Skocz do zawartości

podłogówka na poddaszu


Recommended Posts

Będę robił podłogówkę na poddaszu.
Wywaliłem trochę tymczasowego "ocieplenia" i wyszła mi dziura na około 14-15cm do poziomu przyszłej podłogi.
Wylewka będzie anhydrytowa więc będzie miała max. 4,5cm.

Co dać pod spód - nie uśmiecha mi się wkładać 10cm styroduru (xps) ??

druga sprawa - widziałem specjalne płyty wyprofilowane (knauf) pod układanie rur.
Na to już żadnej folii się nie daje.
Czy to coś warte? Chciałem dać rurę fi20 a tam raster do 18?
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Będę robił podłogówkę na poddaszu.
Wywaliłem trochę tymczasowego "ocieplenia" i wyszła mi dziura na około 14-15cm do poziomu przyszłej podłogi.
Wylewka będzie anhydrytowa więc będzie miała max. 4,5cm.

Co dać pod spód - nie uśmiecha mi się wkładać 10cm styroduru (xps) ??

druga sprawa - widziałem specjalne płyty wyprofilowane (knauf) pod układanie rur.
Na to już żadnej folii się nie daje.
Czy to coś warte? Chciałem dać rurę fi20 a tam raster do 18?


Po pierwsze XPS pod wylewke to bzdura.Po drugie czemu anhydryt a nie miksokret ?
Po trzecie płyty systemowe są jedynie dla instalatorów bo ułatwiają pracę i automatycznie podrazaja znacznie inwestycję. Jeśli komuś nie zależy na kasie to i owszem.

Folie pod wylewke tak czy tak trzeba dac bo ma być to podłoga plywajaca.
Link do komentarza
Cytat

Po pierwsze XPS pod wylewke to bzdura.


Dlatego pytam -co?
Eps - 20, 100?

Cytat

Po drugie czemu anhydryt a nie miksokret ?


Bo nie zależy mi na akumulacji a anhydryt jest monolitem lepiej przewodzącym.
Jest to praktycznie samopoziomujące.
Najważniejszą jednak zaletą jak dla mnie jest ostateczna waga.

Cytat

Po trzecie płyty systemowe są jedynie dla instalatorów bo ułatwiają pracę i automatycznie podrazaja znacznie inwestycję. Jeśli komuś nie zależy na kasie to i owszem.

Folie pod wylewke tak czy tak trzeba dac bo ma być to podłoga plywajaca.



Ok.
Folię dać to nie jest problem.
Zapytałem z ciekawości.

Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Mam nadzieję, że spinki będą się w nim trzymać.

Jeszcze jedno dawać 2 x 5cm czy 1 x 10cm?
Rura nie podniesie styropianu 5cm do góry?


Ja bym dał 2*5 na przekladke i nie powinno podnosić.
Link do komentarza
Kolejny kłopot.
Po dokładniejszym pomiarze wyszło, że trzeba 8cm styro.
Problem wyszedł w sypialni. Odkryłem ocieplenie, a tam wystają belki stropowe.
Nie są idealnie prostokątne tylko takie "półkoliste", plackowate.
Do tego z jednej strony 5cm nad stopem, z drugiej 6cm.
Jak podejść do rozłożenia styropianu?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Styropian na podłodze poddasza służy temu, by było w co wbić szpilki oraz żeby nie grzać sufitu.
Wystarczyłoby więc i 5cm. Ale rozumiem, że nie chcesz lać za dużo betonu.
Daj koniecznie styropian podłogowy. Podłogowy, nie elewacyjny. A podłogowy styrek to EPS100. Izolbet wg mnie jako jeden z niewielu ma deklarowaną gęstość styropianu EPS100.
Folia ułatwia wiele, warto ją dać, choć nie służy jako warstwa poślizgowa dla betonu, bo to straszna bzdura.
Folia odcina wilgoć od styrka, choć dziurawimy tę folię później na maks. Folia ułatwia wpinanie spinek.

Acha, daj 1x10cm.
Miałem na poddaszu sytuację: kłądłem tam 5cm styropianu, byle mieć w co szpilki wbić. Te piątki potrafią się podnosić. Dyszka się nie podniesie. A nie sądzę, że będziesz piankował styropian na podłodze, bo niby po co.

Cytat

Na co zwracać uwagę przy wybieraniu alupexa?
20x2?
20x2,25?
Materiał?
Firma?
Cena?



To jest układ otwarty, więc bez różnicy czy dasz rurkę grubości 2 czy 2,25 - moim zdaniem. Raczej o solidność materiału chodzi, elastyczność.
Moim zdaniem: wavin.
Z dziesiątek opinii jakie kiedyś przeczytałem jasno wynikało, że jest to solidna marka i ma ludzką cenę. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Napisano (edytowany)
Cytat

A podłogowy styrek to EPS100. Izolbet wg mnie jako jeden z niewielu ma deklarowaną gęstość styropianu EPS100.


Czy różni się czymś styropian zwany przez kilka firm "sufit, podłoga" lub "podłoga" od eps100?
Styropian 6+2 chcę dać tylko wzdłuż belek (nie wytnę tak 8-mki)
W pozostałych miejscach mogę dać od razu 8cm ale chciałem 2x4cm bo pewnie trzeba będzie jakieś rurki schować.
Choć nie do końca - mam kanały 5cm do wentylacji na stropie. To będę musiał dać kawałki 5 + 3cm...

Spinkami o odpowiedniej długości nie przestrzelę styropianów tak, że wbije się do dolnego?
Nie wystarczy to aby się nie podnosił styro? Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

1.
Czy różni się czymś styropian zwany przez kilka firm "sufit, podłoga" lub "podłoga" od eps100?

2.
Spinkami o odpowiedniej długości nie przestrzelę styropianów tak, że wbije się do dolnego?
Nie wystarczy to aby się nie podnosił styro?



ad 1
Styropian "sufit podłoga" różni się od EPS tym, że producent balansuje na granicy normy. Ukrywa prawdziwą gęstość czyli twardość płyty, choć norma bodajże mówi, że podłogę pokrywa się epsem 100. Dlatego powymyślali , mym zdaniem, te nazwy. Choć to też ułatwia rozeznanie.
Z innej strony - styropian przeznaczony na podłogę będzie odpowiednio twardy, raczej można tak założyć, bo być musi, to inaczej handlarz padnie, acz warto sprawdzić markę przed zakupem.
Z całą pewnością nie warto samemu kombinować z eps-ami czyli z gęstościami. Jeśli na paczce nie jest napisane podłoga, tylko podana jest gęstość, to brałbym na podłogę wyłącznie eps100. Chyba że byłby napis "podłoga" i zawierzyłbym marce.
Konkluzja: chodzi o ugięcie płyty. Nie pamiętam parametru ani jego wartości.


ad 2
Kup te spinki, co je nazywają "długie". Mają bodajże 4,5cm. Na allegro znajdziesz w cenie o niebo lepszej od marketowych.
Zajrzyjmy przez mikroskop:
Spinka trzyma się folii, wg mnie. Spinka ma pazurki jak choinka posadzona zielonym do dołu. Wbita klinuje się. Ale żeby się zaklinowała w styropianie, musi wejść na tyle głęboko, aby:
1. pierwsza gałąź choinki zanurzyła się w styropianie, a wiadomo że najpierw jest czubek
2. gałąź musi zanurzyć się na tyle głęboko, żeby dała radę zaklinować się o o odpowiednio grubą warstwę styropianu. A to jest mało prawdopodobne, bo spinka wówczas musiałaby zagłębić się w styropian na kilka cm.
Stąd mój wniosek poparty obserwacją, że spinka trzyma się folii. Za to styropian się podnosi, kiedy jest zbyt wiotki np z powodu małej grubości.
icon_biggrin.gif
Wyłączamy mikroskop.
Link do komentarza
Gość arturo72
Folia pod wylewką służy jako warstwa poslizgowa. PeZet poczytaj sobie czemu i dlaczego tak i przyswoj termin "podłoga pływająca":
https://budujemydom.pl/wykanczanie/podlogi-i-posadzki/porady/124-co-oznaczaja-terminy-podloga-plywajaca-lub-posadzka-plywajaca
Styropian na podłogę jak najbardziej EPS80 się nada.
Na EPS100 robione są płyty fundamentowe,na których stoją całe domy a nie jedynie 8cm wylewki. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Zdecydowałem się na rurki 16mm co 10cm.
Inna rzecz - zespól pompowy chcę mieć w kotłowni. Tj, pompa i zawór termostatyczny.
Jaki powinienem zastosować rozdzielacz i co powinno w nim być?

Przepływomierze?
Zaworki termostatyczne?

Będę miał max 5 obwodów.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Tynki gotowe - trzeba zabierać się za podłogę.
Nie wiem czym wyrównać podłogę pod styropian?
Mam duuużżee nierówności. Tu wyżej, tam niżej.
Nawet 2cm różnicy.
Myślałem, że wyrównam się styropianem do belek i na to dam 2cm styroduru.
W jednych miejscach wychodzi mi 5cm, w innych 7cm.
Szału dostanę. Belki same w sobie też jakby "od pługa" były wylewane.
Fale Dunaju...
Nie wiem jak się do tego zabrać.
Link do komentarza
Cytat

Tynki gotowe - trzeba zabierać się za podłogę.
Nie wiem czym wyrównać podłogę pod styropian?
Mam duuużżee nierówności. Tu wyżej, tam niżej.
Nawet 2cm różnicy.
Myślałem, że wyrównam się styropianem do belek i na to dam 2cm styroduru.
W jednych miejscach wychodzi mi 5cm, w innych 7cm.
Szału dostanę. Belki same w sobie też jakby "od pługa" były wylewane.
Fale Dunaju...
Nie wiem jak się do tego zabrać.


Podłoże można wyrównać gotową cementową wylewką cienkowarstwową (rozwiązanie drogie) bądź podsypką z drobnoziarnistego keramzytu lub za pomocą fabrycznej podsypki podłogowej z mielonego betonu komórkowego. Podsypka powinna pokrywać na co najmniej 1 cm największe wypukłości.
Link do komentarza
Cytat

A w jaki sposób wyznaczyć poziom, którego się trzymać na dużej przestrzeni?
Przy ścianach nie ma problemu, a środkiem?
Jakieś sznurki rozciągać? Lasery?



Poziomicy się nie dorobił? Nie mówię nawet o laserowej, ale o zwykłej, tynkarskiej.

Edit. wycofałem się z innych tez, taż to poddasze... Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Posadzka/wylewka samopoziomująca (?)


koszt...?

Cytat

Poziomicy się nie dorobił? Nie mówię nawet o laserowej, ale o zwykłej, tynkarskiej.

Edit. wycofałem się z innych tez, taż to poddasze...


Poziomicę ma 2m.
Salon ma 6.5
W jakimś punkcie muszę zacząć przygodę.

Jakoś poradzę.
Link do komentarza
Cytat

koszt...?


Poziomicę ma 2m.
Salon ma 6.5
W jakimś punkcie muszę zacząć przygodę.

Jakoś poradzę.



Jako że prowadziłem kiedyś zakład ślusarski to zwykle na stanie miałem profile zamknięte.Często przydawały się bo i proste i długie (6 m)
Najwygodniejsze były 30x30x2mm.
Link do komentarza
Cytat

Poziomicę ma 2m.
Salon ma 6.5
W jakimś punkcie muszę zacząć przygodę.

Jakoś poradzę.



Się kładzie dwie rułki ocynk i się je poziomuje. A potem łatą zbiera się nadmiar po nich. Zygzakiem.


Cytat

Jako że prowadziłem kiedyś zakład ślusarski to zwykle na stanie miałem profile zamknięte.Często przydawały się bo i proste i długie (6 m)
Najwygodniejsze były 30x30x2mm.



Też mogą być. Cza tylko sprawdzić, czy się nie wygły.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Jasne. Po laserowym promieniu będzie równiutko jeździł łatą niczym bracia Kaczyńscy po tęczy, kiedy to ukradli księżyc.


Będzie sprawdzał gdzie najwyższy punkt i do tego odniesie się przy scianie.
Jak mi lali wylewke tak robili i było rowniutko.
Link do komentarza
Cytat

Jaki powinienem zastosować rozdzielacz i co powinno w nim być?
Przepływomierze?
Zaworki termostatyczne?


Powinno w nim być to samo, co na parterze, czyli
- przepływomierze,
- zaworki do zakręcania.
- odpowietrznik - może być ręczny, taki mini za 2zł, nie musi być automat
- możliwość spuszczenia wody
- zawór do zakręcania rury zasilania
- zawór do zakręcania rury powrotu

Cytat

Nie wiem czym wyrównać podłogę pod styropian?
Mam duuużżee nierówności. Tu wyżej, tam niżej.
Nawet 2cm różnicy.


Do propozycji pana Jankowskiego dorzucę swój patent: zgranulowany styropian wymieszany z najtańszym klejem do glazury albo do styropianu. Rozrabiasz zaprawę i sypiesz tyle styropianu ile wlezie. Potem rozprowadzasz to i łapiesz poziom długą poziomicą. Ja miałem 2,5metrową, ty masz 2metrową. Twoja wygodniejsza, moją bym skrócił już dawno ale nie mam serca.

Małe odstępstwa od poziomu to nie twój problem, bo wylewkarze złapią potem ten prawdziwy poziom.

dopisałem: Tam, gdzie masz 2 centymetrowy dołek, wklej styropian 2cm. Wszystko razem przecież to będzie styropian. Na ten twój wyrównawczy pójdzie ten właściwy, który zdaje się, też pełni tylko funkcję montażową dla podłogówki, bo od dołu masz ogrzewane pomieszczenia.

Dawno mnie tu nie było.
Pozdrowienia Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Powinno w nim być to samo, co na parterze, czyli
- przepływomierze,
- zaworki do zakręcania.
- odpowietrznik - może być ręczny, taki mini za 2zł, nie musi być automat
- możliwość spuszczenia wody
- zawór do zakręcania rury zasilania
- zawór do zakręcania rury powrotu


Do propozycji pana Jankowskiego dorzucę swój patent: zgranulowany styropian wymieszany z najtańszym klejem do glazury albo do styropianu. Rozrabiasz zaprawę i sypiesz tyle styropianu ile wlezie. Potem rozprowadzasz to i łapiesz poziom długą poziomicą. Ja miałem 2,5metrową, ty masz 2metrową. Twoja wygodniejsza, moją bym skrócił już dawno ale nie mam serca.



Już mnie serce boli, bo wywaliłem tyle worków styropianu, że ohoho...!
Miałem go mielić ale stwierdziłem, że nie będzie takiej potrzeby.
A teraz by się przydał.

Nie jest to wszystko takie proste bo te nierówności są nieprzewidywalne icon_smile.gif

Przydałoby się zrobić mapę jak georadarem icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Powinno w nim być to samo, co na parterze, czyli
- przepływomierze,
- zaworki do zakręcania.
- odpowietrznik - może być ręczny, taki mini za 2zł, nie musi być automat
- możliwość spuszczenia wody
- zawór do zakręcania rury zasilania
- zawór do zakręcania rury powrotu


Do propozycji pana Jankowskiego dorzucę swój patent: zgranulowany styropian wymieszany z najtańszym klejem do glazury albo do styropianu. Rozrabiasz zaprawę i sypiesz tyle styropianu ile wlezie. Potem rozprowadzasz to i łapiesz poziom długą poziomicą. Ja miałem 2,5metrową, ty masz 2metrową. Twoja wygodniejsza, moją bym skrócił już dawno ale nie mam serca.

Małe odstępstwa od poziomu to nie twój problem, bo wylewkarze złapią potem ten prawdziwy poziom.

dopisałem: Tam, gdzie masz 2 centymetrowy dołek, wklej styropian 2cm. Wszystko razem przecież to będzie styropian. Na ten twój wyrównawczy pójdzie ten właściwy, który zdaje się, też pełni tylko funkcję montażową dla podłogówki, bo od dołu masz ogrzewane pomieszczenia.

Dawno mnie tu nie było.
Pozdrowienia




Mnie też dawno tu nie było

Muszę się zabrać w końcu za temat, bo czas leci a do zimy coraz bliżej.
Tynkarze opóźnili się z robotą przeszło miesiąc.
Sprzątanie po nich zajęło mi też sporo czasu a potem wakacje i ... brak weny.
Tak - trochę czasu zmarnotrawiłem ale nie miałem już sił do tego.
Koniec biadolenia - do rzeczy.

Najchętniej zrobiłbym jakąś podsypkę właśnie - na sucho.
Byle nie piasek - nie chcę ładować nic ciężkiego.
Ta podsypka keramzytowa - to ma jakąś ściśliwość?
Jak na to potem przyjdzie styropian i wylewka to nie "siądzie" to?
Nie trzeba tego jakoś zagęścić lub zalać płynnym cementem albo zmieszać z cementem i spryskać wodą?

Zostało mi trochę perlitu - może zmieszać to z cementem lub jakimś klejem?
A może zwykłą zaprawą wyrównawczą to przesmarować?

Tylko wtedy co - folię pod spód (żeby nie przeciekło na sufit parteru)?




Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...

Temat powraca bumerangiem.
To już temat równoległy do równolegle ciągniętych tematów ale nie ma rady.

Pytanie:
Jaz zrobię podsypkę z keramzytu pod styropian (dla przypomnienia: wyrównanie sporych nierówności), to czy na to trzeba wylać cienką warstwę cementu i dopiero na to styropian (eps 100)?

Ha - minął dokładnie rok bez dwóch dni od ostatniego wpisu... 

Drugie pytanie:
Czy termin październik/listopad będzie odpowiedni na wylanie anhydrytu?
 

Bo wcześniej jak do połowy października nie podołam z przygotowaniem podłogówki.

Link do komentarza

Keramzyt możesz po wyrównaniu nierówności (nie wiem jak to fachowo nazwać) posikać rozrobionym cementem z wodą aby całość bardziej ustabilizować.

Co do wylewki anhydrytowej uważam, że nie ma znaczenia kiedy, ważne aby nie przemarzła.

Link do komentarza

Keramzyt po nasypaniu i ubiciu można dla ustabilizowania spryskać tzw. szprycem cementowym, taką rzadką zaprawą. Skoro to poddasze, najprościej będzie dać folię tylko pomiędzy styropian i wylewkę, Jastrych nie będzie wnikać pomiędzy płyty i się z nimi nie zespoli.

Alternatywą dla keramzytu jest np. styropianobeton. Jeżeli gdzieś w okolicy można kupić odpady styropianu lub pianki, ma to sens.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Sposób wyrównania zależy od wielkości nierówności. Przy stosunkowo niewielkich do ok. 3 cm wykorzystuje się m. in. suchą podsypkę Z rozdrobnionego betonu komórkowego (dostępna w składach) lub drobnoziarnisty keramzyt bez stabilizowania cementem. Styropian kładzie się bezpośrednio na wyrównana łatą podsypkę, dalej folia i wylewka na ogrzewaniu. Kwestia terminu wylewki - aby nie zamarzło przed związaniem co w tym okresie mało prawdopodobne.

Link do komentarza

Zaczynam walkę..
Później wrzucę fotki.

Nierówności 0-8cm!
Kosmos jakiś

Dnia 4.09.2017 o 10:27, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Styropian kładzie się bezpośrednio na wyrównana łatą podsypkę

To nie takie proste.
na stropie mam wystające belki i kanały wentylacyjne.
 

Jazda jak się patrzy

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
2 minuty temu, MrTomo napisał:

 


Teraz już niewiele zostało do poprawienia i wylewka.

Nie zalewaj rurek przed próbą. Zalej wodą, sprawdź szczelność i puść ciepłą wodę na podłogówkę. Dzięki takiemu zabiegowi rurki sie lepiej ułożą i sprawdzisz podczas pracy czy wszystko jest szczelne.

Link do komentarza
28 minut temu, MrTomo napisał:

Próbę zrobić ciepłą wodą?

Zimną kranówą rób próbę. Podłącz sobie pex pod wodociąg, wmontuj w obieg manometr i jakiś odpowietrznik - wiesz, na pakuły, na szybko byle szczelnie, resztkami pexa.. Jak nabijesz do tych 4 barów (ciśnienie sieci), to zakręć kranik i rano zobaczysz co masz. Lekkie spadki mają prawo być. Mało tego - jak taką instalację powołasz, to potem podczas zalewania ona ma być podłączona, i wykonawcom z miksokretem powiedz, że w obiegu jest woda z manometrem. Niech wiedzą, niech uważają.

JarekP z FM fajnie opisywał w dzienniku swoje fascynacje manometrami. Znajdę, to zapodam Tobie link do mojej prowizorycznej instalacji pomiaru ciśnienia jak robiłem podłogówkę.

Pozdrowienia

PeZet

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ile wytrzyma dom z kontenerów?   Wobec rosnącego zainteresowania nietradycyjnymi formami mieszkalnictwa, domy z kontenerów cieszą się coraz większą popularnością. Ich unikalna estetyka, możliwość szybkiego montażu i stosunkowo niski koszt budowy przyciągają uwagę wielu osób poszukujących alternatywy dla tradycyjnego budownictwa. Jednak jedno z ważnych pytań, jakie nasuwają się przy rozważaniu tej formy mieszkania, dotyczy trwałości.  Kontenery z płyt warstwowych, które są powszechnie stosowane w budowie domów kontenerowych, znane są ze swojej wytrzymałości oraz zapewnienia komfortu termicznego. Są projektowane tak, aby wytrzymać trudy transportu i ekstremalne warunki atmosferyczne, co czyni je odpowiednimi do adaptacji na cele mieszkalne. Mimo to, podobnie jak każda konstrukcja, domy kontenerowe wymagają odpowiedniej konserwacji i po około 25-30 latach użytkowania mogą potrzebować renowacji.   Ile może stać kontener?   Ten aspekt jest szczególnie istotny w kontekście wykorzystania kontenerów w celach innych niż stałe mieszkanie. Zgodnie z przepisami, kontener jako tymczasowa konstrukcja nie może być trwale połączony z gruntem, a maksymalny czas jego użytkowania bez konieczności uzyskania pozwolenia wynosi 180 dni. To sprawia, że kontenery są idealnym rozwiązaniem jako tymczasowe zaplecze na placach budowy. W trakcie tworzenia zaplecza kontenerowego dla inwestycji budowlanych, na ogół nie wymaga się pozwolenia na postawienie kontenera na tym etapie. Jednak po upływie wspomnianych 180 dni, w przypadku dalszego użytkowania kontenera na danym terenie, niezbędne jest uzyskanie stosownego pozwolenia. To wymaganie prawne ma na celu zapewnienie, że tymczasowe konstrukcje są używane zgodnie z przeznaczeniem i nie stają się stałymi elementami krajobrazu bez odpowiedniej kontroli.   Kontenery mieszkalne całoroczne – czy to możliwe?    Czy w domu kontenerowym można mieszkać cały rok? W odpowiedzi na to pytanie, z pewnością można stwierdzić, że tak, mieszkanie w kontenerze przez cały rok jest możliwe i praktyczne. Elementem, który umożliwia komfortowe użytkowanie kontenera mieszkalnego przez wszystkie pory roku, jest płyta warstwowa, z której jest zbudowany. Dzięki swoim właściwościom, płyta warstwowa stanowi doskonałą izolację termiczną, co jest niezbędne, aby utrzymać odpowiednią temperaturę wewnątrz, zarówno latem, jak i zimą. Istnieje też możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja dla chłodzenia latem i odpowiednie systemy grzewcze na zimowe miesiące. Dzięki tym rozwiązaniom, kontenery mieszkalne mogą być używane jako całoroczne domy, zapewniając mieszkańcom komfort niezależnie od panujących na zewnątrz warunków atmosferycznych. Nowoczesne domy z kontenerów – jakie mają udogodnienia?  Ewolucja domów kontenerowych od prostych, funkcjonalnych konstrukcji do pełnowartościowych, nowoczesnych domów mieszkalnych jest imponująca. Dziś, domy te nie tylko zachwycają nowoczesnym designem, ale także mogą być wyposażone w szereg udogodnień, które podnoszą standard życia i komfort mieszkańców. Do najbardziej popularnych należy zaliczyć możliwość zainstalowania w pełni funkcjonalnej toalety, systemu klimatyzacyjnego oraz efektywnych grzejników, które zapewniają optymalną temperaturę w każdych warunkach.    www.apexconstruction.pl
    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...