pecet0 Napisano 6 stycznia 2015 Udostępnij #1 Napisano 6 stycznia 2015 Witam wszystkich na tym forum, Jestem nowym użytkownikiem, w związku z planem budowy domu planuję zagościć tutaj na dłużej ;)Mam do was pytanko.Mam kupiony projekt domu.którego parter wygląda w taki sposób:Dom będzie ocieplony dookoła 20 cm styropianu, obok domu będzie nieogrzewany garaż dobudowany do domu.Jak to powinno się wykonać:1. najpierw mury budynku, tynki wewnętrzne, izolacja dookola styropianem i dopiero później budowa garażu?2. budowa murów domu + styropian na ścianę pomiędzy domem a garażem oraz od razu mury garażua dopiero później np po roku tynki wewnetrzne, cala reszta w środku i ocieplanie pozostałych ścian (bo wcześniej była tylko ta pomiędzy domem a garażem).3. inne pomysły/rozwiązania.będę wdzięczny za każdą pomoc. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 7 stycznia 2015 Udostępnij #2 Napisano 7 stycznia 2015 wklej link do projektu Link do komentarza
pecet0 Napisano 7 stycznia 2015 Autor Udostępnij #3 Napisano 7 stycznia 2015 Cytat wklej link do projektu http://www.kbprojekt.pl/150/turowice Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 7 stycznia 2015 Udostępnij #4 Napisano 7 stycznia 2015 mnie wychodzi na opcję nr 2 Link do komentarza
Czapi Napisano 7 stycznia 2015 Udostępnij #5 Napisano 7 stycznia 2015 Ja bym ten styropian na ścianę w garażu dała w tym samym momencie co ocieplenie całej bryły, ew.na samym końcu , czyli najpierw wszystkie mury(dom+garaż), potem tynki, następnie ocieplenie całego domu + na koniec tej ściany. My nawet ocieplenie tej ściany zrobiliśmy mieszkając już, przezimowalismy bez tego ocieplenia spokojnie. Link do komentarza
PeZet Napisano 7 stycznia 2015 Udostępnij #6 Napisano 7 stycznia 2015 Mnie też wychodzi, że opcja nr 2. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 8 stycznia 2015 Udostępnij #7 Napisano 8 stycznia 2015 Cytat Ja bym ten styropian na ścianę w garażu dała w tym samym momencie co ocieplenie całej bryły, ew.na samym końcu , czyli najpierw wszystkie mury(dom+garaż), potem tynki, następnie ocieplenie całego domu + na koniec tej ściany. My nawet ocieplenie tej ściany zrobiliśmy mieszkając już, przezimowalismy bez tego ocieplenia spokojnie. a magiczne pytanie - co z mostkami ?w projekcie są wiązania ścianczyli projekt sam z siebie narzuci właściwa kolejność Link do komentarza
Czapi Napisano 8 stycznia 2015 Udostępnij #8 Napisano 8 stycznia 2015 Cytat a magiczne pytanie - co z mostkami ?w projekcie są wiązania ścianczyli projekt sam z siebie narzuci właściwa kolejność Nieogrzewany garaż=mostki termiczne(na wiązaniach).Według projektu -ściany cieniutkie...Jak miałabym stawiać coś takiego to wolałabym dobudować do bryły budynku garaż w systemie kanadyjskim.Generalnie potrzebny projekt. 1 Link do komentarza
Policjant Napisano 8 stycznia 2015 Udostępnij #9 Napisano 8 stycznia 2015 Moim zdaniem metoda nr 2 będzie ok.. Link do komentarza
zetski Napisano 27 stycznia 2015 Udostępnij #10 Napisano 27 stycznia 2015 Opcja numer dwa. MSZ. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 27 stycznia 2015 Udostępnij #11 Napisano 27 stycznia 2015 Cytat MSZ. Ministerstwo Spraw Zagranicznych ? Link do komentarza
zetski Napisano 27 stycznia 2015 Udostępnij #12 Napisano 27 stycznia 2015 Moim Skromnym Zdaniem. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 27 stycznia 2015 Udostępnij #13 Napisano 27 stycznia 2015 Czyli IMHO. Link do komentarza
zetski Napisano 27 stycznia 2015 Udostępnij #14 Napisano 27 stycznia 2015 Tak, tylko po polsku Link do komentarza
retrofood Napisano 2 lutego 2015 Udostępnij #15 Napisano 2 lutego 2015 Cytat a magiczne pytanie - co z mostkami ?w projekcie są wiązania ścianczyli projekt sam z siebie narzuci właściwa kolejność I powinien to zawierać. Jeśli nie - dzwonić do projektanta adaptującego projekt.! Link do komentarza
Eksperci Knauf Napisano 31 maja 2015 Udostępnij #16 Napisano 31 maja 2015 Proponuję wykonanie izolacji pomiędzy garażem a ogrzewanymi pomieszczeniami, wg następujących zasad:Najważniejsze zasady przy wykonywaniu takich prac:1. izolacja termiczna powinna znaleźć się od strony chłodniejszej. Mamy tutaj do czynienia z tą samą sytuację jak przy ścianie zewnętrznej – izolacja od strony ciepłej podnosi temperaturę na powierzchni przegrody, ale przy złym doborze materiałów może spowodować kondensacje pod powierzchnią izolacji, a ponadto nie chroni przegród bezpośrednio do niej przylegających.2. musi być wykonana w sposób ciągły i szczelny na całej powierzchni przegrody. Nie należy wykorzystywać elementów odpadowych, np. pozostałości z izolacji ścian, a mocując elementy izolacyjne pamiętać o ich szczelnym ułożeniu – dla przegrody tej, mimo iż pracuje w łagodniejszych warunkach temperaturowych, wymagania są takie same jak dla elewacji3. ograniczyć do minimum przebicia izolacji (o ile nie jest to wymagane w ST systemu docieplenia), najlepiej przez zastosowanie klejów które dopuszczają eliminację łączników czyli kołków – każde punktowe przebicie izolacji powoduje bowiem lokalne osłabienie ocieplenia4. prace powinny być wykonywane w taki sposób i w takim czasie aby nie dopuścić do zamknięcia wody technologicznej – nie wolno układać izolacji termicznej (szczególnie styropianu) na mokrą ścianę lub tynk, dotyczy to również wykroplenia pary wodnej na tynku w przypadku wykonywania izolacji np. w okresie zimowym przy słabo ogrzewanym budynku na tynku gipsowym5. czasami występuje potrzeba wykonania izolacji obwodowej na ścianach bocznych, na suficie i podłodze przylegających do izolowanej przegrody. Może to nastąpić gdy zastosujemy izolację o małej grubości ale o znacznym oporze R czyli o dobrej izolacyjności. Może to spowodować przy przegrodach stykających się ze ścianą występowanie tzw. bocznego przenikania ciepła – aby temu zapobiec obwodowo wokół ściany układa się izolacje w celu wydłużenia drogi dla przepływu zimna Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się