Skocz do zawartości

Jestem na wózku i muszę zbudować sobie dom


Gość Leszek4

Recommended Posts

Napisano
Cytat

wełna mineralna DF44

lambda 0,044

rolka 8000x1200 (9,6 m2)

grubość 10 cm

cena 6,10 zł/m2
(cena brutto z 23% VAT)
SUPER CENA!!!
TRANSPORT CAŁA POLSKA!


nie chciałes takiej?


Nie widziałem tej oferty, choć wisi na alle nie od dzisiaj. Wprawdzie to gównolit, ale ta cena... :scratching:
(DF35 w rolce jest 5,75 mkw, a tej DF44 8,75...)
Napisano
Parametry musi trzymać - łaski nie robi.
A że nie nazywa się Mercedes tylko Opel, wiesz...
Kiedyś czytałem porównanie flagowej omegi z Mesiem.
Okazało się że dzieliła je komfortem użytkowania tylko cena ( 2 krotnie wyższa z racji marki na masce silnika)
Napisano (edytowany)
Cytat

Parametry musi trzymać - łaski nie robi.
A że nie nazywa się Mercedes tylko Opel, wiesz...
Kiedyś czytałem porównanie flagowej omegi z Mesiem.
Okazało się że dzieliła je komfortem użytkowania tylko cena ( 2 krotnie wyższa z racji marki na masce silnika)

lambda 0,044

rolka 8000x1200 (9,6 m2)

grubość 10 cm



Niby tak, ale te właśnie parametry są słabiutkie. Mało wełny w tej wełnie, jak daje się upchać w rolce o dobrych kilka metrów kwadratowych więcej, niż np. w DF35 (5,75 m2). Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
Napisano
WEŁNA MINERALNA Schwenk climowool proponuje na ten produkt zwrócić uwagę, bo cena jej jest dość atrakcyjna w porównaniu z konkurencją.
Napisano
Cytat

WEŁNA MINERALNA Schwenk climowool proponuje na ten produkt zwrócić uwagę, bo cena jej jest dość atrakcyjna w porównaniu z konkurencją.


W moim rejonie wychodziła drożej (12,55 zł/m2). W sumie to miałem ją kupić, ale w ostatniej chwili zdecydowałem się na Ursę po 11,20.
Napisano
No cóż, już kupiłeś to możemy sobie pogdybać icon_biggrin.gif ale pamiętam, że była kiedyś firma podajże z Warszawy która miała bardzo dobra cenę na ta wełnę i dostarczała do domu. Mowa tu o ilościach znacznych a nie o kilku rolkach. Na ocieplenie 100 m2 już można było się załapać.
Napisano
Cytat

Jak zbuduję z 10 domów, to Ci powiem. icon_biggrin.gif



Mi jeden sprzedasz po kosztach wtedy - mam nadzieję.
Bo patrząc na postępy i na dobór fachowców oraz tempo parterówki - wezmę w od Ciebie - w ciemno! icon_smile.gif
Napisano
Teraz stoję przed walką z wodą, ogromem wody z wylewek.
Na razie są jedynie okna uchylone i niedomknięte rolety, tj. wentylacja przeciągowa, bo mechaniczna jeszcze nie ma centrali.

Być może za tydzień będzie kocioł, to podpiszę umowę z gazownią i zacznę stopniowo wygrzewać podłogi przy uchylonych oknach. Dopóki wilgotność powietrza nie spadnie do rozsądnego poziomu, to poprzestanę na położeniu stelaży sufitu podwieszanego. Płyty gk, jak będzie sucho.

Okropnie namęczyłem się ze sprzedawczykiem kotłów gazowych, żeby zechciał sprowadzić i zamontować mi to, co ja chcę, a nie to, co chce on. A więc będzie: Immergas Victrix 1,9-12 kW + sterownik Car V2 + zasobnik 160 l.
Według niego mój kociołek wątpliwe, że będzie pracował kiedykolwiek z mocą minimalną, a z kolei moc maksymalna jest za mała do ogrzania cwu.
No to będziemy marzli w domu i kąpali się w zimnej wodzie. I basta!
Napisano
Cytat

Teraz stoję przed walką z wodą, ogromem wody z wylewek.
Na razie są jedynie okna uchylone i niedomknięte rolety, tj. wentylacja przeciągowa, bo mechaniczna jeszcze nie ma centrali.

Być może za tydzień będzie kocioł, to podpiszę umowę z gazownią i zacznę stopniowo wygrzewać podłogi przy uchylonych oknach. Dopóki wilgotność powietrza nie spadnie do rozsądnego poziomu, to poprzestanę na położeniu stelaży sufitu podwieszanego. Płyty gk, jak będzie sucho.


Co do przeciągu przy wylanych świeżo posadzkach to nie jest dobry pomysł bo mogą się powciągać od przeciągu i będą nierówne.
Druga sprawa to szybkość ich wygrzewania. Tydzień to tez za krótko aby można było je wygrzewać. Co najmniej z dwa, trzy tygodnie.
Napisano
Cytat

Druga sprawa to szybkość ich wygrzewania. Tydzień to tez za krótko aby można było je wygrzewać. Co najmniej z dwa, trzy tygodnie.


Prawidłowo 1mm = jeden dzień. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Prawidłowo 1mm = jeden dzień. icon_smile.gif


Wiśta wio łatwo powiedzieć icon_biggrin.gif kto będzie ze suwmiarką mierzył icon_razz.gif
Mi chodziło o to aby posadzka sama dobrze związała.
Napisano
Leszku, pozwolę sobie pociągnąć dalej temat związany z wygrzewaniem.
Cytat

"Uruchamianie i regulacja hydrauliczna instalacji ogrzewania podłogowego
W okresie rozruchu należy utrzymywać przez 3 doby temperaturę zasilania równą 25°C, na-
stępnie podwyższać co 5 stopni na dobę do temperatury maksymalnej. Uruchomienie instalacji
powinno nastąpić po okresie wiązania zaprawy (dla betonu wynoszącym 20–28 dni, dla jastrychu
anhydrytowego 7 dni)."


A źródło, a raczej to gdzie na to się natknąłem to zawdzięczam PeZetowi, zajrzyj sobie https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...st&p=494035
Napisano
No dobra, składam kotłownię, którą uprzednio wykafelkowaliśmy glazurą pośledniejszego gatunku.
CO i CWU powinny być gotowe pojutrze po południu.
W związku z tym jutro załatwiam temat kominiarza i umowy z gazownią, żeby zrobić rozruch i wygrzewać podłogi czym prędzej.

Przypomnę, że wylewki zostały zrobione 7 grudnia. Dom jest w całości ogacony. Ściany 20 cm styropianu grafitowego, podłogi 36 cm styropianu eps100, strop 40 cm wełny DF35.
Wentylacja przeciągowa.
Wstawiłem też docelowe drzwi pcv pomiędzy domem a garażem oraz pomiędzy garażem a kotłownią.
Muszę tylko jeszcze zje**ć monterów i przygonić do poprawki, bo jak zobaczyłem ten ich "ciepły montaż", to zawyłem z "zachwytu", jak jakiś kojot chyba.

Obecnie mam w domu jakieś 10-14 st. C. Nagrzewam wędkarskim piecykiem naftowym o mocy 2,8 kW, który ostatnio pracuje jakieś 8 godz. na dobę. Co jakiś czas otwieram okna i robię przeciągi w celu wygonienia wilgoci.
W różnych słabo wentylowanych zakamarkach ustawiam wentylator biurowy, który skutecznie rozgania zastoiny powietrza.
Rozpocząłem też montaż stelaży sufitu. Będzie na krzyż.

Jak uruchomię CO, to zamierzam okna uchylić na stałe.
Jakieś uwagi?
Napisano (edytowany)
Cytat

Wiśta wio łatwo powiedzieć icon_biggrin.gif kto będzie ze suwmiarką mierzył icon_razz.gif
Mi chodziło o to aby posadzka sama dobrze związała.


Wygrzewanie zaczyna się po okresie wiązania wylewki tzn 28 dni ale to dotyczy normalnych temperatur, a w tych warunkach temperaturowych to może wyjść nawet 2 miesiące albo dłużej samego wiązania.
W czasie rozruchu wygrzewania, woda ciepła najpierw oddaje ciepło warstwie, w której znajdują się rury, podczas gdy górna warstwa oddalona od rurek pozostanie zimna. Takie wydłużenie termiczne jastrychu tylko w dolnej strefie spowoduje wygięcie płyty, co ujawni się unoszeniem brzegów a zwłaszcza narożników. Zjawisko to nasila się, gdy w czasie rozruchu temperatura otoczenia płyty wewnątrz pomieszczenia jest dużo niższa od temp. wody grzejnej . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Wygrzewanie zaczyna się po okresie wiązania wylewki tzn 28 dni ale to dotyczy normalnych temperatur, a w tych warunkach temperaturowych to może wyjść nawet 2 miesiące albo dłużej samego wiązania.
W czasie rozruchu wygrzewania, woda ciepła najpierw oddaje ciepło warstwie, w której znajdują się rury, podczas gdy górna warstwa oddalona od rurek pozostanie zimna. Takie wydłużenie termiczne jastrychu tylko w dolnej strefie spowoduje wygięcie płyty, co ujawni się unoszeniem brzegów a zwłaszcza narożników. Zjawisko to nasila się, gdy w czasie rozruchu temperatura otoczenia płyty wewnątrz pomieszczenia jest dużo niższa od temp. wody grzejnej .



Różnica temperatur - jak najbardziej, podobnie jest z różnicą wilgotności jastrychu, góra wysycha i kurczy się unosząc brzegi i narożniki. Na szczęście po wysuszeniu, powierzchnia jastrychu w znacznej większości, wraca do poprzedniego kształtu.

Moim zdaniem, zimą jastrychy grzewcze łatwiej wygrzać - większa różnica temperatur i zawartości wilgoci, pomieszczenie - zewnątrz.

Latem przy wysokiej temperaturze i większej zawartości wilgoci w powietrzu, wygrzewanie jest mniej efektywne.

Oczywiście zawsze na efektywność wygrzania największy wpływ ma temperatura wygrzewania, co przy pompie ciepła jest dosyć kosztowne.


Napisano
Kotłownia. To dość głupia nazwa dla pomieszczenia, w którym kocioł zajmuje najmniej miejsca.
Dzisiaj rano został odpalony. To taka szafka na kosmetyki dla kobiety, która niespecjalnie ich potrzebuje. Proszę mi się nie dziwić, ja ciągle mieszkam w bloku i taki rzekomy kocioł, to dla mnie miał być KOTŁEM!



No nic, wstawię tam trzy moje zapasowe bolidy i zamiast kotłowni będzie wózkownia.



A jak chodzi o meritum, to zasilanie podłogówki puściłem na 20 st. C. Na powrocie mam 15 st. C. Przed chwilą zwiększyłem zasilanie na 25 st. C.
Prócz podłogówki na pierwszym zdjęciu widać drugą pompę. No bo zięć wymyślił drugi-cieplejszy obieg do trzech grzejników drabinkowych w łazienkach i w pralni. Dla mnie to trochę głupota, bo wolałem drabinki elektryczne, ale przecież nie zamieszkam tam sam, więc i spolegliwość była dobrze postrzegana. icon_wink.gif

A teraz się pochwalę. Zasobnik cwu ma pojemność 160 l i, z uwagi na rozkład parterówki, jest też cyrkulacja ciepłej wody. No ale NASZA SUPERpompka z Grundfosa ma nastawy czasowe, kiedy ma się ona uruchomić, np. przed moją pobudką, o 9 rano... icon_biggrin.gif


Napisano
Mam prosbemożesz wklejać mniejsze zdjęcia bo ledwie się to otwiera a własciwie wcale
Napisano
Ociepliliśmy strop. Młody zrobił na poddaszu jedną, wielką kanapę.



A to jest ta pompka cyrkulacyjna z timerem. Wprawdzie jeszcze nie podłączona do prądu, ale nie zamierzam się dzisiaj tam kąpać.



Montujemy też stelaże sufitowe.



Napisano
Nie znam się na instalacjach CO. Ale coś tam kumam.
Widzę problem w tym, co poskładali u mnie instalatorzy, ale wolę się upewnić.
Chodzi mi o to, że wg mnie teraz może dochodzić do zasilania podłogówki gorąca wodą z powrotu z drabinek łazienkowych. Tym bardziej, że ten drugi obieg ma niskie opory w porównaniu do orurowania podłogówki, a drabinki będą tylko trzy.

Może komuś się będzie chciało rozkminić moją myśl. Chcę zawołać jutro instalatora, póki mu jeszcze nie zapłaciłem, opowiedzieć o moich wątpliwościach i poprosić o przeróbkę tej instalacji. Ideę naszkryfałem na obrazku.

Napisano
Skoro temat jeszcze otwarty to ja bym zrobił obieg drabinek razem z sprzęgłem (obyło by się bez tej dodatkowej pompy), a podłogówkę po sprzęgle.
Napisano
Cytat

Tam już są trzy pompy jedna ukryta jest w kotle. icon_smile.gif


Dokładnie. Pompa w kotle obsługuje drabinki i sprzęgło, a od sprzęgła lecimy tylko podłogówką. Zawór mieszający na podłogówce też bym zmienił na siłownikowy (siłownik można dostawić z czasem).
Napisano
Cytat

Dokładnie. Pompa w kotle obsługuje drabinki i sprzęgło, a od sprzęgła lecimy tylko podłogówką. Zawór mieszający na podłogówce też bym zmienił na siłownikowy (siłownik można dostawić z czasem).


Jakby nie sprawiło Ci to zbytniej trudności, to prośba o naszkicowanie tego. icon_smile.gif
Ta dodatkowa pompa została zabudowana, bo plątała mi się taka po placu, więc instalator ją tam wcisnął. Usunąć?

Czym w praktyce różni się obecny zawór z siłownikowym, że warto to zmienić?

Chcę się przygotować do dyskusji z instalatorem, który może pokonać mnie doświadczeniem. icon_biggrin.gif
Napisano
Zawór z siłownikiem możesz podpiąć pod sterownik np. pogodowy i wtedy automatycznie dostosowuje temperaturę podłogi do temperatury zewnętrznej. Moim zdaniem warto ponieważ pogoda i temperatura zmieniają się ostatnio bardzo dynamicznie i nawet wahania dzienne wynoszą ok 10* .
W aktualnym przypadku manualnie możesz zmieniać temperaturę podłogi (pod tym kwadratowym dekielkiem masz pokrętło z skalą).
Pompa kotła z łatwością da radę z 3 drabinkami więc ja bym usuną tą dodatkową.

Przy zasobniku gdzie jest wpięta cyrkulacja niech instalator da filtr poziomo i przeniesie zawór zwrotny za pompę.
Napisano
Na chybcika namalowałem (Picasso?). Czy tak jest dobrze?

Wyciąłem pompę od drabinek i jedziemy na pompce z kotła.
Do zaworu trójdrożnego wraca tylko powrót z podłogówki (wyciąłem powrót z drabinek).
Powrót z drabinek przepiąłem bezpośrednio pod sprzęgło. Zawór trójdrożny nie może teraz pobrać wody z gorącego powrotu drabinek, bo odcina je zawór zwrotny.

Napisano
Cytat

Na chybcika namalowałem (Picasso?). Czy tak jest dobrze?

Wyciąłem pompę od drabinek i jedziemy na pompce z kotła.
Do zaworu trójdrożnego wraca tylko powrót z podłogówki (wyciąłem powrót z drabinek).
Powrót z drabinek przepiąłem bezpośrednio pod sprzęgło. Zawór trójdrożny nie może teraz pobrać wody z gorącego powrotu drabinek, bo odcina je zawór zwrotny.


On chciał gonić drabinki w małym obiegu, przed sprzęgłem. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

On chciał gonić drabinki w małym obiegu, przed sprzęgłem. icon_smile.gif


Dokładnie. Jak się wyrobię z pracą to coś postaram się narysować.
Napisano
Cytat

Tak na szybko.

Jednak nie icon_confused.gif - za żadne skarby nie chce załadować....

Poszło. Trochę uproszczony, ale idea jest jasna icon_biggrin.gif


Uff, już se myślałem, że kompletnie czegoś tu ne rozumiem, a Ty namalowałeś to, co zrozumiałem po Twoich i animusa dywagacjach.
No, dzięki!
Idąc za ciosem: mam regulatory na sześciu obiegach. No wiecie, czujniki temperatury w pokojach, które przymykają elektrozawory na odpowiadających im pętlach podłogówki na rozdzielaczu.
Tylko że do tego będzie sterownik pogodowy, który niby ma czuwać nad całością. Immargas Victrix Car V2. Leży on jeszcze w pudełku. Na mój lamerski tutaj rozum, przydławiał on będzie palnik w kotle, a nie trójdrożny zawór, który jest sercem tego układu.
Prośba więc o rozjaśnienie. icon_biggrin.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
W celach kronikarskich odnotuję, że coś tam dłubiemy:
- wypłytkowaliśmy kanał w garażu,
- glazura jest też w mojej łazience i w pralni,
- bawimy się z trawertynami (gdzieniegdzie, jako dekoracyjne wstawki) i stiukami.

Od jutra ostro zabieramy się za sufity.

Kuchnia będzie biało-czarna, w wysokim połysku, więc i stiuk wenecki na spiżarce nawiązuje barwą.

Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

W celach kronikarskich odnotuję, że coś tam dłubiemy
- bawimy się z trawertynami



Przeczytałem - "bawimy się z transwestytami"
Szybko założyłem brele i mi ulżyło od razu icon_smile.gif
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Przeczytałem - "bawimy się z transwestytami"
Szybko założyłem brele i mi ulżyło od razu icon_smile.gif


Oooo, prezesu, czyżby jakieś traumatyczne wspomnienia? icon_mrgreen.gif

W celach kronikarskich:

Rozstałem się z ekipą od sufitów i gładzi. Była z początku 2-osobowa, a potem ostał sie ino jeden niedobitek. No i on też poległ.
Jako że ponoć jestem wredny inwestor, to obyło się bez zapłaty końcowej (coś ponad 1000 zł). Jednakże pokojowo. Pod wpływem argumentów pan/owie sami zaproponowali odejście.

Następny fachman już przebiera nogami, że dokończy to, co rozbabrane do świąt, za zapłatą w kwocie jakichś 5-ciu stów. No, zobaczymy.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Gładzie niemal zakończone. Malujemy sufity, płytkujemy podłogę w salonie, a także:

Moją garderobę wyklejamy papierem śniadaniowym, gniecionym i wałkowanym farbą. Będzie to jeszcze barwione i pokrywane werniksem metalicznym brązowym.
W planie efekt skóry na ścianach.



Wychodzimy z tej garderoby i widzimy stiuk granitowy na jednej ze ścian w mojej sypialni.



A na przeciwległej ścianie trawertyn na szerokości łóżka. Na to jeszcze pójdzie werniks metaliczny, przetarty gąbką, aby pozostał tylko we wżerach. Resztę ścian chyba rozjaśnimy farbą ceramiczną, jasny cytryn zdaje się.



Napisano
Cytat

pełen lans icon_cool.gif


Taaa...
I duże ryzyko, bo albo będzie gustownie, albo kiczowato. Improwizacje zawsze niosą za sobą takie ryzyko. icon_biggrin.gif
Ale to w końcu moja sypialnia i jak wyjdzie to drugie, to se wmówię, że jednak jest to pierwsze. icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

Taaa...
I duże ryzyko, bo albo będzie gustownie, albo kiczowato. Improwizacje zawsze niosą za sobą takie ryzyko. icon_biggrin.gif
Ale to w końcu moja sypialnia i jak wyjdzie to drugie, to se wmówię, że jednak jest to pierwsze. icon_mrgreen.gif



aż Ci zacytuję siebie samą z mojego dziennika icon_biggrin.gif

Cytat

[...]liczy się smaczek. Style można łączyć i wtedy wychodzi coś niebanalnego i zapierającego dech w piersi... albo kaszana

u mnie jednak przeważnie coś niebanalnego icon_lol.gif

Napisano
Moja garderoba.
Papier śniadaniowy przyklejony i zabarwiony. Gotowe. Fotka sprzed tygodnia.
Mam w niej światło ledowe o ciepłej barwie, co nieco zniekształca kolor zdjęć. W realu jest nieco inaczej.
Dzisiaj na podłodze jest już też glazura.



Jak ją teraz wyposażyć? Ma ktoś może regały systemu Elfa?
Widzę w nich dużą praktyczność i łatwość dostosowywania do własnych potrzeb.
Jak mi ktoś nie wybije tego z głowy, to kupię.

Napisano
Cytat

Mam w niej światło ledowe o ciepłej barwie, co nieco zniekształca kolor zdjęć.


Nieprawda. Tutaj jest zimne światło z reflektora na stojaku. Jakiś zakręcony jestem. icon_lol.gif
A ten papier na ścianach, to można podejrzeć na filmiku.

Napisano
Od wczoraj stawiamy kuchnię. Jeszcze jutro i będzie niemal koniec.

Mamusia moja zasuwa w wiadrem i pędzlem na drabinie, jak baletnica. Coś pięknego! Największy MISTRZ na mojej budowie. Kafelkarze i wszyscy, którzy się z nią zetkną, sprawiają mi przyjemność, mówiąc, że takiego fenomenu w życiu nie widzieli.
A ta dokładność! Ech... Całe zawodowe życie w budownictwie.

No dobra, dość zachwytów.
Tragedia się stała!
Nie mogę wejść do domu! Te skurkowańce płytkarze są we wiatrołapie i nie ma szans na wjazd bolidem do chałupy. Kuchnia powstaje bez mojej wścibskości.
Zdaje się, że jestem jedyną osobą, którą na tej budowie to zmartwiło... icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

a oknem ?
albo przez taras ?


Lało. Błoto. No i musiałbym znowu zrobić pochylnię, bo teren jest poniżej (wszak nie ma jeszcze tarasu).
Znalazłem więc lepsze wyjście:
- Mam to w doopie i zajmuję się takimi sprawami, jak zgłoszenie chałupy do użytkowania, zmiana taryfy elektrycznej, a jutro zrobię najjjjjlepsze: pójdę do knajpy!

DSC01446.jpg

icon_mrgreen.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...