Skocz do zawartości

jakie grzejniki-poradźcie! Pilne!


wiolawr

Recommended Posts

Napisano
Jakie grzejniki będą najlepsze do ogrzewania CO z piecem na eko - groszek. Mój mąż upiera się przy panelowych (FIRMY STELRAD) bo takie polecił hydraulik, który będzie robił ogrzewanie. Ja gdzieś wyczytałam że konwektorowe są bardziej efektywne - lepiej oddają ciepło. Proszę o opinię na ten temat i polecenie jakiegoś producenta konwektorow ale żeby to nie była Chińszczyzna i astronomiczne ceny! Z gory wielkie dzięki.
Napisano
każdy hydraulik ma swoje układy w hurtowni i poleca markę na którą ma największe upusty
stanowczo odradzam grzejniki z marketu, są tanie bo zrobiono je z cienkiej blachy
grubość blachy na grzejniki od 0,7 mm (ryzykowne), 1,0 mm większość producentów do 1,25 mm - RADSON, dodatkowo te ostatnie przy tych samych wymiarach mają nieco większą moc grzewczą
ja polecam grzejniki RADSON
Napisano
Cytat

każdy hydraulik ma swoje układy w hurtowni i poleca markę na którą ma największe upusty
stanowczo odradzam grzejniki z marketu, są tanie bo zrobiono je z cienkiej blachy
grubość blachy na grzejniki od 0,7 mm (ryzykowne), 1,0 mm większość producentów do 1,25 mm - RADSON, dodatkowo te ostatnie przy tych samych wymiarach mają nieco większą moc grzewczą
ja polecam grzejniki RADSON




Te RADSON jakiego typu sA - czy są panelowe?
Napisano
Cytat

Jakie grzejniki będą najlepsze do ogrzewania CO z piecem na eko - groszek. Mój mąż upiera się przy panelowych (FIRMY STELRAD) bo takie polecił hydraulik, który będzie robił ogrzewanie. Ja gdzieś wyczytałam że konwektorowe są bardziej efektywne - lepiej oddają ciepło. Proszę o opinię na ten temat i polecenie jakiegoś producenta konwektorow ale żeby to nie była Chińszczyzna i astronomiczne ceny! Z gory wielkie dzięki.


Proponuję artykuł :
Tu były artykuły ale ktoś usunął linki, więc sobie nie poczytacie!!!!
Napisano
Cytat

Proponuję artykuł :
Tu były artykuły ale ktoś usunął linki, więc sobie nie poczytacie!!!!




Mark podaj jeszcze raz te linki. Chętnie poczytam coś na temat grzejników. [b]Lepsze są aluminiowe czy stalowe?[/b]
Napisano
Nikt nie ma prawa mówić,że stalowe są lepsze od aluminiowych,albo odwrotnie,bo to nie prawda.Nie ma czegoś takiego,jak grzejnik przynoszący oszczędności w stosunku do innych grzejników.
Przede wszystkim przy wyborze rodzaju grzejników należy kierować się gustem,czyli czy się podobają,i marką,czyli żeby nie były z Chin.
Aluminiowe mają kilka zalet.Są tańsze,można je uzupełnić o kolejne żeberka,jak za słabo grzeją,są lekkie.Jednak wielu ludziom się nie podobają.
Ja u siebie zainstalowałem aluminiowe.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

To dość dobre grzejniki.Sobie bym zamontował.



Po 1 1/2 roku zaczeła schodzić u mnie emalia z 7 na 12 możliwych . A po za tym chyba większa awaryjność ze względu na łączenia .
Napisano
Minusem tych aluminiowych jest też brak wyboru wysokości grzejnika. Pod oknem na wysokości 60 cm się nie zmieści.

Dodatkowo po rozmowie z hydraulikiem raczej przestanę szukać udziwnień i zastosuję zwykłe purmo - sprawdzone, duży wybór wielkości i szerokości.
  • 10 miesiące temu...
Napisano
u mojego teścia sa od 5 lat grzejniki aluminiowe, nie pamietam firmy. Ale niektóre już przeciekają na uszczelkach, ponadto faktycznie schodzi farba, na razie nie dużo ale jednak. Ja mam od dwóch lat Convectory, na razie jest spokój, mam nadzieje że wytrzymają te 20 lat. Kupiłem dlatego że to polski producent i w dodatku miejscowy.
Napisano
Też stoję przed wyborem grzejników wodnych. Spoglądając na rankingi to chyba PURMO jest nie kwestionowanym liderem. Ciekawe z czego to wynika? Z ogólnej dostępności czy faktycznie jakości za stosunkowo dobra pieniądze?
Napisano
Cytat

Też stoję przed wyborem grzejników wodnych. Spoglądając na rankingi to chyba PURMO jest nie kwestionowanym liderem. Ciekawe z czego to wynika? Z ogólnej dostępności czy faktycznie jakości za stosunkowo dobra pieniądze?



No niestety muszę napisać prawdę .Szósty rok mam te Purmo i nic się z nimi nie dzieje.

Ale co na to Pan T.B. przecież ma być niecentralne icon_lol.gif
Napisano
Cytat

No niestety muszę napisać prawdę .Szósty rok mam te Purmo i nic się z nimi nie dzieje.

Ale co na to Pan T.B. przecież ma być niecentralne icon_lol.gif



No i zaraz się zacznie icon_mrgreen.gif
Napisano
Witam z racji że zajmuje się instalacjami wtrące kilka propozycji KERMI, PURMO, RADSON do pomieszczeń suchych
do łazienek polecam suszarki np Kermi. Bierze się to z tego że producenci grzejników nie dają gwarancji na grz. płytowe w pomieszczeniach wilgotnych. Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Witam z racji że zajmuje się instalacjami wtrące kilka propozycji KERMI, PURMO, RADSON do pomieszczeń suchych
do łazienek polecam suszarki np Kermi. Bierze się to z tego że producenci grzejników nie dają gwarancji na grz. płytowe w pomieszczeniach wilgotnych. Pozdrawiam.



W ofercie PURMO są też grzeniki suszarkowe i to spory wybór.
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Witam!
Mam grzejniki Radsona ok. 10sztuk już 15 lat i jak na razie działają bez awaryjnie. Jedynie ten który jest w łazience przykryty zawsze mokrym ręcznikiem trochę rdzewieje. Radsony są drogie, ale chyba warte swojej ceny. Jesli do łazienki zamontował bym grzejnik przeznaczony typowo do łazienki nie było by najmniejszego problemu.
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Cytat

A co sądzicie o grzejnikach firmy Buderus?


nie wiem, ie czytałam opinii, ale jak już wcześniej było purmo jest w moim mieście i jeśli bym miała wybierać, to pewnie bym te wybrała.....ja mam podłogówkę wszędzie, a do łazienek tanie z marketu (o których wcześniej, że badziew) ale na razie nic się nie dzieje
Napisano (edytowany)
Witam.

Proszę o pomoc w kwesti ustalenia mocy grzewczej grzejników do C.O.
W październiku odbieram mieszkanie (Hossa Gdynia) ale grzejniki jakie dostaliśmy od developera nie podobają się nam. Dlatego też zastanawiam się nad zakupem takich które spełnią nasze oczekiwania wizualne. Są to grzejniki dekoracyjne (foto) do salonu wąski na 40cm i wysoki na 180cm MOC 1200W (poprzedni 120x60 MOC 942W) oraz do sypialni wysoki na 60cm i szeroki na 60 cm MOC 990W (poprzedni 60x60 MOC 464W).
Skoro miałam proponowany do salonu 942W to czy moge wymienić go na 1200W i do sypialni 464W na 990W, czy to wiąże się z jakąś konsekwęcją? Wiem, że będziemy mieli C.O. i jakieś 75/55. Grzejniki jakie planujemy kupić są firmy kajera, spotkałam się z pozytywnymi opiniami i dobrą ceną...

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Spokojna (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nikt nie ma prawa mówić,że stalowe są lepsze od aluminiowych,albo odwrotnie,bo to nie prawda.Nie ma czegoś takiego,jak grzejnik przynoszący oszczędności w stosunku do innych grzejników.
Przede wszystkim przy wyborze rodzaju grzejników należy kierować się gustem,czyli czy się podobają,i marką,czyli żeby nie były z Chin.
Aluminiowe mają kilka zalet.Są tańsze,można je uzupełnić o kolejne żeberka,jak za słabo grzeją,są lekkie.Jednak wielu ludziom się nie podobają.
Ja u siebie zainstalowałem aluminiowe.



Nieprawda adamis.
Różnica pomiędzy różnymi typami grzejników może być dwojaka:
1/. w zakresie ilości zużycia energii cieplnej - oszczędność
2/. w zakresie precyzji w zużyciu dostarczonej energii - komfort

Uprzejmie proszę o przestudiowanie przywołanego artykułu:
http://www.regulus.com.pl/news/dynamiczny-system-grzejnikowy

Abstrahując od Regulusów proszę o wyciągnięcie wniosków z przytoczonych cyfr...

Pozdrawiam
Bogusław


Napisano (edytowany)
Cytat

Jakie grzejniki będą najlepsze do ogrzewania CO z piecem na eko - groszek. Mój mąż upiera się przy panelowych (FIRMY STELRAD) bo takie polecił hydraulik, który będzie robił ogrzewanie. Ja gdzieś wyczytałam że konwektorowe są bardziej efektywne - lepiej oddają ciepło. Proszę o opinię na ten temat i polecenie jakiegoś producenta konwektorow ale żeby to nie była Chińszczyzna i astronomiczne ceny! Z gory wielkie dzięki.



TAkie:

http://www.google.pl/search?q=ogrzewanie+p...020&bih=601 Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Jak obliczyć zapotrzebowanie na moc grzewczą?
W salonie (balkin 2 drzwiowy) mam 20m2 + 6m2 aneks kuchenny (okno nad zlewem) który będzie zabudowany.
W sypialni (okno) mam 13m2.
Mieszkanie jest w środku i wszystkie okna są w jednej lini od wschodu.
Budynek jest nowy i ma dobrą izolację, będzie w nim ogrzewanie C.O. 75/55
Napisano
Cytat

Jak obliczyć zapotrzebowanie na moc grzewczą?
W salonie (balkin 2 drzwiowy) mam 20m2 + 6m2 aneks kuchenny (okno nad zlewem) który będzie zabudowany.
W sypialni (okno) mam 13m2.
Mieszkanie jest w środku i wszystkie okna są w jednej lini od wschodu.
Budynek jest nowy i ma dobrą izolację, będzie w nim ogrzewanie C.O. 75/55



Witaj bardzo Spokojna!

Proponuję, byś skorzystała z załączonego kalkulatorka doboru..
http://regulus.com.pl/program/dobor-grzejnikow.html

Pozdrawiam
Bogusław
Napisano
Dziękuje Panie Bogusławie.

Obliczyłam sobie zapotrzebowanie na moc grzewczą i wyniki wyszły podobne do wyników developera ALE czy moc grzewcza ok. 500W wystarczy na powierzchnię 13m2, czy jak dam grzejnik o mocy 990W to źle zrobie? Czy przez to będzie przychodził droższy rachunek? Ten w salonie z aneksem też wydaje mi się za słaby. Spotkałam się nawet z opinią, że mogą mi zacząć grzyby wychodzić za słabe ogrzanie mieszkania... Zaczeło się od wymiany zewzględów estetycznych a zaczeły wychodzić takie rzeczy...
Napisano
Cytat

Dziękuje Panie Bogusławie.

Obliczyłam sobie zapotrzebowanie na moc grzewczą i wyniki wyszły podobne do wyników developera ALE czy moc grzewcza ok. 500W wystarczy na powierzchnię 13m2, czy jak dam grzejnik o mocy 990W to źle zrobie? Czy przez to będzie przychodził droższy rachunek? Ten w salonie z aneksem też wydaje mi się za słaby. Spotkałam się nawet z opinią, że mogą mi zacząć grzyby wychodzić za słabe ogrzanie mieszkania... Zaczeło się od wymiany zewzględów estetycznych a zaczeły wychodzić takie rzeczy...



Nie wiem, jaki będzie system rozliczania dostarczonego do budynku ciepła..
Regulusy można opomiarować podzielnikami ciepła lecz w domach deweloperskich jest to rzadka praktyka.

Jeżeli wg kalkulatora wyszło 500W to z pewnością ta moc jest wystarczająca do ogrzania pomieszczenia.
Większy grzejnik nie oznacza większych rachunków za ciepło.
Można ze względów estetycznych dobrać grzejnik np. węższy lecz dłuższy lub wąski lecz za to wysoki.
Regulacja temperatury wnętrza przy pomocy głowic termostatycznych.

Co do grzybów... Pojawiają się one w słabo przewietrzanych, źle ocieplonych pomieszczeniach, w których dochodzi do wykraplania wody na wewnętrznych powierzchniach ścian (punkt rosy wewnątrz pomieszczenia).
W nowym, ciepłym obiekcie jest mało prawdopodobne by taki fakt zaistniał..

Pozdrawiam
Bogusław

Napisano
A ja mam wątpliwości – co do prawidłowego wyliczenia mocy grzejnika.
Wynika z tego, że moc wyliczeniowa (najprawdopodobniej -20/+20) wynosi 38W/m2, a taki efekt można uzyskać przy warstwie ocieplenia około 20cm, przy braku mostków termicznych i dobrych oknach. Fakt – są 3 ściany „wewnętrzne” co poprawia „wynik”.
Jednak biorąc pod uwagę, że jest to obiekt „deweloperski”, z praktyki można wysnuć, że nie jest tak „różowo”.
Dlatego, w tym przypadku, lepiej jest zawyżyć moc maksymalną (wyliczeniową) do wielkości nie mniejszej niż 50W/m2. Moim zdaniem 60W/m2 jest akurat.
W niczym to nie „dyskwalifikuje” tego przykładowego kalkulatora doboru grzejnika, ale ten dom jest „deweloperski”, a ogrzewanie „poza zasięgiem” lokatora. Tak więc przyjęte parametry ocieplenia i temperatury medium, mogą okazać się czysto teoretycznymi.
Tak więc, biorąc pod uwagę powyższe, uważam, że w tym przypadku, przewymiarowanie grzejnika jest uzasadnione.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

A ja mam wątpliwości – co do prawidłowego wyliczenia mocy grzejnika.
Wynika z tego, że moc wyliczeniowa (najprawdopodobniej -20/+20) wynosi 38W/m2, a taki efekt można uzyskać przy warstwie ocieplenia około 20cm, przy braku mostków termicznych i dobrych oknach. Fakt – są 3 ściany „wewnętrzne” co poprawia „wynik”.
Jednak biorąc pod uwagę, że jest to obiekt „deweloperski”, z praktyki można wysnuć, że nie jest tak „różowo”.
Dlatego, w tym przypadku, lepiej jest zawyżyć moc maksymalną (wyliczeniową) do wielkości nie mniejszej niż 50W/m2. Moim zdaniem 60W/m2 jest akurat.
W niczym to nie „dyskwalifikuje” tego przykładowego kalkulatora doboru grzejnika, ale ten dom jest „deweloperski”, a ogrzewanie „poza zasięgiem” lokatora. Tak więc przyjęte parametry ocieplenia i temperatury medium, mogą okazać się czysto teoretycznymi.
Tak więc, biorąc pod uwagę powyższe, uważam, że w tym przypadku, przewymiarowanie grzejnika jest uzasadnione.



Więc skoro miałam proponowany do salonu 942W i wymienie go na 1200W (bo 20m2 x 60W/m2 = 1200W) i do sypialni 464W na 990W (13m2 x 60W/m2 = 780W), to sobie nie zaszkodze a pomoge?
Dobrze, że coś nas tkneło i że wymieniamy te grzejniki bo te od developera okazują się i słabe i brzydkie ;)
  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
tez sie muszę zgodzic ze PRUMO są świetne, mam je od 4 lat i nic kompletnie się nie dzieje, może dla niektórych nie jest to jeszcze czas, że przesądzic cokolwiek, ale moje wygladają jak w dniu zakupu ;)
Napisano
Spotkałem się z grzejnikami które charakteryzują się niską pojemnością wodą. Takie grzejniki bardzo szybko się nagrzewają ale również bardzo szybko oddają ciepło w przypadku gdy przestanie pracować źródło ciepła
Według mnie to może być ich zaletą jak również wadą.
Jako zaletę należy uznać, bardzo dobrą "czułość" na zmianę ustawień parametrów grzania (np. szybka potrzeba "dogrzania" pomieszczenia)
Niestety mała ilość wody w grzejnikach oznaczać będzie również to, że momencie zatrzymania pracy kotła bardzo szybko takie grzejniki się wychłodzą.

Według mnie może to być dylemat przed wyborem grzejników:
wybrać te charakteryzujące się dużą pojemnością cieplną - a tym samym bezwładnością czy lepiej te bardzo łatwo sterowane ale bez "jakiejkolwiek" akumulacji ciepła.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Według mnie może to być dylemat przed wyborem grzejników:
wybrać te charakteryzujące się dużą pojemnością cieplną - a tym samym bezwładnością czy lepiej te bardzo łatwo sterowane ale bez "jakiejkolwiek" akumulacji ciepła.


To zależy jaka masz instalacje c.o.
Jeżeli dopiero będziesz robił instalacje ,to kwestia gustu co wybierzesz,jeżeli już masz i chcesz wymienić grzejniki na nowe to już trzeba trochę do tego inaczej podejść.
Napisano
Cytat

Też stoję przed wyborem grzejników wodnych. Spoglądając na rankingi to chyba PURMO jest nie kwestionowanym liderem. Ciekawe z czego to wynika? Z ogólnej dostępności czy faktycznie jakości za stosunkowo dobra pieniądze?



Popularność PURMO jest wynikiem ich bardzo intensywnych działań promocyjnych parę lat temu. Trudna dziś znaleźć gotową dokumentację projektu domu w której nie są wpisane właśnie grzejniki tej firmy. Większość osób myśląc o grzejnika myśli o Purmo. Na szczęście według mnie, w tym przypadku decydując się na grzejniki tej firmy mamy gwarancję jakości, niestety za troszkę wyższą cenę. Można znaleźć tańsze i równie dobre np. Kermi.

W ofercie PURMO bardzo mi się podoba bogata oferta grzejników dekoracyjnych. Chodź i w tej kategorii grzejników można znaleźć sporo firm robiących naprawdę "ładne" grzejniki
Napisano
Cytat

Czy warto jest wymieniać stare, żeliwne kaloryfery na nowe? Mamy wątpliwości co do tego - chodzi o utrzymanie ciepła w domu.


To zależy jaki masz kocioł, przy kotle na paliwo stałe będą zaletą natomiast przy gazowym wadą. Grzejniki żeliwne bardzo dobrze sprawdzają się w instalacjach z kotłami kondensacyjnymi gdyż z reguły są przewymiarowane. Natomiast jeśli jest instalacja z kotłem z palnikiem atmosferycznym jest to kwestia dyskusyjna gdyż grzejniki np grzejniki płytowe mają o wiele mniejszą pojemność wodną niż żeberkowe żeliwne .Powiesz że żeliwne dłużej trzymają ciepło zapewne tak jednak o wiele bardziej wychładza się woda w instalacji i kocioł na starcie musi grzać wodę o 20 - 30 st chłodniejszą niż przy mniejszym zładzie wody.
Napisano
Cytat

... gdyż grzejniki np grzejniki płytowe mają o wiele mniejszą pojemność wodną niż żeberkowe żeliwne .Powiesz że żeliwne dłużej trzymają ciepło zapewne tak jednak o wiele bardziej wychładza się woda w instalacji i kocioł na starcie musi grzać wodę o 20 - 30 st chłodniejszą niż przy mniejszym zładzie wody.



Ważne również jest to że instalacje oparta na grzejnikach o mniejszej pojemności wodnej są zdecydowanie łatwiejsze w sterowaniu tzn cechują się znacznie mniejszą bezwładnością cieplną. Oznacza to w praktyce, dużą większą swobodę z ustawieniami pożądanej temperatury i również oszczędności...
Napisano
Cytat

Ważne również jest to że instalacje oparta na grzejnikach o mniejszej pojemności wodnej są zdecydowanie łatwiejsze w sterowaniu tzn cechują się znacznie mniejszą bezwładnością cieplną. Oznacza to w praktyce, dużą większą swobodę z ustawieniami pożądanej temperatury i również oszczędności...


W zupełności się z Tobą zgadzam. icon_biggrin.gif
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Ja ostatnio robiłem remont łazienki i żona namówiła mnie na miedziane grzejniki - bo ładnie wyglądają. Trochę popytałem czy się sprawdzają i kupiłem. Polecam bo naprawdę dobrze grzeją i długo trzymają ciepło.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
    • Witam Chcialbym zasięgnąć porady na temat ocieplenia podlogi w piwnicy. Piwnica jest sucha i nie ma w niej grzyba. Dlatego pytanie odnosi się jak to zrobić by nie zepsuć tego. Planuje ocieplić wełną mineralna lub drewnianą. Ale chodzi konkretnie co dać pod spód. Czy jeżeli dam folie nie będzie się pocić pomiędzy folia a betonem. Lub jeżeli nie dam foli będzie się pocić wełna.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...