aleksander_a Napisano 1 października 2013 Udostępnij #1 Napisano 1 października 2013 Witam,Parę słów wstępu, co buduję: dom piętrowy (dwie pełne kondygnacje), strop nad parterem Teriva, strop nad piętrem drewniany, strych nieużytkowy, nieogrzewany. W domu na parterze i piętrze podłogówka (poza garażem, który będzie nieogrzewany i oczywiście strychem).Na podłodze strychu obecnie są położone deski, jednakże chciałbym położyć jakąś matę wygłuszającą i płyty OSB jako docelową podłogę.Przymierzam się do ocieplenia domu od wewnątrz - w pierwszej kolejności stropu nad piętrem.Planuję dać 18 cm wełny 0,34 pomiędzy belki stropowe, oraz 15 cm wełny 0,39 pod belkami, jako drugiej warstwy plus folia paroizalcyjna i zabudowa z płyt GK.W późniejszym terminie myślę o ociepleniu strychu - wełna pomiędzy krokwie i pod nimi.Wykonawca zwrócił mi jednak uwagę, żeby nie ocieplać w taki sposób (stropu i strychu), gdyż ocieplając strop nad piętrem a następnie ocieplając strych nieogrzewany doprowadzę do tego, że na strychu będzie się skraplała wilgoć.Czy faktycznie tak będzie się działo, jeżeli ocieplę zarówno strop, jak i strych?Jeżeli tak, jak temu zaradzić? Nie chciałbym, aby ciepło uciekało mi na strych, ale z drugiej strony nie chcę też zostawiać struchu całkowicie nieocieplonego, gdyż np. ma tam pracować rekuperator.Jak się ma do przedstawionego powyżej zamysłu ocieplenia fakt ułożenia planowanej podłogi na strychu?Wszelkie porady mile widziane.Dziękuję i pozdrawiam,Olek Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 2 października 2013 Udostępnij #2 Napisano 2 października 2013 Wykonawca ma rację. Strych powinien być wentylowany, zatem nie ma sensu ocieplane dachu - chyba, że jako ochronę przed nagrzewaniem w okresie lata. Centralę wentylacyjną można ocieplić niezależnie łącznie z rurami rozprowadzającymi. Link do komentarza
aleksander_a Napisano 2 października 2013 Autor Udostępnij #3 Napisano 2 października 2013 Witam i dziękuję za odpowiedź.Strych mimo wszystko chciałbym ochronić przed upałami w trakcie lata i przed nadmiernym wyziębieniem w zimie.Jak w takim przypadku najlepiej postąpić aby zapewnić wentylację strychu?Pozdrawiam,Olek Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 2 października 2013 Udostępnij #4 Napisano 2 października 2013 Sposób wentylacji zależy od kształtu i wielkości dachu. Typowe rozwiązanie - otwory w przeciwległych ściankach szczytowych i ewentualnie kominki wywiewne w dachu. Link do komentarza
Marko87 Napisano 3 grudnia 2013 Udostępnij #5 Napisano 3 grudnia 2013 Witam,fachowcem nie jestem, ale ja ocieplałem poddasze pianką poliuretanową (poprzez natrysk). Przekonały mnie jej bardzo dobre właściwości oraz właśnie to, że pianka posiada lepsze parametry przeciwwilgociowe niż wełna i z tego co dobrze zrozumiałem - nie trzeba żadnych specjalnych wentylacji robić. Również zależało mi, żeby zimą ciepło nie uciekało z zewnątrz, a latem upał nie dostawał się do wewnątrz. Dopiero pierwszy rok zimy przede mną - zobaczymy, czy jakąś oszczędność odczuję na rachunkach w porównaniu do zeszłego roku . Minusem jest jednak wyższa cena ocieplania - coś za coś. Oczywiście najlepiej skorzystać jeszcze z porady fachowców zajmujących się ocieplaniem metodą natrysku pianki, wiadomo - każdy przypadek jest inny. Pozdrawiam, Link do komentarza
PeZet Napisano 3 grudnia 2013 Udostępnij #6 Napisano 3 grudnia 2013 Cytat (...) ocieplałem poddasze pianką poliuretanową (poprzez natrysk). (...) Minusem jest jednak wyższa cena ocieplania - coś za coś. Rozwiń Cena ocieplania pianką PUR jest niestety o wiele wiele i jeszcze raz wiele za wysoka w stosunku do korzyści. Liczyłem, czytałem.Gdyby ta technologia była tańsza, byłoby o czym myśleć. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 3 grudnia 2013 Udostępnij #7 Napisano 3 grudnia 2013 Licz jeszcze raz... bo skoro Cytat z tego co dobrze zrozumiałem - nie trzeba żadnych specjalnych wentylacji robić. Rozwiń to taki Wash&Go jest Link do komentarza
vip42 Napisano 3 grudnia 2013 Udostępnij #8 Napisano 3 grudnia 2013 jak to nie trzeba robić wentylacji? rozumiem że ocieplenie zachowa swoje właściwości nawet jak będzie wilgotne ale wilgotna więźba już nie jest taka super - nawet impregnowana ma swoją określoną odporność Link do komentarza
Docieplenie poddasza Napisano 2 stycznia 2014 Udostępnij #9 Napisano 2 stycznia 2014 Polecam ocieplenie poddasza w technologii wdmuchiwania (metodą blow-in) granulatów celulozowych, wełny mieneralnej, styropianu i perlitu Link do komentarza
Jani_63 Napisano 2 stycznia 2014 Udostępnij #10 Napisano 2 stycznia 2014 Cytat Polecam ocieplenie poddasza w technologii wdmuchiwania (metodą blow-in) granulatów celulozowych, wełny mieneralnej, styropianu i perlitu Rozwiń O wdmuchiwaniu perlitu celem izolacji termicznej poddasza (szczególnie skosów) jeszcze nie słyszałem Link do komentarza
Docieplenie poddasza Napisano 9 kwietnia 2014 Udostępnij #11 Napisano 9 kwietnia 2014 Cytat O wdmuchiwaniu perlitu celem izolacji termicznej poddasza (szczególnie skosów) jeszcze nie słyszałem Rozwiń Wdmuchuje się też sypkie materiały izolacyjne jak właśnie perlit albo perlitoporyt który jest minerałem i który stanowi przeobrażona skała magmowa. Jest też perlit ekspandowany który otrzymywany jest w wyniku prażenia rud perlitowych w temperaturze 850-1150°C Link do komentarza
mazi88 Napisano 6 czerwca 2014 Udostępnij #12 Napisano 6 czerwca 2014 Czym ocieplić strop i jakiej grubości materiał użyć?? Link do komentarza
Eksperci Isover Napisano 7 czerwca 2014 Udostępnij #13 Napisano 7 czerwca 2014 (edytowany) Cytat Czym ocieplić strop i jakiej grubości materiał użyć?? Rozwiń Dzień dobry,W przypadku izolacji stropu, jej dobór zależy od rodzaju oraz technologii wykonania przegrody. Czy jest to strop nad pomieszczeniem ogrzewanym, nieogrzewanym czy może pod pomieszczeniem nieogrzewanym.Najczęściej do ocieplenia stropu rekomendujemy izolację Isover Stropoterm:http://www.isover.pl/Nasza-oferta/StropotermZapraszam również na stronę Isovera w celu zapoznania się z katalogiem rozwiązań budowlanych, gdzie znajdzie pan przykładowe przekroje izolacji stropów:http://isover.eserwer24.pl/katalog_rozw/index.htmlW razie dodatkowych pytań jestem do dyspozycji.Pozdrawiam,Paweł Stefański____________________Online Ekspert ISOVER Edytowano 7 czerwca 2014 przez IsoverOE (zobacz historię edycji) Link do komentarza
joks Napisano 15 czerwca 2014 Udostępnij #14 Napisano 15 czerwca 2014 Pytanko , mam sporo wełny elewacyjnej , twardej 15 cm , czy nadaje się ten materiał do ocieplenia poddasza - strop w jętkach i skosy , i czy jak dam 30 cm to będzie wystarczająco . Robiłem różne rzeczy ale takiego numeru jeszcze nie więc pytam dla pewności - może ktoś tak robił i czy to się sprawdziło ?? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 15 czerwca 2014 Udostępnij #15 Napisano 15 czerwca 2014 Cytat Pytanko , mam sporo wełny elewacyjnej , twardej 15 cm , czy nadaje się ten materiał do ocieplenia poddasza - strop w jętkach i skosy , i czy jak dam 30 cm to będzie wystarczająco . Robiłem różne rzeczy ale takiego numeru jeszcze nie więc pytam dla pewności - może ktoś tak robił i czy to się sprawdziło ?? Rozwiń Ja tak nie robiłem ale widziałem i kogoś jak taką wełnę kładł, ba nawet kilka kawałków miał ze sreberkiem, widocznie może odkupił od kogoś komu zostało po okazyjnej cenie. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 15 czerwca 2014 Udostępnij #16 Napisano 15 czerwca 2014 Tak na zdrowy rozum to każdy materiał izolacyjny będzie lepszy niż nic i w sumie dobry.Ważne żeby szczelność i ciągłość izolacji była zachowana.30cm zapewni całkiem przyzwoitą izolację (U< 0,14) przy lambdzie wełny elewacyjnej zawierającej się w przedziale 0,035 - 0,042W/mK w zależności od producenta. Link do komentarza
joks Napisano 15 czerwca 2014 Udostępnij #17 Napisano 15 czerwca 2014 Cytat Tak na zdrowy rozum to każdy materiał izolacyjny będzie lepszy niż nic i w sumie dobry.Ważne żeby szczelność i ciągłość izolacji była zachowana.30cm zapewni całkiem przyzwoitą izolację (U< 0,14) przy lambdzie wełny elewacyjnej zawierającej się w przedziale 0,035 - 0,042W/mK w zależności od producenta. Rozwiń Jani , mnie nie rajcuje całkiem przyzwoita izolacja , ja chcę mieć ciepło w zimie i zimno w lecie więc te współczynniki izolacyjności które podałeś są ok czy nie ?? sorki za dociekliwość ... Link do komentarza
Jani_63 Napisano 15 czerwca 2014 Udostępnij #18 Napisano 15 czerwca 2014 Są, są.Norma o dachu mówi:2014 - U=0,22017 - U=0,182011 - U=0,15Spróbuj ustalić jaką dokładnie ma lambdę ta wełna to będziemy wiedzieli czy łapiesz się tez na normę na rok 2015... której jeszcze nie ma ustalonej? PS.Standard dla domu pasywnego w przypadku dachu to U=0,1W/mK... sam oceń czy wynik który podałem Cię satysfakcjonuje. Link do komentarza
joks Napisano 16 czerwca 2014 Udostępnij #19 Napisano 16 czerwca 2014 [quote name='Jani_63' date='15.06.2014, 21:41 ' post='428433']Są, są.Norma o dachu mówi:2014 - U=0,22017 - U=0,182011 - U=0,15Spróbuj ustalić jaką dokładnie ma lambdę ta wełna to będziemy wiedzieli czy łapiesz się tez na normę na rok 2015... Znalazłem oznaczenie , chyba chodzi o lambde - 0,041 Link do komentarza
Jani_63 Napisano 16 czerwca 2014 Udostępnij #20 Napisano 16 czerwca 2014 Lambda - 0,041 ... U = 13,67W/mK ... czyli ciepło 1 Link do komentarza
joks Napisano 17 czerwca 2014 Udostępnij #21 Napisano 17 czerwca 2014 Dzięki Jani , Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 9 grudnia 2015 Udostępnij #22 Napisano 9 grudnia 2015 Odświeżę temat. Do izolacji stropów Recticel proponuje również płyty Eurofloor. Pojawiają się pytania dotyczące izolacji z pianki, zaraz potem pojawiają się propozycje natrysku pianki. Mało kto wspomina o płytach z pianki PIR/PUR.Dlatego proponuję zapoznać się z ofertą firmy Recticel Izolacje i rozwiązaniami systemowymi z zastosowaniem płyt Eurofloor Link do komentarza
nokia Napisano 25 stycznia 2016 Udostępnij #23 Napisano 25 stycznia 2016 (edytowany) Cytat Odświeżę temat. Do izolacji stropów Recticel proponuje również płyty Eurofloor. Pojawiają się pytania dotyczące izolacji z pianki, zaraz potem pojawiają się propozycje natrysku pianki. Mało kto wspomina o płytach z pianki PIR/PUR.Dlatego proponuję zapoznać się z ofertą firmy Recticel Izolacje i rozwiązaniami systemowymi z zastosowaniem płyt Eurofloor Rozwiń Właśnie to jest nawet ciekawa sprawa. To jakiś wymysł na potrzeby rynku izolacji ale skoro sie sprawdza, to czemu nie??.Myszy tego nie zjedzą, nie wykruszy się chyba (mam rację???) i nie trzeba się martwić, że coś zawilgotnieje. Trochę mnie przeraża samo słowo "systemowe" ale w zasadzie wszystko trzeba zrobić dokładnie niezależnie od materiału, więc chyba nie ma co się bać Edytowano 25 stycznia 2016 przez nokia (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 2 lutego 2016 Udostępnij #24 Napisano 2 lutego 2016 Cytat Właśnie to jest nawet ciekawa sprawa. To jakiś wymysł na potrzeby rynku izolacji ale skoro sie sprawdza, to czemu nie??.Myszy tego nie zjedzą, nie wykruszy się chyba (mam rację???) i nie trzeba się martwić, że coś zawilgotnieje. Trochę mnie przeraża samo słowo "systemowe" ale w zasadzie wszystko trzeba zrobić dokładnie niezależnie od materiału, więc chyba nie ma co się bać Rozwiń Alternatywą jest wspomniana wełna. Ten rodzaj izolacji jest dość popularny dlatego producenci wyspecjalizowali się w różnego rodzaju produktach: płytach, matach, welonach, które można w zasadzie ułożyć poprawnie w dowolnych miejscach. Link do komentarza
nokia Napisano 2 marca 2016 Udostępnij #25 Napisano 2 marca 2016 Cytat Alternatywą jest wspomniana wełna. Ten rodzaj izolacji jest dość popularny dlatego producenci wyspecjalizowali się w różnego rodzaju produktach: płytach, matach, welonach, które można w zasadzie ułożyć poprawnie w dowolnych miejscach. Rozwiń Tak patrzę na ofertę Climowool z tego roku i faktycznie - specjalizacja polega na zawężeniu oferty do kilku, niezbędnych produktów. Może to też jest sposób? Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 2 marca 2016 Udostępnij #26 Napisano 2 marca 2016 Cytat Tak patrzę na ofertę Climowool z tego roku i faktycznie - specjalizacja polega na zawężeniu oferty do kilku, niezbędnych produktów. Może to też jest sposób? Rozwiń Jest sposób ale w tym linku są produkty z ich aplikacjami typowo do poddasza i ścian działowych. Co nie zmienia faktu, że przy odpowiedniej adaptacji rozwiązań można też zaizolowac strop między legarami Link do komentarza
nokia Napisano 13 kwietnia 2016 Udostępnij #27 Napisano 13 kwietnia 2016 Cytat Jest sposób ale w tym linku są produkty z ich aplikacjami typowo do poddasza i ścian działowych. Co nie zmienia faktu, że przy odpowiedniej adaptacji rozwiązań można też zaizolowac strop między legarami Rozwiń OK OK, mi chodzi o sposób, a produkt mogę sobie potem dobrać. Wełna to wełna tylko ważne żeby izolowała i w niektórych przypadkach, żeby była możliwość do dalszej adaptacji - czyli np. do ułożenia podłogi bez wymiany całej izolacji. Na welonie przecież płyt OSB nie ułożę. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 5 maja 2016 Udostępnij #28 Napisano 5 maja 2016 Cytat OK OK, mi chodzi o sposób, a produkt mogę sobie potem dobrać. Wełna to wełna tylko ważne żeby izolowała i w niektórych przypadkach, żeby była możliwość do dalszej adaptacji - czyli np. do ułożenia podłogi bez wymiany całej izolacji. Na welonie przecież płyt OSB nie ułożę. Rozwiń Rozumem, ale w takim razie ne ma sensu układać ocieplenia na podłodze w pomieszczeniu, do którego zaglądamy raz na rok, tylko ocieplić więźbę od środka i zrobić to z sensem. Ucieczka ciepła zostanie odcięta przez warstwę izolacji między krokwiami i na krokwiach od środka a jedyne co nam wtedy spędzi sen z oczu, to fakt , że ogrzewamy kubaturę poddasza nieużytkowego. Jest to jednak dobry "start" do modernizacji poddasza z nieużytkowego na użytkowe. Link do komentarza
nokia Napisano 17 maja 2016 Udostępnij #29 Napisano 17 maja 2016 Cytat Rozumem, ale w takim razie ne ma sensu układać ocieplenia na podłodze w pomieszczeniu, do którego zaglądamy raz na rok, tylko ocieplić więźbę od środka i zrobić to z sensem. Ucieczka ciepła zostanie odcięta przez warstwę izolacji między krokwiami i na krokwiach od środka a jedyne co nam wtedy spędzi sen z oczu, to fakt , że ogrzewamy kubaturę poddasza nieużytkowego. Jest to jednak dobry "start" do modernizacji poddasza z nieużytkowego na użytkowe. Rozwiń Pomyślę nad logistyką by nie robić tego 2 razy i nie przekładać wełny z kąta w kąt. Za stracony czas przecież nikt mi nie zapłaci. Link do komentarza
Shaggi Napisano 16 czerwca 2016 Udostępnij #30 Napisano 16 czerwca 2016 Tutaj ciekawy film instruktażowy w temacie, niekonwencjonalnie zrobiony:https://www.youtube.com/watch?v=Gqyn2Vf7bvY Link do komentarza
nokia Napisano 19 sierpnia 2016 Udostępnij #31 Napisano 19 sierpnia 2016 Cytat Tutaj ciekawy film instruktażowy w temacie, niekonwencjonalnie zrobiony:https://www.youtube.com/watch?v=Gqyn2Vf7bvY Rozwiń Owszem metoda prosta jak drut a film ciekawie zrealizowany. Jest tylko jedno ale: to poddasze raczej juz użytkowe nigdy nie będzie. W tym wypadku uszczuplenie kubatury nie ma znaczenia. Powrót do stanu pierwotnego raczej nie do uzyskania. I widzę małe niedociągnięcia w ociepleniu pasa na styku połaci i podłogi. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 10 października 2016 Udostępnij #32 Napisano 10 października 2016 Cytat Owszem metoda prosta jak drut a film ciekawie zrealizowany. Jest tylko jedno ale: to poddasze raczej juz użytkowe nigdy nie będzie. W tym wypadku uszczuplenie kubatury nie ma znaczenia. Powrót do stanu pierwotnego raczej nie do uzyskania. I widzę małe niedociągnięcia w ociepleniu pasa na styku połaci i podłogi. Rozwiń Metoda skuteczna ale efekt przewidziany na stałe. Chyba, ze po zmianie koncepcji będzie przewidziany demontaż i inna metoda aranżacji poddasza. Co nie zmienia faktu, ze wełna mineralna/szklana jest jednym z bardziej popularnych materiałów do izolacji termicznej poddasza.Proponuje lekturę artykułu o ociepleniu poddasza wełną climowool. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się