Skocz do zawartości

Dziennik domku pod lasem


Recommended Posts

Napisano
6 minut temu, MrTomo napisał:

Rozumiem, ze sumujesz pola przekroju, ale gdzie wepniesz to fi 200 do reku?

O to mi chodzi

 

do króćca fi 200 na centrali? Oglądałem różne i się takie pojawiały :|

Napisano

Drodzy koledzy.

Proponujecie rozwiązania dla typowych warunków.

U niego typowe to jest tylko to, że potrzebna jest wentylacja.

 

Pod rozwagę:

- pomieszczenia bezokienne garderoba i pralnia + "przechodnia" łazienka,

- potrzebują nietypowych rozwiązań,

- nic nie wiadomo o ociepleniu budynku, ani o ogrzewaniu tych pomieszczeń,

- tam mogą być znakomite warunki do hodowli grzybów, pleśni, itp.

 

Moim zdaniem, w pierwszej kolejności należy określić specyficzne wymagania wentylacyjne dla każdego pomieszczenia i dostosować do tego resztę.

Nie bardzo też widzę skuteczność instalacji na skrzynkach rozdzielczych, bo być może będzie trzeba będzie czasowo wspomagać wentylację, małymi wentylatorami miejscowymi z czujnikami wilgotności (np. w pralni).

Napisano
14 minut temu, bajbaga napisał:

- nic nie wiadomo o ociepleniu budynku,

20cm sturopian 0,031 na betonie komórkowym 25cm

dach planowałem 25cm wełny 0,033

16 minut temu, bajbaga napisał:

ani o ogrzewaniu tych pomieszczeń,

wszędzie podłogówka z PC powietrznego. Salon i okolica z kominka rekreacyjnie. W pralni dodatkowo grzejnik elektryczny drabinkowy. Pralka i suszarka obok siebie.

 

Dlatego wszystko chciałbym przedyskutować.

Jeżeli zamówię na allegro projekt z montażem kompleksowym to mam pewność, że wykażą się myśleniem nieszablonowym dla takiego niestandardowego budynku?

Napisano
6 minut temu, Takiowaki napisał:

Jeżeli zamówię na allegro projekt z montażem kompleksowym to mam pewność, że wykażą się myśleniem nieszablonowym dla takiego niestandardowego budynku?

I tak i nie.

Ale masz nas - przedyskutujemy projekt, podpowiemy ............

 

Napisano
1 minutę temu, bajbaga napisał:

I tak i nie.

Ale masz nas - przedyskutujemy projekt, podpowiemy ............

 

Sugerujesz, by ukrócić moja wesołą twórczość rysownika 3d? :D

Napisano

Przede wszystkim bez pośpiechu :D

Lepiej na tym etapie poświęcić wiecej czasu niż potem przerabiać.

 

I jeszcze jedno. Moim zdaniem, chyba łatwiej ukryć 2x 150mm niż 1 x200mm.

 

Ale mogę się mylić

6 minut temu, Takiowaki napisał:

Sugerujesz, by ukrócić moja wesołą twórczość rysownika 3d? :D

Nie, dlaczego.

Rysuj, "wzrokowo" łatwiej zobaczyć

Napisano (edytowany)
4 godziny temu, Takiowaki napisał:

20cm sturopian 0,031 na betonie komórkowym 25cm

dach planowałem 25cm wełny 0,033

wszędzie podłogówka z PC powietrznego. Salon i okolica z kominka rekreacyjnie. W pralni dodatkowo grzejnik elektryczny drabinkowy. Pralka i suszarka obok siebie.

 

Dlatego wszystko chciałbym przedyskutować.

Jeżeli zamówię na allegro projekt z montażem kompleksowym to mam pewność, że wykażą się myśleniem nieszablonowym dla takiego niestandardowego budynku?

To są standardowe warunki, nic w tym niezwykłego. DOBRY, CIEPŁY DOM. Więc spokojnie można kombinować, bez paniki, że tu trzeba stosować jakieś niecodzienne rozwiązania. Sssssssspoko.

Jeno zamiast tych 25cm wełny proponuję 30cm. Czemu? Bo jeśli uwzględnisz błędy montażowe, z których wynikną straty ciepła, to na rekompensatę tych błędów będzie dołożone te marne 5cm ocieplenia. Koszt żaden, za to poczucie satysfakcji jakie! - bo przewidziałeś! :D

19 godzin temu, bajbaga napisał:

Wywiew 15m3/h, a najbliższy nawiew, obok w sypialni (40m3/h).

 

Ale tak jak pisałem wcześniej, sam dałbym w garderobie zrównoważony wywiew i nawiew ze względu na 2 "ślepe" ściany w tym pomieszczeniu.Także w pralni wywiew i nawiew.

Tyle, że ta garderoba nie ma okna, a przepisy jednoznacznie określają, że w takim przypadku musi być co najmniej wywiew.

Ej, jak pomieszczenie ma okna, to może też być pokojem. Wszystkim może być. Zależy jak nazwiesz. Ja pisałem o ruchu powietrza i o tym, żeby nie pakować wilgoci i smrodów w czyste pościele.

Edytowano przez PeZet
literufffki (zobacz historię edycji)
Napisano
38 minut temu, PeZet napisał:

Jeno zamiast tych 25cm wełny proponuję 30cm. Czemu? Bo jeśli uwzględnisz błędy montażowe, z których wynikną straty ciepła, to na rekompensatę tych błędów będzie dołożone te marne 5cm ocieplenia. Koszt żaden, za to poczucie satysfakcji jakie! - bo przewidziałeś! :D

Ja tam bym dał i 40cm wełny, ale na kolanach dzieci na poddaszu chodzić będą...

Napisano

Wydaje się że zauważyłem coś niepokojącego:

WP_20180107_007.jpg

 

Patrząc na ten przekrój, wydaje się, że powierzchnia okien nie spełnia wymagań co do naświetlenia/oświetlenia światłem dziennym.

Stosunek powierzchni okien, liczonej w świetle ościeżnic, do powierzchni podłogi powinien wynosić co najmniej 1:8

Mam nadzieję, że projektant wyliczył to i jest OK.

Napisano
42 minuty temu, bajbaga napisał:

Mam nadzieję, że projektant wyliczył to

Obawiam się, że jest to projekt Takiegoowakiego....

 

43 minuty temu, bajbaga napisał:

Patrząc na ten przekrój, wydaje się, że powierzchnia okien nie spełnia wymagań co do naświetlenia/oświetlenia światłem dziennym.

Ten szkic nie pokazuje ścianek oddzielających 1,5 metrowej szerokości garderoby - przy pierwszym od lewej strony oknie -, dużej łazienki przy drugim, spiżarki...

Ale faktycznie te okna pod dachem są malutkie i powinny mieć - nawet dla wyglądu elewacji - szerokość okien z pierwszego piętra... I to polepszyłoby ten wspomniany stosunek.

Napisano

:icon_rolleyes: Mocno teoretycznie jest to loft - a w związku z tym, zmiana sposobu użytkowania, czyli musi być projekt budowlany.

Jeśli nie ma jeszcze projektu budowlanego, to wszystkie inne "czynności" są bez sensu, bo w pierwszej kolejności trzeba ten obiekt "dostosować" do wymogów budowlanych obowiązujących dla budownictwa mieszkaniowego - a może to być bardzo "precyzyjnie" sprawdzane.

Może od tego należy zacząć ?

Ps. Nie zapominajmy też, że ten obiekt będzie musiał spełnić nowe wymogi "energetyczne" - co np. może wymagać grubszej, niż teraz zakładana, izolacji dachu, ścian, itp.

Napisano
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

Patrząc na ten przekrój, wydaje się, że powierzchnia okien nie spełnia wymagań co do naświetlenia/oświetlenia światłem dziennym.

Stosunek powierzchni okien, liczonej w świetle ościeżnic, do powierzchni podłogi powinien wynosić co najmniej 1:8

Uzgodniliśmy z projektantem, że uzupełnimy to oknami dachowymi z kołnierzami zwiększającymi nachylenie. Teraz jest 8*, okna muszą być powyżej 12*.

 

55 minut temu, uroboros napisał:

Obawiam się, że jest to projekt Takiegoowakiego....

No raczej moja kreska :) Ale rapidografów ode mnie nie oczekujcie, zaschły :P

57 minut temu, uroboros napisał:

Ten szkic nie pokazuje ścianek oddzielających 1,5 metrowej szerokości garderoby - przy pierwszym od lewej strony oknie -, dużej łazienki przy drugim, spiżarki...

Narysować 3 przekroje? :)

 

43 minuty temu, bajbaga napisał:

:icon_rolleyes: Mocno teoretycznie jest to loft - a w związku z tym, zmiana sposobu użytkowania, czyli musi być projekt budowlany.

Loft w budynku gospodarczym?

43 minuty temu, bajbaga napisał:

Jeśli nie ma jeszcze projektu budowlanego, to wszystkie inne "czynności" są bez sensu, bo w pierwszej kolejności trzeba ten obiekt "dostosować" do wymogów budowlanych obowiązujących dla budownictwa mieszkaniowego -

Z projektantem dogadaliśmy się do marca na wszelakie zachcianki, wymagania, pomysły, spostrzeżenia... Co do zmiany warunków, to w zeszłym roku wszystko zostało porozsyłane i pozawiadamiane (gmina, urzedy -w tym i do odległości budynku od lasu Państwowego - 7m)

46 minut temu, bajbaga napisał:

a może to być bardzo "precyzyjnie" sprawdzane.

Zaprosiłem Inspektora Nadzoru, pochodził, pooglądał, wytłumaczył, zgłosił spostrzeżenia... Wszystko jest ok :)

 

47 minut temu, bajbaga napisał:

Ps. Nie zapominajmy też, że ten obiekt będzie musiał spełnić nowe wymogi "energetyczne" - co np. może wymagać grubszej, niż teraz zakładana, izolacji dachu, ścian, itp.

Ogólnie troszkę z dociepleniami budynków mam do czynienia i te 20cm 0,031 grafitowego styropianu na elewacji wystarczy.

Co do dachu mamy jeszcze dylemat. Krokwie na gospodarczym były 12 cm z jako takim podparciem po środku. Wieńca i murłaty ruszać nie zamierzałem. Ale trapez był źle położony i jest do wymiany.

Planujemy więc, czy nie zacząć od wiosny z dachem. Zwiększyć przekrój krokwi. Jeżeli będzie za nisko pod dachem, to skłonny jestem część ocieplenia położyć na krokwie i zamiast wełną między krokwiami uzupełnić pianą (takiego miszmaszu nie praktykowałem, projektant też nie.)

Kiedyś przy oheblowanej więźbie, deskowaniu z szalówki i 18cm płyty dachowej PUR kładliśmy na to właściwe pokrycie...

Projektant młody, nie wszystko jeszcze przerabiał, mamy trochę czasu na wskazywanie Mu właściwych kierunków  ;)

 

 

Napisano
8 minut temu, bajbaga napisał:

Mój szacunek - procedura i działanie właściwe i przemyślane. :ih:

Uwierz, nie da się tu czegoś na odwal zrobić. Sąsiad jest Inspektorem, a nie znam (JESZCZE :D) człowieka...

Napisano

Tak czytam ten "dziennik budowy" i

przestałem rozumieć, skąd Twój Nick :zalamka:, boś nie taki owaki...

Napisano
43 minuty temu, bajbaga napisał:

I sorry za upierdliwość.

Zwykle próbuję od razu każdemu rozwiać wszelakie wątpliwości, nieścisłości, niedopowiedzenia :)

I bardzo cenię Twoje doświadczenie, spostrzegawczość i dociekliwość :)

Wszakże z małych cegiełek budujemy wielki dom...

9 minut temu, uroboros napisał:

Tak czytam ten "dziennik budowy" i

przestałem rozumieć, skąd Twój Nick :zalamka:, boś nie taki owaki...

Nick to tylko nick :) Gdybym nazywał się GieniażonaHenia, to traktowalibyście mnie jakoś inaczej? :D

Gość elpapiotr
Napisano
Cytat

Planujemy więc, czy nie zacząć od wiosny z dachem. Zwiększyć przekrój krokwi. Jeżeli będzie za nisko pod dachem, to skłonny jestem część ocieplenia położyć na krokwie i zamiast wełną między krokwiami uzupełnić pianą (takiego miszmaszu nie praktykowałem, projektant też nie.)

Tak to wygląda :

 

 

DSCF0184 kopia.jpg

Gość elpapiotr
Napisano

Pomału i spokojnie.

Ja, podczas prac elektrycznych w tym budynku pozwoliłem sobie zrobić zdjęcia, jak wygląda taka robota. Mam ich (zdjęć) więcej.

Napisano

Jest chwilka na kolejne gdybania.

 

Projektant wstępnie proponował schody na konstrukcji stalowej z drewnianymi stopniami.

 

Ktoś może użytkuje/użytkował takie rozwiązanie? Nie jest to głośne? Oczywiście domyślam się, że prawidłowo wykonane powinny tylko minimalne dźwięki przenosić :)

Samych schodów sporo ma być. Z piwnicy na parter, z parteru na piętro i z piętra na poddasze.

Bieg do piwnicy z parteru chciałbym oddzielić, by nie grzać niepotrzebnie pomieszczeń nieużywanych póki co.

W tym momencie jest taaaaaka dziura. ;)

 

WP_20180113_002.jpg

Tam w dole, pod tymi balami drewnianymi jest piwnica.

Napisano

Kolejne pytanie. Chyba gdzieś już je zadałem, ale nie było odpowiedzi. :| .

Czy anemostaty nawiewne na poddaszu muszą być montowane w suficie? Się domyślam, że opadając chłodniejsze świeże będzie mieszać zawartość pomieszczeń. Jednak czy można je umieszczać w ścianie działowej? Najprościej byłoby przy podłodze... Ale te dwa metry w ściankach g-k pociągnę gdy trzeba.

Napisano
28 minut temu, Takiowaki napisał:

Czy anemostaty nawiewne na poddaszu muszą być montowane w suficie?

Przy wentylacji mechanicznej, nie ma takiego wymogu.

 

Wymóg "przysufitowych" nawiewników przy wentylacji grawitacyjnej wynika tylko z troski, aby zimne powietrze, mniej pizgało po nogach. :D

 

Napisano
47 minut temu, Takiowaki napisał:

Kolejne pytanie. Chyba gdzieś już je zadałem, ale nie było odpowiedzi. :| .

Czy anemostaty nawiewne na poddaszu muszą być montowane w suficie? Się domyślam, że opadając chłodniejsze świeże będzie mieszać zawartość pomieszczeń. Jednak czy można je umieszczać w ścianie działowej? Najprościej byłoby przy podłodze... Ale te dwa metry w ściankach g-k pociągnę gdy trzeba.

Nawiewniki powinny być umieszczone możliwie wysoko - nie chłodzą wtedy bezpośrednio mieszkańców. Na ścianie należy umieścić nawiewnik kierunkowy, gdyż typowy, wachlarzowy z czasem pozostawi smugi kurzu na suficie.

Napisano
32 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Nawiewniki powinny być umieszczone możliwie wysoko - nie chłodzą wtedy bezpośrednio mieszkańców.

Tiiiiiiiaaaaa.

W omawianym przypadku jest wentylacja mechaniczna i o zgrozo, z rekuperacją.

 

Polecam lekturę Rozporządzenia w sprawie WT .......... zwłaszcza § 155. pkt. 3 i 4, oraz Zał. nr.1 poz.33, oraz przywołany tam pkt. 2.1.5 . zwłaszcza b). obowiązującej Normy.

 

Napisano
43 minuty temu, bajbaga napisał:

W omawianym przypadku jest wentylacja mechaniczna i o zgrozo, z rekuperacją.

I do tego w zdecydowanie nieszablonowym budynku...

W zamyśle ciągle chcę centralę ustawić na poddaszu.

Układ dla brudnego powietrza rozprowadzić na poddaszu na ścianie wyższej.

Układ dla czystego pod sufitem kondygnację niżej. Myślę, że jakoś uda się to wkomponować we wnętrze.

Gdy się da- korzystać z kanałów w stropie.

 

Tylko czy założone wydajności na anemostatach będą zachowane operując tylko na średnicach kanałów, a prędkość pozostawiając założoną np. 3m/s, czy może założyć stopniowy spadek prędkości i gdzie się da używać jednej średnicy kanałów?

 

Wychodzi mi z wymaganego 260m3/h.

Nawiew długi w cholerę, ale tak jak @bajbaga już wcześniej wspomniał proste to nie będzie...

Strzałki do góry to nawiew na poddasze, do dołu to nawiew kondygnację niżej.

Ale czym to dzielić? Trójniki i redukcja za nimi? Bo chciałbym jakoś wstępnie straty policzyć w końcu. Dodam zapas i będę miał już jakiś zarys pod kosztorys.

WP_20180117_001.jpg

Napisano
30 minut temu, bajbaga napisał:

Pogrupuj to (nawiew) na skrzynki rozdzielcze - będzie łatwiej to opanować.

Dwie rozdzielcze, za nimi zostają odcinki około 4mb każdy do poszczególnych anemostatów

WP_20180117_002.jpg

Napisano
1 minutę temu, bajbaga napisał:

Od czasu do czasu - ale to raczej marketingowcy są.:icon_rolleyes:

Szkoda. Jakiś czas temu czytałem trochę o GWC od Pro-ventu, ale chyba drogo to wychodziło...

Napisano

Miał ktoś styczność z montażem okien zagłębionych częściowo w warstwę ocieplenia?

 

Mam lekki dylemat. Póki co okna na profilach transportowych stoją. Wykręcić je czy zostawić? Jeżeli wykręcę, to będzie cienko pod parapet wewnętrzny. Jeżeli zostawię to ciężar okna będzie się rozkładał na węższym pasku, niż szerokość profilu.

 

Profil okienny ma 82mm szerokości, połową szerokości chcę oprzeć na ścianie, połową na dedykowanym wsporniku do takich rozwiązań. Na 180cm szerokości okna idą trzy takie małe wsporniki. Tylko czym je mocować do pustaków 24cm z betonu komórkowego? Zwykłymi KSMami? I jak długimi w takim wypadku? Czy może ktoś miał w ręku gotowe wkręty do suporexu? Takie bez nawiercania i bez kołnierzy?

Okna trzyszybowe trochę ważą...

Napisano

Sposób montażu okien, o jakim piszesz, zwykło się nazywać ciepłym montażem. Poszukaj w sieci, na forach pod hasłem - okna, ciepły montaż. Nie ma w tym nic niezwykłego, tyle że inne są kotwy aniżeli te do tradycyjnego montażu.

 

Ciężar okien rozkłada się na wszystkie cztery strony - okno prócz tego, że jest oparte na podstawie, wisi na kotwach i jest niejako wpięte w otwór. Podstawa to tylko jeden z czterech boków.

Napisano
1 godzinę temu, PeZet napisał:

Poszukaj w sieci, na forach pod hasłem - okna, ciepły montaż. Nie ma w tym nic niezwykłego, tyle że inne są kotwy aniżeli te do tradycyjnego montażu.

Mam akurat kotwy w tym systemie:

Tylko ta listwa transportowa mi się nie podoba i oparcie na niej.

Najchętniej bym ją wywalił, ale będzie kijowe podejście z parapetami :(

Samą specyfikę ciepłego montażu mam obeznaną.

Napisano
Dnia 17.01.2018 o 15:47, bajbaga napisał:

I gitara gra.

Tak mniej więcej mi wychodzi 90 Pa straty na najbardziej niekorzystnym odcinku dla nawiewu...

Z taką informacją można wstępnie rozejrzeć się za centralą?

I te ~260m3/h ...

@MrTomo, jak miałeś u siebie?

Napisano
Dnia 17.01.2018 o 14:54, Takiowaki napisał:

Dwie rozdzielcze, za nimi zostają odcinki około 4mb każdy do poszczególnych anemostatów

WP_20180117_002.jpg

Wygląda dobrze.

 

15 godzin temu, Takiowaki napisał:

@MrTomo, jak miałeś u siebie?

Jak by Ci tu powiedzieć... 

Nie liczyłem tego zupełnie.

 

Zrobiłem układ "na oko" zrównoważony.

Nie mam żadnych problemów.

 

Przez te kilka lat dowiedziałem się kilku rzeczy więcej i piętro postaram się ogarnąć bardziej "naukowo" - jak Ty.

 

Napisano
25 minut temu, MrTomo napisał:

Zrobiłem układ "na oko" zrównoważony.

Nie mam żadnych problemów.

 

Klasyczna "mantra" - bo wentylacja mechaniczna posiada dużą zdolność do samoregulacji.

Napisano
3 godziny temu, bajbaga napisał:

 

Klasyczna "mantra" - bo wentylacja mechaniczna posiada dużą zdolność do samoregulacji.

zakładając ze skrzynki np cztery odejścia nawiewu na różne wydajności (20,20,40,50 m3/h), na takich samych długościach przewodów (4m) da się wyregulować to anemostatami?

4 godziny temu, MrTomo napisał:

 

Zrobiłem układ "na oko" zrównoważony.

Nie mam żadnych problemów.

 

Przez te kilka lat dowiedziałem się kilku rzeczy więcej i piętro postaram się ogarnąć bardziej "naukowo" - jak Ty.

 

Więc oczekujesz jednak czegoś więcej od układu?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...