bajbaga Napisano 7 października 2012 Udostępnij #51 Napisano 7 października 2012 Pomyśl dalczego napisałem: Cytat - należy zachować spadek połaci, dokładnie taki sam jak okapu nad wejściem, Jeśli spadek połaci będzie taki sam jak daszku nad wejściem (na projekcie Przemka),to gdzie wypadnie szczyt garażu ? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 7 października 2012 Udostępnij #52 Napisano 7 października 2012 Cytat Taki garaż, w tym projekcie będzie wyglądał, mniej więcej tak:[attachment=14585:full.jpg] Sugerowałem się raczej rysunkiem a nie doczytałem ,że chodzi o spadek daszku nad wejściem.Ale wg tego rysunku to szczyt daszku garażu wychodzi tak jakby miał ze 40 % spadku, zresztą jest też tam okno dachowe na pewno ze względu niemożności wciśnięcia fasadowego. Cytat [attachment=14585:full.jpg]Przy czym:- należy zachować spadek połaci, dokładnie taki sam jak okapu nad wejściem,- konstrukcja oparta na kratownicach (dźwigarach). Cytat Pomyśl dalczego napisałem: Jeśli spadek połaci będzie taki sam jak daszku nad wejściem (na projekcie Przemka),to gdzie wypadnie szczyt garażu ? Teraz to już wygląda całkiem, całkiem A ja bym zaproponował aby garaż całkowicie wpisać w bryłę domu ,znaczy się zrobić go na całą szerokość domu i szczyt przesunąć na skraj ściany szczytowej garażu, zyskasz przede wszystkim więcej miejsca na poddaszu a w garażu w drugiej części możesz urządzić sobie kotłownię albo warsztacik do bieżących napraw.Dlaczego tak? Po pierwsze robisz jedna więźbę,na pewno koszt wykonania będzie tańszy aniżeli dodatkowo jeszcze na garaż, dachówek krańcowych pójdzie mniej bo tylko na szczyt dachu a nie jeszcze dodatkowo na garaż oraz orynnowanie.A za dodatkowe materiały na ściany za dużo więcej nie wyjdzie w stosunku to kosztów które już wymieniłem wyżej. Link do komentarza
bobiczek Napisano 7 października 2012 Udostępnij #53 Napisano 7 października 2012 przeliczyłeś czy te okna się nie zmieszczą przy takim spadku?nie wychodzą idealnie nad skosem? ?może da się je przesunąć na boki bardziej......mnie jak Mhtylowi - wydaje się że spadek jest ogromny... Link do komentarza
bajbaga Napisano 7 października 2012 Udostępnij #54 Napisano 7 października 2012 Cytat A ja bym zaproponował aby garaż całkowicie wpisać w bryłę domu ,znaczy się zrobić go na całą szerokość domu i szczyt przesunąć na skraj ściany szczytowej garażu, zyskasz przede wszystkim więcej miejsca na poddaszu a w garażu w drugiej części możesz urządzić sobie kotłownię albo warsztacik do bieżących napraw. Pomijając koszty, które będą znacznie wyższe, pokoje 3 i 4 na poddaszu wyjdą bardzo kiszkowate coś 3 x 8m. I chyba najważniejsza sprawa – odległość ściany z oknem od granicy.Tam jest dostatecznie wysoko (od poziomu terenu, około 4,5m), aby wyszły połacie o nachyleniu 25 do 30 stopni, zachowując górną ościeżnicę bramy garażowej na wys. trochę ponad 2m (od terenu).Oczywiście – moim zdaniem. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 7 października 2012 Udostępnij #55 Napisano 7 października 2012 Cytat przeliczyłeś czy te okna się nie zmieszczą przy takim spadku?nie wychodzą idealnie nad skosem? ?może da się je przesunąć na boki bardziej......mnie jak Mhtylowi - wydaje się że spadek jest ogromny... Dlatego pisałem Cytat Na moje oko jest około 30 st, ale zaczekajmy co przemty napisze.W razie czego można się pobawić spadkiem dachu na ganku żeby to dopasować. Zmieniając kąt daszku nad gankiem można go dopasować do odpowiedniego kąta dachu nad garażem żeby to wszystko pogodzić.A w przypadku krycia dachówką może zejść do 20 st.Zmieniają kąt na mniejszy automatycznie okap nad garażem powędruje mu do góry (zasada dźwigni dwuramiennej), a dodatkowo może go lekko cofnąć w stosunku do krawędzi dachu głównego. Link do komentarza
bobiczek Napisano 7 października 2012 Udostępnij #56 Napisano 7 października 2012 Cytat Zmieniają kąt na mniejszy automatycznie okap nad garażem powędruje mu do góry (zasada dźwigni dwuramiennej), a dodatkowo może go lekko cofnąć w stosunku do krawędzi dachu głównego. i też wyjdzie ładnie - a problem okien w ścianie szczytowej powinno rozwiązać Link do komentarza
r-32 Napisano 7 października 2012 Udostępnij #57 Napisano 7 października 2012 Cytat Zmieniają kąt na mniejszy automatycznie okap nad garażem powędruje mu do góry (zasada dźwigni dwuramiennej), a dodatkowo może go lekko cofnąć w stosunku do krawędzi dachu głównego. Też dlatego pisałem , że za wysoka to ta brama nie wyjdzie Link do komentarza
przemty Napisano 7 października 2012 Autor Udostępnij #58 Napisano 7 października 2012 (edytowany) Cytat Pomyśl dalczego napisałem: Jeśli spadek połaci będzie taki sam jak daszku nad wejściem (na projekcie Przemka),to gdzie wypadnie szczyt garażu ? i właśnie o takie coś chodzi Cytat A ja bym zaproponował aby garaż całkowicie wpisać w bryłę domu ,znaczy się zrobić go na całą szerokość domu i szczyt przesunąć na skraj ściany szczytowej garażu, zyskasz przede wszystkim więcej miejsca na poddaszu a w garażu w drugiej części możesz urządzić sobie kotłownię albo warsztacik do bieżących napraw.Dlaczego tak? Po pierwsze robisz jedna więźbę,na pewno koszt wykonania będzie tańszy aniżeli dodatkowo jeszcze na garaż, dachówek krańcowych pójdzie mniej bo tylko na szczyt dachu a nie jeszcze dodatkowo na garaż oraz orynnowanie.A za dodatkowe materiały na ściany za dużo więcej nie wyjdzie w stosunku to kosztów które już wymieniłem wyżej. możesz to jakoś zobrazować, bo choć na wyobraźnię przestrzenną nie narzekam to jakoś tego rozwiązania - przynajmniej z opisu- nie potrafię sobie wyobrazić Cytat a dodatkowo może go lekko cofnąć w stosunku do krawędzi dachu głównego. chodzi co o to aby skrócić okap nad garażem? Edytowano 7 października 2012 przez przemty (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 7 października 2012 Udostępnij #59 Napisano 7 października 2012 Cytat możesz to jakoś zobrazować, bo choć na wyobraźnię przestrzenną nie narzekam to jakoś tego rozwiązania - przynajmniej z opisu- nie potrafię sobie uzmysłowić A pewnie,że mogę http://cdn8.pgotowe.smcloud.net/t/pliki_pg...standardowy.jpgTen to trochę podobny do Twojegohttp://cdn11.pgotowe.smcloud.net/t/pliki_p...standardowy.jpghttp://cdn24.pgotowe.smcloud.net/t/pliki_p...standardowy.jpgChyba teraz załapiesz o co mi chodziło Link do komentarza
przemty Napisano 7 października 2012 Autor Udostępnij #60 Napisano 7 października 2012 Cytat A pewnie,że mogę http://cdn8.pgotowe.smcloud.net/t/pliki_pg...standardowy.jpgTen to trochę podobny do Twojegohttp://cdn11.pgotowe.smcloud.net/t/pliki_p...standardowy.jpghttp://cdn24.pgotowe.smcloud.net/t/pliki_p...standardowy.jpgChyba teraz załapiesz o co mi chodziło tak podejrzewałem, że o to chodzi ale trochę mnie ten opis zwiódłCzyli po prostu proponujesz mi znalezienie projektu z garażem wbudowanym bo zmiana w tym projekcie bedzie raczej nieopłacalna. Nie potrzeba mi większego metrażu jak max 120 m2 - opcję z garażem wbudowanym też mam już w wybraną tylko trochę kotłownie ma małą (6,5 m2) jak na paliwo stałe, które planuję jako źródło ciepła.Wersja z garażem doczepianym była wg. mnie najlepsza bo pomiędzy garażem a wnętrzem domu był bufor w postaci kotłowni a opcja, którą proponujesz wszystko odwraca o 180 stopni i garaz staje sie buforem dla kotłowniCzyli wracamy do wyboru czy wolę wąchać smród spalin z auta czy smród dymu z pieca Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 7 października 2012 Udostępnij #61 Napisano 7 października 2012 Cytat tak podejrzewałem, że o to chodzi ale trochę mnie ten opis zwiódłCzyli po prostu proponujesz mi znalezienie projektu z garażem wbudowanym bo zmiana w tym projekcie bedzie raczej nieopłacalna. Podejrzewam,ze za zmiany trochę zapłacisz,ale nie o to mi chodzi.podsuwając ten pomysł mam na myśli ekonomię.Tak jak napisałem więźba prościejsza do roboty,krycie dachu (szczególnie dachówki krańcowe bo ich musisz dać więcej) rynny, no i zyskujesz więcej miejsca za niewiele więcej wydanych pieniążków. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 7 października 2012 Udostępnij #62 Napisano 7 października 2012 Cytat chodzi co o to aby skrócić okap nad garażem? To właśnie miałem na myśli.Umknęło mi że czoło ściany garażu już jest cofnięte względem lica domu.Skrócenie okapu (ale tu dużo zależy jaki on w ogóle wyjdzie) optycznie z poziomu drogi podniesie jego wysokość i zbliży do linii okapu dachu.Pisząc wcześniej o cofnięciu miałem na myśli uzyskanie takiego efektu, jak w tym projekcie względem ganku.http://www.horyzont.com/files/baza_plikow/...liki/wizu01.jpgAle Ciebie to nie dotyczy, chyba że rozciągniesz garaż na długość. Link do komentarza
bajbaga Napisano 8 października 2012 Udostępnij #63 Napisano 8 października 2012 Cytat Ale Ciebie to nie dotyczy, ………… Może się okazać, że okap trzeba będzie skrócić na wrotami.Do rozważenia jest także niesymetryczne nachylenie połaci. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 8 października 2012 Udostępnij #64 Napisano 8 października 2012 To nawet ładnie może wyglądać.http://www.horyzont.com/files/baza_plikow/...liki/elew01.jpghttp://www.horyzont.com/files/baza_plikow/...liki/wizu01.jpgNie wiem tylko czy takie zabawy z asymetrycznością dachu w przypadku małego domku będą korzystne wizualnie.Tym bardziej że to nie będzie dach główny, tylko na dobudówce, jaką jest garaż.Dodatkowo, przestrzeń między oknami na elewacji jest punktem, gdzie szczyt dachu może sięgnąć poziomu parapetów, więc w tym miejscu dach może iść maksymalnie do góry jeśli wyniknie taka potrzeba.Jak piszesz, rozwiązań jest kilka, ale to dom przemty i od jego gustu będzie zależało które wybierze. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 8 października 2012 Udostępnij #65 Napisano 8 października 2012 Cytat Czyli wracamy do wyboru czy wolę wąchać smród spalin z auta czy smród dymu z pieca dlaczego sądzisz, że będziesz wąchać smród spalin z auta? u mnie co prawda z garażu wchodzi się na klatkę schodową, czyli jest dodatkowy bufor, ale to chyba nie ma znaczenia - podstawa to szczelne drzwi. Pamiętaj, że wjeżdzasz do garażu i od razu wyłączasz silnik, poza tym w garażu też masz wentylację..... Link do komentarza
przemty Napisano 8 października 2012 Autor Udostępnij #66 Napisano 8 października 2012 Cytat dlaczego sądzisz, że będziesz wąchać smród spalin z auta? ile razy czytam temat o garażu w bryle domu połączonym z wnętrzem przez hol/wiatrołap to ktoś zawsze wspomina o tym, że przy takim rozwiązaniu czuć smród spalin w domudlatego zacząłem traktować to za prawdę Link do komentarza
bajbaga Napisano 8 października 2012 Udostępnij #67 Napisano 8 października 2012 Bo i czuć – jak ktoś „zapomniał” o „ustawowej” wentylacji, lub ją "zapchał", bo mu pizgało z garażu zimnem. Link do komentarza
przemty Napisano 8 października 2012 Autor Udostępnij #68 Napisano 8 października 2012 Cytat Jak piszesz, rozwiązań jest kilka, ale to dom przemty i od jego gustu będzie zależało które wybierze. powiedziałbym, że będzie to zależeć od gustu żonyjak narazie to udaje mi się ją przekonywać do rozwiązań energooszczędnych a nie estetycznychale z garażem z jednospadowym dachem to chyba jej nie przekonam dlatego szukam rozwiązania dwuspadowegoa jeżeli chodzi o mój gust to dom ma być przede wszystkim funkcjonalny wewnątrz a na zewnątrz to drugorzędna sprawa choć też nie twierdzę, że nie jest ważna Cytat Bo i czuć – jak ktoś „zapomniał” o „ustawowej” wentylacji, lub ją "zapchał", bo mu pizgało z garażu zimnem. zazwyczaj pewnie tak jest jak piszesza drzwi pomiędzy garażem a domem to trzeba jakieś specjalne, bardziej szczelne czy wystarcza zwykłe wewnętrzne? Link do komentarza
bajbaga Napisano 8 października 2012 Udostępnij #69 Napisano 8 października 2012 Moim zdaniem to takie drzwi powinny być solidniejsze od wejściowych – z uwagi, że ewentualny złodziej będzie miał więcej czasu aby je pokonać, bo wejście do garażu zazwyczaj prościutkie.Współczesne drzwi wejściowe są na tyle szczelne, że nie ma potrzeby ich „przerabiać” – oczywiście prawidłowo osadzone. Link do komentarza
przemty Napisano 8 października 2012 Autor Udostępnij #70 Napisano 8 października 2012 Cytat Moim zdaniem to takie drzwi powinny być solidniejsze od wejściowych – z uwagi, że ewentualny złodziej będzie miał więcej czasu aby je pokonać, bo wejście do garażu zazwyczaj prościutkie.Współczesne drzwi wejściowe są na tyle szczelne, że nie ma potrzeby ich „przerabiać” – oczywiście prawidłowo osadzone. czyli poprostu wsadzic tam drzwi wejsciowe ale z mocniejszymi zabezpieczeniami Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 8 października 2012 Udostępnij #71 Napisano 8 października 2012 Cytat Moim zdaniem to takie drzwi powinny być solidniejsze od wejściowych – z uwagi, że ewentualny złodziej będzie miał więcej czasu aby je pokonać, bo wejście do garażu zazwyczaj prościutkie.Współczesne drzwi wejściowe są na tyle szczelne, że nie ma potrzeby ich „przerabiać” – oczywiście prawidłowo osadzone. ja mam drzwi zewnętrzne - metalowe - dokładnie takiesą szczelne i ciepłekosztowały około 1000zł +montaż, ale kupiłem te drzwi świadomie... Link do komentarza
przemty Napisano 8 października 2012 Autor Udostępnij #72 Napisano 8 października 2012 (edytowany) Cytat ja mam drzwi zewnętrzne - metalowe - dokładnie takiesą szczelne i ciepłekosztowały około 1000zł +montaż, ale kupiłem te drzwi świadomie... hehe, takie same drzwi w tamtym roku kupowałem z ojcem do starego domu wiejskiego, tylko niestety w tym roku w dolnym rogu (od strony zamka) widać delikatnie w słoneczny dzień promienie słońca - tak jakby trochę sie wypaczyły drzwi Edytowano 8 października 2012 przez przemty (zobacz historię edycji) Link do komentarza
przemty Napisano 13 października 2012 Autor Udostępnij #73 Napisano 13 października 2012 No i kolejne niewiadome pojawiają się Jeżęli garaż będzie doczepiany do domu - bez względu czy dach jedno czy dwu spadowy- to jak wykonać ocieplenie?O ile część nad dachem na ścianie szczytowej to żadna filozofia to jak ocieplić prawidłowo ścianę od górnego poziomu dachu garażu do posadzki ? Link do komentarza
Draagon Napisano 13 października 2012 Udostępnij #74 Napisano 13 października 2012 No nie - żartujesz sobie teraz w ten piękny sobotni wieczór ? Link do komentarza
przemty Napisano 13 października 2012 Autor Udostępnij #75 Napisano 13 października 2012 (edytowany) Cytat No nie - żartujesz sobie teraz w ten piękny sobotni wieczór ? no nie bardzoaż taką gafę bym strzelił? Edytowano 13 października 2012 przez przemty (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Draagon Napisano 13 października 2012 Udostępnij #76 Napisano 13 października 2012 Nie wiem może źle cię zrozumiałem - pytasz się o ocieplenie ścian garażu ?? Bo jeśli tak to tak samo jak domu Chyba że jednak wolnostojący - to bym ocieplenie sobie darował bo i tak nie będzie ogrzewany ( chyba ) Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 14 października 2012 Udostępnij #77 Napisano 14 października 2012 Cytat No nie - żartujesz sobie teraz w ten piękny sobotni wieczór ? no ja tez mam takie wrażenie Link do komentarza
przemty Napisano 14 października 2012 Autor Udostępnij #78 Napisano 14 października 2012 (edytowany) Cytat Nie wiem może źle cię zrozumiałem - pytasz się o ocieplenie ścian garażu ?? Bo jeśli tak to tak samo jak domu może źle się wyraziłem, to jak ocieplić garaz to wiem ale co w przypadku gdy garaż nie bedzie ogrzewany, wowczas wg mnie ważniejsze jest ocieplenie ściany domu niż garażu...dlatego chciałem dowiedzieć się jak zachować ciągłość ocieplenia na takiej ścianie Edytowano 14 października 2012 przez przemty (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 14 października 2012 Udostępnij #79 Napisano 14 października 2012 (edytowany) Cytat może źle się wyraziłem, to jak ocieplić garaz to wiem ale co w przypadku gdy garaż nie bedzie ogrzewany, wowczas wg mnie ważniejsze jest ocieplenie ściany domu niż garażu...dlatego chciałem dowiedzieć się jak zachować ciągłość ocieplenia na takiej ścianie prosto, garaż ocieplasz tak samo jak dom, dodatkowo możesz ścianę łączącą dom/garaż od strony garażem docieplić.Ale najlepszym wyjściem (jeśli chodzi o oszczędność energii) jest wymurowanie osobnej ściany, a pomiędzy nimi jest ocieplenie, o grubości takiej samej jak domu - no ale tak mało kto robi...ja mam tak, ściany 20cm,nad garażem ma taras, tam mam 8cm grafitowego, ściany garażu 15cm, dodatkowo w garażu od strony domu 5cm. Garaż jest tylko dogrzewany, w największe mrozy w garażu była temperatura dodatnia - i o to chodzi.Gdyby robił jeszcze raz, to pod garaż nie dałbym styropianu - darmowy grzejnik zimą Edytowano 14 października 2012 przez adiqq (zobacz historię edycji) Link do komentarza
przemty Napisano 14 października 2012 Autor Udostępnij #80 Napisano 14 października 2012 Cytat prosto, garaż ocieplasz tak samo jak dom, dodatkowo możesz ścianę łączącą dom/garaż od strony garażem docieplić. a jak wykonać ocieplenie w punkcie połączenia dachu ze ścianą?bo nad garażem ocieplamy normalnie ścianę, wewnątrz też można powiedzieć, że normalnie ocieplamy ale pozostaje jeszcze miejsce połączenia dachu garażu ze ścianą... Link do komentarza
Jani_63 Napisano 14 października 2012 Udostępnij #81 Napisano 14 października 2012 A jak łączysz (uszczelniasz) przejście komina przez dach?Komin to tez ściana... taka malutka Link do komentarza
przemty Napisano 14 października 2012 Autor Udostępnij #82 Napisano 14 października 2012 Cytat A jak łączysz (uszczelniasz) przejście komina przez dach?Komin to tez ściana... taka malutka ok koniec pytań Link do komentarza
bobiczek Napisano 14 października 2012 Udostępnij #83 Napisano 14 października 2012 Cytat ok koniec pytań poddajesz się?mięczak? Link do komentarza
przemty Napisano 14 października 2012 Autor Udostępnij #84 Napisano 14 października 2012 Cytat poddajesz się?mięczak? koniec pytań odnośnie ocieplenia co mi potrzeba było wiedzieć to mi wyjaśnionoraczej należę do kręgowców niż mięczaków Link do komentarza
przemty Napisano 16 października 2012 Autor Udostępnij #85 Napisano 16 października 2012 Cytat Gdyby robił jeszcze raz, to pod garaż nie dałbym styropianu - darmowy grzejnik zimą możesz to rozwinąć ? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 16 października 2012 Udostępnij #86 Napisano 16 października 2012 Ocieplając fundamenty odcinasz grunt pod budynkiem od warunków zewnętrznych (nie ma strefy przemarzania).Jako że grunt ma poniżej strefy przemarzania (a ta w garażu nie będzie występować) zawsze temperaturę dodatnią uzyskujesz poprzez podłogę garażu grzejnik płaszczyznowy o w miarę stałym strumieniu ciepła.Takie rozwiązanie pozwala praktycznie na utrzymanie w garażu w ciągu całego sezonu temperatury dodatniej.Jeden warunek... garaż musi być ocieplony żeby nie następowała zbyt duża utrata ciepła poprzez przegrody zewnętrzne. Link do komentarza
przemty Napisano 16 października 2012 Autor Udostępnij #87 Napisano 16 października 2012 (edytowany) tak właśnie podejrzewałem, że o to chodziskoro przy garażu ocieplonym jest takie darmowe ogrzewanie w zimie to dlaczego niektórzy jednak kładą ocieplenie pod garaż - patrz kol. adiqq ? Edytowano 16 października 2012 przez przemty (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 16 października 2012 Udostępnij #88 Napisano 16 października 2012 Na to pytanie niech odpowie sam sam zainteresowany. Ale ogólnie przyczyn może być kilka, w tym chyba najbardziej prozaiczna... nie wszystko jesteś wstanie ogarnąć i przewidzieć przed rozpoczęciem budowy.Dopiero w trakcie Twoje doświadczenie rośnie.Popatrz ilu ludzi montuje WM po wcześniejszym wybudowaniu kominów wentylacyjnych.A przecież nie robią tego bo mieli za dużo gotówki i koniecznie trzeba było ją jakoś zagospodarować... tą gotówkę Link do komentarza
Barbossa Napisano 17 października 2012 Udostępnij #89 Napisano 17 października 2012 czyli dwie wersje, tak?-ocieplenie budy garażu(koszt ocieplenia garażu, ciepła brama, ocieplone fundamenty, ściana pomiędzy garażem a chałupą), przy braku ocieplenia posadzki, aby uzyskać wątpliwy strumień cepła geotermalnego, konstrukcja może być wspólnalub-nieocieplanie budy garażu, oddzielna konstrukcja, być może izolacja przecwiwysadzinowa pionowa ścian f. /pozioma w pasie posadzki po obwodzie, mamy pełno strumieni, w każdym kierunku, tyle, że to garażskłaniam się ku temu drugiemu, mniej trza się nap..., a i pewnie taniej wyjdzie bez jakiejś znaczącej szkody dla sprzętu znajdującego się w garażu, ciąglość izolacji zachowana bezporblemowo, konstrukcja banalna (najlepiej kanadyjczyk?) Link do komentarza
bajbaga Napisano 17 października 2012 Udostępnij #90 Napisano 17 października 2012 Cytat skłaniam się ku temu drugiemu, mniej trza się nap..., a i pewnie taniej wyjdzie bez jakiejś znaczącej szkody dla sprzętu znajdującego się w garażu, ciąglość izolacji zachowana bezporblemowo, konstrukcja banalna (najlepiej kanadyjczyk?) Zwłaszcza jeśli garaż nieogrzewany. Link do komentarza
Barbossa Napisano 17 października 2012 Udostępnij #91 Napisano 17 października 2012 w zasadzie tylko taki mi do głowy przychodziw ostateczności dokupię farelkę w razie niemca Link do komentarza
przemty Napisano 20 października 2012 Autor Udostępnij #92 Napisano 20 października 2012 Cytat ja mam drzwi zewnętrzne - metalowe - dokładnie takie rozumiem, że takie coś można dać pomiedzy garażem a domema jeżeli pomiedzy garażem a domem znajdzie się jeszcze kotłownia to z obu stron kotłownię można zamknąć takimi "szczelnymi" drzwiami- chodzi mi o sprawy prawne?? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 20 października 2012 Udostępnij #93 Napisano 20 października 2012 Cytat Zwłaszcza jeśli garaż nieogrzewany. Hmm, że tak powiem w tym temacie. Cytat Cytat Nie mogę zgodzić się z kwestiami powyżej. Garaż może być w bryle budynku i również ocieplony od zewnątrz, jak reszta budynku. Jest wówczas ciągłość ocieplenia. Jaka ciągłość ocieplenia ?To tak, jakby powierzchnię ściany sąsiadującej z garażem ocieplić tylko wrotami garażowymi ! Czyżby dwa różne spojrzenia na ta samą kwestię? Link do komentarza
bajbaga Napisano 20 października 2012 Udostępnij #94 Napisano 20 października 2012 Jedno -zważywszy że: Cytat -nieocieplanie budy garażu, oddzielna konstrukcja, być może izolacja przecwiwysadzinowa pionowa ścian f. /pozioma w pasie posadzki po obwodzie, mamy pełno strumieni, w każdym kierunku, tyle, że to garaż Oraz: Cytat skłaniam się ku temu drugiemu, mniej trza się nap..., a i pewnie taniej wyjdzie bez jakiejś znaczącej szkody dla sprzętu znajdującego się w garażu, ciąglość izolacji zachowana bezporblemowo, konstrukcja banalna (najlepiej kanadyjczyk?) Zachowana, bo ściana między garażem ocieplona, tak jak pozostała część tej ściany. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 20 października 2012 Udostępnij #95 Napisano 20 października 2012 Ja to rozumiem.Tylko że ja pisałem właśnie o garażu w bryle budynku, który przy zachowaniu wszystkich elementów aby nie być utrapieniem właściciela domu energooszczędnego jest pozbawiony izolacji cieplnej na podłodze.Czyli praktycznie trzeba się mniej nap... narobić Garaż stanowiący samodzielną konstrukcję tez można potraktować dwojako:- jako doklejka do budynku przykryta tym samym dachem- jako doklejka do budynku przykryta oddzielnym dachem - jako konstrukcja całkowicie samodzielna postawiona w pewnej odległości od domu.Trzeba sobie odpowiedzieć, które z tych rozwiązań jest powszechniej stosowane, a jeśli już się wybiera któryś z tych wariantów, to co zrobić żeby wykorzystać potencjał jaki niesie takie a nie inne rozwiązanie.Gniota zawsze łatwo spłodzić. Link do komentarza
Qubacen Napisano 20 maja 2013 Udostępnij #96 Napisano 20 maja 2013 Tak teraz wpadłem na pomysł który może będzie realizowany ale tu pytanie do Was. Czy na wiatę potrzebne mi specjalne pozwolenie? Znaczy wiatę zrobioną w taki sposób: do ściany budynku wkręcam haki myślę że około 1 na metr. W odległości 4 metrów od budynku (jeden od sąsiada) wbijam pale w ziemię. Pale mogą być betonowe, takie jak się stosuje do takich brzydkich ogrodzeń. Pale byłyby na wysokość 1,5metra. Haki w ścianie na wysokości około 3metrów. Pomiędzy rozciągam plandekę. Pod tym parkuję auto. Czy to jest legalne? Co do obskurności proszę nic nie mówić bo plandeki są całkiem przyzwoite to raz a dwa, że i tak z tej strony budynku będę miał teren pod nic nie wykorzystany. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się