animus Napisano 23 listopada 2017 Udostępnij #51 Napisano 23 listopada 2017 (edytowany) 2 godziny temu, MrTomo napisał: Tak to mniej więcej wygląda To jestem załamany patrząc na to zdjęcie, powiedzcie czego tu brakuje? Edytowano 23 listopada 2017 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Takiowaki Napisano 23 listopada 2017 Udostępnij #52 Napisano 23 listopada 2017 2 minuty temu, animus napisał: To jestem załamany patrząc na to zdjęcie, powiedzcie czego tu brakuje? Izolacji pod murłatą, ale jej już nie wsadzi i tak... Link do komentarza
MrTomo Napisano 23 listopada 2017 Autor Udostępnij #53 Napisano 23 listopada 2017 (edytowany) Nie będę specjalnie kupował siatki... Czy gdybym dał same listwy dystansowe 3cm grubości od strony płyt co ile musiałyby być przykręcone? Ew. jak Animus pisał dać drut ocynkowany? dopsałem Wtedy np. dałbym jedną listewkę środkiem i rozciągnął drut 1,2mm ocynk? Przymocowałbym do krokwi a środkiem do listwy Przypomnę u mnie płyty są na łatach. Pomiędzy łatami a krokwią jest kontrłata 2cm. Łącznie z krokwią i kontrłatą mam około 16-17cm miejsca (krokwie między 14-15cm grube) Kupiłem wełnę w rolce 150mm. Jeśli odejdę na 3cm zostanie mi około 13-14cm na wełnę. Nabijać jakąś listwę 20mm na krokwie czy zrobić mniejszą szczelinę - 2cm ?? Długość krokwi 6m, długość ocieplenia na 1,65m Majster z ekipy, która będzie układać wełnę twierdzi, że żadne sznurki nie sa potrzebne bo wełna i tak opadnie i szczelina się zrobi sama. Ważne żeby była grubość na przewidzianą wełnę (25cm) wymierzona na wieszakach od początku gdzie ma powstać pustka do profila. Ale, czy ta wełna nie będzie zjeżdżać? Edytowano 23 listopada 2017 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Takiowaki Napisano 23 listopada 2017 Udostępnij #54 Napisano 23 listopada 2017 To jaka ta wełna? Jaka lambda i producent? Link do komentarza
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor Udostępnij #55 Napisano 24 listopada 2017 0.035 knauf insulation Link do komentarza
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 Udostępnij #56 Napisano 24 listopada 2017 1 godzinę temu, MrTomo napisał: 0.035 knauf insulation Czyli z tych lepszych. Nie będzie tak łatwo się ściskać ani opadać. Wiesz, zastanawiam się na ile sztywna jest ta folia, która ma być wycięta. Można by ją wykorzystać do dystansu. Zastawiać np 10cm paski co 30-40cm. Chyba, że sparciała i do wywalenia... Link do komentarza
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor Udostępnij #57 Napisano 24 listopada 2017 (edytowany) Myślałem o tym pierwotnie, ale już jest wycieta ☺ Myślałem, że sznurek zalatwi sprawe ale nie. Zdecydowalem nadbic krokwie liswami 2 cm, szkoda mi uciskac wełnę. Za welna dam listwe z góry na dół przykrecona miedzy krokwiami (w środku) do lat. Potem drutem ocynkowanym zrobie zaporę i na to welna. Edytowano 24 listopada 2017 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 Udostępnij #58 Napisano 24 listopada 2017 18 minut temu, MrTomo napisał: Myślałem o tym pierwotnie, ale już jest wycieta ☺ Myślałem, że sznurek zalatwi sprawe ale nie. Zdecydowalem nadbic krokwie liswami 2 cm, szkoda mi uciskac wełnę. Za welna dam listwe z góry na dół przykrecona miedzy krokwiami (w środku) do lat. Potem drutem ocynkowanym zrobie zaporę i na to welna. Czyli sprawa szczeliny rozwiązana Link do komentarza
PeZet Napisano 24 listopada 2017 Udostępnij #59 Napisano 24 listopada 2017 1 godzinę temu, MrTomo napisał: Zdecydowalem nadbic krokwie liswami 2 cm, szkoda mi uciskac wełnę. Za welna dam listwe z góry na dół przykrecona miedzy krokwiami (w środku) do lat. Potem drutem ocynkowanym zrobie zaporę i na to welna. 3XTAK. Link do komentarza
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor Udostępnij #60 Napisano 24 listopada 2017 Dziękuję za pomoc Link do komentarza
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor Udostępnij #61 Napisano 24 listopada 2017 czy profile cd60 łączyliście łącznikami czy jakiś inny patent no to? Link do komentarza
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor Udostępnij #62 Napisano 24 listopada 2017 Dnia 22.11.2017 o 22:41, animus napisał: Musisz wyciąć zaznaczony fragment ściany szczytowej aż do ocieplenia zewnętrznego, wypełnić to miejsce izolacją cieplną. Cholera, boję się że nie podołam czasowo. Musze obrobić murłaty i przygotować "siatkę" na wełnę do poniedziałku... Za dużo mam tych ścian do wybebeszenia. Jakiś alternatywa? Poza tym jak polecę po tym "młotkiem" z przecinakiem, to pewnie cegły się odspoją i odlecą. Potem murowanie.. Link do komentarza
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 Udostępnij #63 Napisano 24 listopada 2017 5 minut temu, MrTomo napisał: Poza tym jak polecę po tym "młotkiem" z przecinakiem, to pewnie cegły się odspoją i odlecą. Potem murowanie.. Duża kątówka. Tarcza 230. 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor Udostępnij #64 Napisano 24 listopada 2017 nie posiadam Link do komentarza
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 Udostępnij #65 Napisano 24 listopada 2017 Przed chwilą, MrTomo napisał: nie posiadam Sąsiad? Wypożyczalnia? Link do komentarza
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor Udostępnij #66 Napisano 24 listopada 2017 Muszę popytać. Tarcza do czego - do betonu? Ale to będzie straszna rozpierducha... Link do komentarza
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 Udostępnij #67 Napisano 24 listopada 2017 12 minut temu, MrTomo napisał: Muszę popytać. Tarcza do czego - do betonu? Ale to będzie straszna rozpierducha... beton, ceramika. Kurzawa jak cholera, ale co poradzisz, na mokro się teraz nie da. A młotkiem to wiesz... Link do komentarza
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor Udostępnij #68 Napisano 24 listopada 2017 Ale tą kątówką wytnę tylko co najwyżej do połowy ściany Link do komentarza
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 Udostępnij #69 Napisano 24 listopada 2017 Przed chwilą, MrTomo napisał: Ale tą kątówką wytnę tylko co najwyżej do połowy ściany działowej Ale masz prostą linię pod docieplenie. Ewentualnie ze trzy wiertła i nawiercaj co 5cm... Link do komentarza
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor Udostępnij #70 Napisano 24 listopada 2017 chyba pójdę walnąć ... coś mocniejszego... bo brak motywacji Później jak zakładam, dziury zatkać od góry jakimś klejem gipsowym albo klejem do płytek, zrobić równą powierzchnię. Na to przykleić styropian i wsio? 14 minut temu, Takiowaki napisał: trzy wiertła i nawiercaj co 5cm.. Dlaczego trzy? Link do komentarza
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 Udostępnij #71 Napisano 24 listopada 2017 14 minut temu, MrTomo napisał: chyba pójdę walnąć ... coś mocniejszego... bo brak motywacji Później jak zakładam, dziury zatkać od góry jakimś klejem gipsowym albo klejem do płytek, zrobić równą powierzchnię. Na to przykleić styropian i wsio? Dlaczego trzy? Bo dziur od ciula wyjdzie, jedno dawno się skończy Tylko za dużo na łykaj trunku, bo prostym łukiem będzie szło Link do komentarza
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor Udostępnij #72 Napisano 24 listopada 2017 (edytowany) Nie, nie, aż taki zdesperowany nie jestem. trunek dzisiaj, cięcie jutro (jak załatwię kątówkę) Ale dalej nie rozumiem tego podejścia z cięciem. Tarcza 230 utnie wgłąb pustaka jakieś 110mm, tak? Bo te 230mm to średnica. A pustak ma 240mm to do ocieplenia będzie miał jeszcze ze 130mm Edytowano 24 listopada 2017 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 Udostępnij #73 Napisano 24 listopada 2017 1 godzinę temu, MrTomo napisał: Tarcza 230 utnie wgłąb pustaka jakieś 110mm, tak? Bo te 230mm to średnica. Żeby tak cięło, maszynka by musiała mieć na mocowaniu centymetr szerokości Tnie chyba na około 8cm w głąb. Odetnij, lekko odkuj, odetnij. Powoli pójdzie, dużo tych szczytów raczej nie masz. Jak będziesz kuł samym młotkiem z przecinakiem to nie ma bata, co któryś pustak się odspoi. Potem znowu tnij i doklejaj... Link do komentarza
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor Udostępnij #74 Napisano 24 listopada 2017 O Panie... Miałem to zrobić przy robocie dachu i nie wyszło Miałem to zrobić przy robocie tynków i nie wyszło Dlaczego i za co ???? Link do komentarza
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 Udostępnij #75 Napisano 24 listopada 2017 3 minuty temu, MrTomo napisał: O Panie... Miałem to zrobić przy robocie dachu i nie wyszło Miałem to zrobić przy robocie tynków i nie wyszło Dlaczego i za co ???? Za brak stanowczości w działaniu Tak byśmy o tym nie gadali nawet Link do komentarza
animus Napisano 24 listopada 2017 Udostępnij #76 Napisano 24 listopada 2017 21 minut temu, Takiowaki napisał: Tnie chyba na około 8cm w głąb. Tylko 6cm. 3 godziny temu, MrTomo napisał: Poza tym jak polecę po tym "młotkiem" z przecinakiem, to pewnie cegły się odspoją i odlecą. Potem murowanie.. Jak ponawiercasz możne się udać długim wiertłem, to pustak Max jak ktoś kumaty to i młotkiem ładnie to zbije od boku. Link do komentarza
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor Udostępnij #77 Napisano 24 listopada 2017 6cm z takiej tarczy? Od razu biore sie za wiercenie. A tymi profilami ktos podpowie? Kupowac kilkaset łączników po 60 gr szt czy jakis inny patent na laczenie cd60 Link do komentarza
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 Udostępnij #78 Napisano 24 listopada 2017 27 minut temu, animus napisał: Tylko 6cm. To chyba od maszyny zależy, bo swoją ciąłem ostatnio kostkę 8cm i brakowało mi ze 3-4mm Link do komentarza
animus Napisano 24 listopada 2017 Udostępnij #79 Napisano 24 listopada 2017 (edytowany) 20 minut temu, Takiowaki napisał: To chyba od maszyny zależy, bo swoją ciąłem ostatnio kostkę 8cm i brakowało mi ze 3-4mm Przy tarczach 230mm nigdy więcej niż 6 centów nie wycisnąłem, a ciąłem różnistymi kątówkami. Może te marketowe mają chude głowice nie brałem nigdy takich do łap. Edytowano 24 listopada 2017 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 25 listopada 2017 Udostępnij #80 Napisano 25 listopada 2017 MrTomo, nie męcz się z nacinaniem. Odkuj po całym pustaku i zatkaj to styropianem. I tak zasłonisz wszystko wełną i płytami kartongipsowymi. Jak zacząłem przecinać, a mam gazobeton, to nie dałem rady przeciąć po całej grubości bloczka, skutkiem czego musiałem kuć. A wtedy - a wtedy zaczęły odklejać się całe bloczki. I bardzo dobrze. Łatwiej poszło. I cieplej. Narysuj sobie krechę na ścianie i sprawdź, gdzie wylądujesz odkuwając całe bloczki. Nawet jak rogiem wyleziesz poza ocieplenie i sufit, to co z tego? Zatynkujesz, zamalujesz i git. Olej wiertła i tarcze, zajebiesz się. 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 25 listopada 2017 Autor Udostępnij #81 Napisano 25 listopada 2017 Masz rację. Link do komentarza
MrTomo Napisano 25 listopada 2017 Autor Udostępnij #82 Napisano 25 listopada 2017 Zrobiłem dwa szczyty i powiem tak - koniec. Z całymi konsekwencjami. Ledwo żyję Ocieplę te dwa szczyty i chromolę to. Trzeba było to robić wcześniej Na pozostałych szczytach mam już tynk, górą pod 3-4 cm. Nie, n i e - j u ż t e g o n i e r u s z a m. Jedyne co mogę to upchnąć watę między łatami a płytą nad szczytem albo zapianować. Ale może lepiej zostawić pustkę? 1. Dać watę (między łatami) 2. dać pianę (między łatami) 3. nie dawać nic i zostawić tak jak jest. Co lepiej - z tych trzech? Link do komentarza
PeZet Napisano 25 listopada 2017 Udostępnij #83 Napisano 25 listopada 2017 1 godzinę temu, MrTomo napisał: 1. Dać watę (między łatami) 2. dać pianę (między łatami) 3. nie dawać nic i zostawić tak jak jest. Co lepiej - z tych trzech? Fizykiem nie jestem, a miałem ten same dylemat na tym samym co Ty teraz jesteś etapie. Miałem podobnie zarówno jeśli chodzi o wygląd, co i o stan psychiczny. Na szczęście jedną szczytową przypadkiem miałem zrobioną bo krokiew wypadała na linii muru, więc mur był niższy. Uff. Dla świętego spokoju zostawiłem wąską szczelinę, tak około 1-2cm. Jeśli piankujesz, to przyklej do łat styropian wąski z przymocowaną za pomocą takera folią. Pod folię wpakujesz pianę, a kiedy wszystko zaschnie, wydłubiesz styropian. Piana nie łapie się foli, ewentualnie nasmaruj ją jakimś olejem spożywczym. To wszystko rzecz jasna jest pomysł. U mnie było inaczej, bo pakowałem resztki styropianu w paskach, więc dystans robiłem listewkami. Chyba że jest inny sposób, prostszy. Pomysły mile widziane. PS. Mocarz jesteś, MrTomo. Link do komentarza
animus Napisano 25 listopada 2017 Udostępnij #84 Napisano 25 listopada 2017 1 godzinę temu, MrTomo napisał: Zrobiłem dwa szczyty .Ledwo żyję Trzeba było to robić wcześniej Na pozostałych szczytach mam już tynk, górą pod 3-4 cm. Nie, n i e - j u ż t e g o n i e r u s z a m. Co lepiej - z tych trzech? 1. Dać watę (między łatami) 2. dać pianę (między łatami) 3. nie dawać nic i zostawić tak jak jest. Odkuć pozostałe, będziesz żałował jak grzyb tam wejdzie i z nim będziesz wojował. 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 25 listopada 2017 Autor Udostępnij #85 Napisano 25 listopada 2017 (edytowany) 1 godzinę temu, PeZet napisał: . Mocarz jesteś, MrTomo. Ja? Raczej Ty. Samemu dach zrobić to jest coś! Dziękuję panowie za rady, są jak zwykle nieocenione. Wasza wiedza jest bezcenna. Dobra, odkuje pozostale sciany zewnetrzne a właściwie zlecę to mistrzom od ocieplania. Już i tak odwalam za nich kawał roboty, bo ich pojęcie o wladnym fachu jest mniejsze niz moje... Chwała Panu że pracują popołudniami wiec mam ich na oku Czy wewnetrzne sciany dzialowe mogę odpuścić? 48 minut temu, animus napisał: Odkuć pozostałe, będziesz żałował jak grzyb tam wejdzie i z nim będziesz wojował. Żeby aż tak w wentylowanej połaci? Edytowano 25 listopada 2017 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 25 listopada 2017 Udostępnij #86 Napisano 25 listopada 2017 (edytowany) No, wejdzie grzyb. Gdzieś o tym czytałem, jak człowiek się biedził. Chodzi o punkt rosy. Działowych nie odpuszczaj. Obetnij o cokolwiek, o 5cm, ale odsuń się od mrozu. Po co ci skraplająca się para wodna? Potem plamy i zacieki na gipskartonie i medytacje: czy to dach przecieka czy co się dzieje? Ja mam próbkę tego jak potrafi się skraplać para wodna: na rurze wywiewnej kanalizacji. Podstawiam miskę, tak się kropli. Zimą. 13 minut temu, MrTomo napisał: Ja? Raczej Ty. Samemu dach zrobić to jest coś! Nie sam! Z mamą:D Edytowano 25 listopada 2017 przez PeZet działowych, a nie szczytowych, w zasadzie jednych i drugich. :D (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 25 listopada 2017 Autor Udostępnij #87 Napisano 25 listopada 2017 (edytowany) Ja pieprzę, przecież to oczywista oczywistość. Chyba jakiegoś zaćmienia dostałem Edytowano 25 listopada 2017 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Takiowaki Napisano 25 listopada 2017 Udostępnij #88 Napisano 25 listopada 2017 21 minut temu, MrTomo napisał: Ja pieprzę, przecież to oczywista oczywistość. Chyba jakiegoś zaćmienia dostałem Usiądź, odpocznij, walnij 50tkę dla relaksu i się wszystko poukłada w głowie Link do komentarza
MrTomo Napisano 25 listopada 2017 Autor Udostępnij #89 Napisano 25 listopada 2017 (edytowany) 2 godziny temu, Takiowaki napisał: Usiądź, odpocznij, walnij 50tkę dla relaksu i się Same dobre rady!! O panie, kuva się wku.. zawziąłem i zmęczyłem dwaie następne ściany. Padam na pysk 4 godziny temu, PeZet napisał: Nie sam! Z mamą:D Dobrze czytam?? Edytowano 25 listopada 2017 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 25 listopada 2017 Udostępnij #90 Napisano 25 listopada 2017 :D:D:D:D Link do komentarza
MrTomo Napisano 25 listopada 2017 Autor Udostępnij #91 Napisano 25 listopada 2017 To jest efekt pracy młotkiem elektrycznym, młotkiem standardowym, przecinakiem i ... siekierą Tylko dzięki Wam, bo już miałem chwile zwątpienia. Została jeszcze jedna gruba i ze trzy działowe, te to już pikuś. Link do komentarza
Takiowaki Napisano 25 listopada 2017 Udostępnij #92 Napisano 25 listopada 2017 Niczym Fidiasz na Akropolu 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 25 listopada 2017 Autor Udostępnij #93 Napisano 25 listopada 2017 20 minut temu, Takiowaki napisał: Niczym Fidiasz na Akropolu Link do komentarza
joks Napisano 26 listopada 2017 Udostępnij #94 Napisano 26 listopada 2017 Też przerabiałem ten temat Link do komentarza
PeZet Napisano 26 listopada 2017 Udostępnij #95 Napisano 26 listopada 2017 Brawo MrTomo. Jest git. Link do komentarza
Buster Napisano 26 listopada 2017 Udostępnij #96 Napisano 26 listopada 2017 12 godzin temu, MrTomo napisał: Dobrze czytam?? Pamiętam zdjęcie z mamą w dzienniku PeZeta Link do komentarza
MrTomo Napisano 26 listopada 2017 Autor Udostępnij #97 Napisano 26 listopada 2017 Czy pochwaliłem się już nową "siateczką". Wstawiłem kawałek styro jakby ktoś miał problem z jej zauważeniem. Patent z gwoździami jest super. Wbijam gwoździe do połowy, naciągam drut a potem lekko dobijam i fantastycznie się usztywnia. Oczywiście bez przesady. za murłatą pięknie upchnąłem styropian 10cm, jakby stamtąd miał być. Trochę naciąłem brzeg pod kątem do nadbitki, będzie wentylacja że ho, ho. Naciągnąłem wiatroizolację na murłatę i ciach, ciach zszywkami. Samo się trzyma bez klejenia Link do komentarza
przemty Napisano 24 czerwca 2018 Udostępnij #98 Napisano 24 czerwca 2018 Dołączę do tematu aby nie zakładać nowego o niemal tym samym. Murłatę mam ułożoną tak jak na poniższym rysunku czyli pomiędzy nią a zewnętrzną powierzchnią ściany jest 1 cm uskoku. Aktualnie chcę zamknąć poddasze przed ptakami i planuję przykleić na kleju w pianie do murłaty styropian 1 cm - kolor różowy. Na jesień położę ocieplenie - kolor zielony. Czy tak jak zaznaczyłem na rysunku to prawidłowo będzie ocieplono murłata ? Dodam, że dach bez deskowania, powyżej jest membrana. Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 25 czerwca 2018 Udostępnij #99 Napisano 25 czerwca 2018 Tak cienkie płyty trudno będzie wyciąć i umocować i ich przy tym nie połamać. Jeżeli chodzi tylko o tymczasowe zamknięcie przed ptakami, może łatwiej będzie umocować zszywkami tapicerskimi do murłaty i krokwi lub łat na dachu sitakę lub folię dachową? Link do komentarza
Termo Organika Napisano 26 czerwca 2018 Udostępnij #100 Napisano 26 czerwca 2018 22 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: Tak cienkie płyty trudno będzie wyciąć i umocować i ich przy tym nie połamać. Jeżeli chodzi tylko o tymczasowe zamknięcie przed ptakami, może łatwiej będzie umocować zszywkami tapicerskimi do murłaty i krokwi lub łat na dachu sitakę lub folię dachową? Słuszna uwaga, wykonanie precyzyjnej zabudowy szczelnie zamykającej wnętrze poddasza, będzie bardzo trudne. Jeżeli jednak jest taka wola, to materiał izolacyjny musi być bardzo wytrzymały mechanicznie np. Termo Organika GOLD parking o grubości 1 cm. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się