Skocz do zawartości

Konfiguracja ogrzewania


Recommended Posts

Napisano

Powoli zbliżamy się do etapu w którym trzeba będzie rozpocząć montaż systemu ogrzewania i z tego powodu potrzebuje waszej pomocy.

Ogólne założenia:

- nowy dom 125 m2 z poddaszem uzytkowym

- ogrzewanie gazem, kocioł kondensacyjny

- zasobnik

- hol, wiatrołap, kuchnia i dwie łazienki będą z podpodlogowka

- pozostałe pokoje mają mieć grzejniki.

- według projektu obciążenie cieplne budynku 6.74 kW

- awaryjne ogrzewanie, centralnie umieszczony kominek (bez płaszcza)

 

I teraz pytania o konfigurację całego systemu:

- jaka moc kotła zastosować? (w projekcie założono 19 kW, nie za dużo?

- jakie konkretnie kotły możecie polecić?

- jak duży zasobnik zastosować?

- jaki typ sterowania wybrać, sterowanie w centralnym punkcie czy pogodowe?

- jak sterować temperaturą podłogówki?

 

 

 

Napisano

A może wszędzie daj podłogówkę...

Dlatego grzejniki?

Napisano (edytowany)

Nie jestem przekonany czy w tym obszarze Polski a dokładnie początek Bieszczad sama podpodlogowka w zimie zapewni odpowiedni komfort cieplny...

Do tego nie wszędzie chcemy mieć "kamień" na podłodze. Część pomieszczeń ma mieć panele a jak wiadomo drewno to raczej izolator ciepła...

Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, uroboros napisał:

A może wszędzie daj podłogówkę...

Dlatego grzejniki?

Była ostatnio dyskusja na temat różnych standardów dzisiejszych w budownictwie.

Z tego co pamiętam chyba 85% głosów w dyskusji uznało że podłogówka i rekuperacja są właśnie takimi dzisiaj standardami.

Z własnych obserwacji i doświadczeń przychylam się do tego twierdzenia.

Gdybym ponownie budował - tylko wszędzie podłogówka. (sam zdecydowałem o grzejnikach. Niestety)

Napisano
1 godzinę temu, przemty napisał:

Nie jestem przekonany czy w tym obszarze Polski a dokładnie początek Bieszczad sama podpodlogowka w zimie zapewni odpowiedni komfort cieplny...

Do tego nie wszędzie chcemy mieć "kamień" na podłodze. Część pomieszczeń ma mieć panele a jak wiadomo drewno to raczej izolator ciepła...

:zalamka:

A jednak niektóre mity dalej są ciągle żywe...

bez problemu podłogówka zapewni komfort cieplny, bez względu na region Polski...

bez problemu możesz dawać panele gdzie tylko chcesz...

Napisano

Nie patrzę na jakieś mity tylko wiem jakie są czasem skoki temperatury u mnie. A jak wiadomo bezwladnosc podpodlogowki jest duża i dlatego mam obawy. Z racji prostsze instalacji wolałbym nie mieszać dwóch systemów ogrzewania ale jednak grzejniki są bardziej uniwersalne.

Odnośnie paneli to wiem, że moge je dać wszędzie jedynie nie chciałbym tracić Energi na ciepło, którego nie wykorzystam, przez izolacje panelami.

Napisano
1 godzinę temu, przemty napisał:

Nie jestem przekonany czy w tym obszarze Polski a dokładnie początek Bieszczad sama podpodlogowka w zimie zapewni odpowiedni komfort cieplny...

Maksymalna moc ogrzewania podłogowego to około 100W/m2.

Twój budynek ma około 120m2, czyli maksymalna moc ogrzewania podłogowego to 12kW.

Masz wyliczoną maksymalna moc na nieco ponad 6kW - czyli masz 6kW zapasu.

8 minut temu, przemty napisał:

A jak wiadomo bezwladnosc podpodlogowki jest duża i dlatego mam obawy

Bezwładność może być tylko nieco większa niż przy kalafiorach - to tylko od Ciebie zależy.

Napisano (edytowany)
14 minut temu, przemty napisał:

Nie patrzę na jakieś mity tylko wiem jakie są czasem skoki temperatury u mnie. A jak wiadomo bezwladnosc podpodlogowki jest duża i dlatego mam obawy. Z racji prostsze instalacji wolałbym nie mieszać dwóch systemów ogrzewania ale jednak grzejniki są bardziej uniwersalne.

Odnośnie paneli to wiem, że moge je dać wszędzie jedynie nie chciałbym tracić Energi na ciepło, którego nie wykorzystam, przez izolacje panelami.

Mylisz pojęcia....przecież jak dasz panele zamiast płytek, to myślisz, że to ciepło znika?? rozpływa się w prowietrzu czy jak - że piszesz o stracie energii :D

a grzejniki nie są bardziej uniwersalnie, wręcz przeciwnie....

Edytowano przez aaaa (zobacz historię edycji)
Napisano
20 minut temu, aaaa napisał:

Mylisz pojęcia....przecież jak dasz panele zamiast płytek, to myślisz, że to ciepło znika?? rozpływa się w prowietrzu czy jak - że piszesz o stracie energii :D

a grzejniki nie są bardziej uniwersalnie, wręcz przeciwnie....

Oczywiście, że ciepło nie znika, natomiast przenika tam, gdzie mu łatwiej. Pozostaje rozważyć układ "izolacji" płyty grzewczej - z jednej strony płytki lub panele, z drugiej konkretna izolacja np. ze styropianu.

Napisano
45 minut temu, przemty napisał:

wiem jakie są czasem skoki temperatury u mnie. A jak wiadomo bezwladnosc podpodlogowki jest duża i dlatego mam obawy.

Rób wszędzie podłogówkę, a dla spokojnośi ducha podprowadzenia pod grzejniki. Koszt znikomy.

Zawsze będziesz mógł zawiesić kaloryfery i przy nagłych spadkach temperatury (jeśli byś uznał że czegoś Ci w życiu brakuje lub sama podłogówka niespełnia pokładanych w niej oczekiwań) dynamiczniej dogrzać pomieszczenia.

Prawidłowy układ/grubość warstwy zapewni że opór cieplny podłogi drewnianej będzie pomijalny.

Ale o tym już wiesz, bo koledzy wcześniej pisali.

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

Twój budynek ma około 120m2, czyli maksymalna moc ogrzewania podłogowego to 12kW.

Masz wyliczoną maksymalna moc na nieco ponad 6kW - czyli masz 6kW zapasu.

No wygląda to super :)

 

1 godzinę temu, bajbaga napisał:

Bezwładność może być tylko nieco większa niż przy kalafiorach - to tylko od Ciebie zależy.

Co masz dokładnie na myśli ?

 

1 godzinę temu, Parkiet Komplex napisał:

Jaką planujesz/masz izolację pod podłogą i jak zaizolowane będą fundamenty?

Wygląda to tak:

- pustak ściany poniżej poziomu zero jest z betonu komórkowego, zresztą jak i pozostałą część ściany

- fundamenty zaizolowane są 10 cm XPS

- na podłodze ma być 15 cm styropianu

- drzwi tarasowe posadowione na klinarycie

- dodam, że wentylacja jest grawitacyjna

1 godzinę temu, aaaa napisał:

Mylisz pojęcia....przecież jak dasz panele zamiast płytek, to myślisz, że to ciepło znika??

Wiem, że nie znika ale jak masz panele to nie ma łatwego "przepływu" ku górze

 

24 minuty temu, Jani_63 napisał:

Rób wszędzie podłogówkę, a dla spokojnośi ducha podprowadzenia pod grzejniki. Koszt znikomy.

Ale robić to jako osobny obieg czy połączony z podpodłogówką?

Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Napisano
14 minut temu, przemty napisał:

Wiem, że nie znika ale jak masz panele to nie ma łatwego "przepływu" ku górze

 

Ale robić to jako osobny obieg czy połączony z podpodłogówką?

Tu "nie ma" przepływu. Podłoga/panele się nagrzewa i później już sobie grzeje i grzeje.

 

Przy kotle gazowym podprowadzenie pod grzejniki na osobnych obiegach.

 

4 minuty temu, przemty napisał:

Upraszczając - jaka będzie najlepsza?

Tu nie chodzi o to jaka najlepsza, bo każda ma swoje plusy i minusy względem drugiej.

Tu idzie o bezwładność, czyt. czas w jakim różnice będą "odczuwalne".

Napisano
6 minut temu, Jani_63 napisał:

Przy kotle gazowym podprowadzenie pod grzejniki na osobnych obiegach

Tak myślałem.

Jedynie będzie trzeba pewnie zrobić po dwie szkrzynki rozdzielaczowe?

 

8 minut temu, bajbaga napisał:

anhydrytowa ????

nie, cementowa...

Napisano

Panel w zależności od rodzaju i grubości podkładu spowalnia przepływ ciepła i to jest fakt. Warto wiedzieć, że dzisiejsze dobrze ocieplone, szczelne budynki kilkakrotnie wolniej oddają ciepło ze swego wnętrza od tych sprzed lat. W tej sytuacji nawet gruba 20 mm podłoga z drewna spokojnie nadąży z przekazywaniem ciepła do pomieszczeń. Aktualne normy dopuszczają na ogrzewanie okładziny o oporze (0,15m2K/W), blisko dwukrotnie wyższym niż przeciętne panele z podkładem. Podsumowując - panel izoluje - jest pojęciem względnym, szczególnie w kontekście kilkukrotnie lepszych izolatorów znajdujących się w konstrukcji budynku. Różnica w kosztach eksploatacji ogrzewania płytki/panele będzie marginalna, szczególnie w odniesieniu do komfortu cieplnego w okresie niegrzewczym.

Napisano

Dobra, jakiś obraz tematu już nam tutaj powstał.

Wracamy do pierwszego posta.

Jaki typ sterowania zastosować zakładając podłogówkę w całym domu?

Napisano
6 godzin temu, bajbaga napisał:

Maksymalna moc ogrzewania podłogowego to około 100W/m2

A jaki jest współczynnik dla grzejników?

 

 

Tak rozmawiamy aby dawać samą podpodłogówkę jako zaletę ale nie będę ukrywał, że aspekt finansowy jest dla mnie też ważny.

Czy zrobienie samej podpodłogówki w stosunku do instalacji podpodłogówka- grzejniki będzie tańsze czy droższe?

Sterowanie raczej w obu przypadkach planuję proste bez jakiś super, hiper układów.

Napisano

to nie ma znaczenia...nie ma tutaj żadnego aspektu finansowego - jedynie taki, że instalacja grzejnikowa może wyjść trochę taniej w instalacji niż podłogówka. W eksploatacji pewnie będzie na odwrót.

Sterowanie stosuje się zwykle pogodowe lub pokojowe lub kombinację obydwu

Napisano

pewnie 

pokojowe - można jeden sterownik na kondygnację (jak jest więcej niż jedna), można dać siłowniki na rozdzielacza i sterować każdym pomieszczeniem z osobna. Moim zdaniem nie jest to konieczne, można bez problemu wszystko wyregulować na rozdzielaczu (rotametry) oszczędza się trochę na siłownikach i czujnikach.

Można wypuścić kabel do podłogi i sterować nie temperaturą powietrza, tylko temperaturą podłogi - zauważyłem, że tak często sterują grzejący "czystym" prądem (kable w wylewce)

 

Sterowanie pogodowe - nie mam tutaj żadnych doświadczeń - ale ostatnio czytałem wpisy znajomego, że generalnie ok, ale czasami przegrzewa mu pomieszczenia, jak są dodatkowe zyski (słońce) - u niego jest to jest też efekt przewymiarowania "kotła" Tutaj wystarczy czujnik na zewnątrz i chyba nie trzeba nic więcej wcześniej przygotowywać

 

Ostatnia opcja - sterowanie pogodowe z dodatkowym "kagańcem" w postaci sterownika pokojowego. To niweluje ewentualne problemy z przegrzewaniem - sterownik pokojowy wyłączy urządzenie grzewcze gdy temperatura osiągnie zadaną wartość (czy to powietrza, czy podłogi)

 

 

 

Napisano

bo ja wiem...instalator powinien to bez problemu ogarnąć, ale lepiej go pilnować, bo różnie bywa...

u mnie też miałby być siłowniki i sterowanie każdym pomieszczeniem, ale już na wstępie powiedziałem, że tego ma nie być, a potem kilka razy interweniowałem, jak coś mi się w instalacji nie podobało ;)

 

Napisano (edytowany)

Dobra mamy temat ogólnie ogarnięty czyli podpodłogówka na całości i sterowanie pogodowe+regulator pokojowy.

Podpowiedzcie jeszcze jaki kocioł wybrać - jakie macie itd.?

Wstępnie myślę o Termecie ale ile zwolenników tylu przeciwników...

 

No i czy brać 12 czy 20 kW

Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Wyliczone jest 6,8 kW tylko nie wiem czy to samo ogrzewanie czy także z cwu...

Pytam o moc kotła bo polecają mi 12kW ale wiele osób pisze aby brać większy i zapas mocy pozwoli na szybkie podgrzewanie cwu.

Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Napisano

no i tego się trzymaj :)

A co do tego zapasu mocy i opinii wielu osób...ugryzę się w język, bo to publiczne forum ;) 

te 4kw na CWU to IMHO dużo za dużo - zwykle przyjmuje się, że potrzeba dodatkowo 0,25kw na 1 osobę 

Napisano
23 minuty temu, przemty napisał:

W takim razie dlaczego większość ludzi tak przewymiarowuje kotły, bo gdzie nie czytam to każdy ma min. 20 kW.

bo taki jest poziom wiedzy instalatorów w naszym kraju. Olbrzymia większość z nich ma wiedzę która była aktualna 20 lat temu - odnośnie doboru mocy urządzeń grzewczych. A jak dodasz do tego, że mocniejszy kocioł=droższy kocioł=większa prowizja dla instalatora to wszystko stanie się jasne, prawda?? Dodatkowo, jak przewymiarowany kocioł będzie generować wyższe koszty eksploatacyjne, to nie instalator będzie je przecież płacił. Ale jak zamontuje urządzenie nawet minimalnie za małe, albo okaże się, że parametry budynku są gorsze niż było ustalone, to będzie miał problem. Więc po co ryzykować i zarabiać mniej, jak można bez ryzyka więcej??

 

I tak całkiem na marginesie - mój "kocioł" ma nominalną moc grzewczą 7,6kw...i daje bez problemu radę, mimo że podczas budowy popełniono całkiem sporo błędów...

Napisano
43 minuty temu, przemty napisał:

Najlepsze w tym wszystkim jest, że już sam projekt zawiera kocioł o mocy 19 kW - projekt gotowy.

To jest całkiem dobre, jak na gotowca.

Istotna jest modulacja kotła gazowego. Kolega "aaa" bardzo dobrze Ci doradza, ale musisz wziąć poprawkę, że On nie ma kotła gazowego. A gazowy ma ograniczenia konstrukcyjne.

Ten 12 kilowatowy, co pisałeś wcześniej, będzie git. Powinien startować od 2 kW, bo na takiej mocy będzie najczęściej pracował (podłogówka).

 

U mnie, przy drugim przeglądzie, serwisant orzekł, że mam bardzo dużo nagaru wokół palnika z powodu zbyt długiej pracy na minimalnej mocy.

Dodam, że konstrukcyjnie kocioł mój (12) różni się od 24 kW jedynie wielkością palnika.

Napisano

Brat ma dom o podobnych parametrach jak Ty na całości ma zrobioną podłogówkę sterowanie pogodowe kocioł o mocy 12 kW ze zintegrowanym zasobnikiem ciepłej wody użytkowej 120 litrów ładowanym warstwowo. Sterownik pogodowy oprócz czujnika temperatury zewnętrznej posiada czujnik temperatury w pomieszczeniu wiodącym i to w zupełności wystarczy do sterowania temperaturą podłogówki. Jak tu przedmówcy wspominali nie daj sobie wcisnąć siłowników do sterowania poszczególnymi pętlami. Zajrzyj sobie na wątek  " mój wymarzony domek " jak instalator się rozpędził wbił dziewczynę na duże koszty i konfiguracja go przerosła a sterowanie nie działa.  Brat mieszka już piąty rok trzy osoby dorosłe i jak do tej pory deficytu cwu nie zauważył przy swoim 120 litrowym zasobniku . Zwróć uwagę na czym polega ładowanie warstwowe i jeśli planujesz kocioł kondensacyjny to radziłbym właśnie iść w tą konfigurację. Gaz u Brata również jest używany do gotowania i piąty sezon rachunek roczny jak do tej pory nie przekroczył 2,5 tyś zł. 

Napisano (edytowany)
9 godzin temu, Leszek4 napisał:

 ale musisz wziąć poprawkę, że On nie ma kotła gazowego. A gazowy ma ograniczenia konstrukcyjne.

Ten 12 kilowatowy, co pisałeś wcześniej, będzie git. Powinien startować od 2 kW, bo na takiej mocy będzie najczęściej pracował (podłogówka).

Nie trzeba mieć kotła gazowego, żeby wiedzieć jakie ma ograniczenia.

Nie trzeba być dietetykiem, żeby wiedzieć jak się odżywiać i co się z tym wiąże.

Mój "kocioł" ma jeszcze większe, bo w ogóle nie ma modulacji. To zwykły on/off.

Jak będzie sterowanie pokojowe i  nie będzie siłowników odcinających pętle, to nie powinno być problemów ze zbyt dużą mocą startową.

Bo niby dlaczego miałby być problem u kolegi, jak kocioł będzie startować z mocą 3-4kw (bo pewnie taką będzie mieć standardowy kocioł 12kw) - jak u mnie startuje zawsze z mocą ponad 2 razy większą i nie taktuje. Warunek - sterowanie pokojowe bez siłowników. Diabeł tkwi w szczegółach, jak zawsze.

Jasne, lepiej mieć niższą moc startową niż wyższą (o ile dobrze pamiętam, jest 1 kocioł który startuje od 1,3kw)....ale pytanie czy to jest konieczne.

Edytowano przez aaaa (zobacz historię edycji)
Napisano
13 godzin temu, przemty napisał:

Wstępnie myślę o Termecie ale ile zwolenników tylu przeciwników...

Dzieciaki mają kocioł Termet,nie pamiętam 12 kW czy 20 kW.Zamontowany był w listopadzie 2015 r.

Serwisant musiał przyjeżdżać chyba już trzykrotnie żeby coś naprawić.Zwykle nie chce się uruchomić.Można włączać/wyłączać/resetować bez końca.Raz coś przepaliło się. Z miesiąc temu był żeby go wyczyścić.
To tak gwoli informacji.Nie porównuję bo innych kotłów nie znam.
 

Napisano

Z każdym dniem coraz więcej wyjaśnia się - choć markę dalej nie wiem jaką wybrać ;)

Ale kolejna niepewność.

Co sądzicie o wymienniku aluminiowo-magnezowo-krzemowym?

Warto iść w kocioł z takim wymiennikiem czy lepiej INOX?

 

Napisano

Wstępna selekcja zrobiona i pewnie kocioł to będzie Immergas Victrix TT2 ze sterownikiem CAR 2.

Podpowiedzcie gdzie Waszym zdaniem i doświadczeniem powinien być sterownik umieszczony przy takim rozkładzie - wytyczne znam ale nie jest łatwo je wprowadzić w życie patrząc na ten rzut ?

 

attachment.php?attachmentid=408556&d=152

 

 

Napisano

Kocio wybrae

Oj maszyna Mi się zbuntowała i za szybko poszło. Kocioł masz już wybrany a zastanawiałeś się już nad zasobnikiem cwu. Co do Twojego pytania odnośnie zamontowania sterownika to rzeczywiście pole manewru jest niewielkie. Zastanowiłbym się czy nie umieścić go na ściance rozdzielającej biegi schodowe.

 

Napisano

Też o tym myślałem ale z drugiej strony, z tego co doczytałem to  nie zalecają dawać właśnie przy klatkach z racji cyrkulacji powietrza w tej części domu. Tak jak napisałeś, pole manewru jest znikome...

Napisano
2 godziny temu, przemty napisał:

Też o tym myślałem ale z drugiej strony, z tego co doczytałem to  nie zalecają dawać właśnie przy klatkach z racji cyrkulacji powietrza w tej części domu. Tak jak napisałeś, pole manewru jest znikome...

Wydaje Mi się że przekłamania z tytułu cyrkulacji będą o wiele mniejsze niż  działanie cyrkulacji bądź ciepła od otworów drzwiowych ,okiennych czy od ciepła kominka. Schemat prawidłowy. Jak wcześniej wspominałem Brat ma również w ten sposób wykonaną instalację  czyli po jednym rozdzielaczu na kondygnację. Widzę że jednak wybierasz opcję z zasobnikiem i nie rozgryzałeś ładowania warstwowego. Wiem że kotły zintegrowane z zasobnikiem są droższe jednak eksploatacja potem jest tańsza / choćby o jedną pompę mniej( pompa ładująca zasobnik)/ 

Napisano

No ale w tym schemacie który pokazałem też jest jedna pompa - ta w kotle i ona całośc napędza czyli zarówno ogrzewanie jak i zasobnik cwu.

Napisano
3 godziny temu, przemty napisał:

No ale w tym schemacie który pokazałem też jest jedna pompa - ta w kotle i ona całośc napędza czyli zarówno ogrzewanie jak i zasobnik cwu.

Ok masz rację. 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...