problem z obraniem sposobu ocieplenia dachu od wewnątrz ale po kolei. Jest to to weranda (wejście do domu) murowana, ocieplona od zewnątrz będzie prawdopodobnie w przyszłym roku, dach na krokwiach 5/10 cm odeskowany 3 warstwy papy ( 2 termo zgrzewalne), dach ma skos około 15 stopni, sufit na stelażach będzie podwieszony płasko tzn. równolegle do posadzki. Nie można tu mówić o strychu bo przestrzeń raczej za mała ale sposób myślę, że należy obrać podobny dlatego podpiąłem się pod ten temat. Pomieszczenie to będzie spełniało funkcje przedpokoju będzie z niego przejście do kuchni. Będzie ogrzewane grzejnikiem. Jeżeli jeszcze jakieś informacje są potrzebne dopisze. Rozmawiałem z różnymi osobami niektórzy polecają wełne do ociepleń elewacji, że zda lepiej egzamin. Z góry dziękuję za pomoc.Nie ten ten temat, nie to forum, nie to co? Za trudne pytanie, źle zadane? Witam.czy udało Ci się już jakoś rozwiązać temat? A myślałeś o termoizolacji natryskowej z wykorzystaniem pianki PUR? Link do komentarza
Danielgdynia Napisano 23 października 2014 Udostępnij #134 Napisano 23 października 2014 Cytat Witam.czy udało Ci się już jakoś rozwiązać temat? A myślałeś o termoizolacji natryskowej z wykorzystaniem pianki PUR? Po prostu dałem wełne 5cm, od dachu jest przerwa a od zewnątrz dam kratki wentylacyjne. Docelowo na krokwie dam jeszcze wełne 10 lub 15 cm. Mury wukułem przy łączeniu z dachem aby wełna tworzyła całość ze styropianem. Nie mam w planach żadnych pianek ani nic podobnego. Jest to tylko remont starej chałupy małymi krokami i niekoniecznie największymi wkładami finansowymi. Pzdr Link do komentarza
dariusz.s1985 Napisano 6 listopada 2014 Udostępnij #135 Napisano 6 listopada 2014 WitamChciałbym dołączyć do tematu ocieplenia poddasza nieużytkowego.Dom parterowy - 145m2, Dach 266m2 (dwu-kopertowy)Strop Terriva ocieplony styropianem 2 x 5 cm na zakładkę + folia izolacyjnaNa chwile obecną zastanawiam się nad ociepleniem poddasza wełną Isover "15" między krokwiami + podbicie całości płytą OSB 10mm (jestem praktycznie 2 dni od foliowania) - czy takie ocieplenie będzie prawidłowe ???Poddasze przeznaczone na tzw. składzik rzeczy "różnych"Będę wdzięczny za komentarzePozdrawiam Link do komentarza
wojtek73 Napisano 8 grudnia 2015 Udostępnij #136 Napisano 8 grudnia 2015 Czy koniecznie ocieplając poddasze trzeba dać dwie prostopadłe do siebie warstwy, czy wystarczy jedna grubsza? Pytam bo mam krokwie 20 - więc myślę, aby dać tam 20 cm wełny, czy to nie wystarczy? Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 8 grudnia 2015 Udostępnij #137 Napisano 8 grudnia 2015 Cytat Czy koniecznie ocieplając poddasze trzeba dać dwie prostopadłe do siebie warstwy, czy wystarczy jedna grubsza? Pytam bo mam krokwie 20 - więc myślę, aby dać tam 20 cm wełny, czy to nie wystarczy? Pierwszą warstwę ocieplenia poddasza grubości 10–20 cm układa się między drewnianymi elementami konstrukcji dachu. Z odcinków o długości do 6 m docina się kawałki o 1,5-2 cm szersze od odległości w świetle między krokwiami. Taki naddatek i sprężystość skalnej wełny pozwalają na samodzielne utrzymywanie się tak dociętego ocieplenia poddasza między nimi.Ocieplanie dachu jedynie między krokwiami to za mało, aby uzyskać energooszczędne poddasze. Dlatego stosuje się drugą warstwę ocieplenia poddasza o grubości równej różnicy między łączną grubością energooszczędnego ocieplenia poddasza, a grubością pierwszej warstwy izolacji. Drugą warstwę ocieplenia poddasza układa się między spodem krokwi a okładzinami poddasza, np. płytami gipsowo-kartonowymi lub boazerią. Ruszt stalowy odsuwa się poniżej spodu krokwi najczęściej o 5–15 cm, stosując wieszaki stalowe lub klocki drewniane. Druga warstwa ocieplenia poddasza ułożona pod krokwiami eliminuje podłużne mostki termiczne, jakimi są krokwie, jętki czy kleszcze drewnianej więźby dachowej.W walce o energooszczędność nie ma kompromisów. 1 Link do komentarza
wojtek73 Napisano 8 grudnia 2015 Udostępnij #138 Napisano 8 grudnia 2015 A jak jest ta "łączna" grubość energooszczędnego poddasza, chodzi mi oczywiście o jekieś rozsądne dane..? Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 9 grudnia 2015 Udostępnij #139 Napisano 9 grudnia 2015 Cytat A jak jest ta "łączna" grubość energooszczędnego poddasza, chodzi mi oczywiście o jekieś rozsądne dane..? 20+15 cm wełny minimum. Link do komentarza
ewamariusz Napisano 10 grudnia 2015 Udostępnij #140 Napisano 10 grudnia 2015 Cytat Pierwszą warstwę ocieplenia poddasza grubości 10–20 cm układa się między drewnianymi elementami konstrukcji dachu. Z odcinków o długości do 6 m docina się kawałki o 1,5-2 cm szersze od odległości w świetle między krokwiami. Taki naddatek i sprężystość skalnej wełny pozwalają na samodzielne utrzymywanie się tak dociętego ocieplenia poddasza między nimi. Witam. Co racja to racja. Ale żeby wełna sama się utrzymała pomiędzy krokwiami to czasami nie wystarczy wyciąć jej z zapasem, bo tania i marna wełna i tak się osunie i powstanie mostek. Widziałem jak wełna taka po czasie się zsunęła, a po zamknięciu poddasza nic nie zobaczymy i nie naprawimy. Mówiąc o wełnie Isover, to ta się trzyma, ale i tak bym wszystko sznurkował, sznurek tani, a pewność jest. Co do warstw, są różne szkoły, ale dając tyle co poleca Budujemy Dom - budownictwo ogólne będziesz miał cieplutko. Są szkoły co na drugą warstwę dają 10 cm, mi się wydaje że taka grubośc 20 +10 także by wystarczyła. Pozdrawiam Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 21 grudnia 2015 Udostępnij #141 Napisano 21 grudnia 2015 Cytat Witam. Co racja to racja. Ale żeby wełna sama się utrzymała pomiędzy krokwiami to czasami nie wystarczy wyciąć jej z zapasem, bo tania i marna wełna i tak się osunie i powstanie mostek. Widziałem jak wełna taka po czasie się zsunęła, a po zamknięciu poddasza nic nie zobaczymy i nie naprawimy. Mówiąc o wełnie Isover, to ta się trzyma, ale i tak bym wszystko sznurkował, sznurek tani, a pewność jest. Co do warstw, są różne szkoły, ale dając tyle co poleca Budujemy Dom - budownictwo ogólne będziesz miał cieplutko. Są szkoły co na drugą warstwę dają 10 cm, mi się wydaje że taka grubośc 20 +10 także by wystarczyła. Pozdrawiam Tania i marna - brzmi jak prowokacja Ko przy zdrowych zmysłach bierze kredyt, zaczerpnie wiedzy w Prasie branżowej (np. miesięcznik Budujemy Dom) a potem zaoszczędzi na "taniej marnej wełnie" ??Sznurkowanie nie zaszkodzi ale można i bez sznurkowania.Między krokwiami Link do komentarza
ewamariusz Napisano 25 grudnia 2015 Udostępnij #142 Napisano 25 grudnia 2015 Cytat Tania i marna - brzmi jak prowokacja Ko przy zdrowych zmysłach bierze kredyt, zaczerpnie wiedzy w Prasie branżowej (np. miesięcznik Budujemy Dom) a potem zaoszczędzi na "taniej marnej wełnie" ??Sznurkowanie nie zaszkodzi ale można i bez sznurkowania.Między krokwiami Oj, sprzedawcy, oczywiście nie wszyscy, żeby mnie źle nie zrozumieć, potrafią sprzedać wszystko, ale także i inwestorzy celem zaoszczędzenia ,oczywiście pozornego, kupią produkt tańszy nie zwracając uwagi na jego parametry ani opinie innych użytkowników np. z naszgo forum. Pozdrawiam Link do komentarza
Marcin R. Napisano 12 stycznia 2016 Udostępnij #143 Napisano 12 stycznia 2016 Witam, podłącza się do tematu wykonania ocieplenia poddasza.Mam dach kryty dachówką, potem membrana wysokoparoprzepuszczalna i między krokwie 16 cm dałem wełnę 15 cm isovera unimate. Zanim zdążyłem przejść do kolejnego etapu zauważyłem, że w niektórych miejscach na skosach wkładając rękę pomiędzy wełnę na membranie pojawila się wilgoć. Było to jak na dworze panowały mrozy i membrana była oszroniona. Kiedy mrozy odpuściły w większości wilgoć odparowała, jednak nad oknami połaciowymi wełna zrobiła się mokra. W związku z tym chciałbym się poradzić, czy wełna wyschnie bez wyciągania jej z pomiędzy krokwi i czym zaistniała sytuacja mogła być spowodowana, bo teraz nie wiem czy kontynuować pracę, czy lepiej zaczekać na lepszą pogodę. Nadmienię, że w czasie dużych mrozów dogrzewalem poddasze nagrzewnica i utrzymywalem temp. ok. 5 stopni, pomieszczenia nie były wentylowane. Tynki były robione na wiosnę, a wylewki na początku października. Link do komentarza
Eksperci Isover Napisano 10 lutego 2016 Udostępnij #144 Napisano 10 lutego 2016 Zdecydowanie w celu uniknięcia mostków cieplnych i straty ciepła przez "dziurawą" izolację wskazana izolacja dwuwarstwowa, np. Super-Mata 18 cm między krokwie i potem 5 lub 10 cm w poprzek pod krokwiami, a na to paroizolacja i płyty karton-gips na dystansach.Bardziej szczegółowo: http://www.isover.pl/izolacja-dachu-skosnego Cytat Witam !! Z racji na brak zbędnej gotówki postanowiłem ocieplić poddasze własnoręcznie. Chce położyc warstwe wełny o grubości 25 cm ( 20 między krokwie i 5 prostopadle). I w związku z tym, że będe to robił pierwszy raz w życiu prosze o porady jak to zrobic żeby było dobrze i ciepło. Pod sufitem z kartongipsów nie mam problemów daje dwie warstwy tak jak napisałem wyżej. Problem z tym co bedzie ponad sufitem. Dołączam rysnek żeby było łatwiej. Ile dać grubości między krokwie a ile na sufit żeby było ekonomicznie i jak najmniej strat ciepła ??. Mam jeszcze problem jak obłożyć sam wierzchołek. Czy tam się zostawia jakieś puste miejsca żeby to ciepło miało gdzie wylecieć czy obłożyć to szczelnie do samego końca ? Dodam że mam dachówkę ceramiczną i dość dobrą folię paroprzepuszczalną. Czy tą wełnę mam ułożyć ( upchać ) na ciasno do tej folii czy zostawić jakąś przestrzeń między folią a wełną. I na jakich stelażach układać tę warstwę druga w poprzek ?? Wogóle jak ktoś ma jakąś instrukcję jak to powinno być wykonane zgodnie ze sztuką to byłbym wdzięczny za rady. Pozdrawiam i czekam na odpowiedźrentgen Link do komentarza
Dominus Napisano 13 listopada 2016 Udostępnij #145 Napisano 13 listopada 2016 Witam, Z góry przepraszam jeżeli odpowiedź na moje pytanie znajduje się już wcześniej w wątku. Co zrobić jeżeli pierwsza warstwa ocieplenia wełną mineralną znajduje się już pod bezpośrednio pod dachem, a nie między krokwiami na stropie? Wiem, że powinno być to zrobione w ten sposób, że ociepla się tylko powierzchnię ogrzewaną czyli w moim przypadku idąc od ścian zewnętrznych najpierw po skosie, a w momencie gdy skos łączy się z "jętkami" powinno iść już prosto po stropie. Czy mogę drugą warstwę dać między krokwiami po stropie tak by była bezpośrednio nad płytami regipsowymi? W jaki sposób wykończyć to ocieplenie bez konieczności zrywania istniejącej już warstwy? W załączeniu przesyłam prowizoryczny rysunek. Z góry dziękuję za odpowiedź Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 14 listopada 2016 Udostępnij #146 Napisano 14 listopada 2016 Cytat Witam, Z góry przepraszam jeżeli odpowiedź na moje pytanie znajduje się już wcześniej w wątku. Co zrobić jeżeli pierwsza warstwa ocieplenia wełną mineralną znajduje się już pod bezpośrednio pod dachem, a nie między krokwiami na stropie? Wiem, że powinno być to zrobione w ten sposób, że ociepla się tylko powierzchnię ogrzewaną czyli w moim przypadku idąc od ścian zewnętrznych najpierw po skosie, a w momencie gdy skos łączy się z "jętkami" powinno iść już prosto po stropie. Czy mogę drugą warstwę dać między krokwiami po stropie tak by była bezpośrednio nad płytami regipsowymi? W jaki sposób wykończyć to ocieplenie bez konieczności zrywania istniejącej już warstwy? W załączeniu przesyłam prowizoryczny rysunek. Z góry dziękuję za odpowiedź Izolacji pod dachem nie trzeba usuwać jeśli zapewnione jest odparowanie wilgoci na strychu (paroprzepuszczalność termoizolacji, wentylacja). Na jętkach układa się (kolejno od dołu) - płyty g-k , paroizolację, wełnę, folię parpprzepuszczalną i ewentualnie pokrycie podłogowe np. z desek. 1 Link do komentarza
Dominus Napisano 14 listopada 2016 Udostępnij #147 Napisano 14 listopada 2016 (edytowany) Cytat Izolacji pod dachem nie trzeba usuwać jeśli zapewnione jest odparowanie wilgoci na strychu (paroprzepuszczalność termoizolacji, wentylacja). Na jętkach układa się (kolejno od dołu) - płyty g-k , paroizolację, wełnę, folię parpprzepuszczalną i ewentualnie pokrycie podłogowe np. z desek. Zapomniałem dodać jeszcze jednego. Powierzchnia nad jętkami jest bardzo mała i nie będzie użytkowa. W takim wypadku pokrycie podłogowe z desek chyba odpada? Reasumując na istniejącą już warstwę pod dachem mam dać folię parapszepuszczalną, a między jętkami dać kolejną warstwę wełny. Od góry przykryć ją folią paraprzepuszczalną, a od dołu paroizolację i i kartongips? Edytowano 14 listopada 2016 przez Dominus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 16 listopada 2016 Udostępnij #148 Napisano 16 listopada 2016 Przy niskim strychu (tzw. powierzchnia nieprzełazowa) ocieplenie można układać jako dwuwarstwowe (na jętkach i połaci dachowej) bez jakichkolwiek dodatkowych warstw między nimi, pod warunkiem wcześniejszego ułożenia folii paraprzepuszczalnej od zewnątrz ocieplenia dachowego (bezpośrednio pod pokryciem dachowym z pustką wentylacyjną). Przy braku takiego układu warstw konieczne będzie zapewnienie wentylacji strychu (otwory w szczytach, kominki) i ułożenie wełny na jętce wg podanego uprzednio układu (bez przykrycia deskami). 1 Link do komentarza
Dominus Napisano 16 listopada 2016 Udostępnij #149 Napisano 16 listopada 2016 Cytat Przy niskim strychu (tzw. powierzchnia nieprzełazowa) ocieplenie można układać jako dwuwarstwowe (na jętkach i połaci dachowej) bez jakichkolwiek dodatkowych warstw między nimi, pod warunkiem wcześniejszego ułożenia folii paraprzepuszczalnej od zewnątrz ocieplenia dachowego (bezpośrednio pod pokryciem dachowym z pustką wentylacyjną). Przy braku takiego układu warstw konieczne będzie zapewnienie wentylacji strychu (otwory w szczytach, kominki) i ułożenie wełny na jętce wg podanego uprzednio układu (bez przykrycia deskami). Sporo się już wyjaśniło. Wczoraj zauważyłem przeciekanie wody przez wełne, która jest już położona na połaci dachowej. Gdy ściągnąłem kawałek w którym występowało przeciekanie okazało się, że na folii położonej bezpośrednio pod blachą skrapla się woda. Jak narazie nie jestem w stanie powiedzieć czy występuje to na całej powierzchni dachu czy tylko w tym konkretnym miejscu. Czy jest to spowodowane brakiem odpowiedniej wentylacji? Co mam zrobić w takim wypadku? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 16 listopada 2016 Udostępnij #150 Napisano 16 listopada 2016 Cytat Sporo się już wyjaśniło. Wczoraj zauważyłem przeciekanie wody przez wełne, która jest już położona na połaci dachowej. Gdy ściągnąłem kawałek w którym występowało przeciekanie okazało się, że na folii położonej bezpośrednio pod blachą skrapla się woda. Jak narazie nie jestem w stanie powiedzieć czy występuje to na całej powierzchni dachu czy tylko w tym konkretnym miejscu. Czy jest to spowodowane brakiem odpowiedniej wentylacji? Co mam zrobić w takim wypadku? Ten przeciek jest powyżej okna dachowego czy komina?Chyba kontrłaty są położone pod łatami.Pamiętasz jaka membrana została położona. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się