Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
21 minut temu, autorushd napisał:

Poszukuje lamp które można by zamocować na murku. Jak widać wysokość jest mała. Zalezy mi aby były natynkowe i na jakąś sensowna żarówkę, e14/e27/gu10.  

Na murku i natynkowe? Może ogrodowe?

Dnia 7.06.2017 o 16:40, autorushd napisał:

No i co ja mam z tymi rudzielcami zrobić?

208.jpg

209.jpg

Jak to co? Auto im kup!

Napisano
28 minut temu, Buster napisał:

ja widzę wszystko tzn te dwie sztuki,zwymiarowane....

chyba że nastąpiła poprawa i wszyscy co nie widzieli widzą

Przejrzałem (znaczy forum) i wreszcie wiem o co chodzi, Lampy naścienne.

Ta pierwsza zdecydowanie ładniejsza.

Napisano
2 godziny temu, stach napisał:

:icon_eek: tyle widzę:

59455b95b4aa8_Beztytuu.jpg.7036412e64df0ad8df3959873d7a6f11.jpg

Ja na laptopie widzę wszystko:icon_biggrin:

Napisano

Czeka mnie zrobienie przepustu pod chodnikiem. Przepust miałby być do przewodów elektrycznych. Miejsca jest niestety mało. Obawiam się, że skończy się na zdjęciu jednego wiersza kostki. Długość przepustu to na oko 1,5-2mb.

Napisano

Wiec zmierzyłem ewentualny przepust, 2.8m. Strasznie długi. Jedyne sensowne wyjście to zdjęcie wiersza kostki. Ale muszę się nad tym jeszcze zastanowić, roboty sporo a efekt jaki chciałbym uzyskać możliwe ze niekonieczny do uzyskania. Są łatwiejsze sposoby aby taki efekt uzyskać. Tak przynajmniej myślę.


243.jpg

244.jpg

245.jpg

Napisano

z ciekawostek:

Trochę dziwne. Dwa zasilacze tej samej firmy, 100 i 200W. Na biegu jałowym mniejszy (100W) pobiera prąd 0,02A czyli 4,6W a większy 0,08A czyli aż 18,4W!!! Gdzie tu sens i logika? Czyli chociaż w pilocie jest włącznik to działa on za transformatorem. LEDy należy wyłączać włącznikiem naściennym przed transformatorem.

272.jpg

273.jpg

274.jpg

Napisano
Dnia 27.06.2017 o 12:50, autorushd napisał:

z ciekawostek:

Trochę dziwne. Dwa zasilacze tej samej firmy, 100 i 200W. Na biegu jałowym mniejszy (100W) pobiera prąd 0,02A czyli 4,6W a większy 0,08A czyli aż 18,4W!!! Gdzie tu sens i logika?  

Sens i logika będzie wtedy, kiedy Mierzący będzie sobie zdawał sprawę z tego co mierzy i czym się to różni od tego, co mierzyć chciał. Oraz czym się to mierzyć powinno.

W dobie zasilaczy impulsowych traktowanie wszystkiego jakby było zasilane sinusoidą jest sporym nadużyciem.

Napisano

Znalazłem w sieci drzwi szklane z efektem lustra. Oczywiście nie widziałem ich na oczy w realu. Ciekawe jak to się użytkuje.

306.jpg

"Szkło czarna perła / Blackperl jest szkłem z efektem lustrzanym z jednej strony za to z drugiej jest czarna. Standardowo tafla jest grubości 8mm."

Napisano

Chyba tak. Plan był taki aby kupić drzwi a następnie przykleić do nich lustro. Ale skoro jest inna opcja może miałoby to większy sens. Szczególnie ze przyklejanie wcale nie jest takie proste.

Napisano

Ktoś pomoże? Ściąganie foli z drzwi stalowych po dość długi okresie. O ile tam gdzie słońce nie operowało ścigało się idealnie, o tyle tam gdzie słońce już docierało wygląda to jak na fotkach. Delikatna masakra. Proszę nie pisać, że należy od razu zdejmować. Już to wiem.

Fin ostatnio mi zasugerował ze parownica można by sprawdzić.

311.jpg

312.jpg

Gość mhtyl
Napisano

Należy określić przyczynę a przyczyna jest taka, że się zwulkanizowało czyli skleiło a ciepło raczej bardziej to pogłębi niż naprawi, tak mi się na mój rozum wydaje. Może benzyna ekstrakcyjna by temu zaradziła lub coś silniejszego(np aceton, tri), tylko trzeba by było zrobić próbkę gdzieś na boku z tymi silniejszymi środkami coby one powłoki drzwi nie uszkodziły.

Napisano

Hm, sprawdzę tą suszarkę na szybko.  Bo mam.

 

Z folii jak zauważyłem odchodzi klej. Oczywiście ten klej trzeba będzie zmyć jakimś rozpuszczalnikiem. Ale z tym sobie poradzę. najgorsze to zdrapywanie tej folii. Myjka parowa nie powinna być niebezpieczna dla blachy pomalowanej proszkowo. Tyle ze jej obecnie nie posiadam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...