Skocz do zawartości

Kominek akumulacyjny z DGP-jak obudować???


Recommended Posts

Napisano

Mam problem z wykonaniem prawidłowej obudowy kominka. Generalnie kominek ma spełniać rolę "dogrzewacza" w sezonie wiosenno -jesiennym. Chciałabym aby ogrzewał salon i pokoje na poddaszu. Najbardziej podoba mi się obudowa z cegły (na wysokość od podłogi do około 20cm ponad obudowę).Resztę dałabym z płyt, na prosto-bez udziwnień, półeczek, gzymsów itp.Ale jestem kompletnie ciemna w tym temacie.Pytaliśmy się w dwóch punktach sprzedaży o poradę, ale tu szokująca porażka-zero pomocy, nawet w doborze wkładów :icon_confused: (niech Pani sobie wybierze coś ze strony "kratki.pl" to my zamówimy....)O metodach zabudowy, jakiejś podpowiedzi -zapomnij!A chcemy wykonac to sami....Tak więc zaczełam przeglądać, czytać ,ale nie do końca jestem tego pewna...I tak:
Skoro cegła-to uznałam że moznaby wykonać ten dół kominka z szamotu, nie izolować do wysokości cegieł-tak aby ciepło oddawał poprzez obudowę.Tak możnaby dogrzać salon.Ewent. dać te kratki z wylotem powietrza.
Jesli znalazł by sie ktos kto zechciałby zerknąc na ten marny schemat i skomentować błędy -bardzo bym prosiła.Dodam ze izolacje z wełny dałabym na wysokości od ostatnich cegieł wzwyż(od sciany i na bokach).Nie wiem czy to byłby błąd?Nie mam kompletnie pojęcia gdzie izolowac a gdzie nie....Na zielono zaznaczyłam obszar izolacji.Kominek stałby na tzw. stelażu(granatowy kolor).Wlot powietrza rurą od dołu(z zewnątrz).Komin znajduje sie po prawej stronie kominka z boku.Wybaczcie laikowi ten "niefachowy schemat i bełkot".Ale nie mogę znaleźć rozwiązania w necie dla mojego pomysłu....

DSC01446.jpg

Napisano
GDP ma być grawitacyjne czy mechaniczne?
Według tego rysunku, nie umieściłaś na nim wlotów powietrza do komory kominkowej, kominek będzie oddawał dobrze >50% ciepła do salonu.
Sprawa niedoprecyzowana to dystrybutor ciepła (jest na rysunku), który nie występuje we wszystkich wkładach.
Podłącza się go pod ciepłowody kierujące powietrze do innych pomieszczeń niż pomieszczenie kominka. Sama szyba będzie oddawała około 30% ciepła "produkowanego" przez wkład.
Kratki wylotowe z komory kominkowej (żadne ewentualnie) mają odprowadzać nadmiar ciepła z tej komory, a nie być podłączone do dystrybutora ciepła.
Kolejna sprawa to sama obudowa. Chcecie wykonać tak zwaną obudowę zimną,, przynajmniej w górnej jej części. Izolowanie takiej obudowy wełną mineralną jest rozwiązaniem powszechnie stosowanym, ale obecnie są dostępne materiały zdecydowanie lepiej nadające się do tego celu. Mowa tu o płytach krzemianowo-wapniowych którymi można izolować całą komorę cieplną kominka.
Im komora będzie lepiej izolowana tym więcej ciepła zostanie skierowane do dystrybucji.
Brakuje na schemacie też komory dekompresyjnej zabezpieczającej strop przed zbyt wysoką temperaturą z rury spalinowej.
Sama komora dekompresyjna powinna być tez wentylowana otworami umieszczonymi niewspółosiowo na przeciwległych ściankach.

No i sprawa wlotów powietrza do komory kominkowej.
Dla DGP grawitacyjnego powinny mieć przekrój 800-1000cm2, wtedy dystrybucja odbywa się bez zbędnych oporów, a zapewnienie odpowiednich przekrojów ciepłowodów pozwoli na dogrzewanie pomieszczeń oddalonych nawet o kilka metrów od kominka.
Umieszczenie ich na wysokości około 30cm nad podłogą znacznie ograniczy smużenie przy wylotach ciepłego powietrza (brak/znaczne ograniczenie zasysania kurzu z podłogi).
Pomogłem coś?
Napisano
Tak Jani -pomogłeś, a bynajmniej mnie ukierunkowałeś icon_wink.gif
Doprecyzuję mój pomysł.
Rozprowadzenie ma być grawitacyjne.
Co do dystrybutora-wybrałam kominek z "kratek"-Antek 10KW z dolotem i dedykowanym do niego dystrybutorem.Mogę wybierac między przewodami 100 i 125.
Teraz na ich stronie właśnie dojrzałam tę komore dekompresyjną-juz wiem o co chodzi.
Rozumiem że musi byc jeszcze wlot do samej komory (gdzieś na dole?) bo ten wlot z zewnątrz prowadzi tylko do komory paleniskowej?
Czy mam zaizolować całość aby uzyskac mniej więcej równomierny rozkład ciepła góra/dół ?
Czy zachować ten mój schemat częściowej izolacji?
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Temat z sierpnia, więc kominek już prawdopodobnie skończony.
Czapi pochwal się zdjęciami kominka



Fajnie by było,ale niestety-jeszcze nie zrobiony.Przełożyliśmy jego budowę na "potem" w związku z pilniejszymi pracami...
Napisano (edytowany)
Cytat

Fajnie by było,ale niestety-jeszcze nie zrobiony.Przełożyliśmy jego budowę na "potem" w związku z pilniejszymi pracami...



No to zapewne teraz nastąpi weryfikacja projektu i materiałów do budowy kominka.
Kominek zostanie postawiony w nowej technologii jako kominek ciepły, czyli z ciepłymi ścianami, oddający w dużej części najzdrowsze ciepło, przez promieniowanie. Podstawowy materiał to TERMO płyty szamotowe TPS.
Szkoda ładować się w stare niesprawdzone w dłuższej eksploatacji technologie Edytowano przez bohusz (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

No to zapewne teraz nastąpi weryfikacja projektu i materiałów do budowy kominka.
Kominek zostanie postawiony w nowej technologii jako kominek ciepły, czyli z ciepłymi ścianami, oddający w dużej części najzdrowsze ciepło, przez promieniowanie. Podstawowy materiał to TERMO płyty szamotowe TPS.
Szkoda ładować się w stare niesprawdzone w dłuższej eksploatacji technologie



icon_eek.gif

Masz dar przewidywania???

icon_lol.gif
Napisano
Cytat

icon_eek.gif

Masz dar przewidywania???

icon_lol.gif


No nie, daru przewidywania niestety nie mam.
Ale doskonale orientuję się z czego i jakie aktualnie buduje się kominki.
O nieprzydatności wełny do budowy kominków napisano już bardzo dużo.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

O nieprzydatności wełny do budowy kominków napisano już bardzo dużo.



Skoro wełna się nie sprawdza, to czym zaizolować obudowę postawioną z cegły pełnej?
Napisano (edytowany)
Cytat

Skoro wełna się nie sprawdza, to czym zaizolować obudowę postawioną z cegły pełnej?



Według mnie nie ma potrzeby izolowania. Bo po co izolować?


Utarło się, że obudowy kominków należy izolować wewnątrz... W pierwszych latach gdy kominki w Polsce stały się popularne "wymyślono" na szybko taką technologię budowy kominków. No niestety, ale to się nie sprawdziło.
Wełna służąca do izolacji, odporna jest na niewielkie temperatury, szczególnie kleje (lepiszcza) służące do przyklejenia sreberka i zespolenia włókien.... bezpieczna temperatura to około 100 stopni C.

No a po za tym kominek stoi wewnątrz budynku, jako źródło ciepła, więc po co go izolować? Edytowano przez bohusz (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Skoro wełna się nie sprawdza, to czym zaizolować obudowę postawioną z cegły pełnej?


niczym
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Witam. To teraz ja odświeżę. Czapi jak tam kominek, powstaje. Ja będę robił podobnie jak Twój, też cegła, do obudowy zastosuję płyty o których wspomniano wcześniej. Jak rozwiązałaś DGP.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. To teraz ja odświeżę. Czapi jak tam kominek, powstaje. Ja będę robił podobnie jak Twój, też cegła, do obudowy zastosuję płyty o których wspomniano wcześniej. Jak rozwiązałaś DGP.
Pozdrawiam



U mnie na razie pustka w miejscu kominka icon_confused.gif
Popełniliśmy błąd podczas robienia podłogówki i wychodzi na to że nie damy rady puścić ciepłego powietrza do wszystkich pomieszczeń na górze-byłam na to bardzo zła aż ten kominek stracił dla mnie sens.Jako że mamy komin kupiony specjalnie do kominka trochę szkoda go nie robić,ale na razie nie czujemy potrzeby budowy-może jak ogarniemy resztę w domu to weźmiemy sie za kominek.W tym momencie przy takich temperaturach kocioł nam spala bardzo mało gazu,że nie wiem czy opłaca sie budowac ten kominek i brudzić paląc w nim.Ale może dla samego klimatu w koncu go zbudujemy icon_wink.gif
Napisano
Witam. Mimo wszystko jak masz już miejsce ja bym stawiał, nawet jak do wszystkich pokoi nie puścisz ciepłego powietrza to i tak warto. Nawet, jaki piszesz, dla samego klimatu icon_biggrin.gif
Pozdrawiam
Napisano
ewamariusz-tak z pewnością zrobimy icon_wink.gif Tym bardziej że bardzo lubię klimat naturalnej surowej cegły.Ale jak sobie pomyślę że na czas nie rzuciliśmy na podłogę kanałów to mnie szlag trafia icon_confused.gif Tym sposobem możemy rozprowadzić ciepło do naszego pokoju i na korytarz a pokoje dla dzieci juz odpadają-a to przecież najważniejsze żeby dzieciakom było cieplej!Ale cóż, lepiej tak niż w ogóle a dzieci jeszcze długo będą pewnie spać z nami icon_wink.gif


"Przykre - ale nie Ty pierwszy (i pewnie nie ostatni) dałeś się wyrąbać fachurom."
A tu akurat nasz błąd...

Gość gawel
Napisano
To mój kominek z naturalnej klinkierowej cegły z leroy marlin z promocji icon_redface.gif icon_lol.gif 2 górne rzędy cegieł to warstwa akumulacyjna

DSC01446.jpg

  • 2 lata temu...
Napisano
Dobrym materiałem do wykonania ciepłej obudowy kominka są z pewnością płyty szamotowe. Zapobiegają bowiem przegrzewania pomieszczenia, a następnie jego szybkiego wychładzania. Dobrą alternatywą są płyty z włókien mineralnych. Wysokotemperaturowe Płyty Vitcas HT są odporne na działanie temperatury nawet do 1500 st. C i mogą być montowane m.in. w otoczeniu wkładu kominkowego. Jeśli chodzi o inne zastosowania, to budynkach krytych strzechą płyty mogą zostać zastosowane jako ochrona dachu przed wysoką temperaturą. Można z nich również zbudować ścianki działowe. Spełniają też swoją rolę jako podłoże, na którym mogą być przyklejane płytki.
Napisano
Jeśli mogę to jedna mała uwaga ; wkład Basia jest przeznaczony do zabudów KONWEKCYJNYCH w których ciepło przekazywane jest cyrkulacją powietrza , co oczywiście nie wyklucza wykonania zabudowy z materiałów przewodzących ciepło , eksperymenty zabudowaniu takich wkładów bez owej konwekcji kończą się źle dla żywotności paleniska.

Wkłady do zabudów bez konwekcji to przykładowo Romotop seria Dynamic
Opisy na stronie www.kafle-kominki.pl

Kominek a właściwie piecko-kominek , zdjęcie wykonane w trakcie budowy - pierwsza próba palenia , w technologi HYPOKAUSTUM z zastosowaniem wkładu piecowego Romotop KV 025FR .
Powierzchnie tynkowane kryją pod spodem szamot oraz szamotowe kanały akumulacyjne

DSC01446.jpg


Gość arturo72
Napisano
Cytat

Jeśli mogę to jedna mała uwaga ; wkład Basia jest przeznaczony do zabudów KONWEKCYJNYCH w których ciepło przekazywane jest cyrkulacją powietrza , co oczywiście nie wyklucza wykonania zabudowy z materiałów przewodzących ciepło , eksperymenty zabudowaniu takich wkładów bez owej konwekcji kończą się źle dla żywotności paleniska.


Kominek w salonie ma spełniać rolę dekoracyjną i relaksacyjna a nie być głównym źródłem ciepła.
Narazie od 3 lat Baska w takiej obudowie sprawuje się bez zarzutu a co najważniejsze potrafi dac przyjemność patrzenia na ogień i wrazenia trzasku palonych polan bez przegrzewania salonu.
Napisano
Temat podstawowy to z jakiego gatunku stali jest dany wkład... Do zastosowań bez konwekcji stale kotłowe są nieodpowiednie, przegrzeją się i przepalą , w tych które stosuję do budowy bez ruchu powietrza używam wkładów ze stali Corten [ Cor-Ten]

DSC01446.jpg

Gość arturo72
Napisano
Cytat

Temat podstawowy to z jakiego gatunku stali jest dany wkład... Do zastosowań bez konwekcji stale kotłowe są nieodpowiednie, przegrzeją się i przepalą .


Widocznie Baska jest z super gatunku stali bo nic się z nią nie dzieje ;)
Napisano (edytowany)
Cytat

Widocznie Baska jest z super gatunku stali bo nic się z nią nie dzieje ;)


Ale co ma się dziać u ciebie z Baśką mistrzuniu jak ty jej wcale nie używasz :hahaha2: Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Ale co ma się dziać u ciebie z Baśką mistrzuniu jak ty jej wcale nie używasz :hahaha2:


No i o to chodzi icon_smile.gif
Ciepło do domu ma dostarczać komfortowy i tani system grzewczy a kominek to jedynie ma być dla zaspokojenia zmysłów wzroku,słuchu i czucia icon_smile.gif

I Baska dlatego,że była ładnym i tanim i stalowym wkładem bo żeliwne to brzydkie,nie nowoczesne i badziewne icon_smile.gif
A obudowa taka,żeby te zaspokojenie zmysłów nie było okupione brakiem komfortu i katorga gorącego salonu.
Ciepło przejmują płyty i po lekku oddają na salon i dlatego nie mam kratek w obudowie. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

No i o to chodzi icon_smile.gif
C a kominek to jedynie ma być dla zaspokojenia zmysłów wzroku,słuchu i czucia icon_smile.gif

I Baska dlatego,że była ładnym i tanim i stalowym wkładem bo żeliwne to brzydkie,nie nowoczesne i badziewne icon_smile.gif



Skoro to były kryteria wyboru....
Sporo się ostatnio naprodukowało takich kominkarzy którzy zaczynają dobierać do zamkniętych akumulacyjnych zabudów wkłady według podobnych kryteriów , wystarczy że stalowy i z czymś w środku, po pewnym czasie ich klienci zostaną z ręką w nocniku.
Do pooglądania , pracujący od 9 lat wkład w zabudowie bez wentylacji , ot taki sobie "piecyk"....

DSC01446.jpg



Napisano
Cytat

kominek to jedynie ma być dla zaspokojenia zmysłów wzroku,słuchu i czucia icon_smile.gif


Tobie to już całkiem w dekiel wali.
A żonę od czego masz? Podniecasz się kominkiem a żona zaniedbywana.

Cytat

I Baska dlatego,że była ładnym i tanim i stalowym wkładem bo żeliwne to brzydkie,nie nowoczesne i badziewne icon_smile.gif
A obudowa taka,żeby te zaspokojenie zmysłów nie było okupione brakiem komfortu i katorga gorącego salonu.
Ciepło przejmują płyty i po lekku oddają na salon i dlatego nie mam kratek w obudowie.


Ot powiedział co wiedział. Jakie doświadczenie takie i porady.
Wrąbałeś 16 kW kominek do saloniku o powierzchni niecałe 30 m2i chrzanisz, że nie masz przegrzanego saloniku.
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Przecież to zwykła kaseta do grzania konwekcyjnego !


No tak,zwykla kaseta,która wymaga dopłaty ok.1000zł do grzania nie konwekcyjnego wkładem z jedną szybą ;) Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Do zabudów bez konwekcji tzw hypokaustum używa się wkładów piecowych , wykonanych z innych materiałów , gwarantujących odpowiednią trwałość .
Taki wkład pracuje w zupełnie innych warunkach , można powiedzieć że jest permanentnie "przegrzany" , zdarzają się wykonawcy którzy zamykają w zabudowy piecowe zwykłe wkłady kominkowe ale to ich niewiedza i ryzyko [ ryzyko także po stronie użytkownika ]
Wkład o którym piszesz to zwykła kaseta do grzania powietrzem .
  • 8 miesiące temu...
Napisano

A czemu miałby nie odpowiedzieć? Tu już jest już sporo informacji.

Osobiście uważam, że na obudowę akumulacyjną wcale nie trzeba jakiś szczególnych ( i drogich) materiałów. Bardzo dobrze sprawdza się choćby zwykła cegła. Z racji większej masy jest nawet lepsza niż np. kafle. Tak na marginesie, to w przypadku zabudowy wkładu, zastosowanie kafli nie ma innego uzasadnienia poza estetyką. Zabudowa wkładu to nie ściany pieca. Zresztą piece ceglane też miały znacznie lepsza zdolność do akumulacji niż kaflowe.

Odnośnie samych cegieł, trzeba przestrzec, że klinkierowe też technicznie nie są lepsze od zwykłych. Prędzej pękną pod wpływem temperatury, To kwestia większych naprężeń wewnętrznych. Niestety zwykłe trzeba otynkować i pokryć np. płytkami ceramicznymi (mogą wyglądać nie gorzej od kafli).

  • 2 miesiące temu...
Napisano
Dnia 8.03.2017 o 11:43, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Osobiście uważam, że na obudowę akumulacyjną wcale nie trzeba jakiś szczególnych ( i drogich) materiałów. Bardzo dobrze sprawdza się choćby zwykła cegła. Z racji większej masy jest nawet lepsza niż np. kafle.

Ale czy to nie jest tak, że najpierw od środka (chyba jak w piecu) jest cegła szamota a potem z wierzchu kafle? Przynajmiej ja tak mam w piecu. 

I co jest lepsze w akumulacji - cegła pełna czy szamotowa?

Napisano

Cegła szamotowa i pełna ceramiczna (czerwona) maja bardzo zbliżone ciepło właściwe i gęstość. Nie będzie wiec istotnych różnic w zdolności do akumulacji ciepła. Szamotowa ma większą odporność na wysoka temperaturę, ale skoro to ma być obudowa wkładu kominka, a nie ściany paleniska, to nie ma to znaczenia. Dobra będzie również cegła silikatowa, z racji nieco większej gęstości.

Zenek, w typowym piecu kaflowym masz szamot tylko w palenisku, nie w całym piecu pod kaflami. Dawniej budowano zarówno piece z kafli, jak i ceglane otynkowane. Były jeszcze tzw. piece opancerzone - ceglane w płaszczu z blachy stalowej. Dla zainteresowanych piecami polecam "Nowoczesne piece mieszkaniowe" Karola Szrajbera. Moim zdaniem to najlepszy podręcznik wyjaśniający zasady funkcjonowania pieców różnej konstrukcji. Pierwsze wydanie jeszcze przedwojenne.

Napisano
Dnia 5.06.2017 o 13:46, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Cegła szamotowa i pełna ceramiczna (czerwona) maja bardzo zbliżone ciepło właściwe i gęstość. Nie będzie wiec istotnych różnic w zdolności do akumulacji ciepła. Szamotowa ma większą odporność na wysoka temperaturę, ale skoro to ma być obudowa wkładu kominka, a nie ściany paleniska, to nie ma to znaczenia. Dobra będzie również cegła silikatowa, z racji nieco większej gęstości.

Zenek, w typowym piecu kaflowym masz szamot tylko w palenisku, nie w całym piecu pod kaflami. Dawniej budowano zarówno piece z kafli, jak i ceglane otynkowane. Były jeszcze tzw. piece opancerzone - ceglane w płaszczu z blachy stalowej. Dla zainteresowanych piecami polecam "Nowoczesne piece mieszkaniowe" Karola Szrajbera. Moim zdaniem to najlepszy podręcznik wyjaśniający zasady funkcjonowania pieców różnej konstrukcji. Pierwsze wydanie jeszcze przedwojenne.

Czasy kiedy mieliśmy w Polsce dostęp do jednego gatunku cegły czerwonej, jednego rodzaju cegły szamotowej minęły bezpowrotnie....na szczęście. Proponuję nie wprowadzać w błąd czytelników prawdami które trącą myszką. Odnosząc się wyłącznie do cegieł szamotowych, zapraszam do mojego magazynu w celu poszerzenia swojej wiedzy na ten temat. Zapewniam, że różnice w zdolnościach akumulacyjnych, odporności na wysoką temperaturę, cieple właściwym, gęstości będą sporym zaskoczeniem.

Napisano

Przypominam tylko, że tu mamy obudowę zamkniętego wkładu. Odporność na temperaturę wszystkich rodzajów cegły będzie wiec wystarczająca. Różnice w gęstości łatwo sprawdzić bez specjalnych narzędzi. Pisałem, że im wyższa tym lepiej w tej sytuacji. Istotnych różnic ciepła właściwego jednak bym się nie spodziewał.

Napisano

Zgoda, w kwestii odporności...Niestety nie potwierdzam "że im wyższa tym lepiej w tej sytuacji", bow zduństwie nowoczesnym, ta zależność dotyczy masy akumulacyjnej pieca, a nie jego obudowy...Rola obudowy jest nieco inna w piecokominku....:)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Chciałbym się z Wami podzielić moją opinią i doświadczeniem z produktem, który od jakiegoś czasu stosuję do wykańczania drewnianych podłóg i mebli – Osmo Hartwachs-Öl Original, czyli Wosk Twardy Olejny od Osmo. 🌿 Co to takiego? To wyjątkowe połączenie naturalnych olejów i wosków w jednym produkcie. Osmo stworzyło coś, co: chroni drewno przed wodą, brudem i ścieraniem, jest odporny na plamy (np. z wina, kawy, herbaty, coli czy mleka), pozostawia przyjemną w dotyku, naturalnie wyglądającą powierzchnię. Nie wymaga gruntowania ani szlifowania między warstwami. Produkt wnika w strukturę drewna i pozwala mu oddychać – nie pęka, nie łuszczy się, nie odpryskuje. 🛡️ Bezpieczeństwo Po wyschnięciu: jest bezpieczny dla ludzi, zwierząt i roślin, nadaje się do zabawek dziecięcych (zgodność z EN 71.3), jest odporny na ślinę i pot (zgodnie z DIN 53160). 🧪 Skład Bazuje na naturalnych olejach roślinnych (słonecznikowy, sojowy, z ostu) i woskach, zawiera także pigmenty, parafiny i dodatki hydrofobowe. Co ważne – nie zawiera benzenu i spełnia normy emisji VOC. 🎨 Dostępne wykończenia i kolory Bezbarwne wykończenia: 3011 – Połysk 3032 – Satyna 3062 – Mat 3065 – Półmat Kolory transparentne: 3040 Biały 3041 Naturalny 3067 Jasnoszary 3071 Miodowy 3072 Bursztyn 3073 Terra 3074 Grafit 3075 Czarny 🪚 Gdzie stosować? Idealny do: podłóg drewnianych (lite deski, deski warstwowe, podłogi korkowe, OSB), mebli i blatów, innych drewnianych powierzchni wewnętrznych. 🧰 Jak nakładać? Powierzchnia musi być czysta, sucha i odpylona (maks. 18% wilgotności). Nakładamy cienką warstwę wzdłuż słojów drewna, np. pędzlem do dużych powierzchni, wałkiem mikrofibrowym, włókniną lub maszyną jednotarczową. Po 8–10 godzinach (bezbarwny) lub 24 godzinach (kolorowy/naturalny) możemy nakładać drugą warstwę. W przypadku podłóg warstwę kolorową nakładamy tylko raz, a wykończenie robimy zawsze olejem bezbarwnym (chyba że używamy koloru 3040 lub 3041 – wtedy można użyć ich również na końcu). 🧽 Pielęgnacja i renowacja Do czyszczenia używamy Osmo Wisch-Fix lub Pinselreiniger (do narzędzi). W przypadku renowacji często wystarczy jedna cienka warstwa na oczyszczonej powierzchni – bez szlifowania! 📦 Wydajność i opakowania Wydajność: ok. 24 m²/l (bezbarwny) do 30 m²/l (kolorowy/naturalny) Pojemności: 0,375 l, 0,75 l, 2,5 l, 10 l, 25 l (dla wersji bezbarwnej) 0,75 l, 2,5 l, 10 l (dla kolorowych/naturalnych) ⚠️ Uwaga praktyczna Pamiętajcie, by nie zostawiać nasączonych szmatek na powietrzu – mogą się samoczynnie zapalić! Trzymajcie je w metalowym pojemniku z pokrywką lub wypierzcie od razu po użyciu. Mam nadzieję, że ten post pomoże komuś, kto szuka trwałego i naturalnego rozwiązania do ochrony drewna. Osmo to naprawdę sprawdzony produkt – i przyjemny w aplikacji! Macie pytania albo własne doświadczenia z Osmo? Dajcie znać! Chętnie podyskutuję 😊 osmo-1.mp4
    • Na A... 21 cm.   https://allegro.pl/oferta/3x-mieszadlo-mieszacz-zywica-do-kotwa-chemicznej-koncowka-aplikator-11797721468
    • Strzykawka pozwala uzyskać dużą siłę nacisku a weterynaryjna ma większą średnicę wylotu, niewiele mniejszą niż oryginalne wyjście aplikatora fabrycznego.
    • O tym w ogóle nie pomyślałem ....a to da się tą zawrtość czyli tą kotwę strzykawką później wycisnąć, to jest na tyle rzadkie, że pójdzie strzykawką? Zaraz z ciekawości obejrze strzykawki weterynaryjne.  Dzięki za podpowiedź.
    • Wow, this is already an incredible journey, and you describe it all so well, I felt like I was following your every step! Building your dream home from scratch, with all the ups and downs, truly shows your commitment. The immense respect you have for your own project—your experience in construction—must have made this moment even more satisfying. And your wife's dream kitchen? I completely understand."😄
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...