Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Ifarrg

Styropian biały, czy grafitowy

Recommended Posts

NO dobra, to skoro już założyłem profil, to popiszemy trochę.

Muszę ocieplić ok 270m3 ścian. W planach 20 cm ocieplenia. Teraz pytanie - biały, czy styropian? Podliczenie

Cena białego 0,04 157 zł m3
cena szarego 0,031 212 zl m3

Z OZC wychodzi, ze różnica między jednym a drugim to ok 720 kWh na rok. Przyjmuję, że kWh kosztuje mnie 0,4 zł, bo będe grzal w dwóch taryfach pompą ciepła

Dla ceny 0,4 roczna oszczędność na graficie to 288 zł, więc sporo, styro zwraca się w 10 lat. Akceptowalne.

Skoro będzie pompą ciepła, to 720 kWh będzie dzielone prze 3,5 COP, czyli w tym momencie róznica to tylko 205 kWh, a to daje tylko 82 zł. To zaś oznacza, że szary styropian będzie się zwracał 35 lat. A to już jest dłuuugo. Dożyję, nie dożyję, będzie wojna, sprzedam dom, nie wiadomo.

Plusy szarego - oprócz tego, ze jest cieplejszy, są jeszcze jakieś?

Biały - łatwiejsze klejenie, brak rozszerzalności i kłopotów z nią związanych itp.

POwiedzcie mi, dobrze to policzyłem, że przy pompie to wychodzi całkiem mało oszczędności? DO tej pory byłem przekonany do szarego, ale jak tak sobie policzyłem, to nie wiem, czy 3000 więcej za styro w tym wypadku się opłaca...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jest jeszcze trzecia opcja... zmniejszenie warstwy izolacji z użyciem styropianu o mniejszej lambdzie przy zachowaniu akceptowalnego (dla Ciebie) współczynnika przenikania ciepła ściany.

Ewentualnie spójrz na to w ten sposób - jaki procent kosztowy inwestycji w całości stanowi te dodatkowo wydane 3000zł.
O tak prozaicznej sprawie jak fakt zapewnienia sobie komfortu w domu kiedy żar z nieba leje już nie wspominam, bo jak wiekszość twierdzi - ile jest tych upałów w roku?
Tylko z doświadczenia powiem, że jak w nocy temperatura nie chce spaść poniżej 27oC w sypialni, to ani człowiek się wyśpi, ani wypocznie. Jak to przeliczyć na stopę zwrotu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jest jeszcze trzecia opcja... zmniejszenie warstwy izolacji z użyciem styropianu o mniejszej lambdzie przy zachowaniu akceptowalnego (dla Ciebie) współczynnika przenikania ciepła ściany.

Ewentualnie spójrz na to w ten sposób - jaki procent kosztowy inwestycji w całości stanowi te dodatkowo wydane 3000zł.
O tak prozaicznej sprawie jak fakt zapewnienia sobie komfortu w domu kiedy żar z nieba leje już nie wspominam, bo jak wiekszość twierdzi - ile jest tych upałów w roku?
Tylko z doświadczenia powiem, że jak w nocy temperatura nie chce spaść poniżej 27oC w sypialni, to ani człowiek się wyśpi, ani wypocznie. Jak to przeliczyć na stopę zwrotu?



Hehe, no tego programy już nie liczą, trzeba samemu ocenić. Sam mieszkam teraz w domu, gdzie strop jest nie izolowany od poddasza i nawet jak okna sa zasłonięte, to przez kilka dni upałów potrafi nabić 27 i tak się utrzymywać...

Ale nie mieszkałem w domu, gdzie izolacja była dobra, tzn tyle, ile powinno być na ścianach, stropie, ew. dachu, żeby ni ebyło gorąca. Niemam porównania. Teraz kalkuluje tylko w ten sposób, ponieważ dla mnie 3k ma znaczenie, a OZC pokazuje, co pokazuje. Argument o 3k w tą czy w tą jest tak często używany, że wiesz, cięzko go uznać za właściwy, bo 3k w budowie to jest nic, ale 10x 3 k i juz jest 30k, a to juz sporo. A w sumie kazde z tych 3 k moze byc wazne, bo to okna, drzwi, rolety, farba itp i na prawde moze sie tego zrobic dużo.

Szczerze pytam, czy te wyliczenia przedstawione przeze mnie potrafi ktoś zinterpretować (nie chodzi mi o 720 kWh, tylko o całokształt) i stwierdzić - tak opłaca się, albo nie, gra nie warta świeczki. Tak jak mówie, chciałem szary, ale kurde ta oszczednosci przy pompie nie jest zabojcza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ha, mówisz że 10 x 3000 to już spora kwota... racja, ale
... wystarczy trochę odpuścić na wykończeniówce jednego pomieszczenia i już masz... "zarobiłeś" 3000zł.
Ale zostawmy na razie wykończeniówkę w spokoju.
Tobie chodzi o zasadność użycia cieplejszej (droższej) izolacji przy ogrzewaniu PCi.
No to policzmy (właściwie Ty będziesz liczył, a ja Ci tylko podpowiem co) czy znajdziemy te 3k i czy to ma sens.
Zacznijmy od OZC.
Jakie jest całościowe zapotrzebowanie domu na ciepło przy izolowaniu białym, a jakie przy izolowaniu szarym styropianem (skrót myślowy, bo o jakich lambadach mówimy to wiemy)?
Dzięki tej różnicy, możesz zastosować PCI z niższego typoszeregu.
Jaka jest różnica w cenie między typoszeregami pomp ciepła wybranego przez Ciebie producenta?
Myślę że już mamy w kieszeni 1700-3000zł, ale liczymy dalej.
Dolne źródło.
Wiesz jakim gruntem dysponujesz vel jaki typ DZ planujesz u siebie wykonać.
Słabsza PCi to mniejsze, mniej pracochłonne, a więc tańsze DZ.
Tu rozpiętość zaoszczędzonych zasobów może być ogromna w zależności czy będziesz je wykonywał samemu, czy odwierty będzie Ci wykonywała profesjonalna firma.
Górne źródło, czyli ogrzewanie płaszczyznowe w postaci podłogówki.
Znając dokładne zapotrzebowanie domu na ciepło, możesz już na etapie jej projektowania wyliczyć jakiego rozstawy rurek będziesz potrzebował dla zapewnienia odpowiedniego strumienia ciepła.
Instalator z łapanki rozłoży rurki co 15cm (dla spokoju, swojego spokoju), ale Ty jako świadomy inwestor równie dobrze możesz je rozłożyć co 25cm (stref brzegowych powiedzmy że nie tykamy), a nawet co 30cm.
Nie twierdzę że u Ciebie będzie możliwy aż taki rozstaw, bo nic nie wiem o Twoim domu.
Jak wszyscy wiemy, ściany to nie wszystko.
Większy rozstaw rurek to mniej materiału zasadniczego,
- być może mniejsza ilość pętli, a więc tańsze rozdzielacze,
- krótszy czas wykonania, więc koszt robocizny też w dół.
I na koniec zużycie energii przez sama PCI.
Słabsza PCi będzie zużywała mniej prądu, więc oszczędności przy jej eksploatacji będą może nie wielkie, ale długofalowe/stałe.

Fakt że wybudowanie domu który z racji tego że tylko stoi i dobrze izoluje od otoczenia, a przy okazji akumuluje ciepło nie wymaga stosowania jakiś "wodotrysków", więc pozwala na zastosowanie PCI nazwijmy to "tańszego producenta" (choć dla mnie akurat nie jest to żadnym argumentem, bo te tanie/tańsze grzeją tak samo dobrze mimo że nie można ich np. zaprogramować na miesiąc do przodu icon_biggrin.gif ) już pomijam.


Jeśli Cię nie przekonałem i w/g Ciebie nie znalazłem tych "dodatkowych" 3000zł na izolację to znaczy że masz "swoją drogę/swój tok myślowy" i ciężko będzie Cię odwieść od pierwotnej myśli.
Mnie się to w każdym razie układa w logiczna całość icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ha, mówisz że 10 x 3000 to już spora kwota... racja, ale
... wystarczy trochę odpuścić na wykończeniówce jednego pomieszczenia i już masz... "zarobiłeś" 3000zł.
Ale zostawmy na razie wykończeniówkę w spokoju.
Tobie chodzi o zasadność użycia cieplejszej (droższej) izolacji przy ogrzewaniu PCi.
No to policzmy (właściwie Ty będziesz liczył, a ja Ci tylko podpowiem co) czy znajdziemy te 3k i czy to ma sens.
Zacznijmy od OZC.
Jakie jest całościowe zapotrzebowanie domu na ciepło przy izolowaniu białym, a jakie przy izolowaniu szarym styropianem (skrót myślowy, bo o jakich lambadach mówimy to wiemy)?
Dzięki tej różnicy, możesz zastosować PCI z niższego typoszeregu.
Jaka jest różnica w cenie między typoszeregami pomp ciepła wybranego przez Ciebie producenta?
Myślę że już mamy w kieszeni 1700-3000zł, ale liczymy dalej.
Dolne źródło.
Wiesz jakim gruntem dysponujesz vel jaki typ DZ planujesz u siebie wykonać.
Słabsza PCi to mniejsze, mniej pracochłonne, a więc tańsze DZ.
Tu rozpiętość zaoszczędzonych zasobów może być ogromna w zależności czy będziesz je wykonywał samemu, czy odwierty będzie Ci wykonywała profesjonalna firma.
Górne źródło, czyli ogrzewanie płaszczyznowe w postaci podłogówki.
Znając dokładne zapotrzebowanie domu na ciepło, możesz już na etapie jej projektowania wyliczyć jakiego rozstawy rurek będziesz potrzebował dla zapewnienia odpowiedniego strumienia ciepła.
Instalator z łapanki rozłoży rurki co 15cm (dla spokoju, swojego spokoju), ale Ty jako świadomy inwestor równie dobrze możesz je rozłożyć co 25cm (stref brzegowych powiedzmy że nie tykamy), a nawet co 30cm.
Nie twierdzę że u Ciebie będzie możliwy aż taki rozstaw, bo nic nie wiem o Twoim domu.
Jak wszyscy wiemy, ściany to nie wszystko.
Większy rozstaw rurek to mniej materiału zasadniczego,
- być może mniejsza ilość pętli, a więc tańsze rozdzielacze,
- krótszy czas wykonania, więc koszt robocizny też w dół.
I na koniec zużycie energii przez sama PCI.
Słabsza PCi będzie zużywała mniej prądu, więc oszczędności przy jej eksploatacji będą może nie wielkie, ale długofalowe/stałe.

Fakt że wybudowanie domu który z racji tego że tylko stoi i dobrze izoluje od otoczenia, a przy okazji akumuluje ciepło nie wymaga stosowania jakiś "wodotrysków", więc pozwala na zastosowanie PCI nazwijmy to "tańszego producenta" (choć dla mnie akurat nie jest to żadnym argumentem, bo te tanie/tańsze grzeją tak samo dobrze mimo że nie można ich np. zaprogramować na miesiąc do przodu icon_biggrin.gif ) już pomijam.


Jeśli Cię nie przekonałem i w/g Ciebie nie znalazłem tych "dodatkowych" 3000zł na izolację to znaczy że masz "swoją drogę/swój tok myślowy" i ciężko będzie Cię odwieść od pierwotnej myśli.
Mnie się to w każdym razie układa w logiczna całość icon_smile.gif



Hahaha, ja nie wiem, czy u mnie na wykończeniówce będzie na czym oszczędzić jeszcze ;) Sam planuje położyć płytki, rozłożyć styro i podłogówkę, ocieplić dom, być może coś potynkuje, sam pomaluję itp... Wyposażenie - nie będzie z górnej półki, nie potrzebuję wodotrysków. Więc coś oszczędzić możę się uda, ale może to akurat pójdzie na okna? ;P

Ta różnica, o której pisałem, czyli 720 kWh na rok wynika właśnie z tego, co zamierzam położyć na dom, a maxymalna grubość dla mnei to 20 cm. Wiec rozpatrywałem włąśnie te styro, któe są dla mnie ok - 0.040 i ciepły grafit. Stąd też wyliczenia oszczędności dla zastosowania tego albo tego.

Róznica w obciążeniu cieplnym między tym styro a tym wynosi tylko 300 Watów i wynosi odpowiedniio ok 7845 a 8145, jednak z racji tego, że boję się , że jednak nei uda mi się zrobić wszystkiego tak, jak trzeba, planuję pompę 11 kW. Prawdopodobnie będzie to pompa PPC a koszty takowej to ECOPOWER C9 - 15300zł ECOPOWER C11 - 16700zł wg cennika, więc tutaj rzeczywiście można oszczędzić.

Grunt 0 niby wiem. Nie ma tam mokrości wielkiej, ale nie ma też piachów... Mam dylemat, ile dać kolektora poziomego, bo takowy planuję zrobić... Musze wykonać chyba badania gruntu, bo to moze mi zaoszczedzic kosztow, choc przyspoży innych...

A tak jeszcze wracając do pompy ciepła - nie jest to moze znany producent, ale za to jest ode mnie oddalony o 50 km, bedzie sam pewnie instalowal no i mysle, ze pompa niczym nie bedzie odbiegala od viesiaczy tym podobnych drogich pomp. Ot, rzeczywiscie, bedzie moze pozbawiona bajerów, ale co tam - to tak jak z telefonem - ma pelno funkcji, a korzysta sie z niewielu.

Wiesz, mnie nie trzeba przekonywac do szarego, mam rozeznany okoliczy rynek w tym styro totalnie, wszystkich dobrych producentow juz obcykalem i wiem, kto moze i po ile mi sprzedac. Ale na spokojnie policzylem ze oszczednoc nie jest jakas super no i poczytalem troszke o problemach z jego klejeniem , rozszerzalnoscia itp i troszke zaczalem sie zastanawiac...

Ale, zeby ktos mogl sobie sprawdzic to, o czym pisze, przesylam plik OZC z rogramu Sankomu Audytor pro 6.1, wersja demo. Sam robilem, wiec nie ma praw autorskich. Moze nie pelna profeska, ale mysle, ze wielkich bledow nie ma.

h_6.zip

Edytowano przez Ifarrg (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Można również łączyć dwa różny typy styropianu na różnych ścianach, szczególnie na balkonie lepiej wypadnie zastosowanie styropianu o mniejszej głębokości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli oblicza Pan zwrot z nakładów inwestycyjnych na styropian biały lub grafitowy, proponuję lekką modyfikację tego procesu i dokonanie obliczenia optymalnej grubości warstwy styropianu (dla każdego osobno) , zakładając różny koszt obu styropianów i koszty wytwarzania energii dla ogrzania budynku. Stosując metodę SPBT otrzyma Pan wyniki na podstawie obecnych kosztów energii , a metodę NPV na podstawie prognozowanych cen energii w przyszłości (np. wzrost o 1-3%). Dopiero taka analiza w pełni oceni, który wariant (styropian biały czy szary) jest dla Pana przypadku bardziej optymalny i jaka jest wskazana grubość izolacji.
e-rzecznik Knauf Therm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

NO dobra, to skoro już założyłem profil, to popiszemy trochę.

Muszę ocieplić ok 270m3 ścian. W planach 20 cm ocieplenia. Teraz pytanie - biały, czy styropian? Podliczenie

Cena białego 0,04 157 zł m3
cena szarego 0,031 212 zl m3



Chyba raczej 270m2 a nie m3 ścian. Pozatym przy takiej ilości cena 212 to jakoś drogawo, chyba że mowa o jakiejś megasuper firmie. Ja zdecydowanie powiedział bym że szary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Chyba raczej 270m2 a nie m3 ścian. Pozatym przy takiej ilości cena 212 to jakoś drogawo, chyba że mowa o jakiejś megasuper firmie. Ja zdecydowanie powiedział bym że szary.



No raczej 270m2 icon_biggrin.gif A mój post był z września, wtedy były inne ceny.

Kupiłem 20 cm grafitowego swisspora za 180 m3, chociaż tak rzutem na taśmę. Bo byłem już zdecydowany na EPS 70 knaufa. Nie wiem, czy dobrze zrobiłem, bo nadal uważam, że wielkich zysków z tego nie będzie, a i przy kładzeniu moga być problemy. No ale zobaczymy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No raczej 270m2 icon_biggrin.gif A mój post był z września, wtedy były inne ceny.

Kupiłem 20 cm grafitowego swisspora za 180 m3, chociaż tak rzutem na taśmę. Bo byłem już zdecydowany na EPS 70 knaufa. Nie wiem, czy dobrze zrobiłem, bo nadal uważam, że wielkich zysków z tego nie będzie, a i przy kładzeniu moga być problemy. No ale zobaczymy



Fachowcem nie jestem ale sporo informacji już przerzuciłem na taki temat jak, czym i za ile dobrze ocieplić. Moim skromnym zdaniem bardzo dobry wybór i cena.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To może dla kolejnych osób, które będą szukały rozwiązania dla siebie, krótko objaśnię różnicę pomiędzy oboma typami styropianów.
STYROPIAN GRAFITOWY różni się od tego klasycznego, białego typem surowca, z którego jest wykonany. Kompozycja grafitu dodana do cząsteczek polistyrenu spienialnego nadaje mu szary/grafitowy kolor i sprawia, że wykonane z niego płyty posiadają lepsze o ok. 25% parametry izolacyjności. Wybierając styropian o lepszych parametrach izolacyjnych możemy zastosować cieńszą warstwę ocieplenia. Ma to szczególne znaczenie przy ocieplaniu balkonów, loggi i innych miejsc, gdzie chcemy ograniczyć straty powierzchni użytkowej do minimum. Zastosowanie cieńszej warstwy styropianu grafitowego pozwala ponadto oszczędzić na odpadach, długości kołków, a także płytszych ościeżach (węgarkach) i obróbkach blacharskich.
Przykładowo, stosując 15 cm warstwę styropianu grafitowego o współczynniku przewodzenia ciepła lambda 0,031 W/(mK) otrzymamy zbliżony efekt izolacyjny jak w przypadku styropianu białego (lambda 0,044 W/(mK) o grubości 20cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taki sprawdzonym dobrym producentem jest Knauf Industries, produkujący cała rodzinę styropianów budowlanych Knauf Therm. Jako jeden z dwóch w Polsce, styropian Knauf Therm uzyskał certyfikat Gwarantowany Styropian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Taki sprawdzonym dobrym producentem jest Knauf Industries, produkujący cała rodzinę styropianów budowlanych Knauf Therm. Jako jeden z dwóch w Polsce, styropian Knauf Therm uzyskał certyfikat Gwarantowany Styropian.



Faktycznie - styropiany Fasada nie grafitowe mają współczynnik lambda 0,041 w najlepszym przypadku a "grafitowe" nawet 0,031.

I patrząc na stronę http://gwarantowanystyropian.pl/uczestnicy/certyfikaty/ wszystko się zgadza.
Tylko co tak faktycznie Program Gwarancji Jakości Styropianu "Gwarantowany Styropian" wnosi dla Inwestora??

Nie wyobrażam sobie by Klient miał ważyć w punkcie dystrybucji każdą paczkę styropianu. Jakie mogą być zatem odchyłki od nazwijmy to "prawdziwej wagi" - ujęte tutaj http://gwarantowanystyropian.pl//wp-conten...enia-tabela.pdf

Reasumując - co z produktami pozostałych producentów styropianu? Czy sama deklaracja nie wystarczy???
np. taka?? http://www.arbet.pl/files/UserFiles/file/D...G%2009.2015.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Styropian grafitowy - obecnie na rynku coraz więcej producentów. Nie zawsze dobra jakosć, zdecydowanie najlepiej wybierać styropian z rekomendacjami Instytutu techniki Budowlanej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patrzcie co znalazłem wyniki badań Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego http://wyborcza.biz/biznes/1,147758,202088...udowlanych.html !!! Jak widać wiele producentów wciska buble i mydli oczy!!!! Styropiany różnią się zawartością od tego co obiecuje na opakowaniu producent, uważajcie bo łatwo paść ofiarą oszustwa!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Patrzcie co znalazłem wyniki badań Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego http://wyborcza.biz/biznes/1,147758,202088...udowlanych.html !!! Jak widać wiele producentów wciska buble i mydli oczy!!!! Styropiany różnią się zawartością od tego co obiecuje na opakowaniu producent, uważajcie bo łatwo paść ofiarą oszustwa!!!



Oszustów nie brakuje ale jak ma to zweryfikować inwestor??
Przecież nie będzie zlecał ekspertyzy niezależnym laboratoriom bo na podejrzeniach i śledztwach mu życie upłynie.
Są Stowarzyszenia, które zrzeszając producentów danych grup produktów sa pewnego rodzaju gwarantem ich uczciwości.

Wspominałem już o stronie Gwarantowany Styropian. Jeste tam jednak aktualizacja z 2014 roku a to wcale nie znaczy, że Firmy, które nie biorą udziału w tym programie nie są godne uwagi. Znam kilka firm, których nie ma na liście a wiem, że ich styropian jest stosowany w wielu inwestycjach.

Poza tym ten artykuł się nie publikuje cały tylko sam początek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Oszustów nie brakuje ale jak ma to zweryfikować inwestor??
Przecież nie będzie zlecał ekspertyzy niezależnym laboratoriom bo na podejrzeniach i śledztwach mu życie upłynie.
Są Stowarzyszenia, które zrzeszając producentów danych grup produktów sa pewnego rodzaju gwarantem ich uczciwości.

Wspominałem już o stronie Gwarantowany Styropian. Jeste tam jednak aktualizacja z 2014 roku a to wcale nie znaczy, że Firmy, które nie biorą udziału w tym programie nie są godne uwagi. Znam kilka firm, których nie ma na liście a wiem, że ich styropian jest stosowany w wielu inwestycjach.

Poza tym ten artykuł się nie publikuje cały tylko sam początek.



Stowarzyszenia to raczej sztuka dla sztuki. Jak Inwestor sam nie przypilnuje, to nikt inny go w tym nie wyręczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Knauf Therm jest jedną z nielicznych marek styropianu na polskim rynku posiadających Certyfikat “Gwarantowany Styropian” przyznawany przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu (PSPS). Certyfikat został przyznany w 2013 roku.

Kupując styropian Knauf Therm oznaczony znakiem Gwarantowany Styropian na opakowaniu masz pewność, że:
• spełnia on wymagania wagowe dla każdej odmiany
• parametry deklarowane są zgodne z rzeczywistymi,
• wyroby są poddawane procesowi ciągłej kontroli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja kładłem grafitowy termoorganiki, skusiła mnie rekomendacja ITB a dodatkowo to, że jest ekologiczny i łatwy do obróbki. Lepiej dołożyć trochę kaski i kupić styropian dobrej jakości zwłaszcza, że teraz oszukują jak mogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja kładłem grafitowy termoorganiki, skusiła mnie rekomendacja ITB a dodatkowo to, że jest ekologiczny i łatwy do obróbki. Lepiej dołożyć trochę kaski i kupić styropian dobrej jakości zwłaszcza, że teraz oszukują jak mogą.


I właśnie Cię oszukali, wciskając, że styropian jest ekologiczny icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A czy to ważne dachówka wygląda jak do wykładania grobowców za darmo bym takiej kupy nie chciał.
    • Moja wina - nie doczytałem.    Sporo to zmienia. Potrzebny prosty wyciąg z połączeniem z przyrodą - najprostsze rozwiązanie. Nie musi mieć dużej wydajności ani większości filtrów tu wymienionych. Istniejący anemostat może robić za nawiew.      
    • Ja mam drewniany blat w kuchni i nie narzekam. U mnie leży klejonka dębowa 40mm grubości zamawiana kiedyś na allegro u jednego ze sprzedawców. W tamtym czasie co zamawiałem wychodziło jakieś 400zł za m2 + chyba ze 280zł za dowóz. Plus za to, że można było zrobić blat głębokości 90cm, a nie jak z paździerza 60cm i za każde 10cm chora dopłata. Mam ten blat już jakieś 5 lat i 2x w roku konserwuję go olejem 3v3 do blatów. Najprostsza i najprzyjemniejsza rzecz na świecie.
      Przeciera się blat wilgotną szmatką. Czeka kilka min aż wyschnie. Później olej nanoszę na szmatkę i wcieram w blat. Mam jakieś 5-6m2 blatu i zajmuje mi to max 30 min. Później za 30 min (albo jak producent podaje) ścieram suchą szmatką nadmiar oleju i gotowe.
    • Kto co lubi. Dla mnie ta ostatnia trochę już zbyt przytłaczająca. Osobiście lubię szary ale nie w wydaniu z kamieniem, bo przywodzi mi to na myśl jaskinię tylko raczej wolę szary związany z betonem. Są masy dekoracyjne imitujące beton architektoniczny. Ja robiłem np blat z takiego czego z Marnata. Wyszło OK, trwałość 10/10, ale czyszczenie tego jest przekichane. Jak ktoś ma pomysły do takich aranżacji (ja niestety nie mam takiej wyobraźni) to można zrobić wszystko np w szarym w betonie, bo są te masy na ściany, farby na sufit, płytki na podłogę. Nawet drzwi produkują już w okleinach imitujących beton. Ja takie chcę u siebie zamontować zamiast blatu betonowego ze względu na jego czyszczenie. Takie drzwi w moim zakresie cenowym ma np. Erkado u siebie i nawet model mi pasuje co jest w tym kolorze. Szkoda tylko, że mają jeden odcień betonu, bo ja do robienia blatu dodawałem trochę czarnego pigmentu aby przyciemnić kolor blatu.
      Tak czy inaczej tego Magnata na ściany polecić mogę ale niekoniecznie na takie zastosowania. No chyba że ktoś lubi pół weekendu siedzieć ze szczoteczką do zębów w łazience.
    • Ja coś musiałam przeoczyć, bo nie rozumiem tej dziury do łazienki. W sensie w moim domyśle była dziura na wylot, albo w ścianie zewnętrznej, albo przez strop. Rozumiem, że w domku z użytkowym poddaszem opcja nr 2 jest dość kłopotliwa, ale dlaczego nie nr 1? 
  • Popularne tematy

×