Skocz do zawartości

Pomysł na urządzenie kuchni


Recommended Posts

Napisano
Cytat

akurat ten problem jest łatwy do rozwiązania; po kiego grzyba Wam firanki w kuchni? icon_lol.gif


No wiesz takie krótkie miałem na myśli.
Zazdroski.
A jak nie na nie to na szybę poleci icon_biggrin.gif

Pieczemy średnio co drugi dzień
  • 3 tygodnie temu...
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Ciekawostka.
Byłem dzisiaj u teściowej.
Nie zgadniecie czym rozpalała w piecu kuchennym - gazetą.
Ale co to była za gazeta... Przyjaciółka z 1962 roku!
Z ciekawością przewertowałem co się też działo 50 lat temu.
W środku co było - projekt kuchni - kuchni estetycznej i jakiejś tam innej.
I co? Oprócz designu, (który wcale aż tak bardzo nie odbiegał) to jakbym patrzył na kuchnię z dzisiejszych projektów.


  • 4 tygodnie temu...
Napisano
o ja bym wertowała te gazety, ja mam stare burdy i również przeglądam jak moda kiedyś wyglądała i również się dużo powtarza icon_biggrin.gif u mojej babci jets taki piec kuchenny i tam też sie tak rozpala icon_biggrin.gif poza tym teraz kuchnie czerpią z takich retro klimatów itp. Ja sama taki letni domek urządziłam w takim wiejskim stylu, drewno gra pierwsze skrzype icon_biggrin.gif
Napisano
Płyta grzejna pod oknem nie jest dobrym pomysłem, nie tylko ze względu na chlapanie ale także otwieranie okna. Przeniosłabym płytę w kąt kuchni obok piekarnika. Wtedy można pomalować ścianę farbą Kuchnia-Łazienka i można spokojnie chlapać ;) Wszystko się umyje nawet buraczki! icon_smile.gif Opcja z piekarnikiem na dole i powiększeniem blatu też jest fajna. Lodówka zdecydowanie lepiej wygląda po lewej stronie okna.
Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Napisano
Cytat

Płyta grzejna pod oknem nie jest dobrym pomysłem, nie tylko ze względu na chlapanie ale także otwieranie okna. Przeniosłabym płytę w kąt kuchni obok piekarnika. Wtedy można pomalować ścianę farbą Kuchnia-Łazienka i można spokojnie chlapać ;) Wszystko się umyje nawet buraczki! icon_smile.gif Opcja z piekarnikiem na dole i powiększeniem blatu też jest fajna. Lodówka zdecydowanie lepiej wygląda po lewej stronie okna.
Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka



Tak - projekt jest na ukończeniu i jest kilka zmian.
Lodówka z lewej strony okna.
Dodatkowy blat jak w Koncepcji Stacha.
Jak będzie dopracowany to wkleję.
Dziękuję za podpowiedzi.
Napisano
Uch - dostałem wycenę kuchni.
Trochę się załamałem - delikatnie ujmując.
17 tysiaków.

Z czego robić fronty?
Mdf laminowany, lakierowany, pcv, fornir, drewno icon_eek.gif
Nie myślałem, że ta aż taki trudny wybór.

Na drewno mnie nie stać.
mdf laminowany też drogi.

Fornir?

mdf foliowany czy laminowany?

Jak się ma wytrzymałość forniru do mfd?
Gość mhtyl
Napisano
Tylko abyś nie wkopał się jak Agata z tymi meblami (czego oczywiście Tobie nie życzę a Agacie współczuję), nie wiem czy czytałeś jej temat o boazerii za pomalowanie m2 350 zł.
Co do wyboru musisz niestety sam dotknąć, oglądnąć i wybrać między ceną a wyglądem. Fornir jest o wiele lepszy i trwalszy od mdf ale też i droższy.
Napisano
Cytat

Dasz radę icon_biggrin.gif i na fronty drewniane zostanie...


Optymista
Ceny 1m2 szafek to od 800 mdf folia i od 1200 fornir...
tak średnio.
drewno od 1500

koncepcja teraz jest taka (fronty i kolorystyka dobrana pierwsze-lepsze)

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

jaki okap wybierzesz? wyspowy czy sufitowy?


Właśnie nie wiem icon_biggrin.gif

Nie dołączyło mi wczoraj dwóch plików

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Fronty będą raczej proste (bez frezów) w kolorze mahoń(?) a blaty jasne, gładkie.

Z wyceną zszedłem do około 10 tys. z frontami w okleinie, bez szału w wyposażeniu szafek (np. bez kosza obrotowego)
Napisano
Ktoś ma doświadczenia z frontami fornirowanymi lub drewnianymi?
Wizualnie robią świetny efekt, tylko czy nie za delikatne do kuchni?
Fornir nie jest odporny na wilgoć i zarysowania a drewno na zmiany temperatury i wilgotności.
W kuchni wiadomo - tu zmywarka, tu piekarnik, tu zlew.
Z tego wszystkiego to te laminowane mogą być najtrwalsze... ??

Stachu - może Ty coś doradzisz? W co iść?
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

warto. niezniszczalne.


Własnie tego potrzebowałem - impulsu.
Mam już gotowy projekt kuchni - ale jeszcze nie chcę zapeszać, więc nie wklejam.
Dogrywam szczegóły finansowe.

Napisano
Rada ode mnie. Warto jest kupić sprzęt nie w studio mebli kuchennych ale w sklepie agd W nich rownież można negocjować szczególnie przy większych zakupach. Dobre ceny ma sklep rtv Euro agd gdzie sam kupowałem sobie laptopa. Duża sieć tak więc często mogą sobie pozwolić na większe promocje i spore obniżki z uwagi na ich obrót, który do malych nie należy.
  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Mam już kuchnię
Doczekałem się!

:4_16_1:

Muszę zamontować płytę i piekarnik.
Szybkie pytanie - to wycięcie na płytę grzejną nie jest za blisko krawędzi (6cm)?
Dopiero teraz zaczynam się zastanawiać.
Płyta niby 38mm ale to kruche jest jak diabli.
Pewnie gdybym trzasnął mocniej ręką to złamię w połowie jak nic.
Nie trzeba tego jakoś wzmocnić od spodu zanim przykręcę piekarnik?

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg






Pytanie pomocnicze - Ile mogą być warte moje stare meble (bez blatów)?
Szafki są w naprawdę dobrej kondycji, poza tą spod zlewu, gdzie są jakieś zacieki i przybrudzenia wewnątrz.
Zastanawiam się czy nie wystawić na olx ale nie wiem czy jak powiem 250 zeta to nie przesadzę?
Potrzebuję dokupić trzy lampy i trzy stołki to chociaż coś na to by z tego było.

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Wycinając otwór pod płytę, musisz go przecież wypośrodkować - musi coś zostać i z tyłu, za płytą - i tak wychodzi ok 6 cm...
Blat oparty jest przecież na szafce, nie będziesz - chyba icon_confused.gif - chodził po tym blacie w okolicy płyty, więc nic jej nie grozi icon_biggrin.gif .
Raz tylko przy układaniu blatu po wycięciu otworów na płytę i zlewozmywak, przy nieostrożnym obchodzeniu się z tym 3,5 metrowym blatem w dość ciasnej kuchni złamało się w miejscu wyciętego otworu - ale to tylko w tej okoliczności blatowi grozi niebezpieczeństwo... Wzmacnianie nie ma sensu...

A "stare" szafki wyglądają porządnie, myślę, że proponowana cena nie jest "z kosmosu", zresztą dopisz "cena do niewielkich negocjacji"
Napisano
A tak prezentują się nowe mebelki.

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg




Muszę jeszcze zamontować lampy, przemalować okno (chyba - raczej tak) i dokonać renowacji fug (nie zdążyłem wcześniej)

Dziękuję wszystkim za rady z których co nieco skorzystałem - a jakże.
Stachu Tobie szczególnie, gdyż zainspirowałeś mnie swoim pomysłem, który lekko przerobiliśmy.
Mam nadzieję, że godnie.

Zapomniałbym - jeszcze okap-pochłaniacz muszę kupić.
Napisano
icon_redface.gif
To chyba Ty jeden nie uważasz mnie za upierdliwego staruszka, któremu nic się nie podoba, nawet większość grillo-wędzarni...

Ale, żeby nie było...
Uchwyty dałbym inne icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

A "stare" szafki wyglądają porządnie, myślę, że proponowana cena nie jest "z kosmosu", zresztą dopisz "cena do niewielkich negocjacji"



Tylko nie zaczynaj wtedy od 250, raczej 400.
Napisano
Cytat

Ale, żeby nie było...
Uchwyty dałbym inne icon_rolleyes.gif



Nie Ty jeden icon_biggrin.gif


Cytat

Tylko nie zaczynaj wtedy od 250, raczej 400.


To negocjacje idą tylko w jednym kierunku - w dół?
icon_biggrin.gif

Właśnie wykipiał mi pierwszy makaron, gotowany na płycie.
To była chwila...
Znaczy się chrzest przeszła...
Napisano
Nie ma potrzeby. Powiedz, że jest kilku chętnych za kwotę taką i taką (nie będzie wtedy negocjacji) i kto pierwszy ten lepszy to zawsze działa na podjęcie szybkiej decyzji icon_biggrin.gif
Napisano
Mam nadzieję, że posłuchałeś retro i zażyczyłeś sobie te cztery stówki...

Mam nadzieję, że posłuchałeś retro i zażyczyłeś sobie te cztery stówki...
Napisano
Cytat

Mam nadzieję, że posłuchałeś retro i zażyczyłeś sobie te cztery stówki...

Mam nadzieję, że posłuchałeś retro i zażyczyłeś sobie te cztery stówki...



Niestety tylko trzy, bo było to wczoraj a Retro pisał dzisiaj.
Chcę się tego szybko pozbyć bo mi to przeszkadza w mieszkaniu.
Klient i tak musi zapłacić jakiś transport.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Mam problem z doborem okapu.
Nie bardzo wiem z czym się to je.

Zależy mi tylko na funkcji pochłaniacza i nie wiem czy muszę kupić okap wyspowy czy kominowy?
Płytę mam w wyspie więc pewnie wyspowy ale może i kominowy się nadaje?

Problem w tym, że nie chcę wydać na to majątku a wyspowe zaczynają się od 1000 a kominowe połowę mniej.
Mocowanie musi być w suficie lub jakiś zwisający.

Przykładowe okapy z alle, które mnie zaciekawiły:

1
2
3
4

Ne wiem na co zwracać uwagę?
Filtry?
Szerokość?

Ten ostatni - jak doprowadzone jest napięcie?
  • 3 miesiące temu...
Napisano
A macie jakiś pomysł na to by odnowić lodówkę? Dokładnie mam problem bo moja lodówka podczas remontu została strasznie obita i wygląda strasznie a jest nowa i może jeszcze trochę posłużyć więc nie chcę jej wymieniać. Koleżanka podpowiada by kupić naklejki takie specjalne do lodówki właśnie. No i niby pomysł fajny, przeglądam sklepy z tymi artykułami i wybór naklejek jest spory, ale są też maty magnetyczne i tu mam dylemat co będzie lepsze? Może ktoś z Was coś doradzi?
  • 10 miesiące temu...
Napisano

Warto wykorzystać przestrzeń nieoczywistą :)  By nie zmienić narożnych szafek w irytujący składzik przydają się Cornery z wysuwanymi koszami (można samodzielnie dobrać ich rozstaw). Przydaje się też szuflada pod zlewozmywak i szuflada piekarnikowa. A jak walczysz o każdy centymetr - CARGO 2 MB (jedna szuflada wysoka i jedna niska o niewielkiej szerokości) idealnej wpasowuje się w niewielką przestrzeń między elementami kuchennej zabudowy. 

 

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Jeśli projekt ma być wykonany zgodnie z przepisami, to płyta gazowa nie powinna stać w świetle/pobliżu okna i to nie ze względu na pochlapanie firanek, ale na niebezpieczeństwo (przy uchylonym oknie) ich podpalenia oraz zgaszenia płomienia przez wiatr, przeciąg, powietrze. Nowoczesne kuchenki mają już blokadę dopływu gazu, gdy płomień gaśnie, jednak warto (przy takim układzie) pomyśleć o kuchni indukcyjnej. Jeśli ma pozostać płyta gazowa to lepiej byłoby ją umieścić dalej od okna, może na tej samej ścianie co drzwi? Do zabezpieczenia ścian polecamy oczywiście najlepsze farby z dodatkiem srebra -Śnieżka Kuchnia-łazienka, które zatrzymają rozwój pleśni i innych drobnoustrojów, a ewentualne plamy (nawet gorące, tłuste i z barwnikami) łatwo będzie zmyć.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...