Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Przemo5936

Co zmienić aby poprawić wentylację

Recommended Posts

To nawet nie chodzi o 3 uszczelkę, która teraz nie spełnia swojej roli!

 

Wstawiając nawiewnik w okno PCV, psujemy je, nawet gdyby były tylko 2 uszczelki, efekt będzie taki sam. 

Wpuszczamy zimne powietrze, na całym obwodzie ramy okiennej,

współczynnik przenikania ciepła dla tak zepsutego okna można wsadzić sobie w buty!

aereco1-300x300.jpg

Inaczej się ma sytuacja jak okno jest z drewna!

1349702321_nawiewnik_ventair2_drewno.jpg

Tu zimne powietrze nie ma możliwości penetracji całej ramy okiennej. 

brevis_b3ad768c08.jpg

Producenci nawiewników poszli na łatwiznę, do okien PCV powinny być specjalne tunele dystansowe, z uszczelkami montowane wewnątrz ramy i przylegające do skrzydła okna, tunel przedłużałby kanały ramy ze skrzydłem, w momencie jego zamknięcia. 

 

Tylko zdesperowany człowiek, płacący  tyle za okna 3 szybowe, każe je potem popsuć i jeszcze płaci za ich popsucie.:zalamka:

 

Do takich okien powinno się stosować tylko nawiewniki  ścienne, higrosterowane lub inne

31686:nawiewnik_eht.jpg

EHT_montaz.jpg

 

Tak długo dopóki producenci nawiewników nie wyprodukują odpowiedniego nawiewnika do okna PCV tych "psujów" nie powinno się stosować, tylko nawiewniki ścienne.

 

Szkoda  że tak późno przeczytałem ten temat,  niech to będzie przestroga dla innych ludzi.

 

 

 

 

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, animus napisał:

Producenci nawiewników poszli na łatwiznę, do okien PCV powinny być specjalne tunele dystansowe, z uszczelkami montowane wewnątrz ramy i przylegające do skrzydła okna, tunel przedłużałby kanały ramy ze skrzydłem, w momencie jego zamknięcia. 

Jest wiele rozwiązań - także ze wspomnianymi tulejami, ale u nas jakoś nie przyjęły się (pewnie przez duże koszty).

 

Ale jest coś takiego jak nawiewniki wrębowe:

macovent-580x580.png

 

maco-vent.png

 

Nazywa się toto nawiewnik wrębowy.

Na oknie wygląda tak:

RA_Fensterfalz-Luefter_RKA_Eingebaut_HG_

 

Też są automatyczne ciśnieniowe. Można bardzo precyzyjnie dobrać odpowiednią wydajność.

 

Więcej np. tu: https://www.innoperform.com/pl/wyposazenie-okien/regelair-nawiewniki-okienne/ 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, bajbaga napisał:

 

 

Ps. Z  tego też powodu pisałem o utracie gwarancji.

Napiszę informację od producenta być może ktoś będzie się głowił nad podobnym problemem.

 

MOja wiadomość do producenta:

Witam

 

Czy montaż nawiewników w oknach waszej produkcji  które już posiadam poprzez przewiercenie ramy, skrzydła i wycięcie środkowej uszczelki przez waszego przedstawiciela PSB Mrówka Pisz u których zamawiałem wasze okna powoduje utratę gwarancji na okna? 

 

 

Odpowiedz.

Dzień dobry

taka sytuacja nie powoduje utraty gwarancji.

 

 

Pozdrawiam

JOANNA KOZŁOWSKA

KOORDYNATOR DZIAŁU MARKETINGU

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Przemo5936 napisał:

taka sytuacja nie powoduje utraty gwarancji.

Dobrze schowaj ten kwit - oby się nie przydał, bo tak czy siak "właściwości" (tak jak pisał animus) okna zostały zmienione.

 

Ps. A co w sprawie postu #98 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, bajbaga napisał:

 

Jeszcze raz - bo być może nie rozumiemy się.

okno.jpg

Na fotce, od wewnątrz - otwory nawiercone w skrzydle nad uszczelką (przez pojedynczą komorę) "przykryte" nawiewnikiem.  I tak jest.

 

Od zewnątrz - ościeżnica/framuga, otwory pod czerpnią powinny być nawiercone na przestrzał przez zewnętrzną stronę i wewnętrzną stronę  ( też pojedyncza komora) ościeżnicy/framugi (pod uszczelką) i dalej przez "trzecią" uszczelkę  (tak zaleca producent). 

W zasadzie otwory czerpni i nawiewnika"widzą się".  Jest tak ?

Tak. Dokładnie tak jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, Przemo5936 napisał:

Tak. Dokładnie tak jest

 

Skoro tak jest (wcześniej pisałeś coś innego), to powinno działać prawidłowo.

Jak nie działa, to być może nie ma podcięć/tulei/kratek w drzwiach wewnętrznych między pomieszczeniami, lub są zbyt małe przekroje.

 

Wykluczyć też nie można, że nawiewniki były montowane w pozycji zamkniętej i są po prostu "przyszczypane".

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co jest inaczej to jest wycięta ta uszczelka. Jutro wrzuce fotki może zrobiłem słabe rzuty licho widać co jest co i jak jest.

31 minut temu, bajbaga napisał:

 

Skoro tak jest (wcześniej pisałeś coś innego), to powinno działać prawidłowo.

Jak nie działa, to być może nie ma podcięć/tulei/kratek w drzwiach wewnętrznych między pomieszczeniami, lub są zbyt małe przekroje.

 

Wykluczyć też nie można, że nawiewniki były montowane w pozycji zamkniętej i są po prostu "przyszczypane".

 

Kratek w drzwiach co prawda nie mam ale ciągle pootwierane są drzwi. Teraz wszystkie wentylacje wietrzą ładnie ale jak np. włącze okap to inne kratki ,,wieją,, wygląda mi to tak jakby za słabe napowietrzanie było i tam gdzie silniejszy ciąg wygrywa i zaciąga z pozostałych.

Co prawda zrobiłem w tych wentylacjach zawory zwrotne ,,powietrze moze iść tylko na zewnątrz,, przy ciągu zwrotnym zawór zamyka kratke wtedy nie ciągnie ale przynajmniej nie wdmuchuje do domu tych wszystkich bakteri które są w przewodach wentylacyjnych. Po wyłączeniu okapu w kuchni ciąg w pozostałych kratkach powraca. Wentylacja zaczęła robić robote bo żona wywiesiła pranie w pokoju wilgotność wzrosła do 75% na drugi dzień było 60 w salonie z kuchni mam teraz ok 55% wilgotności także cieszy mnie to ale jak coś robie włączam okap to pierwsza myśl ,,ku..a,, w łazienkach pewnie już ciąg zwrotny.

Edytowano przez Przemo5936 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, bajbaga napisał:

Jest wiele rozwiązań - także ze wspomnianymi tulejami, ale u nas jakoś nie przyjęły się (pewnie przez duże koszty).

Więcej np. tu: https://www.innoperform.com/pl/wyposazenie-okien/regelair-nawiewniki-okienne/ 

To już coś, ale nadal dwie komory okna są przewiercone, trzeba je przed osadzaniem nawiewnika wypełnić po bokach uszczelniaczem.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, animus napisał:

To już coś, ale nadal dwie komory okna są przewiercone, trzeba je przed osadzaniem nawiewnika wypełnić po bokach uszczelniaczem.  

chodzi Tobie żeby w środek profila wcisnąć uszczelnienie typu pianka czy coś aby zimne powietrze nie rozchodziło się na boki tylko szło ,,przed siebie?,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, animus napisał:

To już coś, ale nadal dwie komory okna są przewiercone

Nie są - luknij na instrukcje montażu.

 

Więcej w linku (który podałem wyżej) http://www.regel-air.pl/home 

 

:D

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Przemo5936 napisał:

chodzi Tobie żeby w środek profila wcisnąć uszczelnienie typu pianka czy coś aby zimne powietrze nie rozchodziło się na boki tylko szło ,,przed siebie?,,

Chodzi o to, że profile okienne PCV są wewnątrz puste i każde przewiercenie otworu przez profil, bez jego wypełnienia, tworzy korytarze do penetracji zimnego powietrza, w całej ramie okiennej po obwodzie okna.

Inaczej jest  z oknem drewnianym tu mamy do czynienia z materiałem pełnym. 

montaz_nawiewnikow_2.jpg

Jeżeli kupiłeś okno z 3 uszczelkami  i w miejscu osadzenia wywietrznika przy zamkniętym oknie miałeś 4 komory,   to po przewierceniu masz okno z profilem 0 komorowym z jedną ścianką.

W trakcie wietrzenia i po, jedna część wywietrznika  - czerpnia, się nie zamyka, zamyka się tylko wyrzutnia od strony wewnętrznej skrzydła. 

 

3 godziny temu, bajbaga napisał:

Nie są - luknij na instrukcje montażu.

 

Więcej w linku (który podałem wyżej) http://www.regel-air.pl/home 

 

:D

Nie widzę, możesz wkleić rysunek poglądowy.:scratching:

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

system wentylacyjny do okien plastikowych REGEL-air® "FORTE"

wydajność do 23,1 m3/h przy 10 Pa

nie wymaga frezowania okien (PCV)

nie zmienia zewnętrznego wyglądu okien

prosty w montażu i demontażu

http://www.regel-air.pl/f/docs/133/instrukcja montażu REGEL-air FORTE.pdf 

 

Tam wszystko jest w pdf.

http://www.regel-air.pl/home kliknąć w PRODUKTY, wybrać nawiewnik, ...........

Ale jak nie masz możliwości otwarcia pdf, to kiepsko.

 

Tam obieg powietrza odbywa się przez zamieniony kawałek uszczelki "infiltracyjnej".

W zależności od typu nawiewnika, powietrze "krąży" między ościeżnicą a skrzydłem w kontrolowany sposób i na ograniczonej "długości".

 

W oknach drewnianych - frezuje się kanały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To widziałem i niczego to nie zmienia to jeszcze prostszy system oszczędnościowy.

Czerpnię zastąpiła uszczelka wklęsła, w kształcie kierownicy powietrza.

Wyrzutnia jest montowana w strefie drugiej uszczelki i tyle.

Powietrze hula wewnątrz ramy powodując wychłodzenie okna, to z kolei przesuwa punkt kondensacji poza wewnętrzną szybę, efekt osiągnięty, kasa ucieka.:hahaha2:

 

Tak wygląda prawidłowy montaż nawiewnika.

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, animus napisał:

Powietrze hula wewnątrz ramy powodując wychłodzenie okna, to z kolei przesuwa punkt kondensacji poza wewnętrzną szybę, efekt osiągnięty, kasa ucieka.

Raczej nie hula - jednak jest ograniczony przepływ (bardziej niż w przypadku tego z tematu.

Po drugie, przy tak małym przepływie, można mówić o mini rekuperacji - wszak co za różnica czy stracimy energię na podgrzanie powietrza wentylacyjnego w pomieszczeniu czy w oknie. 

Sumaryczne straty i tak będą mniejsze (i kontrolowane) niż w przypadku mikrowentylacji skrzydła.:D

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, bajbaga napisał:

Raczej nie hula - jednak jest ograniczony przepływ (bardziej niż w przypadku tego z tematu.

Po drugie, przy tak małym przepływie, można mówić o mini rekuperacji - wszak co za różnica czy stracimy energię na podgrzanie powietrza wentylacyjnego w pomieszczeniu czy w oknie. 

Sumaryczne straty i tak będą mniejsze (i kontrolowane) niż w przypadku mikrowentylacji skrzydła.:D

 

 

 

Dłuższe ale za to węższe szczeliny, jeden diabeł.:icon_biggrin:

 

Porównanie z mikro wentylacją zasadne, ale porównując 2 okna, jedno nie spsute  tym specjałem,  to porażka.

 

Z rekuperacją nie ma to nic wspólnego, nie widzę odzyskiwanie energii z powierza wydalanego.:scratching:

Z rekuperacją choćby  tak.

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam do was pytanie w sprawie działania WG, czy ona ma działać w domu SSZ gdzie jeszcze nikt nie mieszka i nie jest ogrzewany?
Sprawdziłem u siebie i raz z kratki dmucha a po paru sekundach ciągnie i tak na zmiene.
Gdyby teraz zaczynał budować dom a nie 5 lat temu to bym nie stawiał kominów i zrobił WM, ehhh.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

To normalne jak dom jest nieogrzewany - brak naturalnego ciągu, a nawiew i wywiew zależeć będzie od podmuchów  wiatru.

 

No chyba że się ma prawidłowo zainstalowane nawiewniki ciśnieniowe - wtedy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
 
No chyba że się ma prawidłowo zainstalowane nawiewniki ciśnieniowe - wtedy nie.
Na razie żadnych nie nawiewnikow nie ma. Przed wprowadzeniem zamontuje ciśnieniowe jak radziłes.
Zastanawiam się jeszcze czy na początek nie spróbować nawiewnikow wrebowych o których pisałeś, są mniej inwazyjne dla okna a jak nie będą działać to nie będzie szkoda bo są tanie.


Już myślałem, że coś z wentylacja mam nie tak ze raz dmucha raz ciągnie :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten efekt naprzemiennej zmiany kierunku ruchu powietrza to raczej efekt braku nawiewników niż tego, że budynek nie jest ogrzewany. Na miejsce usuwanego powietrza świeże musi jakoś napłynąć :) Zrób powtórkę testu przy uchylonych kilku oknach. Prawdopodobnie nawet przy obecnej temperaturze kierunek ruchu powietrza w kanałach ustabilizuje się na wyciąg. O ile oczywiście wyloty kanałów wentylacyjnych są zrobione prawidłowo i wiatr nie wtłacza do nich powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.12.2017 o 15:38, rustin napisał:

Na razie żadnych nie nawiewnikow nie ma. Przed wprowadzeniem zamontuje ciśnieniowe jak radziłes.
Zastanawiam się jeszcze czy na początek nie spróbować nawiewnikow wrebowych o których pisałeś, są mniej inwazyjne dla okna a jak nie będą działać to nie będzie szkoda bo są tanie.


Już myślałem, że coś z wentylacja mam nie tak ze raz dmucha raz ciągnie :-)

Też tak miałem. Zrobiłem jak się należy kominy zamontowane  mam już też nawiewniki i już jest spoko. Wilgotność spadła nawet po suszeniu prania w pokoju milgotność rośnie na drugi dzień rano jest już znowu tak jak było wcześniej I co Najważniejsze nie leje mi się woda po oknach zawsze przy takich temperaturach dzien zaczynałem od wycierania parapetów. Teraz brak tego typu sytuacji co mnie cieszy.

Edytowano przez Przemo5936 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam 4 kanały wentylacyjne. Jeden do kuchni na parterze, drugi do WC i trzeci łazienka na poddaszu.

Zastanawiam się gdzie wykorzystać czwarty kanał. Mam tylko dwie opcje, salon na parterze ( czytałem że nie ma sensu w pomieszczeniu suchym)

Druga opcja moim zdaniem lepsza, łazienka na poddaszu. W jednym kanale będzie wentylator sterowany włącznikiem, obok w drugim kanale kratka wentylacyjna, tylko czy mogą być dwie w jednym pomieszczeniu? Dzięki za podpowiedzi

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, rustin napisał:

tylko czy mogą być dwie w jednym pomieszczeniu? Dzięki za podpowiedzi

Nie można mieszać w jednym pomieszczeniu WM z grawitacyjną.

Jak włączy się wentylator kanał grawitacyjny zacznie "pompować" powietrze (będzie w nim cofka). A jak nie będzie chodził wentylator, to też może zasycać (z któregoś).

 

Rozwiązaniem jest zainstalowanie klap zwrotnych w obu kanałach - zresztą klapy zwrotne, moim zdaniem, powinny być zawsze instalowane na wylotach wentylacji grawitacyjnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Klapy zwrotne mam zamiar zamontować w każdej kratce, znalazłem tylko takie okrągłe z membrana co są do wentylatorów, nigdzie innych nie widzę. Muszę znaleźć tylko jakaś redukcję czy coś aby zamontować go do kratki wentylacyjne.

Jeżeli dam zawory zwrotne to dobry pomysł jest w łazience dwie wentylacja, jedna z wiatrakiem, druga kratka?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.12.2017 o 14:22, rustin napisał:

Mam 4 kanały wentylacyjne. Jeden do kuchni na parterze, drugi do WC i trzeci łazienka na poddaszu.

Zastanawiam się gdzie wykorzystać czwarty kanał. Mam tylko dwie opcje, salon na parterze ( czytałem że nie ma sensu w pomieszczeniu suchym)

Druga opcja moim zdaniem lepsza, łazienka na poddaszu. W jednym kanale będzie wentylator sterowany włącznikiem, obok w drugim kanale kratka wentylacyjna, tylko czy mogą być dwie w jednym pomieszczeniu? Dzięki za podpowiedzi

 

A dlaczego nie trzy kanały? Kanał z wentylatorem gdy (silnik nie pracuje) działa jak zwykły grawitacyjny więc po co drugi? W łazience na poddaszu (krótki kanał) najlepiej funkcjonuje wentylacja hybrydowa z dopływem przez otwory w drzwiach.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.12.2017 o 14:22, rustin napisał:

Mam 4 kanały wentylacyjne.

Zastanawiam się gdzie wykorzystać czwarty kanał. Mam tylko dwie opcje.

Ja bym raczej ten czwarty dołożył w kuchni, kuchnia  wytwarza sporo wilgoci i nie tylko. A jak wygląda ta kuchnia, może częściowo otwarta na salon ,  to w salonie ta kratka mogłaby się przydać.

Albo w kuchni przebić się wewnątrz przez kanał i zrobić jeden większy.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Otwory w drzwiach oczywiście będą. Myślałem, że jeżeli jest wentylator który nie pracuje blokuje przepływ powietrza a że jest wolny kanał to chcialem go wykorzystać, ponieważ ma poddaszu będzie tylko jedna kratka w łazience a tak by były dwie dzięki czemu będzie większa wymiana powietrza.

Nie robić dwóch w łazience? Inaczej i tak nie wykorzystam tego kanalu, jeżeli ma zaszkodzić będzie jedną kratka. Jeżeli może pomóc to zrobię dwie w łazience

Ja bym raczej ten czwarty dołożył w kuchni, kuchnia  wytwarza sporo wilgoci i nie tylko. A jak wygląda ta kuchnia, może częściowo otwarta na salon ,  to w salonie ta kratka mogłaby się przydać.
Albo w kuchni przebić się wewnątrz przez kanał i zrobić jeden większy.
Do kuchni nie da rady go dołożyć.
Kuchnia jest zamknięta, salon otwarty na korytarz.

Co radzisz w takim wypadku? Dwa w łazience czy wogole go nie wykorzystać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, rustin napisał:

Do kuchni nie da rady go dołożyć.
Kuchnia jest zamknięta, salon otwarty na korytarz.

Co radzisz w takim wypadku? Dwa w łazience czy wogole go nie wykorzystać?

Daj przekrój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam teraz jak bo pisze z telefonu
Co dokładnie chcesz wiedzieć? Nie wykorzystany kanał moze być tylko do salonu lub jako drugi do łazienki na poddaszu. Jeżeli chodzi ci o przekrój bo mówię że nie da się do kuchni to dlatego, że komin nie przechodzi przez kuchnie, tylko WC ma dole i musiałem rura i kolankiem z najbardziej skrajnego kanału przebić się przez ścianę do kuchni, dlatego drugiego nie da się i WC już jest zabudowane razem z tą rura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, rustin napisał:

Nie mam teraz jak bo pisze z telefonu
Co dokładnie chcesz wiedzieć? Nie wykorzystany kanał moze być tylko do salonu lub jako drugi do łazienki na poddaszu. Jeżeli chodzi ci o przekrój bo mówię że nie da się do kuchni to dlatego, że komin nie przechodzi przez kuchnie, tylko WC ma dole i musiałem rura i kolankiem z najbardziej skrajnego kanału przebić się przez ścianę do kuchni, dlatego drugiego nie da się i WC już jest zabudowane razem z tą rura.

Ok, a jakiej rury użyłeś (srednica) do zrobienia poziomego kanału, przedłużenia wentylacji, do kuchni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kanał wentylacyjny ma wymiar 130x170 , większy kanał jak 125mm nie udało mi się wcisnąć , następny wymiar jest 150mm. Powierzchnia niestety nie jest 160cm2 a bliżej 125cm2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bajbaga , planuję z każdą kratką dać zawór zwrotny.

Czy ten zawór http://sklep-wentylacyjny.pl/pl/p/KO-125-klapa-zwrotna-fi-125mm/1145

Połączy się jakoś , są na wcisk z taką kratką http://sklep-wentylacyjny.pl/pl/p/MW-123125-RK-regulowana-kratka-nawiewno-wywiewna/1558 ?

Jeżeli jedna kratka i zawór ma 125mm to taśma się łączy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie znów się narażę ............. :icon_cool:

 

Nie traktuj spraw wentylacyjnych w swoim domu wybiórczo - zacznij traktować wentylację budynku z należytą atencją - czyli całościowo.

 

Masz skopaną wentylację - to jest fakt.

Wykonano ją bez poszanowania przepisów (np. wentylacja kuchni) i bez jakiegokolwiek planu.

 

Ze szczątkowych danych które nam zapodałeś jawi się  obraz:

- sprawę nawiewów masz w zasadzie ostukaną,

- wywiewy są, ale kiepskie.

 

Uważam, że w takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem będzie zastosowanie wentylacji mechanicznej wywiewnej, a ściślej mówiąc hybrydowej, opartej o istniejące kanały wentylacyjne.

Trochę uderzy Cię to po kieszeni, ale proponuję zakup i instalację dobrych wentylatorów np. takich:

0_0_productGfx_23143487.jpg

w każdej kratce wywiewnej. W każdym kanale powinien być zawór zwrotny (często zawór zwrotny jest zainstalowany w wentylatorze np. ten na zdjęciu tokowy ma).

Wentylatory powinny mieć co najmniej czujnik wilgotności, a ich wydajność nie powinna przekraczać 100m3/h.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja wszystko to wiem, już od dawna także niczego nowego się nie dowiedziałem

Sam chyba nawet mi mówiłeś jak zrobić tą wentylację w kuchni i jaki kanal dać i wtedy nic nie pisałeś, że trzeba dać wszędzie wentylator itd.

Wentylator będzie tylko w łazience, tylko tam jest podciągniete zasilanie. Tego już nie zmienię.

 

A wracając do mojego pytania, dać dwie kratki w łazience czy może lepiej w salonie?

 

Czy taki zawór zwrotny jak pokazałem jakiś sie łączy z kratka? Bo w sumie one są do wentylatorów

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, rustin napisał:

Sam chyba nawet mi mówiłeś jak zrobić tą wentylację w kuchni i jaki kanal dać i wtedy nic nie pisałeś, że trzeba dać wszędzie wentylator itd.

Bo pisałem tylko o wentylacji w tym pomieszczeniu - zgodnie z zapytaniem.

W domyśle miałem, że kanały mają "ustawowe" wymiary (przekrój).

 

Tak, jeśli średnice są takie same. Wchodzą na "wcisk".

Co do dodatkowej kratki wyciągowej.

Nie wiem w jakich pomieszczeniach przekrój kanału jest najmniejszy - bo teoretycznie tam powinny być dwie kratki.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie cztery kanały wentylacyjne są takie same, mają 13x17cm. Ale. Największą kratka jaka wejdzie to i tak okrągła 125mm. Nic z tym już nie zrobię.
Jeszcze właśnie problem gdzie najlepiej wykorzystać ten wolny kanał, łazienka czy salon. Skłaniam się ku łazience,zaszkodzic nie zaszkodzi prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tylko po co?
 
Chcesz wymusić większy napływ powietrza z sypialni ?
Skoro jest mały przekrój to jakby były dwie to by było tak jak powinno.

To są moje domysły, nie znam się dlatego zadałem to pytanie kilka postów wcześniej wam.

Zrobić dodatkowa kratkę w łazience czy w salonie na dole? Czy lepiej wogole i zostawić ja nie wykorzystana.

Proszę o konkretną odpowiedź jak uważacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zależy od ............ nawiewników.

Musisz popatrzeć jaki będzie obieg powietrza z nawiewników.

Jeśli "dostępne" będą tylko ciśnieniowe - zwiększenie cugu wentylacji grawitacyjnej nie będzie możliwe.

Jeśli "dostępne" nawiewniki inne niż ciśnieniowe są oddalone  a w drzwiach nie ma odpowiedniego przekroju wentylacyjnego - to także bezcelowe.

Komin może mieć zbyt małą moc aby przepływ (ograniczony nawiewnikiem) wymusić.

Okresowo działająca wentylacja hybrydowa - i owszem.

Teoretycznie, na górze jest mniejszy cug komina wentylacyjnego = ale jest/będzie zainstalowany wentylator - czyli też bez sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy w salonie jest kominek lub piec? Jeżeli tak to kanał wentylacyjny jest w tym pomieszczeniu wymagany. W łazience nie robiłbym drugiego kanału. może być z tego krótkie spięcie - jednym kanałem powietrze zassie, drugim wyrzuci. A reszta pomieszczeń będzie bez wymiany powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musisz do mnie prościej.
Robić ta kratkę gdzieś czy nie bo będzie gorzej :)

Nawiewniki wstępnie zamontuje wrebowe, założyłem teraz takie w domu gdzie mieszkam bo okna były mokre i po tygodniu mogę powiedzieć że coś dają bo jest dużo lepiej a wilgotność z ok 65 spadła do 55. Jeżeli nie zdadzą egzaminu w nowym domu, założę ciśnieniowe.

Co do drzwi, będą z wycięciem lub podcinane po całości tak żeby było te 200cm2.

Reszte już wszystko chyba napisałem


Zdaje się na Twoją wiedze co zrobić z tym wolnym kanałem

Czy w salonie jest kominek lub piec? Jeżeli tak to kanał wentylacyjny jest w tym pomieszczeniu wymagany. W łazience nie robiłbym drugiego kanału. może być z tego krótkie spięcie - jednym kanałem powietrze zassie, drugim wyrzuci. A reszta pomieszczeń będzie bez wymiany powietrza.
Nie mam kominka.
Co do cofki, wszędzie będą zawory zwrotne takie jak do wentylatorów.

Ty co proponujesz zrobic z tym wolnym kanałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Czy w salonie jest kominek lub piec? Jeżeli tak to kanał wentylacyjny jest w tym pomieszczeniu wymagany.

Chyba że kominek z zamkniętą komorą spalania.

14 minut temu, rustin napisał:

Nawiewniki wstępnie zamontuje wrebowe

Wrębowe najczęściej są ciśnieniowe :icon_cool:

 

15 minut temu, rustin napisał:

Zdaje się na Twoją wiedze co zrobić z tym wolnym kanałem

Tyle, że moja wiedza jest ograniczona tylko do tego co już napisałeś.

Jak powszechnie wiadomo ciecz wredną suką jest i przemieszcza się po najmniejszej linii oporu, przeto - przeto nie znając szczegółów dotyczących nawiewników i układu pomieszczeń, uważam że lepiej nie zwiększać przekroju żadnego kanału wentylacyjnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogę jeszcze cos podać jeżeli miało by pomóc w rozstrzygnięciu? Wrzucam zdjęcie projektu, nie patrzcie na usytuowanie komina bo ten przy kuchni jest na ścianie nośnej z salonem WC.
Kuchnia jest za zamknięta a salon otwarty na korytarz


Rozumiem, że najlepiej zostawić jak jest i nie robić nigdzie tego czwartego kanału
fbfb27019cc1b88d3c8f4f5cc081f023.jpgdfd839cd1c2ad927d643435e12720256.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.12.2017 o 14:22, rustin napisał:

Mam 4 kanały wentylacyjne.

A ja widzę 5 ?????

jeśli możesz opisz je od dołu (na rzucie parteru).

52 minuty temu, rustin napisał:

Kuchnia jest za zamknięta a salon otwarty na korytarz

W tej sytuacji nie masz wyboru - kratka w salonie.

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, bajbaga napisał:

A ja widzę 5 ?????

jeśli możesz opisz je od dołu (na rzucie parteru).

Pisałem , żeby nie sugerować się projektem gdzie jest komin itd. Skoro piszę, że 4 to tak jest :) Wspominałem wcześniej .nie ma kominka a ten 5 kanał przecież jest dla niego.

Komin wentylacyjny jest na ścianie nośnej salonu i WC , dochodzi do ściany kuchni dlatego też musiałem przez nią się przebić bo cały komin jest w WC

Pierwszy kanał idzie do łazienki na górze, drugi jest ten wolny, trzecie WC na dole i czwarty kuchnia ( patrząc od lewej strony)

Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wybij ten do salonu - kratka, oczywiście z klapą zwrotną, o regulowanym przepływie, bo trzeba umożliwić  "zaciąganie" powietrzą do WC.

Małe nawiewniki (około 20m3/h każdy) jeden w oknie drugi w drzwiach tarasowych.

W kuchni też nawiewnik o wydajności maksymalnej  nie mniejszej jak 50m3/h 

 

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wybij ten do salonu - kratka, oczywiście z klapą zwrotną, o regulowanym przepływie, bo trzeba umożliwić  "zaciąganie" powietrzą do WC.
Małe nawiewniki (około 20m3/h każdy) jeden w oknie drugi w drzwiach tarasowych.
W kuchni też nawiewnik o wydajności maksymalnej  nie mniejszej jak 50m3/h 
 
Nawiewnik w kuchni? Wcześniej chyba było pisane, że w pomieszczeniach brudnych nie daje się nawiewnikow bo zakłóci wentylację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, rustin napisał:

Kanał wentylacyjny ma wymiar 130x170 , większy kanał jak 125mm nie udało mi się wcisnąć , następny wymiar jest 150mm. Powierzchnia niestety nie jest 160cm2 a bliżej 125cm2

Zrobisz drugi kanał do kuchni, ale  od strony salonu, pod sufitem zabudujesz go przy ścianie + 2 kolanka i wyjdziesz z drugą kratką w kuchni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
    • https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ocieplanie-styropianem-domy-szkieletowe-aa-vvGk-vb5x-5CiL.html   "Docieplając ściany styropianem, na który będzie nałożony tynk cienkowarstwowy, trzeba: bardzo starannie zaprojektować i wykonać obróbki wokół okien i drzwi - nie mogą pozostać nieszczelności, którymi woda mogłaby się dostawać pod warstwę styropianu; koniecznie zastosować wiatroizolację chroniącą budynek przed napływem wilgoci z zewnątrz (dla przypomnienia - wiatroizolacja to folia, która nie przepuszcza wody w postaci płynu, ale przepuszcza parę wodną w stronę od poszycia na zewnątrz). Izolacji tej nie wolno mylić z paroizolacją, która ma za zadanie powstrzymać przedostawanie się pary wodnej z wnętrza budynku do ściany; wykonać pomiędzy styropianem i poszyciem (pokrytym wiatroizolacją) szczeliny wentylacyjne, umożliwiające odparowanie wody, jaka mogłaby się ewentualnie znaleźć między tymi warstwami."   Resztę sobie znajdźcie w necie, bo tu już kilka razy to pisałem - i nie chce mi się jeszcze raz 
    • Jeżeli działka w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne nie trzeba nic odralniać. Zapis grunt rolny widnieje zawsze jeśli działka nie jest zabudowana. Po wybudowaniu domu geodeta robiąc inwentaryzację powykonawczą naniesie budynek na mapę i zmieni oznaczenie w ewidencji albo na B zabudowę albo BR zabudowe na roli.    W zależności jaka jest klasa ziemi konieczne będzie przed uzyskaniem pozwolenia na budowę wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. Dotyczy to klas chronionych I, II i III pochodzeniami mineralnego oraz wszystkich klas gleb pochodzenia organicznego. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...