Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
21 minut temu, autorushd napisał:

Poszukuje lamp które można by zamocować na murku. Jak widać wysokość jest mała. Zalezy mi aby były natynkowe i na jakąś sensowna żarówkę, e14/e27/gu10.  

Na murku i natynkowe? Może ogrodowe?

Dnia 7.06.2017 o 16:40, autorushd napisał:

No i co ja mam z tymi rudzielcami zrobić?

208.jpg

209.jpg

Jak to co? Auto im kup!

Napisano
28 minut temu, Buster napisał:

ja widzę wszystko tzn te dwie sztuki,zwymiarowane....

chyba że nastąpiła poprawa i wszyscy co nie widzieli widzą

Przejrzałem (znaczy forum) i wreszcie wiem o co chodzi, Lampy naścienne.

Ta pierwsza zdecydowanie ładniejsza.

Napisano
2 godziny temu, stach napisał:

:icon_eek: tyle widzę:

59455b95b4aa8_Beztytuu.jpg.7036412e64df0ad8df3959873d7a6f11.jpg

Ja na laptopie widzę wszystko:icon_biggrin:

Napisano

Czeka mnie zrobienie przepustu pod chodnikiem. Przepust miałby być do przewodów elektrycznych. Miejsca jest niestety mało. Obawiam się, że skończy się na zdjęciu jednego wiersza kostki. Długość przepustu to na oko 1,5-2mb.

Napisano

Wiec zmierzyłem ewentualny przepust, 2.8m. Strasznie długi. Jedyne sensowne wyjście to zdjęcie wiersza kostki. Ale muszę się nad tym jeszcze zastanowić, roboty sporo a efekt jaki chciałbym uzyskać możliwe ze niekonieczny do uzyskania. Są łatwiejsze sposoby aby taki efekt uzyskać. Tak przynajmniej myślę.


243.jpg

244.jpg

245.jpg

Napisano

z ciekawostek:

Trochę dziwne. Dwa zasilacze tej samej firmy, 100 i 200W. Na biegu jałowym mniejszy (100W) pobiera prąd 0,02A czyli 4,6W a większy 0,08A czyli aż 18,4W!!! Gdzie tu sens i logika? Czyli chociaż w pilocie jest włącznik to działa on za transformatorem. LEDy należy wyłączać włącznikiem naściennym przed transformatorem.

272.jpg

273.jpg

274.jpg

Napisano
Dnia 27.06.2017 o 12:50, autorushd napisał:

z ciekawostek:

Trochę dziwne. Dwa zasilacze tej samej firmy, 100 i 200W. Na biegu jałowym mniejszy (100W) pobiera prąd 0,02A czyli 4,6W a większy 0,08A czyli aż 18,4W!!! Gdzie tu sens i logika?  

Sens i logika będzie wtedy, kiedy Mierzący będzie sobie zdawał sprawę z tego co mierzy i czym się to różni od tego, co mierzyć chciał. Oraz czym się to mierzyć powinno.

W dobie zasilaczy impulsowych traktowanie wszystkiego jakby było zasilane sinusoidą jest sporym nadużyciem.

Napisano

Znalazłem w sieci drzwi szklane z efektem lustra. Oczywiście nie widziałem ich na oczy w realu. Ciekawe jak to się użytkuje.

306.jpg

"Szkło czarna perła / Blackperl jest szkłem z efektem lustrzanym z jednej strony za to z drugiej jest czarna. Standardowo tafla jest grubości 8mm."

Napisano

Chyba tak. Plan był taki aby kupić drzwi a następnie przykleić do nich lustro. Ale skoro jest inna opcja może miałoby to większy sens. Szczególnie ze przyklejanie wcale nie jest takie proste.

Napisano

Ktoś pomoże? Ściąganie foli z drzwi stalowych po dość długi okresie. O ile tam gdzie słońce nie operowało ścigało się idealnie, o tyle tam gdzie słońce już docierało wygląda to jak na fotkach. Delikatna masakra. Proszę nie pisać, że należy od razu zdejmować. Już to wiem.

Fin ostatnio mi zasugerował ze parownica można by sprawdzić.

311.jpg

312.jpg

Gość mhtyl
Napisano

Należy określić przyczynę a przyczyna jest taka, że się zwulkanizowało czyli skleiło a ciepło raczej bardziej to pogłębi niż naprawi, tak mi się na mój rozum wydaje. Może benzyna ekstrakcyjna by temu zaradziła lub coś silniejszego(np aceton, tri), tylko trzeba by było zrobić próbkę gdzieś na boku z tymi silniejszymi środkami coby one powłoki drzwi nie uszkodziły.

Napisano

Hm, sprawdzę tą suszarkę na szybko.  Bo mam.

 

Z folii jak zauważyłem odchodzi klej. Oczywiście ten klej trzeba będzie zmyć jakimś rozpuszczalnikiem. Ale z tym sobie poradzę. najgorsze to zdrapywanie tej folii. Myjka parowa nie powinna być niebezpieczna dla blachy pomalowanej proszkowo. Tyle ze jej obecnie nie posiadam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...