Skocz do zawartości

Co lepsze dom piętrowy czy z poddaszem?


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Zależy od wielkości garażu. Im większy tym jednak drożej. I nie wierzę że uda się "zmieścić wszystko" w standardowym wąskim garażu.


To co nie zmieści się w garażu można wynieśc na strych. Strych napewno jest tańszym rozwiązaniem niż piwnica. Nad stropem zawsze znajdzie się trochę miejsca na stryszek - to prawie nic nie kosztuje. A piwnica sporo pieniędzy pochłonie.
Napisano
Cytat

Raczej nie. Nie zależnie czy masz 5 pokoi po 10 metrów czy 2 pokoje po 25 metrów... za ogrzewanie zapłacisz tyle samo.
icon_biggrin.gif



Chyba mniejsze pokoje dłużej pozostają ciepłe.
Napisano
Obawiam się że po to by móc realnie to sprawdzić to należałoby wybudować dwa domy położone dokładnie tak samo (najlepiej obok siebie) w takiej samej technologii z dokładnie takimi samymi systemami ogrzewania i td - tylko że w jednym zrobić jeden duży pokój a w drugim dwa mniejsze icon_wink.gif icon_biggrin.gif icon_razz.gif
Napisano
Witam
Budowanie domu jest trudne jak się nie wie czy będzie podpiwniczony czy nie czy piętrowy. Jeśli ma być piętrowi koszty są wzrastają bo dochodzi strop parterowy ale za to rozbudowany wzrasta cena dachu i ław fundamentowych podpiwniczenie jest dobre jak chce się mieć centralne ogrzewanie bez pompki parterowy rozbudowany za to że trzeba wyrobić spadki kanalizacji .
Uważam że najlepszy dom jest parterowy podpiwniczony ze strychem zagospodarowanym i najlepiej żeby łazienka i kuchnia była przy sobie ze względu na połączenie rur kanalizacyjnych jak i ciepłej wody.
Napisano
Cytat

Obawiam się że po to by móc realnie to sprawdzić to należałoby wybudować dwa domy położone dokładnie tak samo (najlepiej obok siebie) w takiej samej technologii z dokładnie takimi samymi systemami ogrzewania i td - tylko że w jednym zrobić jeden duży pokój a w drugim dwa mniejsze icon_wink.gif icon_biggrin.gif icon_razz.gif



Dość kosztowne gdyby budować na serio. Można to zastąpić symulacją np pokoje "wybudowane" w wielkiej hali i też będzie realnie.
Napisano
Po części masz rację.
Owszem - symulacja komputerowa na pewno będzie tańsza od budowy dwóch domów
można również i przebadać "w realu" raz robiąc z daego pomieszczenia jeden duży pokój po to by za jakiś czas przerobić go na dwa mniejsze.
Można.
Tylko - tak czy inaczej to wymaga czasu i nakładów by sprawdzić.
W praktyce - to trudne i mało realne.
I o to właśnie mi chodziło w poprzedniej wiadomości icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Witam
Budowanie domu jest trudne jak się nie wie czy będzie podpiwniczony czy nie czy piętrowy. Jeśli ma być piętrowi koszty są wzrastają bo dochodzi strop parterowy ale za to rozbudowany wzrasta cena dachu i ław fundamentowych podpiwniczenie jest dobre jak chce się mieć centralne ogrzewanie bez pompki parterowy rozbudowany za to że trzeba wyrobić spadki kanalizacji .
Uważam że najlepszy dom jest parterowy podpiwniczony ze strychem zagospodarowanym i najlepiej żeby łazienka i kuchnia była przy sobie ze względu na połączenie rur kanalizacyjnych jak i ciepłej wody.


A dlaczego uważasz że parterowy podpiwniczony jest najlepszy? Jakie były twoje kryteria?
Napisano
Dlatego że trzeba dużo betonu żeby zrobic piwnicę, trzeba ją dokładnie zaizolować - to jakby dodatkowe piętro domu... dlatego dużo kosztuje.
Napisano
Kidyś się piwnic nie izolowało, było tam zimno jak w psiarni ale można było przechować każde jedzenie. Teraz jakby się lodówka zepsuła to nic by w piwnicy nie przetrwałó dłużej.
Napisano
Cytat

Nic za darmo. Azyl lubi kosztować - podliczyliśmy koszty, wyszedł nam pater.



sorki ale cos chyba zle policzyciscie

mam pare kosztorysow i zawsze parter wychodzi drozej nie liczac pozniejszych kosztow eksloatacji ktore przy parterze sa zdecydowanie wyzsze
Napisano
Cytat

Dom podpiwniczony jest lepiej osadzony w ziemi - to jak mocniejsze fundamenty. A dlaczego byle piwnica tyle kosztuje? Tego nie rozumiem.




ponadto same prace ziemne sa bardzo drogie
Napisano
Cytat

sorki ale cos chyba zle policzyciscie

mam pare kosztorysow i zawsze parter wychodzi drozej nie liczac pozniejszych kosztow eksloatacji ktore przy parterze sa zdecydowanie wyzsze


zgadzam sie dom parterowy podpiwniczony jest droższy niż dom z poddaszem niepodpiwniczony... bo przecież parterowy to to samo co z poddaszem - też ma strop, dach ale jeszcze dodatkowo koszt piwnicy - więc rachunek jest prosty...
Napisano
Cytat

Kidyś się piwnic nie izolowało, było tam zimno jak w psiarni ale można było przechować każde jedzenie. Teraz jakby się lodówka zepsuła to nic by w piwnicy nie przetrwałó dłużej.


Piwnica musi być dobrze zaizolowana aby nie stała w niej woda ! Aby nie było tam grzybów i pleśni.
Napisano
Cytat

Kidyś się piwnic nie izolowało, było tam zimno jak w psiarni ale można było przechować każde jedzenie. Teraz jakby się lodówka zepsuła to nic by w piwnicy nie przetrwałó dłużej.


Zaizolować to nie znaczy ocieplić - izolacja chroni ściany piwnic przed zawilgoceniem i nie powoduje że jest tam ciepło - to styropianem się ociepla... icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Zaizolować to nie znaczy ocieplić - izolacja chroni ściany piwnic przed zawilgoceniem i nie powoduje że jest tam ciepło - to styropianem się ociepla... icon_biggrin.gif



Styropianem albo wełną jeśli dobrze pamiętam.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Raczej styropianem - chodzi o piwnice.



Tylko czy potrzebna jest pwinica ocieplona? Na ogół w piwnicy przechowuje się żywność a nie rowery górskie. Wszytko zależy od potrzeb.
Napisano
Cytat

Obawiam się że po to by móc realnie to sprawdzić to należałoby wybudować dwa domy położone dokładnie tak samo (najlepiej obok siebie) w takiej samej technologii z dokładnie takimi samymi systemami ogrzewania i td - tylko że w jednym zrobić jeden duży pokój a w drugim dwa mniejsze icon_wink.gif icon_biggrin.gif icon_razz.gif



Rozsądne założenie. Tak można by testować systemy ogrzewania, i nie tylko.
Napisano
Cytat

zgadzam sie dom parterowy podpiwniczony jest droższy niż dom z poddaszem niepodpiwniczony... bo przecież parterowy to to samo co z poddaszem - też ma strop, dach ale jeszcze dodatkowo koszt piwnicy - więc rachunek jest prosty...



Różnie ludzie mówią. Znajomi twierdzą, że pieniądze za podpiwniczenie domu bolą tylko raz - przy zapłacie. A brak piwnicy czyli dodatkowego pomieszczenia gospodarczego uwierałby przez cały czas.
Napisano
Cytat

Różnie ludzie mówią. Znajomi twierdzą, że pieniądze za podpiwniczenie domu bolą tylko raz - przy zapłacie. A brak piwnicy czyli dodatkowego pomieszczenia gospodarczego uwierałby przez cały czas.


"Boli" nie tylko raz.
Boli częściej - w tym przy płaceniu zwiększonych rachunków za ciepło, które "ucieka do ziemi".
Osobiście uważam, że rozsądniejszym jest wybudowanie małego budynku gospodarczego niż piwnicy.
mniejsze koszty realizacji czysto i schudnie w domu a funkcjonalność ta sama
Napisano
Cytat

"Boli" nie tylko raz.
Boli częściej - w tym przy płaceniu zwiększonych rachunków za ciepło, które "ucieka do ziemi".
Osobiście uważam, że rozsądniejszym jest wybudowanie małego budynku gospodarczego niż piwnicy.
mniejsze koszty realizacji czysto i schudnie w domu a funkcjonalność ta sama



Trudno o taki mały budynek zharmonizowany z resztą. Jeśli ktoś tego nie zaplanuje razem z domem później straszą na działce konstrukcje zupełnie chybione.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Zaizolować to nie znaczy ocieplić - izolacja chroni ściany piwnic przed zawilgoceniem i nie powoduje że jest tam ciepło - to styropianem się ociepla... icon_biggrin.gif



Ta terminologia icon_sad.gif Ważne żeby działało. icon_smile.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

"Boli" nie tylko raz.
Boli częściej - w tym przy płaceniu zwiększonych rachunków za ciepło, które "ucieka do ziemi".
Osobiście uważam, że rozsądniejszym jest wybudowanie małego budynku gospodarczego niż piwnicy.
mniejsze koszty realizacji czysto i schudnie w domu a funkcjonalność ta sama



Na pewno jest to najlepsze rozwiązanie? Piwnicy nie widać z zewnątrz a każdy nowy budynek zmniejsza działkę.
Napisano
Najlepszym rozwiązaniem jest przeanalizowanie wszelkich za i przeciw - i samodzielne podjęcie decyzji.
A naprawdę warto przeanalizować wiele danych
Co wymyślimy w tym zamieszkamy przecież icon_wink.gif icon_razz.gif
Napisano
Cytat

Najlepszym rozwiązaniem jest przeanalizowanie wszelkich za i przeciw - i samodzielne podjęcie decyzji.
A naprawdę warto przeanalizować wiele danych
Co wymyślimy w tym zamieszkamy przecież icon_wink.gif icon_razz.gif



Ja się właśnie zorientowałam że zupełnie pomijam w myśleniu wszystkie urządzenia które ogrzewają doprowadzają wodę gaz a to gdzieś się musi mieścić. Może za wcześnie na to - jestem na bardzo początkowym etapie. A może nie. Jakie dane jeszcze powinnam przeanalizować?
Napisano
Ja powiedziałbym - przede wszystkim wymiary działki i usytuowanie do stron świata.
Przewidywane koszty budowy danego projektu.
Technologię budownictwa.
Funkcjonalność pomieszczeń dla naszych potrzeb.
Napisano
Cytat

Ja powiedziałbym - przede wszystkim wymiary działki i usytuowanie do stron świata.
Przewidywane koszty budowy danego projektu.
Technologię budownictwa.
Funkcjonalność pomieszczeń dla naszych potrzeb.



Moja działka jest trochę śmieszna bo przypomina trójkąt z uciętym wierzchołkiem. Od strony ulicy (asfaltowej) jest węższa. Z lewej strony jak się stoi twarzą do ulicy jest droga polna ale mało kto nią jeździ. Bo to głownie droga dla kogoś kto ma działkę dalej. Ogólnie jest to 970m więc chyba wystarczy. Jeszcze nie wiem czy lepiej mieć dom bliżej ulicy czy odgrodzić go od niej kawałkiem ogródka. Mam dużo do planowania. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Moja działka jest trochę śmieszna bo przypomina trójkąt z uciętym wierzchołkiem. Od strony ulicy (asfaltowej) jest węższa. Z lewej strony jak się stoi twarzą do ulicy jest droga polna ale mało kto nią jeździ. Bo to głownie droga dla kogoś kto ma działkę dalej. Ogólnie jest to 970m więc chyba wystarczy. Jeszcze nie wiem czy lepiej mieć dom bliżej ulicy czy odgrodzić go od niej kawałkiem ogródka. Mam dużo do planowania. icon_biggrin.gif



Przedyskutuj to z architektem. Ale nikt nie poradzi ci lepiej niż ty sama. Powodzenia. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Przedyskutuj to z architektem. Ale nikt nie poradzi ci lepiej niż ty sama. Powodzenia. icon_biggrin.gif



Dzięki. Wprawdzie liczyłam na porady od ludzi cojuś się pobudowali ale dobre i to. icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...