masin01 Napisano 26 sierpnia 2007 Udostępnij #1 Napisano 26 sierpnia 2007 Witam wszystkich mam pytanie czy stawiać ściany z ytonga 36 bez ocieplenia czy wybrać na przykład 24 z ociepleniem ? Nie ukrywam, że koszty dla mnie mają duże znaczenie i nie chce żeby sie okazało, że wydałem kase na droższe bloczki a i tak musze ocieplać bo mam zimno.Interesuje mnie jeszcze jakiej grubości dać ocieplenie jakbym wybrał ytong 24 Prosze o pomoc i pozdrawiam Link do komentarza
Morwa Napisano 26 sierpnia 2007 Udostępnij #2 Napisano 26 sierpnia 2007 Cześć Masin,Obecnie jestem na tym samy etapie i chyba niedługo napisze doktorat z mat. bud. na ściany. Po wielu konsultacjach z fachowcami mam wniosek - najlepsze są 3 warstwowe ściany - ale koszty są większe. Jeżeli porównasz koszt zakupu 36,5 czy 40 obojętnie beton kom. czy ceramika to z tych samych mat. ściana dwuwarstwowa tj. np. 24 ściana + 15 styropian (o gęstości) 20 cm cenowo wyjdzie to samo i podobny uzyskasz parametr cielpny "U". Zaznaczam że zajmuje się fiansami nie budownictwem w życiu zawodowym i sam chętnie poczytam posty od innych forumowiczów. Link do komentarza
piwopijca Napisano 27 sierpnia 2007 Udostępnij #3 Napisano 27 sierpnia 2007 Cytat Witam wszystkich mam pytanie czy stawiać ściany z ytonga 36 bez ocieplenia czy wybrać na przykład 24 z ociepleniem ? Nie ukrywam, że koszty dla mnie mają duże znaczenie i nie chce żeby sie okazało, że wydałem kase na droższe bloczki a i tak musze ocieplać bo mam zimno.Interesuje mnie jeszcze jakiej grubości dać ocieplenie jakbym wybrał ytong 24 Prosze o pomoc i pozdrawiam Ytong 360cm ma U=0,42 - wiec slabiutko sie prezentuje.Buduj wiec dwuwarstwowa np. ja robie tak:1. Porotherm 25 P+W o lambda=0,3 (katalogowe U=1,2)2. styropian 20 cm o lambda=0,035 (przyblizone ok. U=0,175)Sa to dane w przyblizeniu i dla dwuwarstwowej sciany wspolczynnik U bedzie wynosil ok. U= 0,15Domy pasywne powinny miec max 0,15 a najlepiej 0,1 i ponizej.Wybor nalezy do Ciebie, policz ile kosztuje m2 sciany z Ytong'a a ile wspomniany Porotherm 25 i styropian 20cm - pewnie drozej wyjdzei,ale dom bedzie mniejsze mial zapotrezbowanie na energie wiec ...Pzdr. Link do komentarza
Kamassia Napisano 27 sierpnia 2007 Udostępnij #4 Napisano 27 sierpnia 2007 Ja też zmieniłam zdanie i chyba wybuduję z 24 + styropian. Przemawiaja do mnie parametry styropianu i troche się boję, że jeśli mi zrobią ściane z 36 i coś "skiepszczą " brzydko mówiąc, np. narobią mostków. Moja siostra buduje dom robią to podobno starzy murarze(wiekiem napewno) a spoiny....??? !!! Szkoda mówić. Link do komentarza
Redakcja Napisano 27 sierpnia 2007 Udostępnij #5 Napisano 27 sierpnia 2007 Przy wyborze materiałów na ściany zewnętrzne ich ciepłochronność to tylko jeden z parametrów który powinien być brany pod uwagę. Ciepłochronne materiały ścienne np. beton komórkowy w założeniu powinny być stosowane na ściany jednowarstwowe bez ocieplenia, zatem ich ocieplanie gdy mają grubość 24 cm nie ma racjonalnego uzasadnienia. Natomiast porównanie kosztów najłatwiej przeprowadzić przy założonym współczynniku izolacyjności np. 0,25 W/m2 K z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych warstw, łącznie z tynkami. Link do komentarza
Kamassia Napisano 27 sierpnia 2007 Udostępnij #6 Napisano 27 sierpnia 2007 Cytat Przy wyborze materiałów na ściany zewnętrzne ich ciepłochronność to tylko jeden z parametrów który powinien być brany pod uwagę. Ciepłochronne materiały ścienne np. beton komórkowy w założeniu powinny być stosowane na ściany jednowarstwowe bez ocieplenia, zatem ich ocieplanie gdy mają grubość 24 cm nie ma racjonalnego uzasadnienia. Natomiast porównanie kosztów najłatwiej przeprowadzić przy założonym współczynniku izolacyjności np. 0,25 W/m2 K z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych warstw, łącznie z tynkami. Ok. W takim razie jakie jest najlepsze rozwiązanie? Domek wybudowany pod lasem, brak hałasu. Wymiary zew. 11 x 7m prosta bryła bez wykuszy itp. z poddaszem użytkowym. Okna na południe.Tylko jedno duże na północ (widok na las i tylko dlatego) Ogrzewanie : Kominek + gaz płynny. Kamassia Link do komentarza
piwopijca Napisano 27 sierpnia 2007 Udostępnij #7 Napisano 27 sierpnia 2007 Raczej przy grubosciach 36 i wiecej nie ma ekonomicznego uzasadnienia. 24 cm to za malo na sciane jednowarstwowa, nie znalazlem jeszcze materialu konstrukcyjnego ktory spelnilby wymagania odnosnie u=0,3 lub mniej.Na razie najekonomiczniej wychodza sciany dwuwarstwowe z warstwa izolacji termicznej np. na mokro i tynki wewn. np gipsowe. Zakladam ze wentylacja bedzie bardzo wydajna (nie moze dojsc do skraplania sie zbytnio pary na polaczeniu mur-izolacja(ocieplenie)-punkt rosy.Tak troche laicko,ale mam nadzieje ze zrozumiale.Pzdr. Link do komentarza
Kamassia Napisano 28 sierpnia 2007 Udostępnij #8 Napisano 28 sierpnia 2007 Pisałam o ścianach 24 z gazobetonu +12 cm. min. styropianu + tynki. 24+12=36 cm. Tak więc uważam, że wybudowanie ściany o grubości 36 cm z Ytonga np. i wybudowanie ściany 24 + styropian to kosztowo pewnie drożej troche wyjdzie ze styropianem, ale nie wiedziec czemu wydaje mi się, że cieplej jednak. Koszty rozłożone, mozna jeszcze coś zmienić poprawić. źle myślę?Kamassia Link do komentarza
piwopijca Napisano 28 sierpnia 2007 Udostępnij #9 Napisano 28 sierpnia 2007 24+12 bedzie lepsze niz 36cm samego gazobetonu,aczkolwiek bedzie drozej, chociazby na robociznie.Materialy tez wyjda drozejPzdr. Link do komentarza
leszek2307 Napisano 31 sierpnia 2007 Udostępnij #10 Napisano 31 sierpnia 2007 Właśnie wybudowałem dom z Ytonga 36,5, ściana jednowarstwowa. Współczynnik przenikania dla tego materiału wynosi 0.29, czyli poniżej 0,3 i jest niższy niż np. dla porrothermu 44cm - 0,32. Ytong jest jednym z najzdrowszych materiałów i dom wybudowany w technologii jednowarstwowej jest przede wszystkim po zastosowaniu odpowiednich tynków oddychalny i zdrowy. Umożliwia odpowiedni ruch wilgoci i ciepła, czego nie można powiedzieć o styropianie. Wogóle uważam, że nie zawsze najważniejsze są koszty, ale trzeba myśleć o jakości swojego domu, bo będzie się w nim mieszkać raczej długo . Ściany z Ytonga buduje się na ciepłochronnej zaprawie klejowej i jako tako o typowych spoinach nie ma mowy, a wykonawców po prostu trzeba pilnować, a jak nie umią budować w danej technologii to zmienić. Odnośnie ścian dwu i trzy warstwowych to wydaje mi się, że utarło się wśród wykonawców przekonanie, że nie trzeba się starać przy budowie bo i tak wszystko zakryje styropian. A jakość położenia tego styropianu też bywa różna i wyliczone współczynniki mocno odbiegają od rzeczywistości. Link do komentarza
piwopijca Napisano 31 sierpnia 2007 Udostępnij #11 Napisano 31 sierpnia 2007 Z jakiej odmiany zbudowales?Nowe normy dotyczace scian spelniaja (U dawniej oznaczano jako ko):1. ściana z bloczków betonu komórkowego gr.36cm odmiany 500 (YTONG, HEBEL, MILICZ, ŻELISŁAWICE, BIELSKO-BIAŁA) ko=0,42 (W/m2xK). 2. ściana z bloczków betonu komórkowego gr.36cm odmiany 400 (YTONG, HEBEL) ko=0,31(W/m2xK). 3. ściana z pustaków z porowatej ceramiki gr.36,5cm (POROTERM, POROTON, BTS) ko=0,44 (W/m2xK). 4. ściana z pustaków z porowatej ceramiki gr.44,0cm (POROTERM, POROTON, BTS) ko=0,31-0,38 (W/m2xK).Pzdr. Link do komentarza
Beti Napisano 31 sierpnia 2007 Udostępnij #12 Napisano 31 sierpnia 2007 Cytat Właśnie wybudowałem dom z Ytonga 36,5, ściana jednowarstwowa. Współczynnik przenikania dla tego materiału wynosi 0.29, czyli poniżej 0,3 i jest niższy niż np. dla porrothermu 44cm - 0,32. Ytong jest jednym z najzdrowszych materiałów i dom wybudowany w technologii jednowarstwowej jest przede wszystkim po zastosowaniu odpowiednich tynków oddychalny i zdrowy. Umożliwia odpowiedni ruch wilgoci i ciepła, czego nie można powiedzieć o styropianie. Wogóle uważam, że nie zawsze najważniejsze są koszty, ale trzeba myśleć o jakości swojego domu, bo będzie się w nim mieszkać raczej długo . Ściany z Ytonga buduje się na ciepłochronnej zaprawie klejowej i jako tako o typowych spoinach nie ma mowy, a wykonawców po prostu trzeba pilnować, a jak nie umią budować w danej technologii to zmienić. Odnośnie ścian dwu i trzy warstwowych to wydaje mi się, że utarło się wśród wykonawców przekonanie, że nie trzeba się starać przy budowie bo i tak wszystko zakryje styropian. A jakość położenia tego styropianu też bywa różna i wyliczone współczynniki mocno odbiegają od rzeczywistości. Witam,Ja też wybudowałam dom z Ytonga ale 40 ściana jednowarstwowa i nie ukrywam że mam pewne obawy czy się sprawdzi w zimie bez ocieplenia. Jak Pan sądzi czy technologia się sprawdzi? Link do komentarza
piwopijca Napisano 31 sierpnia 2007 Udostępnij #13 Napisano 31 sierpnia 2007 Współczynnik przewodzenia ciepła λ dla betonu komórkowego YTONG w zależności od gęstości objętościowej wynosi odpowiednio:odmiana 350 kg/m3 - 0,095 W/(mK)odmiana 400 kg/m3 - 0,11 W/(mK)odmiana 500 kg/m3 - 0,14 W/(mK)odmiana 600 kg/m3 - 0,16 W/(mK)odmiana 700 kg/m3 - 0,20 W/(mK)Teraz kwestia jakiej gestosci macie bloczki.Jezeli 40 cm o gestosci 350 to wyniesie ok. U=0,237 dla bloczku,wiec nie jest zle. Dla domu wystarczy, spelnia nowe normy ktore zakladaja wspolczynnik U<=0,3 .Pzdr. Link do komentarza
leszek2307 Napisano 31 sierpnia 2007 Udostępnij #14 Napisano 31 sierpnia 2007 http://www.xella.pl/html/pol/pl/ytong_elem...nowymiarowe.phpPodstawowe bloczki Ytonga są w wersji PP2, a do innych marek ja osobiście nie mam przekonania.Odnośnie pytania czy technologia się sprawdzi: uważam, że jak najbardziej z tym, że używałem wszystkich elementów zew. z orginalnych materiałów i pilnowałem wszystkich mostków termicznych i wykonawców. Ja się nie obawiam, a pierwsze spostrzeżenia po lecie są bardzo zadawaljące. Uważam że grubość 40 jest oczywiście lepsza, ale ekonomicznie wg mnie nieuzasadniona. Link do komentarza
piotrekk Napisano 6 września 2007 Udostępnij #15 Napisano 6 września 2007 witamMoje zdanie jest takie:1. bloczki ytonga 24x24x59, klejone na specjalny 3mm grzebień na specjalny do tego klej, fundament musi być idealnie równy i wypoziomowany,2. nadproża z ytonga3. wieniec zamykający kondygnację - chociaż osłonięte od zewnątrz 7,5 ytongiem,4. ściany całego domu obłożone 12 cm grub. wełną mineralną. 5. tynk zewnętrzny silikatowy, przepuszczający parę wodną 6. tynk wewn. cem-wap lud gipsowy maszynowypozdr. piotrekk Link do komentarza
mebs Napisano 15 sierpnia 2008 Udostępnij #16 Napisano 15 sierpnia 2008 WitajcieA teraz ja mam pytanieJestem w trakcie budowy domu i ściany zewnętrzne mam zamiar budować w następujący sposóbPustak SILKA 30 na to na zewnątrz pójdą łaty pionowe o grubości 6 cm pomiędzy styrpian 5 cm a na łaty pójdą deski jako elewacja grubości ok 5-6 cm jako imitacja baliCzy tak wykonana ściana będzie wystarczająca i czy nie będę musiał marwić się o przemarzanie?? Link do komentarza
Slow Napisano 22 sierpnia 2008 Udostępnij #17 Napisano 22 sierpnia 2008 Witam a co powiecie na pustaki z firmy Solbet, czy budował juz ktoś z tego ? Szukam jak najwięcej opinii od mieszkańców takich domków czy ściana jednowarstwowa daje rade w zimie przy -30 stopniach? mam zamiar budować z odmiany 400, 36 cm przy ogrzewaniu solarnym + kominek + wentylacja mechaniczna z rekuperatorem. Proszę o radę najchętniej osoby które wybudowały się na południu Polski okolice Zakopanego.Z góry dzięki Link do komentarza
Ro_bert Napisano 8 października 2008 Udostępnij #18 Napisano 8 października 2008 Cytat Witam a co powiecie na pustaki z firmy Solbet, czy budował juz ktoś z tego ? Szukam jak najwięcej opinii od mieszkańców takich domków czy ściana jednowarstwowa daje rade w zimie przy -30 stopniach? mam zamiar budować z odmiany 400, 36 cm przy ogrzewaniu solarnym + kominek + wentylacja mechaniczna z rekuperatorem. Proszę o radę najchętniej osoby które wybudowały się na południu Polski okolice Zakopanego.Z góry dzięki WitamSam stoje przed takim samym dylematem. Mam znajomego dewelopera ktory proponuje mi to samo rozwiazanie pustaki 36 lub 42 cm. i na to tynk, twierdzi ze dobre bo sam stawia domy. Wlasciwosci takie same co Ytong. Tylko ze taniej. Ja niestety jestem z polnocy polski wiec mam troszke inne warunki atmosferyczne niz ty w zakopanym.Sam nie wiem co robic czy nie lepiej bylo by 24cm i nato styropian 20. moze wyjdzie wiecej ale bendzie cieplej.Pozdr. Link do komentarza
larog Napisano 4 listopada 2008 Udostępnij #19 Napisano 4 listopada 2008 Cytat witamMoje zdanie jest takie:1. bloczki ytonga 24x24x59, klejone na specjalny 3mm grzebień na specjalny do tego klej, fundament musi być idealnie równy i wypoziomowany,2. nadproża z ytonga3. wieniec zamykający kondygnację - chociaż osłonięte od zewnątrz 7,5 ytongiem,4. ściany całego domu obłożone 12 cm grub. wełną mineralną. 5. tynk zewnętrzny silikatowy, przepuszczający parę wodną 6. tynk wewn. cem-wap lud gipsowy maszynowypozdr. piotrekk Ja mam podobny plan.Wręcz taki sam.Z tym ze bloczki wysokość 20 ,styropian min 15cm i tynk zewnętrzny trad.Pozdrawiam. Link do komentarza
MOŁ Napisano 22 października 2009 Udostępnij #20 Napisano 22 października 2009 Cytat Witam wszystkich mam pytanie czy stawiać ściany z ytonga 36 bez ocieplenia czy wybrać na przykład 24 z ociepleniem ? Nie ukrywam, że koszty dla mnie mają duże znaczenie i nie chce żeby sie okazało, że wydałem kase na droższe bloczki a i tak musze ocieplać bo mam zimno.Interesuje mnie jeszcze jakiej grubości dać ocieplenie jakbym wybrał ytong 24 Prosze o pomoc i pozdrawiam Sposób wyliczenia oporu cieplnegoPrzykładowe zestawienie materiałowe (bez uwzględnienia tynku,który obniży,a więc poprawi trochę, końcowy współczynnik Uk):Ściany zewnętrzne- wykonane z pustaków Optiroc Supertermo grubości 24 cm (indeks "b"), ocieplonych płytami z wełny mineralnej typu Rockwool Superrock grubości 6 cm (indeks "w") λw = 0,035 [W/mK] => Rw (gr. 6 cm) = 0,06/0,035 = 1,714 [m²K/W] λb = 0,15 [W/mK] => Rb (gr. 24 cm) = 0,24/0,15 = 1,600 [m²K/W] Rt = 0,130+1,714+1,600+0,040 = 3,484 [m²K/W] Uk = 1 / Rt = 1 / 3,484 = 0,29 [W/m²K]< Uk max = 0,306cm grubości ocieplenia,to minimum,jednak bezpieczniej będzie zastosować 7cm grubości* Ściany o grubości 36,5 cm (Optiroc), pokryte jedynie tynkiem nie spełnią wymagań: λb = 0,15 [W/mK] => Rb (gr. 36,5 cm) = 0,365/0,15 = 2,433 [m²K/W] Rt = 0,130+2,433+0,040 = 2,603 [m²K/W] Uk = 1 / Rt = 1 / 2,603 = 0,38 [W/m²K]> Uk max = 0,30 Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 22 października 2009 Udostępnij #21 Napisano 22 października 2009 Cytat Sposób wyliczenia oporu cieplnegoPrzykładowe zestawienie materiałowe (bez uwzględnienia tynku,który obniży,a więc poprawi trochę, końcowy współczynnik Uk):Ściany zewnętrzne- wykonane z pustaków Optiroc Supertermo grubości 24 cm (indeks "b"), ocieplonych płytami z wełny mineralnej typu Rockwool Superrock grubości 6 cm (indeks "w") λw = 0,035 [W/mK] => Rw (gr. 6 cm) = 0,06/0,035 = 1,714 [m²K/W] λb = 0,15 [W/mK] => Rb (gr. 24 cm) = 0,24/0,15 = 1,600 [m²K/W] Rt = 0,130+1,714+1,600+0,040 = 3,484 [m²K/W] Uk = 1 / Rt = 1 / 3,484 = 0,29 [W/m²K]< Uk max = 0,306cm grubości ocieplenia,to minimum,jednak bezpieczniej będzie zastosować 7cm grubości* Ściany o grubości 36,5 cm (Optiroc), pokryte jedynie tynkiem nie spełnią wymagań: λb = 0,15 [W/mK] => Rb (gr. 36,5 cm) = 0,365/0,15 = 2,433 [m²K/W] Rt = 0,130+2,433+0,040 = 2,603 [m²K/W] Uk = 1 / Rt = 1 / 2,603 = 0,38 [W/m²K]> Uk max = 0,30 Przy jakim zawilgoceniu? Bez paroizolacji od środka wzrośnie zawilgocenie. Dlaczego tak ogromna różnica jest między oporem cieplnym optiroca a wyrobów z keramzytu (np ALFA)- które to rewelacyjnie przewodzą ciepło. Link do komentarza
joola Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #22 Napisano 9 kwietnia 2010 Cytat witamMoje zdanie jest takie:1. bloczki ytonga 24x24x59, klejone na specjalny 3mm grzebień na specjalny do tego klej, fundament musi być idealnie równy i wypoziomowany,2. nadproża z ytonga3. wieniec zamykający kondygnację - chociaż osłonięte od zewnątrz 7,5 ytongiem,4. ściany całego domu obłożone 12 cm grub. wełną mineralną. 5. tynk zewnętrzny silikatowy, przepuszczający parę wodną 6. tynk wewn. cem-wap lud gipsowy maszynowypozdr. piotrekk Od pięciu lat mieszkam w domu z BK naklej +12cm wełny i polecam to rowiązanie jak najbardziej. Tak na chłopski-babski rozum :jak się ubierzsz na cebulkę to będzie cieplej Poza tym ściana dwuwarstwowa jest chyba najpopularniejsza, ściany jedno i trójwarstwowe wymagają naprawdę b.dobrych fachowców.Życzę udanych wyborów. Link do komentarza
Deamos Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #23 Napisano 9 kwietnia 2010 Obstaje za 24cm + styropian 15-20cmA dlaczego?Taniej i cieplej, po co Ci az 36cm sciany?, wytrzymalosciowo 24 starcza bez problemu a dajac wiecej placisz w material o duzo gorszych parametrach izolacji, wiec lepiej ta kase przeznaczyc w ocieplenie.A sciana jednowwarstwowa?, uwazam ze to jakas pomylka.A jak chcesz tanio, to czemu Ytong?, zainteresuje sie tez BK, tylko tanszym, np. Solbet, H+H... Link do komentarza
Deamos Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #24 Napisano 9 kwietnia 2010 Cytat 4. ściany całego domu obłożone 12 cm grub. wełną mineralną. 5. tynk zewnętrzny silikatowy, przepuszczający parę wodną Myslisz, ze sciany beda oddychaly i welna wraz z tynkiem im w tym pomoga?, przy tej grubosci BK przenikalnosc to MIT i mozna uznac, ze jej nie ma. Okladanie ich welna mineralna jest nieuzasadnione i duzo drozsze. Tez tak z ojcem myslelismy, ale zmadrzelismy i jest 15cm styropianu.Jak chcesz oddychajace i super zdrowe sciany na ktore warto oblozyc welna mineralna i tynkiem silikatowym to tylko SILIKATY.Jak bym teraz mial budowac drugi dom, to bym wlasnie zbudowal z silikatow. Cytat 6. tynk wewn. cem-wap lud gipsowy maszynowy Jak ktos chce miec tak super zdrowo to zdecydowanie tynki C-W Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #25 Napisano 9 kwietnia 2010 To dopiero będzie "zdrowo"! Bez paroizolacji... ściana grzejąca fundament i grunt pod domem - bez izolacji... 30 cm (0.1W/m2xK) to minimum! Od 1990 roku gdy takie technologie zaczeto stosować - wzrost zachorowań na alergię stał się lawinowy mimo, że środowisko jest coraz czyściejsze i zdrowsze - wilgoć , grzyby strzępkowe - to ocieplenia bez paroizolacji! Mostek termiczny do gruntu to zarodzie wilgoci! Link do komentarza
Deamos Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #26 Napisano 9 kwietnia 2010 Cytat Ytong jest jednym z najzdrowszych materiałów i dom wybudowany w technologii jednowarstwowej jest przede wszystkim po zastosowaniu odpowiednich tynków oddychalny i zdrowy. Umożliwia odpowiedni ruch wilgoci i ciepła, czego nie można powiedzieć o styropianie. Uja, bez urazy, ale to brzmi to jak papka marketingowa a Ty jak jej ofiara... Ytong to Beton Komorkowy i jego przenikalnosc nie jest taka rewelacyjna a przy tej grubosci praktycznie nie istnieje. Najzdrowsze sa SILIKATY Link do komentarza
bajbaga Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #27 Napisano 9 kwietnia 2010 Filozoficznie ujmując zagadnienie, to najzdrowsza jest śmierć, bo nic nam już nie zaszkodzi.Piszesz o „papce”, a swój osąd o SILIKATACH, opierasz na czym? Link do komentarza
Deamos Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #28 Napisano 9 kwietnia 2010 Cytat a swój osąd o SILIKATACH, opierasz na czym? Silikaty sa w 100% naturalne, najbardziej przyjazne srodowisku i czlowiekowi, maja najnizsza promieniotworczosc, niska zasadowosc dzieki czemu maja odpornosc na korozje bilogiczna (zapobiega rozwojowi grzybow itp.), dobrze reguluja wewnetrzny mikroklimat.Nie sa idealne bo maja niski wspolczynnik izolacji termicznej i sa ciezkie, ale ma tez inne zalety jak np. wytrzymalosc i duza izolacje akustyczna. Sa malo popularne w budownictwie jednorodzinnym glownie ze wzgledu na gorsze parametry termiczne i trudnosc budowania z powodu ciezaru.Jak dla mnie to jeden z najlepszych material budowlany, tylko trzeba go dobrze ocieplic Jak ktos chce budowac np. z BK, to dobrym pomyslem sa scianki dzialowe z silikatow ze wzgledu na wspomniana izolacje akustyczna, gdzie BK ma slaba. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #29 Napisano 9 kwietnia 2010 Cytat Silikaty sa w 100% naturalne, najbardziej przyjazne srodowisku i czlowiekowi, maja najnizsza promieniotworczosc, niska zasadowosc dzieki czemu maja odpornosc na korozje bilogiczna (zapobiega rozwojowi grzybow itp.), dobrze reguluja wewnetrzny mikroklimat.Nie sa idealne bo maja i sa ciezkie, ale ma tez inne zalety jak np. wytrzymalosc i duza izolacje akustyczna. Sa malo popularne w budownictwie jednorodzinnym glownie ze wzgledu na gorsze parametry termiczne i trudnosc budowania z powodu ciezaru.Jak dla mnie to jeden z najlepszych material budowlany, tylko trzeba go dobrze ocieplic Jak ktos chce budowac np. z BK, to dobrym pomyslem sa scianki dzialowe z silikatow ze wzgledu na wspomniana izolacje akustyczna, gdzie BK ma slaba. Pan czyta co pisze!??????????????? Cytat Silikaty sa w 100% naturalne horror! Cytat niski wspolczynnik izolacji termicznej czyli świetny przewodnik ciepła! Cytat tylko trzeba go dobrze ocieplic Pan to czytał??? Taki dobry przewodnik odprowadzi ciepło do fundamentu pod dom! To jak niedomknięta lodówka - izolacji ma tyle samo co zamknięta, ale chodzi na okrągło! Izolacja termiczna MUSI oddzielać to co chcemy ogrzewać od tego czego ogrzewać nie ma sensu. Jaki sens Szanowny Pan widzi w grzaniu ton silikatu, fundamentu, gruntu pod domem??? Jaki? Link do komentarza
Deamos Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #30 Napisano 9 kwietnia 2010 Czlowieku, zbuduje sobie dom ze styropianu, ja mowie o zaletach i pewnych wadach z ktorych Ty robisz tragedie. Stwierdzenie "swietny przewodnik" jest przegieciem. Mozna temu zaradzic stosujac styrodur. Poza tym to sa niewielkie roznice i porownanie tego z lodowka jest nie na miejscu.Czyzby przeciwnik bardzo dobrego materialu na sciany? Licza sie tez inne rzeczy Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #31 Napisano 9 kwietnia 2010 Cytat Czlowieku, zbuduje sobie dom ze styropianu, ja mowie o zaletach i pewnych wadach z ktorych Ty robisz tragedie. Stwierdzenie "swietny przewodnik" jest przegieciem. Mozna temu zaradzic stosujac styrodur. Poza tym to sa niewielkie roznice i porownanie tego z lodowka jest nie na miejscu.Czyzby przeciwnik bardzo dobrego materialu na sciany? Licza sie tez inne rzeczy Jest 2010 rok!! Są mikroprocesory!Czy jak chce się Pan napić szklankę herbaty - gotuje Pan beczkę wody za każdym razem? Współczesne systemy ogrzewania są strefowe, zadaniowe, pomieszczenia dzienne , nocne, 30 st w łazience tylko podczas kąpieli...Jaki jest wg Pana sens grzania ton silikatu ? To jest zaprzeczenie sterowalności czyli energooszczędności. Jaki Pan ma cel pisać o technologiach sprzed 20 lat? Wie Pan ile wtedy kosztowały nośniki? Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #32 Napisano 9 kwietnia 2010 Cytat [Silikaty]Taki dobry przewodnik odprowadzi ciepło do fundamentu pod dom! To jak niedomknięta lodówka - izolacji ma tyle samo co zamknięta, ale chodzi na okrągło! Izolacja termiczna MUSI oddzielać to co chcemy ogrzewać od tego czego ogrzewać nie ma sensu. Jaki sens Szanowny Pan widzi w grzaniu ton silikatu, fundamentu, gruntu pod domem??? Jaki? Dobra izolacja termiczna pozioma i pionowa ściany od fundamentu i po sprawie,nie będziemy mieli niedomkniętej lodówki a sposobów na to jest naprawdę sporo.Co z tego,że zatrzymanie mostka na styku ściany i fundamentu mało nie kosztuje? Silikaty są w tej chwili najtańszym materiałem do budowy także gdybyśmy zastosowali nawet drogie szkło piankowe do izolacji to w sumie ściana nie wyjdzie nam tak drogo a zalety silikatów będą w pełni uwydatnione Dla mnie silikat też jest jednym z najlepszych materiałów do budowy.A w temacie to gdybym miał ja wybierać z tych opcji to BK24+18cm a jeśli co innego to silikat18+20cm na Isomurze Panie T.Brzęczkowski wiem/wiemy,że dla Pana najlepsza jest izolacja wewnętrzna także proszę już nie komentować mojego wyboru. Link do komentarza
Deamos Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #33 Napisano 9 kwietnia 2010 Cytat Jaki Pan ma cel pisać o technologiach sprzed 20 lat? Wie Pan ile wtedy kosztowały nośniki? A beton to technologia sprzez ilu lat? i jako bez niego zadnego domu sie nie buduje. Juz pisalem, ze silikatow nie stosuje sie m.in. z tego powodu, ze jest ciezki a co za tym idzie uciazliwszy w murowaniu. Malo jaki inwestor bierze je pod uwage nie znajac jego niedoscignionych zalet i buduje z tego co najpopularniejsze, najtansze i najpowszechniejsze. Tak jest w budownictwie jednorodzinnym bo w wielorodzinnym wielokondygnacyjnym i przemyslowym stosuje sie bardzo powszechnie silikaty glownie ze wzgledu na wytrzymalosc i ognioodpornosc.Czlowiek dlawi sie powoli tymi wynalazkami a te zdrowe jak silikaty sa niedoceniane. Podane przez Pana argumenty sa bardzo mocno przesadzone i wyssane z palca. Link do komentarza
mrymacki Napisano 15 kwietnia 2010 Udostępnij #34 Napisano 15 kwietnia 2010 Cytat Witam wszystkich mam pytanie czy stawiać ściany z ytonga 36 bez ocieplenia czy wybrać na przykład 24 z ociepleniem ? Nie ukrywam, że koszty dla mnie mają duże znaczenie i nie chce żeby sie okazało, że wydałem kase na droższe bloczki a i tak musze ocieplać bo mam zimno.Interesuje mnie jeszcze jakiej grubości dać ocieplenie jakbym wybrał ytong 24 Prosze o pomoc i pozdrawiam Witam,Ja wybrałem YTONG PP1,5/0,35 + docieplenie Multipor 14 cm, myślę, że to będzie dobre dla mnie, znakomity efekt oszczędności energetycznej z szybkością budowy. Tak sobie czytam wypociny T.Brzęczkowski i widzę, że mamy fajnego trolla na forach budowlanych; niech sobie mózg dociepli wewnętrznie i niecentralnie - może pomoże. Link do komentarza
Gość stach Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #35 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat Witam,Ja wybrałem YTONG PP1,5/0,35 + docieplenie Multipor 14 cm, myślę, że to będzie dobre dla mnie, znakomity efekt oszczędności energetycznej z szybkością budowy. Tak sobie czytam wypociny T.Brzęczkowski i widzę, że mamy fajnego trolla na forach budowlanych; niech sobie mózg dociepli wewnętrznie i niecentralnie - może pomoże. Dobrze, że tak sobie wybrałeś, ale po co te komentarze dotyczące T.Brzęczykowskiego - mogłeś napisać, że się z nim nie zgadzasz i ignorujesz Jego opinie i już...A jeśli uważasz, że to troll, to powinieneś wiedzieć, że trolla się nie karmi, ignoruje jego wpisy i wtedy staje się przeźroczysty i ZNIKA Link do komentarza
norbiwolow Napisano 23 kwietnia 2010 Udostępnij #36 Napisano 23 kwietnia 2010 dokładnie stach - po prostu ignorujmy tego Pana i już Dalsza dyskusja to jak dolewanie oliwy do ognia Link do komentarza
daggulka Napisano 23 kwietnia 2010 Udostępnij #37 Napisano 23 kwietnia 2010 Cytat dokładnie stach - po prostu ignorujmy tego Pana i już Dalsza dyskusja to jak dolewanie oliwy do ognia i to jest strzał w dyche ...... Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 23 kwietnia 2010 Udostępnij #38 Napisano 23 kwietnia 2010 Cytat Witam,Ja wybrałem YTONG PP1,5/0,35 + docieplenie Multipor 14 cm, myślę, że to będzie dobre dla mnie, znakomity efekt oszczędności energetycznej z szybkością budowy. Tak sobie czytam wypociny T.Brzęczkowski i widzę, że mamy fajnego trolla na forach budowlanych; niech sobie mózg dociepli wewnętrznie i niecentralnie - może pomoże. http://www.xella.de/downloads/deu/broschur...ung_02_2010.pdfhttp://www.xella.de/downloads/deu/document...n_05_2009_k.pdfhttp://www.xella.de/downloads/deu/broschur...sser_wohnen.pdfno i super! Link do komentarza
bajbaga Napisano 23 kwietnia 2010 Udostępnij #39 Napisano 23 kwietnia 2010 Ponieważ Kłamca TB, znów manipuluje, dając tendencyjnie, tylko linki do ociepleń wewnętrznych multiporem – uzupełniam, od zewnątrz w oryginale, coby nie zarzucił, że u nas jest inaczej:http://www.xella.de/downloads/deu/broschur...DVS_07_2009.pdfDla tych, co wolą w ojczystym języku:http://www.xella.pl/downloads/pol/product/..._12_04_2010.pdfhttp://www.xella.pl/html/pol/pl/7285.php#7289 http://www.xella.pl/html/pol/pl/8055.php http://www.xella.pl/html/pol/pl/8054.php Jakoś nigdzie nie widziałem tej niezbędnej paroizolacji. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 23 kwietnia 2010 Udostępnij #40 Napisano 23 kwietnia 2010 http://www.xella.de/downloads/deu/broschur...DVS_07_2009.pdfto są domy wielorodzinne z ogrzewaniem z ciepłowni!A co do rodzinnego języka, to proszę dodać i "rodzinną fizykę" Detail_ID_02___Deckenanschluss_mit_Holzbalkendecke.pdf Detail_ID_02___Deckenanschluss_mit_Holzbalkendecke.pdf Link do komentarza
Barbossa Napisano 23 kwietnia 2010 Udostępnij #41 Napisano 23 kwietnia 2010 Cytat http://www.xella.de/downloads/deu/broschur...DVS_07_2009.pdfto są domy wielorodzinne z ogrzewaniem z ciepłowni!A co do rodzinnego języka, to proszę dodać i "rodzinną fizykę" wielorodzinne z co - znaczy się źle|? dobrze? nie te? o co chodzi z tym "!"no i o jaką rodzinną fizykę chodzi?ach i poproszę Pana TB o przetłumaczenie napisów w tym załączonym pliku Link do komentarza
bajbaga Napisano 23 kwietnia 2010 Udostępnij #42 Napisano 23 kwietnia 2010 A te, to zapewne jednorodzinne pałace?http://www.xella.de/downloads/deu/broschur...sser_wohnen.pdf zwłaszcza patrząc na strony 2/3 i 12/13.A tu: http://www.xella.de/downloads/deu/broschur...ung_02_2010.pdf na stronie 24 rysunek odzwierciedla, że u nich też jest taka sama fizyka, bo:- ocieplenie ścian o zewnątrz, - przy docieplaniu od wewnątrz nie ma izolacji (całość materiałów tak "opiewa"). Link do komentarza
HenoK Napisano 24 kwietnia 2010 Udostępnij #43 Napisano 24 kwietnia 2010 Cytat A co do rodzinnego języka, to proszę dodać i "rodzinną fizykę" Też jestem ciekaw cóż to takiego ten "rodzinny" język i "rodzinna" fizyka? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 24 kwietnia 2010 Udostępnij #44 Napisano 24 kwietnia 2010 Szkoda, że Pan nie wie dlaczego "fizyka budowli" ma tak mało wspólnego z fizyką? Link do komentarza
HenoK Napisano 24 kwietnia 2010 Udostępnij #45 Napisano 24 kwietnia 2010 Cytat Szkoda, że Pan nie wie dlaczego "fizyka budowli" ma tak mało wspólnego z fizyką? Znowu wykazał się Pan brakiem umiejętności czytania ze zrozumieniem.Pytanie brzmiało : "cóż to takiego ten "rodzinny" język i "rodzinna" fizyka?" Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 24 kwietnia 2010 Udostępnij #46 Napisano 24 kwietnia 2010 Ależ się Pan chce dowartościować? Takim czepianiem się. Link do komentarza
bobiczek Napisano 24 kwietnia 2010 Udostępnij #47 Napisano 24 kwietnia 2010 Nie wiem, ale kiedyś porównywałem tak.Pustak kozłowicki 24 (taniej niż Porotherm) + ocieplenie + siatka + klej...................I w opcji Porotherm 44 PW + ciepła zaprawa - bez docieplania.Koszt wyszedł podobny.Ja wybrałem 44PW na ciepłej zaprawie i okazało się wyborem którego nie żałuję, choć innych opcji nie odradzam.Ale jeżeli miałoby być do przemyślenia, to chyba najtańszy na świecie pustak żużlowy na normalnej zaprawie i wtedy porządnie docieplić 10-ką styropianem.Inaczej wyjdzie chyba podobnie z Ytongiem i pustakiem ceramicznymW/g mnie Link do komentarza
AK47 Napisano 21 sierpnia 2011 Udostępnij #48 Napisano 21 sierpnia 2011 Mam pytanko jak policzyć To cudowne U dla ściany z Solbety 600 lub 700 24 cm na cienkiej spojinie plus 25 cm styropian eps 70 Chyba najlepsze rozwiązanie moim zdaniem tylko niewiem jak to U sie liczy Link do komentarza
Redakcja Napisano 29 sierpnia 2011 Udostępnij #49 Napisano 29 sierpnia 2011 Rozdzieliłem temat. Posty przeniosłem tutaj https://forum.budujemydom.pl/Styropian-a-we...poz-t16488.htmlPozdrawiamMarcin Szymanik Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 29 sierpnia 2011 Udostępnij #50 Napisano 29 sierpnia 2011 Cytat Rozdzieliłem temat. Posty przeniosłem tutaj https://forum.budujemydom.pl/Styropian-a-we...poz-t16488.htmlPozdrawiamMarcin Szymanik Super.Nie zauważyłem - dzięki. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się