Skocz do zawartości

Gont bitumiczny- kolejne warstwy


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Nie pytaj bo zmienię zdanie.



a wiesz kole czego mi to loce? icon_razz.gif icon_lol.gif

Cytat

Gładkość zaleta ? np. zimą zalegający śnieg lód ,sople przy roztopach na rynnach ,czyszczenie rynien z liści ,wiatr może oderwać co nieco , a przy gładkości tego wszystkiego niet.



słuchaj ... ten wpis mnie rozłożył na łopaty .... zupełnie nie wiem o co Ci kaman ... icon_eek.gif

no ale spróbuję ... uważam, że w kontekście tego co wyżej wymieniłeś gładkość to zaleta .... śnieg , lód , liście nie przywierają ... i według mnie to dobrze .... icon_rolleyes.gif
Napisano
Tak nawiasem mówiąc, założyciel tego tematu jest niepoprawnym optymistą.

Wszystko ładnie wygląda w teorii – także ten „dach” z gonta bitumicznego.
Teoretycznie ma to uzasadnienie, bo rynny odprowadzą, w większości, wody opadowe, a w „zwykłej” kopule wszystko spłynie po ścianach.

Problemów technicznych i wykonawczych może być sporo – i raczej będą kosztowne rozwiązania, a sam dach przy nich to, przysłowiowy Pan Pikuś.
Napisano
nie zniechęcaj
właśnie to lest clou spawy
dowiedzieć się co i jak
od konstrukcji, po wykończeniówkę
szkoda tylko, że jakoś opinii projektantów baniek tu nie poznajemy
Napisano
Kopuła to wyzwanie .... nie jest to standardowe budownictwo .... problemów i kłopotów po drodze będzie sporo i znikąd pewnej odpowiedzi - bo praktyków jak na razie niewielu ....

jimt .... ta pierwsza miedziana - bardzo ciekawa budowla icon_biggrin.gif ... ale czy Ty sobie zdajesz sprawę w jakiej cenie jest miedź? icon_lol.gif
Napisano
Zdaje, ale fajna jest i na lata. Można czymś tańszym spróbować ale efekt nie ten.

(Nadal jestem za izolacja na zewnątrz z powłoka z tego natryskiwanego ocieplenia pianką PUR i farbą albo tym Izolbest-PRO )
Napisano
Cytat

Zdaje, ale fajna jest i na lata. Można czymś tańszym spróbować ale efekt nie ten.



no pewnie , że na lata ... z miedzią się nic nie stanie - ewentualnie zaśniedzieje .... ale ten koszt icon_rolleyes.gif
Napisano
No i wróciłem z Budmy icon_smile.gif

Wiec tak , rozmawiałem z facetem z termopianu osobiście, oglądałem ich produkt.

- koszt 60-100zł m2
- konieczne proste podłoże np tynk, bo natrysk przyjmuje kształt podłoża
- natrysk dość szybko rośnie , wiec trzeba to dość szybko robić
- problem ze zboczem kopuły, potrzebny samochód z podnośnikiem bo potem powierzchnia jest śliska a trzeba ja jeszcze pomalować
- niby się nie gnie ale ja pod paluchem czułem ze mogę wciąż choć to nacisk punktowy i butem bym tego nie zrobił
- zdarzyło sie ze duży grad im powyginał taki dach


Znalazłem tez inny środek podobny do tego nylonu dekarskiego ale inaczej zrobiony, i faktycznie sztywny konkretnie, ale nie znam ceny. Poza tym trzeba byłoby otynkować kopuły najpierw.

Tynkowanie kopuł to koszt 20tys zł.

Dla tego ja nadal rozważam gonty, bo nie trzeba tynkować.


Cytat

Tak nawiasem mówiąc, założyciel tego tematu jest niepoprawnym optymistą.

Wszystko ładnie wygląda w teorii – także ten „dach” z gonta bitumicznego.
Teoretycznie ma to uzasadnienie, bo rynny odprowadzą, w większości, wody opadowe, a w „zwykłej” kopule wszystko spłynie po ścianach.

Problemów technicznych i wykonawczych może być sporo – i raczej będą kosztowne rozwiązania, a sam dach przy nich to, przysłowiowy Pan Pikuś.



W ogóle nie ma w planach żadnych rynien. A optymistą jestem jakoś tak wyszło.
Napisano
Odnośnie gontów zainteresowała mnie firma technoNicol, produkuje gonty tango na welonie szklanym.

Moje pytanie jest takie, jaką papę podkładową powinienem położyć pod takie gonty? Czy ona tez powinna mieć welon szklany? Bo dość drogo to wychodzi, konkretnie jest to koszt połowy wartości gontów icon_sad.gif

Gonty sa po ok 25zł/m2
Napisano
Cytat

a wiesz kole czego mi to loce?


Umiesz wybrnąć z sytuacji .
Cytat

słuchaj ... ten wpis mnie rozłożył na łopaty .... zupełnie nie wiem o co Ci kaman ...

no ale spróbuję ... uważam, że w kontekście tego co wyżej wymieniłeś gładkość to zaleta .... śnieg , lód , liście nie przywierają ... i według mnie to dobrze ....


To chyba nie mi tylko inwestorowi kopuły z dachem zadaj to pytanie .
Napisano
Cytat

To chyba nie mi tylko inwestorowi kopuły z dachem zadaj to pytanie .



On też nie będzie wiedział - wyjdzie dopiero w użytkowaniu .... icon_wink.gif
A takiego który już mieszka - nie znam niestety , żeby zapytać....
Napisano
Cytat

Zgadzam się z przedmówca. Poszukaj w googlu i napisz do producentów albo zadzwoń. Jest ich duzo ja wpisując w googlarkę znalazłem kilkunastu np tu:
http://katalog.pf.pl/TERMOIZOLACJA-PIANK%C...P0R10C-m11.html

Wiem, że czasem głupio dzwonic i sie dopytywać i wygodniej przez @, ale szybciej efekt uzyskasz.
Powiem ci tak, ja bym zrezygnował z ocieplenia od wewnatrz, zyskał wiecej miejsca, mniej problemów z docinaniem płyt itp, łatwe tynkowanie w środku(tynkiem wapiennym icon_wink.gif dostałem fajne materiały od producenta) i fajne pokrycie i ocieplenie od zewnatrz.

Tez zastanawiałem się nad blachą. Mógł by fajny efekt powstać, tylko trzeba by dopracować szczegóły, żeby jak schron atomowy dom nie wyglądał.

Ta twoja kopuła budzi emocje.




Jeżeli chodzi o natrysk pianki PU to proponuję zapoznać się ze stronami firm:
Gerlach L.D. Dariusz Gerlach
oraz
MR-PUR Izolacje s.c.

Nawiązując zaś do pytania o konieczność stosowania papy na osnowie.... jako podkładu pod gont bitumiczny zapraszam na stronę Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy, gdzie jest temu zagadnieniu poświęcony oddzielny artykuł... od nagłówka "Warstwa podkładowa"

Jeżeli chodzi o producentów gontów bitumicznych, to proponuję odwiedzić strony STEMA, IKO, Izolacja-Matizol, Owens Corning.

Dla zainteresowanych tematyka KOPUŁ - link1 i link2 (galeria z dużą ilościa zdjęć z realizacji ukończonych).

Ciekawi tematu zainteresuja się również linkiem3 (kopuły w trakcie realizacji).

A teraz z innej beczki - tej istnie praktycznej - artykuł na portalu Budujemy Dom "Dom kopuła czyli egipski chłop ma rację".
Napisano
Cytat

Jeżeli chodzi o natrysk pianki PU to proponuję zapoznać się ze stronami firm:
Gerlach L.D. Dariusz Gerlach
oraz
MR-PUR Izolacje s.c.

Nawiązując zaś do pytania o konieczność stosowania papy na osnowie.... jako podkładu pod gont bitumiczny zapraszam na stronę Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy, gdzie jest temu zagadnieniu poświęcony oddzielny artykuł... od nagłówka "Warstwa podkładowa"

Jeżeli chodzi o producentów gontów bitumicznych, to proponuję odwiedzić strony STEMA, IKO, Izolacja-Matizol, Owens Corning.

Dla zainteresowanych tematyka KOPUŁ - link1 i link2 (galeria z dużą ilościa zdjęć z realizacji ukończonych).

Ciekawi tematu zainteresuja się również linkiem3 (kopuły w trakcie realizacji).

A teraz z innej beczki - tej istnie praktycznej - artykuł na portalu Budujemy Dom "Dom kopuła czyli egipski chłop ma rację".



I właśnie z tego ostatniego linku buduje.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Dość ciekawa architektura choć nieobyczajna w naszej strefie. Dach można wykonać na kilka sposobów:
- powłoka z włókna szklanego i żywic w dowolnej kolorystyce,
- mało formatowe elementy z blachy aluminiowej firmy Prefa,
- gont bitumiczny na podkładzie systemowym sugerowałbym Isolę, której produktu mogą być podgrzewane palnikiem.
Pod każde pokrycie kopuła powinna mieć taki szkielet jak szkielet łodzi. Materiałem izolacyjnym może być wełna szklana. Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
    • Witam Chcialbym zasięgnąć porady na temat ocieplenia podlogi w piwnicy. Piwnica jest sucha i nie ma w niej grzyba. Dlatego pytanie odnosi się jak to zrobić by nie zepsuć tego. Planuje ocieplić wełną mineralna lub drewnianą. Ale chodzi konkretnie co dać pod spód. Czy jeżeli dam folie nie będzie się pocić pomiędzy folia a betonem. Lub jeżeli nie dam foli będzie się pocić wełna.   
    • Skąd ten wymóg 2.5-3m od kratki do wylotu ponad dach? Nie widziałem jeszcze żeby w domu ktoś miał tak wysoki komin, a niejedna osoba ma łazienkę na piętrze.
    • Cześć wszystkim, Mam problem z ogrzewaniem podłogowym, które chyba nie działa do końca tak jak powinno. Chodzi o to, że jest duża różnica temperatury pomiędzy zasileniem (temp mierzona na belce zasilającej rozdzielacza), a powierzchnią podłogi - tak jakby podłoga się nie nagrzewała w pełni.   Bardziej szczegółowy opis: Mam podłogówkę wykonaną w systemie suchym. W tym celu uży te zostały płyty Sander System Standard Alu, tj. EPS300 z rowkami i aluminium. W rowkach ułożone zostało ~71mb rury PERT Wawin Kameleon (co 15cm). Na wierzch ułożony został suchy jastrych Fermacell EE20. Na jastruchy jeszcze nic nie ma, podłoga nie została wykończona. Chodząc po takiej podłodze, czuć ciepło w stopy i jest przyjemnie, w pomieszczeniu jest 20*C. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że wszystko działa prawidłowo. Jednak pirometr wskazuje, iż powierzchnia podłogi ma "tylko" 25-28*C, w zależności od miejsca w którym sprawdzam temperaturę. W miejscu prowadzenia rur 27-28*C, pomiędzy rurami 25-26*C. Ale ten sam pirometr pokazuje, że belka zasilająca rozdzielacza ma 39*C. To ogromna różnica i spodziewałbym się, że powierzchnia podłogi powinna mieć przynajmniej 30-32*C, jak nie więcej. Temperatura belki powrotnej jest ok 3*C niższa. Przepływ przez tę pętlę ustawiony jest na 2.5l. Obecnie jest to jedyna pętla, pozostałe zostaną ułożona w przyszłym roku. I może dobrze bo jak widać nie grzeje to tak jakbym się tego spodziewał.   Na ten moment nie wykańczam podłogi. Mam obawy, że po położeniu podkładu i paneli temperatura będzie jeszcze niższa - w końcu to dodatkowe warstwy, a wówczas spadnie temperatura w pokoju. Obecnie mimo "tylko" 20*C jest przyjemnie, ale właśnie spodziewałem się wyższej temperatury i możliwości zmniejszenia krzywej grzewczej po uruchomieniu podłogówki w całym domu.    Dlaczego podłoga tak słabo grzeje?    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...