Skocz do zawartości

Agatka /Dom dla Ciebie


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

Kochani, POMOCY!!!!!!! Prosimy, pokazcie nam Wasze okno lazienkowe na gorze. Z racji tego ze nie ma nas w Polsce cala budowe ogladamy na zdjeciach. Chcielismy zeby nasze okno lazienkowe wygladalo jak na wizulalizacji. Nasz majster zrobil nam to cos..... (poprawiane juz kilka razy) . Nie mozemy sie z nim dogadac, wytlumaczyc o co chodzi. Pozwoli tracimy nadzieje. Czy wizualizacja jest adekwatna do realnej budowy????






Mam nadzieję, że zdjęcia pomogą.





Pozdrawiam Edytowano przez Siena (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

ładnie zrobione icon_smile.gif do tego jeszcze daleko u mnie icon_smile.gif jutro koncza fundamenty a pod koniec maja ma juz stać dom cały:)




Dzięki, ale ładnie to będzie za jakiś czas icon_smile.gif

Agatkę szybko się stawia, ale pewnych spraw nie przeskoczysz icon_smile.gif

Pozdrawiam
Napisano
u nas za fundamenty wyszlo jakies 17tys (materiały + usługa + woda + rozprowadzenie kanalizacji)
najwiecej nam pobrał beton z gruszki - 5tys bo jak sie okazało teren podmokly i wszystko sie zasypywalo wiec trzeba byla zalatwic gruche na zaraz - ale ponoc fundament najwazniejszy. icon_smile.gif
Napisano
DZIEKI ZA ODP.icon_smile.gifU MNIE TEREN ZNOWU ZA SUCHY(SYPKI-SAM PIASEK)TEZ PODEJRZEWAM,ZE TEZ BEDZIE SIE RWAĆ,ALE TO DOPIERO POCZĄTEK....SKORO PRZEBRNĄŁEM PRZEZ POLSKĄ BIUROKRACJE Z ZAŁATWIANIEM PAPIERÓW,TO I Z FUNDAMENTAMI DAM RADE:-)icon_smile.gif:-)PS.NIE CZYTAŁEM WSZYSTKICH POSTÓW,WIEC MOZESZ POWIEDZIEC W JAKIM REGIONIE STAWIASZ DOMEK?JA RADOM.
Napisano (edytowany)
Witajcie, u nas wstawione okna i drzwi, instalacja C.O., instalacja wodna i instalacja elektryczna. Od czwartku będą nam robić ogrodzenie a po 10 maja tynki wewn. Pozdrowionka dla wszystkich!!!

DSC01446.jpg

Edytowano przez MG126 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witajcie, u nas wstawione okna i drzwi, instalacja C.O., instalacja wodna i instalacja elektryczna. Od czwartku będą nam robić ogrodzenie a po 10 maja tynki wewn. Pozdrowionka dla wszystkich!!!


Ile Was kosztowały poszczególne instalacje i czy w tym jest ogrzewanie podłogowe ?Proszę o jak najdokładniejsze dane.Z góry dziękuję! icon_smile.gif
Napisano
Witam wszystkich!
Decyzja została podjęta: budujemy Agatkę II. To "młodsza siostra" Agatki, więc myślę, że zostaniemy przyjęci do Klanu icon_smile.gif
Chciałam bardzo podziękować Ani i Tomkowi za zaproszenie i możliwość zobaczenia "na żywo" ich domku.
Ania&Tomek - pozdrawiamy!
Napisano
Cytat

roza83 przeglądałam drzwi z linka,który podałaś ale to niestety jeszcze nie to,marudzę strasznie ale szukam dalej.Pytałaś o okna w wykuszu u nas otwiera się jedynie to środkowe wydaje mi się że to jest wystarczająco na agatkową kuchnię,która nie jest zbyt dużych w końcu rozmiarów.


SIEMANKO WSZYSTKIM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
U nas prace powoli do przodu.... icon_smile.gif Tynki zrobione,poddasze skończone,gniazdka założone,parapety zamontowane,kafelki do kotłowni kupione icon_biggrin.gif
teraz myślimy nad schodami pochwalcie się icon_surprised.gif
A jeśli chodzi o drzwi to też mieliśmy mętlik ale w końcu wróciłam do pierwszych.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
witaj vanlun ale u was już ładnie,my mamy posadzki(pięknie wylane,poziomy super) a tynki za 3tyg.wczoraj mieliśmy wielkie grillowanie,no żeby posadzki nie popękały :wink:pozdrawiam i życzę dalszych postępów icon_smile.gif
Napisano
Vanlum mam prosbe czzy mogłabys wstawic zdjecie z zewnatrz okien na poddaszu ? bo z zona mamy dylemat czy kupic okna z łukiem czy zwykle proste.
dziekuje:)
Napisano
witam,
u nas wczoraj zalano strop i wylano schody icon_smile.gif ponizej zdjecia - za tydzien w poniedziałek przyszykowanie pod więzbe a po tygodniu więzba oraz dachówka icon_smile.gif dachówke wcczoraj kupiłem icon_smile.gif czy Roben to dobra firma jak na dachówke?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
witam, dzis otrzymałem oferte na stolarke okienna i mam pytania jaki profil najlepiej wybrac bo mam ich kilka

BRUGMANN , SCHUCO , IGLO 5 (produkcji firmy DRUTEX S.A) , REHAU 5-komorowe - prosze o komentarze icon_smile.gif
Napisano
witam serdecznie raz jeszcze z kolejnym pytankiem icon_smile.gif

ile kosztuje wieźba dachowa do agatki - ile Was wyniosła?
a ile wydaliście na stan zamkniety?

z góry bardzo dziekuje
Napisano
Cytat

REHAU 5-komorowe - prosze o komentarze icon_smile.gif



te my mamy...przepłacone w naszym przypadku i nie warte ani połowy ceny...chyba że mieliśmy pecha, drzwi tarasowe mam zjeb....od początku i przez tyle lat nie potrafią nic z tym zrobić
Napisano
podrzucam kilka fotek schodów i zdjecie stropu :)jezeli bedzie potrzeba i inne fotki schodow prosze mowic zrobie wiecej icon_smile.gif
od poniedzialku murowanie góry ")

udało mi sie zalatwic wiezbe za niecale 5000zl icon_smile.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Witajcie AGatkowiecze mam do Was ogromna prośbe o przesąłanie fotek Waszych cudownych domków ,Zależy mi na wnętrzach czyli nie mam pojęcia jak ładnie zrobić salon z kuchnią , jak ładnie zaplanować ogród w koło AGATKI ,\
Jeżeli macie ochote przesyłac zdjęcia z Aranżacji Waszych domków z wielka przyjemnością Poooglądam i coś na 100% zgapię icon_smile.gif Całuski i pozdrowuienia dla was

U nas własnie dach pkrywają dachówką , jak wykończa prześle fotkę icon_smile.gif
Napisano
Witam serdrecznie wszystkich Agatkowiczów. My wybraliśmy wersję z garażem i zrezygnowaliśmy z komina zewnetrznego i z trójkątnego okna w łazience na rzecz dachowego, żeby troszkę zejść z kosztów. Pierwsi fachowcy , którzy robili nam fundamenty skaszanili wykusz i dlatego bedzie on trochę mniejszy. Pozdrawiam wszystkich.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
wiytam - u nas juz teraz to tak wyglada icon_smile.gif w drugim tygodniu czerwca - 6-12 bedzie położona więźba z dachówka i okanami dachowymi, również firma przyjedzie założyć nam okna w całym domu oraz drzwi garażowe.

mam prosbe - ile was wyniosly i nstalacje ?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Pięknie Wasze Agatki rosną. Już się nie mogę doczekać, kiedy będę budować moją. Mam już pozwolenie i organizuje kredyt. Równocześnie szukam już ekipy budowlanej.

Możecie polecić dobrych fachowców w okolicy Wrocławia?

vanlun, wydaje mi się, że masz zmniejszone okna na poddaszu. Możesz napisać jakiej wielkości są okna u Ciebie? Ja chciałabym zmieścić 90x150 bez ukosa. Myślicie, że po podniesieniu o jeden pustak ścianki kolankowej się uda?
Napisano
Cytat

Pięknie Wasze Agatki rosną. Już się nie mogę doczekać, kiedy będę budować moją. Mam już pozwolenie i organizuje kredyt. Równocześnie szukam już ekipy budowlanej.

Możecie polecić dobrych fachowców w okolicy Wrocławia?

vanlun, wydaje mi się, że masz zmniejszone okna na poddaszu. Możesz napisać jakiej wielkości są okna u Ciebie? Ja chciałabym zmieścić 90x150 bez ukosa. Myślicie, że po podniesieniu o jeden pustak ścianki kolankowej się uda?



jezeli jest potrzebna ekipa mam bardzo dobrych oraz nie drogich wykonawców dojadą wszędzie icon_smile.gif moge dać namiary
Napisano
Witam wszystkich forumowiczów i proszę Was o pomoc w sprawie blachodachówki. Mieliśmy wybraną Ruukki Monterrey Standard ale jest problem z obróbkami. Szukamy dalej i już sami nie wiemy co wybrać a czas goni :/
Napisano
Cytat

Witam wszystkich forumowiczów i proszę Was o pomoc w sprawie blachodachówki. Mieliśmy wybraną Ruukki Monterrey Standard ale jest problem z obróbkami. Szukamy dalej i już sami nie wiemy co wybrać a czas goni :/



ja rowniez chaialem blachodachowke ruuki ale - wycenili mi ja tak samo jak dachówke icon_smile.gif wiec nie ma co brac blache skoro mozna wziasc dachowke w tej samej cenie - zbierz sobie kilka ofert i przekalkuluj icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
My wybraliśmy dachówkę Róben Monza Plus kolor Kasztan po 32 zł za metr kwadratowy . A tak sie przedstawiają materiały i koszty za cały dach naszej Agatki

Więźba dachowa i pokrycie dachu

materiały/prace
kwota/koszt
1 dachówka RÓBEN monza plus (dachówka podstawowa,dachówki boczne,gąsiory ,zakończenie gąsiora).
8180 zł
2 zapłata za robocizne ułożenie więżby na dachu
2400 zł
3 krokwie, jętki, murłaty,łaty
5500 zł
4 okna dachowe: 1)okno FTS V U2 78x118 -4 SZT.(Z NAWIEWNIKIEM V10) 2)okno FTP V U3 78X118 -1 SZT.(Z NAWIEWNIKIEM V 35) 3)kołnierz uszczelniający EZV-P 78X118 -5 SZT. 4) właz WSZ z kołnierzem 54X75 -2 SZT.
5265 zł
5 blacha płaska 125x2-12 szt.
877,92 zł
6 rynny Galeco PCV brąz komplet.
1537,50 zł
7 folia dachowa Duvarol Pro -201m2
755,76 zł
8 kominek wentylacyjny
190 zł
9 robocizna -krycie dachu dachówką -okuwanie dachu,kominów -zainstalowanie orynnowania -montaż okien dachowych i wyłazów dachowych
5600 zł
10 brakujące materiały na dach typu: blacha płaska,wkręty,śruby,silikony dekarskie,taśmy do obróbki kominów,gąsiory, dachówka boczna,dachówka podstawowa,łaty,rura spustowa,dekle do rynien,impregnat do drewna,taśma pod gąsiory,klamra do dachówki,klamra do gąsiorów
3100 zł

RAZEM ZA WSZYSTKO 33404 zł Edytowano przez macko333 (zobacz historię edycji)
Napisano
dach to nieliczna z rzeczy z jakiej jestem mega zadowolona w domu...

dachówka podstawowa kosztował nas 2730, reszta ok. 2800 ...5530

reszty tak ładnie nie wyliczę icon_smile.gif
ale mam podliczony materiał który kupowała firma robiąca dach i wychodzi 4462zł ( są tam nawet gwoździe w podliczeniu), chyba jest wszystko + 3 tys za 3 okna dachowe

robocizna w tym konstrukcja+ krycie, montaz okien dachowych ( 3 szt), czapy kominowe, impregnacja drewna z materiałem 8780zł

razem: 18772 + 3 tys za okna....chyba jeszcze folia jakas była osobno za niecały 1000 ale i tak wychodzi 10tys mniej
Napisano
Cytat

pod warunkiem,że chodzi o cegłę ,a nie o pustaki-czyli całą resztę!Pozdrawiam! icon_biggrin.gif



Dzięki ale właśnie chodzi mi o porotherm na ściany nośne Pozdrawiam
Napisano
Cytat

my mamy 1500 sztuk cegły pełnej icon_smile.gif


Poza tym PUSTAK MAX 4400 sztuk/288x188/-(w tym na materiały do stropu 3000 szt.,a nad stropem 1400 szt.);PUSTAK MAX grubość 12 cm-1200 szt.(na ścianki działowe);PUSTAK MAX grubość 9 cm-3 palety(chyba też na ścianki działowe).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...