Skocz do zawartości

Proszę o pomoc !!!Prawidłowy montaż i ocieplenie okien dachowych


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Napisano
Cytat

chodzi 0 3-cią fotkę
widać styro, drewnianą belkę(?), ramę okna, dachówki - co jest pod dachówką? za tą belką, nad styro




Cytat

chodzi 0 3-cią fotkę
widać styro, drewnianą belkę(?), ramę okna, dachówki - co jest pod dachówką? za tą belką, nad styro


Dodałam kilka fotek

DSC01446.jpg

Gość Razmes
Napisano
Swojego kierownika budowy nie pytałaś?
Napisano
po fotach nie widać nić szczególnego, oprócz potencjalnych mostków termicznych
a czy okna nie będą ciekły, to by było widać przed położeniem dachówki, ale tego nie ma na fotach
Napisano
Poddasze z "sarkofagiem" te szczyty też trzeba było obłożyć z obydwu stron styropianem .
Membrana jest podwinięta ,szczelności jednak nie da się ocenić .
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Dodałam kilka fotek




Cytat

Membrana jest podwinięta ,szczelności jednak nie da się ocenić .


Ja tam żadnej podwiniętej memnbarny nie widzę, szczególnie na oknie połaciowym z lewej strony. To musi przeciekać prędzej czy puźniej. U mnie dekarz nie dał rynienek nad oknem, bo stwierdził, że dobrze uszczelniłem to rynienki zbyteczne. I co się okazało? po zimie zakładał rynienki icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

A cięcie dachówki na membranie to szczyt fachowości. Jan



A jakie jest fachowy sposób jeśli możesz zdradzić ?

Cytat

Ja tam żadnej podwiniętej memnbarny nie widzę, szczególnie na oknie połaciowym z lewej strony. To musi przeciekać prędzej czy puźniej. U mnie dekarz nie dał rynienek nad oknem, bo stwierdził, że dobrze uszczelniłem to rynienki zbyteczne. I co się okazało? po zimie zakładał rynienki icon_biggrin.gif



To jakie było by najlepsze rozwiązanie tego problemu?? Rozbierać wszystko i robić od nowa?
Gość stach
Napisano
Cytat

A jakie jest fachowy sposób jeśli możesz zdradzić ?


Pytasz poważnie, czy tak dla jaj ?
Takie cięcie, przedstawione na ostatniej fotce w poście #5 MOŻE uszkodzić membranę , więc cięcie należy wykonać na ziemi, może na poddaszu pod dachem - w każdym razie w miejscu,w którym strumień odpadów spod szlifierskiej tarczy nie będzie mogło narazić na uszkodzenie/przedziurawienie membrany.

Cytat

To jakie było by najlepsze rozwiązanie tego problemu?? Rozbierać wszystko i robić od nowa?


Jeśli teraz - jeszcze podczas budowy - nie zrobisz tak, jak być powinno, to, tak jak pisze Mistrz Jan, będziesz poprawiać po większych opadach, czy zawiejach śnieżnych.
Twój wybór ...
A przecież płacisz za prawidłowy montaż pokrycia dachowego, czyż nie ?
Napisano
Cytat

A jakie jest fachowy sposób jeśli możesz zdradzić ?
To jakie było by najlepsze rozwiązanie tego problemu?? Rozbierać wszystko i robić od nowa?

Tnie się przy budynku a nie na dachu .
Rozbierać wszystko włącznie z membraną została uszkodzona .
Napisano
Cytat

A jakie jest fachowy sposób jeśli możesz zdradzić ?


Żartujesz prawda - żartujesz???

Każdy inny, który zapobiegnie ewentualnemu uszkodzeniu membrany.
Najlepiej poza dachem.
Napisano
Cytat

Żartujesz prawda - żartujesz???

Każdy inny, który zapobiegnie ewentualnemu uszkodzeniu membrany.
Najlepiej poza dachem.



Nie nie żartuje poprostuj nie mogę uwierzyć ze jest aż tak złe
Czyli okna źle założone, źle uszczelnione i ocieplone, uszkodzona membrana poprzez opiłki ciętej dachówki ?
Problem jest taki że dom wyglądną na dzień dzisiejszy tak jak na złączonej fotografii.............

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Cytat

Nie nie żartuje poprostuj nie mogę uwierzyć ze jest aż tak złe
Czyli okna źle założone, źle uszczelnione i ocieplone, uszkodzona membrana poprzez opiłki ciętej dachówki ?
Problem jest taki że dom wyglądną na dzień dzisiejszy tak jak na złączonej fotografii.............


To przykładowe trzy miejsca gdzie jest sito od gorących opiłków ,w dodatku pył od dachówki zmienił właściwości membrany w tych miejscach .
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

To przykładowe trzy miejsca gdzie jest sito od gorących opiłków ,w dodatku pył od dachówki zmienił właściwości membrany w tych miejscach .




Nie wiem czy to tylko ja ale nie mogę dopatrzeć się żadnych dziur w membranie ?

DSC01446.jpg

Napisano
Ciężko coś doradzić. Żebyś wrzuciła zdjęcia z początkowego etapu prac. A tak pewnie zapłacone, odebrane, opite. Wykonanie okapu też budzi moje wątpliwości. Ja tnę na dachu ale mam zrobiony rękaw z plandeki. A cha , robię tylko na pełnym deskowaniu i papie. Na szmacie odmawiam. Jan
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Czy możesz mi zaznaczyć na zdjęciach gdzie ty widzisz dziury prosze?


Widzę, że masz małe doświadczenie, ale rozumiem,Twoje podejście.
Otóż, dziury nie będą takie jakie sobie wyobrażasz, będą to małe uszkodzenia, drobne przecięcia, przepalenia membrany które w biegiem czasu będą się pod dachówka powiększać. A miejsca potencjalne gdzie są te uszkodzenia to miejsca gdzie docinali dachówkę na dachu.
A powiedz jeszcze o ile to zauważyłaś, czy dekarze palili papierosy gdy kładli dach?
Napisano
Cytat

Widzę, że masz małe doświadczenie, ale rozumiem,Twoje podejście.
Otóż, dziury nie będą takie jakie sobie wyobrażasz, będą to małe uszkodzenia, drobne przecięcia, przepalenia membrany które w biegiem czasu będą się pod dachówka powiększać. A miejsca potencjalne gdzie są te uszkodzenia to miejsca gdzie docinali dachówkę na dachu.
A powiedz jeszcze o ile to zauważyłaś, czy dekarze palili papierosy gdy kładli dach?


Palili ale na dachu chyba nie ..
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Palili ale na dachu chyba nie ..


icon_biggrin.gif
No to jak mieli takie podejście aby dachówkę ciąć nad membrana to i na 90% że palili na dachu, bo przecież ie chciało by im się schodzić.
Napisano
Cytat

Czy możesz mi zaznaczyć na zdjęciach gdzie ty widzisz dziury prosze?

Przez takie wróbel nie przeleci icon_lol.gif
Pewnie nie wiesz że czasami wystarczy zagniecenie otarcie butem ,dachówką a nawet wióry wystające z konstrukcji drewnianej i membrana jest już uszkodzona .
Czy zastanowiłaś się czemu Jan omija takie dachy.
Cytat

A cha , robię tylko na pełnym deskowaniu i papie. Na szmacie odmawiam. Jan


Membrana jest pod blachodachówkę zestarzeje się razem z pokryciem
a dachówka poleży dłużej niż membrana i nie jest tak szczelna jak blacha zwłaszcza przy nawiewanym śniegu.
Napisano (edytowany)
Cytat

Przez takie wróbel nie przeleci icon_lol.gif
Pewnie nie wiesz że czasami wystarczy zagniecenie otarcie butem ,dachówką a nawet wióry wystające z konstrukcji drewnianej i membrana jest już uszkodzona .
Czy zastanowiłaś się czemu Jan omija takie dachy.

Membrana jest pod blachodachówkę zestarzeje się razem z pokryciem
a dachówka poleży dłużej niż membrana i nie jest tak szczelna jak blacha zwłaszcza przy nawiewanym śniegu.



Czyli powinna być papa i pelne deskowanie a tak to bedzie pleśń i wilgoć w domu Edytowano przez Roksana7 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Czyli powinna być papa i pelne deskowanie a tak to bedzie pleśń i wilgoć w domu

Teraz to aż żal to ruszać.
Przy małych przeciekach u Ciebie tragedii nie będzie masz klej na siatce styropian i trochę betonu ,gdyby była wełna to było by gorzej .
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Witam,
Przy instalacji okien dachowych warto stosować systemowe rozwiązania w postaci produktów izolacyjnych oferowanych przez producentów okien. Takie rozwiązanie oferowane np. przez VELUX składa się z wokółokiennej izolacji termicznej, izolacji przeciwwilgociowej i wokółokiennej paroizolacji.
Produkty te zapewniają prawidłową izolację termiczną pomiędzy oknem i dachem, dając 100% pewność, że montaż i docieplenie okien jest wykonane prawidłowo.


Pozdrawiam,
Paweł
Doradca VELUX
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dach wygląda dość przyzwoicie. Oczywiście zastosowanie membrany nie było najlepszym rozwiązaniem czas pokarze jak długo będzie przydatna. Trudno ocenić czy pył jej zaszkodził można to było sprawdzić lejąc wodę przed wykonaniem krycia docelowego. Z przedstawionych zdjęć można wnioskować, że rama okna w płaszczyźnie łat nie została ocieplona. Szpaletę od wewnątrz należy wykleić styropianem. Mam natomiast następujące uwagi:
- szczyt pokazany na zdjęciu za wysoko podmurowany i nie oklejony styropianem od wewnątrz!
- górny fragment szpalety okna źle wykonany jest prostopadły do powierzchni dachu a powinien być poziomy,
- część dachówek w obrębie okien niedopracowana,
- najprawdopodobniej folia wyprowadzona na pas podrynnowy ale podejrzewam, że dość niestarannie bo fragmentami wystaje,
- nie widać wróblówki.
- czy w koszach zastosowano uszczelki?
- ta "kiebasa" odprowadzająca wodę z małego okapu na połać mało estetyczna, można było zastosować dwa narożniki,
- w moim przekonaniu tak zamontowana instalacja odgromowa nie będzie chronić skutecznie Twojego budynku,
- jak są poprowadzone zwody z dachu?
Pozdrawiam.
  • 9 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Takie mam pytanie (ratunku!):
Dziś w nocy temp zewnętrzna była -20 w pomieszczeniach +20. Na oknach dachowych zwłaszcza dołem wykropiła się woda która w rogach... zamarzła. Pytanie czy to się zdarza? Czy reklamować okna? A cha mam tych okien pięć i w każdym to samo - jedno z okien miało otwartą mikro-wentylację okienną więc raczej wykluczam brak ruchów powietrza. Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Takie mam pytanie (ratunku!):
Dziś w nocy temp zewnętrzna była -20 w pomieszczeniach +20. Na oknach dachowych zwłaszcza dołem wykropiła się woda która w rogach... zamarzła. Pytanie czy to się zdarza? Czy reklamować okna? A cha mam tych okien pięć i w każdym to samo - jedno z okien miało otwartą mikro-wentylację okienną więc raczej wykluczam brak ruchów powietrza.


To się zdarza przy większej wilgotności wewnątrz pomieszczenia (braku wentylacji),skąpej izolacji przy oknach ,może podnieś temperaturę wewnętrzną , punkt rosy przesunie się głębiej. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

nihil novi icon_lol.gif


Czyli nie ja jeden?

Cytat

To się zdarza przy większej wilgotności wewnątrz pieszczenia (braku wentylacji),skąpej izolacji przy oknach ,może podnieś temperaturę wewnętrzną , punkt rosy przesunie się głębiej.


Podniosłem temperaturę zobaczymy co dziś w nocy się wydarzy.....
Napisano
animus - niestety nie mam tak....

Czyli to jest "normalne" i należy się przyzwyczaić? Czy można próbować reklamować? Z ciekawości sprawdziłem temperatury wokół okna i tak: łączenie szyby z uszczelką okienną: 2st, szyba: 8st, framuga: 8st, łączenie za "ścianą": 12st.
Napisano
Cytat

Czyli to jest "normalne" i należy się przyzwyczaić? Czy można próbować reklamować?



Cytat

w szczelnej chałupie tak się zdarza, a okna połaciowe to nie niezbyt ciepłe przegrody


Napisano (edytowany)
Cytat

Z ciekawości sprawdziłem temperatury wokół okna i tak: łączenie szyby z uszczelką okienną: 2st, szyba: 8st, framuga: 8st, łączenie za "ścianą": 12st.



A punkt rosy dla 20 stopni i wilgotności około 50% (komfortowej) to około 9 stopni. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak czy inaczej zgłosiłem problem sprzedawcy a ten zareagował natychmiast. Dziś z serwisantem/dystrybutorem okien podjechali, obadali sprawę. Sam serwisant stwierdził, że skropliny norma ale zamarznięcie to już przegięcie. Porobił zdjęcia i ma się odezwać w przeciągu 2 tygodni. Dam tu znać jaki werdykt.
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...