Skocz do zawartości

Styropian biały, czy grafitowy


Recommended Posts

Napisano
NO dobra, to skoro już założyłem profil, to popiszemy trochę.

Muszę ocieplić ok 270m3 ścian. W planach 20 cm ocieplenia. Teraz pytanie - biały, czy styropian? Podliczenie

Cena białego 0,04 157 zł m3
cena szarego 0,031 212 zl m3

Z OZC wychodzi, ze różnica między jednym a drugim to ok 720 kWh na rok. Przyjmuję, że kWh kosztuje mnie 0,4 zł, bo będe grzal w dwóch taryfach pompą ciepła

Dla ceny 0,4 roczna oszczędność na graficie to 288 zł, więc sporo, styro zwraca się w 10 lat. Akceptowalne.

Skoro będzie pompą ciepła, to 720 kWh będzie dzielone prze 3,5 COP, czyli w tym momencie róznica to tylko 205 kWh, a to daje tylko 82 zł. To zaś oznacza, że szary styropian będzie się zwracał 35 lat. A to już jest dłuuugo. Dożyję, nie dożyję, będzie wojna, sprzedam dom, nie wiadomo.

Plusy szarego - oprócz tego, ze jest cieplejszy, są jeszcze jakieś?

Biały - łatwiejsze klejenie, brak rozszerzalności i kłopotów z nią związanych itp.

POwiedzcie mi, dobrze to policzyłem, że przy pompie to wychodzi całkiem mało oszczędności? DO tej pory byłem przekonany do szarego, ale jak tak sobie policzyłem, to nie wiem, czy 3000 więcej za styro w tym wypadku się opłaca...

Napisano
Jest jeszcze trzecia opcja... zmniejszenie warstwy izolacji z użyciem styropianu o mniejszej lambdzie przy zachowaniu akceptowalnego (dla Ciebie) współczynnika przenikania ciepła ściany.

Ewentualnie spójrz na to w ten sposób - jaki procent kosztowy inwestycji w całości stanowi te dodatkowo wydane 3000zł.
O tak prozaicznej sprawie jak fakt zapewnienia sobie komfortu w domu kiedy żar z nieba leje już nie wspominam, bo jak wiekszość twierdzi - ile jest tych upałów w roku?
Tylko z doświadczenia powiem, że jak w nocy temperatura nie chce spaść poniżej 27oC w sypialni, to ani człowiek się wyśpi, ani wypocznie. Jak to przeliczyć na stopę zwrotu?
Napisano
Cytat

Jest jeszcze trzecia opcja... zmniejszenie warstwy izolacji z użyciem styropianu o mniejszej lambdzie przy zachowaniu akceptowalnego (dla Ciebie) współczynnika przenikania ciepła ściany.

Ewentualnie spójrz na to w ten sposób - jaki procent kosztowy inwestycji w całości stanowi te dodatkowo wydane 3000zł.
O tak prozaicznej sprawie jak fakt zapewnienia sobie komfortu w domu kiedy żar z nieba leje już nie wspominam, bo jak wiekszość twierdzi - ile jest tych upałów w roku?
Tylko z doświadczenia powiem, że jak w nocy temperatura nie chce spaść poniżej 27oC w sypialni, to ani człowiek się wyśpi, ani wypocznie. Jak to przeliczyć na stopę zwrotu?



Hehe, no tego programy już nie liczą, trzeba samemu ocenić. Sam mieszkam teraz w domu, gdzie strop jest nie izolowany od poddasza i nawet jak okna sa zasłonięte, to przez kilka dni upałów potrafi nabić 27 i tak się utrzymywać...

Ale nie mieszkałem w domu, gdzie izolacja była dobra, tzn tyle, ile powinno być na ścianach, stropie, ew. dachu, żeby ni ebyło gorąca. Niemam porównania. Teraz kalkuluje tylko w ten sposób, ponieważ dla mnie 3k ma znaczenie, a OZC pokazuje, co pokazuje. Argument o 3k w tą czy w tą jest tak często używany, że wiesz, cięzko go uznać za właściwy, bo 3k w budowie to jest nic, ale 10x 3 k i juz jest 30k, a to juz sporo. A w sumie kazde z tych 3 k moze byc wazne, bo to okna, drzwi, rolety, farba itp i na prawde moze sie tego zrobic dużo.

Szczerze pytam, czy te wyliczenia przedstawione przeze mnie potrafi ktoś zinterpretować (nie chodzi mi o 720 kWh, tylko o całokształt) i stwierdzić - tak opłaca się, albo nie, gra nie warta świeczki. Tak jak mówie, chciałem szary, ale kurde ta oszczednosci przy pompie nie jest zabojcza...
Napisano
Ha, mówisz że 10 x 3000 to już spora kwota... racja, ale
... wystarczy trochę odpuścić na wykończeniówce jednego pomieszczenia i już masz... "zarobiłeś" 3000zł.
Ale zostawmy na razie wykończeniówkę w spokoju.
Tobie chodzi o zasadność użycia cieplejszej (droższej) izolacji przy ogrzewaniu PCi.
No to policzmy (właściwie Ty będziesz liczył, a ja Ci tylko podpowiem co) czy znajdziemy te 3k i czy to ma sens.
Zacznijmy od OZC.
Jakie jest całościowe zapotrzebowanie domu na ciepło przy izolowaniu białym, a jakie przy izolowaniu szarym styropianem (skrót myślowy, bo o jakich lambadach mówimy to wiemy)?
Dzięki tej różnicy, możesz zastosować PCI z niższego typoszeregu.
Jaka jest różnica w cenie między typoszeregami pomp ciepła wybranego przez Ciebie producenta?
Myślę że już mamy w kieszeni 1700-3000zł, ale liczymy dalej.
Dolne źródło.
Wiesz jakim gruntem dysponujesz vel jaki typ DZ planujesz u siebie wykonać.
Słabsza PCi to mniejsze, mniej pracochłonne, a więc tańsze DZ.
Tu rozpiętość zaoszczędzonych zasobów może być ogromna w zależności czy będziesz je wykonywał samemu, czy odwierty będzie Ci wykonywała profesjonalna firma.
Górne źródło, czyli ogrzewanie płaszczyznowe w postaci podłogówki.
Znając dokładne zapotrzebowanie domu na ciepło, możesz już na etapie jej projektowania wyliczyć jakiego rozstawy rurek będziesz potrzebował dla zapewnienia odpowiedniego strumienia ciepła.
Instalator z łapanki rozłoży rurki co 15cm (dla spokoju, swojego spokoju), ale Ty jako świadomy inwestor równie dobrze możesz je rozłożyć co 25cm (stref brzegowych powiedzmy że nie tykamy), a nawet co 30cm.
Nie twierdzę że u Ciebie będzie możliwy aż taki rozstaw, bo nic nie wiem o Twoim domu.
Jak wszyscy wiemy, ściany to nie wszystko.
Większy rozstaw rurek to mniej materiału zasadniczego,
- być może mniejsza ilość pętli, a więc tańsze rozdzielacze,
- krótszy czas wykonania, więc koszt robocizny też w dół.
I na koniec zużycie energii przez sama PCI.
Słabsza PCi będzie zużywała mniej prądu, więc oszczędności przy jej eksploatacji będą może nie wielkie, ale długofalowe/stałe.

Fakt że wybudowanie domu który z racji tego że tylko stoi i dobrze izoluje od otoczenia, a przy okazji akumuluje ciepło nie wymaga stosowania jakiś "wodotrysków", więc pozwala na zastosowanie PCI nazwijmy to "tańszego producenta" (choć dla mnie akurat nie jest to żadnym argumentem, bo te tanie/tańsze grzeją tak samo dobrze mimo że nie można ich np. zaprogramować na miesiąc do przodu icon_biggrin.gif ) już pomijam.


Jeśli Cię nie przekonałem i w/g Ciebie nie znalazłem tych "dodatkowych" 3000zł na izolację to znaczy że masz "swoją drogę/swój tok myślowy" i ciężko będzie Cię odwieść od pierwotnej myśli.
Mnie się to w każdym razie układa w logiczna całość icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Ha, mówisz że 10 x 3000 to już spora kwota... racja, ale
... wystarczy trochę odpuścić na wykończeniówce jednego pomieszczenia i już masz... "zarobiłeś" 3000zł.
Ale zostawmy na razie wykończeniówkę w spokoju.
Tobie chodzi o zasadność użycia cieplejszej (droższej) izolacji przy ogrzewaniu PCi.
No to policzmy (właściwie Ty będziesz liczył, a ja Ci tylko podpowiem co) czy znajdziemy te 3k i czy to ma sens.
Zacznijmy od OZC.
Jakie jest całościowe zapotrzebowanie domu na ciepło przy izolowaniu białym, a jakie przy izolowaniu szarym styropianem (skrót myślowy, bo o jakich lambadach mówimy to wiemy)?
Dzięki tej różnicy, możesz zastosować PCI z niższego typoszeregu.
Jaka jest różnica w cenie między typoszeregami pomp ciepła wybranego przez Ciebie producenta?
Myślę że już mamy w kieszeni 1700-3000zł, ale liczymy dalej.
Dolne źródło.
Wiesz jakim gruntem dysponujesz vel jaki typ DZ planujesz u siebie wykonać.
Słabsza PCi to mniejsze, mniej pracochłonne, a więc tańsze DZ.
Tu rozpiętość zaoszczędzonych zasobów może być ogromna w zależności czy będziesz je wykonywał samemu, czy odwierty będzie Ci wykonywała profesjonalna firma.
Górne źródło, czyli ogrzewanie płaszczyznowe w postaci podłogówki.
Znając dokładne zapotrzebowanie domu na ciepło, możesz już na etapie jej projektowania wyliczyć jakiego rozstawy rurek będziesz potrzebował dla zapewnienia odpowiedniego strumienia ciepła.
Instalator z łapanki rozłoży rurki co 15cm (dla spokoju, swojego spokoju), ale Ty jako świadomy inwestor równie dobrze możesz je rozłożyć co 25cm (stref brzegowych powiedzmy że nie tykamy), a nawet co 30cm.
Nie twierdzę że u Ciebie będzie możliwy aż taki rozstaw, bo nic nie wiem o Twoim domu.
Jak wszyscy wiemy, ściany to nie wszystko.
Większy rozstaw rurek to mniej materiału zasadniczego,
- być może mniejsza ilość pętli, a więc tańsze rozdzielacze,
- krótszy czas wykonania, więc koszt robocizny też w dół.
I na koniec zużycie energii przez sama PCI.
Słabsza PCi będzie zużywała mniej prądu, więc oszczędności przy jej eksploatacji będą może nie wielkie, ale długofalowe/stałe.

Fakt że wybudowanie domu który z racji tego że tylko stoi i dobrze izoluje od otoczenia, a przy okazji akumuluje ciepło nie wymaga stosowania jakiś "wodotrysków", więc pozwala na zastosowanie PCI nazwijmy to "tańszego producenta" (choć dla mnie akurat nie jest to żadnym argumentem, bo te tanie/tańsze grzeją tak samo dobrze mimo że nie można ich np. zaprogramować na miesiąc do przodu icon_biggrin.gif ) już pomijam.


Jeśli Cię nie przekonałem i w/g Ciebie nie znalazłem tych "dodatkowych" 3000zł na izolację to znaczy że masz "swoją drogę/swój tok myślowy" i ciężko będzie Cię odwieść od pierwotnej myśli.
Mnie się to w każdym razie układa w logiczna całość icon_smile.gif



Hahaha, ja nie wiem, czy u mnie na wykończeniówce będzie na czym oszczędzić jeszcze ;) Sam planuje położyć płytki, rozłożyć styro i podłogówkę, ocieplić dom, być może coś potynkuje, sam pomaluję itp... Wyposażenie - nie będzie z górnej półki, nie potrzebuję wodotrysków. Więc coś oszczędzić możę się uda, ale może to akurat pójdzie na okna? ;P

Ta różnica, o której pisałem, czyli 720 kWh na rok wynika właśnie z tego, co zamierzam położyć na dom, a maxymalna grubość dla mnei to 20 cm. Wiec rozpatrywałem włąśnie te styro, któe są dla mnie ok - 0.040 i ciepły grafit. Stąd też wyliczenia oszczędności dla zastosowania tego albo tego.

Róznica w obciążeniu cieplnym między tym styro a tym wynosi tylko 300 Watów i wynosi odpowiedniio ok 7845 a 8145, jednak z racji tego, że boję się , że jednak nei uda mi się zrobić wszystkiego tak, jak trzeba, planuję pompę 11 kW. Prawdopodobnie będzie to pompa PPC a koszty takowej to ECOPOWER C9 - 15300zł ECOPOWER C11 - 16700zł wg cennika, więc tutaj rzeczywiście można oszczędzić.

Grunt 0 niby wiem. Nie ma tam mokrości wielkiej, ale nie ma też piachów... Mam dylemat, ile dać kolektora poziomego, bo takowy planuję zrobić... Musze wykonać chyba badania gruntu, bo to moze mi zaoszczedzic kosztow, choc przyspoży innych...

A tak jeszcze wracając do pompy ciepła - nie jest to moze znany producent, ale za to jest ode mnie oddalony o 50 km, bedzie sam pewnie instalowal no i mysle, ze pompa niczym nie bedzie odbiegala od viesiaczy tym podobnych drogich pomp. Ot, rzeczywiscie, bedzie moze pozbawiona bajerów, ale co tam - to tak jak z telefonem - ma pelno funkcji, a korzysta sie z niewielu.

Wiesz, mnie nie trzeba przekonywac do szarego, mam rozeznany okoliczy rynek w tym styro totalnie, wszystkich dobrych producentow juz obcykalem i wiem, kto moze i po ile mi sprzedac. Ale na spokojnie policzylem ze oszczednoc nie jest jakas super no i poczytalem troszke o problemach z jego klejeniem , rozszerzalnoscia itp i troszke zaczalem sie zastanawiac...

Ale, zeby ktos mogl sobie sprawdzic to, o czym pisze, przesylam plik OZC z rogramu Sankomu Audytor pro 6.1, wersja demo. Sam robilem, wiec nie ma praw autorskich. Moze nie pelna profeska, ale mysle, ze wielkich bledow nie ma.

h_6.zip

Edytowano przez Ifarrg (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Można również łączyć dwa różny typy styropianu na różnych ścianach, szczególnie na balkonie lepiej wypadnie zastosowanie styropianu o mniejszej głębokości.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Jeżeli oblicza Pan zwrot z nakładów inwestycyjnych na styropian biały lub grafitowy, proponuję lekką modyfikację tego procesu i dokonanie obliczenia optymalnej grubości warstwy styropianu (dla każdego osobno) , zakładając różny koszt obu styropianów i koszty wytwarzania energii dla ogrzania budynku. Stosując metodę SPBT otrzyma Pan wyniki na podstawie obecnych kosztów energii , a metodę NPV na podstawie prognozowanych cen energii w przyszłości (np. wzrost o 1-3%). Dopiero taka analiza w pełni oceni, który wariant (styropian biały czy szary) jest dla Pana przypadku bardziej optymalny i jaka jest wskazana grubość izolacji.
e-rzecznik Knauf Therm
Napisano
Cytat

NO dobra, to skoro już założyłem profil, to popiszemy trochę.

Muszę ocieplić ok 270m3 ścian. W planach 20 cm ocieplenia. Teraz pytanie - biały, czy styropian? Podliczenie

Cena białego 0,04 157 zł m3
cena szarego 0,031 212 zl m3



Chyba raczej 270m2 a nie m3 ścian. Pozatym przy takiej ilości cena 212 to jakoś drogawo, chyba że mowa o jakiejś megasuper firmie. Ja zdecydowanie powiedział bym że szary.
Napisano
Cytat

Chyba raczej 270m2 a nie m3 ścian. Pozatym przy takiej ilości cena 212 to jakoś drogawo, chyba że mowa o jakiejś megasuper firmie. Ja zdecydowanie powiedział bym że szary.



No raczej 270m2 icon_biggrin.gif A mój post był z września, wtedy były inne ceny.

Kupiłem 20 cm grafitowego swisspora za 180 m3, chociaż tak rzutem na taśmę. Bo byłem już zdecydowany na EPS 70 knaufa. Nie wiem, czy dobrze zrobiłem, bo nadal uważam, że wielkich zysków z tego nie będzie, a i przy kładzeniu moga być problemy. No ale zobaczymy
Napisano
Cytat

No raczej 270m2 icon_biggrin.gif A mój post był z września, wtedy były inne ceny.

Kupiłem 20 cm grafitowego swisspora za 180 m3, chociaż tak rzutem na taśmę. Bo byłem już zdecydowany na EPS 70 knaufa. Nie wiem, czy dobrze zrobiłem, bo nadal uważam, że wielkich zysków z tego nie będzie, a i przy kładzeniu moga być problemy. No ale zobaczymy



Fachowcem nie jestem ale sporo informacji już przerzuciłem na taki temat jak, czym i za ile dobrze ocieplić. Moim skromnym zdaniem bardzo dobry wybór i cena.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
To może dla kolejnych osób, które będą szukały rozwiązania dla siebie, krótko objaśnię różnicę pomiędzy oboma typami styropianów.
STYROPIAN GRAFITOWY różni się od tego klasycznego, białego typem surowca, z którego jest wykonany. Kompozycja grafitu dodana do cząsteczek polistyrenu spienialnego nadaje mu szary/grafitowy kolor i sprawia, że wykonane z niego płyty posiadają lepsze o ok. 25% parametry izolacyjności. Wybierając styropian o lepszych parametrach izolacyjnych możemy zastosować cieńszą warstwę ocieplenia. Ma to szczególne znaczenie przy ocieplaniu balkonów, loggi i innych miejsc, gdzie chcemy ograniczyć straty powierzchni użytkowej do minimum. Zastosowanie cieńszej warstwy styropianu grafitowego pozwala ponadto oszczędzić na odpadach, długości kołków, a także płytszych ościeżach (węgarkach) i obróbkach blacharskich.
Przykładowo, stosując 15 cm warstwę styropianu grafitowego o współczynniku przewodzenia ciepła lambda 0,031 W/(mK) otrzymamy zbliżony efekt izolacyjny jak w przypadku styropianu białego (lambda 0,044 W/(mK) o grubości 20cm.
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Taki sprawdzonym dobrym producentem jest Knauf Industries, produkujący cała rodzinę styropianów budowlanych Knauf Therm. Jako jeden z dwóch w Polsce, styropian Knauf Therm uzyskał certyfikat Gwarantowany Styropian.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Taki sprawdzonym dobrym producentem jest Knauf Industries, produkujący cała rodzinę styropianów budowlanych Knauf Therm. Jako jeden z dwóch w Polsce, styropian Knauf Therm uzyskał certyfikat Gwarantowany Styropian.



Faktycznie - styropiany Fasada nie grafitowe mają współczynnik lambda 0,041 w najlepszym przypadku a "grafitowe" nawet 0,031.

I patrząc na stronę http://gwarantowanystyropian.pl/uczestnicy/certyfikaty/ wszystko się zgadza.
Tylko co tak faktycznie Program Gwarancji Jakości Styropianu "Gwarantowany Styropian" wnosi dla Inwestora??

Nie wyobrażam sobie by Klient miał ważyć w punkcie dystrybucji każdą paczkę styropianu. Jakie mogą być zatem odchyłki od nazwijmy to "prawdziwej wagi" - ujęte tutaj http://gwarantowanystyropian.pl//wp-conten...enia-tabela.pdf

Reasumując - co z produktami pozostałych producentów styropianu? Czy sama deklaracja nie wystarczy???
np. taka?? http://www.arbet.pl/files/UserFiles/file/D...G%2009.2015.pdf
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Styropian grafitowy - obecnie na rynku coraz więcej producentów. Nie zawsze dobra jakosć, zdecydowanie najlepiej wybierać styropian z rekomendacjami Instytutu techniki Budowlanej.
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Patrzcie co znalazłem wyniki badań Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego http://wyborcza.biz/biznes/1,147758,202088...udowlanych.html !!! Jak widać wiele producentów wciska buble i mydli oczy!!!! Styropiany różnią się zawartością od tego co obiecuje na opakowaniu producent, uważajcie bo łatwo paść ofiarą oszustwa!!!



Oszustów nie brakuje ale jak ma to zweryfikować inwestor??
Przecież nie będzie zlecał ekspertyzy niezależnym laboratoriom bo na podejrzeniach i śledztwach mu życie upłynie.
Są Stowarzyszenia, które zrzeszając producentów danych grup produktów sa pewnego rodzaju gwarantem ich uczciwości.

Wspominałem już o stronie Gwarantowany Styropian. Jeste tam jednak aktualizacja z 2014 roku a to wcale nie znaczy, że Firmy, które nie biorą udziału w tym programie nie są godne uwagi. Znam kilka firm, których nie ma na liście a wiem, że ich styropian jest stosowany w wielu inwestycjach.

Poza tym ten artykuł się nie publikuje cały tylko sam początek.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Oszustów nie brakuje ale jak ma to zweryfikować inwestor??
Przecież nie będzie zlecał ekspertyzy niezależnym laboratoriom bo na podejrzeniach i śledztwach mu życie upłynie.
Są Stowarzyszenia, które zrzeszając producentów danych grup produktów sa pewnego rodzaju gwarantem ich uczciwości.

Wspominałem już o stronie Gwarantowany Styropian. Jeste tam jednak aktualizacja z 2014 roku a to wcale nie znaczy, że Firmy, które nie biorą udziału w tym programie nie są godne uwagi. Znam kilka firm, których nie ma na liście a wiem, że ich styropian jest stosowany w wielu inwestycjach.

Poza tym ten artykuł się nie publikuje cały tylko sam początek.



Stowarzyszenia to raczej sztuka dla sztuki. Jak Inwestor sam nie przypilnuje, to nikt inny go w tym nie wyręczy.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Knauf Therm jest jedną z nielicznych marek styropianu na polskim rynku posiadających Certyfikat “Gwarantowany Styropian” przyznawany przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu (PSPS). Certyfikat został przyznany w 2013 roku.

Kupując styropian Knauf Therm oznaczony znakiem Gwarantowany Styropian na opakowaniu masz pewność, że:
• spełnia on wymagania wagowe dla każdej odmiany
• parametry deklarowane są zgodne z rzeczywistymi,
• wyroby są poddawane procesowi ciągłej kontroli

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...