Skocz do zawartości

mokre sciany oraz wilgoć na oknach dachowych


Recommended Posts

Napisano
Kochani,
Podczas mrozów robią mi się wilgotne płyty G.K na poddaszu głównie przy oscieznicah okien dachowych ,mam 3 pokoje i łazienkę do góry w lazience najbardziej w łazience ogrzewanie podłogowe dom ma 2 lata ,w dwóch pokojach grzejnik pod oknami A w jednym gdzie indziej nie pod oknem,w pokojach brak wentylacji,dodam że mam kominy z wentylacja lecz nie są wykute otwory.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Mechanizm jest prosty, wilgoć z powietrza wykrapla się na chłodnych powierzchniach - oknach dachowych i krawędziach otworów, w których są osadzone. Wygląda na to, że właśnie te miejsca przemarzają, prawdopodobnie z racji wadliwego osadzenia okien (złe uszczelnienie brak izolacji w pobliżu okna). Na przemarzanie wskazuje szczególnie to nasilenie się zjawiska w okresie mrozów.
Proponuję zacząć od poprawienia wentylacji. Z opisu wynika, że właściwie jej teraz nie ma. Powinny być nawiewy (np. nawiewniki okienne) w pokojach i kanały wyciągowe w łazienkach. Wentylacja grawitacyjna, z racji tego, że to poddasze, może być mało wydajna. Wówczas najprostszy wariant jej usprawnienia to dodanie działającego stale cichego i energooszczędnego wentylatora.
Jak poprawi się wentylacja, spadnie równocześnie nasycenie powietrza wewnętrznego parą wodną. A jak będzie mniej pary, zmniejszy się ryzyko jej kondensacji (wykroplenia). Dodatkowo doraźnie ryzyko skraplania się pary obniży utrzymywanie wysokiej temperatury w łazience.
Brak działania prędzej czy później skończy się zagrzybieniem.
Napisano
Cytat

Mechanizm jest prosty, wilgoć z powietrza wykrapla się na chłodnych powierzchniach - oknach dachowych i krawędziach otworów, w których są osadzone. Wygląda na to, że właśnie te miejsca przemarzają, prawdopodobnie z racji wadliwego osadzenia okien (złe uszczelnienie brak izolacji w pobliżu okna). Na przemarzanie wskazuje szczególnie to nasilenie się zjawiska w okresie mrozów.
Proponuję zacząć od poprawienia wentylacji. Z opisu wynika, że właściwie jej teraz nie ma. Powinny być nawiewy (np. nawiewniki okienne) w pokojach i kanały wyciągowe w łazienkach. Wentylacja grawitacyjna, z racji tego, że to poddasze, może być mało wydajna. Wówczas najprostszy wariant jej usprawnienia to dodanie działającego stale cichego i energooszczędnego wentylatora.
Jak poprawi się wentylacja, spadnie równocześnie nasycenie powietrza wewnętrznego parą wodną. A jak będzie mniej pary, zmniejszy się ryzyko jej kondensacji (wykroplenia). Dodatkowo doraźnie ryzyko skraplania się pary obniży utrzymywanie wysokiej temperatury w łazience.
Brak działania prędzej czy później skończy się zagrzybie

 

 

 


Witam,
dziekuje za odpowiedz porozmawiam z budowlańcem który budował dom czy według Pana są podstawy do uznania mi reklamacji na te prace które zostały niesolidnie wykonane?

Jeszcze chciałby dopytać czy powinna być także wentylacja na poddaszu użytkowym mam na myśli ten schowek który jest nad pokojami?

 

 

 

Napisano
Cytat

Kochani,
Podczas mrozów robią mi się wilgotne płyty G.K na poddaszu głównie przy oscieznicah okien dachowych ,mam 3 pokoje i łazienkę do góry w lazience najbardziej w łazience ogrzewanie podłogowe dom ma 2 lata ,w dwóch pokojach grzejnik pod oknami A w jednym gdzie indziej nie pod oknem,w pokojach brak wentylacji,dodam że mam kominy z wentylacja lecz nie są wykute otwory.


Gdzie nie są wykute otwory?
Do komina wentylacyjnego?
Trzeba je wykuć i uruchomić wentylację.
Kominy są wyciągnięte ponad dach?

Jak z ociepleniem budynku i stropu?
Napisano
Cytat

Gdzie nie są wykute otwory?
Do komina wentylacyjnego?
Trzeba je wykuć i uruchomić wentylację.
Kominy są wyciągnięte ponad dach?

Jak z ociepleniem budynku i stropu?





Witam,
tak w kominach brak otworów,budynek jest ocieplony jest elewacja a strop ocieplony wełną
Napisano
Ewidentnie przyczyną zawilgocenia jest brak wentylacji co może doprowadzić nawet do oderwania się sufitowych płyt g-k - mokry gips traci znacznie na wytrzymałości. Skraplanie pary wodnej pojawia się w miejscach o zmniejszonej izolacyjności cieplnej na co wskazują plamy przy osadzeniu okien jak i na suficie - prawdopodobnie na skutek braku ocieplenia ściany kolankowej/komina.

Ponieważ nie podano jakie warstwy ułożone są na suficie i jaka jest konstrukcja dachu - (ocieplenie skosów dachowych, oparcie sufitu) trudno wskazać optymalny sposób wentylacji stryszku - z reguły wystarcza wywietrznik dachowy. Doraźne działania, które powinny zapobiec powiększaniu się zawilgocenia pomieszczeń to:
  • rozszczelnienie okien (funkcja ustalana pozycją klamki)
  • zapewnienie przepływu powietrza między pomieszczeniami (uchylone lub podcięte drzwi)
  • wykucie otworu do kanału wentylacyjnego - przy mroźnej pogodzie naturalny ciąg będzie zadowalający.
Napisano
Warto by doprowadzić do momentu by wentylacja działała prawidłowa - ta, która już jest.
Dodatkowe elementy warto montować w drugim etapie. W przypadku gdy będzie on konieczny - warto wypróbować zamiast wywietrzaków podokiennych Rekuperator montowany w ścianie.
W pokoju wygląda on jak wentylator łazienkowy - biały estetyczny, a wewnątrz ściany znajduje się wymiennik ceramiczny który odzyskuje 90% ciepła.
Firma Alnor ma to w ofercie jako HRU-WALL - bardzo cichy, wydajny, zużywa bardzo mało energii - warto go montować w parach np. w dwóch sąsiadujących ze sobą pokojach - by mogły chodzić naprzemiennie.
Pozdrawiamy

Eksperci Alnor
Gość Razmes
Napisano
Cytat

Warto by doprowadzić do momentu by wentylacja działała prawidłowa - ta, która już jest.
Dodatkowe elementy warto montować w drugim etapie. W przypadku gdy będzie on konieczny - warto wypróbować zamiast wywietrzaków podokiennych Rekuperator montowany w ścianie.
W pokoju wygląda on jak wentylator łazienkowy - biały estetyczny, a wewnątrz ściany znajduje się wymiennik ceramiczny który odzyskuje 90% ciepła.
Firma Alnor ma to w ofercie jako HRU-WALL - bardzo cichy, wydajny, zużywa bardzo mało energii - warto go montować w parach np. w dwóch sąsiadujących ze sobą pokojach - by mogły chodzić naprzemiennie.
Pozdrawiamy

Eksperci Alnor



Mając na zewnątrz -20 stopni, a wewnątrz +20 stopni również odzyska 90% ?
Napisano
Cytat

Mając na zewnątrz -20 stopni, a wewnątrz +20 stopni również odzyska 90% ?


HRU-WALL był badany zgodnie z normę EN13141-8 - która jest przewidziana dla tego typu urządzeń

Badanie to obejmowało zakres temperatur +7 st. C Zewnętrzne do 20 zt. C Wewnętrzne - raport z badania znajduje się w tej lokalizacji: http://www.alnor.com.pl/assets/files/certy...ienny-Alnor.pdf

Bez testów zarówno Alnor jak i żaden inny producent nie może zagwarantować dokładnego odzysku - wszystkie dane będą bardzo szacunkowe.

Właśnie dlatego w normie wskazano jak urządzenia mają być badane - by klient porównując parametry różnych firm miał jeden wspólny mianownik i mógł porównać parametry urządzeń.
Napisano
Cytat

Badanie to obejmowało zakres temperatur +7 st. C Zewnętrzne do 20 zt. C




Tiaaaa.

Ciekawe - dla delty t 13K efektywność temperaturowa do 90%.
Czyli np. 30% też mieści się w zakresie "do".

Po drugie, porządny producent podaje efektywność wymiennika, w tym przypadku temperaturową, dla poszczególnych wydajności wentylatora i różnych delt t + dla tego (takiego) urządzenia, w jakim cyklu czasowym.

Zatem odpowiedz łaskawco jaka będzie efektywność temperaturowa np. dla delty t=30K i wymianie powietrza w pomieszczeniu (kuchni z kuchenką gazową) w wys. normatywnej, czyli 70m3/h
Napisano
+ ciekawi mnie wygląd ściany, na której wyprowadzone są z każdego pomieszczenia wymienniki...
sopelki, sopelki, sopelki... Ogólnie takie rozwiązanie to chyba w łagodniejsze klimaty się nadaje...

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Jak słusznie poprzednicy zaznaczyli, "napęd grawitacyjny" wentylacji ostatniej kondygnacji jest najmniejszy. Przyczyną jest niski komin. Przez brak właściwego, ciągłego nawiewu można łatwo odwrócić ciąg w kanałach wywiewnych czyniąc je kanałami nawiewnymi ze wszystkimi tego konsekwencjami.

Może to prowadzić do schłodzenia ścian tych kanałów utrudniając powrót do prawidłowej pracy. Budynek wyposażony w wentylację nawiewno-wywiewną całkowicie eliminuje powyższe problemy oraz usuwa nadmiar wilgoci z budynku. Dodatkowo takie wilgotne ściany zmieniają współczynnik przenikania ciepła, czyli po prostu generują większe straty ciepła.

Prawidłowo działająca wentylacja jest warunkiem koniecznym do zapewniania dobrej jakości powietrza, która ma przełożenie na nasze samopoczucie i zdrowie. Nie tylko w kontekście wspomnianej łazienki, ale całości budynku. Dlatego sugerujemy nie fundować sobie życia „z workiem foliowym” na głowie.

Serdecznie zachęcam do lektury: http://www.pro-vent.pl/dlaczego-wentylowac,0.html.

Zespół PRO-VENT
Napisano
Cytat

Jak słusznie poprzednicy zaznaczyli, "napęd grawitacyjny" wentylacji ostatniej kondygnacji jest najmniejszy. Przyczyną jest niski komin.



No to pojechaliście po bandzie. icon_smile.gif Przeczytaliście w ogóle temat i opis zainteresowanego? A nie od razu z reklamą...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Oko to masz idealne.
Faktycznie to może być efekt braku wentylacji - z tym, że niekoniecznie w tym pomieszczeniu.
To mogą być zacieki z wody/skroplin z przegród nad tymi pomieszczeniami.
Gość stach
Napisano
dotarłem...

Cytat

[...] mam kominy z wentylacja lecz nie są wykute otwory.



Tak mi się skojarzyło: "mam rozporek lecz go nie rozpiąłem" ...
Efekt pewnie byłby podobny...
  • 9 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...