Skocz do zawartości

Którą technologię wybrać


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Planuję w najbliższym czasie wybudować dom. Zastanawiają mnie dwie technologie.
1. http://www.domekwmiesiac.pl/ - technologia firmy BAUMAT
2. http://www.mabudo.pl/ - Technologia MABUDO

Obydwie technologie mają swoje wady i zalety. Osobiście wydaje mi się, że technologia BAUMAT jest lepsza.
W Mabudo, nie przekonuje mnie rodzaj fundamentów (słupki funadamentowe) oraz grubość ściany nośnej tj. 6cm żelbet + 22 ocieplenie.
Cenowo - technologia Mabudo jest tańsza.
Proszę o ewentualne opinie - jeśli ktoś też zastanawiał się nad którąś z w/w firm to proszę o informację.
Pozdrawiam
PL
Napisano
Ze względu na to, że za dwa tygodnie spotykam się z jedną firmą, chciałbym, żeby ktoś mi coś podpowiedział na temat tych dwóch w/w technologii.
Pozdrawiam
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Witam,
Technologia 2 firmy jest tańsza. Dodatkowo szkielet drewniany szybciej się układa. Domy na konstrukcji drewnianej są bardziej ekologiczne i ekonomiczne. Takie domy można lepiej ocieplić. Ponad to konstrukcja drewniana jest uważana za mniej opłacalną i bezpieczną ze względu na łatwopalność drewna i zagrożenia ze strony korników. Co NIE JEST PRAWDĄ, gdyż takie drewno do tej konstrukcji jest poddawane suszeniu i struganiu co zapobiega zalęgnięciu się grzybów czy larw oraz zapobiega dostaniu się korników. Korniki zjadają tylko żywe drewno. Struganie drewna wpływa na to, że jest mniej łatwopalne. Jak widać domy z drewna są bardziej opłacalne i szybciej się je buduje, więc sam musisz zdecydować co będzie dla ciebie najlepsze.

Pozdrawiam,
ZPH Galant
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Też bym stawiał na domy szkieletowe. Mnie przekonuje przede wszystkim cena.
Znajomy wybudował dom za 80 tys. (60m2) i jest zadowolony
Napisano
Mnie także bardziej przekonuje Mabudo, jeżeli bym musiał wybrać coś z tych dwóch. Sam opis technologii na stronie producenta jest konkretniejszy oraz nie mylą się w jednostkach... U=0,2 W/m2K nie jest rewelacyjnym wynikiem, w Polsce dopuszcza się domy o U<0,3 W/m2K zatem warunek będzie spełniony.
Napisano
Cytat

U=0,2 W/m2K nie jest rewelacyjnym wynikiem, w Polsce dopuszcza się domy o U<0,3 W/m2K zatem warunek będzie spełniony.


0,2 < 0,3, ale 0,1 również < 0,3... to ile w sumie ma być w/g Ciebie żeby było dobrze?
I co z tym dopuszczeniem?
Napisano
Cytat

Domy na konstrukcji drewnianej są bardziej ekologiczne i ekonomiczne. Takie domy można lepiej ocieplić.


brednie, brednie, belkot marketingowy.

bardziej ekologiczne od czego?
bardziej ekonomiczne od czego?
lepiej ocieplic, niz co?
Napisano
Cytat

Korniki zjadają tylko żywe drewno.

Pozdrawiam,
ZPH Galant


Noo, dlatego korniki tak lubią stare meble... stare meble mają duszę.
A jak coś ma duszę to żyje... przynajmniej tak twierdzą co poniektórzy, choć nic nie wspominają o starych żelazkach (na duszę) icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Też bym stawiał na domy szkieletowe. Mnie przekonuje przede wszystkim cena.
Znajomy wybudował dom za 80 tys. (60m2) i jest zadowolony


Żadna łaska , murowany też spokojnie postawi tej wielkości i za te pieniądze.

Cytat

bardziej ekologiczne od czego?


Bo ulegnie samo rozkładowi , np korniki będą miały pożywkę icon_biggrin.gif

Cytat

bardziej ekonomiczne od czego?


Bo nie trzeba będzie płacić za rozbiórkę icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

0,2 < 0,3, ale 0,1 również < 0,3... to ile w sumie ma być w/g Ciebie żeby było dobrze?
I co z tym dopuszczeniem?




Uważam, że jeżeli środki finansowe pozwalają, to należy skorzystać z tego co oferują nam dzisiejsze materiały budowlane (mam na myśli ich właściwości termoizolacyjne) i starać się stawiać ściany o U równym bądź mniejszym od 0,1 W/m2K.

Faktycznie dopuszczenie miało zostać zaostrzone. Bardzo możliwe, że weszło to w życie 01.01.2014 tak jak ktoś napisał.
Napisano
Cytat

Żadna łaska , murowany też spokojnie postawi tej wielkości i za te pieniądze.




Ale inwestor nie będzie musiał biegać, załatwiać, dowozić, koordynować itp
i budowa jest w innym tempie niż murowana
Napisano
Cytat

Uważam, że jeżeli środki finansowe pozwalają, to należy skorzystać z tego co oferują nam dzisiejsze materiały budowlane (mam na myśli ich właściwości termoizolacyjne) i starać się stawiać ściany o U równym bądź mniejszym od 0,1 W/m2K.

Faktycznie dopuszczenie miało zostać zaostrzone. Bardzo możliwe, że weszło to w życie 01.01.2014 tak jak ktoś napisał.


Bardzo możliwe że zaczniesz wreszcie nadążać za regulacjami prawnymi.

Sfinansowanie izolacji ścian zewnętrznych na poziomie U=0,1W/m2K jest najmniejszym problem, tylko co Ci po ścianach zewnętrznym o takim współczynniku przenikania ciepła jeśli przykładowo okna będą miały "U">1,1W/m2K, izolacja podłogi na gruncie 10-15cm grubości, a dom będzie wymagał tradycyjnego ogrzewania (choć o mniejszej mocy)?
Budować/izolować trzeba z głową bo dom stanowi całość jako twór i dążenie do tak niskiego współczynnika "U" tylko dla ścian zewnętrznych jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto, a właściwie bardziej na zewnątrz/za okno icon_biggrin.gif

Tylko świadome połączenie wszystkich komponentów (nie będę się tu rozwodził jakie) w całość da sumarycznie zamierzony efekt domu w standardzie pasywnym, bo "U"=0,1W/m2K przegród zewnętrznych właśnie taki standard tworzy i pozwala na rezygnację z tradycyjnego systemu grzewczego.
Tyle że uzyskanie tego standardu dla całego domu to już nie "lekka górka" kosztowa, a zupełnie inny przedział inwestycyjny dla osób które czują potrzebą żeby tak żyć/spożytkować swoje środki, a nie dla osób które chcą postawić sobie dom tani w eksploatacji.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Dom w technologii drewnianej trudniej odsprzedać. To z mojego doświadczenia. Choć był wspaniały i kupiec się przemógł.
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Dom w technologii drewnianej trudniej odsprzedać. To z mojego doświadczenia. Choć był wspaniały i kupiec się przemógł.



Generalnie nie jest łatwo sprzedać gotowy dom, bo zawsze komuś coś nie będzie pasować - a to układ pomieszczeń a to materiał... Chociaż w moim przypadku najtrudniej było w ogóle znaleźć klienta. Przez dłuższy czas nikt się nie interesował ogłoszeniem. Ale potem kilka telefonów i udało się sprzedać w sumie w 2 miesiące. Dom z pustaka ceramicznego, więc pewnie robił solidniejsze wrażenie niż drewniany... icon_smile.gif
Napisano
Wybór należy do Ciebie. Ja mieszkam 5 lat w domku drewniamym szkieletowym i jestem zadowolony. To dom zdrowy, tani w budowie i użytkowaniu.
Napisano
Cytat

Dom w technologii drewnianej trudniej odsprzedać. To z mojego doświadczenia. Choć był wspaniały i kupiec się przemógł.


Ta technologia nie przekonuje w naszych warunkach klimatycznych, chyba że mowa o domu z bali...to inna para kaloszy. Jeżeli chcesz się zabezpieczyć na ewentualną sprzedaż to faktycznie lepiej postawić dom murowany, ja uważam że beton komórkowy będzie najlepszy jeżeli ewentualną sprzedaż rozważysz po kilku sezonach grzewczych ponieważ przez zimę taki dom daje korzyści finansowe w postaci niskich rachunków za ogrzewanie, a dzięki niskiemu wsp U łatwo sprzedaż dom.
Napisano
Cytat

Ta technologia nie przekonuje w naszych warunkach klimatycznych, chyba że mowa o domu z bali...to inna para kaloszy. Jeżeli chcesz się zabezpieczyć na ewentualną sprzedaż to faktycznie lepiej postawić dom murowany, ja uważam że beton komórkowy będzie najlepszy jeżeli ewentualną sprzedaż rozważysz po kilku sezonach grzewczych ponieważ przez zimę taki dom daje korzyści finansowe w postaci niskich rachunków za ogrzewanie, a dzięki niskiemu wsp U łatwo sprzedaż dom.


Przestań wciskać ten swój kit wszędzie o betonie komórkowym, bo robisz tym więcej szkody niż pożytku takim głupim argumentowaniem.
Tysiące domów stoi tzw kanadyjczyków czy szkieletorów i jakoś nikt nie psioczy na złe warunki mieszkalne.
Jak chcesz płacić wysokie rachunki to i w domu z betonu komórkowego będziesz płacisz, jak dom spieprzą i tak samo odnosi się do technologi drewnianej.
Napisano
IMHO nie ma sensu generalizowanie w postaci "dom z BK będzie tańszy do ogrzania niż dom w innej technologii". Sam wybór materiału na ściany to dopiero początek, bo i tak ok. 1/3 ciepła w zimie ucieknie przez okna i drzwi... Poza tym dobrze jest zwracać uwagę choćby na zdolność do akumulowania ciepła, co skutkuje lepszym trzymaniem temperatury we wnętrzu i krótszymi cyklami grzania. W efekcie w domu z betonu komórkowego najlepiej mieć w zimie ogrzewanie rozkręcone na stałe, a w domu np. z ceramiki poryzowanej można grzać cyklami, o określonych godzinach. To też spora oszczędność, którą dobrze by było uwzględniać przy takich dyskusjach...
  • 6 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Nie kieruj się ceną ale jakością materiałów.



Mnie tylko zastanawia jak oni mogą pisać że ten keramzyt ma dobrą izolacyjność akustyczną. Przecież to jest bardzo lekki materiał, więc pewnie daleko mu parametrami do znacznie cięższej silki czy ceramiki poryzowanej. No ale oczywiście takiej informacji jakoś na stronie nie mogłem znaleźć...
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Korek ma jeszcze mniejszy (duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuużo mniejszy) ciężar właściwy, a jest jednym z najlepszych materiałów izolujących dźwięk. icon_cool.gif



Tylko że jakby obłożyć korkiem wszystkie ściany domu, to byłby on warty dwa razy więcej... :P Oczywiście, że są alternatywy do ciężkich materiałów, ale jakby na to patrzeć od strony kosztów, to najtańszym rozwiązaniem będzie po prostu wykorzystanie materiału konstrukcyjnego z dobrą izolacyjnością akustyczną. Ceramikę często po prostu zalewa się zaprawą, żeby podnieść masę pustaków i ich akustyczność. Przy pustakach z kieszeniami na zaprawę (Porotherm aku), docelowa izolacyjność jest na poziomie 60 db. To jest nie do zrobienia w domach szkieletowych!
  • 2 lata temu...
Napisano (edytowany)
Dnia 30.01.2014 o 10:11, pause111 napisał:

Mnie także bardziej przekonuje Mabudo, jeżeli bym musiał wybrać coś z tych dwóch. Sam opis technologii na stronie producenta jest konkretniejszy oraz nie mylą się w jednostkach... U=0,2 W/m2K nie jest rewelacyjnym wynikiem, w Polsce dopuszcza się domy o U<0,3 W/m2K zatem warunek będzie spełniony.

Witam.

Stoję przed dylematem budowy domu. Z kim.? chcę dobrze i szybko. Szukam jakiś opinii na temat firmy MABUDO http://mabudo.pl/  ale nigdzie nic nie ma napisane. Kilka opinii na ich temat temat na  forum.muratordom 
wszędzie wchodzę szukam i cisza Czy ktoś budował z nimi ? na stronie widać że tego "trochę "mają" http://mabudo.pl/o-firmie/mapa-realizacji.html na fejzzbuku też, a czy ktoś tu ma jakieś doświadczenia????

aaaa i się pogubiłam trochę bo piszecie tu żę to konstrukcja szkieletowa, a jak dzwoniłam do firnmy to mówili że to drewno to tylko stelaż do płyt gipsowych a ściany są betonowe 

ide spać mam już mętlik w głowie, rano trzeba wstać.. papa

 

Edytowano przez Julia Królik
papa (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Szybko się nie da zbudować niczego dobrego - chociaż pewnie zaraz się odezwą prefabrykaciarze, że mieszkają w domu stawianym 3 m-ce :P Mój dom (murowany) był stawiany 14 miesięcy - od wykopów pod fundamenty do stanu pod klucz (już po wykończeniówce ofkors). To i tak bardzo szybko - przed zimą dało się zrobić SSZ tylko dlatego, że była łagodna zima i murowałem z pustaków na sucho (dryfix), więc nie było dużo suszenia. Normalnie trzeba liczyć jakieś 1,5 roku minimum... Bale i prefabrykaty zrobisz szybciej, ale pytanie czy to będzie lepszy dom od murowańca... :) I co to znaczy w ogóle "lepszy"...

  • 3 lata temu...
Napisano

Jeżeli ktoś szuka jeszcze informacji na temat Mabudo - budują ściany z betonu, w środku jest styropian, miejscami stelaż drewniany na podwieszane szafki i jeżeli wybierzecie stan deweloperski to płyta gipsowa. Ścianki wewnętrzne to płyta gipsowa z wełną w środku. Widziałem ściany na żywo i wygląda to ładnie 

ale niestety po kilku spotkaniach nie mogłem się z nimi dogadać. Projekty na ich stronie mocno mijają się z tym co mogą zrobić realnie. Wydaje się, że jeszcze nie wszystko jest dopracowane, w dziale sprzedaży każdy mówi co innego i niestety to zaważyło na decyzji. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)

A nie można się z firmą MABUDO dogadać aby zrobili dom z samych płyt żelbetonowych i samemu ocieplić budynek. SCIANY to około 20 cm grubości samego żelbetu +20 cm styropian. Jestem pewien że nie jeden by się zdecydował na taki wariant 

Edytowano przez Kuuba (zobacz historię edycji)
  • 8 miesiące temu...
Napisano

Podepnę się pod wątek - mam podobny dylemat. Planuję budowę budynku gospodarczego, zastanawiam się nad technologią budowy

Od początku planowałem technologie szkieletową, tego typu

https://panelbud.pl/galeria/

jednak po ostatnich podwyżkach, zaczynam się poważnie zastanawiać - czy w ogóle budować już teraz, czy nie poczekać na lepsze czasy (jestem na etapie składania wniosku o PnB) - albo zmienić technologię budowy (miałem wstępne wyceny gotowego budynku ze strony zalinkowanej). Pytanie - czy taka zmiana spowoduje, że będzie taniej?

  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...