Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
Spływ z dachu będzie zakończony w ten sposób. Zostało trochę starej kostki.





Roślinki też zaczynamy podlewać. Przyznam się, że myślałem, że to jednak będzie wolniej szło. Efekt na działce jest naprawdę spory. Wiedziałem ze będzie duży ale , że nie aż tak duży.





Napisano
Szukam pomysłu jak zrobić aby w punkcie x mógł znaleźć się samochód z koszem. Inaczej czyszczenie lub malowanie tudzież inne prace przy kopule mogą być prawdziwym wyzwaniem. A , że tak powiem wyzwań chwilowo już mam dość. Zakładam, że szerokość samochodu to 2m.

Napisano
Cytat

To jeszcze kilka fotek gabiona przygotowanego do zasypywania kamieniami.




Nie za wąski ten gabion?
Ja widziałem jak w gabionach fachowcy układali kamienie a nie zasypywali.
Napisano
Cytat

Nie za wąski ten gabion?



"Domek do góry nogami" w Bałtowie, tym z dinożarłami () jest częściowo ogrodzony takimi wąskimi gabionami zrobionymi ze zwykłych paneli ogrodzeniowych (tak myślę...)

DSC01446.jpg



podobnie zasypanych dwukolorowymi kamieniami i wygląda to dość ciekawie - mnie się podobuje

Zdjęcie też z Bałtowa.
Napisano
Cytat

"Domek do góry nogami" w Bałtowie, tym z dinożarłami () jest częściowo ogrodzony takimi wąskimi gabionami zrobionymi ze zwykłych paneli ogrodzeniowych (tak myślę...)

[attachment=25557:Lesne_Ru..._1028297.jpg]

podobnie zasypanych dwukolorowymi kamieniami i wygląda to dość ciekawie - mnie się podobuje

Zdjęcie też z Bałtowa.



Całkiem ciekawie to wymyślili.


Gabiony nie muszą być szerokie, ten ma 15cm, są też 25cm i 40cm. Innych nie widziałem. Im szerszy tym trzeba napakować więcej kamieni, to się przekłada na koszt.
Napisano
Cytat

"Domek do góry nogami" w Bałtowie, tym z dinożarłami () jest częściowo ogrodzony takimi wąskimi gabionami zrobionymi ze zwykłych paneli ogrodzeniowych (tak myślę...)

[attachment=25557:Lesne_Ru..._1028297.jpg]

podobnie zasypanych dwukolorowymi kamieniami i wygląda to dość ciekawie - mnie się podobuje

Zdjęcie też z Bałtowa.


Ale na fotce ewidentnie widać, że kamienie są selekcjonowane i układane ręcznie.

Cytat

Gabiony nie muszą być szerokie, ten ma 15cm, są też 25cm i 40cm. Innych nie widziałem. Im szerszy tym trzeba napakować więcej kamieni, to się przekłada na koszt.


Tylko aby zasypać kamienie musza być kształtu owalnego aby ładnie i w miarę równo się ułożyły.
Kamienie o prostokątnych kształtach na pewno nie nadają się do zasypywania.
każdy ma swoje upodobania, mi się podobają gabiony szerokie, fakt idzie więcej materiału ale i efekt tez jest większy, znaczy się robi większe wrażenie icon_biggrin.gif

Cytat

Szukam pomysłu jak zrobić aby w punkcie x mógł znaleźć się samochód z koszem. Inaczej czyszczenie lub malowanie tudzież inne prace przy kopule mogą być prawdziwym wyzwaniem. A , że tak powiem wyzwań chwilowo już mam dość. Zakładam, że szerokość samochodu to 2m.


Ale, że on, ten samochód ma tam być na stałe? czy co?
Rozwiń trochę te myśl icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Ale, że on, ten samochód ma tam być na stałe? czy co?



Myślę, że samochód - konkretnie samochód ze zwyżką - ma podjechać okresowo, rozstawić się, umyć ze zwyżki kopułę i odjechać - do następnej kąpieli...

A co do kamieni - pewnie, że musisz je jakoś powybierać i układać niemal pojedynczo - z wywrotki nie zasypiesz również tych szerokich i wysokich gabionów...
Napisano
Cytat

Dokładnie jak Stach mówi icon_smile.gif


A nie lepiej zainwestować w jakąś konkretną elewację, w taką która by nie wymagała mycia.
Z tego co pamiętam masz elewację z pianki pomalowaną jakąś farbą, po kilku mycia, ba nawet po jednym porządnym myjką ciśnieniową możesz porobić dziury jak leje po bombie.
Napisano
Cytat

mhtyl - musisz mnie odwiedzić i sam zobaczysz co i jak. Kopuła brudzić się będzie zawsze. Nie ma zmiłuj. Chodzi tylko, o to, aby w miarę prosto i sensownie ja przemyć icon_smile.gif


Każda elewacja się brudzi, ale powierzchnie półokrągłe i porowate bardziej i w dodatku koloru białego.
Gdyby była powierzchnia gładka i równa nie brudziła by się w takim stopniu jak teraz (tak domniemywam).
Od położenia elewacji u Ciebie minęły chyba ze dwa lata jak dobrze pamiętam, wiec co dwa lata musiałbyś elewacje myć, czy jest sens takich działań? Przecież ten brud po myciu gdzieś spłynie, w jednym miejscu umyjesz a w drugim narobi się syf, nie wiem ale ja bym na Twoim miejscu szukał czegoś mniej inwazyjnego. Przecież za takie mycie jakieś koszta będą, i teraz te koszta pomnóż co jakiś i teraz pytanie czy nie lepiej zainwestować w porządne pokrycie raz i mieć spokój niż co dwa lata myć elewację.
Widziałem we Wrocławiu (chyba jak dobrze pamiętam) kopułę pokryta blachą, wyglądała estetycznie i na pewno nie brudziła się tak bardzo.

Kiedyś na łamach miesięcznika "BD" jakiś inżynier opisywał budowę swojej kopuły i z tego co pamiętam na elewację nie dawał żadnej pianki, ale na pewno wiesz o kim pisze bo zanim podjąłeś decyzje o budowie kopuły przekopałeś wszystkie materiały związane z kopułą icon_biggrin.gif
Napisano
Jest to dobry pomysł bo nawiązywałby kształtem do kształtu kopuły.
Napisano (edytowany)




Po ponad półrocznych negocjacjach, trudnych kompromisach doszło do porozumienia. A kilka dni temu PSE (Polskie Sieci Energetyczne) , zerwały wszystkie ustalenia.
Wychodzi na to, że w tym kraju dialogiem i merytoryczna pracą nie można osiągnąć niczego . Jedyne co działa na rządzących to wyjście na ulice. Ogólna załamka :( Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

dzięki za wytłumaczenie. W gabionach akurat największą robotę robią te druty łączące panele. Jest ich 22szt.


Im drobniejsze wsypiesz do wnętrza gabionu tym większe parcie będzie od dołu.
Napisano
Tworzymy wejście do domu, oczywiście w okręgu. A jakby mogło być inaczej.





Z pobieraniem powietrza ze studni jest problem. Myślę żeby to zmienić. Straszna wilgoć, zaduch, zgnilizna.
pomysł jest taki aby przedłużyć rury o jakieś 2 m i wyjść pionowymi czerpniami na ogrodzie.

Ale jest problem o którym rozmawiałem kiedyś z TB, tzn,

- od domu jest spadek rury od GWC i to jest ok.
- potem ma być kolanko i wychodzimy do pionu nad ziemię i to też jest ok.

Problem to te kolanko, tam będzie się gromadził cały syf( najniższe miejsce gwc).

Musze wykombinować odstojnik aby ewentualna skroplona wilgoć tam nie zalegała i w przyszłości nie śmierdziała tylko poszło w grunt. Jakieś pomysły? Głębokość ponad 1,7m.





Napisano
Cytat

Ok, znalazłem taki oto rysunek, tam jest studzienka która załatwia moje problemy . Tylko jak to technicznie zrobić? Dać zamiast kolana trójnik? A odnogę trójnika idąca do gruntu jak zabezpieczyć?



Ja tak u siebie zrobiłem.
Trójnik rury fi 200 zaślepiony od dołu ( całe GWC mam rurowe kanalizacją fi 200 )
Napisano
Sprawa ze studnia totalnie się skopała. Odkopaliśmy rury wchodzące do studni a tam w środku szlam.
Na początku był pomysł, że rury są uszkodzone mechanicznie i dostaje się tam ziemia. Ale pomysł szybko upadł.

W końcu doszliśmy do tego, że podczas opadów woda w studni gwałtownie się podnosi i wchodzi do rur cofając się do budynku.

Ogólnie szczęście w nieszczęściu Bo wyobraźcie sobie co to by było jakbyśmy posiali trawkę i zrobili wszystkie prace porządkowe a potem wyszło na jaw że są takie problemy BRRR

W tej chwili oczyściliśmy rury, i ominęliśmy studnię.










Napisano
Z czerpniami terenowymi ogólnie jest kiepsko.

Niektóre centy są z kosmosu, np reauh za1800netto ale przynajmniej z kwasówki.
Z blachy ocynkowanej ostatnio dostałem ofertę na 1000zł netto.
Ogólnie sprzedawcy zgłupieli. Za kawałek rury.

Jedyna oferta nad którą się pochyliłem to z Aspolfv. U jednego ze sprzedawców fi200 wychodzi ok 300zł + filtr. Tyle, że za przesyłkę liczą sobie 88zł. A za przesyłkę dwóch sztuk ok 160zł. Poza tym nie wiadomo jak z jakością.

Jeden producent mi wysłał fotki to było to przykre, czapa z góry była spawana i szlifowana szlifierka :( Być może to nie był jeszcze efekt końcowy, ale folie zabezpieczające już były naklejone wiec sam nie wiem.


Napisano
Jak wiadomo mam problem z dużą ilością deszczówki, spływającego z dachu płaskiego. Jakieś 150m2 dachu.
Znalazłem ciekawy system rozsączania.






Rozsączanie i odprowadzanie wody deszczowej do gruntu
Zagospodarowanie deszczówki
Pojemność 900L, możliwość rozbudowy studni
Napisano
Cytat

Choć nie ma to nic wspólnego z budową, to zdaje się według Ciebie można nawigację aktualizować. icon_smile.gif



Jeśli info się przydaje to się cieszę icon_smile.gif



Wychodzimy z dołów



Dotarły też kora i kamienie na murek.





Napisano




W komentarzach jest bardzo trafne i przejrzyste wytłumaczenie o co chodzi i dla czego teraz te protesty

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,348...ji-protest.html

"TAK dla linii 400 kV Kozienice - Ołtarzew (DK50/A2) potwierdzonej 25 maja br. przez Ministerstwo Rozwoju - NIE dla zmiany przebiegu linii 400 kV ogłoszonej w komunikacie PSE z 3 sierpnia br.
W maju br. po prawie 20-miesięcznych konsultacjach wybrany zostaje optymalny przebieg linii najwyższych napięć 400kV z elektrowni Kozienice. Linia ma biec wzdłuż Drogi Krajowej 50
i autostrady A2.
2. Na wariant DK50/A2 wskazuje raport naukowców, którzy na zlecenie Polskich Sieci Energetycznych opracowują Analizę Wielokryterialną. Dokument ten określa który z możliwych przebiegów linii 400kV będzie najmniej szkodliwy i uciążliwy społecznie i środowiskowo.
3. Decyzję o wyborze przez PSE wariantu DK50/A2 potwierdza 25 maja br. w oficjalnym komunikacie Ministerstwo Rozwoju.
4. 3 sierpnia br., Polskie Sieci Energetyczne wydają zaskakujący komunikat, w którym informują o zmianie decyzji dotyczącej przebiegu linii, rezygnując z zaakceptowanego wariantu DK50/A2."
Napisano
Ogrodnicy od początku proponowali mi do ogrodu korę kamienną, koszt w naszej okolicy ok 450zł/t.
Jednak dowiedziałem się, że gdyby ściągnąć większą ilość np cały samochód to cena spadłaby o połowę.
Teraz trwa szacowanie ile ewentualnie byłoby potrzeba, do gabionów, pod krzaczki itd.








Napisano
Dziś padły ustalenia co do wysokości poszczególnych miejsc w ogrodzie.
Został jedynie jeden schodek.
Na tym etapie można aby go było jeszcze zlikwidować , ale trzeba coś ciekawego wymyślić.

Napisano (edytowany)
Cytat

tez mam zrobione z fi200. I tez z kanalizacyjnych pomarańczowych. Tylko zastanawiam się czy ten trójnik zaślepiać od dołu. Tzn zaślepiać tak, ale ja myślę, aby tam dać żwir.

A jak zrobiłeś czerpnię?



Przepraszam, że dopiero teraz ale umknął mi twój post.
Czerpni jeszcze nie zrobiłem - ale planuję zamontować na tym wlocie wiatrak drewniany, który będzie napędzał wirnik tłoczący powietrze - tzn coś zmajstruję w stylu przekładni 3:1 i zamontuję to na piaście samochodowej - taki mam plan - ale czy zadziała ? Jak zawsze (a zazwyczaj po wyeliminowaniu błędów tzw wieku dziecięcego icon_smile.gif )


Ewentualnie pociągnę rury na 1 piętro i na zasadzie ciągu kominowego zamontuję tam pompę ciepła do CWU - latem by zasysała powietrze ze strychu a zimą właśnie od GWC - ale to dalekie plany. Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
Murek powoli rośnie. Co prawda pogoda nam przyklapał, ale liczę, że w tym tygodniu uda się go zakończyć.





Chodnik tez już na końcówce



i mamy żeliwna pokrywkę do studni. Zaczyna to wyglądać normalnie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...