Skocz do zawartości

montaż schodów drewnianych


Recommended Posts

Napisano
12 minut temu, MrTomo napisał:

4mm z jednej i 1-1,5 z drugiej.Jak to wyśrodkuję, to wyjdzie po 8mm. 

Jeśli będzie listwa maskująca przypodłogowa - to zależy od jej grubości - ile przykryje - pewnie 1.5 cm zakryje. Ale wyśrodkowanie jest perfekcyjniejsze :12_slight_smile:

Napisano
21 godzin temu, MrTomo napisał:


Łączyłbym to na podeście ale nie wiem jak wstawić ostatni kawałek, żeby nie została za duża szpara przy ścianie.
Pióro ma 15mm, więc musiałbym mieć tyle placu przy ścianie a potem dostałbym w prezencie taką szparę.

Inny pomysł to wyjąć pióro i wbijać go na końcu od czoła. To trochę karkołomne. 

 

Pióro mógłbyś podciąć/zmniejszyć na tyle aby  wkładając pod kątem powinna decha wejść i dla bezpieczeństwa we wpust wcisnąć klej tak aby łączenie było sklejone, coś na wzór jak układa sie ostatni panel na podłodze.

21 godzin temu, MrTomo napisał:

 

Potem chcę przykręcić to od góry wkrętami i zaślepić otwory flekami przed malowaniem.
Czy lepiej na kołki i klej od spodu?

Ja bym proponował na kołki i na klej. jak nawiercić to już chyba wiesz, wcześniej pokazałem. Będzie to bardziej estetyczniej wyglądało. Po przyklejeniu musiałbyś całość w razie potrzeby wycyklinować aby powierzchnia była równa.

2 godziny temu, zenek napisał:

Jeśli będzie listwa maskująca przypodłogowa - to zależy od jej grubości - ile przykryje - pewnie 1.5 cm zakryje. Ale wyśrodkowanie jest perfekcyjniejsze :12_slight_smile:

Listwa przypodłogowa to najmniejszy problem bo zapewne nie da zwykłej plastykowej tylko drewnianą z drewna takiego jaki jest podest. Więc zrobi takiej szerokości aby szczelinę zakryło.

Napisano

jest gorzej niż sądziłem.
Stolarz co to robił x lat temu już nie żyje, więc nie wypada na niego psioczyć.
Ale tyle co tu niedociągnięć...

Zbiłem dwa panele (złączyłem pióro i wpust).
Efekt jest taki, że na końcach się zeszło, środkiem 2mm szpara.

Co z tym teraz począć?

nie wiem czy zdjęcie odda dobrze rzeczywistość

 

IMG_20170829_174623.jpg

Szlifować od środka w kierunku końców?
Im bliżej końca tym więcej brać?

Czym? Szlifierką taśmową?

Napisano
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Stolarz co to robił x lat temu już nie żyje, więc nie wypada na niego psioczyć.

nie wypada. Deski mają to do siebie, że się takie rzeczy robią.

Ja deski szlifowałem troszkę ręcznie (papierem ściernym na rękojeści) i strugiem elektrycznym, ew. szlifierką, niestety taśmową mam taką ciężką, czołg i on jeest zdecydowanie niedobry do krawędzi deski.

Jak wytyczałem linię:

1. najpierw sprawdzałem gdzie jest dobrze, gdzie źle.

2. trzeba albo po trochu jednej i drugiej, jeśli obie krzywe, albo tylko jednej - tej krzywej - - i zanaczyć sobie kreską linię. Oczywiście łatwiej jest tam znbierać gdzie wpust - gorzej - gdzie pióro - ale to nie powinno przesądzać.

3. I bardzo ostrożnie zbierać - ja miałem deskę sosnową, miekką - ty pewnie coś twardszego - węc może jednak szlifierką do kreski.

I może powtorzę - zaznaczyć kreskę i do tej kreski - to najważniejsze. 

Na koniec czasem trzeba troszkę pióro też spiłować.

Napisano
3 godziny temu, MrTomo napisał:

jest gorzej niż sądziłem.
Stolarz co to robił x lat temu już nie żyje, więc nie wypada na niego psioczyć.
Ale tyle co tu niedociągnięć...

Zbiłem dwa panele (złączyłem pióro i wpust).
Efekt jest taki, że na końcach się zeszło, środkiem 2mm szpara.

Co z tym teraz począć?

nie wiem czy zdjęcie odda dobrze rzeczywistość

 

IMG_20170829_174623.jpg

Szlifować od środka w kierunku końców?
Im bliżej końca tym więcej brać?

Czym? Szlifierką taśmową?

Tak łatwo tego nie wyrównasz domowym sposobem. Musiałbyś udać sie do jakiegoś stolarza i wyrównać na heblarce i jeżeli nie będzie problemu to całość skleić i położyć podest jako jedna całość. Stolarz zrobi Ci to za nieduże pieniądze a Ty sam sie zajedziesz, jeszcze być może materiał spieprzysz a w końcu i tak udasz sie do stolarza. Po sklejeniu w całość stolarz jeszcze Ci wszystko wyrówna na szlifierce taśmowej, będziesz miał zrobione jak książka pisze:icon_biggrin:

Napisano (edytowany)
11 minut temu, mhtyl napisał:

Tak łatwo tego nie wyrównasz domowym sposobem.

jeśli to jedna szpara - to jest kwestia zeszlifowania nadmiaru. jeśli pióro i wpust są dobrze zrobione - to podłoga będzie nadal pasować w płaszczyźnie.

Jak mówiłem - nie jestem stolarzem - a zrobiłem. To nie wielka filozofia. Tylko żmudne i nieprzyjemne. Taka durna robota. Jak to z poprawkami.

Tomo - weź dwie deski zwykłe - masz może jakieś kawałki - potrenuj na nich i zobaczysz, czy to trudne czy nie. 

A dałbyś fotkę całości.....

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
36 minut temu, MrTomo napisał:

Tylko kto to dźwignie, jak to będzie monolitem... ?

Jaki rozmiar ma cały podest? Nie musisz sklejać, ale u stolarza wyrównałbyś i spasował wszystkie dechy, a  domu poskładał. Tylko musisz sie liczyć z tym że drewno pracuje i szpary mogą sie pojawić prędzej czy później, przy sklejonym nie powinno sie rozejść.

Napisano

Może zupełny laik, ale coś tam nieco .................:

- spróbuj klinami wyrównać szparę (kliny między panelami a ścianą),

- jak się "zejdzie" w akceptowalną przez Ciebie dokładnością, 

- kup dedykowany do tych paneli klej, a jak nie ma dedykowanego to jakiś "porządny" i mocny,

- sklej to nieakceptowane paskudztwo (szparę) a w zasadzie pióro i wpust,

- zaklinuj,

- przyciśnij obciąż miejsce klejenia i poczekaj aż klej sklei,

- usuń kliny i finito.

 

Ps. Często producent drewnianych paneli ma w ofercie "kit" do "zapychania" szpar dedykowany do danego koloru paneli.
Pewnym elementem "przynależnym" do podłogi z drewna są szpary i "kit" - taki urok .

Napisano
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

zęsto producent drewnianych paneli ma w ofercie "kit" do "zapychania" szpar dedykowany do danego koloru paneli.
Pewnym elementem "przynależnym" do podłogi z drewna są szpary i "kit" - taki urok .

robi się też tak, że miesza z klejem bezbarwnym opiłki z tego drzewa, z którego są deski - taką gęstą masą-kitem zapełnia się ubytki i potem szlifuje. Niemniej to raczej do istniejącej podłogi (np. po szlifowaniu) albo do desek z ktorych wypadł sęk (można też dać dodatkowo kołek z kitem wokół - i zeszlifować.  

Natomiast ściskanie na siłę i klejenie może skutkować oderwaniem części deski - głównie wystającej części wpustu - bo to kawałek słabszy. Tym bardziej, że to krótka deska chyba ze spocznika - więc i siła ścisku musi być duża. Dociągnąć klinem 4m deskę 5 mm nawet to nie to samo co dociągnąć deskię 1.5 m o  nawet mniej, bo 2, 3mm. O wiele trudniej. Jeszcze pewnie to dąb? Klei się części dopasowane - a nie naciągane - te z litej dechy. Chyba że to drewno gięte - ale to inna historia.

Będę uparty - wg mnie to nadaje się do obróbki, jak pisałem wyżej. Najprościej i najwłaściwiej. Delikatnie zeszlifować - nawet ze dwa razy przybliżyć (II etapy) dla pewności i za każdym razem przymierzyć. 

Napisano
6 godzin temu, MrTomo napisał:

A ja myślałem, żeby nie sklejać - żeby mogło pracować?
Radzisz skleić?

Jak skleisz to będzie tez będzie pracować ale w całości. Nie sklejając każda deska będzie pracowała osobno. Ja bym skleił. Dobrze doradził też  Ryszardo co do sklejania  całości na spoczniku. Klej musisz kupić wodoodporny do drewna twardego, ja kiedyś używałem kleju Soundala, nie pamiętam teraz jego symbolu, ale  u mnie sie sprawdził, jest bezbarwny po wyschnięciu.

(Znalazłem w necie i ja miałem 65A, ale też ciekawy jest klej 66A i chyba ten bardziej by Ci podpasywał.)

Napisano

Filozoficznie - drewno jak sama nazwa wskazuje jest martwe, ale mimo tej martwości jest bardziej żywe niż panel z laminatu, przeto da radę więcej z niego "wycisnąć". :icon_cool:

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Ostatni element dociąłem na wymiar z niewielkim odstępem od ściany,  posmarowałem klejem, wsunąłem , zaklinowałem i pióro (obce) nabiłem od przodu.

Podest gotowy.
Pora na wangi na piętro.

Napisano

Wyskoczył kolejny problem.
Fachowcom chyba brakło betonu i jedna wanga ma się na czym oprzeć, a drugiej brakuje sporo.
Po pierwszej przymiarce wyszło, że braknie 1cm więc podłożyłem dystans, ale jak to w życiu ostatecznie wyszło gorzej.

Nie wiem co z tym zrobić.
Dokręcić coś z czoła wangi (dodatkowo na kleju) i przez to dokręcić kątownik?
 


 

IMG_20170910_173758.jpg

IMG_20170910_173732.jpg

Napisano

Wolałbym nie. W zbyt wielu miejscach jest przymocowana.. :zalamka:

10 minut temu, joks napisał:

skróć tą dłuższą

Aczkolwiek - po przemyśleniu - chyba najprościej.
Ma to sens.

Napisano
35 minut temu, MrTomo napisał:

Wolałbym nie. W zbyt wielu miejscach jest przymocowana.. :zalamka:

Aczkolwiek - po przemyśleniu - chyba najprościej.
Ma to sens.

najprostsze rozwiązania są najlepsze

Napisano
2 godziny temu, MrTomo napisał:

Wolałbym nie. W zbyt wielu miejscach jest przymocowana.. :zalamka:

Aczkolwiek - po przemyśleniu - chyba najprościej.
Ma to sens.

Zanim skrócisz zrób jeszcze pomiary coby stopień górny n ie był po skosie do futryny czy ściany, bo na fotce nie widać co to jest.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
4 godziny temu, BalustradySchodyKielce napisał:

Jeżeli chodzi o montaż schodów drewnianych, to ja proponuję zlecić to dobrej i profesjonalnej firmie która się tym zajmie, wówczas mamy pewność iż schody będą zamontowane poprawnie.

Nie słyszałeś powiedzenia, chcesz aby było dobrze zrobione, zrób to sam. I w większości przypadków jest to prawda.

  • 1 rok temu...
Napisano

Ciąg dalszy.

Zdjęcie z netu, ale wygląda to u mnie bardzo podobnie.

 

To rozwiązanie raczej nie dla mnie, myślę o zwyczajnych słupach tralkach i poręczach

 

Mam pytania:

1. Jak mocuje się słupy do stopni, podestu.

2. jak połączyć dwie poręcze. To rozwiązanie ze zdjęcia jest jakieś dziwne.

image.thumb.png.1948c753ff483ba3b60c62b913d31fbd.pngSą jakieś gotowe "zakręty" ?

 

 

Napisano
43 minuty temu, MrTomo napisał:

1. Jak mocuje się słupy do stopni, podestu.

Przykręcasz kotwę do stopnia a potem maskujesz kotwę stopniem. Jest to trochę kłopotliwe rozwiązanie.

elementy-balustrad-17.4942.044.12.jpg

Lepszym rozwiązanie i prostszym jest kotwa mocowana w środku za pomocą kołków rozporowych. Wiem że ten rysunek pokazuje balkon  ale chodzi i samo mocowanie kotwy i na zwróć uwagę.

sm_rys1.jpg

50 minut temu, MrTomo napisał:

2. jak połączyć dwie poręcze. To rozwiązanie ze zdjęcia jest jakieś dziwne.

W sensie jak? chodzi o połączenie dwóch odcinków poręczy czy o połączenie na zakrętach?

52 minuty temu, MrTomo napisał:

Są jakieś gotowe "zakręty" ?

 

Nie wszystkie schody są identyczne więc raczej wątpię aby były jakieś gotowe zakręty, trzeba je docinać i dopasowywać indywidualne do danych schodów.

Napisano
13 minut temu, mhtyl napisał:

chodzi o połączenie dwóch odcinków poręczy czy o połączenie na zakrętach?

o to chodzi właśnie

14 minut temu, mhtyl napisał:

Lepszym rozwiązanie i prostszym jest kotwa mocowana w środku za pomocą kołków rozporowych

Schody mam drewniane w całości.

Czy można ten słup po prostu przykręcić przez stopień do wangi, po prostu "wkręcając się nim samym"?

Wyobrażam sobie coś jak gruby wkręt do drewna zamocowany w stopniu, na kleju, wystający na około 8cm, nawiercić otwór w stopniu i wandze, i wkręcić stopień, i ewentualnie użyć kleju?

Napisano
2 minuty temu, MrTomo napisał:

o to chodzi właśnie

Raczej to już  pozostaje docinać i dopasowywać.

Napisano
10 minut temu, MrTomo napisał:

Czy można ten słup po prostu przykręcić przez stopień do wangi, po prostu "wkręcając się nim samym"?

Nie, to głupi pomysł. Nie okręcę tak słupa przy stopniu 

  • 4 lata temu...
Napisano

Szanowni, 

Pozwolcie ze sie przylacze do tematu "schody". Z uwagi na to jakie mamy czasy, a moja klatka schodowa jest rozgrzebana i błaga o schody, jestem w potrzebie. Fachowca nie uraczysz w mojej okolicy a jak juz jest to chce tyle dutków ze samochod bym sobie kupił, a mnie nie stac. W akcie desperacji - a ze jestem raczej techniczny i manualnie sobie radze - zdecydowalem sie zamowic za cene połowy samochodu jedynie elementy do schodow zaprojektowanych przeze mnie. 

Do rzeczy. Schody z wangami policzkowymi, bez frezów na stopnie. Z jednej strony sciana, druga strona otwarta, lecz przyblokowana rura podpierajaca strop powyżej. Pytanie brzmi, jak zamontowac stopnie do wangi? 

Dojrzewam do opcji montazu całych schodow na pięterku a potem wciągniecia ich wciagarką w całości w miejsce montażu. Jegomość co produkował elementy zasugerował użyciu 3x fi14 kołkow plus zwykły złoty wkręt na strone. Wkręt miłaby być wkrecany od spodu pod kątem, ale spód jest widoczny od spodu wiec trzeba by to ukryć w otworku po frezie i potem zakryc grzybkiem bukowym. Problemy sa nastepujace:

- czy jest mozliwosc zmontowania takich schodow od razu na miejscu gdzie maja byc?

- czy konieczne beda czy sa jakies narzedzia przy pomocy ktorych trafie idealnie kołkami a srube wkrece pod kątem zawsze idealnie i tak samo ?

- jak to kurde wogóle zrobić najlepiej

w zalaczniku plany

dom-schody 1-11-2023.pdf

Napisano
1 godzinę temu, rademenes napisał:

W akcie desperacji - a ze jestem raczej techniczny i manualnie sobie radze

 

Jak jesteś techniczny to dlaczego nie zrobisz sobie nowoczesnych schodów zamiast takiej "drabiny".

Napisano (edytowany)
15 godzin temu, rademenes napisał:

Do rzeczy. Schody z wangami policzkowymi, bez frezów na stopnie. Z jednej strony sciana, druga strona otwarta, lecz przyblokowana rura podpierajaca strop powyżej. Pytanie brzmi, jak zamontowac stopnie do wangi? 

Trochę zamieszałeś bo ten projekt to schody policzkowe i nie ma tam żadnej wangi.

Ale namawiam właśnie na taką konstrukcję.

Bo ładna i wygląda nowocześnie, no ale może nie o to Ci chodzi.

Tu masz na czym polega taka konstrukcja:

https://www.budowa-ogrod.pl/artykul/czym-jest-wanga-i-jaka-role-odgrywa-w-konstrukcji-schodow-81976

 

Swoją drogą tak się też zastanawiam po co Ci w tej Twojej konstrukcji te policzki.

Myślę że bez nich będzie ciekawiej i chyba jednak taniej.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 20.02.2023 o 22:19, demo napisał:

 

Jak jesteś techniczny to dlaczego nie zrobisz sobie nowoczesnych schodów zamiast takiej "drabiny".

Bo to maja byc schody bardziej klasyczne niz nowoczesne. Po prostu inne nie bardza pasuja do wystroju. Chałupa juz wyremontowana prawie cała na taki styl to nowoczesnych schodow nie bede montował. Po drugie elementy juz mam, leża mi na podłodze i zabierają miejsce. Czekam na pogode i zabieram sie do lakierowania. Tylko cholera wie jak to zmontować. 

 

Dnia 21.02.2023 o 09:07, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Najprostsze rozwiązanie - kątowniki stalowe pod stopniami przykręcone do policzków i stopni  (od spodu).

Na tyle to ja bym sam wpadł gdyby mozna było tak zrobić.. Schody sa widoczne od spodu, wiec żadnego żelastwa tam widocznego nie ma prawa być, ale dziekuje za dobre checi.

Dnia 21.02.2023 o 12:33, demo napisał:

Trochę zamieszałeś bo ten projekt to schody policzkowe i nie ma tam żadnej wangi.

Ale namawiam właśnie na taką konstrukcję.

Bo ładna i wygląda nowocześnie, no ale może nie o to Ci chodzi.

Tu masz na czym polega taka konstrukcja:

https://www.budowa-ogrod.pl/artykul/czym-jest-wanga-i-jaka-role-odgrywa-w-konstrukcji-schodow-81976

 

Swoją drogą tak się też zastanawiam po co Ci w tej Twojej konstrukcji te policzki.

Myślę że bez nich będzie ciekawiej i chyba jednak taniej.

 

Policzki sa po to tylko i wyłącznie, żeby nie walić głową we wange. Musiałem zrezygnować z wangi pod sopdem (tak sa zrobione schody pietro niżej, czesciowo zabudowane) a zdecydować sie niestety na policzki...

Najgorsze w tym wszystkim jest to ze z lewej mam ściane a z prawej rure. Jesli zmontuje schody w pokoju i zaczne je wciągać, moze sie okazac ze nie wejda po drzwi naprzeciw sa tak 15 cm przesuniete od sciany. Rura natomiast podpiera strop i raczej wyciąć ją groziłoby zawaleniem lub uszkodzeniem poważnym stropu powyżej.

Jesli zaczne montować schody na meijscu to jak ? , nie da sie włożyć stopni na kołki, bo nie ma nawet 0.5 cm luzu miedzy rura a policzkiem... szerokosc schodow jest po całej szerokosci.

Napisano
2 godziny temu, rademenes napisał:

Jesli zaczne montować schody na meijscu to jak ? , nie da sie włożyć stopni na kołki, bo nie ma nawet 0.5 cm luzu miedzy rura a policzkiem... szerokosc schodow jest po całej szerokosci.

Chyba nikt się nie podejmie doradzania nie widząc tego.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...