Skocz do zawartości

pecet0

Uczestnik
  • Posty

    16
  • Dołączył

  • Ostatnio

pecet0's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

0

Reputacja

  1. jak widzę finansowo? nie wiem nie porównywałem jeszcze cen jakie są różnice pomiędzy poszczególnymi gatunkami drzew pasowałoby pewnie wysłać zapytanie do paru tartaków o wycenę jak sobie liczą za sosnę, jak za świerka, jak za modrzew, a jak za skandynawskie tylko na dobrą sprawę później jak sprawdzić czy w tartaku nacięli "kantówki" z tego drzewa czy innego. tzn, mógł to inaczej przykręcić aby mu nie łódkowały?
  2. to tu mnie zaskoczyłeś, ale dobrze wiedzieć
  3. Wszystko ok, tylko tak jak zacząłem pierwszy post cytując artykuł w którym było napisane że do budowy tarasów stosuje się głównie drzewo krajowe - sosnę. Do założenia tego tematu kierowało mnie głównie wybór drzewa konstrukcyjnego (o ile deskę planuję dać modrzew) to czy cała reszta też mogłaby być taka jak napisał ktoś w tym artykule sosna. Na innym forum mnie "straszyli" że legary sosnowe (a nie modrzewiowe) to jest zrobienie tarasu na okres 8 lat, a później trzeba wszystko zrywać od nowa bo drzewo które głównie stosuje się na krokwie/murłaty w domach nie nadaje się na tarasy niezadaszone.
  4. w tym układzie raczej ciężko byłoby to zrobić "na odwrót" z dwóch powodów na w/w załącoznym zdjęciu jak się powiekszy to widać 20 kólek w układzie 4x5 to są słupy na których będzie się kratownica spierała - pierwszy powód to jest taki że pasuje grubsze belki dać wzdłuż (8mb) tarasu dać, a mniejsze gęściej nad nimi w poprzek - drugi powód przy drzwiach tarasowych planowałem podejść deską tarasową pod same drzwi a tam mam zagłębione 20cm (taka jest grubość elewacji zewnętrznej) do której będzie przylegał taras przy ścianie. To potrzebuję legarami wjechać pod same drzwi tarasowe aby w poprzek na nich oprzeć deski tarasowe nie planowalem robić żadnego odpływu dla wody, a to co jest dookoła tarasu zaznaczone to kwietniki, robiące m.in za "barierki" a one byłyby podniesione żeby nie leżały na trawie, np na płytach ażurowych (jumba)
  5. tak, oczywiście nie w całości tylko np 2x4mb mniej więcej jak w załączniku nie widzę przeszkód, po całości nad belkami? czy w miejscach łączenia?
  6. 8m na 4m słupy mam jednak rozstawione w takim rozmiarze że główne belki pójdą wzdłuż domu (bo rozstaw mam 175cm) a w ich poprzek będą nad nimi belki które będą częściej ale prostopadle do domu czyli wierzchnia 3 warstwa wychodzi na to że będzie równolegle (wzdłuż ściany budynku)
  7. kratownicę będę miał w taki sposób zrobioną, że deska tarasowa będzie równolegle do budynku, czyli w takim przypadku spadek trzeba robić nie do przodu tylko na boki? aby woda w ryflach (rowkach) deski spływała?
  8. O rozstawach czytałem różne artykuły i część "betonową" z prętami zrobiłem sobie już 2 lata temu, tylko brakło $$$ aby zrobić cały taras i resztę planuję zrobić na wiosnę. planowałem niższą warstwę zrobić z belek o przekroju 16x10 a wyższą warstwę wpoprzek z legarów 10x5
  9. Cześć Słupki mam rozstawione w odległościach co 175 cm po długości i mam takie 4 rzędy rozstaw między rzędami jest natomiast 120 cm. legary / kontrlegary które będą służyły za "kratownicę" pod deską tarasową będą z drzewa. Wg tej strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/budowa-krok-po-kroku/a/24075-drewniany-taras-na-gruncie-krok-po-kroku pod końcem artykułu jest napisane że "Do budowy wykorzystuje się drewno krajowe – głównie sosnowe – jak i gatunki egzotyczne, które cechują się większą wytrzymałością oraz trwałością." o ile wierzchnią warstwę planuję dać deskę kompozytową lub deskę modrzewiową to o tyle właśnie tą kratownicę planowałem tak jak w powyższym artykule zrobić z sosny. Taras mam od strony południowo zachodniej nie zadaszony. Można bez obaw zrobić konstrukcję na sośnie ? bez obaw że legary nie będą się skręcały i krzywiły ? deformując wierzchnią deskę.
  10. wybór samego rekuperatora jest tak na prawdę jeszcze otwartym tematem, natomiast na dniach będą mi zalewali betonem strop stąd chciałem sobie pozostawiać przepusty i poradzić się Was koledzy czy taki układ rozprowadzenia rur i umieszczenia skrzynek rozdzielczych wygląda sensownie.
  11. Przy takim układzie gdzie od skrzynki rozdzielczej najdłuższa rura ma maks 10m to będzie miało jakieś znaczenie ? Przy takich długościach opór powietrza nie przekroczy zapewne 100 Pa.
  12. Prośba o sprawdzenie mojego projektu wentylacji mechanicznej (przeze mnei wykonanego) Jestem w trakcie budowy domu względem tego projektu: http://www.kbprojekt.pl/150/turowice Poniżej załączam rzuty gdzie widzę rekuperator i rozmieszczenie rur Rekuperator o jakim myślałem to Onyx Sky 250 Rekuperator planuję umieścić w kotłowni z której wychodziłyby dwie rury Fi160 pod sufitem przez wiatrołap do WC. Nad stropem WC umieścić skrzynkę nawiewną oraz skrzynkę wywiewną. Stamtąd rozprowadzić w warstwie wylewek rury do anemostatów które byłyby skierowane do pomieszczeń na parterze. oraz z tych skrzynek wyprowadzając też po 4 rury z jednej i drugiej skrzynki przy ścianie, aby później rozprowadzić je w suficie podwieszanym poddasza użytkowego. Proszę o ocenę, obiektywną opinię, doboru rekuperatora, rozmieszczenia anemostatów bądź innych wskazówek jeśli coś jest wykonane nie tak jak być powinno.
  13. Zrobiłem sobie taki szkic, jednak mam dylemacik jeśli to powietrze do rury nie będzie wpadało poziomo, tylko przez takie kolanko i pionowo od góry, to wleci tam wystarczająco dużo powietrza i będzie ono biegło sobie do wkładu kominkowego z odpowiednią prędkością?
  14. Na starcie sorki że wracam do nie najświeższego tematu, jednak jeśli tematyka ta sama to lepiej się podpiąć niż zaczynać od nowa. W kwietniu ruszam z budową domu i mam dylemat czy rurę z doprowadzeniem powietrza umieścić "w piasku" pod chudym betonem, styropianem, wylewka, parkietem. czy umieścić nad chudym betonem w warstwie styropianu, pod wylewka. Osobiście w mojej głowie pojawiło się za i przeciw jednemu i drugiemu rozwiązaniu coś takiego: 1) na plus: prowadząc pod chudym betonem mamy pewność że podłoga w tym nie będzie zimniejsza niż w innych miejscach, ponieważ wszędzie będzie zapewniona taka sama izolacja termiczna. na minus: czy mając tak nisko wychodzącą rurę na zewnątrz budynku nie jest ona u was praktycznie na samej ziemi, a w zimie niejednokrotnie pod śniegiem? 2) na plus: prowadząc w warstwie styropianu, kanał na zewnątrz domu jest jakieś 30-40 cm nad gruntem na minus: w zimie, zimne powietrze może wychładzać podłogę w tym miejscu w pod którym przebiega powietrze o temperaturze zewnętrznej
  15. http://www.kbprojekt.pl/150/turowice
×
×
  • Utwórz nowe...