Skocz do zawartości

Ocieplenie stropu nad piętrem a ocieplenie nieogrzewanego strychu


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Parę słów wstępu, co buduję: dom piętrowy (dwie pełne kondygnacje), strop nad parterem Teriva, strop nad piętrem drewniany, strych nieużytkowy, nieogrzewany. W domu na parterze i piętrze podłogówka (poza garażem, który będzie nieogrzewany i oczywiście strychem).
Na podłodze strychu obecnie są położone deski, jednakże chciałbym położyć jakąś matę wygłuszającą i płyty OSB jako docelową podłogę.

Przymierzam się do ocieplenia domu od wewnątrz - w pierwszej kolejności stropu nad piętrem.
Planuję dać 18 cm wełny 0,34 pomiędzy belki stropowe, oraz 15 cm wełny 0,39 pod belkami, jako drugiej warstwy plus folia paroizalcyjna i zabudowa z płyt GK.
W późniejszym terminie myślę o ociepleniu strychu - wełna pomiędzy krokwie i pod nimi.

Wykonawca zwrócił mi jednak uwagę, żeby nie ocieplać w taki sposób (stropu i strychu), gdyż ocieplając strop nad piętrem a następnie ocieplając strych nieogrzewany doprowadzę do tego, że na strychu będzie się skraplała wilgoć.

Czy faktycznie tak będzie się działo, jeżeli ocieplę zarówno strop, jak i strych?
Jeżeli tak, jak temu zaradzić? Nie chciałbym, aby ciepło uciekało mi na strych, ale z drugiej strony nie chcę też zostawiać struchu całkowicie nieocieplonego, gdyż np. ma tam pracować rekuperator.
Jak się ma do przedstawionego powyżej zamysłu ocieplenia fakt ułożenia planowanej podłogi na strychu?

Wszelkie porady mile widziane.

Dziękuję i pozdrawiam,
Olek
Napisano
Witam i dziękuję za odpowiedź.

Strych mimo wszystko chciałbym ochronić przed upałami w trakcie lata i przed nadmiernym wyziębieniem w zimie.

Jak w takim przypadku najlepiej postąpić aby zapewnić wentylację strychu?

Pozdrawiam,
Olek
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Witam,

fachowcem nie jestem, ale ja ocieplałem poddasze pianką poliuretanową (poprzez natrysk). Przekonały mnie jej bardzo dobre właściwości oraz właśnie to, że pianka posiada lepsze parametry przeciwwilgociowe niż wełna i z tego co dobrze zrozumiałem - nie trzeba żadnych specjalnych wentylacji robić. Również zależało mi, żeby zimą ciepło nie uciekało z zewnątrz, a latem upał nie dostawał się do wewnątrz. Dopiero pierwszy rok zimy przede mną - zobaczymy, czy jakąś oszczędność odczuję na rachunkach w porównaniu do zeszłego roku icon_smile.gif. Minusem jest jednak wyższa cena ocieplania - coś za coś. Oczywiście najlepiej skorzystać jeszcze z porady fachowców zajmujących się ocieplaniem metodą natrysku pianki, wiadomo - każdy przypadek jest inny.
Pozdrawiam,
Napisano
  Cytat

(...) ocieplałem poddasze pianką poliuretanową (poprzez natrysk). (...) Minusem jest jednak wyższa cena ocieplania - coś za coś.

Rozwiń  


Cena ocieplania pianką PUR jest niestety o wiele wiele i jeszcze raz wiele za wysoka w stosunku do korzyści. Liczyłem, czytałem.
Gdyby ta technologia była tańsza, byłoby o czym myśleć.
Napisano
jak to nie trzeba robić wentylacji? rozumiem że ocieplenie zachowa swoje właściwości nawet jak będzie wilgotne ale wilgotna więźba już nie jest taka super - nawet impregnowana ma swoją określoną odporność
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Polecam ocieplenie poddasza w technologii wdmuchiwania (metodą blow-in) granulatów celulozowych, wełny mieneralnej, styropianu i perlitu

Rozwiń  

O wdmuchiwaniu perlitu celem izolacji termicznej poddasza (szczególnie skosów) jeszcze nie słyszałem
  • 3 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

O wdmuchiwaniu perlitu celem izolacji termicznej poddasza (szczególnie skosów) jeszcze nie słyszałem

Rozwiń  


Wdmuchuje się też sypkie materiały izolacyjne jak właśnie perlit albo perlitoporyt który jest minerałem i który stanowi przeobrażona skała magmowa. Jest też perlit ekspandowany który otrzymywany jest w wyniku prażenia rud perlitowych w temperaturze 850-1150°C icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
  Cytat

Czym ocieplić strop i jakiej grubości materiał użyć??

Rozwiń  

Dzień dobry,

W przypadku izolacji stropu, jej dobór zależy od rodzaju oraz technologii wykonania przegrody. Czy jest to strop nad pomieszczeniem ogrzewanym, nieogrzewanym czy może pod pomieszczeniem nieogrzewanym.
Najczęściej do ocieplenia stropu rekomendujemy izolację Isover Stropoterm:
http://www.isover.pl/Nasza-oferta/Stropoterm
Zapraszam również na stronę Isovera w celu zapoznania się z katalogiem rozwiązań budowlanych, gdzie znajdzie pan przykładowe przekroje izolacji stropów:
http://isover.eserwer24.pl/katalog_rozw/index.html

W razie dodatkowych pytań jestem do dyspozycji.

Pozdrawiam,
Paweł Stefański
____________________
Online Ekspert ISOVER Edytowano przez IsoverOE (zobacz historię edycji)
Napisano
Pytanko , mam sporo wełny elewacyjnej , twardej 15 cm , czy nadaje się ten materiał do ocieplenia poddasza - strop w jętkach i skosy , i czy jak dam 30 cm to będzie wystarczająco . Robiłem różne rzeczy ale takiego numeru jeszcze nie więc pytam dla pewności - może ktoś tak robił i czy to się sprawdziło ??
Napisano
  Cytat

Pytanko , mam sporo wełny elewacyjnej , twardej 15 cm , czy nadaje się ten materiał do ocieplenia poddasza - strop w jętkach i skosy , i czy jak dam 30 cm to będzie wystarczająco . Robiłem różne rzeczy ale takiego numeru jeszcze nie więc pytam dla pewności - może ktoś tak robił i czy to się sprawdziło ??

Rozwiń  

Ja tak nie robiłem ale widziałem i kogoś jak taką wełnę kładł, ba nawet kilka kawałków miał ze sreberkiem, widocznie może odkupił od kogoś komu zostało po okazyjnej cenie.
Napisano
Tak na zdrowy rozum to każdy materiał izolacyjny będzie lepszy niż nic i w sumie dobry.
Ważne żeby szczelność i ciągłość izolacji była zachowana.
30cm zapewni całkiem przyzwoitą izolację (U< 0,14) przy lambdzie wełny elewacyjnej zawierającej się w przedziale 0,035 - 0,042W/mK w zależności od producenta.
Napisano
  Cytat

Tak na zdrowy rozum to każdy materiał izolacyjny będzie lepszy niż nic i w sumie dobry.
Ważne żeby szczelność i ciągłość izolacji była zachowana.
30cm zapewni całkiem przyzwoitą izolację (U< 0,14) przy lambdzie wełny elewacyjnej zawierającej się w przedziale 0,035 - 0,042W/mK w zależności od producenta.

Rozwiń  

Jani , mnie nie rajcuje całkiem przyzwoita izolacja , ja chcę mieć ciepło w zimie i zimno w lecie więc te współczynniki izolacyjności które podałeś są ok czy nie ?? icon_biggrin.gif sorki za dociekliwość ...
Napisano
Są, są.
Norma o dachu mówi:
2014 - U=0,2
2017 - U=0,18
2011 - U=0,15

Spróbuj ustalić jaką dokładnie ma lambdę ta wełna to będziemy wiedzieli czy łapiesz się tez na normę na rok 2015... której jeszcze nie ma ustalonej? icon_biggrin.gif

PS.
Standard dla domu pasywnego w przypadku dachu to U=0,1W/mK... sam oceń czy wynik który podałem Cię satysfakcjonuje.
Napisano
[quote name='Jani_63' date='15.06.2014, 21:41 ' post='428433']
Są, są.
Norma o dachu mówi:
2014 - U=0,2
2017 - U=0,18
2011 - U=0,15

Spróbuj ustalić jaką dokładnie ma lambdę ta wełna to będziemy wiedzieli czy łapiesz się tez na normę na rok 2015...
Znalazłem oznaczenie , chyba chodzi o lambde - 0,041
  • 1 rok temu...
Napisano
Odświeżę temat. Do izolacji stropów Recticel proponuje również płyty Eurofloor.
Pojawiają się pytania dotyczące izolacji z pianki, zaraz potem pojawiają się propozycje natrysku pianki. Mało kto wspomina o płytach z pianki PIR/PUR.

Dlatego proponuję zapoznać się z ofertą firmy Recticel Izolacje i rozwiązaniami systemowymi z zastosowaniem płyt Eurofloor
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
  Cytat

Odświeżę temat. Do izolacji stropów Recticel proponuje również płyty Eurofloor.
Pojawiają się pytania dotyczące izolacji z pianki, zaraz potem pojawiają się propozycje natrysku pianki. Mało kto wspomina o płytach z pianki PIR/PUR.

Dlatego proponuję zapoznać się z ofertą firmy Recticel Izolacje i rozwiązaniami systemowymi z zastosowaniem płyt Eurofloor

Rozwiń  


Właśnie to jest nawet ciekawa sprawa. To jakiś wymysł na potrzeby rynku izolacji ale skoro sie sprawdza, to czemu nie??.

Myszy tego nie zjedzą, nie wykruszy się chyba (mam rację???) i nie trzeba się martwić, że coś zawilgotnieje. Trochę mnie przeraża samo słowo "systemowe" ale w zasadzie wszystko trzeba zrobić dokładnie niezależnie od materiału, więc chyba nie ma co się bać icon_razz.gif Edytowano przez nokia (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Właśnie to jest nawet ciekawa sprawa. To jakiś wymysł na potrzeby rynku izolacji ale skoro sie sprawdza, to czemu nie??.

Myszy tego nie zjedzą, nie wykruszy się chyba (mam rację???) i nie trzeba się martwić, że coś zawilgotnieje. Trochę mnie przeraża samo słowo "systemowe" ale w zasadzie wszystko trzeba zrobić dokładnie niezależnie od materiału, więc chyba nie ma co się bać icon_razz.gif

Rozwiń  


Alternatywą jest wspomniana wełna. Ten rodzaj izolacji jest dość popularny dlatego producenci wyspecjalizowali się w różnego rodzaju produktach: płytach, matach, welonach, które można w zasadzie ułożyć poprawnie w dowolnych miejscach.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Alternatywą jest wspomniana wełna. Ten rodzaj izolacji jest dość popularny dlatego producenci wyspecjalizowali się w różnego rodzaju produktach: płytach, matach, welonach, które można w zasadzie ułożyć poprawnie w dowolnych miejscach.

Rozwiń  


Tak patrzę na ofertę Climowool z tego roku i faktycznie - specjalizacja polega na zawężeniu oferty do kilku, niezbędnych produktów. Może to też jest sposób?
Napisano
  Cytat

Tak patrzę na ofertę Climowool z tego roku i faktycznie - specjalizacja polega na zawężeniu oferty do kilku, niezbędnych produktów. Może to też jest sposób?

Rozwiń  


Jest sposób ale w tym linku są produkty z ich aplikacjami typowo do poddasza i ścian działowych. Co nie zmienia faktu, że przy odpowiedniej adaptacji rozwiązań można też zaizolowac strop między legarami
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Cytat

Jest sposób ale w tym linku są produkty z ich aplikacjami typowo do poddasza i ścian działowych. Co nie zmienia faktu, że przy odpowiedniej adaptacji rozwiązań można też zaizolowac strop między legarami

Rozwiń  


OK OK, mi chodzi o sposób, a produkt mogę sobie potem dobrać. Wełna to wełna tylko ważne żeby izolowała i w niektórych przypadkach, żeby była możliwość do dalszej adaptacji - czyli np. do ułożenia podłogi bez wymiany całej izolacji. Na welonie przecież płyt OSB nie ułożę.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

OK OK, mi chodzi o sposób, a produkt mogę sobie potem dobrać. Wełna to wełna tylko ważne żeby izolowała i w niektórych przypadkach, żeby była możliwość do dalszej adaptacji - czyli np. do ułożenia podłogi bez wymiany całej izolacji. Na welonie przecież płyt OSB nie ułożę.

Rozwiń  


Rozumem, ale w takim razie ne ma sensu układać ocieplenia na podłodze w pomieszczeniu, do którego zaglądamy raz na rok, tylko ocieplić więźbę od środka i zrobić to z sensem. Ucieczka ciepła zostanie odcięta przez warstwę izolacji między krokwiami i na krokwiach od środka a jedyne co nam wtedy spędzi sen z oczu, to fakt , że ogrzewamy kubaturę poddasza nieużytkowego. Jest to jednak dobry "start" do modernizacji poddasza z nieużytkowego na użytkowe.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Rozumem, ale w takim razie ne ma sensu układać ocieplenia na podłodze w pomieszczeniu, do którego zaglądamy raz na rok, tylko ocieplić więźbę od środka i zrobić to z sensem. Ucieczka ciepła zostanie odcięta przez warstwę izolacji między krokwiami i na krokwiach od środka a jedyne co nam wtedy spędzi sen z oczu, to fakt , że ogrzewamy kubaturę poddasza nieużytkowego. Jest to jednak dobry "start" do modernizacji poddasza z nieużytkowego na użytkowe.

Rozwiń  



Pomyślę nad logistyką by nie robić tego 2 razy i nie przekładać wełny z kąta w kąt. Za stracony czas przecież nikt mi nie zapłaci.
  • 5 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

Tutaj ciekawy film instruktażowy w temacie, niekonwencjonalnie zrobiony:
https://www.youtube.com/watch?v=Gqyn2Vf7bvY

Rozwiń  


Owszem metoda prosta jak drut a film ciekawie zrealizowany. Jest tylko jedno ale: to poddasze raczej juz użytkowe nigdy nie będzie. W tym wypadku uszczuplenie kubatury nie ma znaczenia. Powrót do stanu pierwotnego raczej nie do uzyskania. I widzę małe niedociągnięcia w ociepleniu pasa na styku połaci i podłogi.


  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Cytat

Owszem metoda prosta jak drut a film ciekawie zrealizowany. Jest tylko jedno ale: to poddasze raczej juz użytkowe nigdy nie będzie. W tym wypadku uszczuplenie kubatury nie ma znaczenia. Powrót do stanu pierwotnego raczej nie do uzyskania. I widzę małe niedociągnięcia w ociepleniu pasa na styku połaci i podłogi.

Rozwiń  


Metoda skuteczna ale efekt przewidziany na stałe. Chyba, ze po zmianie koncepcji będzie przewidziany demontaż i inna metoda aranżacji poddasza. Co nie zmienia faktu, ze wełna mineralna/szklana jest jednym z bardziej popularnych materiałów do izolacji termicznej poddasza.
Proponuje lekturę artykułu o ociepleniu poddasza wełną climowool.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...