Skocz do zawartości

W jakiej technologii stawiać dom???


Duda

Recommended Posts

Napisano
Mam projekt 140-metrowego domu szkieletowego. Co do rozkładu i bryły nie mam żadnych zastrzeżeń, ale myślę nad „przekwalifikowaniem” budynku na murowany. Mam wygodne mieszkanie więc z decyzją, ani z budową nie muszę się spieszyć. Najważniejsze dla mnie jest to, żeby mój przyszły dom był solidny i ciepły, a wydaje mi się, że murowany lepiej spełni moje oczekiwania.
Napisano
Trzeba kolego wybrać nowy projekt. Zamiana szkieletu na mur to prawie cała robota od nowa: inne są wymiary elementów, grubość ścian, inny ciężar co nie będzie obojętne dla fundamentów, inne wytrzymałości etc. Nie mówiąc już o prowadzeniu instalacji - całkiem inna bajka! W szkielecie wiadomo, rury i kable biegną tam gdzie ci wygodniej. Zaś w murze to już nie tak proste. Moim zdaniem naprawdę nie warto. Warto jednak zamówić inny projekt domu murowanego. Co do ciepła to zależy od tego jak Ci go postawią. Solidnie zbudowany szkieletowy może się okazać cieplejszy, no i szybciej go można ogrzać.
Napisano
Ja mam przykre doświadczenia z firmą. Każda ekipa idealnie potrafi zamaskować błędy poprzedniej, żeby było na korzyść wszystkich Dekarze poprawiają cieśli, tynkarze murarzy itd. Po 2 latach zaczął mi odpadać tynk z sufitu, który miejscami dochodził do 5,5cm. Firma jest już na drugim krańcu Polski a po takim czasie to jakiejkolwiek reklamacji nawet nie uznają. Kolejne koszty...

w jakiej technologii to jest mało ważne trzeba mieć dobrych fachowców
Napisano
Co sądzicie o prefabrykatach? Ściślej mówiąc chodzą mi po głowie keramzyt. Ostatnio często poruszany temat na forach. Słyszałam, że to dobry sposób na zbudowanie domu murowanego przy tempie budowy szkieletowca.
Napisano
Uważam, że najlepsze domy są ze ścian murowanych najlepiej trójwarstwowych, składających się z pustaków ceramicznych i ze styropianem pośrodku. W taki sposób buduje się najwięcej osób. Jest to nie tylko popularny ale i sprawdzony sposób na ciepły i zdrowy dom (ceramika jest zdrowsza od chociażby gazobetonu). No i fachowców przybywa do takiego stylu budowania i budują szybciej, równiej i solidniej. 6 lat temu nie było ich tyle a dałem się namówić na taki dom i szczerze mówiąc nie żałuje. Śmiem nawet stwierdzić, że prefabrykaty jak np. keramzytobetonowe to może i technicznie dobre rozwiązanie, ale na pewno drogie. Trzeba zastosować ciężki sprzęt, znaleźć odpowiednią firmę, która się zajmie budową. No i zawrzeć kompleksową umowę. Ściany przyjeżdżają już z gotową perforacją więc wszystko musi być co do centymetra ustalone i rozpracowane. Chyba nie muszę mówić ile będzie kosztować zawarcie takiej kompleksowej umowy. Dla większości osób sposób ten jest po prostu niedostępny.
Napisano
Bloczki z wkładką izolacyjną. Technologia rewelacja! Stawianie ścian idzie szybko i prosto. Mur jednowarstwowy więc i cieńszy, więc ryzyko błędów jest nikłe. Producent zapowiada, że trzyma ciepło tak jak warstwowa. Cenowy wszyło drożej niż za pustaki 24 cm z ociepleniem, jednak przy porównaniu z innymi kosztami różnica jest niewielka – 9-10 tys. zł przy domu 150 m2. Zaznaczę, że kupowaliśmy je z rok temu po namowie znajomego murarza.
Napisano
Czy ktoś ma dom budowany metodą tzw. szalunku traconego. Zastanawiam się jak wygląda budowa taka ściana. Jest stawiana z kształtek styropianowych wypełnianych od środka betonem, to wtedy wewnętrzne ściany mamy ze styropianu. Jak na tym cokolwiek powiesić? Szafki kuchenne odpadają. Daje się jakiś specjalny mocny tynk?????????????????????
Napisano
Przecież ten styropian nie jest taki gruby. Ktoś kto to wymyślił musiał zdawać sobie sprawę z tego. Co do tynku pewnie daję się zwykły jak na ściany wewnętrzne, ale z siatką jak na zewnętrznych. Szafki kuchenne można powiesić na dłuższych kołkach. Chociaż do takich rzeczy sam nie dał bym krótszych niż 5cm. icon_cool.gif
Napisano
Podobno "thermodom" jest bardzo szybkim sposobem na postawienie domu. Porównując inne sposoby, nie jest to droga metoda. Mniej pracy, a w tym pieniędzy i czasu traci się na ocieplenie bo po prostu już ono jest. I choć grubość betonu ma jakieś 10cm to jest "ciepła". Tyle słyszałem, niestety z własnego doświadczenia nie mogę pomóc. Sam jestem ciekawy czy to naprawdę jest taki dobry system budowy (?)
Napisano
Cytat

Podobno "thermodom" jest bardzo szybkim sposobem na postawienie domu. Porównując inne sposoby, nie jest to droga metoda. Mniej pracy, a w tym pieniędzy i czasu traci się na ocieplenie bo po prostu już ono jest. I choć grubość betonu ma jakieś 10cm to jest "ciepła". Tyle słyszałem, niestety z własnego doświadczenia nie mogę pomóc. Sam jestem ciekawy czy to naprawdę jest taki dobry system budowy (?)



Mówiąc szczerze - niewiele brakowało bym budował w tym systemie - zrezygnowałem praktycznie ze względu na ..plotki.
Plotki o tym, że styropian jest wyjadany przez gryzonie icon_rolleyes.gif
Nie wiem czy słusznie zrobiłem rezygnując z systemu - trudno mi powiedzieć na obecnym etapie.
Tym bardziej, że miałem okazję poznać taki dom.
Domy z "thermodomu" to domy bardzo ciepłe oraz dość proste w realizacji gdzie można zbić koszty przy tym gdy nie boi się ktoś włożyć własnej pracy w dom - jednak mają i swoje mankamenty.
Podwójna warstwa styropianu to potencjalny grzyb - wymagają wiec doskonałego zabezpieczenia przeciwwilgociowego murów oraz dobrej wentylacji pomieszczeń.
Potrzeba również dobrej solidnej firmy która prościutko wypoziomuje fundamenty.
Mogą być również pewne kłopoty "dnia codziennego" - np. przy próbie zawieszenia szafki (twardy beton przecież jest pod styropianem icon_confused.gif )
Ogólnie - uważam że warto wziąć się za budowę w tym systemie - szczególnie jeżeli komuś brak pieniędzy a chce mieć solidny, mocny dom lub chce szybko wybudować.
System bywa dość często krytykowany - podobnie jak i inny system - tzw "prefabet".
W moim przekonaniu - bardzo niesłusznie zresztą i na kruchych podstawach (jak np ten styropian rzekomo wyjadany przez myszy icon_wink.gif - czy też rzekome "zwiększone promieniowanie "prefabetów")
Można zatem również zastanowić się nad "prefabetem" (szczególne zaś z Kolbuszowej lub z Bielska - Białej)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Mówiąc szczerze - niewiele brakowało bym budował w tym systemie - zrezygnowałem praktycznie ze względu na ..plotki.



Przekazujemy odpowiedź Szymona Cieślika, Kierownika Działu Obsługi Klienta Thermodom Sp. z o.o. PPUH:

Hmmm…

Wszystkim przyszłym inwestorom polecam odrzucenie plotek na rzecz kontaktu z tymi, którzy już wybudowali i mieszkają. Nie znam użytkownika budynku zrealizowanego w systemie thermomur, który byłby niezadowolony. Rzeczywiście mógł mieć wątpliwości przy wyborze – „bo te plotki”…ale już po podjęciu decyzji, po realizacji jest klientem zadowolonym – niejednokrotnie fascynatem systemu. W odniesieniu do treści tego wątku można jednoznacznie stwierdzić, że powtórzyły się najczęstsze wątpliwości (niejasności)…Po pierwsze grzyb, wilgoć czyli temat pt. „ Oddychanie ścian”. W temacie wentylacji, technologia thermomur nie różni się od technologii określanych mianem tradycyjnych (a która z nich tak naprawdę jest tradycyjna?). Wielu inwestorów, pozostaje pod wpływem mitu tzw. "oddychania ścian". W rzeczywistości - ściany - bez względu na ich rodzaj - biorą znikomy udział w procesach "transportowania" pary wodnej poza budynek. Zadaniem podstawowym ścian zewnętrznych jest - poza tworzeniem konstrukcji budynku - ochrona użytkowników przed czynnikami zewnętrznymi: atmosferycznym (deszcz, śnieg, wiatr, zimno, ciepło) i hałasem. Stosowane dzisiaj w budownictwie rozwiązania materiałowe są zorientowane na minimalizowanie start ciepła (oszczędności energii, ochrona środowiska). A udział nawet dość słabo izolowanej ściany (np. 0,5W/m2K) w wyprowadzeniu, koniecznej do usunięcia z budynku pary wodnej wynosi mniej niż 10%. A co z resztą...??? Tu w głównej roli musi wystąpić dobrze zaprojektowany, sprawny system wentylacji. Rolą projektanta budynku jest napisanie scenariusza, czyli zaprojektowanie takiego układu wentylacji, który dostarczy użytkownikom obiektu wymaganą ilość świeżego powietrza (mikrowentylacja w stolarce okiennej) i wyprowadzi "powietrze zużyte" oraz nadmiar pary wodnej wygenerowanej w procesach użytkowania obiektu. W systemie thermomur th250 (0,28W/m2K) i th300 (<0,20W/m2K) wystarczy w zupełności tradycyjna wentylacja grawitacyjna (podkreślamy jeszcze raz: sprawna i dobrze zaprojektowana). Systemy th400 i th450 (można by do tej grupy włączyć też system th300) pozwalają praktycznie "wyzerować" straty ciepła na powierzchniach ścian. Niestety straty te generuje także grawitacyjny system wentylacji. I tu - aby nadać budynkowi charakter ekstremalnie energooszczędnego dobrze jest zastosować wentylację mechaniczną (nawiewno-wywiewną) z odzyskiem ciepła (tu: rola rekuperacji). Można oczywiście - korzystając z systemów najcieplejszych - th400 czy th450 - realizować budynki pasywne (szeroko opisywane na wielu stronach www) - trzeba jednak liczyć się z większymi nakładami na urządzenia techniczne (np. pompy ciepła, solary) i rozwiązania materiałowe (np. w obszarze stolarki okiennej), które praktycznie wyeliminują straty ciepła.

A teraz przykład na to, jak "słabymi płucami" są ściany. Pod uwagę weźmy ścianę z "wielkiej płyty" czyli taką, która stanowiła podstawowy budulec PRLowskich apartamentowców (miejskich blokowisk). Żelbet (materiał paroprzepuszczalny), ani grama izolacji termicznej (styropianu czy wełny); dość nieszczelna stolarka okienna. I w kwestii wentylacji - prawie bezproblemowo (czasem jakieś usterki). Użytkownik mieszkania decyduje się na wymianę okien na nowe - ładne i szczelne. Po wymianie okazuje się, że w czasie gotowania, przyjmowania większej ilości znajomych - na szybach wykrapla się nadmiar pary wodnej. Źle gdy wilgoć ta zaczyna się pojawiać na ścianach doprowadzając niejednokrotnie do zagrzybienia. A przecież ściana powinna "oddychać". Niestety. To system wentylacji nie jest sprawny. I trzeba wykorzystać mikrowentylację z okien (nawietrzaki, wycięcie fragmentów uszczelek w górnej części, rozszczelnienie przez odpowiednie ustawienie klamki) i oczywiście sprawdzić drożność kanałów wentylacyjnych.

Następna kwestia – mocowanie. W opinii wielu producentów systemów zamocowań system thermomur jest tym, który gwarantuje - za sprawą konstrukcji betonowej - najlepsze – stabilne - mocowanie. A kołki muszą być trochę dłuższe (ok. 5cm) tak aby kotwienie nastąpiło w konstrukcji.

Aha…myszy i inne gryzonie thermomuru nie jedzą J - okładziny wewnętrzne i zewnętrzne stanowią całkowite zabezpieczenie – a i styropian dla tych gryzonie nie ma wartości odżywczych.
Napisano
Cytat

Mam projekt 140-metrowego domu szkieletowego. Co do rozkładu i bryły nie mam żadnych zastrzeżeń, ale myślę nad „przekwalifikowaniem” budynku na murowany. Mam wygodne mieszkanie więc z decyzją, ani z budową nie muszę się spieszyć. Najważniejsze dla mnie jest to, żeby mój przyszły dom był solidny i ciepły, a wydaje mi się, że murowany lepiej spełni moje oczekiwania.



Skoro rozważa Pan budowę w konstrukcji, zapraszam na stronę www.amtech.com.pl . Proszę napisać, skąd Pan jest - napiszę , gdzie może Pan zobaczyć osiedla wybudowane w technologii konstrukcji stalowej. Pozdrawiam
dorota@amtech.com.pl
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

z kształtek styropianowych wypełnianych od środka betonem



naprawdę jest taki materiał budowlany? Rozumiem styropian do oceplania ale żeby z niego dom budować?
Napisano
Cytat

naprawdę jest taki materiał budowlany? Rozumiem styropian do oceplania ale żeby z niego dom budować?


1. tak
2. to sprawdzona technologia od ok. 15 lat z okładem
Napisano
To znaczy że taka "cegiełka" jest formą ze styropianu wypełnioną betonem... Jest to dla mnie na tyle dziwne ,że nie umiem sobie wyobrazić połączeń. Normalnie się to łączy na zaprawę jak zwykle cegły? Potem na wszystko tynk i jest ściana?
Napisano
Sądzę, że najlepiej dowiedzieć się wprost u producenta icon_wink.gif
Cytat

system THERMOMUR - informacje ogólne

Idea naszego systemu wykorzystuje zasady układania klocków "Lego". Polega na niezwykle prostym i szybkim montażu styropianowych elementów izolacyjno-szalunkowych systemu "thermomur", które następnie wypełnienia się betonem. Powstaje w ten sposób solidna konstrukcja ścian (beton) posiadająca rewelacyjne właściwości izolacyjne (styropian) - od U0=0,28 W/(m2K) do U0=0,105 W/(m2K) dla porównania, by osiągnąć ten sam współczynnik przenikania ciepła, ściana z cegły pełnej musiałaby mieć grubość od około 180 cm do 500 cm!!!
(...)


http://www.thermodom.com.pl/ informacje ogólne
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Przekazujemy odpowiedź Szymona Cieślika, Kierownika Działu Obsługi Klienta Thermodom Sp. z o.o. PPUH:
Użytkownik mieszkania decyduje się na wymianę okien na nowe - ładne i szczelne. Po wymianie okazuje się, że w czasie gotowania, przyjmowania większej ilości znajomych - na szybach wykrapla się nadmiar pary wodnej.



Jak sobie z tym radzić.?
Napisano
Cytat

Jak sobie z tym radzić.?


Odpowiednia wentylacja plus (najlepiej) rekuperator.
Pełny luksus i mozliwie minimalne koszty uzyskania ciepła w domu
Napisano
Cytat

Mam projekt 140-metrowego domu szkieletowego. Co do rozkładu i bryły nie mam żadnych zastrzeżeń, ale myślę nad „przekwalifikowaniem” budynku na murowany. Mam wygodne mieszkanie więc z decyzją, ani z budową nie muszę się spieszyć. Najważniejsze dla mnie jest to, żeby mój przyszły dom był solidny i ciepły, a wydaje mi się, że murowany lepiej spełni moje oczekiwania.


masz projekt to juz duzo teraz uwzględnij szersze fundamenty i obmuruj szkieleciaka cegłą elewacyjna uwzgledniając miejsce na izolacje innym sposobem jest dokręcenie kotwami kątownika do istniejących ścian piwnicznych (jeśli są odpowiednie konstrukcyjnie ), cała "murowana" rezydencjonalna Ameryka wschodnia jest tak budowana (zajmowałem się tym przez wiele lat ) a także domy w Norwegii ( z widoczna cegłą licową lub drewnem wykańczany ) czas budowy to około 5tyg dla 2-3 murarzy (jeśli nie ma detali architektonicznych to szybciej dla tej wielkości domu ) efekt jest piękny polecam pełne cegły tzw rustikalne np Weinerbergera i ciemne gotowe zaprawy efekt jest bajeczny z dobrze dobrana dachówką
Napisano
Cytat

masz projekt to juz duzo teraz uwzględnij szersze fundamenty i obmuruj szkieleciaka cegłą elewacyjna uwzgledniając miejsce na izolacje innym sposobem jest dokręcenie kotwami kątownika do istniejących ścian piwnicznych (jeśli są odpowiednie konstrukcyjnie ), cała "murowana" rezydencjonalna Ameryka wschodnia jest tak budowana (zajmowałem się tym przez wiele lat ) a także domy w Norwegii ( z widoczna cegłą licową lub drewnem wykańczany ) czas budowy to około 5tyg dla 2-3 murarzy (jeśli nie ma detali architektonicznych to szybciej dla tej wielkości domu ) efekt jest piękny polecam pełne cegły tzw rustikalne np Weinerbergera i ciemne gotowe zaprawy efekt jest bajeczny z dobrze dobrana dachówką


i jeszcze jedno szkielet musi być postawiony z wstawionymi oknami i uwzględnionymi miejscami do kotwień cegły tak więc murowanie odbywa się na końcu i ten czas około 5 tyg dotyczy murowania szkielet też można w tak szybkim czasie postawić
Napisano
Cytat

Zawsze powiny być otwarte? To z kolei ciepło ucieka z domu......


W życiu często bywają sprzeczności - buduje się coraz cieplejsze domy - jednak zawsze należało zadbać o właściwą wymianę powietrza wewnątrz.
Wentylacja pomieszczeń zawsze była niezbędna -niezależnie od technologii w jakiej postawiony został budynek.
Przez okna i kominy zawsze była wypuszczana wraz ze zużytym powietrzem pewna ilość ciepła z domu.
Można to oczywiście zminimalizować np. stosując tzw "mikrouchył" w oknach lub stosując np. rekuperator.
Rzecz w tym, że ciepło z domu "ucieka" w sposób przez nas przewidywalny i kontrolowany.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Rzecz w tym, że ciepło z domu "ucieka" w sposób przez nas przewidywalny i kontrolowany.



To ładnie brzmi "kontrolowana ucieczka ciepła". Tylko jak to kontrolować 100%?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Ja mam przykre doświadczenia z firmą. Każda ekipa idealnie potrafi zamaskować błędy poprzedniej, żeby było na korzyść wszystkich Dekarze poprawiają cieśli, tynkarze murarzy itd. Po 2 latach zaczął mi odpadać tynk z sufitu, który miejscami dochodził do 5,5cm. Firma jest już na drugim krańcu Polski a po takim czasie to jakiejkolwiek reklamacji nawet nie uznają. Kolejne koszty...



Hmm.. To sprawia że zaczynam się bać icon_sad.gif
Napisano
Cytat

w jakiej technologii to jest mało ważne trzeba mieć dobrych fachowców



Każdy , no większość, mówi że ma dobrych fachowców a jednocześnie wszyscy na nich narzekają. Jak z tym jest naprawdę?
Napisano
Cytat

Każdy , no większość, mówi że ma dobrych fachowców a jednocześnie wszyscy na nich narzekają. Jak z tym jest naprawdę?


Mążmówi że fachowiec też człowiek i może mieć zły dzień,a że na nas akurat trafi.Wola wyższa. icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
    • A coś tam żeby w te szpary dać nie mam już pomysłów ,od nowa nie wchodzi to w grę żeby dawać .Jakaś masę szpachlowa ,malutkie jakieś deseczki w te szpary ?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...