Skocz do zawartości

Kominek akumulacyjny z DGP-jak obudować???


Recommended Posts

Napisano

Mam problem z wykonaniem prawidłowej obudowy kominka. Generalnie kominek ma spełniać rolę "dogrzewacza" w sezonie wiosenno -jesiennym. Chciałabym aby ogrzewał salon i pokoje na poddaszu. Najbardziej podoba mi się obudowa z cegły (na wysokość od podłogi do około 20cm ponad obudowę).Resztę dałabym z płyt, na prosto-bez udziwnień, półeczek, gzymsów itp.Ale jestem kompletnie ciemna w tym temacie.Pytaliśmy się w dwóch punktach sprzedaży o poradę, ale tu szokująca porażka-zero pomocy, nawet w doborze wkładów :icon_confused: (niech Pani sobie wybierze coś ze strony "kratki.pl" to my zamówimy....)O metodach zabudowy, jakiejś podpowiedzi -zapomnij!A chcemy wykonac to sami....Tak więc zaczełam przeglądać, czytać ,ale nie do końca jestem tego pewna...I tak:
Skoro cegła-to uznałam że moznaby wykonać ten dół kominka z szamotu, nie izolować do wysokości cegieł-tak aby ciepło oddawał poprzez obudowę.Tak możnaby dogrzać salon.Ewent. dać te kratki z wylotem powietrza.
Jesli znalazł by sie ktos kto zechciałby zerknąc na ten marny schemat i skomentować błędy -bardzo bym prosiła.Dodam ze izolacje z wełny dałabym na wysokości od ostatnich cegieł wzwyż(od sciany i na bokach).Nie wiem czy to byłby błąd?Nie mam kompletnie pojęcia gdzie izolowac a gdzie nie....Na zielono zaznaczyłam obszar izolacji.Kominek stałby na tzw. stelażu(granatowy kolor).Wlot powietrza rurą od dołu(z zewnątrz).Komin znajduje sie po prawej stronie kominka z boku.Wybaczcie laikowi ten "niefachowy schemat i bełkot".Ale nie mogę znaleźć rozwiązania w necie dla mojego pomysłu....

DSC01446.jpg

Napisano
GDP ma być grawitacyjne czy mechaniczne?
Według tego rysunku, nie umieściłaś na nim wlotów powietrza do komory kominkowej, kominek będzie oddawał dobrze >50% ciepła do salonu.
Sprawa niedoprecyzowana to dystrybutor ciepła (jest na rysunku), który nie występuje we wszystkich wkładach.
Podłącza się go pod ciepłowody kierujące powietrze do innych pomieszczeń niż pomieszczenie kominka. Sama szyba będzie oddawała około 30% ciepła "produkowanego" przez wkład.
Kratki wylotowe z komory kominkowej (żadne ewentualnie) mają odprowadzać nadmiar ciepła z tej komory, a nie być podłączone do dystrybutora ciepła.
Kolejna sprawa to sama obudowa. Chcecie wykonać tak zwaną obudowę zimną,, przynajmniej w górnej jej części. Izolowanie takiej obudowy wełną mineralną jest rozwiązaniem powszechnie stosowanym, ale obecnie są dostępne materiały zdecydowanie lepiej nadające się do tego celu. Mowa tu o płytach krzemianowo-wapniowych którymi można izolować całą komorę cieplną kominka.
Im komora będzie lepiej izolowana tym więcej ciepła zostanie skierowane do dystrybucji.
Brakuje na schemacie też komory dekompresyjnej zabezpieczającej strop przed zbyt wysoką temperaturą z rury spalinowej.
Sama komora dekompresyjna powinna być tez wentylowana otworami umieszczonymi niewspółosiowo na przeciwległych ściankach.

No i sprawa wlotów powietrza do komory kominkowej.
Dla DGP grawitacyjnego powinny mieć przekrój 800-1000cm2, wtedy dystrybucja odbywa się bez zbędnych oporów, a zapewnienie odpowiednich przekrojów ciepłowodów pozwoli na dogrzewanie pomieszczeń oddalonych nawet o kilka metrów od kominka.
Umieszczenie ich na wysokości około 30cm nad podłogą znacznie ograniczy smużenie przy wylotach ciepłego powietrza (brak/znaczne ograniczenie zasysania kurzu z podłogi).
Pomogłem coś?
Napisano
Tak Jani -pomogłeś, a bynajmniej mnie ukierunkowałeś icon_wink.gif
Doprecyzuję mój pomysł.
Rozprowadzenie ma być grawitacyjne.
Co do dystrybutora-wybrałam kominek z "kratek"-Antek 10KW z dolotem i dedykowanym do niego dystrybutorem.Mogę wybierac między przewodami 100 i 125.
Teraz na ich stronie właśnie dojrzałam tę komore dekompresyjną-juz wiem o co chodzi.
Rozumiem że musi byc jeszcze wlot do samej komory (gdzieś na dole?) bo ten wlot z zewnątrz prowadzi tylko do komory paleniskowej?
Czy mam zaizolować całość aby uzyskac mniej więcej równomierny rozkład ciepła góra/dół ?
Czy zachować ten mój schemat częściowej izolacji?
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Temat z sierpnia, więc kominek już prawdopodobnie skończony.
Czapi pochwal się zdjęciami kominka



Fajnie by było,ale niestety-jeszcze nie zrobiony.Przełożyliśmy jego budowę na "potem" w związku z pilniejszymi pracami...
Napisano (edytowany)
Cytat

Fajnie by było,ale niestety-jeszcze nie zrobiony.Przełożyliśmy jego budowę na "potem" w związku z pilniejszymi pracami...



No to zapewne teraz nastąpi weryfikacja projektu i materiałów do budowy kominka.
Kominek zostanie postawiony w nowej technologii jako kominek ciepły, czyli z ciepłymi ścianami, oddający w dużej części najzdrowsze ciepło, przez promieniowanie. Podstawowy materiał to TERMO płyty szamotowe TPS.
Szkoda ładować się w stare niesprawdzone w dłuższej eksploatacji technologie Edytowano przez bohusz (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

No to zapewne teraz nastąpi weryfikacja projektu i materiałów do budowy kominka.
Kominek zostanie postawiony w nowej technologii jako kominek ciepły, czyli z ciepłymi ścianami, oddający w dużej części najzdrowsze ciepło, przez promieniowanie. Podstawowy materiał to TERMO płyty szamotowe TPS.
Szkoda ładować się w stare niesprawdzone w dłuższej eksploatacji technologie



icon_eek.gif

Masz dar przewidywania???

icon_lol.gif
Napisano
Cytat

icon_eek.gif

Masz dar przewidywania???

icon_lol.gif


No nie, daru przewidywania niestety nie mam.
Ale doskonale orientuję się z czego i jakie aktualnie buduje się kominki.
O nieprzydatności wełny do budowy kominków napisano już bardzo dużo.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

O nieprzydatności wełny do budowy kominków napisano już bardzo dużo.



Skoro wełna się nie sprawdza, to czym zaizolować obudowę postawioną z cegły pełnej?
Napisano (edytowany)
Cytat

Skoro wełna się nie sprawdza, to czym zaizolować obudowę postawioną z cegły pełnej?



Według mnie nie ma potrzeby izolowania. Bo po co izolować?


Utarło się, że obudowy kominków należy izolować wewnątrz... W pierwszych latach gdy kominki w Polsce stały się popularne "wymyślono" na szybko taką technologię budowy kominków. No niestety, ale to się nie sprawdziło.
Wełna służąca do izolacji, odporna jest na niewielkie temperatury, szczególnie kleje (lepiszcza) służące do przyklejenia sreberka i zespolenia włókien.... bezpieczna temperatura to około 100 stopni C.

No a po za tym kominek stoi wewnątrz budynku, jako źródło ciepła, więc po co go izolować? Edytowano przez bohusz (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Skoro wełna się nie sprawdza, to czym zaizolować obudowę postawioną z cegły pełnej?


niczym
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Witam. To teraz ja odświeżę. Czapi jak tam kominek, powstaje. Ja będę robił podobnie jak Twój, też cegła, do obudowy zastosuję płyty o których wspomniano wcześniej. Jak rozwiązałaś DGP.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. To teraz ja odświeżę. Czapi jak tam kominek, powstaje. Ja będę robił podobnie jak Twój, też cegła, do obudowy zastosuję płyty o których wspomniano wcześniej. Jak rozwiązałaś DGP.
Pozdrawiam



U mnie na razie pustka w miejscu kominka icon_confused.gif
Popełniliśmy błąd podczas robienia podłogówki i wychodzi na to że nie damy rady puścić ciepłego powietrza do wszystkich pomieszczeń na górze-byłam na to bardzo zła aż ten kominek stracił dla mnie sens.Jako że mamy komin kupiony specjalnie do kominka trochę szkoda go nie robić,ale na razie nie czujemy potrzeby budowy-może jak ogarniemy resztę w domu to weźmiemy sie za kominek.W tym momencie przy takich temperaturach kocioł nam spala bardzo mało gazu,że nie wiem czy opłaca sie budowac ten kominek i brudzić paląc w nim.Ale może dla samego klimatu w koncu go zbudujemy icon_wink.gif
Napisano
Witam. Mimo wszystko jak masz już miejsce ja bym stawiał, nawet jak do wszystkich pokoi nie puścisz ciepłego powietrza to i tak warto. Nawet, jaki piszesz, dla samego klimatu icon_biggrin.gif
Pozdrawiam
Napisano
ewamariusz-tak z pewnością zrobimy icon_wink.gif Tym bardziej że bardzo lubię klimat naturalnej surowej cegły.Ale jak sobie pomyślę że na czas nie rzuciliśmy na podłogę kanałów to mnie szlag trafia icon_confused.gif Tym sposobem możemy rozprowadzić ciepło do naszego pokoju i na korytarz a pokoje dla dzieci juz odpadają-a to przecież najważniejsze żeby dzieciakom było cieplej!Ale cóż, lepiej tak niż w ogóle a dzieci jeszcze długo będą pewnie spać z nami icon_wink.gif


"Przykre - ale nie Ty pierwszy (i pewnie nie ostatni) dałeś się wyrąbać fachurom."
A tu akurat nasz błąd...

Gość gawel
Napisano
To mój kominek z naturalnej klinkierowej cegły z leroy marlin z promocji icon_redface.gif icon_lol.gif 2 górne rzędy cegieł to warstwa akumulacyjna

DSC01446.jpg

  • 2 lata temu...
Napisano
Dobrym materiałem do wykonania ciepłej obudowy kominka są z pewnością płyty szamotowe. Zapobiegają bowiem przegrzewania pomieszczenia, a następnie jego szybkiego wychładzania. Dobrą alternatywą są płyty z włókien mineralnych. Wysokotemperaturowe Płyty Vitcas HT są odporne na działanie temperatury nawet do 1500 st. C i mogą być montowane m.in. w otoczeniu wkładu kominkowego. Jeśli chodzi o inne zastosowania, to budynkach krytych strzechą płyty mogą zostać zastosowane jako ochrona dachu przed wysoką temperaturą. Można z nich również zbudować ścianki działowe. Spełniają też swoją rolę jako podłoże, na którym mogą być przyklejane płytki.
Napisano
Jeśli mogę to jedna mała uwaga ; wkład Basia jest przeznaczony do zabudów KONWEKCYJNYCH w których ciepło przekazywane jest cyrkulacją powietrza , co oczywiście nie wyklucza wykonania zabudowy z materiałów przewodzących ciepło , eksperymenty zabudowaniu takich wkładów bez owej konwekcji kończą się źle dla żywotności paleniska.

Wkłady do zabudów bez konwekcji to przykładowo Romotop seria Dynamic
Opisy na stronie www.kafle-kominki.pl

Kominek a właściwie piecko-kominek , zdjęcie wykonane w trakcie budowy - pierwsza próba palenia , w technologi HYPOKAUSTUM z zastosowaniem wkładu piecowego Romotop KV 025FR .
Powierzchnie tynkowane kryją pod spodem szamot oraz szamotowe kanały akumulacyjne

DSC01446.jpg


Gość arturo72
Napisano
Cytat

Jeśli mogę to jedna mała uwaga ; wkład Basia jest przeznaczony do zabudów KONWEKCYJNYCH w których ciepło przekazywane jest cyrkulacją powietrza , co oczywiście nie wyklucza wykonania zabudowy z materiałów przewodzących ciepło , eksperymenty zabudowaniu takich wkładów bez owej konwekcji kończą się źle dla żywotności paleniska.


Kominek w salonie ma spełniać rolę dekoracyjną i relaksacyjna a nie być głównym źródłem ciepła.
Narazie od 3 lat Baska w takiej obudowie sprawuje się bez zarzutu a co najważniejsze potrafi dac przyjemność patrzenia na ogień i wrazenia trzasku palonych polan bez przegrzewania salonu.
Napisano
Temat podstawowy to z jakiego gatunku stali jest dany wkład... Do zastosowań bez konwekcji stale kotłowe są nieodpowiednie, przegrzeją się i przepalą , w tych które stosuję do budowy bez ruchu powietrza używam wkładów ze stali Corten [ Cor-Ten]

DSC01446.jpg

Gość arturo72
Napisano
Cytat

Temat podstawowy to z jakiego gatunku stali jest dany wkład... Do zastosowań bez konwekcji stale kotłowe są nieodpowiednie, przegrzeją się i przepalą .


Widocznie Baska jest z super gatunku stali bo nic się z nią nie dzieje ;)
Napisano (edytowany)
Cytat

Widocznie Baska jest z super gatunku stali bo nic się z nią nie dzieje ;)


Ale co ma się dziać u ciebie z Baśką mistrzuniu jak ty jej wcale nie używasz :hahaha2: Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Ale co ma się dziać u ciebie z Baśką mistrzuniu jak ty jej wcale nie używasz :hahaha2:


No i o to chodzi icon_smile.gif
Ciepło do domu ma dostarczać komfortowy i tani system grzewczy a kominek to jedynie ma być dla zaspokojenia zmysłów wzroku,słuchu i czucia icon_smile.gif

I Baska dlatego,że była ładnym i tanim i stalowym wkładem bo żeliwne to brzydkie,nie nowoczesne i badziewne icon_smile.gif
A obudowa taka,żeby te zaspokojenie zmysłów nie było okupione brakiem komfortu i katorga gorącego salonu.
Ciepło przejmują płyty i po lekku oddają na salon i dlatego nie mam kratek w obudowie. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

No i o to chodzi icon_smile.gif
C a kominek to jedynie ma być dla zaspokojenia zmysłów wzroku,słuchu i czucia icon_smile.gif

I Baska dlatego,że była ładnym i tanim i stalowym wkładem bo żeliwne to brzydkie,nie nowoczesne i badziewne icon_smile.gif



Skoro to były kryteria wyboru....
Sporo się ostatnio naprodukowało takich kominkarzy którzy zaczynają dobierać do zamkniętych akumulacyjnych zabudów wkłady według podobnych kryteriów , wystarczy że stalowy i z czymś w środku, po pewnym czasie ich klienci zostaną z ręką w nocniku.
Do pooglądania , pracujący od 9 lat wkład w zabudowie bez wentylacji , ot taki sobie "piecyk"....

DSC01446.jpg



Napisano
Cytat

kominek to jedynie ma być dla zaspokojenia zmysłów wzroku,słuchu i czucia icon_smile.gif


Tobie to już całkiem w dekiel wali.
A żonę od czego masz? Podniecasz się kominkiem a żona zaniedbywana.

Cytat

I Baska dlatego,że była ładnym i tanim i stalowym wkładem bo żeliwne to brzydkie,nie nowoczesne i badziewne icon_smile.gif
A obudowa taka,żeby te zaspokojenie zmysłów nie było okupione brakiem komfortu i katorga gorącego salonu.
Ciepło przejmują płyty i po lekku oddają na salon i dlatego nie mam kratek w obudowie.


Ot powiedział co wiedział. Jakie doświadczenie takie i porady.
Wrąbałeś 16 kW kominek do saloniku o powierzchni niecałe 30 m2i chrzanisz, że nie masz przegrzanego saloniku.
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Przecież to zwykła kaseta do grzania konwekcyjnego !


No tak,zwykla kaseta,która wymaga dopłaty ok.1000zł do grzania nie konwekcyjnego wkładem z jedną szybą ;) Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Do zabudów bez konwekcji tzw hypokaustum używa się wkładów piecowych , wykonanych z innych materiałów , gwarantujących odpowiednią trwałość .
Taki wkład pracuje w zupełnie innych warunkach , można powiedzieć że jest permanentnie "przegrzany" , zdarzają się wykonawcy którzy zamykają w zabudowy piecowe zwykłe wkłady kominkowe ale to ich niewiedza i ryzyko [ ryzyko także po stronie użytkownika ]
Wkład o którym piszesz to zwykła kaseta do grzania powietrzem .
  • 8 miesiące temu...
Napisano

A czemu miałby nie odpowiedzieć? Tu już jest już sporo informacji.

Osobiście uważam, że na obudowę akumulacyjną wcale nie trzeba jakiś szczególnych ( i drogich) materiałów. Bardzo dobrze sprawdza się choćby zwykła cegła. Z racji większej masy jest nawet lepsza niż np. kafle. Tak na marginesie, to w przypadku zabudowy wkładu, zastosowanie kafli nie ma innego uzasadnienia poza estetyką. Zabudowa wkładu to nie ściany pieca. Zresztą piece ceglane też miały znacznie lepsza zdolność do akumulacji niż kaflowe.

Odnośnie samych cegieł, trzeba przestrzec, że klinkierowe też technicznie nie są lepsze od zwykłych. Prędzej pękną pod wpływem temperatury, To kwestia większych naprężeń wewnętrznych. Niestety zwykłe trzeba otynkować i pokryć np. płytkami ceramicznymi (mogą wyglądać nie gorzej od kafli).

  • 2 miesiące temu...
Napisano
Dnia 8.03.2017 o 11:43, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Osobiście uważam, że na obudowę akumulacyjną wcale nie trzeba jakiś szczególnych ( i drogich) materiałów. Bardzo dobrze sprawdza się choćby zwykła cegła. Z racji większej masy jest nawet lepsza niż np. kafle.

Ale czy to nie jest tak, że najpierw od środka (chyba jak w piecu) jest cegła szamota a potem z wierzchu kafle? Przynajmiej ja tak mam w piecu. 

I co jest lepsze w akumulacji - cegła pełna czy szamotowa?

Napisano

Cegła szamotowa i pełna ceramiczna (czerwona) maja bardzo zbliżone ciepło właściwe i gęstość. Nie będzie wiec istotnych różnic w zdolności do akumulacji ciepła. Szamotowa ma większą odporność na wysoka temperaturę, ale skoro to ma być obudowa wkładu kominka, a nie ściany paleniska, to nie ma to znaczenia. Dobra będzie również cegła silikatowa, z racji nieco większej gęstości.

Zenek, w typowym piecu kaflowym masz szamot tylko w palenisku, nie w całym piecu pod kaflami. Dawniej budowano zarówno piece z kafli, jak i ceglane otynkowane. Były jeszcze tzw. piece opancerzone - ceglane w płaszczu z blachy stalowej. Dla zainteresowanych piecami polecam "Nowoczesne piece mieszkaniowe" Karola Szrajbera. Moim zdaniem to najlepszy podręcznik wyjaśniający zasady funkcjonowania pieców różnej konstrukcji. Pierwsze wydanie jeszcze przedwojenne.

Napisano
Dnia 5.06.2017 o 13:46, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Cegła szamotowa i pełna ceramiczna (czerwona) maja bardzo zbliżone ciepło właściwe i gęstość. Nie będzie wiec istotnych różnic w zdolności do akumulacji ciepła. Szamotowa ma większą odporność na wysoka temperaturę, ale skoro to ma być obudowa wkładu kominka, a nie ściany paleniska, to nie ma to znaczenia. Dobra będzie również cegła silikatowa, z racji nieco większej gęstości.

Zenek, w typowym piecu kaflowym masz szamot tylko w palenisku, nie w całym piecu pod kaflami. Dawniej budowano zarówno piece z kafli, jak i ceglane otynkowane. Były jeszcze tzw. piece opancerzone - ceglane w płaszczu z blachy stalowej. Dla zainteresowanych piecami polecam "Nowoczesne piece mieszkaniowe" Karola Szrajbera. Moim zdaniem to najlepszy podręcznik wyjaśniający zasady funkcjonowania pieców różnej konstrukcji. Pierwsze wydanie jeszcze przedwojenne.

Czasy kiedy mieliśmy w Polsce dostęp do jednego gatunku cegły czerwonej, jednego rodzaju cegły szamotowej minęły bezpowrotnie....na szczęście. Proponuję nie wprowadzać w błąd czytelników prawdami które trącą myszką. Odnosząc się wyłącznie do cegieł szamotowych, zapraszam do mojego magazynu w celu poszerzenia swojej wiedzy na ten temat. Zapewniam, że różnice w zdolnościach akumulacyjnych, odporności na wysoką temperaturę, cieple właściwym, gęstości będą sporym zaskoczeniem.

Napisano

Przypominam tylko, że tu mamy obudowę zamkniętego wkładu. Odporność na temperaturę wszystkich rodzajów cegły będzie wiec wystarczająca. Różnice w gęstości łatwo sprawdzić bez specjalnych narzędzi. Pisałem, że im wyższa tym lepiej w tej sytuacji. Istotnych różnic ciepła właściwego jednak bym się nie spodziewał.

Napisano

Zgoda, w kwestii odporności...Niestety nie potwierdzam "że im wyższa tym lepiej w tej sytuacji", bow zduństwie nowoczesnym, ta zależność dotyczy masy akumulacyjnej pieca, a nie jego obudowy...Rola obudowy jest nieco inna w piecokominku....:)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...