Skocz do zawartości

Czy jest sens ocieplać wewnętrzną ścianę styropianem ?


Recommended Posts

Ociepliłem sobie styropianem 10cm zewnętrzną ścianę balkonu.Na foto zaznaczone na różowo.
Teraz robię remont pokoju i zastanawiam się czy jest sens ocieplić ścianę od środka styropianem 5cm ?
Od środka czyli od strony pokoju.
Jakie macie zdanie na ten temat icon_smile.gif ?
4976365400_1349366237.jpg

ps.to zdjęcie jest zapożyczone więc jest to tylko przykład.Na tym zdjęciu jest chyba cały budynek ocieplony.Piszę żeby nie było niedomówień...

Link do komentarza
Cytat

Tak,tą ścianę już ocieploną od zewnątrz teraz z drugiej strony ,od strony pokoju ;)
Żarty? jakbym znał powód żartów to bym ich nie robił icon_smile.gif
rozjaśnij z łaski swojej



Grzyb Ci w chacie potrzebny?


Niczego nie ociepla się od wewnątrz. Bo punkt rosy przeniesie się na ścianę i będziesz miał przemarzanie ściany i jej szybkie zużycie, a poza tym wykraolanie się wody na jej wewnętrznej stronie. A co się dzieje ze ścianą po której całą zimę spływa woda, to możesz sobie wyobrazić.
Nie rób się drugim T.B. który kiedyś tu na forum wykładał swoje teorie, że zawsze należy ocieplać od wewnątrz. Ale on miał wiesz... te takie.... papiery... no.
Link do komentarza
Nad oknem od strony pokoju, czyli wewnętrznej, popękała gładź gipsowa bo ściana zimna ,a z grzejnika leciało ciepłe powietrze,to pewnie gips miał pewnego rodzaju szok...
Teraz remontuje pokój i zamiast znów nakładać gładź to chciałem położyć styropian i dodatkowo w pewnych kilku % wzmocnić ocieplenie,te z zewnątrz.
Co do grzyba to racja,nie wziąłem tego pod uwagę,a u mnie jest duże prawdopodobieństwo jego wystąpienia bo ogrzewam grzejnikiem,a nie kaloryferami więc w nocy jest raczej zimno ...chyba,że zostawie grzejnik włączony na noc, czego przy cenach energii elektr. raczej wole unikać...
W pokoju są duże wahania temperatur od tych nocnych zimnych po "upalne" w dzień jak pracuje grzejnik. Edytowano przez ocieplacz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Nad oknem od strony pokoju, czyli wewnętrznej, popękała gładź gipsowa bo ściana zimna ,a z grzejnika leciało ciepłe powietrze,to pewnie gips miał pewnego rodzaju szok...


Po pierwsze od środka można ocieplać ale gdy nie od ocieplenia od zewnątrz a po drugie są sytuacje gdy wg przepisów nie można ocieplić na zewnątrz wtedy ociepla się od środka.
Ta gładź to popękała Ci od czego innego a nie od zimnej ściany, przyczyn może być wiele.
Link do komentarza
Jest taki system stawiania ścian oparty na szalunku traconym ze styropianu.
W nim układ warstw wygłada podobnie do tego co sobie zamierzyłeś, czyli od wewnątrz 5cm styro | 15cm beton | 10-25cm styro.
Taki typ ściany zewnętrznej funkcjonuje całkiem nieźle, ale systemodawca zdaje się nie zakładał czasowego wyłączania ogrzewania.
Rdzeń betonowy przy różnicy temperatur zewnątrz / wewnątrz = 40K cały czas ma temperaturę dodatnią od 4,7- 6,6 oC dla styropianu o lambdzie =0,04w/mK.

Ale:
- systemodawca jak pisałem nie zakładał zdaje się czasowego wyłączania ogrzewania
- domy stawiane w takim systemie są raczej pozbawione mostków cieplnych w postaci dwóch płyt balkonowych (góra/ dół)
- wentylacja w domu jednorodzinnym jest raczej sprawniejsza niż standardowa wentylacja w bloku.

Pewnym rozwiązaniem dla takiej przegrody zewnętrznej mogłoby być odcięcie tej ściany od dyfuzji pary wodnej przez zastosowanie szczelnej paroizolacji nachodzącej na na wszystkie przegrody styczne.
Ale, jak napisali koledzy... daruj sobie takie rozwiązanie, bo bardzo łatwo popełnić jakiś błąd który będzie skutkował zagrzybieniem tej ściany.

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłoby dołożenie tych 5cm izolacji po zewnętrznej stronie
Link do komentarza
Cytat

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&am...FmKmMysedH43--Q
Co prawda to materiał pokazowy ale tak też można icon_smile.gif




może najlepsze - ale wada podstawowa - pomniejszy od wenątrz powierzchnię - i to nie mało....


Ciekawe że mu te na suficie nie odpadają bez podparcia...
Hm.....,
Ale czysto, całkiem niezły efekt końcowy.
Podoba mi się Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

może najlepsze - ale wada podstawowa - pomniejszy od wenątrz powierzchnię - i to nie mało....


Ciekawe że mu te na suficie nie odpadają bez podparcia...
Hm.....,
Ale czysto, całkiem niezły efekt końcowy.
Podoba mi się


To,że pomniejszą pomieszczenie to samo przez sie .ale jak nie można od zewnątrz to coś za coś icon_smile.gif
Link do komentarza
A mnie zastanawia dlaczego pomimo dość sporego ocieplenia masz zimno - ocieplaczu a sprawdziłeś, że ci hmm nie piź... w szparach okiennych ? Ja u siebie złączenia w oknach drewnianych - te zakitowane dodatkowo pociągnąłem silikonem - jakby firanka mniej trochę tańczyła ;)

Jeszcze jedno - być może masz spore szczeliny między płytami styropianowymi ?

Może zanim zaczniesz kombinować sprawdź sobie kamerą termowizyjną gdzie masz mostki termiczne ? Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Czy zimno to niewiem bo od zewnątrz zakładałem w to lato,a zima dopiero przedemną.
Co do kamery to już kiedyś myślałem żeby sprawdzić tylko skąd taką kamerę wziąść,a jak nawet jest to wynajęcie pewnie niemało ...



Kilkaset złotych za chałupę. Na pewno energetyka ma. Można także śledzić ogłoszenia budowlane na swoim terenie. To się robi coraz popularniejsze.
Link do komentarza
Teoretycznie można tą samą ścianę ocieplić i z zewnątrz i od wewnątrz.

Dlaczego teoretycznie ?

Ano dlatego, że trzeba by wcześniej wyliczyć grubość tego ocieplenia, a to nie jest takie proste, bo warunki są zmienne.
Dla omawianego przypadku, ocieplenie jednej ściany, w zasadzie nie rozwiązuje problemu, a może przynieść dodatkowe komplikacje, tak jak pisali wyżej koledzy, a skutki może odczuć sąsiad wyżej.
Bardziej racjonalne, byłoby ocieplenie płyty balkonu, a nie ściany – pomijając już to, że więcej ciepła ucieka, tak czy siak, przez okna, a nie przez tą ścianę.

Aby kompleksowo rozwiązać sprawę docieplenia tego (mieszkania?) być może należałoby ocieplić wszystkie ściany od wewnątrz, ale nie styropianem, tylko 5cm multiporem, lub podobnym materiałem, ale to jest (są) kosztowne rozwiązanie.
Link do komentarza
W przypadku szalunku traconego ze styropianu w układzie warstw od wewnątrz 5cm styro | 15cm beton | 10-25cm styro nie słyszałem jeszcze żeby ktoś grzyba wyhodował.
Ale tez nie słyszałem żeby ktoś warstwę wewnętrzną zrywał i sprawdzał organoleptycznie czy mu tam to grzybowisko nie rośnie. icon_lol.gif
Myślę jednak że nic takiego nie ma miejsca, bo systemodawców kształtek styropianowych jest kilku na rynku i to już od jakiegoś czasu, a by się nie pozbierali "ze szczęścia" gdyby takie zjawiska zachodziły pod wewnętrzną warstwą styropianu. icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

W przypadku szalunku traconego ze styropianu w układzie warstw od wewnątrz 5cm styro | 15cm beton | 10-25cm styro nie słyszałem jeszcze żeby ktoś grzyba wyhodował.




Ale tu mowimy tylko o dołożeniu styropianu od wewnątrz. Nie wiemy nic o ścianach, o materiale, grubości itp. nie wiemy jaki bedzie rozkład temperatur i tak dalej. W grę wchodzą jeszcze płyty balkonowe.
Przecież nie dasz rady tego wyliczyć.
Link do komentarza
Nie tylko.
Cytat

Ociepliłem sobie styropianem 10cm zewnętrzną ścianę balkonu.Na foto zaznaczone na różowo.
Teraz robię remont pokoju i zastanawiam się czy jest sens ocieplić ścianę od środka styropianem 5cm ?
Od środka czyli od strony pokoju.


Może uprościłem zakładając że to blok z wielkiej płyty (foto).
Z drugiej strony, jeśli moje założenia były słuszne, to grubość rdzenia betonowego ze względu na lamdę betonu ma tu drugorzędne znaczenie.
O rozkładzie temperatur w "rdzeniu betonowym" i płytach balkonowych pisałem wcześniej. icon_wink.gif

Ale masz rację... wyliczenie strat ciepła dla wszystkich mostków termicznych i rozkładu ciśnień dla dyfuzji pary wodnej z uwzględnieniem zmiennych warunków wilgociowo-cieplnych - to nie na mają głowę :bezradny:
A po stronach fińsko-języcznych słabo się poruszam icon_lol.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Tak się zastanawiam czy czytamy ten sam wątek? icon_biggrin.gif
Po pierwsze Ocieplacz docieplił ścianę styropianem 10cm... 5cm warstwa miała przyjść od wewnątrz.
Po drugie ocieplił ścianę balkonową, bo jako najemca mieszkania tylko do niej miał dostęp ( jest to ściana którą administracja nie ociepla przy termomodernizacji bloku).
Po trzecie. Jeśli pozostałe ściany zewnętrzne nie zostały ocieplone przez ADM, to i tak nie miał do nich dostępu... przecież to blok.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Co prawda już powielam temat ,ale nikt Mi nie odpowiedział.
Stoję też przed dylematem docieplenia ściany na poddaszu, jest zbudowana z pustaków gazobetonowych i elewacji w postaci płytek cementowych.Chciałem polożyc płyty styropianowe o grubości 12cm i na to wełnę 10cm.Zaczynam się zastanawiac czy takie docieplenie będzie dobre.
Link do komentarza
ja z innej beczki, aczkolwiek w tym samym temacie icon_smile.gif

Jako że mam dom z "klocków styropianowych" cały czas nie daje mi spokoju jedno pytanie. Czy 20cm styro dane na zewnątrz, daje ten sam efekt co 5 w środku i 15 na zewnątrz (tak mam u siebie bo tak jest zbudowany klocek)? Czy to jeden pikuś, czy któreś rozwiązanie króluje nad drugim da większe oszczędności w ogrzewaniu?
Link do komentarza
Taki układ warstw w przegrodzie jaki ma Vega jest bezpieczny, bo rdzeń nośny dzięki izolacji z zewnątrz pozostaje cały czas "ciepły" i nie dochodzi w nim do przekroczenia punktu rosy.
Ocieplenie od wewnątrz z wykorzystaniem Multiporu Xelli jest bezpiecznym rozwiązaniem ze względu na specjalne/specyficzne właściwości materiału, ale też jest to dojść kosztowne rozwiązanie w stosunku do styro+G-K

Vega, dobrze kombinujesz... wsio ryba.
Inaczej w takiej ścianie układają się izotermy, ale opór cieplny vel współczynnik przenikania ciepła jest taki sam, oczywiście z uwzględnieniem rdzenia betonowego.
Plusem Twojego rozwiązania jest grubość finalna muru dla takiej samej grubości izolacji przy zastosowaniu np. silikatów, które do "ciepłych raczej nie należą.
Link do komentarza
Cytat

Może dac cieńszy styropian?
Wtedy już tylko płytę k/g?


Też miałem potrzebę docieplenia poddasza i dałem 10cm styro od wewnątrz na gazobetony i teraz będę czekał na wystąpienie tego grzyba . Przed ociepleniem znałem opinie o tej rosie co się to wykrapla w punkcie rosy ale zaryzykowałem i zobaczymy co się będzie działo . Ciekawe po ilu latach to nastąpi , bo chcę wiedzieć kiedy mam wrócić do tego tematu w celu konfrontacji teorii z rzeczywistością . Na razie poddasze zrobiło się fajnie ciepłe .
Powiedz _tokio04_ czemu chcesz mieszać styro i wełnę ? , jaki cel chcesz osiągnąć , co może dać taka mieszanka oprócz tego że wełna lepiej łapie wilgoć .
Dodam że wcześniej z różnych względów konstrukcyjno-architektonicznych ocieplałem od wewnątrz styropianem piętro ale mur nieco grubszy 24+12 . Po kilku latach nie widać żadnego grzyba .

dopisałem :Co nazywasz pustakiem gazobetonowym ? , bo ja pisząc gazobeton mówię o takich szarych bloczkach produkowanych jeszcze w czasach komuny z pyłów dymnicowych 50cm x 24cm x 24cm , chyba , czy jakoś tak . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 5 lata temu...

Jest to pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich =)

na stronie https://www.ubakus.de/u-wert-rechner/ można sprawdzić przewodność cieplną różnych materiałów w różnej konfiguracji. Ogólnie fajna strona tyle ze nie po polsku. Będzie ona pomocna przy ociepleniu ścian podłogi dachu jednym słowem wszystkiego z wszystkich materiałów ale do rzeczy bo sam chciałem zrobić ocieplenie od środka na razie testowo w 1 pomieszczeniu. jest tam parę wizualizacji demo które można sobie przerobić na własne warunki.  Poniżej jest screen z tegoż programu w konfiguracji jaką  ja mam i jaką chcę mieć. Pytanie do użytkownika Demo bo już troszkę czasu upłynęło od ocieplenia  jak się sprawuje to pana ocieplenie? Widać jakieś złe znaki?  Jestem bardzo ciekawy. Na zdjęciach widać  oszczędność na ogrzewaniu i mniejszą pojemność cieplną ściany po zaaplikowaniu ocieplenia. Para się nie wkrapla w takiej konfiguracji a nawet jeśli to można do wykresu włożyć jeszcze folię PE pod styropian.

1.jpg

2.jpg

 

jeszcze jeden screen numer 3 z budynkiem bez ocieplenia jaki miałem przez 20 lat a mimo dom nie zgnił mimo tego ze według wizualizacji powinno być dużo skroplin w ścianie zewnętrznej

3.jpg

Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...
1 godzinę temu, Genesis72 napisał:

 

Z czego jest zrobiona ściana?

 

Poddasze gazobeton 24 cm, piętro gazobeton - szczelina - cegła 12cm. Wiązana co 3 warstwy samą cegłą.

1 godzinę temu, Genesis72 napisał:

 

Czy poprawiałem wentylacje w pomieszczeniu?

 

To miało znaczyć - czy  poprawiałem ?. Jeżeli tak to odpowiedź brzmi - na poddaszu nie, a na piętrze w międzyczasie zrobiłem wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła, czyli rekuperacja.

1 godzinę temu, Genesis72 napisał:

 

Ile lat ma dom?

 

30 lat.

1 godzinę temu, Genesis72 napisał:

 

Czy ma jakies efektu uboczne, typu skraplanie sie pary wodne - wilgoć-grzyb?

 

Jest wszystko OK. Styro musi być położone szczelnie nie na placki.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Dzieki

Ja chce zrobic ogrzewanie scienne i rurki "wtopić" w styrobeton i przykryc to wszystko kartongipsem

Tylko si e zastanawiam czy styrobeton bedzie dobry - czy nie bedzie efektu termosu, straplanie sie pary pomiedzi scianą a styrobetomen (płyta)

W systemie KERMI x-net C13 rurki układa sie na twardym styropianie, a styropian z tego co widze bezposrednio przykleja sie do sciany

Jest to ogrzewanie głównie prze promieniowanie

Czy pomiedzi sciana a styrobetonem dac folie paraprzepuszczajna?

Prosze o opinie

 

 

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...