Przemek89 Napisano 4 lipca 2015 Autor Udostępnij #251 Napisano 4 lipca 2015 Wydaje mi się , że materiały budowlane od 5 lat albo stoją w miejscu , albo idą w dół kostkę też mam po 2zł , ale nie za ładna ta za 2,60 jest z atestami beton b20 , piękny bloczek. Na materiałach nie ma co oszczędzać .. Link do komentarza
Buster Napisano 4 lipca 2015 Udostępnij #252 Napisano 4 lipca 2015 Cytat Wydaje mi się , że materiały budowlane od 5 lat albo stoją w miejscu , albo idą w dół Prawda-z tego co pamiętam:za siporex zwykły szary,taki jak za komuny w 2005 r płaciłem lekko ponad 6 zł a w zeszłym roku Termblog z PW ,biały kosztował mnie 7 zł 10 gr z transportem na budowę (partiami,w miarę potrzeb)płyta g-k w tymże 2005 roku w markecie kosztowała 18 zł a rok temu kilka groszy poniżej czternastu złotychcement z grubsza w tej samej cenie,blachodachówka teżwięźba zdrożała z około 600 zł na ponad 800 zł (chyba 820 z ośmioprocentowym VAT-em w zeszłym roku)Beton masz dosyć tani,rok temu obok mnie był po 250 zł za metr B20 a stal 310-330 zł za tonę.Więcej "grzechów" nie pamiętam Link do komentarza
Przemek89 Napisano 11 lipca 2015 Autor Udostępnij #253 Napisano 11 lipca 2015 Witam czy może mi ktoś napisać jaka jest różnica między Pustakiem Leier a porotherm w sklepie różnica jest 1zł na sztuce ;)? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 12 lipca 2015 Udostępnij #254 Napisano 12 lipca 2015 Cytat Witam czy może mi ktoś napisać jaka jest różnica między Pustakiem Leier a porotherm w sklepie różnica jest 1zł na sztuce ;)? A dokładnie o jaki pustak z tego Liera Ci chodzi. Pototherm to tzw ciepły materiał. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 12 lipca 2015 Autor Udostępnij #255 Napisano 12 lipca 2015 Dokładnie o te mi chodzi Thermopor Leier VS Porotherm Wienerberger ;) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 12 lipca 2015 Udostępnij #256 Napisano 12 lipca 2015 Cytat Dokładnie o te mi chodzi Thermopor Leier VS Porotherm Wienerberger ;) No dobra, już zrobiliśmy krok do przodu Dokładnie, to mam na myśli rodzaj i wymiary, bo skąd mam niby wiedzieć o jakich pustakach piszesz? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 12 lipca 2015 Udostępnij #257 Napisano 12 lipca 2015 Jeżeli masz na myśli te pustaki gr 25 to wg danych niczym się nie różnią, płacisz tylko jak to mówią za firmę. Dane techniczne pustaka Thermopor 25 P+W Leier - Wymiary - 250 x 373 x 238 mm - Masa - ok. 18 kg/szt - Zużycie - 10,7 szt./m² - Zużycie zaprawy - 16 l/m² - Klasa wytrzymałości - 15 - Współczynnik przenikania ciepła - U=1,03 W/m²K POROTHERM GR. 25 CM w technologii P+W -Wymiary 250x373x238 mm -Masa ok. 18 kg/szt. -Zużycie 10,7 szt./m² -Zużycie zaprawy 20 l/m² -Klasa wytrzymałości 15 -Współczynnik przenikania ciepła - U=1,03 W/m²K Link do komentarza
Przemek89 Napisano 12 lipca 2015 Autor Udostępnij #258 Napisano 12 lipca 2015 ok Tylko różnica FINANSOWA jest spora Leier 3,40zł a Porotherm 4,60. Link do komentarza
Buster Napisano 12 lipca 2015 Udostępnij #259 Napisano 12 lipca 2015 Cytat ok Tylko różnica FINANSOWA jest spora Leier 3,40zł a Porotherm 4,60. Chcesz żeby mhtyl wytłumaczył Tobie dlaczego jedna cegła jest droższa od drugiej?Ewentualnie dlaczego druga jest tańsza od pierwszej?Przeca już to zrobił. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 12 lipca 2015 Autor Udostępnij #260 Napisano 12 lipca 2015 Wiem , że to zrobił tylko piszę , że różnica cenowa za ten sam materiał jest dramatyczna. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 12 lipca 2015 Udostępnij #261 Napisano 12 lipca 2015 Cytat Wiem , że to zrobił tylko piszę , że różnica cenowa za ten sam materiał jest dramatyczna. Materiał jest może i ten sam, ale jedna firma ma większą tradycję i mocniejszą pozycje na rynku. To samo dotyczy bk, ten sam materiał a kupując bloczki bk różnych producentów ceny są różne, podobnie jak w przypadku ceramiki. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 15 lipca 2015 Autor Udostępnij #262 Napisano 15 lipca 2015 Witam Architekt skończył projektować W piątek zgłaszamy budowę.Takie zapytanie mój Architekt , który ma być kierownikiem moim budowy powiedział mi , że raczej nie będę potrzebować wogóle kierownika budowy i nie muszę go brać o co chodzi nie rozumiem tego jak to bez Kierownika budowy ?? Link do komentarza
daggulka Napisano 15 lipca 2015 Udostępnij #263 Napisano 15 lipca 2015 Cytat Takie zapytanie mój Architekt , który ma być kierownikiem moim budowy powiedział mi , że raczej nie będę potrzebować wogóle kierownika budowy i nie muszę go brać o co chodzi nie rozumiem tego jak to bez Kierownika budowy ?? U mnie architekt był kierownikiem budowy. Z tego co mi wiadomo - kierownik budowy jest wymagany przy wszystkich inwestycjach wymagających pozwolenia na budowę. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 15 lipca 2015 Autor Udostępnij #264 Napisano 15 lipca 2015 No właśnie też tak myślałem , nie wiem o co mu chodziło z tym :/ Nie zmieniło się to przy zgłoszeniu czasem. :/ Link do komentarza
daggulka Napisano 15 lipca 2015 Udostępnij #265 Napisano 15 lipca 2015 Cytat No właśnie też tak myślałem , nie wiem o co mu chodziło z tym :/ Nie zmieniło się to przy zgłoszeniu czasem. :/ Może on chce pełnić funkcję kierownika budowy, tylko się nieprecyzyjnie wypowiedział? Powiedz mu tak jak ja Ci napisałam wcześniej i zobaczymy co powie. Link do komentarza
bobiczek Napisano 16 lipca 2015 Udostępnij #266 Napisano 16 lipca 2015 Cytat mój Architekt , który ma być kierownikiem moim budowy powiedział mi , że raczej nie będę potrzebować wogóle kierownika budowy Ty jak czasami pierdalniesz to pierdalniesz Link do komentarza
Przemek89 Napisano 16 lipca 2015 Autor Udostępnij #267 Napisano 16 lipca 2015 Nie Wiem o co mu chodziło , gadał mi to przy wyjściu jak wychodziłem do domu ,jutro dokładnie się zapytam o co biega. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 16 lipca 2015 Udostępnij #268 Napisano 16 lipca 2015 Cytat Nie Wiem o co mu chodziło , gadał mi to przy wyjściu jak wychodziłem do domu ,jutro dokładnie się zapytam o co biega. To faktycznie nie wiadomo o co chodzi bo do domu to przeważnie się wchodzi Link do komentarza
Przemek89 Napisano 16 lipca 2015 Autor Udostępnij #269 Napisano 16 lipca 2015 Z tamtego domu wychodziłem do domu mojego szedłem. Nie łapcie za słówka ;) Czyli nikt nie wie o co chodzi z tym kierownikiem. W Sumie tutaj też nikt nie wiedział jak geodeta magik robi podział prawomocny a zrobił , może teraz będzie podobnie , że Architekt ma rację ;) Link do komentarza
Gość stach Napisano 16 lipca 2015 Udostępnij #270 Napisano 16 lipca 2015 Cytat W Sumie tutaj też nikt nie wiedział jak geodeta magik robi podział prawomocny a zrobił , może teraz będzie podobnie , że Architekt ma rację ;) No widzisz, marne tu towarzystwo, aż nie wiadomo, czy warto tu zadawać pytania - nikt nie ma mocy wróża Macieja, czy innego jasnowidza... Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 16 lipca 2015 Udostępnij #271 Napisano 16 lipca 2015 Nowe PB z tego co wiem to ma tylko uproszczone formalności przy załatwianiu PnB i krótsze terminy,co do stanowiska Kierbuda nic się nie zmieniło, musi być. Cytat W Sumie tutaj też nikt nie wiedział jak geodeta magik robi podział prawomocny a zrobił. Bo poszedł po bandzie, na żywca i Twoje szczęście że tak się stało jak się stało bo mogło być bardziej nieprzyjaźnie dla Ciebie. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 17 lipca 2015 Autor Udostępnij #272 Napisano 17 lipca 2015 Witam więc tak u nas w Starostwie na druczkach , które oddajemy w zgłoszeniu piszę , że tylko budowa zbiorników gazowych wymaga Kierowania przez Kierownika. Zakładam , że mają błędne druczki bo nigdzie na internecie nie pisze ,aby przy budowie domu jednorodzinnego , nie był potrzebny kierownik budowy koniec tego Tematu. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 19 lipca 2015 Autor Udostępnij #273 Napisano 19 lipca 2015 Czy mógł ,ktoś mi orientacyjnie powiedzieć ile będę potrzebował piasku oraz żwiru. Rozumiem , że granica błędu może być bardzo duża z 25% ,ale nie orientuje się na tym. Jestem zmuszony do zakupu teraz tych surowców , później nie będę mieć możliwości za domem rozładunku tego.Surowce potrzebne do:Zalewania schodów, dwóch słupów ,wieńca ,oraz nadproża.Piasek potrzebny jeszcze do murowania ścian ,będę murować z pustaków leierRozmiary domu 9x8 , 100m użytkowych. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 25 lipca 2015 Autor Udostępnij #274 Napisano 25 lipca 2015 Żwiru nie będę zamawiać będę wieńce , schody zalewać gruszką. Piasku na razie 10 ton jak braknie wykopie.Ogólnie zamierzam palić w piecu paliwem stałym węglem , ale zastanawiam się ile by mnie wyszło ogrzewanie gazowe według tej charakterystyki energetycznej , mógł by ktoś napisać miej więcej jaki koszt by był ogrzewania gazem na rok?? Nie wiem czy taki mały domek ma sens ogrzewać węglem w sumie chyba jeszcze nie byłem w domu ogrzewanym gazem dlatego moja skłonność do węgla.Charakterystyka EnergetycznaDla domu standardowego z wentylacjągrawitacyjną:• Ep - 113,7 kWh/(m2)• Ek - 103,4 kWh/(m2 rok)• EUco - 81,09 kWh/(m2 rok)Dla budynku z wentylacją mechaniczną irekuperacją:• Ep - 93,28 kWh/(m2)• EUco - 41,85 kWh/(m2 rok) Link do komentarza
PeZet Napisano 25 lipca 2015 Udostępnij #275 Napisano 25 lipca 2015 Kup sobie cztery piwa, poświęć wieczór i poszukaj. Dyskusji, tabel, zestawień jest na tym forum, na muratorze i w całym internecie jest tyle, że staniesz się bardziej oświecony niż Budda albo, jak kto woli dla lepszego zrozumienia, Neo z Matrixa. Sam sobie wnioski wyciągniesz. Mało tego, znajdziesz wypowiedzi ludzi, którzy nie tylko radzą, ale sami sami używają kilka sezonów.Powodzenia! Link do komentarza
Przemek89 Napisano 26 lipca 2015 Autor Udostępnij #276 Napisano 26 lipca 2015 (edytowany) PeZet czytam od dwóch dni i czym więcej czytam tym miej wiem. Już dostaję skręcenia kiszki . Według tej charakterystyki nie da się określić orientacyjnie jakie koszta by były ogrzewania gazowego??.Może ktoś z was ma podobny mały dom i dobrze ocieplony i napisze jakie ma koszta ogrzewaniem gazem Pozdrawiam.Charakterystyka EnergetycznaDla domu standardowego z wentylacjągrawitacyjną:• Ep - 113,7 kWh/(m2)• Ek - 103,4 kWh/(m2 rok)• EUco - 81,09 kWh/(m2 rok)Dla budynku z wentylacją mechaniczną irekuperacją:• Ep - 93,28 kWh/(m2)• EUco - 41,85 kWh/(m2 rok) Edytowano 26 lipca 2015 przez Przemek89 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 26 lipca 2015 Udostępnij #277 Napisano 26 lipca 2015 (edytowany) Cytat Czy mógł ,ktoś mi orientacyjnie powiedzieć ile będę potrzebował piasku oraz żwiru. Rozumiem , że granica błędu może być bardzo duża z 25% ,ale nie orientuje się na tym. Rozmiary domu 9x8 , 100m użytkowych. Masz tu orientacyjnie ilości , dla otrzymania 1 m3 betonu klasy ok. B-20 należy użyć: około 600 kg piasku, około 1300 kg żwiru i gdzieś około 400 kg cementu(32,5) Metr sześcienny to długość x szerokość x wysokość.Wieńce to dla 100m2 ( 0,25 x 0,25 x 40 mb)itd... Edytowano 26 lipca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Przemek89 Napisano 5 sierpnia 2015 Autor Udostępnij #278 Napisano 5 sierpnia 2015 Witam szukam na internecie w jakiej temperaturze można zalewać betonem ,konkretnie stopy ,ale nic nie pisze tylko ,aby podlewać , ale czy temperatura +35 stopni to nie za dużo? Link do komentarza
Sławomir Napisano 5 sierpnia 2015 Udostępnij #279 Napisano 5 sierpnia 2015 Cytat Witam szukam na internecie w jakiej temperaturze można zalewać betonem ,konkretnie stopy ,ale nic nie pisze tylko ,aby podlewać , ale czy temperatura +35 stopni to nie za dużo? W wyższej temperaturze beton szybciej wiąże i trzeba intensywnie podlewać, aby nie dopuścić do pęknięć skurczowych. Link do komentarza
animus Napisano 5 sierpnia 2015 Udostępnij #280 Napisano 5 sierpnia 2015 Cytat Witam szukam na internecie w jakiej temperaturze można zalewać betonem ,konkretnie stopy ,ale nic nie pisze tylko ,aby podlewać , ale czy temperatura +35 stopni to nie za dużo? Za dużo ,powstanie dużo spękań ,najlepiej poczekać aż miną upały. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 12 sierpnia 2015 Autor Udostępnij #281 Napisano 12 sierpnia 2015 Witam dzisiaj chciałbym się od was dowiedzieć czy muszę dawać wieniec ,jak będę zalewać ściany fundamentowe.Postanowiłem , że nie będę murować z kostki ścian ,które są na wysokość 80cm a zaleje betonem grubość 25cm Beton b20. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 12 sierpnia 2015 Udostępnij #282 Napisano 12 sierpnia 2015 Odnoszę wrażenie, że niczego do tej pory się nie nauczyłeś tu na forum zadając tak głupie pytania.A Kierownik Budowy to jest u Ciebie od dekoracji budowy? Do niego to pytanie kieruj. Link do komentarza
Barbossa Napisano 12 sierpnia 2015 Udostępnij #283 Napisano 12 sierpnia 2015 mhtyl - temat obliguje do takich pytań, tu się kłania parafraza reklamy z taksiarą Link do komentarza
PeZet Napisano 13 sierpnia 2015 Udostępnij #284 Napisano 13 sierpnia 2015 (edytowany) Cytat Według tej charakterystyki nie da się określić orientacyjnie jakie koszta by były ogrzewania gazowego??.Może ktoś z was ma podobny mały dom i dobrze ocieplony i napisze jakie ma koszta ogrzewaniem gazem Pozdrawiam.Charakterystyka EnergetycznaDla domu standardowego z wentylacjągrawitacyjną:? Ep - 113,7 kWh/(m2)? Ek - 103,4 kWh/(m2 rok)? EUco - 81,09 kWh/(m2 rok)Dla budynku z wentylacją mechaniczną irekuperacją:? Ep - 93,28 kWh/(m2)? EUco - 41,85 kWh/(m2 rok) 1. Znajdź wartość energetyczną gazu, czyli ile kWh energii otrzymasz z m3. 2. Znajdź cenę m3 gazu.3. Weź którąś z podanych wyżej przez ciebie wartości - nie wiem którą, brałbym najwyższą. 4. Weź powierzchnię użytkową swojej chałupy.5. Pomnóż pkt 3 * pkt 4 = otrzymasz roczne zapotrzebowanie chaty na ogrzewanie6. Podziel wynik z pkt 5 przez pkt 1 = otrzymasz roczne zużycie gazu na ogrzewanie7. Pomnóż wynik z pkt 6 * pkt 2 = otrzymasz roczny koszt gazu na ogrzewanie8. Pomnóż miesięczny abonament na gaz * 12 miesięcy = otrzymasz koszt rocznego abonamentu na gaz9. Dodaj wynik pkt 7 + wynik pkt 8 = otrzymasz szacunkowy całoroczny koszt gazu na ogrzewanie chaty.Wg mnie to będzie - z palca biorąc - około 4000zł. Edytowano 13 sierpnia 2015 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Przemek89 Napisano 19 sierpnia 2015 Autor Udostępnij #285 Napisano 19 sierpnia 2015 Chciałbym się was zapytać o izolacje ścian fundamentowych jakiej grubości użyć styropianu , aby ocieplić ścianę fundamentową zalaną betonem b20.Ps Jeszcze 2 dni do prawomocnego zgłoszenia.;) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 19 sierpnia 2015 Udostępnij #286 Napisano 19 sierpnia 2015 Za dużo masz kasy aby B20 lać w fundament? Ja wiem, że bogatemu nikt nie zabroni.10 cm styro wystarczy na docieplenie. Link do komentarza
PeZet Napisano 19 sierpnia 2015 Udostępnij #287 Napisano 19 sierpnia 2015 Ławy lałem z B20. Ściany fundamentowe murowałem. Jednak gdybym lał i ściany, to też z B20. Ile oszczędzi człowiek na B15. 500zł? dec maj point ovju. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 19 sierpnia 2015 Udostępnij #288 Napisano 19 sierpnia 2015 To niech da B25, jest jeszcze lepszy, a różnica między B20 a B25 to kolejne 500 zł.Pytania jakie zadaje autor co do budowy domu to ja odnoszę wrażenie, że buduje bez projektu.Każdy nie chce jego krzywdy, ale widzę że sam sobie chce ją wyrządzić. Sądzisz, że wykonanie szalunku na wys 80 cm będzie tańsze niż wymurowanie ścian fundamentowych z bloczków? Chyba ktoś nie ma wyobraźni jaki nacisk betonu przy takim czymś na ściany szalunku. Cytat Ławy lałem z B20. Ściany fundamentowe murowałem. Jednak gdybym lał i ściany, to też z B20. Ile oszczędzi człowiek na B15. 500zł? dec maj point ovju. Mowa jest nie o ławach tylko o ścianach.Co do zalewania ścian wypowiedziałem się wyżej. Link do komentarza
animus Napisano 19 sierpnia 2015 Udostępnij #289 Napisano 19 sierpnia 2015 Wszystko jest w projekcie w części opisowej gdzie jaki beton ,jaka stal itd,czemu nie czytają ;projektu. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 19 sierpnia 2015 Autor Udostępnij #290 Napisano 19 sierpnia 2015 Ławy i stopy będą lane betonem b20 na stopy 8 kubików na ściany 10 ściany wysokość 80cm Co do styropianu w projekcie mam od zewnątrz 15cm i od środka 10cm .... a widzę , że ludzie albo nie dają albo 5cm i folia kubełkowa , ale chyba 5 to za mało.. 208zł z Vatem z pompą z transportem mam beton b20 Szałować będę deskami. Koszta Kostki a Betonu wychodzą podobnie. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 19 sierpnia 2015 Udostępnij #291 Napisano 19 sierpnia 2015 Cytat Szałować będę deskami. Koszta Kostki a Betonu wychodzą podobnie. Ok, ławy B20 może być.Daj od zewnątrz 10 cm styro. Od środka ocieplając to przedrożenie inwestycji.Ale co do lania ścian to policz sobie koszt desek, koszt wykonania szalunków, porządnych szalunków żeby pod naciskiem betonu Ci się one nie rozjechały to nie wiem czy wyjdzie taniej niż murowanie ścian z bloczków betonowych.Od środka dobrze zaizoluj ściany jakimś środkiem np dysperbitem. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 20 sierpnia 2015 Autor Udostępnij #292 Napisano 20 sierpnia 2015 Po jakim czasie ściany fundamentowe lane można malować dysperbitem ?? wystarczą 96 godzin od zalania czy beton musi dłużej schnąć?I Jeszcze jedna sprawa czy jak zrobię fundamenty zasypie piaskiem , zaleje wodą klika razy i zagęszczarką zagęszczę będę mógł wylać chudziaka 10cm czy lepiej odczekać zimę ? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 20 sierpnia 2015 Udostępnij #293 Napisano 20 sierpnia 2015 Cytat Po jakim czasie ściany fundamentowe lane można malować dysperbitem ?? wystarczą 96 godzin od zalania czy beton musi dłużej schnąć?I Jeszcze jedna sprawa czy jak zrobię fundamenty zasypie piaskiem , zaleje wodą klika razy i zagęszczarką zagęszczę będę mógł wylać chudziaka 10cm czy lepiej odczekać zimę ? Trzy tygodnie co najmniej.Po co chcesz lać wodę? basen chcesz robić? Syp piach i co 20 cm ubijaj a potem możesz lać chudziaka. Link do komentarza
retrofood Napisano 20 sierpnia 2015 Udostępnij #294 Napisano 20 sierpnia 2015 Cytat I Jeszcze jedna sprawa czy jak zrobię fundamenty Nie zapomnij zrobić uziomu fundamentowego!Kliknij w link pod moim postem. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 22 sierpnia 2015 Autor Udostępnij #295 Napisano 22 sierpnia 2015 Tylko ja nie mam możliwości ubijać co 20cm piasku ,kopara przyjedzie wykopie piach obok budynku i od razu nasypie na fundamenty :/ czyli jakieś 70cm piachu będzie Link do komentarza
Gość stach Napisano 22 sierpnia 2015 Udostępnij #296 Napisano 22 sierpnia 2015 Co nagle to po diable.. Link do komentarza
PeZet Napisano 22 sierpnia 2015 Udostępnij #297 Napisano 22 sierpnia 2015 Cytat Tylko ja nie mam możliwości ubijać co 20cm piasku ,kopara przyjedzie wykopie piach obok budynku i od razu nasypie na fundamenty :/ czyli jakieś 70cm piachu będzie Nie sypie się piasku, sypie się pospółkę. Piasku niczym nie ubijesz, nie zagęścisz (spróbuj ubić piach na plaży).Zrobisz sobie kuku wsypując piach. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 22 sierpnia 2015 Autor Udostępnij #298 Napisano 22 sierpnia 2015 Cytat Nie sypie się piasku, sypie się pospółkę. Piasku niczym nie ubijesz, nie zagęścisz (spróbuj ubić piach na plaży).Zrobisz sobie kuku wsypując piach. Troszkę za późno , ale kierownik budowy nic nie ma przeciw aby był piasek.Od zewnątrz gadał że styropian 5cm starczy . Tylko potrzeba odczekać ,aby beton wysechł później można kleić. Ile tak najmniej czasu potrzeba , aby można było ocieplić ścianę zewnętrzną fundamentów? Link do komentarza
PeZet Napisano 23 sierpnia 2015 Udostępnij #299 Napisano 23 sierpnia 2015 Cytat Troszkę za późno (....) Ile tak najmniej czasu potrzeba , aby można było ocieplić ścianę zewnętrzną fundamentów? Nie wiedziałem, że tu trzeba pisać na czas. Na powyższe pytanie o czas i tak nie zdążę odpowiedzieć. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 23 sierpnia 2015 Autor Udostępnij #300 Napisano 23 sierpnia 2015 No właśnie wczoraj kopara wykopała piasek na zasypanie fundamentów coś z 60 ton więc nie zmienię na pospółkę. Nie mogę dodawać zdjęć Brak miejsca , ale coś wymyślę. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się