Przemo5936 Napisano 23 października 2017 Udostępnij #1 Napisano 23 października 2017 Mam problem z wentylacją grawitacyjna w domu a mianowicie co prawda czasami działa świetnie czasami wieje strasznie z niej problem w tym o tyle powazniejszy ze wieje z kratki w łazience nad prysznicem. Wentyluje ją kratka na kominie jak widać na zdjęciu i wydaje mi sie ze wieje w momencie gdy kierunek wiatru jest wprost w kratkę. Rozmyslam nad zmianami na wiosne typu na komin dymowy tą nasade strażaka założyć a na wentylacje kratke zaślepić a z gory wykuć dziurę i zamontować ten turbowent czy jakoś tak tylko pytanie czy to ma sens i czy to pomoże?. Nie raz jak wieje to zawiewa spalinami do domu dlatego musze wyeliminować problem. Dodam jeszcze ze po drugiej stronie mniej wiecej w tym samym miejscu jest druga wentylacja która działa prawidłowo myśle ze dlatego ze dach przysłania wiatr który wiał by bezpośrednio w nią. Kratki wentylacyjne nie są na tzw. przelot. co moim zdaniem jest błędem. Proszę o opinie i pomoc. Link do komentarza
bajbaga Napisano 23 października 2017 Udostępnij #2 Napisano 23 października 2017 Na kominie wentylacyjnym, powinna być kratka na "przestrzał" 1 Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 23 października 2017 Autor Udostępnij #3 Napisano 23 października 2017 (edytowany) No właśnie u mnie wygląda to mnie więcej tak Czy jak zrobie przestrzał miedzy wentylacją z kotłowni i wentylacją z łazienki nie będzię zaciągało dymu z kotłowni? Edytowano 23 października 2017 przez Przemo5936 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 23 października 2017 Autor Udostępnij #5 Napisano 23 października 2017 Tak że będzie zaciągało? czy tak że nie będzie? Link do komentarza
aru Napisano 23 października 2017 Udostępnij #6 Napisano 23 października 2017 pod warunkiem, że nawiew jest prawidłowy Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 24 października 2017 Udostępnij #7 Napisano 24 października 2017 Przegroda w kominie powoduje efekt wdmuchiwania powietrza (i dymu z komina) i jej likwidacja powinna pomóc, choć nie jest to rozwiązanie idealne. Lepszym rozwiązaniem jest wyprowadzenie kanałów przez czapę i założenie odpowiednich nasadek. Link do komentarza
bajbaga Napisano 24 października 2017 Udostępnij #8 Napisano 24 października 2017 Wymóg "na przestrzał" wynika wprost z obowiązujących przepisów. Obowiązujące przepisy dopuszczają odstępstwo - wykonywanie górnych otworów wylotowych, pod warunkiem stosowania nasad blaszanych nad wylotem. Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 24 października 2017 Autor Udostępnij #9 Napisano 24 października 2017 (edytowany) 4 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał: Przegroda w kominie powoduje efekt wdmuchiwania powietrza (i dymu z komina) i jej likwidacja powinna pomóc, choć nie jest to rozwiązanie idealne. Lepszym rozwiązaniem jest wyprowadzenie kanałów przez czapę i założenie odpowiednich nasadek. Odpowiednie nasadki to np te turbo wentyY? w przypadku jakbym wybrowadził kanały czapą na górę Edytowano 24 października 2017 przez Przemo5936 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 24 października 2017 Udostępnij #10 Napisano 24 października 2017 Likwidacja przegrody pomiędzy kanałami powinna wystarczyć. Pod warunkiem, że nawiew do pomieszczeń jest wystarczający. Jeżeli jest prawidłowy to obecnie z kratki w łazience dmucha tylko przy niekorzystnym wietrze. Jeżeli będą nasady i wyprowadzenie ku górze to należałoby przedłużyć kanał dymowy ku górze (np. wyższą nasadą). 1 Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 24 października 2017 Autor Udostępnij #11 Napisano 24 października 2017 przykładając w łazience np reczniczek papierowy do kratki przyciąga go i on nie spada także ciąg jest ok jednak są momenty gdzie właśnie wieje z wentylacji. Jeśli zlikwiduje przegrode i okaze się że to nie pomoże to bedzie mozna zamontować na górze turbowenty jeśli dwa kanały będą ze sobą połączone? Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 25 października 2017 Udostępnij #12 Napisano 25 października 2017 Ponawiam pytanie, czy to odwrócenie ciągu występuje tylko w wyniku działania wiatru? Jeżeli tak, to problem przestanie istnieć po przebiciu kanału na przestrzał. Jeżeli zaś odwrócenie ciągu jest wynikiem niedostatecznego nawiewu powietrza do pomieszczeń to żadna nasada tego nie zmieni. Można zrobić prosty test. Gdy dochodzi do odwrócenia ciągu uchylamy najbliższe okno i otwieramy drzwi do łazienki (zapewniając w ten sposób dobry nawiew). Jeżeli mimo to ciąg nadal się odwraca przyczyną jest wiatr. Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 25 października 2017 Autor Udostępnij #13 Napisano 25 października 2017 otwierałem okno robiłem test taki jak Pan mówi i problem nie ustępował. Dlatego podejrzewałem wiatr. w piwnicy mam zrobione napowietrzenie otwór w ścianie 14cmx14cm żadne drzwi nie są szczelne czy takie napowietrzenie wystarczy? czy do tego w kazdym pokoju zrobić napowietrzniki w oknach.? Dzisiaj przebiłem przegrode mniej wiecej wielkości kratek zrobiłem otwór będe obserwował jak wentylacja sie bedzie zachowywała. Najlepiej to sprawdzę przy minusowych temperaturach bo wtedy da się to odczuć bez żadnych obserwacji. :-) Przyjda mrozy poobserwuje i dam znać czy problem znikł. Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 30 października 2017 Udostępnij #14 Napisano 30 października 2017 Nawiewniki w pokojach są konieczne, bo bez nich wymiana powietrza przebiega wzdłuż drogi piwnica-kratki wywiewne w kotłowni i łazience. Jeżeli kotłownia jest w piwnicy to wentylowana jest tylko ona, reszta domu praktycznie wcale. 2 Link do komentarza
zenek Napisano 30 października 2017 Udostępnij #15 Napisano 30 października 2017 Dnia 25.10.2017 o 20:26, Przemo5936 napisał: otwierałem okno robiłem test taki jak Pan mówi i problem nie ustępował. 1. Może komin jest za niski? 2. Czy wentylacja nawiewna w piwnicy jest zetowa - tzn. ma wlot do piwnicy blisko podłogi? 3. Być może nawiew w piwnicy 14x 14 może byc zbyt mały przy np. czynnym kotle. Widzę, że masz duży kanał dymowy - a więc być może że tego nawiewu w stosunku do wywiewów jest jednak mało, a więc za słaba grawitacja w kominie. Jednak komin bez przestrzału był bardzo podatny na wtłaczanie z powrotem do komina. Ciekaw jestem końcowego wyniku. Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 31 października 2017 Autor Udostępnij #16 Napisano 31 października 2017 Wysokość komina od fundamentu to jest ok 10,5m Link do komentarza
zenek Napisano 31 października 2017 Udostępnij #17 Napisano 31 października 2017 11 godzin temu, Przemo5936 napisał: Wysokość komina od fundamentu to jest ok 10,5m No to czekamy na pozostałe możliwości - bo wysokość jest niemała. Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 14 listopada 2017 Autor Udostępnij #18 Napisano 14 listopada 2017 Dostałem już zamówione nawiewniki okienne czekam na fachowca który mi je zamontuje ma to zrobić pod koniec tego tygodnia. Ale nasuwa mi się na myśl pytanie. Mianowicie posiadam w domu stacje pogody z jednym czujnikiem na zewnątrz. Wilgotność w mieszkaniu wyświetla mi 63%(nowy dom mieszkam 1rok 5 miesiecy) na zawnatrz przy tej deszczowej pogodzie jaką teraz mamy pokazuje 83-87%. Czy przez nawiewniki nię będe wpuszczał do domu bardziej zawilgoconego powietrza? Czy te wilgotne powietrze po ogrzaniu robi się mniej wilgotne. Będe wdzięczny jak ktoś mądry w tej kwesti mi to jakoś mądrze wytłumaczy Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 14 listopada 2017 Udostępnij #19 Napisano 14 listopada 2017 Ciekawi mnie ten temat ponieważ zamontowałem dawno temu nawiewniki higrosterowane. Mogę podać nazwę - to nie tajemnica - w tamtym okresie tylko jedna firma oferowała na rynku takie rozwiązanie - aereco mianowicie. Zamontowałem je w pokojach w celu nawiewu pod kontrola w funkcji wilgotności. Oczywiście musi być zapewniony prawidłowy wyrzut powietrza przez kanały wentylacyjne w kominie. Mówimy bowiem o wentylacji grawitacyjnej. W zimie prawdopodobnie powietrze na zewnątrz będzie suche. Jesienią - o większej wilgotności. Nie odczułem dyskomfortu przy największych mrozach. Jakie nawiewniki Pan zamówił? Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 14 listopada 2017 Autor Udostępnij #20 Napisano 14 listopada 2017 (edytowany) 31 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał: Ciekawi mnie ten temat ponieważ zamontowałem dawno temu nawiewniki higrosterowane. Mogę podać nazwę - to nie tajemnica - w tamtym okresie tylko jedna firma oferowała na rynku takie rozwiązanie - aereco mianowicie. Zamontowałem je w pokojach w celu nawiewu pod kontrola w funkcji wilgotności. Oczywiście musi być zapewniony prawidłowy wyrzut powietrza przez kanały wentylacyjne w kominie. Mówimy bowiem o wentylacji grawitacyjnej. W zimie prawdopodobnie powietrze na zewnątrz będzie suche. Jesienią - o większej wilgotności. Nie odczułem dyskomfortu przy największych mrozach. Jakie nawiewniki Pan zamówił? automatyczne ciśnieniowe ventair trd II jakoś tak. Chciałem zamówić właśnie też higrosterowalne ale wyczytałem w internecie o ich awaryjności ( brak poparcia dowodami co prawda)ale że są one w miarę nowością zdecydowałem się na te gdyż cena higrosterowalnych jest sporo wyższa dlatego wstrzymałem się z tymi i kupiłem ciśnieniowe z uwagi na to że w przyszłym roku jeśli będe niezadowolony z pracy tych to pojdą onę do okien w piwnicy a na góre zamówie higrosterowalne. Jak długo Pan używa tych nawiewników.? Cytat Edytowano 14 listopada 2017 przez Przemo5936 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 14 listopada 2017 Udostępnij #21 Napisano 14 listopada 2017 Higrometr w stacji pogodowej wskazuje wilgotność względną, a ta zmienia się wraz z temperaturą powietrza. Innymi słowy, jeżeli zamkniemy higrometr w szczelnym naczyniu z powietrzem (może być nawet duży słoik), i to naczynie podgrzejemy wilgotność względna spadnie. Jeżeli zaś je oziębimy - wzrośnie. Wszystko dlatego, że ilość pary wodnej, którą może wchłonąć powietrze zależy od jego temperatury. Zaś wilgotność względna (RH) wynosząca 100% to maksimum pary wodnej, po jej przekroczeniu para wodna zaczyna się z powietrza wykraplać. Zimne powietrze zewnętrzne ma w związku z tym wysoką wilgotność względną, a gdy dostanie się do wnętrza i ulegnie ogrzaniu, jego wilgotność względna automatycznie spada. Nie ma więc co obawiać się nawiewników. To właśnie brak wymiany powietrza prowadzi do wzrostu wilgotności względnej powietrza wewnętrznego. W końcu dostarczamy do niego parę wodną - przez skórę i oddychając, a do tego gotując, piorąc itd. Z tych samych powodów para wodna często skrapla się np. na zimnych szybach okiennych w słabo wentylowanych pomieszczeniach. W pobliżu szyby temperatura powietrza wewnętrznego spada, niekiedy znacznie i jego wilgotność względna znacznie wzrasta. Często prowadząc do wykroplenia (czyli przekroczenia tzw. punktu rosy). Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 14 listopada 2017 Udostępnij #22 Napisano 14 listopada 2017 10 lat jak dobrze pamiętam. Na stronie aereco widziałem też rzuty pomieszczeń z prawidłowo rozmieszczonymi nawiewnikami. Do pomieszczeń typu łazienka, kuchnia, wc producent ma też dedykowane kratki wywiewne również w tym systemie. PS. jak się nie mylę na rynku pojawiły się też rozwiązania hybrydowe czyli higro+ ciśnienie. Kolega z Redakcji mnie ubiegł z rozbudowanym komentarzem. Oczywiście post jest odpowiedzią na postawione pytanie Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 14 listopada 2017 Autor Udostępnij #23 Napisano 14 listopada 2017 4 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał: 10 lat jak dobrze pamiętam. Na stronie aereco widziałem też rzuty pomieszczeń z prawidłowo rozmieszczonymi nawiewnikami. Do pomieszczeń typu łazienka, kuchnia, wc producent ma też dedykowane kratki wywiewne również w tym systemie. PS. jak się nie mylę na rynku pojawiły się też rozwiązania hybrydowe czyli higro+ ciśnienie. Kolega z Redakcji mnie ubiegł z rozbudowanym komentarzem. Oczywiście post jest odpowiedzią na postawione pytanie Dzieki za informację zaraz przejrze strone aereco może wstawiłbym kratki wywiewne z tym systemem skoro nie mam takich nawiewników. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 14 listopada 2017 Udostępnij #24 Napisano 14 listopada 2017 I oczywiście kanały wentylacyjne w kominie czyste jak łza mają być Link do kratek. https://www.aereco.com.pl/product/ghx-higro/ i lista specjalistów https://www.aereco.com.pl/distributors/ Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 14 listopada 2017 Autor Udostępnij #25 Napisano 14 listopada 2017 1 minutę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał: I oczywiście kanały wentylacyjne w kominie czyste jak łza mają być Budynek jest nowy 2 lata ma. 2 kanały wentylacyjne skończone 2 miesiące temu także jeszcze pachną nowością Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 14 listopada 2017 Udostępnij #26 Napisano 14 listopada 2017 Tak przy okazji - widzę, ze oferta aereco została podzielona na produkty higro i preso czyli sterowane ciśnieniowo. Czyli jest w czym wybierać. Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 14 listopada 2017 Autor Udostępnij #27 Napisano 14 listopada 2017 35 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: Higrometr w stacji pogodowej wskazuje wilgotność względną, a ta zmienia się wraz z temperaturą powietrza. Innymi słowy, jeżeli zamkniemy higrometr w szczelnym naczyniu z powietrzem (może być nawet duży słoik), i to naczynie podgrzejemy wilgotność względna spadnie. Jeżeli zaś je oziębimy - wzrośnie. Wszystko dlatego, że ilość pary wodnej, którą może wchłonąć powietrze zależy od jego temperatury. Zaś wilgotność względna (RH) wynosząca 100% to maksimum pary wodnej, po jej przekroczeniu para wodna zaczyna się z powietrza wykraplać. Zimne powietrze zewnętrzne ma w związku z tym wysoką wilgotność względną, a gdy dostanie się do wnętrza i ulegnie ogrzaniu, jego wilgotność względna automatycznie spada. Nie ma więc co obawiać się nawiewników. To właśnie brak wymiany powietrza prowadzi do wzrostu wilgotności względnej powietrza wewnętrznego. W końcu dostarczamy do niego parę wodną - przez skórę i oddychając, a do tego gotując, piorąc itd. Z tych samych powodów para wodna często skrapla się np. na zimnych szybach okiennych w słabo wentylowanych pomieszczeniach. W pobliżu szyby temperatura powietrza wewnętrznego spada, niekiedy znacznie i jego wilgotność względna znacznie wzrasta. Często prowadząc do wykroplenia (czyli przekroczenia tzw. punktu rosy). u mnie w domu w ostatnią zimę wilgotność była podobna ok 65% i całe okna były mokre rano. Czy po montażu nawiewników ta wilgotność może się obniżyc ? I zapobiec skraplaniu pary na oknach? Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 14 listopada 2017 Autor Udostępnij #28 Napisano 14 listopada 2017 58 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: Higrometr w stacji pogodowej wskazuje wilgotność względną, a ta zmienia się wraz z temperaturą powietrza. Innymi słowy, jeżeli zamkniemy higrometr w szczelnym naczyniu z powietrzem (może być nawet duży słoik), i to naczynie podgrzejemy wilgotność względna spadnie. Jeżeli zaś je oziębimy - wzrośnie. Wszystko dlatego, że ilość pary wodnej, którą może wchłonąć powietrze zależy od jego temperatury. Zaś wilgotność względna (RH) wynosząca 100% to maksimum pary wodnej, po jej przekroczeniu para wodna zaczyna się z powietrza wykraplać. Zimne powietrze zewnętrzne ma w związku z tym wysoką wilgotność względną, a gdy dostanie się do wnętrza i ulegnie ogrzaniu, jego wilgotność względna automatycznie spada. Nie ma więc co obawiać się nawiewników. To właśnie brak wymiany powietrza prowadzi do wzrostu wilgotności względnej powietrza wewnętrznego. W końcu dostarczamy do niego parę wodną - przez skórę i oddychając, a do tego gotując, piorąc itd. Z tych samych powodów para wodna często skrapla się np. na zimnych szybach okiennych w słabo wentylowanych pomieszczeniach. W pobliżu szyby temperatura powietrza wewnętrznego spada, niekiedy znacznie i jego wilgotność względna znacznie wzrasta. Często prowadząc do wykroplenia (czyli przekroczenia tzw. punktu rosy). Proszę mnie poprawić jeśli żle to rozumiem. Czyli np powietrze które jest u mnie w domu ma przy temperaturze 22 stopnie 63% wilgotności to np powietrze z zewnątrz ogrzane do tej samej temperatury może mieć wilgotność 40%? Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 14 listopada 2017 Udostępnij #29 Napisano 14 listopada 2017 Jak najbardziej. Przykładowo, gdy temperatura powietrza wynosi 0°C to przy wilgotności względnej 100% kilogram takiego powietrza (prawie 1 m3) zawiera niespełna 4 gramy pary wodnej. Po ogrzaniu tego powietrza do 20°C jego wilgotność względna spadnie poniżej 30%. A faktyczna ilość pary wodnej w nim wciąż będzie ta sama. Dlatego w zimie szczególnie przy dużych mrozach powietrze w ogrzewanych pomieszczeniach jest często nawet zbyt suche i trzeba je nawilżać. Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 14 listopada 2017 Autor Udostępnij #30 Napisano 14 listopada 2017 (edytowany) Jak sie ma to do siebie ta wilgotność względna do skraplania ? Chodzi mi konkretnie o to kiedy zaczyna sie skraplać jak do jakiej temp zostanie schlodzona w przypadku szyb okiennych. Albo inaczej jaką wilgotność względną należy mieć w domu zimą aby nie mieć problemu mokrych całych szyb od środka domu? Edytowano 14 listopada 2017 przez Przemo5936 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
anpi Napisano 14 listopada 2017 Udostępnij #31 Napisano 14 listopada 2017 Zbyt mokre szyby to nie problem (rozszczelnienie lub wietrzenie) rozwiąże problem. Natomiast zbyt mała wilgotność powietrza w domu jest niezdrowa, łatwo się zaziębić bo wysychają śluzówki. Jeśli dobrze pamiętam, optymalna wilgotność to 50-60%. Link do komentarza
Budujemy Dom - działka i dom Napisano 14 listopada 2017 Udostępnij #32 Napisano 14 listopada 2017 Za prawidłowy poziom wilgotności w domu uznaje się 30-65%, człowiek czuje się najlepiej, gdy wynosi 40-60%. Link do komentarza
bajbaga Napisano 14 listopada 2017 Udostępnij #33 Napisano 14 listopada 2017 1 godzinę temu, Przemo5936 napisał: Albo inaczej jaką wilgotność względną należy mieć w domu zimą aby nie mieć problemu mokrych całych szyb od środka domu? Na przecięciu temperatura powierzchni na której może wykraplać się rosa. Zwracam uwagę, że temperatura szyby/okna zależy od U przegrody jakim jest szyba/okno. Link do komentarza
rustin Napisano 14 listopada 2017 Udostępnij #34 Napisano 14 listopada 2017 Będę się przymierzal do montowania nawiewnikow u siebie w nowym domie.Czy można jednoznacznie stwierdzić czy ciśnieniowe czy higrosterowalne? Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 14 listopada 2017 Autor Udostępnij #35 Napisano 14 listopada 2017 3 godziny temu, rustin napisał: Będę się przymierzal do montowania nawiewnikow u siebie w nowym domie. Czy można jednoznacznie stwierdzić czy ciśnieniowe czy higrosterowalne? Ja bym obstawiał na higrosterowalne zwlaszcza ze jak kolega kilka postów wyżej napisał że ma kilka lat i nic sie nie dzieje po za tym sa bezobsługowe. 5 godzin temu, bajbaga napisał: Na przecięciu temperatura powierzchni na której może wykraplać się rosa. Zwracam uwagę, że temperatura szyby/okna zależy od U przegrody jakim jest szyba/okno. Czym jest U? współczynnikiem ciepła? Okna mam 3 szybowe. Link do komentarza
rustin Napisano 14 listopada 2017 Udostępnij #36 Napisano 14 listopada 2017 A ja bym obstawial ciśnieniowe bo tak czytałem i co z tego? Ani ja ani ty się nie znamy więc niech ktoś się wypowie kto ma o tym pojęcie Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 15 listopada 2017 Autor Udostępnij #37 Napisano 15 listopada 2017 (edytowany) 9 godzin temu, rustin napisał: A ja bym obstawial ciśnieniowe bo tak czytałem i co z tego? Ani ja ani ty się nie znamy więc niech ktoś się wypowie kto ma o tym pojęcie To widać bardzo mało czytałeś skoro nie masz pojęcia. Edytowano 15 listopada 2017 przez Przemo5936 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
rustin Napisano 15 listopada 2017 Udostępnij #38 Napisano 15 listopada 2017 To widać bardzo mało czytałeś skoro nie masz pojęcia.Jak widać w internecie każdy pisze co mu się żywienia podoba dlatego nadal twierdzę że czytając nie bardzo można się dowiedzieć, chyba że ktoś zajmuje się tym, montuje i napisze prawdę. W różnych artykułach można znaleźć że ciśnieniowe maja przewagę, ale czy tak jak to nie wiem. http://www.e-instalacje.pl/a/nawiewniki-okienne-cisnieniowe-a-higrosterowane-4074.html# Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 15 listopada 2017 Autor Udostępnij #39 Napisano 15 listopada 2017 (edytowany) Oczywiście rozumiem. Ale ja z tematem nawiewników zapoznawałem się ponad rok czasu. Zapoznaj się z testami nawiewników są fajne filmy nie pamietam pod jaką nazwą one były na youtube Konkretnie są w nich ciekawe informacje na temat który Cię interesuje. Jeśli chodzi o nawiewniki ciśnieniowe one puszczają cały czas powietrze w zależności od tego jak je ustawisz krąży cały czas po domu nawet jeśli powietrze w budynku ma prawidłową wilgotność co za tym idzie wychładza powoli dom mimo że nie ma potrzeby dużego wietrzenia.(chyba że je ręcznie zamkniesz). Nawiewniki higrosterowalne mają w sobie taśme poliamidową która oddziałuje na wilgoć czyli czym większa wilgotność w mieszkaniu tym wiekszy zapewnia przepływ świeżego powietrza jeśli powietrze jest prawidłowe ogranicza dopływ powietrza stopniowo do przepływu minimalnego co ogranicza wychładzanie bez potrzeby pomieszczeń. Wszystko odbywa się bez Twojego udziału w pełni automatycznie. Niektóre typy nawiewników higrosterowalnych mają blokade minimalnego przepływu wtedy możesz ustawić nawet jaki może być minimalny przepływ. Dlatego twierdze ze higrosterowalne będą znacznie lepsze wygodniejsze dla Ciebie i bardziej energooszczędne. Chociaż faktem jest że nawiewnik ciśnieniowy kupisz za ok 50-100 zł a higrosterowalny ok. 130-200. Rożnica jakaś jest ale chyba warta zainwestowania. Na allegro są nawiewniki higrosterowalne dobrych firm np. aereco czy ventair już za ok 130 zł. Rzuciłem okiem na artykuł który podałeś. Jako plus nawiewników ciśnieniowych jest podany fakt że powietrze krąży ciągle czyli to co pisałem wcześniej powietrze jest ciągle wymieniane na świeże. Higrosterowalny zaczyna wymieniać powietrze bardziej jak klimat w budynku zacznie robić się mniej przyjazny ale jest bardziej energooszczędny według mnie. ( NAWIEWNIKI HIGROSTEROWALNE PRZY NISKIEJ WILGOTNOŚCI NIE ZAMYKAJĄ SIĘ CAŁKOWICIE LECZ OGRANICZAJĄ PRZEPŁYW DO MINIMALNEGO STRUMIENIA POWIETRZA) Według mnie ważne jest czym będziesz lub czym ogrzewasz dom czy np. pelletem czy drewnem. Jeśli drewnem to jeśli ciśnieniowy nawiewnik wychłodzi troche pomieszczenie to ogrzejesz dopiero jak wstaniesz rano i rozpalisz w piecu tutaj chyba lepiej higrosterowalny jeśli pelletem który sam będzie dogrzewał świeże powietrze to lepiej ciśnieniowy. Ja na początku tygodnia bede montował nawiewniki ciśnieniowe u siebie ja opalam drewnem dlatego po kilku dniach obserwacji ewentualnie będe mógł służyć swoimi obserwacjami jak przez noc wyziebią mi nawiewniki dom. Na co trzeba będzie wziąć poprawkę z uwagi na to że nie ma jeszcze jakichś dużych mrozów. Edytowano 15 listopada 2017 przez Przemo5936 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 15 listopada 2017 Udostępnij #40 Napisano 15 listopada 2017 (edytowany) Kilka prawd objawionych związanych z urządzeniem wentylacyjnym jakim są nawiewniki. Nawiewniki prawidłowo wykonane i dopuszczone do stosowania w budownictwie, muszą spełniać następujące wymagania: - przy maksymalnym otwarciu, ich wydajność nie może być mniejsza jak 20m3/h i nie większa jak 50m3/h (dla 1 sztuki), - przy całkowitym zamknięciu, muszą "wpuszczać" od 20 d0 30% ich wydajności maksymalnej (dla 1 sztuki), - sumaryczna maksymalna wydajność nawiewników, nie może być mniejsza niż obliczona minimalna ilość powietrza usuwanego z pomieszczeń "brudnych", - minimalna ilość powietrza dopływającego, na jedną osobę (w sypialni) to 20m3/h, - nawiewniki powinny mieć możliwość regulacji ręcznej przez użytkownika (nawet te automatyczne). Ważne! Aby nawiewnik spełnił swoje zadanie, należy zapewnić odpływ powietrza z pokoju poprzez "szczeliny wentylacyjne" w dolnych częściach np. drzwi - przy czym ta szczelina nie może mieć mniejszego przekroju niż 80cm2. Jak sterowany nawiewnik ? Duży wybór bo są nawiewniki: - ręczne, - automatyczne ciśnieniowe, - automatyczne higrosterowane, - automatyczne termiczne. Jaki wybrać nawiewnik ? W zasadzie, logika wskazuje, że w sypialniach powinny być higrosterowane, bo w nocy człowiek produkuje sporo pary wodnej. Z drugiej strony, fizyka wskazuje, że najbardziej optymalnym byłby nawiewnik ciśnieniowy, bo zimą kominy wentylacyjne mają największy cug i wentylacja powoduje większe straty "grzewcze". Racjonalizm wskazuje, że najlepszy sposób to instalacja higroskopijnych w sypialniach a w pozostałych pomieszczeniach ciśnieniowe. II Ważne ! Jeśli w kuchni zainstalowano wyciąg, albo/i w łazience wentylator, to instalowanie nawiewników ciśnieniowych jest nieporozumieniem. Ps. Adresowane tylko do tych co nie mają uprzedzeń co do "elity Forum" i mam nadzieję że ostatni "orkan" nie wywali w nicość także tego mojego wpisu. Ps.2. Zapomniałem dopisać, a ważne - moim zdaniem, oczywiście. Edytowano 15 listopada 2017 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
rustin Napisano 15 listopada 2017 Udostępnij #41 Napisano 15 listopada 2017 Trochę pokory w wypowiedziach by się przydało niektórym bo nie są najmadrzejszymi na tym padole ziemskim jak im się wydaje. Co do tematu, rzeczowa odwiedź i rada z której skorzystam. W sypialni dam higro a w salonie itp ciśnieniowe. Dzięki Link do komentarza
bajbaga Napisano 15 listopada 2017 Udostępnij #42 Napisano 15 listopada 2017 (edytowany) Moim zdaniem. W sypialniach wydajność nawiewników higrosterowanych, powinna oscylować wokół 20m3/h na 1 osobę w tej sypialni. W pozostałych pomieszczeniach, minimalna (sumaryczna) wydajność nawiewników powinna wynikać z różnicy, między sumaryczną wydajnością nawiewników w sypialniach a wymaganą minimalną ilością powietrza usuwanego - jeśli nie ma różnicy, w pozostałych pomieszczeniach zainstalować nawiewniki o wydajności 20m3/h. Pamiętamy, że: Im większa wydajność nawiewnika, tym większe wychłodzenie pomieszczenia. Im mniejsza wydajność nawiewnika, tym mniej powietrza "ucieka" przy całkowicie "zamkniętym" nawiewniku. Edytowano 15 listopada 2017 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 21 listopada 2017 Autor Udostępnij #43 Napisano 21 listopada 2017 Dnia 30.10.2017 o 10:33, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: Nawiewniki w pokojach są konieczne, bo bez nich wymiana powietrza przebiega wzdłuż drogi piwnica-kratki wywiewne w kotłowni i łazience. Jeżeli kotłownia jest w piwnicy to wentylowana jest tylko ona, reszta domu praktycznie wcale. Mam już zamontowane nawiewniki we wszystkich sypialniach i i w salonie. Także teraz pozostała mi obserwacja. Przyjda mrozy to myślę będzie łatwiej zaobserwować zmiany czy jakieś nastąpiły po montażu nawiewników okiennych. Będe informował. ;-) Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 22 listopada 2017 Autor Udostępnij #44 Napisano 22 listopada 2017 Sprawdziłem prace ekipy która jest serwisantem okien mojego producenta którzy montowali mi nawiewniki pomijam fakt że nie są pofrezowane skrzydło i futryna ( pewnie ze względu na koszt frezarki) tylko powiercone otwory jeden przy drugim ale powietrze wiadomo przejdzie do sedna niżej załączam zdjęcia skrzydła z uszczelkami i futryny z uszczelkami chodzi o to żę do srodka skrzydła po zamknięciu okna przylega szeroka uszczelka umieszczona w futrynie która oddziela otwory od czerpni i otwory od nawiewnika na mój chłopski rozum otwory powinny być też w uszczelce aby to powietrze miało jak przedostać się do pomieszczenia. Czy dobrze myślę? Link do komentarza
bajbaga Napisano 22 listopada 2017 Udostępnij #45 Napisano 22 listopada 2017 Sprawdź w instrukcji montażu tego nawiewnika. Ps. Jakie to nawiewniki (nazwa, oznaczenie, producent) ? Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 22 listopada 2017 Autor Udostępnij #46 Napisano 22 listopada 2017 (edytowany) Producent brevis nazwa ventair trd II brak instrukcji w opakowaniach Znalazłem w internecie to http://cdn9.pb.smcloud.net/t/files/23/b8/52/37841a903a/nawiewnik-powietrza-brevis-ventair-ii-trdn-montaz-w-oknie-drewnianym.pdf Szczelina ma mieć 12 mm tutaj ma ewidentnie mniej bo uszczelka ją zamyka i właściwie nie ma żadnej szczeliny miedzy czerpnią a nawiewnikiem Edytowano 22 listopada 2017 przez Przemo5936 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 22 listopada 2017 Udostępnij #47 Napisano 22 listopada 2017 Dnia 14.11.2017 o 13:48, bajbaga napisał: Na przecięciu temperatura powierzchni na której może wykraplać się rosa. Zwracam uwagę, że temperatura szyby/okna zależy od U przegrody jakim jest szyba/okno. I tak wszystko kończy się i zaczyna na kanałach wentylacyjnych w kominie. Generalnie w ciepłe dni raczej zjawisko roszenia trwa krótko albo nam ten fakt umyka. Link do komentarza
bajbaga Napisano 22 listopada 2017 Udostępnij #48 Napisano 22 listopada 2017 18 minut temu, Przemo5936 napisał: Szczelina ma mieć 12 mm tutaj ma ewidentnie mniej bo uszczelka ją zamyka i właściwie nie ma żadnej szczeliny miedzy czerpnią a nawiewnikiem Bo nawiewnik jest zamknięty + dodatkowo wilgotność w pomieszczeniu jest niska. Chyba, że dotyczy czerpni - jeśli tak to bubel. Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 22 listopada 2017 Autor Udostępnij #49 Napisano 22 listopada 2017 1 minutę temu, bajbaga napisał: Bo nawiewnik jest zamknięty + dodatkowo wilgotność w pomieszczeniu jest niska. Wilgotność w pomieszczeniu jest 63-68 % chciałbym mniej mieć troche ale zastanawiam się nad wycięciem otworów w tych uszczelkach bo w taki sposób jaki jest to zrobione one blokują przepływ praktycznie nie czuć aby powietrze przedostawało się do domu jak rozszczelnie okno czuje że wieje a z nawiewnika praktycznie nic otwarty na maxa. Według mnie ten nawiewnik nie ma którędy pobrać tego powietrza. Link do komentarza
bajbaga Napisano 22 listopada 2017 Udostępnij #50 Napisano 22 listopada 2017 Uszczelek nie tnij - są "święte". Reklamuj u wykonawcy. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się